ads

Ahad, 11 Mac 2012

02 di lunas kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di lunas kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search. Posted: 02 Jun 2011 12:00 AM PDT. PADA Sabtu lalu, penulis berkesempatan menghadiri majlis perjumpaan Ahli Majlis ...

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2012 07:32 PM PST

URL Sumber Asal :-

&#39;Ostad&#39; Tua Dicekup Khalwat Bersama Wanita Muda <b>Di</b> Permatang <b>...</b>

Posted: 16 Feb 2012 10:42 PM PST

A.S: Puak mana la pakai title Ustaz ni! Diharap jangan la juak PAS.. 
Aku sentiasa bersangka baik..
Sungguh memalukan, 
Dahlah berumur, khalwat dengan wanita muda pula di kawasan parlimen Anwar tandey....

Ostad ni sure geng nafsu kuda punya..
 Kalau mampu, baik kahwin saja..
menjatuhkan maruah agama betul la..


Seorang pengarah syarikat produk makanan yang juga kakitangan awam sebuah syarikat pelabuhan bergelar ustaz dicekup kerana bersekedudukan dengan seorang wanita bukan muhrim di sebuah rumah dekat Pangsapuri Pesona, di sini, petang semalam.

Serbuan ke atas rumah yang terletak di Blok A pangsapuri itu dilakukan Biro Keselamatan Persatuan penduduk Pangsapuri Pesona, kira-kira jam 6 petang selepas menerima aduan daripada jiran tetangga. Difahamkan, lelaki berusia lingkungan 50-an itu sudah berkahwin dan mempunyai anak dan tinggal di Lunas, Kedah.

Difahamkan juga, rumah di pangsapuri itu dibeli dari seorang doktor kira-kira dua tahun lalu hanya dijadikan sebagai tempat persinggahan. Sementara itu, wakil biro yang hanya mahu dikenali sebagai Lan berkata, intipan sudah dibuat ke atas rumah berkenaan sejak setahun lalu selepas pihaknya banyak menerima aduan daripada jiran lelaki berkenaan. Menurutnya, lelaki itu didakwa menggunakan tiga kenderaan berbeza setiap kali singgah ke pangsapuri itu, selain mendakwa setakat ini kira-kira enam wanita berlainan dibawa masuk ke rumah berkenaan.

 "Ketika serbuan dilakukan, lelaki itu enggan memberi kerjasama dan hanya membuka pintu selepas kira-kira 20 minit diketuk. Apabila pintu dibuka, dia hanya berkain pelekat dan berbaju, manakala wanita itu pula sudah menanggalkan tudungnya. "Pada mulanya, dia memberitahu bahawa wanita berusia lingkungan 20-an itu adalah anaknya. Tetapi, apabila pemeriksaan dilakukan ke atas kad pengenalan kedua-dua mereka mendapati sebaliknya.

Dia kemudiannya menukar kenyataan pula dengan mengatakan wanita itu anak saudaranya dan memberi alasan mahu memberikan gula kepada wanita itu," katanya. Dalam pada itu, ibu wanita berkenaan yang tiba tidak lama kemudian dilihat terkejut dengan situasi yang berlaku dan mengakui lelaki itu adalah anak angkatnya. Pengerusi Kariah Masjid Timah, Ibrahim Talib turut hadir bagi memberi nasihat kepada pasangan berkenaan. Kedua mereka kemudiannya diserahkan kepada pihak berkuasa untuk tindakan selanjutnya.-SH

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 07:30 PM PST

URL Sumber Asal :-

KOMANDO PERANG SIBER: USTAZ KAMAL SAIDIN <b>DI LUNAS</b> <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2012 12:33 AM PST

ESOK CERAMAH USTAZ KAMAL SAIDIN DI KAMPUNG BATU 6, LUNAS, KEDAH
KPS: USTZ KAMAL SAIDIN GEMPUR LUNAS, KEDAH MALAM ESOK

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


KedahLanie.info: SISA LYNAS BUANG <b>DI GURUN KEDAH</b>?

Posted: 06 Mar 2012 06:00 AM PST

[UNTUK YANG FAHAM MATEMATIK MUDAH SAHAJA!]
Hebat berita ini. Mereka yang taksub kepada projek Lynas dan penyokong neo-kolonialisme ekonomi pasti bersorak gembira mendengar berita ini. Berita yang dimaksudkan seperti keratan di bawah:

Berita ini menyebut, PM akan letak sisa Lynas ke lokasi jauh dari manusia. Agaknya, dekat mana lokasi di Malaysia yang jauh dari manusia?
Ah ha! Yong dah jumpa! Di Sabah atau di Sarawak! Apa yang ada di sana? Lihat gambar:

SISA LYNAS HENDAK DIBUANG DISINI?

Di hutan Sabah dan Sarawak cuma ada orang utan, gajah dan anaconda (adik beradik dia). Di dalam hutan Sabah dan Sarawak juga cuma ada orang asal (contohnya Penan). Demer ni pun bukan pergi mengundi. Bukan menguntungkan BN. Apa BN nak kisah, kan? kan?

Jangan marah dulu! Cuba baca pulak dengan teliti fakta dalam jadual berikut:
Cuba bandingkan ANGKA2 yang ada dalam jadual di atas. Sengaja Yong pilih tiga negara yang relevan dalam kes yang dibentang.
Keluasan tanah China adalah 29 kali keluasan Malaysia. 9596,960 / 329,758 = 29.10304.
Keluasan tanah Australian adalah 23 kali keluasan Malaysia. 7692024 / 329,758 =23.32627.
Bagi yang tak faham matematik, Yong sertakan peta China, Australia dan Malaysia. Tengok sendiri besar mana negara2 tersebut. Jangan jadi bangang macam budak2 songkok tinggi Pulau Pinang.
Keluasan gurun di Cina adalah 1,247,604 km persegi, iaitu 13% daripada keseluruhan tanah China. Bagi kedua2 negara ini keluasan gurun mereka adalah 3 kali ganda keluasan tanah Malaysia. Australia dengan keras tidak mahu sisa Lynas dibawa pulang ke negara tersebut, walaupun ada gurun yang luas dan bilangan penduduk yang sedikit. Kenapa agaknya ya? Sudah tentu kerana mereka sedar tentang kesan radioaktifnya. China pulak menutup beberapa operasi melombong dan memeroses nadir bumi, kerana masalah pencemaran alam sekitar. Malaysia pula hendak mencampakkan sisa Lynas ke mana?

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


Batu vs Kayu: Layakah Najib <b>Di baling</b> Kasut ?

Posted: 10 Mar 2012 03:30 PM PST

Layakkah najib kita bagi hadiah seperti mamak ini buat?
Ehh !! betul ke majlis pertunangan anak memanda PM kita dengan pasangan dari Kazakhstan telah menelan belanja RM409,767 ? Majlis yang berlangsung di Seri Perdana itu di ditanggung rakyat berdasarkan dokumen pembayaran yang dikeluarkan pihak katering majlis tersebut dibayar oleh Pejabat Perdana Menteri.( rujuk Gambar bawah ).
Berdasar pada slip bil pembayaran dibawah syarikat ketering dari Hotel Shangri- La telah memberi detail jumlah kos perbelanjaan menu makanan untuk tetamu vip di majis pertunangan tersebut berjumlah
  1. 36 Vip dengan kos $ 560 satu kepala berjumlah Rm$ 18,792 .
  2. Kos jamu tetamu seramai 862 dengana angaran satu kepala $ 359.00 berjumlah $309.975.
  3. Serta kos harga barang berjumlah Rm$81.000.00.dengan jumlah keseluruhan $ 409.767.
Amat malang bagi kita rakyat Malaysia didalam keadaan ekonomi yang gawat serta di saran oleh pemimpin supaya rakyat berjimat cermat tetapi permimpin bersedap sedap dan bermewah mengunakan dana duit rakyat.
Kalau lah benar sumber cerita ini saya sarankan pada pembaca sekalaian kenapa kita wajib jatuhkan kepimpinan yang tak telus yang menggunakan dana dan duit rakyat sesuka hati demi temolok nafsu sendiri .
Ingat amaran kepada pemimpin bahawa pengkhianatan terhadap tanggungjawab yang dipikul kerana setiap apa yang dilakukan bakal ditanya di Mahkamah Allah di padang mahsyar nanti.
Sifat amanah akan membawa pemimpin untuk berlaku adil dan telus dalam tindakan. Ketiadaan amanah menyebabkan kezaliman semakin meluas sehingga rakyat yang mencuri alat dapur kerana kesempitan hidup diberkas sedangkan pemimpin yang menggunakan wang negara secara tidak telus terus hidup bebas dan bersenang lenang.
Rakyat yang melakukan rasuah sedikit diambil tindakan sedangkan orang berkedudukan yang melakukan rasuah terus dibiarkan. Akhirnya terjadi sebagaimana suatu peristiwa yang menggemparkan negara apabila seorang bekas imam bertindak melempar kasut ke arah hakim kerana tidak berpuas hati dengan layanan kehakiman sehingga dijatuhkan hukuman penjara sedangkan masalah sebenar yang dibangkitkan oleh bekas imam tersebut berkenaan penyelewengan wang masjid tidak dihirau.
Ingatlah kita bagaimana kedudukan seorang pemimpin bukan untuk memperbanyakkan harta peribadi dan mengabaikan tanggungjawab terhadap orang bawahan sebagaimana pesanan penting yang pernah diungkapkan oleh Sayyidina Abu Bakar dengan katanya :
"Amanah adalah harta kekayaan sebenar hasil daripada keimanan yang teguh, ia adalah sifat sekalian kekasih Allah. Maka jadikanlah amanah sebagai perhiasan iman, jauhi kecurangan dan pangkat kemegahan kerana ia akan membinasakan kamu seperti umat terdahulu yang binasa."
bawah bukti resit perbelanjaan dari ketering Shagri-La untuk majlis pertunangan anak memanda PM satu Msia.
Antara bukti dokumen pembayaran majlis pertunangan anak perempuan Perdana Menteri yang dibayar oleh Jabatan Perdana Menteri.

sumber: the malaysian insider.

untuk rujukan sumber berita di SINI dan sini

Muslimeen United: Umno bakal kalah 4 - 0 <b>di Baling</b>?

Posted: 08 Mar 2012 08:24 AM PST

Dalam dok semua orang sibuk bagi tumpuan kepada konflik yang berlaku di Kedah baru-baru ni, ramai yang tak perasan, PAS Kedah melalui PAS Kawasan Baling cipta rekod baru, berjaya tubuhkan cawangan PAS yang ke 156.

Dengan jumlah 156 cawangan tu aku rasa takdak Kawasan PAS yang boleh lawan PAS Kawasan Baling. Bukan setakat ada banyak cawangan tapi semua cawangan tu aktif.

Yang menariknya cawangan baru tu ditubuhkan di kawasan kubu kuat Umno di Kampung Seniyek dalam Dun Bayu, satu-satunya Dun yang masih dikuasai oleh Umno dalam Parlimen Baling. Katanya sebelum ni, PAS langsung tak boleh masuk kampung tu.

Selain Parlimen Baling 2 lagi Dun dalam Parlimen Baling iaitu Kupang dan Kuala Ketil juga dimenangi oleh calon PAS masa PRU12 dulu.

Yang lebih menarik lagi, cawangan baru tu dirasmikan oleh Ir. Amiruddin Hamzah, Timbalan Pesuruhjaya 3 PAS Kedah merangkap Exco Negeri Kedah. Dalam dok kalut pening masalah perlantikan Exco Kedah untuk tahun 2012 tu, Amiruddin masih boleh luangkan masa untuk rasmi cawangan baru tu.

Harakah cetak melaporkan:

Kalau ikut maklumat member di Baling, angka 156 tu takkan bertahan lama, pasainya akan ada lagi cawangan baru yang akan ditubuhkan tak lama lagi. Memang ada beberapa kampung lagi yang sebelum ni jadi kubu Umno dalam Dun Bayu yang akan ikut jejak langkah Kampung Seniyek tubuhkan cawangan PAS.

Nampak gayanya, peluang untuk YB Azmi Che Husin untuk pertahankan Dun Bayu di tangan BN semakin terancam, bunga-bunga untuk kalah semakin nampak. Masa PRU12 yang lepas, calon Umno tu cuma menang dengan majoriti 984 undi sahaja.

Selain usaha giat untuk tubuh cawangan baru di kawasan kubu kuat Umno, PAS Baling melalui Sekretariat Wakil Rakyat ada lagi satu gerak kerja yang lebih hebat untuk tawan Dun Bayu, tapi yang tu kita cerita lain kali.

02 di padang serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search


Sungguhka: Geli <b>Padang Serai</b>…….

Posted: 08 Feb 2012 01:30 PM PST

Seharian aku meronda di Parlimen Padang Serai menjengok perkembangan politik di sana. Bermacam-macam cerita yang aku perolehi, Ada yang baik……. Ada yang buruk……. dan ada yang menggelikan.
Kalau bab politik sorry to say tak banyak yang baiknya. Yang buruk hanya cemohan, tomahan, PHD dan berpuak-puak. Cuma apa yang aku nak komen sikit pasal yang menggelikan.......
Rata-rata aku survey, majoriti pengundi Padang Serai meletakkan pilihan parti adalah pilihan kedua. Bagi mereka, pilihan mereka terletak kepada siapa calon yang dipertandingkan.
"Kami mahukan WAKIL RAKYAT yang mampu membawa suara dan hasrat kami untuk kemajuan tempat kami. Bukannya wakil rakyat seperti yang sudah-sudah. Baik MCA ka, MIC ka, UMNO ka, PAS ka mahupun PKR menang……. Kami duduk seperti kami juga seperti dahulu entah di mana pembangunan pun kami tidak tahu……. YB nak turun padang, jauh sekali. Sedangkan waktu berkempen (10 hari) mereka boleh meredah setiap rumah meraih undi simpati tetapi takala menang, sebulan sekali pun bayang susah nak nampak". Apa yang aku nampak, mereka inginkan anak tempatan…….
Aku sempat bersama beberapa ahli UMNO  berjawatan dan tidak berjawatan samada cawangan mahupun bahagian. 90 peratus meluahkan isi hati mereka "UMNO PADANG SERAI HANCUR". Hancur yang dimaksudkan adalah hancur dari segi GILA KUASA dan GILA nak jadi YB. Bagi mereka, mereka tetap akur kepada keptutsan pucuk pimpinan meletakkan siapa bakal calon PRU13 kelak. Cuma yang menggelikan mereka adalah perangai sigila kuasa ini sedang geli untuk dipilih menjadi calon……. Nama-nama yang mereka maksudkan antaranya:
1.      Dato' Marlia (Mantan YB Merbau Pulas)
2.      Ku Roshidi (timbul bila Rahman bekas KB melepaskan jawatan)
3.      Halim Timbalan Ketua Bahagian.
4.      Cikgu Zubir Setiausaha Bahagian.
5.      Cikgu Asmadi Ketua Pemuda.
Geli mereka dengar pengakuan daripada mereka-mereka ini yang:
1.      nama mereka ada di dalam senarai calon PRU13.
2.      mereka berjumpa dengan PM.
3.      mengaku orang kuat Rosmah.
4.      Tok Bashah dah tunjuk senarai bakal calon untuk PM perkenan.
5.      Tok Bashah dah setuju.
Inilah antara perkataan yang selalu mereka jaja kepada akar umbi UMNO. Malah yang memalukan lagi bilamana perkara sebegini sampai kepada bukan ahli UMNO dan orang atas pagar.  "Awat kemarok sangat ka nak jadi YB…….? Suluh diri tu dulu……. Kami kenai depa tu sapa……. Spesis bermasalah…….". Kalaulah Tok Bashah buta hati menyenaraikan juga nama-nama tu, NESCAYA PRU13 akan mengalami tsunami lebih teruk dari PRU12. Ada yang sanggup sunat sekali lagi beramai-ramai kalau menang…….
Aku hairan tengok puak-puak UMNO terutama nama-nama yang tersenarai tu. Padang Serai ada 1 Parlimen dan 2 DUN. Ikutan sebelum ini, Parlimen Padang Serai untuk MCA, DUN Lunas untuk MIC dan DUN Merbau Pulas untuk UMNO. Walaupun pemilihan calon untuk kerusi MCA dan kerusi MIC berlaku juga penggeseran tetapi penggeseran dalam UMNO lebih hebat dan diketahui umum bab tikam menikam dan apatah lagi bila PAS dan PKR bubuh jarum sikit…….
Bila aku kaji latar belakang puak-puak ni, INGATAN pada TOK BASHAH……. PRU13 PADANG SERAI BUKAN MILIK BARISAN NASIONAL…….
Cuma apa yang dapat aku ringkaskan, UMNO Padang Serai sebenarnya ketandusan calon yang benar-benar wibawa.
Bab PAS dan PKR nanti aku ulas. Cuma hint sikit……. Lunas PKR calon payung terjun, Merbau Pulas PAS say bye-bye to Ustazah Aishah dan DAP jangan harap nak dapatkan Lunas…….

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


shahzero: Lancer <b>di</b> Hospital <b>Yan</b>, <b>Kedah</b>

Posted: 01 Mar 2012 08:24 PM PST

Ini sewaktu saya melawat datuk saya di Hospital Yan, Kedah.




 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved