ads

Isnin, 23 April 2012

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 01:17 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 01:17 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Ulat Ratus Serang Sawah <b>Di Kubang Pasu</b>

Posted: 05 Feb 2012 03:37 AM PST

JITRA – Sejenis ulat dikenali sebagai ulat ratus di kalangan pesawah telah menyerang lebih 200 hektar sawah di daerah Kubang Pasu sejak sebulan lalu menyebabkan kerugian lebih RM150,000.

Serangan ulat terbabit atau nama saintifiknya 'spodoptera mauritia' membabitkan kawasan milik lebih 100 pesawah.

Ulat ratus itu kebiasaannya menyerang daun pokok padi dan kemudian melarat ke tangkai buah menyebabkan batang pokok padi patah dan tidak boleh dituai.

Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Mohd Johari Baharum, berkata ulat ratus juga dikenali sebagai ulat kerbau berasal dari sejenis kupu-kupu yang membiak dengan cepat mengancam sawah padi. – BERNAMA

SBPI <b>Kubang Pasu</b> Sekolah Berprestasi Tinggi

Posted: 03 Feb 2012 08:28 PM PST

Tahniah Buat Sekolah aku dulu yakni SBPI Kubang Pasu Kerana di anugerahkan sebagai Sekolah Berprestasi Tinggi !! Aku adalah Pelajar batch pertama yang mengambil SPM di sekolah itu. Nama Batch Kami First Batch of Integrated (FBI).

Tahniah Buat semua Pengetua, Guru-guru, Bekas-bekas guru, Bekas-bekas pelajar, Pelajar  dan semua warga SBPI Kubang Pasu, Kedah.

 Golongan pendidik yang terawal.

Berikut adalah senarai Sekolah Berprestasi Tinggi:

Sekolah Menengah Imtiaz, Terengganu; Sekolah Menengah Kebangsaan Jalan Empat, Selangor; Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Perak; Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Gombak, Selangor; Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Kubang Pasu, Kedah; Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Pekan, Pahang; Sekolah Menengah Sains Alam Shah, Kuala Lumpur; Sekolah Menengah Sains Tengku Muhammad Faris Petra, Kelantan; Sekolah Menengah Sains Miri, Sarawak; Sekolah Menengah Sains Seri Puteri, Kuala Lumpur; Sekolah Menengah Sains Selangor, Kuala Lumpur; Sekolah Menengah Sains Tengku Abdullah, Pahang dan Sekolah Menengah Sains Muar, Johor;

BHarian

Aku dapat tahu berita ini daripada status salah seorang guru biologi aku, Cikgu Zahrul Fuad.

"the ones that love us, never really leave us "

About the author

wrote 549 articles on this blog.

Founder of Sjiehan.com. Engineering student.

cer citer: Ulat Ratus Serang Sawah <b>Di Kubang Pasu</b>

Posted: 01 Feb 2012 08:30 AM PST


 inilah ulat yang menyerang sawah di Kubang Pasu
JITRA – Sejenis ulat dikenali sebagai ulat ratus di kalangan pesawah telah menyerang lebih 200 hektar sawah di daerah Kubang Pasu sejak sebulan lalu menyebabkan kerugian lebih RM150,000.

Serangan ulat terbabit atau nama saintifiknya 'spodoptera mauritia' membabitkan kawasan milik lebih 100 pesawah.

Ulat ratus itu kebiasaannya menyerang daun pokok padi dan kemudian melarat ke tangkai buah menyebabkan batang pokok padi patah dan tidak boleh dituai.

Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Mohd Johari Baharum, berkata ulat ratus juga dikenali sebagai ulat kerbau berasal dari sejenis kupu-kupu yang membiak dengan cepat mengancam sawah padi. – BERNAMA

02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search


[Aksi lensa] Saya, Mereka <b>di Kuala Kedah</b> | Ini Belog Korie

Posted: 28 Feb 2012 09:06 AM PST

Assalamualaikum,

Akhirnya entri ni terhasil jua walaupun aku berada dalam minggu yg agak sibuk. sibuk dengan kelas tutorial + majlis pemberian kuasa mbil kolej. Praktikal 2 minggu di hospital pun dah tamat dengan berjaya ;) . Penat, letih, seronok sepanjang bekerja banyak memberi pengajaran untuk aku m'ghadpi masa depan yg lagi mencabar. Fighting !

24/2/12 bersamaan dengan hari jumaat.. aku dapat cuti. cuti rehat setelah penat bekerja selama seminggu .. Buat bulan ni lama jugak ah xouting g jalan-jalan, akhirnya pada hari jumaat lepas aku dapat lepaskan gian untuk berjalan sekitar kawasan Alor Setar. alor setaq jek? yea la. alor setaq jea..ingat alor setar xda apa2 ke ha?. Aku bukan keluar sorang je k, aku bukan foreveralone yg dipandang sepi.. aku bersama dengan kekawan baik kolej aku. Girls talk! xda lelaki dlm ni ~-~ Erm, pergi sana guna kereta sewa.. aku yang memandu kereta..  perasaan bawa kereta? lebih berkeyakinan nak pusing-pusing area kedah sebab dah bertambah yakin dengan selok belok jalan sekitar Alor setar ni.. perhh! cayalah korie ! lepas ni pergi Sungai petani pulak yea ! xpun.. padang besar.. oh yeah! can't wait hari tu !

Destinasi pertama adalah sekitar bandar Alor Setar.. Shahab perdana (beli tiket nak balik), Tesco mergong, Pekan rabu, city plaza, dan destinasi unt shoot gambar di Kuala Kedah. Mulanya nak g kuala kedah cuma nak g cari kedai laksa telok kechai yg popular tu je.. tengok-tengok terlepas sampai ke Marina, Kuala Kedah. sebelum sampai marina kiteorang singgah jetty kuala kedah dulu.. saja jln2 kat situ..saja teringin nak tengok kawasan jetty.. ramai jugak ah pelancong luar negara dekat situ.. kebanyakkan beli tiket unt ke Langkawi. dapat jugak aku usha awek omputih yg seksi habis ;). Opss!

Taip banyak xguna..korang skip jea baca.. jom layan gambar cun kat bawah ;)

# Masa dekat laut.. kiteorang menjerit sekuat yang mungkin.. arhh! rasa lega jea bila dapat menjerit mcm ni.. hilang semua masalah dalam kepala hotak sepanjang sem ni ..Ini baru namanya erti hidup sebenar. aman jea.. hanya angin laut  yang menemani jeritan bermakna ni.. secara konklusinya.. perjalanan kali ni memang meninggalkan banyak kenangan aku bersama mereka bertiga.. memang best! memang puas dan yg paling best.. aku berjaya  memandu kereta dengan baik. 

Alhamdulilah.

......

# Siti Zaharaperlu ke nk wat statement yg Super Annoying cm tu??? bajet da bagus sangat r?? MPKH laaa...

hahaha.. ;)

kau tengah baca ke?..


c u next time

www.tips-fb.com

02 di sik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sik - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 09:10 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 09:49 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Sik</b> Terkini 2012

Posted: 30 Mar 2012 10:04 PM PDT

Tarikh Tutup Permohonan : 15 April 2012

Pentadbiran Daerah Sik pada asalnya beroperasi di bangunan lama yang diperbuat daripada kayu dan telah berpindah ke bangunan baru yang lebih baik ( bangunan batu ) pada tahun 1982. Masa terus berlalu, Daerah Sik terus membangun dan dengan prihatin Pihak Berkuasa Kerajaan Negeri Kedah Darul Aman, Daerah Sik diperuntukkan sebuah bangunan baru Pejabat Daerah dan Tanah Sik yang lebih moden dengan peralatan yang lebih sempurna, sekali lagi Pentadbiran Daerah Sik berpindah ke bangunan baru mulai 1 April,1997 hinggalah sekarang.

Permohonan-permohonan adalah dipelawa daripada Rakyat Negeri Kedah Darul Aman / Warga Negara Malaysia untuk memenuhi jawatan yang tersebut di bawah:-

1. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) N17

2. Pekerja Rendah Awam (Lelaki) R1

KLIK DI SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Advertisment

Incoming search terms:

02 di jitra - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di jitra</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 09:23 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jitra</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 02:41 AM PST

URL Sumber Asal :-

Pelajar POLIMAS maut dalam kemalangan <b>di Jitra</b>

Posted: 07 Feb 2012 06:33 AM PST

Bharian.com.my
07/02/212

JITRA: Seorang pelajar Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah (POLIMAS) maut selepas motosikal yang ditungganginya merempuh sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya dan kemudian dilanggar sebuah pikap di Kilometer 34.5 Lebuhraya Utara Selatan, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Ibrahim Mohd Yusuf, berkata kemalangan itu berlaku pada jam 9.12 pagi semasa pelajar terbabit, Muhamad Izam Azhar Khairuddin, 20, yang menuju ke arah utara dipercayai leka melihat lori pasir dari arah bertentangan lalu terbabas ke tepi jalan.
"Mangsa tidak menyedari terdapat sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya di hadapannya lalu merempuh kenderaan berkenaan mengakibatkan mangsa terjatuh ke kiri jalan sebelum dilanggar pikap yang lalu di lorong itu," katanya di sini, hari ini.

Beliau berkata, Muhamad Izam Azhar meninggal dunia di tempat kemalangan kerana mengalami cedera parah dan mayatnya dihantar ke Hospital Jitra untuk dibedah siasat.

Ibu saudara mangsa, Aishah Ibrahim, 50, berkata anak saudaranya yang mengambil jurusan Kejuruteraan Pembuatan itu baru saja menjalani latihan industri di sebuah kilang di Napoh, dekat sini.

Mayat Muhamad Izam Azhar dikebumikan di Kampung Lepai, Jalan Langgar, Alor Setar selepas solat Asar


BLOG KEDAH: 02 <b>di jitra</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Mar 2012 09:21 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jitra</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 02:41 AM PST

URL Sumber Asal :-

Pelajar POLIMAS maut dalam kemalangan <b>di Jitra</b>

Posted: 07 Feb 2012 06:33 AM PST

Bharian.com.my
07/02/212

JITRA: Seorang pelajar Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah (POLIMAS) maut selepas motosikal yang ditungganginya merempuh sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya dan kemudian dilanggar sebuah pikap di Kilometer 34.5 Lebuhraya Utara Selatan, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Ibrahim Mohd Yusuf, berkata kemalangan itu berlaku pada jam 9.12 pagi semasa pelajar terbabit, Muhamad Izam Azhar Khairuddin, 20, yang menuju ke arah utara dipercayai leka melihat lori pasir dari arah bertentangan lalu terbabas ke tepi jalan.
"Mangsa tidak menyedari terdapat sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya di hadapannya lalu merempuh kenderaan berkenaan mengakibatkan mangsa terjatuh ke kiri jalan sebelum dilanggar pikap yang lalu di lorong itu," katanya di sini, hari ini.

Beliau berkata, Muhamad Izam Azhar meninggal dunia di tempat kemalangan kerana mengalami cedera parah dan mayatnya dihantar ke Hospital Jitra untuk dibedah siasat.

Ibu saudara mangsa, Aishah Ibrahim, 50, berkata anak saudaranya yang mengambil jurusan Kejuruteraan Pembuatan itu baru saja menjalani latihan industri di sebuah kilang di Napoh, dekat sini.

Mayat Muhamad Izam Azhar dikebumikan di Kampung Lepai, Jalan Langgar, Alor Setar selepas solat Asar


my princess diary: sepetang hujan <b>di jitra</b>

Posted: 25 Mar 2012 09:29 PM PDT

as salam
dear diary,

Ahad : 2 kelas cancel , tinggal 1 kelas pukul 3 petang .

@ parking motor

aku : babe ! macam nak huuu ja .
ena : mana-mana ?
aku : tu dah nampak pokok hujan .
ena : eleh , macam tak biasa helmet masuk air hujan .
aku : ok . hujan sat g . siap lah !

@ dalam kelas

aku : weh , nak hujan .
lecturer : selagi tak ada sapa bangun terang lagi sekali , saya tak nak bagi balik .
kelas : ala..... encik .. nak hujan ni ..
kawan bangun : (terang dengan penuh semangat )
kelas : owh . . paham-paham , betu la tu . (sambil kemas buku )
aku : ena jom ! sat g helmet basah !
ena : xmo lari ! xlarat
aku : cepat ! ! !

@ parking motor

aku : tu la. . . bella dah cakap , hujan .
ena : mana nak tau , malas nak parking bawah tu ,beg berat (selalu xmau ngaku salah =..=" )
aku : jom lekaih ! beg basah ni , ada laptop g .
ena : nak redah ka ?
aku : parking bawah bumbung lu . ni , final project duk dalam beg nih . -_____-"

@ parking motor ada bumbung

ada mizar , so kami lepak dan bergossip sambil tunggu hujan berenti .

still seronok dengan muka tidak bersalah +__+"
aku pulak muka penuh rasa bersalah #___#"
mizar , duk tenung-tenung bumbleblue , ada hati nak bawak lettew . . ngeh ngeh ngeh
kasut puma ena yang berkilat macam baru lepas letak kiwi , kasut bata aku dah macam pukat  , segala sampah sarap duk lekat kat lubang-lubang tu .
eiiiii . . atas stokin ena ada menda apa tu ... ~_~"
muka masing-masing mintak penampar arab sambil duk tunggu hujan berenti 
huk huk . macam ustazah la pulop . hik hik hik . 
tak po aeh . . dop bolih jadi ustazah tuk anak-anak murid ,
jadi ustazah tuk anak ambe nanti pom molek jugok . ^___^v
like kalau malas nak komen n__nv

BLOG KEDAH: 02 <b>di jitra</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 09:19 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jitra</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 09:51 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jitra</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Mar 2012 09:21 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]JITRA: Seorang pelajar Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah (POLIMAS) maut selepas motosikal yang ditungganginya merempuh sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya dan kemudian dilanggar sebuah pikap di Kilometer ...

1 mudah.com | sewa rumah <b>di jitra</b>

Posted: 25 Mar 2012 09:14 PM PDT

The following is daily update on search done at my 1 mudah.com :


This entry was posted under Mudah Com for My 1 mudah.com

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 07:25 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Padang Terap</b> (MDPTK) Malaysia <b>...</b>

Posted: 23 Feb 2012 01:50 AM PST

Tarikh Tutup Permohonan: 15 Mac 2012

Majlis Daerah Padang Terap ditubuhkan pada tahun 1976 adalah susulan daripada penyusunan semula Kerajaan Tempatan Lembaga Bandaran Padang Terap.Kawasan Majlis Daerah Padang Terap merupakan daerah yang ketiga terbesar di Negeri Kedah yang meliputi kawasan seluas 135684.41 hektar bersamaan 330799 ekar atau 1356.84 km persegi. Lokasinya terletak bersempadanan dengan negara Thailand di utara, sebelah barat bersempadanan dengan daerah Sik dan Pendang.

Permohonan-permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia untuk memenuhi jawatan seperti berikut:-

1. Penolong Pegawai Undang – Undang

2. Penolong Pegawai Teknologi Maklumat

3. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi)

4. Pembantu Awam

5. Pembantu Operasi

6. Juruteknik

7. Juruteknik Perancangan Bandar dan Wilayah

8. Pembantu Kesihatan Awam

9. Pembantu Penguatkuasa

KLIK SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Advertisment

Incoming search terms:

  • majlis daerah padang terap jawatan kosong
  • mdptk
  • jawatan kosong di daerah setiawan
  • jawatan kosong majlis daerah padang terap
  • jawatan kosong pejabat daerah padang terap
  • kerja kosong di pejabat daerah padang terap
  • majlis daerah padang terap jawatan kosong 2012
  • tarikh tamat jawatan kosong majlis daerah padang terap 2011

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 03:14 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

TOMOI: <b>Kuala Ketil</b> Muaythai Challenge 2012

Posted: 04 Feb 2012 12:08 PM PST

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

KedahLanie.info: Tuanku berharap Kolej Insaniah <b>di Kuala Ketil</b> <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2012 04:14 PM PST

Wartawan Sinar Harian
January 15, 2012

ANAK BUKIT - Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah menyeru agar Kerajaan Negeri terus menyalurkan bantuan kepada 17,000 keluarga miskin yang didaftar di Kedah setakat 31 Oktober lalu.

Baginda bertitah, bantuan boleh disalurkan dalam pelbagai bentuk bantuan am dengan kerjasama Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), Jabatan Zakat atau penglibatan syarikat korporat.

"Golongan miskin dan tidak bernasib baik akan terus dibela oleh kerajaan. Beta harap taraf hidup rakyat akan bertambah baik dan hidup dalam suasana harmoni, aman dan sejahtera dalam persekitaran yang selamat," titah baginda.

Tuanku Abdul Halim juga mahu Kerajaan Negeri memantapkan pembangunan modal insan yang berpegang teguh kepada ajaran agama, dan dengan adanya kampus tetap Kolej Universiti Insaniah di Kuala Ketil, diharap dapat membuka lebih banyak peluang dan cabang ilmu kepada rakyat Kedah.

"Kerajaan beta juga memperuntukkan sejumlah peruntukan untuk membiayai pengurusan dan pembangunan Maktab Mahmud, antaranya membina asrama putera Maktab Mahmud Pokok Sena dan bangunan akademik Maktab Mahmud Kulim," titah baginda.

Baginda juga menyeru kepada pengurusan masjid dan surau supaya berfungsi dengan lebih baik untuk membimbing ummah ke arah masa depan cemerlang.

"Beta juga berharap semua pihak memandang ke hadapan dan optimis demi mencapai kejayaan dan kemajuan. Semua pihak hendaklah berusaha mencipta lebih banyak kejayaan supaya dapat memajukan negeri Kedah," titah baginda.

Full content generated by Get Full RSS.

WOW!. POKOK PISANG BERSAIZ GERGASI <b>DI KUALA KETIL</b>

Posted: 13 Dec 2011 05:55 PM PST


KUALA KETIL - Seorang pekebun di Kampung Belakang Malayawat dekat sini memiliki pokok pisang yang mencatat ketinggian luar biasa sehingga ada yang mencecah 10 meter.

Abu Hassan Jaafar, 56, berkata, pokok pisang yang ditanam 25 tahun lalu turut menghasilkan buah yang lebih besar iaitu mencecah sehingga 35 kilogram setandan.

Menurutnya, antara pokok pisang yang ditanamnya adalah jenis awak, emas dan nangka.

"Walaupun saya hanya menggunakan baja pokok, pokok pisang ini membesar dengan sempurna. Saiz batang pisang ini juga menyamai sebuah batang balak muda.

"Seorang peniaga goreng pisang pernah memberitahu saya dia boleh membelah sebiji buah pisang kepada lima. Ramai yang bertanya mengenai rahsia tanaman pisang ini, namun, saya tidak mempunyai sebarang rahsia kerana benih pisang dan cara penanamannya adalah biasa," katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, saiz pokok pisangnya yang besar ini kemungkinan disebabkan tanah kebunnya yang merupakan bekas tempat pembuatan arang.

"Pada 1969, kawasan ini merupakan kawasan pembuatan arang, jadi tanah ini sesuai untuk bertani.

"Bukan sekadar pisang, tetapi pokok lain antara pokok keladi telur turut mempunyai saiz yang besar berbanding keladi biasa," katanya.

Menurutnya, walaupun pisangnya mendapat sambutan menggalakkan, dia tidak menjadikan tanaman pisang sebagai pekerjaan utamanya.

"Tanaman pisang ini adalah kerja sambilan saya. Saya mempunyai banyak tanggungjawab yang perlu dilakukan.

"Sebagai pemimpin kampung, saya perlu mengutamakan keperluan masyarakat kampung," katanya.

Abu Hassan berkata, kemungkinan dia akan memfokuskan kepada tanaman pisang ini selepas bersara sebagai seorang pemimpin.

"Sekiranya saya tidak mempunyai komitmen lain, saya akan memberikan fokus kepada tanaman pisang ini.

"Kemungkinan, saya akan mengeluarkan produk yang berasaskan pisang kerana itulah idaman saya dalam dunia pertanian ini," katanya.

Ditanya mengenai nasihat kepada pekebun baru yang ingin berkecimpung dalam tanaman pisang ini, Abu Hassan berkata, komunikasi dan hubungan pekebun dengan pegawai pertanian haruslah baik.

"Kita perlu rajin bertanya kepada pegawai pertanian kerana mereka turut mempunyai kelebihan tertentu dalam bidang bertani.

"Sekiranya kita mengikut nasihat selain pengalaman, kita akan berjaya dalam bidang pertanian," katanya.




SUMBER: SH Full content generated by Get Full RSS.

022 - Birthday Ryan <b>di Kuala Ketil</b> ~ DCJ Online

Posted: 14 Nov 2011 05:57 PM PST

Sempena Hari Raya Haji yang lalu, kitorang beraya di Kuala Ketil pasal nenek pada orang rumah aku nak buat kenduri korban. Sempat jugak menyelitkan birthday Ryan kat dalam tuh...nam amik berkat..

Aku update gambor-gambor kat bawah ni pun pasal mak-mak sedara si Ryan ni tanya, mana gambor hari tuh? Hahahaha...aku sudah terlupa la, masih lagi ada dalam kamera, sibuk berbagai sangat dua tiga minggu kebelakangan ni. Tugasan universiti ada dua tiga belum selesai.
Oklah, disamping aku sharekan gambor-gambor hari tuh di Facebook, aku letak la sekeping dua kat sini. Saja seronok tengok gambor kek tu. Opahnye tempah kek berbentuk no 1 (sempena ulang tahun pertama) ngan kek Angry Bird. Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


Memang Murah Coklat <b>di Langkawi</b>

Posted: 22 Apr 2012 05:47 AM PDT

Mesti ramai yang suka makan coklat kan? Coklat jenama Ferrero Rocher ni memang sungguh terkenal. Betul ke coklat memang murah di Langkawi? Anyway kat Langkawi Ferrero Rocher bagi 30 biji adalah RM21.90. Ada gak yang jual RM21.40, ada yang RM21.50 dan ada juga yang RM20.50.

Kalau kat Langkawi airport Rocher ni dijual pada harga RM29.90 bagi satu bekas yang sama.
Tapi kat Kuala Lumpur i.e. Carrefour, coklat Rocher yang saiz yang sama dijual pada harga RM45.40. Memang banyak beza. Maknanya 2 bekas kat Langkawi sama dengan satu bekas di Kuala Lumpur. Adakah rasanya sama? Entahlah, ada yang cakap kurang sikit, macam juga ngan rokok bebas cukai. Entahlah.
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved