ads

Rabu, 18 April 2012

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


Penagih Dadah Dicekup <b>Di Pokok Sena</b>

Posted: 21 Jan 2012 01:00 AM PST

POKOK SENA – Seramai 33 orang dipercayai penagih termasuk seorang pengedar dadah ditahan dalam serbuan pasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Daerah Kota Setar di ladang kelapa sawit di Kampung Menerong, Mukim Derang dekat sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan, berkata mereka berumur antara 20 hingga 50 tahun adalah rakyat tempatan terdiri daripada penduduk kampung berhampiran kawasan ladang berkenaan.

Semasa serbuan, terdapat mereka dipercayai sedang melepaskan gian dan ada di antara mereka baru masuk ke ladang itu menaiki kereta dan motosikal.

"Mereka adalah bekerja sendiri dan juga penganggur. Ada yang cuba melarikan diri tetapi polis bertindak cepat menahan mereka.

"Siasatan awal mendapati mereka mengambil dadah jenis ganja dan juga ubat batuk," katanya kepada pemberita di sini.

Adzaman berkata, pihaknya merampas 23 motosikal dan tiga kereta yang kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar untuk disiasat.

Polis percaya ladang kelapa sawit itu digunakan sebagai tempat melepaskan ketagihan mereka sejak tiga bulan lalu dengan membina sebuah pondok kecil tersorok di hujung ladang.

Beliau berkata, pihak polis melakukan intipan sejak sebulan lalu selepas mendapat maklumat orang ramai. – BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Jawatan Kosong Majlis <b>di</b> Perbandaran <b>Sungai Petani</b> (MPSP <b>...</b>

Posted: 16 Apr 2012 12:38 PM PDT

 JAWATAN:
1. JURUKUR BAHAN
2. PEGAWAI UNDANG-UNDANG
3. JURUTEKNIK
4. JURUTEKNIK ELEKTRIK
5. JURUTEKNIK KOMPUTER
6. JURUTEKNIK PERANCAN BANDAR DAN DESA
7. PEMBANTU TADBIR (Perkeranian / Operasi)
8. PEMBANTU TADBIR (Kewangan)
9. PEMBANTU PENILAIAN
10. PENJAGA JENTERA LETRIK
11. TUKANG K2

IKLAN JAWATAN
http://www.mpspk.gov.my/html/themes/mpspk/PDF/IklanJawatan.pdf

BORANG PERMOHONAN
http://www.mpspk.gov.my/html/themes/mpspk/PDF/Borang%20Permohonan%20Jawatan%20Kosong-MPSPK.pdf

Tarikh Tutup : 26 April 2012

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


KedahLanie.info: Pameran Ular <b>Di</b> Muzium <b>Negeri Kedah</b> bulan Mei <b>...</b>

Posted: 22 Mar 2012 07:19 PM PDT

KedahLanie.info: Pameran Ular Di Muzium Negeri Kedah bulan Mei nanti...

02 di jitra - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di jitra</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 02:41 AM PST

URL Sumber Asal :-

Pelajar POLIMAS maut dalam kemalangan <b>di Jitra</b>

Posted: 07 Feb 2012 06:33 AM PST

Bharian.com.my
07/02/212

JITRA: Seorang pelajar Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah (POLIMAS) maut selepas motosikal yang ditungganginya merempuh sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya dan kemudian dilanggar sebuah pikap di Kilometer 34.5 Lebuhraya Utara Selatan, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Ibrahim Mohd Yusuf, berkata kemalangan itu berlaku pada jam 9.12 pagi semasa pelajar terbabit, Muhamad Izam Azhar Khairuddin, 20, yang menuju ke arah utara dipercayai leka melihat lori pasir dari arah bertentangan lalu terbabas ke tepi jalan.
"Mangsa tidak menyedari terdapat sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya di hadapannya lalu merempuh kenderaan berkenaan mengakibatkan mangsa terjatuh ke kiri jalan sebelum dilanggar pikap yang lalu di lorong itu," katanya di sini, hari ini.

Beliau berkata, Muhamad Izam Azhar meninggal dunia di tempat kemalangan kerana mengalami cedera parah dan mayatnya dihantar ke Hospital Jitra untuk dibedah siasat.

Ibu saudara mangsa, Aishah Ibrahim, 50, berkata anak saudaranya yang mengambil jurusan Kejuruteraan Pembuatan itu baru saja menjalani latihan industri di sebuah kilang di Napoh, dekat sini.

Mayat Muhamad Izam Azhar dikebumikan di Kampung Lepai, Jalan Langgar, Alor Setar selepas solat Asar


BLOG KEDAH: 02 <b>di jitra</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Mar 2012 09:21 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jitra</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 02:41 AM PST

URL Sumber Asal :-

Pelajar POLIMAS maut dalam kemalangan <b>di Jitra</b>

Posted: 07 Feb 2012 06:33 AM PST

Bharian.com.my
07/02/212

JITRA: Seorang pelajar Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah (POLIMAS) maut selepas motosikal yang ditungganginya merempuh sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya dan kemudian dilanggar sebuah pikap di Kilometer 34.5 Lebuhraya Utara Selatan, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Ibrahim Mohd Yusuf, berkata kemalangan itu berlaku pada jam 9.12 pagi semasa pelajar terbabit, Muhamad Izam Azhar Khairuddin, 20, yang menuju ke arah utara dipercayai leka melihat lori pasir dari arah bertentangan lalu terbabas ke tepi jalan.
"Mangsa tidak menyedari terdapat sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya di hadapannya lalu merempuh kenderaan berkenaan mengakibatkan mangsa terjatuh ke kiri jalan sebelum dilanggar pikap yang lalu di lorong itu," katanya di sini, hari ini.

Beliau berkata, Muhamad Izam Azhar meninggal dunia di tempat kemalangan kerana mengalami cedera parah dan mayatnya dihantar ke Hospital Jitra untuk dibedah siasat.

Ibu saudara mangsa, Aishah Ibrahim, 50, berkata anak saudaranya yang mengambil jurusan Kejuruteraan Pembuatan itu baru saja menjalani latihan industri di sebuah kilang di Napoh, dekat sini.

Mayat Muhamad Izam Azhar dikebumikan di Kampung Lepai, Jalan Langgar, Alor Setar selepas solat Asar


my princess diary: sepetang hujan <b>di jitra</b>

Posted: 25 Mar 2012 09:29 PM PDT

as salam
dear diary,

Ahad : 2 kelas cancel , tinggal 1 kelas pukul 3 petang .

@ parking motor

aku : babe ! macam nak huuu ja .
ena : mana-mana ?
aku : tu dah nampak pokok hujan .
ena : eleh , macam tak biasa helmet masuk air hujan .
aku : ok . hujan sat g . siap lah !

@ dalam kelas

aku : weh , nak hujan .
lecturer : selagi tak ada sapa bangun terang lagi sekali , saya tak nak bagi balik .
kelas : ala..... encik .. nak hujan ni ..
kawan bangun : (terang dengan penuh semangat )
kelas : owh . . paham-paham , betu la tu . (sambil kemas buku )
aku : ena jom ! sat g helmet basah !
ena : xmo lari ! xlarat
aku : cepat ! ! !

@ parking motor

aku : tu la. . . bella dah cakap , hujan .
ena : mana nak tau , malas nak parking bawah tu ,beg berat (selalu xmau ngaku salah =..=" )
aku : jom lekaih ! beg basah ni , ada laptop g .
ena : nak redah ka ?
aku : parking bawah bumbung lu . ni , final project duk dalam beg nih . -_____-"

@ parking motor ada bumbung

ada mizar , so kami lepak dan bergossip sambil tunggu hujan berenti .

still seronok dengan muka tidak bersalah +__+"
aku pulak muka penuh rasa bersalah #___#"
mizar , duk tenung-tenung bumbleblue , ada hati nak bawak lettew . . ngeh ngeh ngeh
kasut puma ena yang berkilat macam baru lepas letak kiwi , kasut bata aku dah macam pukat  , segala sampah sarap duk lekat kat lubang-lubang tu .
eiiiii . . atas stokin ena ada menda apa tu ... ~_~"
muka masing-masing mintak penampar arab sambil duk tunggu hujan berenti 
huk huk . macam ustazah la pulop . hik hik hik . 
tak po aeh . . dop bolih jadi ustazah tuk anak-anak murid ,
jadi ustazah tuk anak ambe nanti pom molek jugok . ^___^v
like kalau malas nak komen n__nv

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


Ibnu Hasyim: Imam &#39;<b>Baling</b> Kasut&#39; Islamkan 2 Banduan <b>Di</b> Penjara

Posted: 28 Mar 2012 08:10 PM PDT

KL, 29 Mac 12: Biarpun dihukum penjara setahun dek kerana membaling kasut ke arah hakim, tanggungjawab dakwah imam Hoslan Hussain tidak terhenti di sebalik jeriji besi. Malah beliau dikatakan sudah berjaya mengislamkan dua saudara baru dan mengajar agama dalam penjara.

Isterinya, Noorliza Mohd Isa ketika berkongsi keadaan terkini Hoslan berkata, suaminya yang dipenjara di Penjara Kajang itu juga turut menjadi imam kepada banduan lain ketika solat berjemaah.

"Alhamdulillah, beliau berjaya mengislamkan dua orang banduan selain mengajar fardu ain di dalam penjara," katanya.

Beliau menceritakan perkara itu ketika menerima kunjungan Dewan Muslimat PAS Pusat (DMPP) yang diketuai Ustazah Siti Zailah Mohd Yusof, kelmarin. Turut serta dalam rombongan itu Bendahari DMPP, Nurul Huda Yusof Rawa dan aktivis muslimat, Ustazah Rosiah Salleh.

Kunjungan itu juga bertujuan menyampaikan sumbangan kepada Noorliza yang kini terpaksa menanggung perbelanjaan tujuh orang anak mereka yang berumur antara 16 hingga enam tahun. DMPP sebelum ini telah membuat komitmen untuk memberi bantuan tetap RM800 sebulan kepada keluarga Hoslan sepanjang tempoh beliau dipenjarakan.

Hoslan yang merupakan bekas imam Masjid Ar-Rahimah, Kampung Pandan sebelum ini dijatuhkan hukuman penjara setahun oleh Mahkamah Persekutuan atas kesalahan menghina mahkamah. Ianya ekoran tindakan Hoslan membaling kasut ke arah panel tiga hakim yang sebelum itu membuat keputusan menggugurkan kesnya. (Hrkh)

Lihat sebelum ini..

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 07:49 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Kedah Ke KL: TUDIAA LAA!! Lagi Pas Masuk UMNO <b>di Padang</b> <b>...</b>

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

Semalam berlangsungnya penyerahan borang keahlian baru UMNO di Padang Terap. Dalam keahlian baru UMNO itu ada diselitkan dengan geng Terap Care, salah satu badan bergerak dari Pas.

Alhamdulillah..majlis penyerahan borang keahlian SMP dan borang keahlian UMNO berjalan dengan lancar di Kampung Bukit Nyamuk semalam. Seramai 50 org pemuda daripada Malau, Bkt Nyamuk, Kuala Janing dan Bukit Endin telah menyerahkan borang keahlian SMP. Ada diantara mereka adalah bekas ahli Terapcare (PAS). Seramai 20 org pemuda jugak telah menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Ketua Pemuda UMNO Kedah/Padang Terap Hj Badrol Hisham. Lebih membanggakan lagi apabila 2 org anak kepada pengerusi PKR Bukit Nyamuk jugak turut menyertai UMNO.

Ironinya bulan lepas, 2 org ahli UMNO Bukit Nyamuk telah masuk PKR dan majlis dibuat dirumah pengerusi PKR Bukit Nyamuk namun takdir Allah, mlm semalam 2 org anak dia telah dibukakan pintu hatinya oleh Allah untuk bersama2 berjuang dengan kami di dalam UMNO..TAHNIAH..SELAMAT DATANG BUAT SAHABAT BARU UMNO PADANG TERAP..KAMI MENGALU-ALUKAN KEDATANGAN KALIAN.

Ada sapa-sapa nak masuk tender untuk bida projek membina muzium Pas Padang Terap dan Terapcare tak? Tak perlu lesen kontrak, cukup sekadar tunjukkan no keahlian pas saja. Ahli seumur hidup Pas diutamakan, borang tender boleh didapati di MTD Pas Pedu..atau hubungi yb Nasir Zakaria dan Miezan..

Majlis yang sangat santai, tanpa protokol, tenang dan yg penting skali..sangat INTIM..pakai kain pelekat lagi..janji matlamat tercapai..pemuda yg berbaju putih dn berambut ala-ala mat emo tu adalah anak kepada pengerusi pkr Bkt Nyamuk.

Mc ucapkan syabas kepada Troopers TMK  Padang Terap kerana membawa info yang berharga ini.



McTheory:
Pada sesiapa yang nak masuk UMNO tu boleh contact kami.. jangan malu-malu.

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

TOMOI: <b>Kuala Ketil</b> Muaythai Challenge 2012

Posted: 04 Feb 2012 12:08 PM PST

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

KedahLanie.info: Tuanku berharap Kolej Insaniah <b>di Kuala Ketil</b> <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2012 04:14 PM PST

Wartawan Sinar Harian
January 15, 2012

ANAK BUKIT - Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah menyeru agar Kerajaan Negeri terus menyalurkan bantuan kepada 17,000 keluarga miskin yang didaftar di Kedah setakat 31 Oktober lalu.

Baginda bertitah, bantuan boleh disalurkan dalam pelbagai bentuk bantuan am dengan kerjasama Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), Jabatan Zakat atau penglibatan syarikat korporat.

"Golongan miskin dan tidak bernasib baik akan terus dibela oleh kerajaan. Beta harap taraf hidup rakyat akan bertambah baik dan hidup dalam suasana harmoni, aman dan sejahtera dalam persekitaran yang selamat," titah baginda.

Tuanku Abdul Halim juga mahu Kerajaan Negeri memantapkan pembangunan modal insan yang berpegang teguh kepada ajaran agama, dan dengan adanya kampus tetap Kolej Universiti Insaniah di Kuala Ketil, diharap dapat membuka lebih banyak peluang dan cabang ilmu kepada rakyat Kedah.

"Kerajaan beta juga memperuntukkan sejumlah peruntukan untuk membiayai pengurusan dan pembangunan Maktab Mahmud, antaranya membina asrama putera Maktab Mahmud Pokok Sena dan bangunan akademik Maktab Mahmud Kulim," titah baginda.

Baginda juga menyeru kepada pengurusan masjid dan surau supaya berfungsi dengan lebih baik untuk membimbing ummah ke arah masa depan cemerlang.

"Beta juga berharap semua pihak memandang ke hadapan dan optimis demi mencapai kejayaan dan kemajuan. Semua pihak hendaklah berusaha mencipta lebih banyak kejayaan supaya dapat memajukan negeri Kedah," titah baginda.

Full content generated by Get Full RSS.

WOW!. POKOK PISANG BERSAIZ GERGASI <b>DI KUALA KETIL</b>

Posted: 13 Dec 2011 05:55 PM PST


KUALA KETIL - Seorang pekebun di Kampung Belakang Malayawat dekat sini memiliki pokok pisang yang mencatat ketinggian luar biasa sehingga ada yang mencecah 10 meter.

Abu Hassan Jaafar, 56, berkata, pokok pisang yang ditanam 25 tahun lalu turut menghasilkan buah yang lebih besar iaitu mencecah sehingga 35 kilogram setandan.

Menurutnya, antara pokok pisang yang ditanamnya adalah jenis awak, emas dan nangka.

"Walaupun saya hanya menggunakan baja pokok, pokok pisang ini membesar dengan sempurna. Saiz batang pisang ini juga menyamai sebuah batang balak muda.

"Seorang peniaga goreng pisang pernah memberitahu saya dia boleh membelah sebiji buah pisang kepada lima. Ramai yang bertanya mengenai rahsia tanaman pisang ini, namun, saya tidak mempunyai sebarang rahsia kerana benih pisang dan cara penanamannya adalah biasa," katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, saiz pokok pisangnya yang besar ini kemungkinan disebabkan tanah kebunnya yang merupakan bekas tempat pembuatan arang.

"Pada 1969, kawasan ini merupakan kawasan pembuatan arang, jadi tanah ini sesuai untuk bertani.

"Bukan sekadar pisang, tetapi pokok lain antara pokok keladi telur turut mempunyai saiz yang besar berbanding keladi biasa," katanya.

Menurutnya, walaupun pisangnya mendapat sambutan menggalakkan, dia tidak menjadikan tanaman pisang sebagai pekerjaan utamanya.

"Tanaman pisang ini adalah kerja sambilan saya. Saya mempunyai banyak tanggungjawab yang perlu dilakukan.

"Sebagai pemimpin kampung, saya perlu mengutamakan keperluan masyarakat kampung," katanya.

Abu Hassan berkata, kemungkinan dia akan memfokuskan kepada tanaman pisang ini selepas bersara sebagai seorang pemimpin.

"Sekiranya saya tidak mempunyai komitmen lain, saya akan memberikan fokus kepada tanaman pisang ini.

"Kemungkinan, saya akan mengeluarkan produk yang berasaskan pisang kerana itulah idaman saya dalam dunia pertanian ini," katanya.

Ditanya mengenai nasihat kepada pekebun baru yang ingin berkecimpung dalam tanaman pisang ini, Abu Hassan berkata, komunikasi dan hubungan pekebun dengan pegawai pertanian haruslah baik.

"Kita perlu rajin bertanya kepada pegawai pertanian kerana mereka turut mempunyai kelebihan tertentu dalam bidang bertani.

"Sekiranya kita mengikut nasihat selain pengalaman, kita akan berjaya dalam bidang pertanian," katanya.




SUMBER: SH Full content generated by Get Full RSS.

022 - Birthday Ryan <b>di Kuala Ketil</b> ~ DCJ Online

Posted: 14 Nov 2011 05:57 PM PST

Sempena Hari Raya Haji yang lalu, kitorang beraya di Kuala Ketil pasal nenek pada orang rumah aku nak buat kenduri korban. Sempat jugak menyelitkan birthday Ryan kat dalam tuh...nam amik berkat..

Aku update gambor-gambor kat bawah ni pun pasal mak-mak sedara si Ryan ni tanya, mana gambor hari tuh? Hahahaha...aku sudah terlupa la, masih lagi ada dalam kamera, sibuk berbagai sangat dua tiga minggu kebelakangan ni. Tugasan universiti ada dua tiga belum selesai.
Oklah, disamping aku sharekan gambor-gambor hari tuh di Facebook, aku letak la sekeping dua kat sini. Saja seronok tengok gambor kek tu. Opahnye tempah kek berbentuk no 1 (sempena ulang tahun pertama) ngan kek Angry Bird. Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 01:26 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 12:15 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 12:15 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 12:15 AM PST

URL Sumber Asal :-

UMNO Online - Jamil Khir Nafi Dakwaan Guna Peruntukan Yayasan <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2012 12:40 AM PST

Kategori Sana Sini

Jamil Khir Nafi Dakwaan Guna Peruntukan Yayasan Taqwa Untuk Program Di Jerai

PUTRAJAYA, 3 Feb – Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom menyifatkan dakwaan pembangkang bahawa beliau menggunakan peruntukan Yayasan Taqwa untuk program politiknya sebagai berniat jahat.

Katanya permainan politik pembangkang sudah tidak amanah kerana sanggup mengetepikan aspek benar dan salah demi menimbulkan persepsi negatif rakyat.

"Dakwaan yang kata saya guna duit Yayasan Taqwa tidak betul," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Jamil Khir mengulas dakwaan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan bahawa beliau menggunakan peruntukan Yayasan Taqwa yang berada di bawah Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) yang dipengerusikannya bagi membiayai program politiknya di Jerai, Kedah.

Laporan itu menyebut Jamil Khir menggunakan peruntukan tersebut untuk memberi bantuan kepada masyarakat di Jerai iaitu kawasan yang akan ditandingi beliau pada pilihan raya umum akan datang.

Mengulas lanjut, Jamil Khir berkata dakwaan itu juga tidak tepat kerana membayangkan Yayasan Taqwa hanya membantu mereka yang berada di Wilayah Persekutuan.

"Seluruh Malaysia kita bagi bantuan melalui Yayasan Taqwa. Baru-baru ini saya sampaikan bantuan di Terengganu dan Kelantan," katanya.

Jamil Khir sebelum itu menghadiri majlis perhimpunan agensi di bawah Menteri di Jabatan Perdana Menteri serta melancarkan Ensiklopedia Ulama dan buku-buku terbitan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) yang akan dijual di pasaran.

Pada majlis itu Jamil Khir turut menyampaikan sumbangan sebanyak RM20,000 kepada mangsa banjir di Thailand yang diterima wakil kedutaan Thailand di Negara ini, Songsak Saicheua.

Sumbangan itu adalah hasil kutipan masjid-masjid di bawah kendalian Jakim iaitu Masjid Negara dan Masjid Wilayah di Kuala Lumpur serta Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Masjid Putra di Putrajaya.

Lagi Berita Berkaitan :

Berita Bertarikh 3 February 2012 Pada 4:40 PM

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

<b>Kedah</b> La: BN buat onar <b>di</b> Gunung <b>Jerai</b>, PAS kena tanggung

Posted: 23 Feb 2012 11:43 PM PST


Terkenang di masa BN...

Kerajaan Negeri bagi projek kat Syarikat Kemelong Sdn Bhd (syarikat kroni UMNO) usahakan kuari di Gunong Jerai. PAS sebagai pembangkang bersama NGO yang memperjuangkan alam sekitar bantah projek tersebut kerana di samping merosakkan sistem ekologi, memusnahkan kawasan tadahan air, ia juga membawa bencana dan kemudharatan kepada penduduk tempatan. Penduduk turut membantah.

Apabila PAS berkuasa, rupanya jika projek mahu dibatalkan Kerajaan Negeri kena bayar RM40 kepada pemaju (ikut perjanjian) walaupun projek itu telah merosakkan alam sekitar dan memberi impak negatif kepada rakyat. Perjanjian itu merugikan rakyat.

Sekarang UMNO bersama pejuang alam sekitar menyalahkan kerajaan negeri kononnya tidak menjaga alam sekitar. BN cipta masalah, PAS nak kena tanggung...

'JANGAN SERAH KEDAH DEKAT PENYAMUN'

- Posted using BlogPress from my iPad

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 01:27 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 01:08 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Feb 2012 01:16 AM PST

URL Sumber Asal :-

Karnival Kerjaya 2011 <b>di Yan Kedah</b> | Jawatan Kosong Kerajaan

Posted: 01 Nov 2011 11:32 PM PDT

Posted by  in Wednesday, November 2nd 2011   

Cendana Putih liked this post

Dapat Maklumat Terkini Jawatan Kosong Kerajaan Terus Ke Email...

Sila periksa EMAIL sekarang untuk pengesahan subscribe ini

TIPS BANTUAN UNTUK ANDA YANG MASIH MENCARI KERJA DAN GAGAL TEMUDUGA468x60 Karnival Kerjaya 2011 di Yan Kedah

ban1 Karnival Kerjaya 2011 di Yan Kedah

4ca9c4a008fce468x60 Karnival Kerjaya 2011 di Yan Kedah

jawatankosongkerajaan2020.1 Karnival Kerjaya 2011 di Yan Kedah

Karnival Kerjaya 2011 di Yan Kedah2 Karnival Kerjaya 2011 di Yan Kedah

Tarikh : 19 November 2011 (Sabtu)
Masa : 9.00 pagi-4.00 petang
Tempat : Pantai Murni, Yan, Kedah
Penyertaan Majikan : 20 syarikat
Aktiviti : Temuduga Terbuka

Untuk Teruskan, Sila Klik "LIKE"@"TWEET"@" +1" Di Atas 

kerja kerajaan 300x251 Karnival Kerjaya 2011 di Yan Kedah

Anda suka jawatan ini? Jangan lupa klik "LIKE"

Tidak Sesuai/Berminat Dengan Jawatan Diatas! Inginkan Jawatan Lain?Taip Dibawah Untuk Jawatan Pilihan Anda Dapat Maklumat Terkini Jawatan Kosong Kerajaan Terus Ke Email...

Sila periksa EMAIL sekarang untuk pengesahan subscribe ini

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jan 2012 02:07 AM PST

URL Sumber Asal :-

Asrama lelaki SMA Nahdzah <b>di Yan, Kedah</b> terbakar |

Posted: 24 Jan 2012 02:19 AM PST

[unable to retrieve full-text content]YAN: Sebuah bilik asrama lelaki Sekolah Menengah Agama (SMA) Nahdzah, Bukit Besar dekat sini musnah dalam satu kebakaran pada jam 12.40 tengah hari tadi dengan kerugian dianggarkan kira-kira RM10,000.

kasEh sElaSih: #22) Pulau Songsong, <b>Yan</b>, <b>Kedah</b>, 3-4 Feb, 2012

Posted: 16 Mar 2012 04:36 AM PDT

Salam, kali ni mahu share foto waktu aku dan rakan-rakan berjimba di Pulau Songsong.. Pulau Songsong? (dengan nada tinggi) mesti tertanya-tanya kat mana kan. Actually, aku pun tak lah expect tinggi2 sgt kat Pulau yang tak ketahuan nih.. tapi atas permintaan Kak D, aku dan rakan2 yang lain (Isk, In) pun follow saje Cik Tree n Kak D balik ke kampung mereka di Yan Kedah.

Perghh..sungguh tak sangka, kat Yan, Kedah pun ada tempat bercuti! Bak kata Isk, "percutian di Yan".

Pagi-pagi tu kami menjengah ke Jeti Kg Nelayan untuk mencari Nasi Lemak. Terbaekkk lah! Sodap dan murah. First time beli n makan nasi lemak dengan sambal ikan selar. Option lain, telur dadar, sambal sardin, dan sambal bilis.
Lepas layan sunrise yang tak berapa rise kat Jeti, kami pun pulang dan start packing. Sempat beli ikan termenung yg fresh-fresh (baru naik dari laut) kat pasar nak bakar.
Sebaik aja bot sampai, oh ya kami naik bot nelayan untuk ke sana (first time nih!!~jakun) yang mana bot nelayan tersebut bolehlah disewa dengan harga RM200 pergi balik.

Panas boleh tahan jugak la. Tulah sebabnya nelayan kulit mereka agak gelap, sebab kadang-kadang berminggu-minggu di lautan, panas terik membakar kulit.. aduhai, terharu sangat dengan jasa-jasa para nelayan. Tanpa mereka-mereka nih, tak dapatla makan ikan yang sedap-sedap tu!Perjalanan mengambil masa lebih kurang satu jam. Air laut warna hijo.. terpegun sat. sereyes, tak expect kecantikan camnih!

Aku terpegun, kagum melihat kejernihan air laut tersebut. Rupanya, Pulau ni adalah pulau yang tak berpenghuni milik kerajaan. So, memang jarang orang datang melainkan kaki-kaki pancing. Jadinya, pantai ini masih kekal cantik dan terpelihara.

Ada jugak banglo lama kat sini, tapi katanya, dulu ia adalah bekas markas tentera.

So, inilah lunch kami!! TerbaEKKK!!! Ikan fresh, letak kunyit pun sampai menjilat jari. Aku makan tak kurang 5 ekor (rasanya lebih kepada 10 ekor jugak laa..hihi).. sadapp sangatt, lagi sadapp bila dicicah dengan air asam! perghhh... rasa cam nak menetap terus kat Yan lah!

Pulau ini dikelilingi oleh batu kawi.. oh, ni la pertama kali seumur hidup melihat batu ni. Batunya macam kapur, boleh dibuat tulis-tulis.

Dek kerana airnya yang telus dan transparent, ikan berenang pun boleh nampak. nah, tak perlu pergi sampai ke Perhentian kan.. (ceh, exaggerate la pulak.. ;P)
Air di sini tenang. macam mandi kat swimming pool, sebab struktur pantainya yang mendatar (laguna). berenang dengan senang hati, sampai tak perasan tak pakai sunblock atau apa2 protection. balik, masing2 macam asal dari India. kihkihkihh...

Kami spend seharian di sini. Pulang lebih kurang pukul 8 malam. Oh ya, bot tadi sesudah hantar kami, terus aja meninggalkan kami di pulau. Datang kembali bila air pasang, yakni malam lah..

Memang terbaekk lah!


p/s: kalau sesiapa berminat untuk pergi, bolehlah kontek Kak D eh. tak rugi... :)
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved