ads

Khamis, 15 Mac 2012

02 di lunas kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di lunas kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 07:27 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2011 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search. Posted: 02 Jun 2011 12:00 AM PDT. PADA Sabtu lalu, penulis berkesempatan menghadiri majlis perjumpaan Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Mustapa ...

KOMANDO PERANG SIBER: PROGRAM "SEPETANG KARIPAP <b>...</b>

Posted: 16 Dec 2011 02:46 AM PST

DENGAN MUKA MONYOK PAK NUAR BERSUARA "BYE-BYE"

PAK NUAR TELAH MERANCANG SUATU ACARA PADA 18 DISEMBER 2011 DI LUNAS, KEDAH. PAK NUAR AKAN ADAKAN PROGRAM "SEPETANG BERSAMA SAIFUDDIN DAN ANWAR". MUNGKIN PETANG TERAKHIR SEBELUM PAK NUAR AKAN KEMBALI KE 'HABITAT' BELIAU SEKIRANYA DIDAPATI BERSALAH....SUNGAI BULOH....ANDA BOLEH DAPATKAN MAKLUMAT DI MASJID POLITIK SEKITAR KULIM. SEGALA RISALAH POLITIK ADA DI SINI.

TARIKH: 18/12/2011
TEMPAT: LUNAS
PUKUL : 1700( 5 PETANG)

KSP: KPS CADANGKAN PAK NUAR UBAH PROGRAM TERSEBUT MENJADI " SEPETANG KARIPAP BERSAMA PAK NUAR"

Full content generated by Get Full RSS.

BRIGED MP SEGAMBUT: MB <b>KEDAH</b> NI MEMUALKAN JUGA?

Posted: 28 Jan 2012 11:33 PM PST

[unable to retrieve full-text content]menteri kedah ini bodoh.. wajar dipecat. YB Datuk Saifudin Nasution wajar dipaksa bertanding di DUN LUNAS semula, dan dilantik jadi MB Kedah yang baru.. BalasPadam. kamaruzzaman Jan 29, 2012 12:11 AM. kalau nak ...
Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BRIGED MP SEGAMBUT: MB <b>KEDAH</b> NI MEMUALKAN JUGA?

Posted: 28 Jan 2012 11:33 PM PST

Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak sedia dipecat berikutan tindakan penggantungan lima pelajar Kolej Universiti Insaniah (KUIN) mengikut Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1971 sehingga mencetuskan kontroversi dalam pakatan pembangkang

Azizan berkata, beliau tidak takut dan sesiapa yang mengkritiknya harus belajar undang-undang terlebih dahulu, lapor Berita Minggu.

Pemimpin PAS itu menjelaskan, AUKU masih terpakai di KUIN kerana institut pengajian tinggi itu tertakluk kepada peraturan Menteri Pengajian Tinggi, termasuk harus melaksanakan akta kontroversi itu.

Pada Mei lalu, lima mahasiswa KUIN digantung pengajian, antaranya kerana dituduh menyertai demonstrasi, memberikan ucapan kepada umum dan mengadakan sidang akhbar berhubung bantahan pembukaan Sekolah Insan Bestari yang menggunakan bangunan tahfiz.

Bagaimanapun tempoh penggantungan bagi empat daripadanya telah tamat.

Tindakan itu mengundang kemarahan pelbagai pihak, termasuk NGO, kumpulan pelajar dan daripada dalam Pakatan Rakyat sendiri apabila Azizan didakwa mengetepikan persetujuan bersama dalam Buku Jingga yang mahu menghapuskan akta itu.

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BRIGED MP SEGAMBUT: MB <b>KEDAH</b> NI MEMUALKAN JUGA?

Posted: 28 Jan 2012 11:33 PM PST

Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak sedia dipecat berikutan tindakan penggantungan lima pelajar Kolej Universiti Insaniah (KUIN) mengikut Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1971 sehingga mencetuskan kontroversi dalam pakatan pembangkang

Azizan berkata, beliau tidak takut dan sesiapa yang mengkritiknya harus belajar undang-undang terlebih dahulu, lapor Berita Minggu.

Pemimpin PAS itu menjelaskan, AUKU masih terpakai di KUIN kerana institut pengajian tinggi itu tertakluk kepada peraturan Menteri Pengajian Tinggi, termasuk harus melaksanakan akta kontroversi itu.

Pada Mei lalu, lima mahasiswa KUIN digantung pengajian, antaranya kerana dituduh menyertai demonstrasi, memberikan ucapan kepada umum dan mengadakan sidang akhbar berhubung bantahan pembukaan Sekolah Insan Bestari yang menggunakan bangunan tahfiz.

Bagaimanapun tempoh penggantungan bagi empat daripadanya telah tamat.

Tindakan itu mengundang kemarahan pelbagai pihak, termasuk NGO, kumpulan pelajar dan daripada dalam Pakatan Rakyat sendiri apabila Azizan didakwa mengetepikan persetujuan bersama dalam Buku Jingga yang mahu menghapuskan akta itu.

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BERSAMA KETUA AMK <b>KEDAH</b> GEMPUR KUBU UMNO <b>DI</b> DUN <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2012 11:30 PM PST

AMK PADANG SERAI bersama KETUA AMK KEDAH AZMAN NASRUDIN turun ke kawasan 'hitam'TAMAN SAGA di dalam kawasan KG KELADI .Kawasan ini di kartegorikan sebagai kawasan 'HITAM' oleh PARTI KEADILAN RAKYAT,ia berikutan peti undi tersebut gagal di menangi PKR bermula pru 10 sehingga pru 12.Komposisi penduduk majoriti MELAYU dan kebanyakkannya SALURAN 1 dan 2.Kali ini UMNO KG KELADI pastinya tidak tidur lena dengan perkembangan serta program 'GEMPUR TAMAN SAGA' yang diadakan hari ini.

Jutaan terima kasih kepada AMK PADANG SERAI dan rakan2 yang turut membantu di dalam menjayakan program tersebut.

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 07:30 PM PST

URL Sumber Asal :-

KOMANDO PERANG SIBER: USTAZ KAMAL SAIDIN <b>DI LUNAS</b> <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2012 12:33 AM PST

ESOK CERAMAH USTAZ KAMAL SAIDIN DI KAMPUNG BATU 6, LUNAS, KEDAH
KPS: USTZ KAMAL SAIDIN GEMPUR LUNAS, KEDAH MALAM ESOK

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search. Posted: 02 Jun 2011 12:00 AM PDT. PADA Sabtu lalu, penulis berkesempatan menghadiri majlis perjumpaan Ahli Majlis ...

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2012 07:32 PM PST

URL Sumber Asal :-

&#39;Ostad&#39; Tua Dicekup Khalwat Bersama Wanita Muda <b>Di</b> Permatang <b>...</b>

Posted: 16 Feb 2012 10:42 PM PST

A.S: Puak mana la pakai title Ustaz ni! Diharap jangan la juak PAS.. 
Aku sentiasa bersangka baik..
Sungguh memalukan, 
Dahlah berumur, khalwat dengan wanita muda pula di kawasan parlimen Anwar tandey....

Ostad ni sure geng nafsu kuda punya..
 Kalau mampu, baik kahwin saja..
menjatuhkan maruah agama betul la..


Seorang pengarah syarikat produk makanan yang juga kakitangan awam sebuah syarikat pelabuhan bergelar ustaz dicekup kerana bersekedudukan dengan seorang wanita bukan muhrim di sebuah rumah dekat Pangsapuri Pesona, di sini, petang semalam.

Serbuan ke atas rumah yang terletak di Blok A pangsapuri itu dilakukan Biro Keselamatan Persatuan penduduk Pangsapuri Pesona, kira-kira jam 6 petang selepas menerima aduan daripada jiran tetangga. Difahamkan, lelaki berusia lingkungan 50-an itu sudah berkahwin dan mempunyai anak dan tinggal di Lunas, Kedah.

Difahamkan juga, rumah di pangsapuri itu dibeli dari seorang doktor kira-kira dua tahun lalu hanya dijadikan sebagai tempat persinggahan. Sementara itu, wakil biro yang hanya mahu dikenali sebagai Lan berkata, intipan sudah dibuat ke atas rumah berkenaan sejak setahun lalu selepas pihaknya banyak menerima aduan daripada jiran lelaki berkenaan. Menurutnya, lelaki itu didakwa menggunakan tiga kenderaan berbeza setiap kali singgah ke pangsapuri itu, selain mendakwa setakat ini kira-kira enam wanita berlainan dibawa masuk ke rumah berkenaan.

 "Ketika serbuan dilakukan, lelaki itu enggan memberi kerjasama dan hanya membuka pintu selepas kira-kira 20 minit diketuk. Apabila pintu dibuka, dia hanya berkain pelekat dan berbaju, manakala wanita itu pula sudah menanggalkan tudungnya. "Pada mulanya, dia memberitahu bahawa wanita berusia lingkungan 20-an itu adalah anaknya. Tetapi, apabila pemeriksaan dilakukan ke atas kad pengenalan kedua-dua mereka mendapati sebaliknya.

Dia kemudiannya menukar kenyataan pula dengan mengatakan wanita itu anak saudaranya dan memberi alasan mahu memberikan gula kepada wanita itu," katanya. Dalam pada itu, ibu wanita berkenaan yang tiba tidak lama kemudian dilihat terkejut dengan situasi yang berlaku dan mengakui lelaki itu adalah anak angkatnya. Pengerusi Kariah Masjid Timah, Ibrahim Talib turut hadir bagi memberi nasihat kepada pasangan berkenaan. Kedua mereka kemudiannya diserahkan kepada pihak berkuasa untuk tindakan selanjutnya.-SH

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 07:30 PM PST

URL Sumber Asal :-

KOMANDO PERANG SIBER: USTAZ KAMAL SAIDIN <b>DI LUNAS</b> <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2012 12:33 AM PST

ESOK CERAMAH USTAZ KAMAL SAIDIN DI KAMPUNG BATU 6, LUNAS, KEDAH
KPS: USTZ KAMAL SAIDIN GEMPUR LUNAS, KEDAH MALAM ESOK

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


18 rumah <b>di Kodiang</b> rosak dipukul ribut | Berita Harian

Posted: 29 Feb 2012 07:40 AM PST

18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut

29/02/2012 7:40pm

JITRA – Sebanyak 18 rumah di Kampung Kandis dan Kampung Kubang Beruang di Kodiang dekat sini rosak teruk akibat dilanda ribut yang berlaku petang semalam.

Dalam kejadian pada pukul 4 petang itu, sebanyak lapan rumah rosak termasuk sebuah rumah roboh di Kampung Kandis manakala di Kampung Kubang Beruang, 10 rumah rosak termasuk dua buah kereta dihempap pokok.

Seorang mangsa, Rohana Ariffin, 43, dari Kampung Kandis berkata, semasa kejadian, dia bersama suami dan anak bongsunya berada di dalam rumah.

"Ketika itu hujan lebat diikuti angin kuat. Kami lari keluar rumah untuk selamatkan diri bila merasakan rumah seperti bergoyang dan apabila sampai di tanah (luar rumah), bahagian dapur rumah runtuh terus manakala ruang tamu dan bilik senget," katanya ketika ditemui pemberita di rumahnya di Kampung Kandis hari ini.

Dia berkata, kejadian itu berlaku dalam sekelip mata dan semua barang-barang di rumah itu iaitu televisyen, mesin basuh, peti sejuk dan peralatan dapur habis rosak dan tidak boleh digunakan lagi. – BERNAMA

See original here:

18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut

Artikel Berkaitan:

  1. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  2. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  3. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  4. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  5. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  6. Rumah rosak dipukul ribut
  7. 27 rumah di Yan rosak akibat ribut
  8. Beratus rumah rosak dipukul ribut
  9. Ribut: 18 rumah rosak teruk, 4 lagi hampir ranap
  10. Ribut: 18 rumah rosak teruk, 4 lagi hampir ranap
Posted by on Feb 29th, 2012 and filed under Bharian. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response by filling following comment form or trackback to this entry from your site

02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search


Sejala Rezeki , Seterik Mentari <b>Di Kuala Kedah</b> | maidaribendang

Posted: 01 Jan 2012 07:50 AM PST

Salam kepada semua,

"Kalau tersengat duri ikan belukang ni , kita kena cepat-cepat 'rendam' bahagian yang terkena tu dalam pasir. Insya Allah bisa tu akan hilang".


Demikian petua untuk menghilangkan bisa sengat ikan duri atau ikan belukang yang diberikan oleh seorang lelaki pertengahan umur yang aku temui ketika bersiar-siar di suatu pagi di Kota Kuala Kedah ataupun juga dikenali sebagai Kota Kuala Bahang di Kuala Kedah , lebih kurang 20km dari bandaraya Alor Setar.
Sedikit info untuk pengetahuan bersama.

Mengikut maklumat yang terdapat dari laman web Jabatan Muzium Malaysia , kota pertahanan Melayu ini telah dibina pada 1711 ketika pemerintahan Sultan Muhammad Jiwa hasil kehebatan rekabentuk oleh seorang tokoh senibina Kedah yang ketika itu menjawat jawatan Dato' Maharaja Kadhi. Manakala tukang-tukang mahirnya di'import' khas dari India.


Sebuah pintu gerbang telah dibina di bahagian tembok timur menghadap ke Alor Melaka dikenali dengan nama "Pintu Gerbang Kadapuri".
Kota ini juga pernah diserang oleh Bugis, Acheh dan Siam. Pada 1909 apabila Kedah dengan rasminya diletakkan di bawah pentadbiran British , beberapa buah pejabat kerajaan telah dibina di dalam kawasan kota ini, termasuklah sebuah rumah api.
Kini kawasan Kota Kuala Kedah telah diisytiharkan sebagai sebuah "Tapak Tanah Bersejarah" sejak 1978 dan bangunan-bangunan yang dibina oleh British telah dijadikan muzium dan ia dibuka kepada umum untuk lawatan setiap hari kecuali Jumaat.
"Selalunya , ikan belukang ini orang buat masak apa?" tanya aku kepada lelaki tersebut yang aku panggil pakcik.

Beliau hadir ke kawasan muara Sungai Kedah ini yang terletak di dalam kawasan Kota Kuala Kedah ini semata-mata untuk menjala ikan bersama isterinya. Kedua-dua suami isteri ini begitu peramah dan sudi melayan pertanyaan aku.


" Ada yang buat goreng begitu saja , buat asam pedas pun ada , tapi ramai yang buat jemur ikan ni buat jadi ikan kering" jawab isteri pakcik sambil perhatiannya ditumpukan kepada suaminya yang sedang sibuk menarik keluar ikan-ikan yang terperangkap di dalamnya.

Perhatian aku tertarik kepada sebuah bekas yang ada berdekatan dengan makcik itu. Ia adalah sebuah baldi cat rumah yang sudah kosong dan ia digunakan untuk mengisi hasil tangkapan mereka.


Bekas tersebut hampir penuh dengan ikan belanak, atau ia juga dipanggil ikan kedera oleh masyarakat tempatan. Anggaran aku ia mungkin sudah lebih dari satu kilogram. Ikan ini kalau dimasak goreng begitu saja memang menyelerakan tambah-tambah lagi ketika baru diangkat dari kuali.

Teringat aku kembali kenangan ketika menziarahi seorang rakan sewaktu di bangku sekolah menengah. Kebetulan bapanya nelayan di Kuala Kedah , jadi ikan inilah yang menjadi buah tangan dari mereka ketika aku pulang. Itulah pertama kali aku merasa lauk ikan tersebut.


" Awak cuba tengok dari atas tu, bagitahu saya di mana ada ikan sebab saya dibawah ni tak boleh nampak " kata pakcik kepada isterinya.

"Macamana kita nak tahu ada ikan , pakcik?" tanya aku , memang aku tidak berapa arif mengenai bab-bab menangkap ikan. Baik memancing mahupun menjala. Yang aku tahu hanya beli ikan di pasar sahaja.

" Kita boleh nampak, sekali-sekala ia akan muncul seperti kilasan di permukaan air" kata pakcik sambil terus menebarkan jalanya ke pesisir Sungai Kedah.

Kali ini ada sesuatu yang tersangkut pada jalanya.



 " Alhamdulillah , rezeki lagi kali ni. Di rumah kami pun dah ada seekor. Makcik simpan dalam akuarium , bila sudah banyak boleh masak untuk makan kami anak beranak " kata makcik tadi bilamana seekor udang galah terperangkap di dalam jala suaminya.

Hari semakin terik , agak aku ketika itu jam sudah pun menunujukkan hampir pukul 11 pagi.




Muara Sungai Kedah di hadapan kami semakin sibuk dengan lalulintasnya. Pada waktu sebegini semakin ramai nelayan yang pulang ke pengkalan membawa hasil tangkapan selepas keluar pada awal paginya.

Rata-rata mereka ialah nelayan-nelayan pesisir pantai yang keluar menangkap ikan menggunakan bot atau perahu kecil.


Selain dari pasangan suami isteri yang aku temui tadi , terdapat beberapa orang pemancing yang sedang bersabar menantikan umpan mereka disentap oleh sesuatu .

Mungkin sesuatu yang boleh dijadikan sebagai lauk waktu tengahari nanti.



Tiba-tiba ada sesuatu yang menyebabkan aku tertarik untuk merakamkan aksi lelaki di bawah ini.
Melentur rod pancingnya , seperti ada sesuatu yang begitu besar di dasar sana yang menyentap dan menarik. Aku perhatikan beliau kemudiannya dengan perlahan-lahan memutarkan motor pancingnya.
Dengan pantas aku menghalakan lensa kearah 'ikan' yang sedang ditariknya dari air. Pergerakan 'ikan' berkenaan agak pelik apabila melihat hasil dari kocakkan yang terjadi di permukaan air. 
Apabila sudah hampir dekat , kelihatan segumpal plastik yang terlekat pada mata kailnya.

"Kali ini dah masuk dua kali dah terlekat sampah..." kata lelaki itu apabila beliau tersedar yang aku sedang merakamkan aksi 'pertarungan' beliau dengan plastik tadi.


Kepada mereka yang pernah ke Pulau Langkawi dengan menggunakan perkhidmatan feri melalui Jeti Kuala Kedah , mungkin akan terperasan tentang kewujudan sebuah bangunan yang berbentuk seperti istana yang begitu cantik seperti di bawah ini.
Jangan tersilap sangka dengan mengatakan inilah Kota Kuala Kedah yang dimaksudkan itu. Sebenarnya ia adalah bangunan kepada ibupejabat Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia Wilayah Utara.

Bangunan ini adalah bangunan moden dan ia terletak betul-betul bersebelahan dengan Kota Kuala Kedah


Mungkin disebabkan oleh beberapa faktor, kawasan ini tidak dibuka kepada umum dan dikelilingi oleh pagar. Tetapi aku dapat merakamkan satu akitiviti 'pencerobohan' yang dilakukan oleh beberapa individu yang tidak dikenali ke kawasan berkenaan.

Apakah yang sedang dicari oleh dua orang budak lelaki di dalam kawasan tersebut? Adakah mungkin ada sesuatu yang boleh dijadikan sebagai rezeki kepada mereka dan keluarga.

Wallahu'alam...

tandatangan

02 di sik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sik - Google Blog Search


Sweet Bite: Hari raya Korban <b>di Sik</b>, Kedah

Posted: 09 Mar 2012 06:20 PM PST

Aduss.. lama betul saya tidak meng'update' kerja saya kat sini....  langsung x berkesempatan nak membuka blog.. duk diam2 depan blog.. mereka2 cerita.. meng'upload' gambar... ahakkksss.... pemalas sungguh saya nih!

So hari ni.. memandangkan cuti sekolah dah bermula... bolehlah saya mengambil kesempatan tuk membuang sawang2 kat sini... hehhehehehe.... cerita pun banyak dah basi.... dah masuk bulan 3 masih ketinggalan lagik cerita2 bulan 11, 12, 1, 2 dan 3.... uih.... lama tu.. dah nak dekat 5 bulan punya cerita.... walawehhhhhhh!!!!!!

So hari ni nak stori mori pasal kek yg saya bawak pulang semasa cuti hari raya korban tahun lepas... di rumah mertua saya di Sik, Kedah.....

 Alhamdulillah.. tekak org kampung leh terima kek saya... ekekeekeke...

Di samping tu, saya jugak membawak balik sebekas apam polkadot untuk di jamu kepada orang kampung.. memandangkan mertua saya buat korban... bolehlah org kampung makan sama time buat kerja2 memasak nanti....

02 di padang serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 01:28 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 01:07 AM PST

URL Sumber Asal :-

MPP Online: GEMPAR!!! Wang Kutipan derma PAS <b>Padang Serai</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jan 2012 12:52 AM PST


Mayday.. Mayday..!! Duit kutipan derma ceramah PAS serta duit simpanan tabung buluh Adun-adun PAS P.Pinang semuanya dikhabarkan telah mengalami kecurian..

Kejadian ini telah menyebabkan Markas PAS di Padang Serai Kedah mengalami kesulitan untuk mengatasi keadaan lantainya yang uzur dan bangunan yang amat menyedihkan..

Dipercayai, kesemua kutipan derma jihad semasa ceramah dan juga kutipan tabung buloh tersebut telah dicuri oleh mahkluk spesis TOYOL..

Toyol berkenaan berkemungkinan telah menyusup masuk ke kawasan Markas PAS untuk menyamun wang tersebut semasa ketiadaan ahli-ahli PAS yang membuat rombongan ke Mahkamah Tinggi tempoh hari bagi meraikan pembebasan Anwar Ibrahim..

So.., bagi sesapa yang nak menderma tu, eloklah berhubung dengan pihak Markas PAS Padang Serai yee.. Kesian dorang sebab markas tu bocor kena hujan..

Sesapa yang mempunyai kepakaran didalam ilmu Paranormal juga dialu-alukan untuk memberi bantuan sehingga tertangkapnya Toyol tersebut..

Jahat betul Toyol tu kann... Mesti Umno yang hantar tu... Hahahahahaha..., sakit perut gua taip entry nih..

Menjelang pilihan raya umum ke 13, semua pihak dalam PAS sedang berusaha keras untuk membuat persiapan terbaik.

Antara yang perlu dipersiapkan adalah markas atau pusat aktiviti kempen pilihan raya ini.

Di Padang Serai, Kedah, antara markas PAS yang sedang diperkemaskan adalah markas tarbiyah Tuan Guru Haji Khatib Sarbini, Padang Ubi, Labu Besar dekat sini.

Menurut setiausaha kerja markas ini, Anwar Md Hashim, markas ini masih berfungsi namun keadaannya menyedihkan dengan lantainya uzur, PA system kadang-kadang berfungsi, kadang-kadang tidak, tingkapnya terbuka menyebabkan air hujan dapat memasuki melaluinya, kayu dimakan anai-anai, dimamah usia dan sebagai.

Ekoran itu, katanya, pihaknya sedang berusaha untuk membaikpulihnya menjelang pilihan raya akan datang ini.

Sehubungan itu, sumbangan diperlukan untuk membaiki. Kepada yang sudi, sila hubungi Markas PAS terdekat.

Full content generated by Get Full RSS.

PAK NUAR DIKAFAN <b>DI PADANG SERAI</b> - KOMANDO PERANG <b>...</b>

Posted: 18 Dec 2011 08:57 PM PST

SUMBER GAMBAR DARI BLOG KL BOYZ CHANEL
ANWAR DIKAFANKAN DI PADANG SERAI. PARLIMEN KPS ADALAH PADANG SERAI. KPS SEBELUM INI PERNAH MENDEDAHKAN ANWAR AKAN MENGADAKAN "MAJLIS SEPETANG BERKARIPAP BERSAMA PAK NUAR" BERTEMPAT DI PADANG SERAI. TAPI TEMPAT PAK NUAR NAK CERAMAH DIGEMPARKAN DENGAN JENAZAH YANG PERSIS WAJAH PAK NUAR SEPERTI DI ATAS DILETAKKAN DI SITU. APA MAKNANYA,,,,MAKNYANYA KALAU ORANG TAK MAU TOK SAH DOK TUNJUK BAGUS NAK CERAMA KAT SITU LA. APAKAH INI PERTANDA PAK NUAR AKAN HABISKAN SISA HIDUP BELIAU DI DALAM PENJARA DAN DIKAFANKAN DI PENJARA....NANTIKAN 9 JANUARI 2012... Full content generated by Get Full RSS.

BN <b>Padang Serai</b>, NGO bantah 901 | N9 Kini - Portal Berita Negeri <b>...</b>

Posted: 02 Jan 2012 11:39 PM PST

KULIM 3 Jan. – Barisan Nasional (BN) Bahagian Padang Serai dan tujuh pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di sini, membuat laporan polis bagi membantah kumpulan yang cuba mencetuskan perhimpunan haram, Kempen Bebaskan Anwar 901.

Kumpulan lebih 100 orang itu turut berhimpun secara aman bagi memohon Kementerian Dalam Negeri supaya menyiasat dan bertindak mengekang perhimpunan itu.

Dengan diketuai oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian, Asmadi Abdul Mutalib bersama pemimpin–pemimpin NGO, mereka membuat laporan di Balai Polis Kulim di sini petang semalam. – BERNAMA

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 01:26 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 12:15 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 12:15 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 12:15 AM PST

URL Sumber Asal :-

UMNO Online - Jamil Khir Nafi Dakwaan Guna Peruntukan Yayasan <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2012 12:40 AM PST

Kategori Sana Sini

Jamil Khir Nafi Dakwaan Guna Peruntukan Yayasan Taqwa Untuk Program Di Jerai

PUTRAJAYA, 3 Feb – Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom menyifatkan dakwaan pembangkang bahawa beliau menggunakan peruntukan Yayasan Taqwa untuk program politiknya sebagai berniat jahat.

Katanya permainan politik pembangkang sudah tidak amanah kerana sanggup mengetepikan aspek benar dan salah demi menimbulkan persepsi negatif rakyat.

"Dakwaan yang kata saya guna duit Yayasan Taqwa tidak betul," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Jamil Khir mengulas dakwaan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan bahawa beliau menggunakan peruntukan Yayasan Taqwa yang berada di bawah Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) yang dipengerusikannya bagi membiayai program politiknya di Jerai, Kedah.

Laporan itu menyebut Jamil Khir menggunakan peruntukan tersebut untuk memberi bantuan kepada masyarakat di Jerai iaitu kawasan yang akan ditandingi beliau pada pilihan raya umum akan datang.

Mengulas lanjut, Jamil Khir berkata dakwaan itu juga tidak tepat kerana membayangkan Yayasan Taqwa hanya membantu mereka yang berada di Wilayah Persekutuan.

"Seluruh Malaysia kita bagi bantuan melalui Yayasan Taqwa. Baru-baru ini saya sampaikan bantuan di Terengganu dan Kelantan," katanya.

Jamil Khir sebelum itu menghadiri majlis perhimpunan agensi di bawah Menteri di Jabatan Perdana Menteri serta melancarkan Ensiklopedia Ulama dan buku-buku terbitan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) yang akan dijual di pasaran.

Pada majlis itu Jamil Khir turut menyampaikan sumbangan sebanyak RM20,000 kepada mangsa banjir di Thailand yang diterima wakil kedutaan Thailand di Negara ini, Songsak Saicheua.

Sumbangan itu adalah hasil kutipan masjid-masjid di bawah kendalian Jakim iaitu Masjid Negara dan Masjid Wilayah di Kuala Lumpur serta Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Masjid Putra di Putrajaya.

Lagi Berita Berkaitan :

Berita Bertarikh 3 February 2012 Pada 4:40 PM

Full content generated by Get Full RSS.
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved