ads

Isnin, 31 Disember 2012

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


UMNO <b>MERBOK</b> : SAKIT BETOI HATI KAMI - suara sang <b>merbok</b>.....

Posted: 06 Dec 2012 06:33 PM PST

Eksklusif !!! Orang PAS Tanjung Dawai tidak akan undi Hamdan Khalib sekiranya tercalon pada PRU 13

Daripada blog pakar fitnah (tersungkur di pintu syurga, tersadung ke pintu neraka) :  Team Media Kedah
P/S :  maknanya, TMK umno kedah suruh pilih wakil umno la jadi Y.B Merbok? bagi nama calon sat? sapa dia? tajul?zubir?ismail daud?anuar?shukri?. geng kedarah duit semua. yang bekas senator tu pun bercambah kes x selesai lagi. hutang kedah berjuta, dia kaya raya. bodoh piang tahap lembu betoi...
Dr. Hamdan dok tang tu rakyat yang pilih. jadi exco pasai layak. dapat jawatan tu free ka? orang yang pilih dia. takkan yang tu TMK tak tau. budak tadika KEMAS shahrizat lembu pun tau. dapat jawatan pasai orang sokong dan undi dia. dah memang dia layak. bukan macam geng umno. menang pasai makan duit rasuah haram jadah. kalau TMK atau geng umno nak lawan dia, hantar la borang. bleh la bertanding jawatan apa yang Dr. Hamdan tu masuk.untung menang undi, dapat la hangpa.... yang tu pun nak kena habaq .....

Dalam Keadaan hendak menghadapi pilihanraya yang bila-bila saja bakal di umumkan, PAS Merbok terpaksa berhadapan dengan pergolakan dalaman yang sukar di bendung lagi kerana di sebabkan isu jawatan Yang Dipertua PAS Kawasan Merbok.

Pergolakan ini melibatkan di antara YDP Kawasan Merbok sekarang, Dr Hamdan Mohamed Khalib yang juga merupakan Adun Tanjung Dawai dan bekas YDP Kawasan Merbok Tuan Haji Mohd Akhir Talib.


Menurut sumber dalaman PAS Merbok, kisah pergolakan  ini bermula pertengahan tahun lepas setelah Dr Hamdan tanpa rasa hormatnya telas mencantas Mohd Akhir di dalam perebutan jawatan YDP Kawasan Merbok sehingga isu ini terbawa-bawa ke hari ini.

Bagi kebanyakan orang PAS di Merbok merasakan tindakan Dr Hamdan cukup biadap dan tamak, kerana dia sebagai wakil rakyat dan Exco Kerajaan Negeri tidak sepatutnya mencantas dalam perebutan jawatan YDP Kawasan yang sebelum ini di sandang oleh orang yang cukup berpengaruh dan menjadi punca kekuatan PAS di Merbok.
undi BN sokong yahudi
Apakah jawatan wakil rakyat dan Exco yang di miliki Dr Hamdan tidak mencukupi baginya sehinggakan jawatan YDP Kawasan pun hendak di sapunya ?

Apakah dalam banyak jawatan yang di sandangnya mampukah dia melaksanakan tanggungjawap kesemuanya dalam satu-satu masa atau dia hanya pentingkan sumber kewangan di setiap jawatan yang di sandang masuk ke poketnya ?

Selain itu Dr Hamdan juga menyandang dua jawatan penting dalam Jawatankuasa Eksekutif persatuan bola sepak Kedah (KFA) iaitu Setiausaha Kehormat dan Bendahari Kehormat walau pun di katakan langsung tiada pengalaman di dalam bidang pengurusan sukan bola sepak termasuklah sukan-sukan lain dan di katakan di antara penyumbang kemerosotan mutu persembahan pasukan bola sepak Kedah.

Didalam banyak jawatan yang di sandang, Dr Hamdan di katakan telah mengabaikan tanggungjawapnya sebagai YDP Kawasan dan wakil rakyat Tanjung Dawai sehinggakan orang PAS Merbok cukup merasa benci terhadap dia dan jangan terkejut apabila segelintir orang  PAS Merbok yang mengundi di Tanjung Dawai menyatakan tidak akan mengundi Dr Hamdan sekiranya akan tercalon pada PRU 13 nanti.
Daripada blog pakar fitnah (tersungkur di pintu syurga, tersadung ke pintu neraka) :  Team Media Kedah
 
P/S :  maknanya, TMK umno kedah suruh pilih wakil umno la jadi Y.B Merbok? bagi nama calon sat? sapa dia? tajul?zubir?ismail daud?anuar?shukri?. geng kedarah duit semua. yang bekas senator tu pun bercambah kes x selesai lagi. hutang kedah berjuta, dia kaya raya. bodoh piang tahap lembu betoi...

Dr. Hamdan dok tang tu rakyat yang pilih. jadi exco pasai layak. dapat jawatan tu free ka? orang yang pilih dia. takkan yang tu TMK tak tau. budak tadika KEMAS shahrizat lembu pun tau. dapat jawatan pasai orang sokong dan undi dia. dah memang dia layak. bukan macam geng umno. menang pasai makan duit rasuah haram jadah. kalau TMK atau geng umno nak lawan dia, hantar la borang. bleh la bertanding jawatan apa yang Dr. Hamdan tu masuk.untung menang undi, dapat la hangpa.... yang tu pun nak kena habaq .....

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Berita Pergaduhan <b>Di Sungai Petani</b> MENGARUT, Penduduk <b>...</b>

Posted: 22 Dec 2012 04:00 AM PST

sungaipetanidemo1

Walaupun sudah berulang-ulang kali diberitakan bahawa pergaduhan di Sungai Petani itu hanyalah pergaduhan biasa, tetapi ada yang mahukan pergaduhan tersebut berpanjangan sehinggakan ada yang pula yang membuat cerita kononnya, punca pergaduhan itu adalah disebabkan penganut Hindu hendak membakar masjid dan merampas tanah Melayu untuk mendirikan sebuah kuil di Taman Ria Jaya. 

Walhal, cerita-cerita tersebut adalah MENGARUT sama sekali.

Melihat kepada perkembangan semasa yang masih belum surut dengan pelbagai cerita-cerita karut, penduduk tempatan yang sudah bosan dengan gelagat puak-puak yang mahu melihat kesengsaraan penduduk tempatan menerusi kekacauan yang tiada kesudahannya. 

Semalam iaitu pada 21 Disember 2012, satu perhimpunan aman telah diadakan di IPD Kuala Muda anjiran NGO dan persatuan-persatuan yang berasakan kaum Melayu dan India. Mereka bersatu dan sepakat untuk menolak sebarang berita karut yang mengatakan pergaduhan kaum di Sungai Petani sudah sampai ke tahap kritikal. 

Lebih kurang 100 orang telah berkumpul dalam perhimpunan aman tersebut. Mereka kemudiannya membuat laporan polis agar polis mengambil tindakan terhadap pihak yang menyebarkan SMS dan blog-blog hasutan bersabit isu gaduh di Sungai Petani. 

Semangat satupadu yang ditunjukkan oleh penduduk setempat Sungai Petani merupakan contoh terbaik untuk menolak sebarang fitnah dan khabar-khabar angin yang sedang galak dan berleluasa sekarang ini. 

02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search


Murtabak Terbang <b>di</b> Pasar Malam <b>Kuala Kedah</b>. - terajubintang7 <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2012 08:58 PM PST

Minggu lepas ( 19hb - 24hb Disember 2012 ) balik Alor Setar. Sempat pergi pasar malam di Kuala Kedah. dah 4 tahun lebih menjadi keluarga Alor Setar, ini baru pertama kali menjejakan kaki di pasar malam Kuala Kedah ini. Untuk pengetahuan rakan-rakan pembaca blog terajubintang7, pasar malam di Kuala Kedah beroperasi pada hari Khamis malam Jumaat. Lokasinya tepi jalan sebelum lampu trafik kuala kedah dan lebih tepat lagi, bersebelahan dengan Balai Polis Kuala Kedah. Itulah serba sedikit berkenaan pasar malam kuala kedah.

-->
Tetapi kami nak kongsikan cerita berkenaan murtabak terbang di pasar malam Kuala Kedah ini. Ianya diusahakan oleh 3 - 4 orang jejaka dari Alunan Pelangi Ent (yang kami nampak masa itu). Terdapat 2 variasi rasa iaitu Daging & Ayam. Harga sekeping RM 2.00 sahaja. Kalau nak tempah, hubungi di talian 0195417703. Kalau datang walk in, kenalah tunggu sekejap.

-->
Kenapa ianya dipanggil murtabak terbang?. Ceritanya begini. Mula-mula tebar doh, pastu letak atas kuali, letak sesenduk inti (telur,bawang,ayam/daging dll) lipat menjadi segi 4, tunggu garing sikit, paling pula. agak-agak dah masak dan garing, ini lah momentumnya dipanggil murtabak terbang, Brother yang sedang memaling murtabak ini akan melemparkan atau menerbangkan murtabak yang sudah masak ke plate putih untuk brother lagi seorang tu bungkus. Begitulah ceritanya (andaian sendiri) '....kalau silap, tolong betulkan diruangan komen'.

-->
Tengok tu ramai yang menunggu. masa ini kami bungkus 8 keping murtabak terbang daging. rasa memang sedap dan berbaloi. Sekian, terima kasih.
Maklumbalas anda dialu-alukan pada ruangan komen.

Ahad, 30 Disember 2012

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


PERGADUHAN <b>DI SUNGAI PETANI</b> 18 DISEMBER 2012

Posted: 18 Dec 2012 08:36 AM PST

PERGADUHAN DI SUNGAI PETANI 18 DISEMBER 2012 | sekarang semua kecoh berkenaan pergaduhan besar antara org india dan melayu di sungai petani... kesahihan cerita pergaduhan di sg petani nih masih lagi mencurigakan.. harap semua melayu jangan mengelabah yerr.. jom kita tgk kisah yg berlaku...  


Kejadian pergaduhan teruk antara golongan Pelampau India daripada Geng 35 dengan orang Melayu Islam di Sungai Petani. Khabarnya Geng 35 telah mengugut untuk membakar masjid dan surau. Beberap aanggota polis Melayu telah dibelasah oleh anggota Geng 35. Perintah darurat telah dikeluarkan oleh Polis dan FRU di kawasan tersebut. Mohon bersatu! Umat Islam digesa jangan bertindak terburu-buru, dan mengikut arahan polis agar peristiwa buruk tidak berlaku.





cerita daripada saksi....

mangsa..

Sebarang pertanyaan,maklumat atau pengesahan maklumat berkaitan 

kes serangan kongsi gelap india 35 melakukan serangan perkauman 

di sekitar Sungai Petani,Kedah terhadap kaum melayu & ancaman 

serangan terhadap surau & masjid-masjid,sila hubungi Bilik 

Gerakan IPD Kuala Muda 04-4299222 atau Balai Polis Sg.Petani 04-

4222222..Jangan buat sebarang kesimpulan melulu atau mendengar 

khabar angin.Kekalkan perpaduan antara kaum.


*UPDATE*

Maklumat terbaru!!! Keadaan sudah pulih seperti sedia kala. Di harap semua bertenang. 

*UPDATE terbaru dari PDRM*

STATUS TERKINI KES PERGADUHAN DI SG PETANI: Berikutan berlakunya satu kes pergaduhan di 

Sungai Petani, beberapa anggota polis telah ditugaskan ke lokasi kejadian dan keadaan kini adalah 

terkawal. Ketua Polis Kedah akan memberi kenyataan rasmi berhubung insiden tersebut dalam masa 

terdekat.


Orang ramai juga dinasihatkan supaya tidak menyebarkan maklumat yang tidak sahih berhubung 

kejadian tersebut yang boleh menggugat ketenteraman awam. Terima kasih.

JOM LIKE FB FANPAGE AKU...!!

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


Bila Hati Berbicara: Jalan-Jalan <b>di Negeri Kedah</b>

Posted: 02 Dec 2012 12:09 AM PST

Sekarang sudah masuk tarikh 2/12/2012.
Sekarang bermulalah sesi baru untuk semester 6 sesi Disember 2012 - April 2012.
Semalam iaitu 1/12/2012 hari Sabtu aku dah mendaftar kolej dekat UiTM Arau. 
Alhamdulillah aku still dapat Kolej Beringin lagi.Happy sangat dapat duduk dengan budak-budak tu lagi.Alhamdulillah syukur.
Lepas dah balik mendaftar tu kami sekeluarga balik Jitra kejap berehat. 
Then pakcik aku dia bawak pergi jalan-jalan dekat Yan Kedah. Pergi Hutan Lipur Titi Hayun n Sri Perigi
Pakcik aku bawak pergi mandi sungai kat situ. Mula-mula perjalanan kami sentiasa hujan. Lepas tu alhamdulillah bila dah sampai dah tak hujan.
First tinjau-tinjau dulu tempat tu. Then baru mandi.
Aku tak mandi pun sungai. Just rendam kaki je.
Sebab malas nak salin n tukar baju.
Dah la ramai. So tengok cousin aku Luqman Hakim n Siti Sarah je mandi. Sambil-sambil tu jadi photographer la kejap kan. Heee. 

Baju biru, Luqman. Baju oren, pakcik. Baju pink, Sarah. Depan Sarah, Cik Nor

Tak boleh naik motor dan basikal kalau nak lalu jambatan tu ye







Jangan nak buat maksiat na kat sini


Selamat datang ke air terjun Puteri Mandi


Biar budak Luqman ni jalan sorang-sorang. HAHA



Adik aku ni mula-mula tak nak mandi. Lepas tu dipaksa dengan si Luqman tu terus pergi join.


Thanks na Cik Nor tolong tangkapkan gambar saya :)


Abah aku pun tak mandi. Just tengok-tengok je. Biar budak-budak yang mandi. HAHA


Depa main baling ayaq kat aku




Lepas dah habis mandi tu berhenti kejap dekat Masjid Jamek Badlishah, Pekan Yan, Kedah untuk solat Asar.





Lepas dah habis sembahyang pergi pulak Sri Perigi. Pakcik aku kata tak pernah p lagi. So p tengok jela. Sebab tak tau apa yang ada kat Sri Perigi tu.

Risiko Kesihatan. Nak tau sila baca. Hehe.

Ibu kata colour air sungai ni macam air kopi sebab colour dia warna hitam.
Tak dak sapa yang berani nak mandi.





Air warna hitam. Memang scary la kalau nak mandi pun


Air terjun Sri Perigi, Yan Kedah.


Masa dah semakin suntuk. Dan kami pun beransur pulang.
Perut lapar jalan jauh kan. So berhenti makan kat Zakaria Laksa Teluk Kechai.

Lepas tu order pulak sate ayam.
Sate kat situ pun sedap. Patutlah ramai pelanggan.
Pakcik order 50 cucuk untuk 8 orang.
Nak dekat pukul 9 jugak la baru sampai rumah. Pendek kata memang seronok sangat dapat pergi jalan-jalan :D

Kalau suka dengan post saya silalah like

PAS <b>Kedah</b> Bertekad Jadikan <b>Kedah Negeri</b> Berlumpur Pertama <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 18 Dec 2012 06:00 PM PST

Utusan Malaysia semalam telah mendedahkan secara terperinci masalah pembalakan di Kedah yang meruncing.  Masalah ini telah lama didedahkan oleh media alternatif iaitu blog-blog dan laman-laman web, tetapi telah tidak diendahkan oleh kerajaan negeri Kedah, mahupun pemimpin-pemimpin PR pusat.   Para penyokong PR pula menganggap pendedahan tersebut sebagai fitnah walaupun ada di antaranya disertakan dengan gambar-gambar sebagai bukti.   

Oleh itu, tidak mengejutkan jika pendedahan besar-besaran oleh Utusan Malaysia yang dilengkapi bukti gambaran dari atas juga, dianggap sebagai fitnah BN untuk memburukkan kerajaan PAS Kedah dan PR secara keseluruhannya. 

Malah, kalaupun ada yang menerimanya sebagai benar, mereka hanya akan menepisnya dengan alasan masalah tersebut dimulakan oleh kerajaan BN iaitu alasan atau jawapan 'standard' kerajaan PAS Kedah untuk semua masalah di dalam negeri itu hari ini.  

Kerana asyik menuding jari, maka masalah pembalakan tidak terkawal di Kedah kini bukan sahaja tidak selesai tetapi semakin hari semakin buruk dan bakal menjadi satu bencana besar.  Ini disahkan oleh pakar-pakar melalui ujian dan penilaian oleh Jabatan Alam Sekitar.   Antara bencana yang dijangka ialah masalah banjir lumpur dalam skala yang jauh lebih besar daripada yang berlaku pada 2010, di Sik, Kedah yang menjejaskan 6 buah kampung – iaitu berita yang langsung tidak dilaporkan oleh Harakah, media rasmi PAS.

Selain itu, bencana yang kini sedang berlaku dan semakin parah ialah masalah kualiti air akibat aktiviti tanah yang 'menggila' iaitu merangkumi pembalakan, perlombongan dan korek pasir sekali gus, di kawasan tadahan yang mencemarkan air di empangan.  Setakat ini sahaja, kadar kekeruhan kawasan tadahan di Kedah berada di tahap 8,000 – 18,600 Nephelometrik Turbidity Unit (NTU) yang mana telah terlalu jauh mengatasi kadar yang dibenarkan iaitu 50 NTU, bagi kawasan tadahan, dan 1000 NTU bagi sungai-sungai mengikut Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO).

Walau bagaimanapun, Ustaz Azizan bertegas menyatakan yang masalah ini berpunca dari kerajaan BN dan beliau tidak punya kuasa untuk menyelesaikannya.  Persoalannya, benarkah begitu?

Setiausaha Politik beliau, Sanusi Md. Noor, menjawab perkara ini di dalam blog beliau sekitar Ogos 2011, seperti berikut:

"kegiatan pembalakan tersebut diluluskan dalam mesyuarat JHB pada 25 Ogos 2005 dan 9 November 2005, iaitu di zaman BN menjadi kerajaan.  Lesen menebang adalah proses terakhir dalam proses membalak selepas kelulusan diberi. Sebelum dapat lesen menebang, sesuatu kawasan yang diluluskan mesti melalui proses persempadanan, penandaan pokok (tagging), penelitian laluan air dan lain-lain aspek teknikal. Kalau semua peraturan telah dipatuhi, lesen menebang akan dikeluarkan oleh Jab Perhutanan. Telah saya katakan, tempoh antara kelulusan dan menebang memakan masa bertahun-tahun. Ternyata kawasn ini memakan masa 5 tahun sebelum dapat ditebang."

Namun, sebelum itu, pada 3 Januari 2010, Harakahdaily melaporkan bagaimana Azizan berjaya meningkatkan pendapatan melalui balak melalui sistem tender terbuka.   

Kata Azizan, "Sistem tender terbuka yang diperkenalkan memberi pulangan positif kepada kerajaan dan rakyat negeri ini. Pada tahun 2008 yang lalu semasa pengambilalihan kuasa pentadbiran, hasil pungutan balak hanyalah sebanyak RM35 juta. Ia meningkat kemudiannya kepada RM39 juta pada tahun 2009 yang lalu.   Pencapaian memberansangkan itu berlaku hasil dari sistem tender terbuka yang dilaksanakan oleh kerajaan di bawah Pakatan Rakyat yang berjaya memberi pulangan menggalakkan kepada negeri."

Mengikut rekod, terdapat 10 syarikat yang menerima lesen pembalakan dari kerajaan negeri melalui 'tender terbuka' tetapi sehingga kini, Azizan tidak pernah mengumumkan keluasan dan kawasan mana yang terlibat dalam tender tersebut. 

Hakikatnya, proses pengeluaran lesen penebangan oleh Jabatan Hutan dan Galian serta Alam Sekitar hanya memakan masa 6 bulan.  Oleh itu, jawapan Setiausaha Politik Azizan bahawa ia mengambil masa 5 tahun amatlah menghairankan. 

Dan mengikut rekod juga, dari zaman Dato' Seri Syed Razak dan Dato' Mahadzir Khalid menjadi MB Kedah, tiada lesen pembalakan yang dikeluarkan di kawasan tadahan.  Ia pernah dikeluarkan untuk Rimba Teloi tetapi pengeluaran balak dibuat ketika Empangan Beris BELUM LAGI dibina dan ianya bersifat TERKAWAL.  Namun, apa yang berlaku di Kedah sekarang ialah ianya sudah tidak terkawal atau di tahap 'menggila' sehinggakan balak-balak yang masih muda, sekecil betis juga diangkut sekali. 

Secara umumnya, rakyat Kedah cukup maklum dengan sikap MB mereka yang suka 'buat tak tahu'.  Laporan audit Kedah baru-baru ini sudah cukup untuk membuktikan sikap MB yang 'tidak tahu apa-apa' ini di mana projek-projek besar yang memakan ratusan juta juga telah dilaksanakan atau telah tidak terlaksana secara tanpa kawalan iaitu tanpa pengetahuan dan tanpa kelulusan pihak-pihak yang berkenaan di dalam kerajaan. 

Seolah-olah, di Kedah masing-masing boleh berbuat sesuka hati dari peringkat kepimpinan bawahan sehinggalah ke peringkat exco.  Lebih memburukkan keadaan ialah apabila ramai yang keliru atau sengaja mengelirukan kedudukan kuasa antara kepimpinan negeri dan parti PAS.  

Sewajarnya, laporan Utusan Malaysia hari ini diambil sebagai loceng yang menggerakkan Azizan dari tidur.  Beliau tidak boleh menuding jari lagi, sama ada kepada BN atau kepimpinan bawahan negeri dan parti PAS sendiri.  Siapapun yang bersalah, adalah soal kedua, yang penting kini, beliau wajib memikul tanggungjawab mencari jalan bagi menghindari bencana besar. 

Lebih dari itu, beliau tidak boleh menafikan bahawa beliau pernah mengugut untuk membalak di kawasan tadahan sekiranya kerajaan pusat enggan membayar pampasan RM100 juta setahun.  Kata beliau: 

"Kita dah banyak berkorban dengan tidak mengambil balak di kawasan simpanan dan tadahan supaya dapat membekalkan air kepada Pulau Pinang dan Perlis untuk kegunaan industri, pertanian dan minuman tanpa mendapat bayaran.

 "Sebab nak jaga kawasan itu kita kehilangan hasil bumi. Kami orang Kedah nak makan apa. Kerajaan pusat hantar duit mai tak apa la.  Salahkah kerajaan negeri lakukan ini untuk rakyat dia. Kalau balak itu diambil untuk menteri besar atau exconya, itu barulah salah," kata Azizan.

Beliau berkata atas alasan itu kerajaan negeri mempunyai sebab kukuh untuk menebang balak di tanah miliknya.

Ditanya mengenai kesan penebangan balak terhadap alam sekitar di kawasan terbabit, Azizan berkata: "Kita tahu polisi itu tetapi sampai orang yang tinggal di tepi laut nak makan pun tidak cukup, nak buat apa. Itu tidak boleh, ini tidak boleh."   

— Malaysiakini (Jun 19, 2008)

Justeru, rakyat Kedah wajar memikirkan semasak-masaknya untuk mengenali pemimpin negeri mereka – apakah benar Ustaz Azizan tidak tahu apa-apa, atau sekadar 'buat-buat tak tahu'?   Rakyat Kedah perlu buat keputusan tepat dalam memilih kerajaan negeri dalam PRU kali ini agar negeri Jelapang Padi ini tidak berubah menjadi Jelapang Lumpur… 

Tetapi sebelum itu, rakyat Kedah perlu mencari jalan agar Ustaz Azizan tersedar, bangun dan bekerja untuk negeri terlebih dahulu, sebelum bekerja untuk pilihanraya.  

 

BERUANG BIRU

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


It&#39;s about LIFE: Bercuti <b>di Langkawi</b>

Posted: 12 Dec 2012 07:15 PM PST

Bercuti di Langkawi. ok. ni cerita basi. sy pegi ni 24-26Nov. lepas. Simpan gambar kat sini lah..tgk besok-besok..jgn jd mcm sy hilang beg dan hardisk di Bandung. dicuri oleh org tdk bertanggungjwb. byk jugak gmbar comel anak -anak sy yang sedang membesar itu hilang. 

Percutian ini dirancang dan ditempah sepenuhnya oleh encik suami saya. beliau mengajak famili abang beliau utk berlibur bersama. kami pergi berlapan termasuk anak-anak. anak saya dua. anak ipar dua org jugak. kos semua habis RM1500 perfamily (return ticket bersama anak, kos naik skyvan dr bangi ke lcct -apartment dll) tak termasuk beli barangan peribadi ms shopping kat pekan kuah. Ni kali kedua sy g langkawi. 1st time dulu masa bujang belum kahwin .pegi lawat ONL mase tu..


















.

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search


sah 3 penjuru pru-13 parlimen <b>padang serai</b> - komando perang <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2012 07:37 PM PST

MP Bebas Gobala mahu tanding, Najib diberi mandat besar
PADANG SERAI - Rakyat perlu memberi mandat pertama kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dengan penuh bermakna. Ahli Parlimen Padang Serai, N. Gobalakrishnan berkata, ini supaya Najib dapat meneruskan dasar transformasi beliau demi kemajuan negara dan kemakmuran hidup rakyat di negara ini. "Tidak ada sifat pilih kasih yang diamalkan Perdana Menteri menyebabkan rakyat pelbagai kaum di negara ini merasa dihargai dan mendapat bahagian yang sama selaras dengan dasar transformasi yang diamalkan kerajaan," katanya kepada Bernama selepas menyampaikan bantuan pakaian seragam sekolah kepada 50 keluarga tidak berkemampuan di Lunas, di sini petang semalam. Gobalakrishnan yang merupakan bekas pemimpin PKR dan kini Ahli Parlimen Bebas, turut berterima kasih kepada Perdana Menteri atas usaha gigih beliau yang membolehkan rakyat pelbagai peringkat tidak tersisih daripada pembangunan negara. Katanya, beliau yakin bahawa Najib akan dapat membawa negara dan rakyat menuju ke arah kemajuan selaras dengan dasar negara yang menyasarkan pendapatan yang lebih tinggi untuk rakyatnya. "Kita harap rakyat akan memberi mandat yang pertama kepada Perdana Menteri kini kerana mandat pada kemenagan PRU12 lalu adalah mandat yang diberi kepada perdana menteri ketika itu Tun Abdullah Ahmad Badawi," katanya. Beliau berkata, sebagai seorang perdana menteri yang prihatin atas nasib rakyat, Najib mampu meneraju negara di sebalik pelbagai tohmahan yang dilemparkan pakatan pembangkang kini. Sementara itu, Gobalakrishnan berkata, beliau berhasrat untuk mempertahankan kerusi Parlimen Padang Serai pada PRU13, namun kesal kerana ada pihak mempertikaikan kes mahkamahnya yang boleh membantutkan hasratnya bertanding kelak. "Jika saya mendapat peluang saya akan tetap bertanding mempertahankan kerusi Parlimen Padang Serai yang saya menangi pada PRU12 lalu kerana saya masih percaya penyokong saya masih berada bersama saya," katanya. - Bernama
BERIKUTAN BERITA N.GOBALAKRISNAN MANTAN MP TOTOK PKR KINI MP BEBAS YANG MENGGUNAKAN LAMBANG 1MALAYSIA, MAKA TIDAK DAPAT TIDAK KITA AKAM MEMPERLIHATKAN PERTEMBUNGAN 3 PENJURU. 3 PENJURU INI ADALAH SEPERTI BERIKUT PECAHANNYA, BN AKAN DI WAKILI CALON MCA.....PR PULAK ADA KEKUSUTAN SEDIKIT, SEBELUM INI KETUA AMK KEDAH CIKGU MAN DISEBUT-SEBUT TAPI DAP PUN TURUT MENGIDAM SAMA PARLIMEN NI, MAKA KPS HANYA LETAK PR SAHAJA DI SINI. DAN TERAKHIR ADALAH CALON BEBAS IAITU N. GOBALAKRISNAN YANG MEMANG BUAT KERJA KUAT MENERUSI NGO BELIAU IAITU PERKEMAS. PELUANG BN KPS TAK PASTI. TAPI YANG PASTI KEMASUKKAN CALON KETIGA SEPERTI N.GOBALAKRISNAN PASTINYA BOLEH MENJADI TITIK PENENTU ANTARA PR DAN BN UNTUK MENAKLUK KAWASAN INI. DI SINI JUGA WUJUD PARTI KOMPONEN INDIA YANG BERNAUNG DI BAWAH BN IAITU IPF(PARTI BARISAN KEMAJUAN INDIA SeMALAYSIA). KPS TAK MAU KOMEN PANJANG, TAPI MESEJ JELAS, AKAN ADA PECAHAN UNDI DIKALANGAN PIHAK PEMBANGKANG DAN DALAM MASA YANG SAMA, APAKAH BN PADANG SERAI MAMPU MENGAMBIL KESEMPATAN INI KERANA BN PADANG SERAI ADALAH YANG PALING 'LENA NENYAK' DALAM REPORT KAD BN PADA HEMAT KPS. APA PUN KPS YANG BAKAL MEMANGKAH BUAT KALI PERTAMA AKAN MEMANGKAH BN PADA PRU-13 INI DIPADANG SERAI. WALAU BAGAIMANAPUN, DI DETIK-DETIK AKHIR INI BN SEMAKIN BERANI UNTUK PROVOK PR DI KUBU PR SENDIRI MERUAKAN SESUATU YANG BOLEH KITA BERIKAN TEPUKAN. TETAPI IANYA HANYALAH 1/10 USAHA KITA....MANA LAGI 9/10???? SAMA-SAMA KITA FIKIRKAN.....SEKIAN

Sabtu, 29 Disember 2012

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


! Yana Halim !: Tempah kek home made <b>di Kulim</b>

Posted: 24 Dec 2012 12:34 AM PST

Kek di atas adalah hasil tangan adik saya yang tinggal di Kulim nun.
Saya sangat kagum dengan kek-kek hasil tangan beliau.
Semuanya sedap-sedap belaka.
Terutama cheese cake coklat dia.
Makanya saya ingin mewar-warkan mereka yang inginkan kek yang sedap, dibuat di rumah dan disediakan oleh Muslim serta diyakini 100% kebersihan dan kesedapannya.....silalah hubungi beliau (Ezan Cakehouse) di talian 013-5964919 untuk tempahan.
#Blueberry cheese cake. Rasa nak nanges tengok sambil terus rasa teringin nak makan. huhu..
#Kek Coklat kukus lapis cheese. Faveret saya ni. Apesal sedap sangat? Nanges lagi sebab teringat-ingat.
Sesiapa warga Kulim yang nak menempah, sebarang pertanyaan silalah hubungi beliau (Ezan Cakehouse) di talian 013-5964919.
Setakat ini, kek yang ditempah hendaklah diambil sendiri di Taman Mutiara, Kulim.
Memang semuanya sedap belaka.
Tak percaya, silalah cuba.

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


My Small World: Permandangan <b>di Negeri</b> Jelapang Padi <b>Kedah</b>

Posted: 10 Dec 2012 07:00 PM PST

Kalau balik kg suami di Kedah, inilah antara permandangan biasa di negeri jelapang padi. Padi sedang menguning time me balik masa anak saudara me kahwin baru-baru ini.



Agak gayat pulak nak menyeberang titi kecik tu. Me jenis spesis gayat.


Ni kat Bandar Alor Setar. Tersergam tinggi Menara Alor Star. Snap dari dalam kereta ajer ni.



Tumbuhan jenis apa, me pun tak tahu. Tapi warna hijau ni sesejuk mata memandang.


Ada pokok buluh besar dekat rumah MIL.


Ni pun gambar pokok di tepi sawah rumah MIL. Sekali bila jiran kat sini bagitau kat me jaga-jaga sikit lalu bawah pokok yang rimbun. Kot ada pacat. Hehehe terus tak ambik dah gambar bawah pokok ni. Hehehe.



Now, kalau balik sini me dah tak duduk sini since my MIL move in rumah kakak ipar. So terjaga sikit la MIL. Tak le duduk sengsorang kat rumah.

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


Media Kedah: Pelajar Cemerlang UPSR/PMR Di Raikan <b>Di Baling</b>.

Posted: 28 Dec 2012 07:09 PM PST

Baling 29/12 - Seramai 400 orang pelajar di seluruh daerah Baling yang mendapat keputusan cemerlang di dalam peperiksaan UPSR dan PMR telah di raikan dengan menyampaikan anugerah kecemerlangan oleh Datuk Abd Azeez Rahim selaku Penyelaras Parlimen Baling .

Turut sama di dalam Majlis Penyampaian Anugerah Kecemerlangan UPSR dan PMR 2012 Peringkat Parlimen Baling yang di adakan di Dewan Kompleks Rakan Muda Batu 42, Pulai adalah Pengarah Pelajaran Negeri Kedah, Mansor Lat.

Di dalam majlis tersebut, Datuk Azeez Rahim selaku Penyelaras Parlimen Baling yang mewakili UMNO, turut memberi ucapan ribuan tahniah kepada sekolah-sekolah di daerah Baling yang cemerlang mendapat penambahan bilangan pelajar cemerlang berbanding tahun lepas terutamanya Sekolah Kebangsaan Baling yang masih lagi menjadi antara sekolah paling cemerlang di daerah Baling selama 5 tahun berturut-turut
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


hanya.....: KURSUS KEUSAHAWANAN SISWA 2012 <b>DI</b> RESORT <b>...</b>

Posted: 11 Dec 2012 07:08 AM PST

21 - 23 NOVEMBER 2012, RABU - JUMAAT
RESORT THE REGENCY GUNUNG JERAI, GURUN KEDAH
Sebelum ni saya anjurkan Kursus Keusahawanan di Lumut Perak dan Pulau Jerejak Pulau Pinang, untuk tahun ni, saya buat pulak untuk 43 orang pelajar Matrikulasi Perakaunan kat Resort Regency, Gunung Jerai, Gurun Kedah. Saya lebih teruja buat kursus di Gunung Jerai sebab semuanya 'perfect' dan paling best ialah persekitaran yang nyaman, sejuk, pemandangan sawah padi dari ketinggian hampir 1000m dari aras laut, dikelilingi hutan hijau, boleh tengok matahari terbit dan terbenam, dikelilingi taman dan bunga-bungaan tanah tinggi yang mekar setiap masa, arnab yang berlari bebas dikawasan penginapan, ada swimming pool walaupun cuaca sejuk, monyet-monyet pun bebas berkeliaran, malam-malam sejuk sehingga bawah 20 darjah celcius yang kadang-kadang diselubungi kabus dan awan tebal sehingga masuk dengan selamba dalam dewan tempat kami beraktiviti.

Batch tahun ni, saya tak mau buat ceramah. 90% praktikal, hanya 10% je teori.Semuanya saya dan seorang lagi cikgu 'handle'. Objektif kami mudah je...nak ajar diaorang KARAKTER SEORANG USAHAWAN. Bila buat kaji selidik, 100% sangat suka & seronok dengan kursus ni kerana kursus ni lain dari yang lain (harap-harap tak hipokrit la)





2) AKTIVITI PERBINCANGAN KUMPULAN



3) AKTIVITI PERSEMBAHAN IDENTITI SYARIKAT/KUMPULAN


4) AKTIVITI RIADHAH - DODGEBALL

5) AKTIVITI PRODUCT DESIGN
  • MELT & MOLD SOAP
  • FOAM SHEET DESIGN
  • GLASS PAINTING
  • TILE PAINTING
  • DENIM BAG RECYCLE
  • NEWSPAPER BEG
  • MENCANTING BATIK
  • POSTER










6) CERAMAH & LAWATAN CENDAWAN SHITAKE. Ladang cendawan yang satu-satunya ada di Malaysia.

7) CERAMAH RINGKAS TENTANG PERSONAL FINANCIAL INTELLIGENT


8) AKTIVITI RIADHAH - ROKET KERTAS

9) AKTIVITI PEMBENTANGAN, PERSEMBAHAN DAN PAMERAN















Jumaat, 28 Disember 2012

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


Mied@ Creatives: durian creepe sedap <b>di kulim</b>

Posted: 18 Dec 2012 11:18 PM PST

sekarang ni tengah famous durian creepe. kat facebook ramai bebenor yang update gambar durian creepe. tengok gambar macam sedap and durian plak my favourite fruit. kat ofis plak tika promote durian creepe kak mimi. cuba la nk merasa tapi siyes memang sedap. menarik dan tertarik. sape yang tinggal area kulim and teringin nk cuba bole layari blog ni.. 

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Gaduh <b>Di Sungai Petani</b>: Masjid Dibakar Penganut Hindu? Kuil <b>...</b>

Posted: 20 Dec 2012 03:00 AM PST

Masjid Taman Ria Jaya yang didakwa akan dibakar… elok dan tidak terusik

Kalau cerita-cerita negatif, memang mudah sangat diterima, dipanjangkan dan digembar-gemburkan. Facebook, TWITTER, blog dan portal merupakan medium yang cukup hebat dimanipulasikan untuk kegunaan berkenaan. Tujuannya tidak lain dan tidak bukan adalah untuk mewujudkan satu kawasan kekacauan yang bakal mencetuskan ARAB SPRING versi Malaysia yang melibatkan perkauman. 

Memang jahat niat dan perangai puak-puak nih. Bila diminta oleh semua pihak agar perkara sebenar disebarkan dan penafian tentang kekecohan tersebut dilakukan, mereka segera memusing cerita, kononnya cetusan perkelahian itu adalah disebabkan UMNO dan blogger-blogger UMNO pula yang menyebarkan cerita tersebut. Walhal apa yang berlaku adalah sebaliknya!

Sehingga ke Johor Bahru, berita dimaklumkan, terutama kepada orang Melayu-Islam agar bersatu padu untuk berhadapan dengan masalah perkauman. Sekali tengok, memang bagus sangat tetapi apabila diperhalusi, saranan tersebut sebenarnya mengandungi kejahatan yang amat tersembunyi. 

Untuk membuatkan orang ramai marah, cukup dengan mengatakan rumah-rumah ibadat hendak dibakar. Maka bersemangatlah masing-masing bagaikan bertih diletak di atas kuali panas. Meletup-letup!

Masjid Qaryah Taman Keladi juga dilaporkan akan dibakar, tetapi masih utuh dan anak kariah masih berjemaah dengan aman.

Malangnya, apa yang dikhabarkan kononnya beberapa buah masjid di sekitar Sungai Petani akan dibakar oleh penganut Hindu, TIDAK TEPAT sama sekali. Bahkan, penganut-penganut Hindu di Sungai Petani yang diberikan imej buruk oleh pihak-pihak tertentu, begitu menghormati keharmonian dan keamanan yang mereka kecapi di Sungai Petani. 

Selama lebih 100 tahun, masyarakat India yang banyak tertumpu di kawasan-kawasan estet di sekitar Sungai Petani sebelum Sungai Petani terwujud seperti sekarang, tidak pernah bermasalah dengan masyarakat Melayu yang menjadi teras di kawasan berkenaan. Begitu juga dengan masyarakat Melayu dan Bumiputera di Sungai Petani, tidak pernah menunjukkan permusuhan terhadap masyarakat India di kawasan tersebut walaupun diapi-apikan oleh pihak-pihak yang berkepentingan. 

Tidak ada orang Melayu yang akan membakar dan memusnahkan kuil di Taman Ria, walaupun sms provokasi terus dihantar sehingga sekarang.

Belum pernah orang Melayu dituduh akan membakar kuil, tokong atau mana-mana rumah ibadat kaum bukan Islam. Tetapi masyarakat Melayu di Sungai Petani telah dituduh, AKAN MEMBAKAR SEBUAH KUIL penganut Hindu. Walhal, khabar-khabar angin tersebut langsung tidak berasas. 

Justeru, memang tepat benarlah tindakan yang akan diambil oleh pihak berkuasa untuk menyiasat dan menahan sesiapa sahaja yang cuba mencetuskan pergaduhan kaum yang lebih besar dan lebih buruk di kawasan Sungai Petani. 

Manusia seperti itu sebenarnya tidak layak langsung untuk berada di negara ini. Bahkan mana-mana ahli politik yang cuba menonjolkan diri dan kemudian mengaku kononnya, merekalah yang cuba mententeramkan keadaan selain menyalahkan pihak lain, wajar juga dihumban ke dalam Sungai Pattani yang mengalir lesu di tengah-tengah bandar tersebut. 

Unit Khas PDRM Bukit Aman sudah pun ditubuhkan dan akan bekerjasama dengan SKMM untuk mengesan penyebar-penyebar berita palsu yang mahu melihat pergaduhan tidak lagi bertaraf pergaduhan budak-budak tetapi bertukar menjadi pergaduhan kaum sepertimana yang berlaku di negara-negara lain.

Harap-harap pihak berkuasa akan mempercepatkan usaha mereka menahan dan membanteras puak-puak yang berhati khaudu dan tidak mahu melihat keamanan dikecapi oleh rakyat Malaysia.

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved