Ahad, 14 Oktober 2012

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


Jom mengail ikan: Trip memancing <b>di</b> Sangkar <b>Tanjung Dawai</b>

Posted: 13 Oct 2012 08:43 PM PDT


  Pada 6hb Oct..bersama keluarga dan kenkawan..memancing di pelantar merangkap sangkar ternakan ikan. Caj dia cuma RM10 satu kepala. kat pelantar tu ada tempat dan kemudahan yg selesa..bilik, tempat masak, tempat rehat, meja makan dan kerusi santai. Kena naik bot dr jeti LKIM..tuan punya sangkar akan ambik kita di jeti tu dan bawa ke sangkar dia...mancing tanpa had masa..kita nak balik, dia hantar semula ke jeti. Jarak dr jeti ke sangkar dalam 500 meter juga. Kedudukan sangkar tu di tgh2 antara pantai Merdeka dan Tanjung Dawai..mmg best utk xtvt bersama keluarga atau kenkawan. Kalau nak p..boleh hubungi : Bang Ari 0111-4704894 umpan kena sediakan sendiri..paling ikan suka, umpan udang hidup ngan isi temenung..
   













Jeti LKIM..tpt bertolak

Next station...: @<b>Tanjung Dawai</b>.

Posted: 09 Oct 2012 12:45 AM PDT

01 Sept. 2012.... berjalan ke Semeling menziarahi keluarga angkat di Kedah. Tujuan utama untuk menghadiri majlis perkahwinan kawan hubby di Perlis. So, dah alang2.. baik kami berhoneymoon lagi.. hihi. Semalam dari Tapah bergerak agak lewat, dengan kepenatan kerana majlis merdeka-raya di Tabika Kem keputusan diambil ialah bermalam di Taiping... SSL Traders Hotel. Ok gak la hotel nie.

Sampai semeling, mak dan siapkan menu kegemaranku... Laksa. huhu sedap. sampai tertido2 kt rumah mak sebab petang 2 mak n ayah nak bawak kami jalan2 kt T.Dawai. Em, kena tunggu ayah balik kerja la kan. Nasib baik hubby ok walaupun 1st time berjumpa dan datang ke rumah keluarga angkat aku nie. sporting lah... :)

sampai kt t.dawai..... best lak tengok orang ramai main kite... apa lg, aku pun tersengeh2 la mintak kt hubby. hehehe. dia layan je aku.. :)


pastu mak n ayah belanja kami makan malam kt restauran seafood berhampiran. tqvm..sedap.. malam 2 jugak terus bertolak ke perlis sebab esoknya akan menghadirkan diri ke majlis perkahwinan.

Sebelum balik ke Tapah, habiskan duit dulu kt Padang Besar. huhuhu. seronok membeli belah. Ade rezeki boleh datang lagi. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan