Ahad, 9 September 2012

02 di kulim - Google Blog Search

02 di kulim - Google Blog Search


3 Kanak-Kanak Ditinggalkan Ibubapa <b>Di Kulim</b> | Darulaman &#39;Dot&#39; My

Posted: 08 Aug 2012 08:00 AM PDT

KULIM: Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Daerah Kulim ingin menghubungi seorang ibu dan sepasang suami isteri untuk menyelesaikan kes tiga kanak-kanak yang dijaga sementara oleh dua keluarga di sini.

Pegawai Pelindung Kanak-Kanak JKM Kulim Munirah Athirah Abdul Aziz berkata Noraini Sarmadi, 47, dikehendaki mengambil kembali dua anak lelakinya, Mustafa Kamal Zainal Abidin, 9, dan Mohd Adam, 7.

Alamat terakhir Noraini adalah B8, Kuarters KTMB, Kampong Boyan, 34000, Taiping, Perak.

Kedua-dua beradik itu diserahkan oleh Noraini kepada keluarga Hadzri Md Yusuf, 47, dan isterinya Zarinah Mohd Idris yang menetap di No. 460, Taman Bestari, Kulim pada Mac tahun lepas.

Dia perlu membuat pengakuan bertulis menyerahkan hak penjagaan kedua-dua anaknya itu sekiranya enggan mengambil mereka kembali, kata Munirah Athirah.

Munirah Athirah memberitahu pemberita Norani turut menyerahkan surat beranak kedua-dua anaknya serta salinan fotostat kad pengenalannya kepada keluarga Hadzri.

Kedua-dua beradik itu belajar di Sekolah Kebangsaan Sungai Ular, dekat sini, masing-masing dalam Tahun Tiga dan Satu.

"Sejak mereka ditinggalkan beradik, Noraini ada menelefon sekali untuk mendapatkan maklumat kedua-dua beradik itu bagi tujuan mendapatkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M)," kata Zarinah, seorang peniaga di sini.

Zarinah berkata dia dan suaminya berhasrat menjaga kedua-dua beradik itu berikutan bapa tiri mereka yang dikenali sebagai Hasan meninggal dunia tahun lepas.

Munirah Athirah berkata JKM memberi tempoh sehingga 14 Ogos ini kepada Noraini untuk mendapatkan kembali kedua-dua anaknya dan selepas itu kes penjagaan mereka akan diserahkan kepada mahkamah untuk membuat keputusan.

Dalam satu kes lagi, ibu bapa seorang kanak-kanak perempuan yang diberi nama sementara, Nor Nabilah, 20 bulan, diminta menghubungi JKM di sini berkaitan sijil kelahiran bayi itu yang kini dijaga Mohamad Ali Naina Mohamad, 47, dan isterinya Halimah K. Abdul Azeez, 41.

Mohamad Ali, seorang peniaga dari Simpang Tiga Keladi di sini yang turut hadir di JKM, berkata seorang wanita berusia lingkungan 20-an menyerahkan bayi itu kepadanya pada 9 Sept tahun lepas.

Wanita itu yang dikenali sebagai 'Nah' sahaja hanya sekali menelefon bertanyakan anaknya itu dan lepas itu tiada lagi menghubungi kami, katanya.

Ibu bapa kanak-kanak itu dan Noraini diminta datang ke JKM Kulim atau menghubungi Munirah Athirah atau Norizan Hassan melalui talian 04-4907403 atau 04-4914642 bagi membantu menyelesaikan kes anak mereka. - Bernama

myaishahhafiz with love: RAYA <b>DI KULIM</b> PLAK

Posted: 08 Sep 2012 09:55 PM PDT

Dah dekat nak sebulan sambut raya baru ada hati nak update cerita raya :)... kami berkumpul di rumah kakak di Kulim masa hari raya ke7...
Sampai2 jer puteri terus terjun kolam :)...
Kami bw buah tangan utk budak 2 org nie... bw 2 ekoq anak kucing inport dari Jitra ke Kulim, Gigih Paksu  (myhubby) hampa nie bangun pg2 pi Jitra ambik anak kucing nie, Pastu baru pecut ke Kulim....
Sambil tunggu makan tgh hari siap, kita rehat2 dulu, sambil tgk budak2 nie mandi kolam....
Sebelum balik ambik gambaq dulu. Kat bawah nie separuh jer anak & cucu saudara sya, ada yg x dpt dtg sb kerja...
anak saudara sya tgh set kamera dia utk family foto.
tp spai hr nie dia x uplode gambaq tu... bila dia nk uplode pun x tau laaaa
 Last sekali mesti la gambaq kami berdua......

Amuk <b>di Kulim</b> | blogr.my

Posted: 01 Sep 2012 02:15 AM PDT

Amuk di Kulim

1 minggu lepas oleh Faizol88 di blog-ketegaq.blogspot.com

Tiga ahli bomba berjaya masuk ke dalam bangunan.KULIM - Gempar... Apabila seorang lelaki berusia 20-an mengamuk menggunakan parang dengan memecahkan cermin kaca tingkat dua di bangunan rumah kedai di kawasan Perniagaan Semarak kira-kira jam 11 pagi semalam.Suspek difahamkan mengalami tekanan perasaan apabila ketagihan dadah yang melampau.Keadaan tegang ini menimbulkan suasana panik kepada masyarakat yang kebetulan berada di kawasan berdekatan.Suspek dikatakan menjerit-jerit pada mulanya sebelum

Tiada ulasan:

Catat Ulasan