ads

Ahad, 12 Jun 2011

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jun 2011 01:27 PM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2011 01:06 PM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2011 01:25 PM PDT

Karnival Pendidikan Islam PKG <b>Kodiang</b> 2011 / 1432 H

Posted: 25 Mar 2011 10:32 PM PDT

Salam.


Acara tahunan PKG pada kali ini julung kalinya diadakan di SMSKP pada 24 Mac 2011 yang lalu. Sebagai tuan rumah dan berstatus SBP, ianya sedikit memberi tekanan kepada GPI SMSKP dan para pelajar (peserta) untuk merealisasikan impian sekolah, iaitu mengekalkan piala pusingan Johan PKG Kodiang di SMSKP.

Alhamdulillah apabila keputusan diumumkan, SMSKP berjaya mengekalkan prestasi pada tahun lepas dengan menjadi Johan dalam 4 acara (Tilawah (L), Syarahan (P), Hafazan (L), Nasyid : Naib Johan 1 acara (Syarahan (L) dan Ketiga 1 acara TTilawah (P) .


Tahniah buat semua warga SMSKP.

KEPUTUSAN PENUH :

TILAWAH (L)

  1. MOHD ARIFKAMIL OMAR - SMSKP
  2. MOHD AL-AMIN AH.ZAILANI - SMKMD
  3. MOHD HAMIRUN RODZI - SMKTB

TILAWAH (P)
  1. SITI NUR YUSRA ABDUL RAHMAN - SMKTB
  2. AMIRA HUSNI MOHD SYUKRI - SMKMD
  3. NURUL NAJLA' MUHAMMAD ASSRI - SMSKP

HAFAZAN (L)
  1. MUHAMMAD AMINUDDIN CHE OMAR -SMSKP
  2. MOHD KHAIRUL IFWAT JAMRI - SMKMD
  3. MOHD FIRDAUS MOHAMAD - SMKBBBKH

HAFAZAN (P)
  1. NUR FARAHIM ABD RAHIM - SMKTB
  2. NABILA BASER - SMKBBS
  3. NOR DALILA ISMAIL - SMKMD

SYARAHAN (L)
  1. MUHAMMAD HAKIMIN SHAFIE - SMKBBS
  2. MUHAMMAD SYAHRUL ASYRAF MD ROPI - SMSKP
  3. BAZLISHAH IZZAT BAHARI - SMKMD

SYARAHAN (P)
  1. NUR AFZAN IZZANI AZHAR - SMSKP
  2. NUR AFINI MOHD LATFEE - SMKBBS
  3. NOR ATIKA REJAB - SMKBBBKH

NASYID
  1. SUBULUSSALAM - SMSKP
  2. AL-KAUTHAR - SMKBBS
  3. AL-FIRDAUSI - SMKTB

Selamat berjuang diperingkat daerah 2 April ini di SMK Ayer Hitam. Semoga Berjaya.

sumber : http://paisainskp.blogspot.com

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BUDAK CAWANGAN <b>DI KUBANG PASU</b> | BLOG - BLOG PARTI UMNO

Posted: 27 May 2011 03:01 PM PDT

Salam Perjuangan

Posted: 27 May 2011 10:23 AM PDT

Besok bakal berlangsung persidangan serentak yg melibatkan pegerakkan Pemuda,Puteri dan Wanita UMNO Bahagian Kubang Pasu..

Harap dengan berlangsungnya persidangan tersebut bakal menjadi titik tolak kepada kebangkitan UMNO di Kubang Pasu dalam usaha mempertahankan 3 kerusi yang dimenangi pada pilihanraya yang lalu dan bakal menjadi tunjang kekuatan dalam usaha mengembalikan KEDAH ketangan BARISAN NASIONAL

Persidangan besok akan dijalankan di IPDA,Bandar DarulAman..

Selamat bersidang buat semua pewakilan Wanita,Pemuda dan Puteri UMNO Bahagian Kubang Pasu...

02 di jitra - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


PUDIN TTG: Ditra <b>Di Jitra</b> @ Darulaman DH 2011

Posted: 26 May 2011 04:00 PM PDT

 

Nama : Yavento Ditra Pranata

Tempat & T. Lahir : Yogyakarta, 30 April 1990

Salah seorang atlit muda yang berbakat dalam sukan Downhill ini. Kini ditaja oleh Polygon melalui team Polygon Factory.

Bermula dengan sukan BMX sejak tahun 2001 dan mula berjinak dalam sukan DH apabila bersama team ELCATO. Menyertai berbagai kejohanan DH di Indonesia dan bintang mula menyinar sehingga Polygon mula menajanya dalam tahun 2009.

Dalam kategori Men's Elite beliau menjadi saingan sengit kepada team Malaysia, Adam Ahmed (Fakawi Banshee) dan Singapura, Tan Hong Chun (Polygon)

Pencapaian terkini di MDHA

Tempat ke 2 - Bukit Ramlee, 2010

Tokun Rockstar Mountainbike Challenge 2011

Tempat ke 4  - Putrajaya Challenge 2011

AHAD, 29/05/2011 – cabaran sengit mereka akan bermula. Siapa pemenangnya?

Gambar sekitar latihan di FACEBOOK

_MG_0453

Beliau ditaja sepenuhnya oleh Polygon.. pakaiannya, basikalnya

_MG_0454

Micheal, Ditra dan Want Blitz(PRo Kedah DH)

_MG_0476

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


WARNA PELANGI HATI: makan bersama <b>di tanjung dawai</b>.

Posted: 03 Jun 2011 04:55 PM PDT

HYE SEMUA !

Assalammualaikum.

Hari ni hari jumaat bersamaan 3 JUNE 2011. Er.motif ?

Setelah seminggu pelangi berada di UiTM Merbok,Kedah ni,baru la malam ni dapat berkumpul bersama rakan-rakan rapat ( bukan setakat rapat,tapi kami memang sangat2rapat,baik buruk pelangi,semua mereka tahu. )

Awalnya,rancang nak makan-makan kat kedai-kedai tomyam depan UiTM tu je,tapi dengan budi dan jasa baik Aqmil,dia ajak pergi ke tanjung dawai,makan seafood kat sana. ( perkara yang tidak dirancang biasanya selalu jadi ) .

Aqmil bawak pergi tempat baikk punya,MURAH DAN SEDAP.terima kasih pakcik peramah.Kami order SET A consist of ( cehceh,ingat buat essay ke ? aha.) ikan siakap 3 rasa seekor,ikan merah bakar seekor,tomyam campur 2 mangkuk besar tu , sayur kailan 1, sayur kangkung 1, telur dadar 7 biji,air tembikai satu jug,air epal 1 jug,ais kosong satu jug,nasi 11 ( untuk pengetahuan kami makan 7 orang je,lagi 4 tu faham2 jela,melantak ! ) hehe.er,belum masuk lagi pakej kecik2,macam sambal belacan,ulam-ulaman,sambal ikan bakar,wahh,makan besar !

Nak tahu tak berapa total semua tu ? nak tau x ?

Jeng3…

-

-

-

RM 100 TEPAT !

Murah sangat,sebelum ni kami makan kat kedai sebelah kedai tu,RM 80 semate-mate ikan bakar seekor dgn kerang bakar .Memang kedai ni akan jadi port kami selepas ni yer,harap maklum.

Kenyang sangat! Alhamdulillah..Thanks kepade driver kami ! :D

p/s : RM 100 tu kami bahagi 7 la,haha.:)


Photobucket
eh,tak cukup lagila,mane bob dgn aten ? hehe

Photobucket
x cukup lagi,mane bob ?ish,bergayut je yer, hehe

Photobucket
semua tak sabar , setelah lebh 15 minit menanti.

Photobucket
barulah cukup semua ! :)

credit to Fatin Ainur ! :)
kami kenyang sudah,alhamdulillah,sesi photography pulak,tapi tak banyak, tak boleh lama sebab takut kena tahan dengan Pak Guard, opsss,polis la,bukan Pak Guard dah


Photobucket

Photobucket

ADE MASE JUMPA LAGI.
BYE2 TANJUNG DAWAI !
KEMBALI KE MERBOK SEMULA :)
p/s : tanjung dawai dengan merbok dekat je la,haha

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


Tak Mungkin Benar: Jalan Berpuaka <b>Di Pendang</b> Kedah

Posted: 04 Mar 2011 12:00 AM PST

Pelbagai kisah sering diceritakan penduduk kawasan Pendang terutamanya mereka yang daripada beberapa kampung berhampiran sepanjang laluan Titi Haji Idris yang dikatakan mempunyai perkara misteri disitu.

Jalan itu yang dikatakan mempunyai kejadian pelik sehingga meragut banyak nyawa penggunanya termasuk lima guru silat yang maut dalam kemalangan di laluan sama, bulan lalu. Selain itu, difahamkan laluan itu sentiasa dilalui pelbagai kenderaan dan menjadi jalan utama pengguna sejak ia diturap untuk ke Langgar, Pokok Sena dan Pendang. Seorang mangsa kemalangan, Ahmad Jaafar, 47, dari Perumahan Keda Tanjung Setol turut berkongsi pengalaman di sebalik kejadian kemalangan yang berlaku pada dirinya ketika memandu lori tanah di laluan itu kira-kira awal Februari 2009.

Menurutnya, kemalangan itu berlaku di jalan yang sama iaitu dari arah Langgar ke Pendang apabila lori yang dipandunya itu terbabas di tepi kawasan sawah sehingga melanggar tiga pokok besar di bahu jalan itu sehingga semua pokok itu patah.

"Kemalangan itu menyebabkan seluruh bahagian hadapan lori saya remuk teruk, namun saya bersyukur kerana saya tidak mengalami apa-apa kecederaan kecuali masalah pada urat saraf bahagian lutut sahaja.

"Kejadian yang berlaku kira-kira jam 10 pagi ketika saya dalam perjalanan dari Tanjung Bendahara Alor Setar menuju ke Tobiar itu tidak dijangka apabila saya memandu dalam kelajuan 60 kilometer sejam sahaja dengan penuh berhati-hati dan berwaspada, namun tiba-tiba stereng lori saya dipulas kuat oleh satu 'benda' ke arah kiri jalan sehingga melanggar pokok," katanya.

Ahmad berkata, dia bergelut dengan 'benda itu' dengan mengawal stereng lorinya, namun tidak terdaya memandangkan stereng lorinya ketika itu terlalu berat.

"Selepas kejadian itu, keadaan diri saya tidak bermaya seolah-olah ada 'benda halus' yang menumpang pada diri saya apabila seluruh badan terasa berat.

"Pelbagai ubat daripada hospital dan klinik telah saya makan, namun keadaan saya tidak berubah dan menyebabkan saya pergi berubat secara tradisional kepada seorang bomoh. Namun saya dimaklumkan oleh bomoh berkenaan bahawa ada 'benda misteri' yang menumpang pada diri saya pulang ke rumah," katanya.

Menurutnya, dia cuba mengikut perubatan yang dilakukan secara tradisional apabila bomoh berkenaan memandikan seluruh badannya dan membawanya melepaskan 'benda halus' di jalan terbabit di mana tempat kemalangan berlaku.

Sementara itu, pihak bertanggungjawab membuat pemeriksaan terhadap lorinya, namun dimaklumkan keadaan lori itu tidak mengalami sebarang masalah ketika kejadian terbabit.

Selain itu, Chik Abdullah, 59, menceritakan bahawa jalan itu turut meragut nyawa dua kakaknya.

"Kakak sulung saya iaitu Pura Abdullah, 63, meninggal dunia 10 tahun lalu manakala kakak bongsu saya meninggal pada 2009 di lokasi yang sama dan cara kemalangan yang sama apabila motosikal yang ditunggang mereka dilanggar kereta dari arah belakang.

"Saya tidak menyangka nyawa dua kakak saya berakhir di jalan itu apabila mereka mengalami kecederaan teruk pada bahagian kepala," katanya. Mangsa sering ternampak haiwan melintas. Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) Kampung Alor Pudak, Yaacob Yunus, 70, mengakui bahawa jalan itu meragut banyak nyawa apabila boleh dikatakan setiap hari berlaku kemalangan.

Menurutnya, kemalangan yang berlaku melibatkan kenderaan mangsa terbabas sendiri tanpa melibatkan kenderaan lain. "Laluan ini lurus sahaja dan saya akui banyak cerita misteri yang didengari daripada penduduk kampung berhampiran laluan ini apabila mereka sering ternampak benda pelik yang menyerupai pelbagai jenis haiwan seperti kambing, kerbau dan lembu.

"Penduduk yang pernah menjadi mangsa kemalangan pernah ternampak seorang lelaki dan perempuan berpakaian jubah di laluan itu terutamanya pada tengah malam," katanya.

Sementara itu, Pengerusi JKKKP Kampung Alor Berala, Mohd Noor Awang berkata, beberapa tahun lalu penduduk sibuk menceritakan bahawa ternampak mangsa yang sudah mati berjalan di laluan itu pada awal pagi. "Isteri saya pernah nampak bayangan wanita di jalan itu sehari sebelum satu kemalangan maut di situ," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved