ads

Jumaat, 3 Februari 2012

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


Penagih Dadah Dicekup <b>Di Pokok Sena</b>

Posted: 21 Jan 2012 01:00 AM PST

POKOK SENA – Seramai 33 orang dipercayai penagih termasuk seorang pengedar dadah ditahan dalam serbuan pasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Daerah Kota Setar di ladang kelapa sawit di Kampung Menerong, Mukim Derang dekat sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan, berkata mereka berumur antara 20 hingga 50 tahun adalah rakyat tempatan terdiri daripada penduduk kampung berhampiran kawasan ladang berkenaan.

Semasa serbuan, terdapat mereka dipercayai sedang melepaskan gian dan ada di antara mereka baru masuk ke ladang itu menaiki kereta dan motosikal.

"Mereka adalah bekerja sendiri dan juga penganggur. Ada yang cuba melarikan diri tetapi polis bertindak cepat menahan mereka.

"Siasatan awal mendapati mereka mengambil dadah jenis ganja dan juga ubat batuk," katanya kepada pemberita di sini.

Adzaman berkata, pihaknya merampas 23 motosikal dan tiga kereta yang kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar untuk disiasat.

Polis percaya ladang kelapa sawit itu digunakan sebagai tempat melepaskan ketagihan mereka sejak tiga bulan lalu dengan membina sebuah pondok kecil tersorok di hujung ladang.

Beliau berkata, pihak polis melakukan intipan sejak sebulan lalu selepas mendapat maklumat orang ramai. – BERNAMA

Berita Berkaitan:

Full content generated by Get Full RSS.

Penagih Dadah Dicekup <b>Di Pokok Sena</b> | Al-Ziyad News

Posted: 21 Jan 2012 01:00 AM PST

POKOK SENA – Seramai 33 orang dipercayai penagih termasuk seorang pengedar dadah ditahan dalam serbuan pasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Daerah Kota Setar di ladang kelapa sawit di Kampung Menerong, Mukim Derang dekat sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan, berkata mereka berumur antara 20 hingga 50 tahun adalah rakyat tempatan terdiri daripada penduduk kampung berhampiran kawasan ladang berkenaan.

Semasa serbuan, terdapat mereka dipercayai sedang melepaskan gian dan ada di antara mereka baru masuk ke ladang itu menaiki kereta dan motosikal.

"Mereka adalah bekerja sendiri dan juga penganggur. Ada yang cuba melarikan diri tetapi polis bertindak cepat menahan mereka.

"Siasatan awal mendapati mereka mengambil dadah jenis ganja dan juga ubat batuk," katanya kepada pemberita di sini.

Adzaman berkata, pihaknya merampas 23 motosikal dan tiga kereta yang kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar untuk disiasat.

Polis percaya ladang kelapa sawit itu digunakan sebagai tempat melepaskan ketagihan mereka sejak tiga bulan lalu dengan membina sebuah pondok kecil tersorok di hujung ladang.

Beliau berkata, pihak polis melakukan intipan sejak sebulan lalu selepas mendapat maklumat orang ramai. – BERNAMA

Full content generated by Get Full RSS.

33 dipercayai penagih dadah dicekup <b>di Pokok Sena</b> |

Posted: 21 Jan 2012 12:14 AM PST

[unable to retrieve full-text content]POKOK SENA: Seramai 33 orang dipercayai penagih termasuk seorang pengedar dadah ditahan dalam serbuan pasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Daerah Kota Setar di ladang kelapa sawit di Kampung ...

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


THE DUKE&#39;S BLOG: EDISI BONGKARRR..!!! SALAHGUNA KUASA <b>...</b>

Posted: 26 Jan 2012 10:45 PM PST


Sebelum ni, aku diberitahu bahawa Kerajaan PAS Kedah tidak berjaya tarik pelabur asing masuk melabur di Kedah sedangkan BN telah menyediakan prasarana industri lengkap bertaraf dunia di KHTP...

Mukhriz pun dah sahkan perkara ni dan memberitahu Kerajaan PAS Kedah seolah-olah lepas tangan dan tak berminat nak tarik pelabur masuk. KHTP nampaknya makin jahanam!!!

Aku juga terima emel dan fakta yang berhujah mengenai salahguna kuasa tok-tok lebai PAS yang manage KHTP. Korang baca sendiri dan nilaikan sendiri...


KEPINCANGAN KERAJAAN DALAM PENTADBIRAN KULIM HI-TECH PARK

Setelah memegang tampuk pemerintahan sejak Mac 2008, Kerajaan Negeri Kedah pimpinan Parti Islam SeMalaysia (PAS) telah mengambil alih pentadbiran Kulim Hi-Tech Park (KHTP) dari Kerajaan Barisan Nasional (BN) secara rasmi pada bulan Ogos 2008.

Sebelum itu, mereka telah menghantar wakil mereka sebagai Pengarah Eksekutif pada Mei 2008.

Pengarah Eksekutif ini akhirnya telah dilantik menjadi Presiden oleh Ahli Lembaga Pengarah yang didominasi oleh PAS di bawah Pengerusi YB Datuk Hj Amiruddin Hamzah, dibantu oleh YB Gobalakrishnan dan pemimpin PAS dan PKR Kulim-Bandar Baharu pada Ogos 2008.

Tindakan pertama beliau ialah membawa masuk seorang kakitangan dari anak syarikat yang terbukti mempunyai penglibatan dalam rasuah dan manipulasi wang (money laundering) ke syarikat pengurusan KHTP iaitu Kulim Technology Park Corporation (KTPC).

Ini adalah tindakan yang amat dipersoalkan oleh semua kakitangan.

Tindakan kedua ialah membawa masuk seorang eksekutif bank menjadi Naib Presiden Kewangan KTPC. Ternyata tindakan ini juga mengundang persoalan kepada kakitangan KTPC. Beliau adalah ahli PAS juga.

Tindakan ketiga beliau ialah mengambil tindakan untuk menggantung Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan (CEO) dan juga seorang Timbalan Pengurus Besar (DGM) KTPC tanpa sebarang alasan kukuh.

Semua ini hanya kerana beliau amat marah kerana mendapati CEO dan DGM ini membuat cadangan kepada Kerajaan Pusat agar mengambil alih KTPC dari Kerajaan Negeri, sedangkan cadangan itu adalah arahan dari Mesyuarat Jawatan Kuasa Kabinet Mengenai Pelaburan (JKMP) yang dipengerusikan oleh YB Dato Seri Najib Tun Abdul Razak

Memiliki dokumen rahsia kerajaan iaitu Kertas Mesyuarat Jawatan Kuasa Kabinet Mengenai Pelaburan (JKMP) yang dipengerusikan oleh YB Dato Seri Najib Tun Abdul Razak.

Pada 7 November 2008, pada pukul 10.00 pagi bertempat di Bilik Mesyuarat Lembaga Pengarah, satu mesyuarat telah diadakan oleh Kulim Technology Park Corporation Sdn Bhd (KTPC), dipengerusikan oleh Haji Muhamad Sobri bin Osman, Presiden, KTPC.

Dalam mesyuarat itu, Haji Muhamad Sobri bin Osman, Presiden, KTPC telah menunjukkan kepada semua yang hadir beliau mempunyai dokumen rahsia dan sulit milik Kerajaan Malaysia berjumlah 25 mukasurat mengenai cadangan menjadikan KTPC milik Kerajaan Persekutuan.

Ini adalah menyalahi Akta Rahsia Rasmi (OSA), di mana satu dokumen rahsia dan sulit boleh berada ditangan beliau yang diperolehi secara tidak sah.

Dipendekkan cerita, beliau berjaya menyingkirkan pengurusan lama dengan yang baru, dan pasukan pengurusan yang selebihnya hanya akur dengan beliau. Kerajaan Negeri juga amat yakin dengan kebolehan Hj Sobri ini walau pun jawatan beliau sebelum ini hanyalah sebagai Pengurus sahaja di Renesas/ Hitachi Sungai Petani.

Beliau juga mempunyai sikap agak gatal dan dikhabarkan mempunyai teman wanita di Kuala Lumpur. Beliau juga suka kepada seorang Pengurus Perundangan di KTPC, yang akhirnya berhenti dari KTPC, walau pun ditawarkan gaji lebih.

Beliau telah membuat pelbagai lawatan kerja mengikut MIDA ke luar negara walau pun sebelum ini YB Amiruddin mengatakan tidak perlu ikut MIDA, cukup hanya dengan lawatan sendiri oleh Kerajaan Negeri.

Untuk makluman beliau telah melawat US, Vietnam, London, Paris dan Milan, mengikut MIDA (untuk pengetahuan, teman wanita beliau juga dari MIDA).

Beliau amat peka menegur 'tile' pecah, 'signboard' senget dan bumbung bocor. Beliau juga telah mengira tapak kaki babi hutan, mengira pokok kelapa sawit dan mengambil gambar tandas kotor. Beliau juga kurang membaca dan membuat keputusan dalam keadaan kurang pengetahuan dan tidak cekap.

Cukup dengan masalah peribadi beliau, mari kita menilai prestasi kerja beliau sebagai Presiden KTPC yang mengurus Kulim Hi-Tech Park (KHTP).

Setelah memegang tampuk pemerintahan selama hampir dua tahun, mari kita lihat apakah yang terjadi kepada KHTP dan KTPC. Di sini disertakan beberapa fakta yang menarik seperti berikut:

i. KHTP telah mengalami masalah ketiadaan air sebanyak tiga kali iaitu pada bulan Oktober 2009, Disember 2009 dan terbaru terdapat kandungan karbon yang tinggi dalam bekalan air di KHTP pada bulan Februari 2010. Mengapa ini berlaku sewaktu Hj Sobri dan tidak pada masa BN memerintah?

ii. Terdapat juga gangguan bekalan elektrik pada bulan Januari 2010.

iii. Juga kurang pelaburan dari segi usaha KTPC sendiri (95% pelaburan adalah hasil usaha MIDA).

iv. Ramai kakitangan yang berhenti kerja sejak pemerintahan Presiden Hj Sobri ini (terbaru ialah Pengurus Perundangan).



Berdasarkan statistik MIDA di atas ini, Kedah berada di kedudukan ke lima dari segi pelaburan pada 2009, kedudukan 6 pada tahun 2008, jauh kurang pencapaian dari masa lalu iaitu tempat pertama kedudukan pada tahun 2007 dan 2006 dengan jumlah pelaburan yang besar, pada masa pemerintahan BN.

Untuk jumlah pelaburan ke KHTP, ia sebenarnya adalah berkurangan jika kita nilai dari segi sebelum dan selepas PIS memerintah. Apa yang kita lihat sekarang terdapat pelaburan oleh First Solar yang besar, yang adalah usaha dari Kerajaan BN yang terdahulu.

Kita belum lagi melihat sebarang pelaburan besar atas hasil usaha MB sekarang, Ustaz Azizan, atau pun YB Dato' Amiruddin, atau Hj Sobri.

Tidak apa yang perlu dibanggakan oleh penyokong mereka kerana apabila ekonomi dunia pulih, pelabur akan datang melabur atas usaha MIDA dan bukannya Kerajaan Negeri.

Mereka ini tidak perlu mendabik dada kerana terdapat desas-desus yang mengatakan kilang-kilang di KHTP akan menuntut kerugian atas sebab ketiadaan air di KHTP dan juga kandungan karbon yang tinggi dalam air, kemungkinan berjumlah berjuta ringgit juga.

Full content generated by Get Full RSS.

AR RISALAH الــرســالـة: Haramkan arak <b>di Kulim</b>: Cubaan sabotaj <b>...</b>

Posted: 02 Jan 2012 04:00 PM PST

Keputusan Majlis Daerah Kulim untuk menghentikan jualan minuman keras mulai Jun tahun ini mungkin satu cubaan mensabotaj kerajaan negeri Kedah, kata seorang wakil rakyat PKR hari ini.

kedah defection ceramah 220510 kulim assemblyman lim soo neeMenurut ADUN Kulim, Lim Soo Nee (kanan), keputusan itu dibuat semata-mata oleh pejabat daerah itu tanpa memaklumkannya kepada exco kerajaan negeri Kedah.

Lim berkata beliau telah menerima banyak aduan mengenai perkara itu dan telah diberitahu oleh pejabat daerah bahawa tidak ada lesen akan dikeluarkan untuk kedai-kedai minuman keras selepas Jun.

"Mereka masih mengeluarkan lesen untuk separuh pertama tahun ini supaya pengendali boleh menghabiskan stok mereka.

"Saya tidak tolak kemungkinan bahawa ada orang mensabotaj kerajaan Pakatan Rakyat Kedah. Ada orang yang cuba untuk memerangkap kita," kata Lim.

Akhbar the Star hari ini melaporkan pemilik kedai minuman keras di daerah berkenaan telah menerima surat bahawa lesen mereka akan secara automatik ditamatkan pada akhir bulan Jun.

Menurut akhbar milik MCA itu, kira-kira 100 penjual arak dijangka terjejas dengan arahan baru yang dikeluarkan oleh pejabat daerah itu.

Adalah difahamkan bahawa keputusan itu dibuat pada mesyuarat yang dipengerusikan oleh pegawai daerah Kulim tahun lalu.

Full content generated by Get Full RSS.

AR RISALAH الــرســالـة: Penduduk bimbang babi hutan <b>di Kulim</b>

Posted: 01 Jan 2012 04:00 PM PST

Sekumpulan babi hutan yang berkeliaran di sekitar Taman Desa Impian di Kulim dan mengerumuni tong sampah di situ sejak semalam mengundang kebimbangan di kalangan penduduk di kawasan perumahan itu.

Kehadiran babi hutan yang beratnya dianggar 40 hingga 50 kilogram seekor bukanlah insiden kali pertama yang dialami lebih 200 penduduk di kawasan perumahan itu.

"Kisah babi hutan merosakkan tanaman ubi kayu dan pisang dan lain-lain jenis tanaman berlaku di sini sejak lebih dua tahun lalu," kata Amir Nordin Othman, 60, yang mendapati isi tong sampahnya telah ditarik keluar babi hutan itu.

Katanya dia menyedari haiwan itu mencari sisa makanan dalam tong sampahnya setelah dimaklumkan jirannya yang sempat merakamkan gambar tiga ekor babi hutan itu melalui kamera telefon bimbit.

Seorang pesara tentera Ahmad Sabu, 60, dari kampung berdekatan (kampung Baru) pula berkata terdapat berbelas-belas ekor kumpulan babi hutan yang berkeliaran sekitar kampung dan kawasan perumahan di situ.

Ahmad berkata kumpulan haiwan liar itu dipercayai datang dari bukit bersebelahan kampung di situ yang tanahnya telah ditarah untuk pengambilan tanah merah.

"Haiwan liar itu membimbangkan keselamatan kami dan keluarga yang sering keluar tidak kira masa siang atau malam," katanya.

Imam masjid di kawasan itu, Ismail Hamid pula meminta kerjasama Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) supaya bertindak menghapuskan haiwan liar itu segera.

"Binatang itu sudah berani berkeliaran mencari makan di sekitar kampung, jangan pula satu hari kita mendapati kanak-kanak atau penduduk di sini cedera atau parah diserang haiwan liar itu," katanya.

Sementara itu, Pegawai Perhilitan Daerah Kulim dan Baling, Razali Che Wan ketika dihubungi mengesahkan bahawa pihaknya telah memasang perangkap untuk menangkap babi hutan berkenaan sejak petang semalam.

Katanya, beberapa kakitangan jabatan berkenaan juga telah ditugaskan memantau perangkap dan situasi sekitar kawasan tersebut.

"Kita akan menghantar beberapa orang pegawai lagi esok untuk memantau situasi dan memeriksa perangkap yang telah dipasang itu," katanya. Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di tanjung dawai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 03:25 AM PST

URL Sumber Asal :-

The Last Post: <b>Tanjung Dawai</b> Kedah

Posted: 29 Dec 2011 09:40 AM PST


Tanjung Dawai. sebenarnya ini kampung wife aku. TANJUNG Dawai adalah perkampungan kecil nelayan di pinggir pantai di daerah Kuala Muda, Kedah dan kira-kira 30 kilometer dari bandar Sungai Petani. Ia terletak di utara muara Sungai Merbok dan menjadi tempat penduduk tempatan mencari rezeki sebagai nelayan. Bagi memudahkan nelayan mendaratkan bot, Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) membina jeti. Setiap pagi, jeti itu sibuk dengan gelagat nelayan dan peraih yang berjual beli ikan.

Seawal jam 5.30 pagi, kedai makan dan restoran di sini sudah beroperasi. Nasi campur antara menu istimewa dan menjadi kebiasaan nelayan mengalas perut dengan nasi campur pada awal pagi. Jika berminat melihat persekitaran perairan Tanjung Dawai, anda boleh menyewa bot dengan harga berpatutan. Antara pulau di sekitar Tanjung Dawai adalah Pulau Bidan, Pulau Telor, Pulau Songsong dan Pulau Bunting.

Anda juga boleh menyeberang dengan bot ke Pantai Merdeka menggunakan bot laju yang mengambil masa kira-kira lima minit. Pantai Merdeka adalah kawasan pelancongan utama di Kedah dan sentiasa menjadi tumpuan untuk aktiviti rekreasi dan mandi-manda.

Pada hari biasa, Tanjung Dawai agak sunyi kecuali kelibat nelayan dan penduduk tempatan, tetapi apabila hari minggu, kawasan sekitar menjadi tumpuan orang ramai termasuk pelancong dari Kuala Lumpur dan Johor. Jika mahu menikmati keenakan makanan laut terutama ikan bakar, Tanjung Dawai adalah tempatnya. Apabila matahari terbenam, anda boleh mengunjungi deretan premis makanan laut di tepi pantai. Ikan bakar yang dicicah dengan air asam atau kicap memang terkenal di sini, malah harganya jauh lebih murah berbanding di beberapa tempat lain.


Tanjung Dawai juga terkenal dengan produk hasil laut seperti ikan talang kering, ikan bilis, belacan dan keropok. Pada musim cuti persekolahan, ramai pelancong dari luar datang untuk membeli makanan laut hasil penduduk tempatan kerana harganya murah.

Jika anda jarang menikmati suasana perkampungan nelayan, apatah lagi penduduk bandar, inilah masa untuk merasai pengalaman seumur hidup itu.

Peta Lokasi

Laluan dari Tol Sungai Petani (U) ke Tanjung Dawai


Full content generated by Get Full RSS.

@UmMu HuMaiRa&#39;@: SePeTaNG <b>Di TaNJuNG DaWai</b>

Posted: 10 Jan 2012 10:15 PM PST

Pada 08/01/2012 sblm asar dlm kul 4.10 pm abi bawa ummi n humaira' jln2 kat tanjung dawai,,,ummi pun xpernah smpai tnjung dawai ni,,so wt ummi n humaira' ni la first time kt sampai kat tanjung dawai,,TQ abg bawakan ayg n adik p jln2 tepi pntai ni wlpn pntai ni x la cntik,,kat sini bknnya trknal ngn pantainya tp trkenal ngn tempat org membeli ikan,keropok n lain2,,,ummi mmg beria gak nk knl tmpat ni,,maklumla setiap orng dtng SP ni mst p tnjung dawai,,ummi pun rasa nk knl gak la mcm mna tempat ni,,upanya tempat ni biasa je,,xdok pe2 pun yg menarik,,cuma kat sini bnyak restoren,,kira best gak la mkn kat tepi pntau nni,,tp ktorng x mkn pun,,just raung2 nk knl tmpat je,,pas2 ktorng balik,,ktorng xbeli pe pun mai sini,just beli romper untuk humaira' ni jela,,kbtulan ada orng jual pakaian tepi jln,,so ummi belikan untuk anak ummi 2 helai roper,,sesgt la cntik wrnanya,,ummi suka warna pink n hijau,,
smpt ag snaap gmbr smbl tnggu abi slt asar  brjemaah,,,
Pic kt atas ni ummi snap mada ummi n adik tnggu abi p slt asar kt msjd tnjng dawai kt kg nelayan kot,,msjd ni dok tepi pntai,,klu dok pntai merdeka kt sbrng sna pun nmpk msjd ni,,rupanya pntai merdeka n tnjng dawai dipishkn oleh laut,,masa kt pntai merdeka 2 ar lps kt dh nmpk msjd n pasar tnjng dawai,,,masa ni humaiara' dh nk tdr,,yala masa kt umh xtdr,,,bila nk p berjln dio lk mngntuk nk tdr,,,biasanya kalu ada abi kt umh,adk ni ssh nk tdr,,almklum la,,abi ksygn ada kt um,adik ni lbh mnj ngnabi drpd ummi tau,,sdh ummi,huhu,,abi humaira' ni seorng yg penyayang,penyabar n yg utma skali,,suka n pndai brgurau,,tmbh lk ngn so comel ni,,2 la yg si comel ni slalu nk ngn abi,,abi ni mmg tul2 layan adik main,,xpernah nk mrh mcm ummi ni,,hehe,,ummi mrh gak kat adik tp mrh2 syg la,,ummi pun jelous gak adik nk ngn abi ag dr ummi,,huhu,,mgkn btl la kata orng,,seorng ayah ni lebih penyayang n sbr ngn ank nk dbndingkn ngn ibunya,,tp bkn smua ayah mcm abi humaira' tau,ada gk ayah ni xpndai main ngn ank,,alhamdulillah la humaira' dpt ayh mcm abi ni,,kna brsyukur tau,,ummi pun bersyukur dpt suami mc abi ni,,tul2 pnyayang, n take care,abi ni ank lebhkn adik n umi dr diri abi tau,,,
snap gmbr lu untuk wt kenangan,,hehe
Abg,tq bawakan ummi n adik p jln2 ptng ni ek,,ktorng x p mano pun,,just jln2 n knl tnjng dawai,,ingtkan mcm mna la tnjng dawai ni,,hehe,,rupanya ada pntai,,hehe,,pas2 ada la pekan tmpt orng jual ikan,kerepok n pakaian,,biasa2 je tmpat ni,,xdok pun yg mnrik perhatian,,cuma tmpat ni lbh dikenali n lbh dikunjungi kt kdai mkn je,,kat sini bnyk restoren untuk mkn ikn bakar,,nmpak mcm menarik je kedai,,tp rasa masakan  xtau la sdp o x,,lps jln2 jap kt tepi pntai smbil snap gmbr,ktoerng pun trs blik,,2 jela,,blk awl ag la,,sblm mgrb dah sapa umh da,,,
Full content generated by Get Full RSS.

MerbokOnline: Majlis Penyerahan BR1M DUN <b>Tanjung Dawai</b>.

Posted: 25 Jan 2012 07:30 AM PST


Majlis penyerahan Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) bagi DUN Tanjung Dawai berjaya disempurnakan dengan lancar di Dewan Kompleks Penyayang, Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Kuala Muda.

Seramai 2579 orang menerima bantuan tersebut iaitu 1500 orang pada sesi pagi manakala baki 1079 orang lagi pada sesi petang.

YBhg. Dato Hj. Tajul Urus Mat Zain yang merasmikan majlis itu turut meluangkan masa bersama penerima dan petugas bagi melancarkan proses penukaran baucer bantuan kepada tunai.Bantuan khas juga turut diberikan kepada warga emas serta orang kurang upaya.

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

02 di padang serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 01:07 AM PST

URL Sumber Asal :-

MPP Online: GEMPAR!!! Wang Kutipan derma PAS <b>Padang Serai</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jan 2012 12:52 AM PST


Mayday.. Mayday..!! Duit kutipan derma ceramah PAS serta duit simpanan tabung buluh Adun-adun PAS P.Pinang semuanya dikhabarkan telah mengalami kecurian..

Kejadian ini telah menyebabkan Markas PAS di Padang Serai Kedah mengalami kesulitan untuk mengatasi keadaan lantainya yang uzur dan bangunan yang amat menyedihkan..

Dipercayai, kesemua kutipan derma jihad semasa ceramah dan juga kutipan tabung buloh tersebut telah dicuri oleh mahkluk spesis TOYOL..

Toyol berkenaan berkemungkinan telah menyusup masuk ke kawasan Markas PAS untuk menyamun wang tersebut semasa ketiadaan ahli-ahli PAS yang membuat rombongan ke Mahkamah Tinggi tempoh hari bagi meraikan pembebasan Anwar Ibrahim..

So.., bagi sesapa yang nak menderma tu, eloklah berhubung dengan pihak Markas PAS Padang Serai yee.. Kesian dorang sebab markas tu bocor kena hujan..

Sesapa yang mempunyai kepakaran didalam ilmu Paranormal juga dialu-alukan untuk memberi bantuan sehingga tertangkapnya Toyol tersebut..

Jahat betul Toyol tu kann... Mesti Umno yang hantar tu... Hahahahahaha..., sakit perut gua taip entry nih..

Menjelang pilihan raya umum ke 13, semua pihak dalam PAS sedang berusaha keras untuk membuat persiapan terbaik.

Antara yang perlu dipersiapkan adalah markas atau pusat aktiviti kempen pilihan raya ini.

Di Padang Serai, Kedah, antara markas PAS yang sedang diperkemaskan adalah markas tarbiyah Tuan Guru Haji Khatib Sarbini, Padang Ubi, Labu Besar dekat sini.

Menurut setiausaha kerja markas ini, Anwar Md Hashim, markas ini masih berfungsi namun keadaannya menyedihkan dengan lantainya uzur, PA system kadang-kadang berfungsi, kadang-kadang tidak, tingkapnya terbuka menyebabkan air hujan dapat memasuki melaluinya, kayu dimakan anai-anai, dimamah usia dan sebagai.

Ekoran itu, katanya, pihaknya sedang berusaha untuk membaikpulihnya menjelang pilihan raya akan datang ini.

Sehubungan itu, sumbangan diperlukan untuk membaiki. Kepada yang sudi, sila hubungi Markas PAS terdekat.

Full content generated by Get Full RSS.

PAK NUAR DIKAFAN <b>DI PADANG SERAI</b> - KOMANDO PERANG <b>...</b>

Posted: 18 Dec 2011 08:57 PM PST

SUMBER GAMBAR DARI BLOG KL BOYZ CHANEL
ANWAR DIKAFANKAN DI PADANG SERAI. PARLIMEN KPS ADALAH PADANG SERAI. KPS SEBELUM INI PERNAH MENDEDAHKAN ANWAR AKAN MENGADAKAN "MAJLIS SEPETANG BERKARIPAP BERSAMA PAK NUAR" BERTEMPAT DI PADANG SERAI. TAPI TEMPAT PAK NUAR NAK CERAMAH DIGEMPARKAN DENGAN JENAZAH YANG PERSIS WAJAH PAK NUAR SEPERTI DI ATAS DILETAKKAN DI SITU. APA MAKNANYA,,,,MAKNYANYA KALAU ORANG TAK MAU TOK SAH DOK TUNJUK BAGUS NAK CERAMA KAT SITU LA. APAKAH INI PERTANDA PAK NUAR AKAN HABISKAN SISA HIDUP BELIAU DI DALAM PENJARA DAN DIKAFANKAN DI PENJARA....NANTIKAN 9 JANUARI 2012... Full content generated by Get Full RSS.

BN <b>Padang Serai</b>, NGO bantah 901 | N9 Kini - Portal Berita Negeri <b>...</b>

Posted: 02 Jan 2012 11:39 PM PST

KULIM 3 Jan. – Barisan Nasional (BN) Bahagian Padang Serai dan tujuh pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di sini, membuat laporan polis bagi membantah kumpulan yang cuba mencetuskan perhimpunan haram, Kempen Bebaskan Anwar 901.

Kumpulan lebih 100 orang itu turut berhimpun secara aman bagi memohon Kementerian Dalam Negeri supaya menyiasat dan bertindak mengekang perhimpunan itu.

Dengan diketuai oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian, Asmadi Abdul Mutalib bersama pemimpin–pemimpin NGO, mereka membuat laporan di Balai Polis Kulim di sini petang semalam. – BERNAMA

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 01:20 AM PST

URL Sumber Asal :-

Jamil Khir Salahguna Wang Yayasan Taqwa (MAIWP) – Buat <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2012 11:30 PM PST

KUALA LUMPUR, 2 Feb:Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan mengecam keras tindakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang didakwa menggunakan wang Yayasan Taqwa untuk  melaksanakan beberapa program di kawasan Jerai, Kedah.

Tindakan tersebut ternyata amat aneh kerana Yayasan Taqwa adalah sebuah agensi yang berada di bawah Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) dan dananya adalah dari peruntukan MAIWP.

Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan, Mohd Nasaie Ismail berkata, disebabkan yayasan tersebut berada di bawah MAIWP, wang tersebut sepatutnya digunakan untuk kepentingan penduduk di Wilayah Persekutuan.

Beliau mendakwa, namun Jamil ternyata telah melakukan tindakan aneh apabila telah membawa dana dari MAIWP ke kawasan Jerai dengan mengadakan beberapa majlis untuk memberikan bantuan kepada penduduk di kawasan itu.

Katanya, pada hal bantuan dari MAIWP amat susah untuk diperolehi oleh penduduk di kawasan Wilayah Persekutuan sendiri, tetapi kini Jamil tergamak membawa keluar dana yayasan tersebut ke luar kawasan MAIWP khususnya ke Jerai.

"Berdasarkan maklumat yang kami perolehi, sehingga sekarang sudah lima majlis bantuan kepada penduduk di kawasan Jerai yang menggunakan wang dari Yayasan Taqwa yang diadakan oleh Datuk Seri Jamil Khir.

"Dari majlis-majlis yang diadakan itu bermakna sudah cukup banyak wang dari peruntukkan MAIWP yang sepatutnya digunakan di Wilayah Persekutuan dibawa ke Jerai," dakwanya pada sidang akhbar di Pejabat Agung PAS di Jalan Raja Laut, di sini, hari ini.

Dana dari Yayasan Taqwa, menurutnya, diyakini datangnya dari wang zakat dan peruntukan MAIWP dan tindakan Jamil itu dibimbangi turut membabitkan penyalahgunaan wang zakat.

"Datuk Seri Jamil Khir tidak sepatutnya bertindak seperti itu. Beliau sepatutnya menggunakan wang tersebut dengan betul dengan menyalurkannya kepada mereka yang lebih berhak menerimanya di Wilayah Persekutuan sendiri," tegasnya.

Sebelum ini, Jamil juga turut dikaitkan dengan penyalahgunaan wang zakat dengan menggunakannya bagi kepentingan peribadinya untuk pembiayaan kes mahkamah yang melibatkannya.

Dengan tindakannya yang menggunakan wang yayasan tersebut bagi memberikan bantuan kepada penduduk Jerai, tindakan-tindakannya kini semakin diragui banyak pihak.

Lebih diragui lagi, dakwa Nasie, apabila bantuan-bantuan yang diberikan oleh beliau kepada penduduk Jerai itu diyakini mempunyai kaitan dengan kepentingan peribadinya sendiri. -harakahdaily

Keputusan pilihanraya umum P.12 Jerai, Kedah pada 8 mac 2008

Ustaz Mohd Firdaus Jaafar memperolehi 26,510 undi berbanding Datuk Paduka Badruddin Amiruldin memperolehi hanya 24,211 undi. Mohd firdaus Jaafar menang dengan majoriti 2299.

Dari sumber yang boleh dipercayai  dari Umno Bahagian Jerai, hangat dan hampir pasti Umno bahagian Jerai akan meletakkan tokoh agama iaitu Datuk Seri Jamil Khir Baharom sebagai calon pada pilihanraya umum ke 13 nanti.

Umno bahagian Jerai dikatakan menyetujui langkah PM Najib untuk menurunkan calon BOLEH MENANG untuk merampas kembali kerusi Parlimen Jerai yang buat kedua kalinya ditawan oleh Pas. Calon Pas ustaz Nasharudin Mat Isa memenanginya buat pertama kali bagi Pas pada pilihanraya umum ke 10 pada 1999 mengalahkan Dato' Paduka Badruddin Amiruldin.

 Petikan dari abushahid.wordpress.com

Share

Full content generated by Get Full RSS.

JOM JALAN-JALAN...: GUNUNG <b>JERAI</b>, <b>KEDAH</b> : Gunung yang <b>...</b>

Posted: 03 Jan 2012 08:31 PM PST

Macam-macam cerita mistik tentang Gunung Jerai yang tidak berbanjaran ni.Dengar cerita kat sini tempat orang mencari batu permata dan batu lumut secara mistik.Pastu daripada cerita orang-orang tua, Gunung Jerai ni adalah tempat buangan banyak jin-jin daripada bomoh-bomoh...Itu sebabnya, pegawai perhutanan bagitau kat kami sebelum mendaki kena jaga mulut, jangan sombong, jangan ambil benda-benda pelik sepanjang perjalanan dan jalan secara berkumpulan...

Gambar di atas : Lokasi Titi Hayun (tempat memulakan mendaki)
Sebenarnya mudah je nak pergi Gunung Jerai. Ikut Highway PLUS Utara Selatan. Kemudian exit Gurun dan ikut je papan tanda Gunung Jerai atau Regency Resort Gunung Jerai. Daripada highway lagi kita boleh nampak gunung yang tersergam indah. Disebabkan kami nak daki gunung maka kami kena naik di Titi Hayun. Untuk ke sana kena masuk Guar Cempedak dan pastu tanya la orang.Gunung Jerai juga dipanggil Puncak Jerai, dulu dipanggil Pulau Serai, setinggi 1,217 meter, sempadan antara Kuala Muda dan Yan
Menurut cerita Pegawai Hutan yang menguruskan pendakian kami, pada zaman dulu, kedudukan Gunung Jerai adalah sangat strategik sebagai panduan pelayar untuk berdagang di negeri Kedah. Ada cerita mistik dikaitkan dengan Gunung Jerai iatu Raja Bersiong la yang sebenarnya membuka kawasan penempatan di Gunung Jerai. Ntah betul ntah tidak....Diceritakan di sini ada batu besar seperti sebuah kapal milik Maharaja Merong Mahawangsa yang telah disumpah oleh Sang Kelembai ketika Maharaja cuba nak labuhkan kapalnya di Gunung Jerai. Memang susah nak percaya.....

Setelah hampir 4 jam bersama-sama 40 orang pelajar Kolej MARA Kuala Nerang, akhirnya berjaya gak sampai kat atas. Pendakiannya tak la mencabar sangat. Mula-mula naik lebih 1000 anak tangga, pastu ikut jalan curam sikit, pastu ada jalan landai sikit, pastu sampai. Boleh tahan gak letih sebab tak 'training' sebelum tu....

Gambar di bawah : Di sini la tempat kami berkhemah. Di sini ada sebuah rumah besar dengan 2 bilik, ada pentas terbuka, ada swimming pool herba, airnya datang daripada gunung cuma hitam la sikit, dikatakan ada unsur herba daripada akar-akar kayu. Bagus untuk menyembuhkan sakit berkaitan kulit.Surau pun ada begitu juga toilet.Kira semua 'complete' la bagi tujuan perkhemahan. Cuma yang sedikit menakutkan, menurut Pegawai Perhutanan, di kawasan ini adalah pusat penempatan bunian. So kena berhati-hati la sebab dah 10 orang hilang di Gunung Jerai yang tidak dijumpai hingga sekarang.

Gambar di bawah : Pemandangan dari tapak khemah.menarik..menenangkan tengok sawah terbentang luas.
Gambar di bawah : Tak sangka atas Gunung Jerai ni ada Muzium Perhutanan. Semuanya berkaitan pameran alam semulajadi. Yang paling menarik perhatian saya ialah burung cenderawasih yang telah diawet

 Hari seterusnya kami berjalan pergi ke tempat yang dikatakan bersejarah iaitu Telaga Tok Sheikh dan Padang Tok Sheikh. Ceritanya cukup menarik... Ini cerita pada tahun 1136 masihi (531 hijrah).Ketika itu, Sultan Kedah ke-9 bernama Maharaja Derbar Raja merupakan seorang hindu. Diceritakan datang seorang alim dari negeri Shahir, Yaman bernama Sheikh Abdullah bin Sheikh Ahmad bin Sheikh Jaafar Kumiri ke negeri Kedah dan berlabuh di Kuala Sungai Baboor (Kuala Sungai Merbok). Beliau mengadap Sultan Kedah untuk berdakwah dan dengan izin Allah, sultan memeluk Islam dan menggantikan nama beliau sebagai Sultan Muzaffar Shah. Sultan pun melantik Sheikh Abdullah menjadi penasihat sultan. Pada suatu hari, Sultan bertanya kepada Sheikh Abdullah apakah yang lebih mulia di Tanah Arab. Sheikh menjawab 'Menara' bagi tujuan melaungkan azan. Maka, Sultan Muzaffar menitahkan agar dibuat Menara di puncak Gunung Jerai bagi tujuan azan dan memperingati pertukaran nama sultan dan negeri. Ketika menara tersebut sedang dalam pembinaan, Sheikh Abdullah jatuh sakit dan mewasiatkan agar beliau dikebumikan di tanah rata berhampiran menara tersebut. Akhirnya, kawasan tersebut dipanggil Padang Tok Sheikh hingga sekarang.
TELAGA AIR TOK SHEIKH....Air yang cukup jernih dan boleh diminum....
Memang meletihkan naik ke puncak gunung Jerai semata-mata nak tengok lokasi Padang Tok Sheikh..Lebih sejam gak...sakit kaki dibuatnya...

Full content generated by Get Full RSS.

Gambar Menarik <b>di</b> Gunung <b>Jerai</b> | MyMekar.com

Posted: 26 Nov 2011 08:10 AM PST

Assalammualaikum….

SABAN hari mengharungi kesesakan lalu lintas ke pejabat boleh membuat seseorang sesak nafas. Sesekali, tentu timbul keinginan untuk lari daripada hiruk pikuk kota, keluar kota mencari ketenangan, terutama di hujung minggu.

Sempena cuti sekolah ini, apakata kawan-kawan membuat pertimbangan untuk bercuti ( dalam negara jer) bersama anak-anak ke sebuah pusat peranginan di atas puncak bukit iaitu di Gunung Jerai, Kedah.

Baru-baru ni saya berpeluang sekali lagi ke Gunung Jerai dan ini merupakan kali ke-2 saya ke sana.  Kali pertama pergi sana sekitar bulan Febuari lepas. Jadi artikel kali ni saya tak nak berceloteh panjang cuma lebih kepada berkongsi gambar-gambar menarik sepanjang 1 hari berada di Gunung Jerai. Untuk info-info lain tentang gunung jerai, bolehlah kawan-kawan klik Teruja ke Gunung Jerai dan Cendawan Shiitake kebanggaan Gunung Jerai  iaitu artikel yang pernah saya tulis suatu ketika dulu.

Berikut adalah gambar-gambar yang saya ambil menggunakan Canon EOS 1000D :-

Pemandangan yang damai dan sedikit berkabus  di sekitar Regency Jerai Hills Resort (RJHR). Masa saya pegi kali ni cuacanya amatlah sejuk. Menggigil segala tulang dalam badan nih :D

macam rumah banglo tapi ada 4 unit bilik di teratak yang tersergam indah ini

Deluxe Room yang cukup selesa buat kami. Harga bilik (termasuk tax) tak sampai RM200. Murahkan..! Sebab dapat special rate dari kawan.

SubhanaAllah..luasnya bumi ciptaan tuhan. Dari atas puncak, kita dapat lihat sebahagian Negeri Kedah yang memiliki sawah padi luas terbentang dan lautan nan membiru

Dengan paras ketinggian 986 M dari aras laut

Ladang penanaman orkid yang baru beberapa bulan dibuka. Tak banyak lagi bunga yang tumbuh semasa saya pegi baru-baru ni

antara gambar terbaik yang mampu saya hasilkan. okeyla tahap amatur spti saya :wink:

Dan yang paling saya suka…….Tengok tu…geram sungguh dengan bunga2 di sini yang hidup subur dan berkembang mekar. terasa nak bawa balik utk tanam kat rumah :mrgreen:

Ada banyak lagi gambar tapi saya nak stop di sini ! Banyak sangat gambar boleh membuatkan loading blog ni jadi berat. Kang tak pasal-pasal pulak kena top-up bandwidth untuk bulan ni yang tinggal beberapa hari lagi. SELAMAT TAHUN BARU 1433 HIJRIAH.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

Jamil Khir Salahguna Wang Yayasan Taqwa (MAIWP) Berkempen <b>Di</b>

Posted: 02 Feb 2012 10:31 PM PST

KUALA LUMPUR 2 Feb: PAS hari ini mendakwa Menteri di Jabatan Perdana Datuk Seri Jamil Khir Baharom menggunakan peruntukan Yayasan Taqwa untuk membiayai program politik di bahagian Jerai, Kedah.

Yayasan Taqwa adalah agensi di bawah Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) yang mendapat peruntukan daripada majlis berkenaan.

Mohd Nasaie berkata beliau difahamkan Jamil sedang berusaha untuk menjadi calon di kawasan berkenaan pada pilihan raya umum akan datang.

"Kita dapat maklumat pengerusi MAIWP Datuk Seri Jamil Khir guna peruntukan Yayasan Taqwa untuk biayai program politik kawasan Jerai.

"Beliau bagi mesin rumput, pam racun… Hasil negeri Wilayah Persekutuan diberikan kepada penduduk miskin di negeri itu contohnya untuk penduduk setinggan, penduduk PPR, tetapi ambil pergi ke Jerai," kata naib ketua pemuda PAS Wilayah Persekutuan  Mohd Nasaie Ismail

Mohd Nasaie yang juga adalah setiausaha akhbar presiden PAS berkata pihaknya menyedari perkara ini berlaku pada tahun lalu, dan tidak pasti sama ada ia pernah berlaku sebelum itu.

"Kita sedar sejak 2011, sekurang-kurang lima program bawah menggunakan peruntukan Yayasan Taqwa," katanya seperti dilapor Malaysiakini.

Bagaimanapun, setakat ini pihaknya tidak dapat menentukan berapa jumlah yang digunakan oleh Jamil.

Menurut Nasaiei, beliau juga menerima laporan daripada penduduk dan pengundi Jerai bahawa hal ini "sudah masyhur" di kawasan Jerai dan kawasan sekitarnya seperti Yan dan Guar Chempedak.

Pada November tahun lalu, Ahli parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar turut mendedahkan tindakan Jamil menyalahgunakan dana Yayasan Taqwa.

Berdasarkan satu surat, katanya, menteri itu didakwa mengarah Yayasan Taqwa membayar kepada sebuah syarikat yang membekal buku bertajuk 'Bukti Pas bukan parti Islam' kepada sekumpulan imam dan bilal.

Sementara itu, Semakan keadilandaily dalam laman web Yayasan Taqwa mendapati, selain bantuan diagihkan kepada penduduk luar wilayah persekutuan, pemimpin Umno turut dijemput merasmikan dan menyampaikan bantuan dalam program anjuran yayasan itu.

Antaranya, program dengan kerjasama Gerakan Belia 4B Kawasan Bukit Katil, Melaka pada Jun lalu untuk memberikan bantuan kepada anak yatim berjumlah RM80,300.

Sumbangan itu disampaikan Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam merangkap ADUN Bukit Baru, Melaka.

Selain itu, Yayasan Taqwa turut mengajurkan Majlis Penyampaian Sumbangan Persekolahan (SRA) 2011 peringkat Negeri Sembilan di Dewan Institut Tahfiz Al-Quran, Gemencheh dengan kerjasama Majlis Belia Daerah Tampin.

Majlis itu dirasmikan oleh ADUN Gemencheh, Dato' Mohd Kamil Abd Aziz pada 23 Julai tahun lalu.

-keadilandaily

Share

Full content generated by Get Full RSS.
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved