ads

Ahad, 17 Julai 2011

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2011 11:33 PM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2011 11:11 PM PDT

bila class habis je pada pukul 4.30 ptg,aku terus mencalling my roomate ajak pegi changlun(kepada roomte asalku,ekin bahtiar nanti kita pergi plak ok). makcik tu bernama putery ily nur amalina. nama die betul2 ada puteri tau,bukan saja2 letak..hihihi. for the first time ktorg makan kat tempat ni sepanjang duduk di bumi sintok ni. jom kite terjah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ni shima punya first order.ada lg tau.hihih

ni la second order. yummmy!!!!

yeah!ni la yang BUKAN  shima order tp......

tengok! makcik puteri ni dapat order je terus makan. laparrrrr~

sesudah makan,apa lagi masing2 pergi la bayar di kaunter.hampir tersedak jgk la nak bayar..hahaha.ape salahnya sekali sekala nk merasa.pasni x rasa dah.(tu pun kalo x ngidam). owh utk sapa2 yang nak buat Program Jalan-Jalan Isi Perut, boleh datang ke 

location: CMART, CHANGLUN,KEDAH

selamat mencuba! :)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Hazim Homestay <b>Changlun</b> Kedah: Sejarah Ringkas <b>Changlun</b>

Posted: 16 May 2011 08:28 PM PDT

Changlun adalah sebuah bandar kecil yang terletak kira-kira 42 kilometer di utara Bandar Raya Alor Star. Changlun berasal daripada bahasa Thai yang membawa maksud Gajah (chang) Jatuh (lun).
Kewujudan Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) yang melalui Changlun menjadikan ia sebuah pekan kecil yang cukup pesat membangun. Selain itu, Lebuhraya Changlun-Kuala Perlis yang telah siap dibina, turut mempercepatkan proses pembangunan sedia ada. Dengan adanya lebuh raya ini, anda dapat ke UUM sintok, UniMAP, KMP ,UiTM Arau, dan Politeknik Perlis. Anda juga dinasihat untuk menggunakan lebuh raya ini untuk mempercepatkan masa ke Kuala Perlis untuk ke Langkawi. Lebuh Raya ini tidak dikenakan pembayaran tol.
Pekan Changlun[1] mempunyai kedudukan yang cukup strategik kerana ia menjadi laluan utama ke sempadan Malaysia-Thailand di Utara, Kampus Universiti Utara Malaysia (UUM) Sintok, di Timur, Jitra dan Alor Star di Selatan dan laluan ke Negeri Perlis Indera Kayangan di sebelah Barat.
Bagi menampung keperluan jumlah penduduk yang semakin meningkat, satu kawasan perumahan dan perniagaan yang diberi nama 'Pekan Changlun 2' telah pun diwujudkan.

Prasarana di Changlun

Institusi pendidikan:
• SMK Changlun, SRK Dato' Wan Kemara, SRJK (C) Yit Min, SRJK Tamil
• Kolej Matrikulasi Kedah, Sekolah Agama at-Toyyibah, Kampung Padang Halban

Institusi Sosial/Kebajikan:
• Klinik Kesihatan, Pejabat Pos, Hentian Bas Tempatan / Ekspres, Masjid
• Bank
o Bank Simpanan Nasional
o Public Bank
o Bank Muamalat (Kampung Tradisional)
• Pasar Pagi dan Petang
• C-mart (kompleks Changlun)
• Northern Dialysis Centre Sdn Bhd (pusat dialisis swasta panel kerajaan)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2011 12:00 AM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2011 11:46 PM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2011 11:33 PM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2011 11:11 PM PDT

bila class habis je pada pukul 4.30 ptg,aku terus mencalling my roomate ajak pegi changlun(kepada roomte asalku,ekin bahtiar nanti kita pergi plak ok). makcik tu bernama putery ily nur amalina. nama die betul2 ada puteri tau,bukan saja2 letak..hihihi. for the first time ktorg makan kat tempat ni sepanjang duduk di bumi sintok ni. jom kite terjah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ni shima punya first order.ada lg tau.hihih

ni la second order. yummmy!!!!

yeah!ni la yang BUKAN  shima order tp......

tengok! makcik puteri ni dapat order je terus makan. laparrrrr~

sesudah makan,apa lagi masing2 pergi la bayar di kaunter.hampir tersedak jgk la nak bayar..hahaha.ape salahnya sekali sekala nk merasa.pasni x rasa dah.(tu pun kalo x ngidam). owh utk sapa2 yang nak buat Program Jalan-Jalan Isi Perut, boleh datang ke 

location: CMART, CHANGLUN,KEDAH

selamat mencuba! :)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Hazim Homestay <b>Changlun</b> Kedah: Sejarah Ringkas <b>Changlun</b>

Posted: 16 May 2011 08:28 PM PDT

Changlun adalah sebuah bandar kecil yang terletak kira-kira 42 kilometer di utara Bandar Raya Alor Star. Changlun berasal daripada bahasa Thai yang membawa maksud Gajah (chang) Jatuh (lun).
Kewujudan Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) yang melalui Changlun menjadikan ia sebuah pekan kecil yang cukup pesat membangun. Selain itu, Lebuhraya Changlun-Kuala Perlis yang telah siap dibina, turut mempercepatkan proses pembangunan sedia ada. Dengan adanya lebuh raya ini, anda dapat ke UUM sintok, UniMAP, KMP ,UiTM Arau, dan Politeknik Perlis. Anda juga dinasihat untuk menggunakan lebuh raya ini untuk mempercepatkan masa ke Kuala Perlis untuk ke Langkawi. Lebuh Raya ini tidak dikenakan pembayaran tol.
Pekan Changlun[1] mempunyai kedudukan yang cukup strategik kerana ia menjadi laluan utama ke sempadan Malaysia-Thailand di Utara, Kampus Universiti Utara Malaysia (UUM) Sintok, di Timur, Jitra dan Alor Star di Selatan dan laluan ke Negeri Perlis Indera Kayangan di sebelah Barat.
Bagi menampung keperluan jumlah penduduk yang semakin meningkat, satu kawasan perumahan dan perniagaan yang diberi nama 'Pekan Changlun 2' telah pun diwujudkan.

Prasarana di Changlun

Institusi pendidikan:
• SMK Changlun, SRK Dato' Wan Kemara, SRJK (C) Yit Min, SRJK Tamil
• Kolej Matrikulasi Kedah, Sekolah Agama at-Toyyibah, Kampung Padang Halban

Institusi Sosial/Kebajikan:
• Klinik Kesihatan, Pejabat Pos, Hentian Bas Tempatan / Ekspres, Masjid
• Bank
o Bank Simpanan Nasional
o Public Bank
o Bank Muamalat (Kampung Tradisional)
• Pasar Pagi dan Petang
• C-mart (kompleks Changlun)
• Northern Dialysis Centre Sdn Bhd (pusat dialisis swasta panel kerajaan)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


FizGraphic Dot Com: Hartanah <b>di Negeri Kedah</b> akan Dilelong

Posted: 28 Apr 2011 05:01 AM PDT

salam 1 bloggers..

kawan kawan blog semua sihat ke tidak?? kalau tak sihat makan la ubat tue k..biasa la sekarang ni musim dah tak menentu..kejap hujan kejan panas..pagi panas petang hujan..malam panas tengah pagi hujan..kan..so minum air putih banyak banyak untuk kesihatan badan ok! Jangan pula minum air yang manis manis tiap tiap hari.. Takot umur 30 tahun dah kena operate buang kaki dan tangan akibat kencing manis..mencegah lagi baik dari merawat kan!

kurangkan manis dalam minuman
tambahkan manis dalam senyuman

ok apit berbalik semula kepada tajuk entri ini..ada tak sesiapa yang tahu menahu mengenai lelongan tak kira lah lelong rumah, tanah, kereta, dan sebagainya..ada yang tahu dan ada yang tidak.. Ok pada sesiapa yang yang berminat untuk mencari rumah baru atau rumah yang murah murah di Negeri Kedah tempat kelahiran apit nie boleh la menghadirkan diri ke satu Karnival Lelongan Awam Hartanah yang akan diadakan di Kulim,Kedah..kawan kawan boleh klik banner di bawah nie untuk direct terus ke website diorang..

Bagi sesiapa yang berminat boleh la hadirkan diri pada karnival tersebut..Dan insyaallah apit dapat berjumpa dengan kawan kawan bloggers di situ sebab kemungkinan apit akan hadir pada hari tersebut untuk menembak picture pada hari tersebut..hehe..

Apit hanya mempromosikan karnival ini untuk membantu kawan kawan yang mahu membeli rumah baru di serata negeri kedah ini. Mana la tahu kot kot ada yang berhajat mahu berkahwin dan mahu mempunyai rumah boleh la pergi usha usha pada hari karnival ini ok! Gud Luck!

*Hartanah yang dilelong sangat murah*

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search


PISAU.NET: 225 Terima Hidayah <b>Di Kuala Kedah</b>,Tinggalkan PAS

Posted: 02 May 2011 01:22 AM PDT


Bekas ahli Pas, Rahaiza Abdul Rahim (kiri) dari Kampung Kubang Panggas mewakili 225 rakannya berikrar meninggalkan parti itu pada majlis penyerahan borang di Alor Setar, semalam.-utusan

Inilah jalan terbaik,daripada kekal menjadi habuan selingkohan politik antara PAS dan DAP,lebih baik tinggalkan puak khawarij PAS yang ternyata menjadi tunggangan rasmi DAP.

ALOR SETAR 1 Mei - Hilang keyakinan terhadap Pas termasuk Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak mendorong 225 ahli Pas Kuala Kedah keluar parti itu dan menyertai UMNO.

Ketua Pas cawangan Lahar Buluh, Ahmad Marzuki yang mengetuai kumpulan itu menyerahkan borang keahlian mereka kepada Ketua UMNO Kuala Kedah, Datuk Latt Shariman Abdullah satu majlis di Kubang Rotan, di sini semalam.

Menurut Ahmad, 60, mereka menyertai UMNO setelah kecewa dengan janji kosong yang sering ditabur pemimpin Pas terutama berkaitan bantuan ketika Kuala Kedah dilanda banjir teruk pada November lalu.

"Pemimpin Pas masuk kampung tabur janji dan buat kami tertunggu-tunggu. Baru-baru ini, apabila 150 rumah rosak teruk akibat ribut ada juga pemimpin Pas datang dan tabur janji lagi tetapi sampai hari ini tidak ada apa-apa pun.

"Yang ada cuma UMNO Kuala Kedah yang sentiasa prihatin nasib rakyat," katanya ketika ditemui pada sidang media majlis tersebut.-Utusan

Di Kuala Kedah Umno bahagian antara yang paling aktif dinegeri ini, bahagian yang di pimpin oleh Datuk Latt Syariman berjaya membuka mata rakyat di Kuala Kedah,bencana alam yang beberapa kali terjadi di sana menyerlahkan siapa yang lebih banyak mengutamakan rakyat apabila di timpa kesusahan.

Umno Bahagian Kuala Kedah dikatakan cukup lengkap dengan peralatan bantuan kecemasan dan bot untuk membantu mangsa banjir.Malah Umno Kuala Kedah dikatakan antara paling aktif membantu mangsa banjir dan bencana alam.

Kerajaan negeri PAS tidak membantu mangsa bencana alam.Barangkali mereka lebih berselera membantu Anwar dan DAP daripada rakyat dan penyokong sendiri.

Alhamdulilah,hati mereka berjaya dibersihkan oleh kekotoran haprak yang selama ini dicanai dengan kencing Anwar dan Nik Aziz.

Pisau kata "ramai yang dah insaf ,terima hidayah buang PAS,anda bila lagi? tahniah tok latt"

Related Posts : berita pisau

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2011 03:46 AM PDT

UMI TIJARAH ENT.
NO. 097 LOT 355 BT2
KG JAWA,09300 KUALA KETIL
KEDAH DARUL AMAN.
TEL:04-4160130
Email:ZAMA0308@hotmail.
com
Jenis Produk:
TELEKUNG,TUDUNG DAN SEBAGAINYA.
"Berkualiti,Cepat,Selesa Dan Memuaskan"

NAFISAH ANGGUN ENT.
NO. 35 TINGKAT ATAS
TAMAN TANJUNG PUTRI
09300 KUALA KETIL
KEDAH DARUL AMAn.
TEL:019-4762471,
013-4147839
Jenis Produk :Sendayu Tinggi/Husna Beuty
(Spa Dan Rawatan Untuk Muslimah)
"Produk Berasaskan Herba Dan Tanpa Bahan Kimia"

LAI AND TAN TELECOMUNICATION
50,JLN PUTRA,TAMAN TANJUNG PUTERI
09300 KUALA KETIL
KEDAH DARUL AMAN.
TEL:04-4164288
019-4423888
FAX:04-4164288
Jenis Produk :Aksesori Handphone dan Membaiki
Handphone

GALERI PENGANTIN & KECANTIKAN DIVA
NO. 31 (ATAS FARMASI SUCI)
TAMAN TG. PUTERI
09300 KUALA KETIL
KEDAH DARUL AMAN.
TEL:019-4440269
Email:iszween86@yahoo.
com
"Menyediakan Segala Keperluan Dan Kelengkapan Untuk Perkahwinan"

HIJRAH & ASSOCIATES
Tingkat 3,Bangunan Prodential Sungai Petani
08000 Sg.Petani, kedah Darul Aman.
TEL:019-9844181
FAKS:04-4250470
Email:
mohdalwi@prupartner.com.my
"Jika Anda Menyertai Pelan Ini Hidup Atau Mati Gerenti Haji"

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 12:00 AM PDT


YAN - Jabatan Pertanian Kedah berhasrat menjadikan Parlimen Jerai pusat pengeluaran buah-buahan tempatan terkemuka di Kedah dalam tempoh masa terdekat.

Penolong Pengarah Bahagian Pembangunan Sumber Manusia Jabatan Pertanian Negeri Kedah, Mohd Muhaimin Ibrahim berkata, jabatan itu mengenal pasti lebih 400 hektar tanah terbiar di Parlimen Jerai yang dianggap berpotensi untuk dipulihara dan dimajukan dengan tanaman buah-buahan tempatan pelbagai jenis melalui program Projek Pemulihan Tanah Terbiar (PPTT).

Menurutnya, hasrat jabatan untuk membantu meningkatkan ekonomi lebih 2,200 petani buah-buahan tempatan sekitar Parlimen Jerai diperkukuhkan lagi dengan faktor muka bumi dan tanah kawasan itu yang terletak di kaki Gunung Jerai dan beriklim sederhana panas, sesuai untuk tanaman buah-buahan tempatan terkemuka seperti durian, rambutan dan manggis.

"Bermula tahun 2010, lebih 30 hektar tanah terbiar di kawasan Singkir Darat berjaya dikumpul pihak jabatan untuk diusahakan di bawah projek PPTT termasuklah tanah dusun yang mempunyai tanaman buah-buahan tempatan yang berusia lebih 30 tahun untuk dijalankan penanaman semula.

"Melalui program PPTT, setiap satu hektar tanah terbiar yang dimajukan jabatan akan diberi bantuan RM20,000 meliputi kos baja, pembersihan kawasan, pembelian benih tanaman dan infrastruktur kawasan dusun dan setakat ini, program itu mendapat sambutan menggalakkan daripada pengusaha-pengusaha dusun tempatan," katanya sewaktu ditemui Sinar Harian di Program Membasmi Musuh Tanaman dan Taklimat Pertanian di Kampung Singkir Genting, di sini baru-baru ini.

Mohd Muhaimin berkata, pada tahun ini, jabatan merancang mengusahakan program PPTT di Tanjung Jaga, di sini di atas tanah terbiar seluas 70 hektar dan yakin mampu meningkatkan keluasan sehingga 200 hektar sekiranya lebih ramai pengusaha buah-buahan berminat menyertai program itu.

Menurutnya, daerah Yan menjadi pilihan jabatan dalam beberapa kategori buah-buahan untuk dimajukan dan dikomersialkan ke luar negara terutamanya durian, rambutan, manggis dan cempedak.

"Jabatan Pertanian akan memastikan lebih banyak buah-buahan tempatan keluaran Parlimen Jerai dikomersialkan ke peringkat luar negara sebagaimana saranan Kementerian Pertanian sebelum ini," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 12:00 AM PDT


YAN - Jabatan Pertanian Kedah berhasrat menjadikan Parlimen Jerai pusat pengeluaran buah-buahan tempatan terkemuka di Kedah dalam tempoh masa terdekat.

Penolong Pengarah Bahagian Pembangunan Sumber Manusia Jabatan Pertanian Negeri Kedah, Mohd Muhaimin Ibrahim berkata, jabatan itu mengenal pasti lebih 400 hektar tanah terbiar di Parlimen Jerai yang dianggap berpotensi untuk dipulihara dan dimajukan dengan tanaman buah-buahan tempatan pelbagai jenis melalui program Projek Pemulihan Tanah Terbiar (PPTT).

Menurutnya, hasrat jabatan untuk membantu meningkatkan ekonomi lebih 2,200 petani buah-buahan tempatan sekitar Parlimen Jerai diperkukuhkan lagi dengan faktor muka bumi dan tanah kawasan itu yang terletak di kaki Gunung Jerai dan beriklim sederhana panas, sesuai untuk tanaman buah-buahan tempatan terkemuka seperti durian, rambutan dan manggis.

"Bermula tahun 2010, lebih 30 hektar tanah terbiar di kawasan Singkir Darat berjaya dikumpul pihak jabatan untuk diusahakan di bawah projek PPTT termasuklah tanah dusun yang mempunyai tanaman buah-buahan tempatan yang berusia lebih 30 tahun untuk dijalankan penanaman semula.

"Melalui program PPTT, setiap satu hektar tanah terbiar yang dimajukan jabatan akan diberi bantuan RM20,000 meliputi kos baja, pembersihan kawasan, pembelian benih tanaman dan infrastruktur kawasan dusun dan setakat ini, program itu mendapat sambutan menggalakkan daripada pengusaha-pengusaha dusun tempatan," katanya sewaktu ditemui Sinar Harian di Program Membasmi Musuh Tanaman dan Taklimat Pertanian di Kampung Singkir Genting, di sini baru-baru ini.

Mohd Muhaimin berkata, pada tahun ini, jabatan merancang mengusahakan program PPTT di Tanjung Jaga, di sini di atas tanah terbiar seluas 70 hektar dan yakin mampu meningkatkan keluasan sehingga 200 hektar sekiranya lebih ramai pengusaha buah-buahan berminat menyertai program itu.

Menurutnya, daerah Yan menjadi pilihan jabatan dalam beberapa kategori buah-buahan untuk dimajukan dan dikomersialkan ke luar negara terutamanya durian, rambutan, manggis dan cempedak.

"Jabatan Pertanian akan memastikan lebih banyak buah-buahan tempatan keluaran Parlimen Jerai dikomersialkan ke peringkat luar negara sebagaimana saranan Kementerian Pertanian sebelum ini," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di padang serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2011 12:00 AM PDT

Kalau suatu ketika dulu sebut saja nama Padang Serai terbayang rimba sawit & getah. Terbayanglah muka kuli-kuli estet yang hitam berkilat dengan pengandar berserta dua "cham" di atas bahu masing-masing berlari-lari anak membawa timba ayan berisi susu getah menuju ke tempat pengumpulan susu. Di satu penjuru lagi kelihatan beberapa orang lagi menyorong basikal tua berpelantar lebar sarat dengan muatan sekerap basah yang masih menitis2 air dari bucu guni.

Itu dulu…. Kini Padang Serai telah berubah wajah, berubah status, sudah naik taraf dari estet kepada pekan cyber. Apa yang tidak ada di Padang Serai sekarang ini, sebut saja.  Nak simpan duit ada bank, RHB Bank ada, Bank Simpanan Nasional pun ada. Nak pos surat ada Pos Malaysia.  Nak makan ayam goreng KFC ada. Nak minum 7-up, 7-Eleven ada. Nak pekena nasi kandar, dua 3 kedai Nasi Kandar 24 jam ada. Siap dengan FREE Wi-Fi Zone lagi. Nak homestay ada. nak hotel ada walaupun sekadar bertaraf 2 setengah bintang. Nak isi petrol ada 5 buah stesen minyak sekitar pekan Padang Serai. Pendek kata segala kemudahan asas yg diperlukan ada di Padang Serai.

"The MP of Pdg Serai"

lepaskan aku!!!!!! wuaaaaaa!!!

Siapa yang tidak kenal dengan MP Gobalakrishnan yang mulut boleh tahan tu…Yang pernah mencetuskan kontroversi di ruang legar parlimen satu ketika dulu. Pasal issue apa ya?… apa entah aku pun dah tak ingat sebab tak berminat sangat. Dia ni pun ada di Padang Serai jugak. Sekarang dah jadi ahli parlimen bebas, jadi setiap petang beliau bebas bermain bola di Mini Stadium Keladi Kulim. Dia ni kalau naik minyak..huh! bolehlah nak tengok macammana dia sanggup duduk menendang-nendang kakinya macam budak-budak kalah main guli. Tak percaya?  nah! cuba tengok gelagat YB kami si Gobalan ni :)   Inilah ekspressi wajah seorang pejuang dan pembela rakyat khususnya penduduk Padang Serai yang telah memilih beliau sebagai wakil parlimen. Keep up YB! :)   saya suka! saya suka!  tapi tak boleh buat selalu maaaaa…nanti seluar koyak loo…betol! betol! betol!??? Apa pun semangat juang YB aku ni patut di hormati. Mungkin cara dia agak keras tapi cuma keras mulut saja. Dia bukan gangster atau kaki pukul. Jadi kalau nak tahan dia pun tahan la tapi kalau boleh janganlah pukul-pukul dia okay…  :) .peace! datang belajar website  di padang serai okay!peace!!

pembunuhan di padang serai

"cowboy" bukan budaya orang padang serai

Satu lagi peristiwa penting berlaku kat Padang Serai yang masih fresh dalam ingatan aku. Pada tanggal 17 Ogos 2007,  naib pengerusi Pemuda MCA Ching Eng Wah, ditembak di kepala semasa memberhentikan keretanya di persimpangan lampu isyarat Jalan Lunas/Padang Serai semasa dalam perjalanan pulang selepas bersarapan bersama isterinya. Ini peristiwa yang menyayat hati. Walau siapa sekali pun Ching Eng Wah tu, tak patut diperlakukan begitu. Bukankah Allah ciptakan bumi dan seisinya utk dikongsi bersama…jangan gaduh-gaduh …apatah lagi sampai membunuh. Naik risau jugak aku takut kalau-kalau Pdg Serai mendapat jolokan "Pekan Cowboy" macam Texas zaman dulu-dulu. Mujurlah ini hanya kes terpencil. Kesimpulannya Padang Serai tetap sebuah pekan kecil yang cukup mendamaikan. Nak tahu datanglah dan nikmatilah keindahan Padang Serai.

Cukuplah dulu untuk kali ini. Aku dah tak tahan ni … rasa nak pitam pun ada. Aku ni lemah semangat sikit dengan benda-benda macam ni. Daripada membuang masa membazirkan usia bergaduh-gaduh sesama sendiri ada baiknya kita berkumpul ramai-ramai kat rumah aku belajar cara buat duit di Internet. Aku peruntukan masa 2 hari khusus untuk kongsi ilmu yang aku ada ni dengan sesiapa saja yang berminat dan "NAMPAK" akan peluang besar ini. Cuba buka dan teliti maklumat ini dan fikir-fikirkan….

Share on Facebook Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2011 12:00 AM PDT

Kalau suatu ketika dulu sebut saja nama Padang Serai terbayang rimba sawit & getah. Terbayanglah muka kuli-kuli estet yang hitam berkilat dengan pengandar berserta dua "cham" di atas bahu masing-masing berlari-lari anak membawa timba ayan berisi susu getah menuju ke tempat pengumpulan susu. Di satu penjuru lagi kelihatan beberapa orang lagi menyorong basikal tua berpelantar lebar sarat dengan muatan sekerap basah yang masih menitis2 air dari bucu guni.

Itu dulu…. Kini Padang Serai telah berubah wajah, berubah status, sudah naik taraf dari estet kepada pekan cyber. Apa yang tidak ada di Padang Serai sekarang ini, sebut saja.  Nak simpan duit ada bank, RHB Bank ada, Bank Simpanan Nasional pun ada. Nak pos surat ada Pos Malaysia.  Nak makan ayam goreng KFC ada. Nak minum 7-up, 7-Eleven ada. Nak pekena nasi kandar, dua 3 kedai Nasi Kandar 24 jam ada. Siap dengan FREE Wi-Fi Zone lagi. Nak homestay ada. nak hotel ada walaupun sekadar bertaraf 2 setengah bintang. Nak isi petrol ada 5 buah stesen minyak sekitar pekan Padang Serai. Pendek kata segala kemudahan asas yg diperlukan ada di Padang Serai.

"The MP of Pdg Serai"

lepaskan aku!!!!!! wuaaaaaa!!!

Siapa yang tidak kenal dengan MP Gobalakrishnan yang mulut boleh tahan tu…Yang pernah mencetuskan kontroversi di ruang legar parlimen satu ketika dulu. Pasal issue apa ya?… apa entah aku pun dah tak ingat sebab tak berminat sangat. Dia ni pun ada di Padang Serai jugak. Sekarang dah jadi ahli parlimen bebas, jadi setiap petang beliau bebas bermain bola di Mini Stadium Keladi Kulim. Dia ni kalau naik minyak..huh! bolehlah nak tengok macammana dia sanggup duduk menendang-nendang kakinya macam budak-budak kalah main guli. Tak percaya?  nah! cuba tengok gelagat YB kami si Gobalan ni :)   Inilah ekspressi wajah seorang pejuang dan pembela rakyat khususnya penduduk Padang Serai yang telah memilih beliau sebagai wakil parlimen. Keep up YB! :)   saya suka! saya suka!  tapi tak boleh buat selalu maaaaa…nanti seluar koyak loo…betol! betol! betol!??? Apa pun semangat juang YB aku ni patut di hormati. Mungkin cara dia agak keras tapi cuma keras mulut saja. Dia bukan gangster atau kaki pukul. Jadi kalau nak tahan dia pun tahan la tapi kalau boleh janganlah pukul-pukul dia okay…  :) .peace! datang belajar website  di padang serai okay!peace!!

pembunuhan di padang serai

"cowboy" bukan budaya orang padang serai

Satu lagi peristiwa penting berlaku kat Padang Serai yang masih fresh dalam ingatan aku. Pada tanggal 17 Ogos 2007,  naib pengerusi Pemuda MCA Ching Eng Wah, ditembak di kepala semasa memberhentikan keretanya di persimpangan lampu isyarat Jalan Lunas/Padang Serai semasa dalam perjalanan pulang selepas bersarapan bersama isterinya. Ini peristiwa yang menyayat hati. Walau siapa sekali pun Ching Eng Wah tu, tak patut diperlakukan begitu. Bukankah Allah ciptakan bumi dan seisinya utk dikongsi bersama…jangan gaduh-gaduh …apatah lagi sampai membunuh. Naik risau jugak aku takut kalau-kalau Pdg Serai mendapat jolokan "Pekan Cowboy" macam Texas zaman dulu-dulu. Mujurlah ini hanya kes terpencil. Kesimpulannya Padang Serai tetap sebuah pekan kecil yang cukup mendamaikan. Nak tahu datanglah dan nikmatilah keindahan Padang Serai.

Cukuplah dulu untuk kali ini. Aku dah tak tahan ni … rasa nak pitam pun ada. Aku ni lemah semangat sikit dengan benda-benda macam ni. Daripada membuang masa membazirkan usia bergaduh-gaduh sesama sendiri ada baiknya kita berkumpul ramai-ramai kat rumah aku belajar cara buat duit di Internet. Aku peruntukan masa 2 hari khusus untuk kongsi ilmu yang aku ada ni dengan sesiapa saja yang berminat dan "NAMPAK" akan peluang besar ini. Cuba buka dan teliti maklumat ini dan fikir-fikirkan….

Share on Facebook Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


Jalan Berpuaka <b>Di Pendang</b> Kedah | Tak Mungkin Benar

Posted: 04 Mar 2011 12:00 AM PST

Pelbagai kisah sering diceritakan penduduk kawasan Pendang terutamanya mereka yang daripada beberapa kampung berhampiran sepanjang laluan Titi Haji Idris yang dikatakan mempunyai perkara misteri disitu.

Jalan itu yang dikatakan mempunyai kejadian pelik sehingga meragut banyak nyawa penggunanya termasuk lima guru silat yang maut dalam kemalangan di laluan sama, bulan lalu. Selain itu, difahamkan laluan itu sentiasa dilalui pelbagai kenderaan dan menjadi jalan utama pengguna sejak ia diturap untuk ke Langgar, Pokok Sena dan Pendang. Seorang mangsa kemalangan, Ahmad Jaafar, 47, dari Perumahan Keda Tanjung Setol turut berkongsi pengalaman di sebalik kejadian kemalangan yang berlaku pada dirinya ketika memandu lori tanah di laluan itu kira-kira awal Februari 2009.

Menurutnya, kemalangan itu berlaku di jalan yang sama iaitu dari arah Langgar ke Pendang apabila lori yang dipandunya itu terbabas di tepi kawasan sawah sehingga melanggar tiga pokok besar di bahu jalan itu sehingga semua pokok itu patah.

"Kemalangan itu menyebabkan seluruh bahagian hadapan lori saya remuk teruk, namun saya bersyukur kerana saya tidak mengalami apa-apa kecederaan kecuali masalah pada urat saraf bahagian lutut sahaja.

"Kejadian yang berlaku kira-kira jam 10 pagi ketika saya dalam perjalanan dari Tanjung Bendahara Alor Setar menuju ke Tobiar itu tidak dijangka apabila saya memandu dalam kelajuan 60 kilometer sejam sahaja dengan penuh berhati-hati dan berwaspada, namun tiba-tiba stereng lori saya dipulas kuat oleh satu 'benda' ke arah kiri jalan sehingga melanggar pokok," katanya.

Ahmad berkata, dia bergelut dengan 'benda itu' dengan mengawal stereng lorinya, namun tidak terdaya memandangkan stereng lorinya ketika itu terlalu berat.

"Selepas kejadian itu, keadaan diri saya tidak bermaya seolah-olah ada 'benda halus' yang menumpang pada diri saya apabila seluruh badan terasa berat.

"Pelbagai ubat daripada hospital dan klinik telah saya makan, namun keadaan saya tidak berubah dan menyebabkan saya pergi berubat secara tradisional kepada seorang bomoh. Namun saya dimaklumkan oleh bomoh berkenaan bahawa ada 'benda misteri' yang menumpang pada diri saya pulang ke rumah," katanya.

Menurutnya, dia cuba mengikut perubatan yang dilakukan secara tradisional apabila bomoh berkenaan memandikan seluruh badannya dan membawanya melepaskan 'benda halus' di jalan terbabit di mana tempat kemalangan berlaku.

Sementara itu, pihak bertanggungjawab membuat pemeriksaan terhadap lorinya, namun dimaklumkan keadaan lori itu tidak mengalami sebarang masalah ketika kejadian terbabit.

Selain itu, Chik Abdullah, 59, menceritakan bahawa jalan itu turut meragut nyawa dua kakaknya.

"Kakak sulung saya iaitu Pura Abdullah, 63, meninggal dunia 10 tahun lalu manakala kakak bongsu saya meninggal pada 2009 di lokasi yang sama dan cara kemalangan yang sama apabila motosikal yang ditunggang mereka dilanggar kereta dari arah belakang.

"Saya tidak menyangka nyawa dua kakak saya berakhir di jalan itu apabila mereka mengalami kecederaan teruk pada bahagian kepala," katanya. Mangsa sering ternampak haiwan melintas. Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) Kampung Alor Pudak, Yaacob Yunus, 70, mengakui bahawa jalan itu meragut banyak nyawa apabila boleh dikatakan setiap hari berlaku kemalangan.

Menurutnya, kemalangan yang berlaku melibatkan kenderaan mangsa terbabas sendiri tanpa melibatkan kenderaan lain. "Laluan ini lurus sahaja dan saya akui banyak cerita misteri yang didengari daripada penduduk kampung berhampiran laluan ini apabila mereka sering ternampak benda pelik yang menyerupai pelbagai jenis haiwan seperti kambing, kerbau dan lembu.

"Penduduk yang pernah menjadi mangsa kemalangan pernah ternampak seorang lelaki dan perempuan berpakaian jubah di laluan itu terutamanya pada tengah malam," katanya.

Sementara itu, Pengerusi JKKKP Kampung Alor Berala, Mohd Noor Awang berkata, beberapa tahun lalu penduduk sibuk menceritakan bahawa ternampak mangsa yang sudah mati berjalan di laluan itu pada awal pagi. "Isteri saya pernah nampak bayangan wanita di jalan itu sehari sebelum satu kemalangan maut di situ," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved