ads

Jumaat, 18 Mei 2012

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 11:17 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2012 11:06 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 11:26 PM PST

URL Sumber Asal :-

Syima Homestay <b>di Changlun</b> : Semua Homestay

Posted: 02 Feb 2012 01:40 AM PST

Rumah Penginapan Bermalam di Changlon

Syima Homestay dilengkami streamyx

Lokasi : Berhampiran Pekan Changloon, 8 minit keUUM Sintok , 5 minit ke
Matrikulasi Kedah, 10 minit ke Bukit Kayu Hitam,15 minit ke Thailand,25 minit
ke Padang Besar Perlis, 30 minit ke Jeti KualaPerlis untuk ke Langkawi,10
minit ke UNIMEP, 20 minit UITM ARAU,10 minit kePeranginan Bukit Wang Alamat :
Taman Beringin, Changlon, Kedah

Kemudahan: – Rumah SemiD Satu Setengah Tingkat(masih baru)
- 3 bilik tidur ( 4 katil queen)
- Bilik tidur utama mempunyai air-cond ( 2 katilqueen)
- 2 bilik air
- 2 Ruang tamu yang luas dan selesa
- Tempat meletak kereta berbumbung muat untuk 2buah kereta – Berhampiran
dengan kedai makan dan kedai mini market,C'martand Merry Brown Changloon
-Capaian internet percuma, tanpa had ( streamyx)
- dilengkapi Astro

Kelengkapan:
Sofa, Meja makan, TV 29inci, Kelengkapanmemasak(Dapur,Cerek Elektrik, Rice
Cooker, Pinggan Mangkuk, Periuk), Peti Sejuk,Bantal, Toto Selimut,
Sejadah,Tuala mandi
Percuma Minuman : Teh dan Kopi

Harga berpatutan..yang penting selesa untukpenginapan sekeluarga.

RM 160 semalam untuk sebuah rumah yg selesa.
Untuk penginapan melebihi 1 malam, harga masihboleh dirunding.

Berminat dan ingin mengetahui lebih lanjut sertatempahan sila hubungi
0125533565/0125551861

Contact Norhasimah Mustafa

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 11:36 PM PST

URL Sumber Asal :-

Alhamdulillah, Selamat tiba <b>di Changlun</b> - MADRASATUL HAYAH <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2012 07:03 PM PST

23 Januari 2012, 7:05 am


Salam. 
Kami sudah sampai ke persempadan Changlon. Sekarang di CTC, tempat persinggahan utk kami menukar wang ringgit Malaysia ke baht Thailand. Solat suboh tadi berjemaah di Masjid Imaniah, masjid tepi jalan. Kami tiba agak awal, jadi sempatlah ikhwah dan akhawat berqiyammulllail di masjid tersebut.
Selesai sudah bermathurat, kami tiba di CTC, menukar wang dan ada yang minum2. Para peserta dah mula cergas dan mula riuh di dalam bas.

Sekarang kami hanya menunggu ketibaan satu lagi kereta yang diketuai ukhti Asma Zaid bersama 4 peserta MHI. Asma telah datang sehari awal untuk membuat passport di Kedah sebab imigresen Kedah buka pada hari Ahad. Dengar cerita akhi Hasbullah Ashaari akan membawa mereka ke CTC ini.
Doakan kami selamat kembali dan pulang.
Wasallam.

Sent from my IKRAM HS Pad.

Full content generated by Get Full RSS.

4 Gambar Kak Engku Mengacau Sup Daging Sekawah <b>Di Changlun</b>

Posted: 26 Jan 2012 05:00 PM PST

Penjaga bank rogol gadis dalam bank | Berita Harian net

Posted: 17 Jan 2012 06:39 PM PST

Helah seorang pengawal keselamatan yang kononnya mahu menawarkan pekerjaan kepada anak seorang jirannya di sebuah bank di Changlun, dekat sini, bertukar tragedi apabila suspek melempiaskan nafsu serakahnya terhadap mangsa, Ahad lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.30 pagi, mangsa yang berusia 16 tahun itu mengikut lelaki berusia 55 tahun yang layak dipanggil bapa itu selepas dipelawa untuk ke bank berkenaan kerana mangsa berhasrat mencari kerja.
Mangsa yang tidak bersekolah itu gembira apabila diberitahu ada peluang pekerjaan selepas dimaklumkan suspek dan mengikut lelaki itu menunggang motosikal tanpa mengetahui niat suspek.

Setibanya di dalam bank berkenaan, suspek membawa mangsa masuk dan menutup pintu memandangkan bank tidak beroperasi pada hari itu kerana cuti hujung minggu.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Deputi Superintendan Ibrahim Mohd Yusof, berkata suspek merogol mangsa berulang kali sebelum menghantar mangsa pulang ke rumahnya di sebuah kampung, di Jalan Changlun, di sini.
"Mangsa memaklumkan perkara itu kepada bapanya yang berusia 42 tahun sebelum membuat laporan di Balai Polis Changlun tidak lama kemudian.

"Suspek yang berkhidmat dengan sebuah syarikat keselamatan itu ditahan ketika bertugas di sebuah bank lain di daerah ini, Selasa lalu kira-kira jam 11 pagi untuk membantu siasatan berhubung kes itu," katanya ketika ditemui di pejabatnya di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kubang Pasu, semalam.

Ibrahim berkata, mangsa yang juga anak kedua daripada tiga beradik itu tinggal bersama bapanya manakala ibunya sudah meninggal dunia dan dipercayai baik dengan suspek yang juga jirannya.

Katanya, mangsa dibawa bapanya ke Hospital Jitra (HJ) untuk menjalani pemeriksaan dan hasil laporan perubatan mendapati terdapat kesan koyakan pada kemaluan mangsa.

Beliau berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan dan mangsa kini direman seminggu sejak Khamis lalu untuk membantu siasatan.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol gadis bawah umur," katanya.
Semalam, suspek bersama seorang lelaki yang disyaki bomoh ditahan polis kerana disyaki merogol dibawa ke HJ untuk diambil sampel darah dan pemeriksaan kesihatan untuk membantu siasatan.

Bomoh yang juga pembantu kolam ternakan udang di Kerpan, di sini, kini masih direman sejak Khamis lalu selepas seorang pelajar tingkatan lima bersama bapanya membuat laporan dirogol suspek berusia 36 tahun itu ketika mendapatkan rawatan bantuan mengusir makhluk halus.

Mereka pergi ke rumah suspek kira-kira jam 8.30 malam di rumahnya di Simpang Kemboja, Ayer Hitam, di sini, bersama bapanya untuk mendapatkan khidmat mengusir hantu yang kemudian dipercayai dipukau sebelum dirogol.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

Written by

DISCLAIMER: Laman Web berita-harian.net tiada kaitan lansung dengan surat khabar Berita Harian ataupun dengan Laman Web Rasmi Berita Harian www.bharian.com.my walau dengan apa cara sekalipun.

Filed under: Dalam Negara · Tags: , , , , ,

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 11:36 PM PST

URL Sumber Asal :-

Alhamdulillah, Selamat tiba <b>di Changlun</b> - MADRASATUL HAYAH <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2012 07:03 PM PST

23 Januari 2012, 7:05 am


Salam. 
Kami sudah sampai ke persempadan Changlon. Sekarang di CTC, tempat persinggahan utk kami menukar wang ringgit Malaysia ke baht Thailand. Solat suboh tadi berjemaah di Masjid Imaniah, masjid tepi jalan. Kami tiba agak awal, jadi sempatlah ikhwah dan akhawat berqiyammulllail di masjid tersebut.
Selesai sudah bermathurat, kami tiba di CTC, menukar wang dan ada yang minum2. Para peserta dah mula cergas dan mula riuh di dalam bas.

Sekarang kami hanya menunggu ketibaan satu lagi kereta yang diketuai ukhti Asma Zaid bersama 4 peserta MHI. Asma telah datang sehari awal untuk membuat passport di Kedah sebab imigresen Kedah buka pada hari Ahad. Dengar cerita akhi Hasbullah Ashaari akan membawa mereka ke CTC ini.
Doakan kami selamat kembali dan pulang.
Wasallam.

Sent from my IKRAM HS Pad.

Full content generated by Get Full RSS.

4 Gambar Kak Engku Mengacau Sup Daging Sekawah <b>Di Changlun</b>

Posted: 26 Jan 2012 05:00 PM PST

Penjaga bank rogol gadis dalam bank | Berita Harian net

Posted: 17 Jan 2012 06:39 PM PST

Helah seorang pengawal keselamatan yang kononnya mahu menawarkan pekerjaan kepada anak seorang jirannya di sebuah bank di Changlun, dekat sini, bertukar tragedi apabila suspek melempiaskan nafsu serakahnya terhadap mangsa, Ahad lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.30 pagi, mangsa yang berusia 16 tahun itu mengikut lelaki berusia 55 tahun yang layak dipanggil bapa itu selepas dipelawa untuk ke bank berkenaan kerana mangsa berhasrat mencari kerja.
Mangsa yang tidak bersekolah itu gembira apabila diberitahu ada peluang pekerjaan selepas dimaklumkan suspek dan mengikut lelaki itu menunggang motosikal tanpa mengetahui niat suspek.

Setibanya di dalam bank berkenaan, suspek membawa mangsa masuk dan menutup pintu memandangkan bank tidak beroperasi pada hari itu kerana cuti hujung minggu.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Deputi Superintendan Ibrahim Mohd Yusof, berkata suspek merogol mangsa berulang kali sebelum menghantar mangsa pulang ke rumahnya di sebuah kampung, di Jalan Changlun, di sini.
"Mangsa memaklumkan perkara itu kepada bapanya yang berusia 42 tahun sebelum membuat laporan di Balai Polis Changlun tidak lama kemudian.

"Suspek yang berkhidmat dengan sebuah syarikat keselamatan itu ditahan ketika bertugas di sebuah bank lain di daerah ini, Selasa lalu kira-kira jam 11 pagi untuk membantu siasatan berhubung kes itu," katanya ketika ditemui di pejabatnya di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kubang Pasu, semalam.

Ibrahim berkata, mangsa yang juga anak kedua daripada tiga beradik itu tinggal bersama bapanya manakala ibunya sudah meninggal dunia dan dipercayai baik dengan suspek yang juga jirannya.

Katanya, mangsa dibawa bapanya ke Hospital Jitra (HJ) untuk menjalani pemeriksaan dan hasil laporan perubatan mendapati terdapat kesan koyakan pada kemaluan mangsa.

Beliau berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan dan mangsa kini direman seminggu sejak Khamis lalu untuk membantu siasatan.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol gadis bawah umur," katanya.
Semalam, suspek bersama seorang lelaki yang disyaki bomoh ditahan polis kerana disyaki merogol dibawa ke HJ untuk diambil sampel darah dan pemeriksaan kesihatan untuk membantu siasatan.

Bomoh yang juga pembantu kolam ternakan udang di Kerpan, di sini, kini masih direman sejak Khamis lalu selepas seorang pelajar tingkatan lima bersama bapanya membuat laporan dirogol suspek berusia 36 tahun itu ketika mendapatkan rawatan bantuan mengusir makhluk halus.

Mereka pergi ke rumah suspek kira-kira jam 8.30 malam di rumahnya di Simpang Kemboja, Ayer Hitam, di sini, bersama bapanya untuk mendapatkan khidmat mengusir hantu yang kemudian dipercayai dipukau sebelum dirogol.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

Written by

DISCLAIMER: Laman Web berita-harian.net tiada kaitan lansung dengan surat khabar Berita Harian ataupun dengan Laman Web Rasmi Berita Harian www.bharian.com.my walau dengan apa cara sekalipun.

Filed under: Dalam Negara · Tags: , , , , ,

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2012 11:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 11:12 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 11:12 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2012 11:12 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2012 11:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

~fiszah_pjo~: melawat maksu afa <b>di</b> KMK-<b>Changlun</b>

Posted: 28 Mar 2012 08:39 PM PDT

as-salam..

ini entry yang basi..tapi fresh sebab baru dapat gambar untuk diuplaodkan.

haritu masa balik kedah 17/3 yang lepas, hari ahadnya kami singgah melawat adik bongsu saya di Matrikulasi Changlun, Kedah..bawakkan kek redvelvet sempena hari jadi maksu..yang ke19.kek ni saya buat pagi kamis selepas sembahyang subuh..cream cheese topping saya buat selepas balik kerja..konfem2 kek tu da sejuk kan..so senang la nk hias sikit2..simple je pon..

sempoi je kami pergi hari tu.pergi dua kereta sebab kami nk balik Kl terus lepas tu..mak ayah ikut jugak ..so ayah drive sendiri..

mari lihat gambar2..saya suka gambar2 ni sebab cerah..guna kamera ayah..mmg cun! even muka takde mekap,hahha

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 11:08 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Mar 2012 11:22 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Mar 2012 11:22 PM PST

URL Sumber Asal :-

02 di lunas kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di lunas kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2012 07:24 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 07:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Mar 2012 07:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Mar 2012 07:09 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Hamidan pamer &#39;belang&#39;, hutang dengan T-Team <b>dilunas</b>

Posted: 27 Mar 2012 10:13 PM PDT

WAN MOHD NOOR HAFIZ WAN MANSOR

PENGGEMPUR import Hijau Kuning, Mohammed Hamidan mempamerkan belang sebenar membantu Kedah membenam cabaran T-Team pada perlawanan kedua Suku Akhir Piala FA 2012 di gelanggang lawan dengan agregat 2-1.

Hamidan membuktikan dakwaan bahawa kehadiran beliau dalam skuad Kedah tidak banyak membantu adalah silap malah jaringan cantik pada minit ke 65 dan 82 telah membantu Kedah untuk melayakkan ke saingan separuh akhir Piala FA bertemu pendahulu liga, Kelantan nanti.

Turun selaku penyerang utama menggantikan Khyril Muhymeen yang digantung satu perlawanan selepas mengutip dua kad kuning telah digunakan sebaik mungkin oleh Hamidan untuk mempamerkan belang sebenarnya.

Selain itu, keyakinan Hamidan juga dilihat begitu memuncak dan hampir meletakkan dirinya sebagai penjaring hatrik pada minit ke-87 namun bola yang ditendangnya terkena badan penjaga gol T-Team, Shamsuri Mustapa.

Dominasi Perancang import Kedah, Abdelfatah Safi dan Hamidan dilihat begitu menjadi malah dua hantaran cantiknya berjaya disempurnakan oleh Hamidan.

Sepanjang perlawanan yang berlangsung selama 90 minit tersebut ternyata banyak didominasi oleh Kedah walaupun T-Team sesekali melancarkan serangan balas.

Rentak T-Team bagaikan tidak menjadi seperti mana yang berjaya dipamerkan oleh mereka semasa mengikat Hijau Kuning 0-0 pada perlawanan pertama suku akhir Piala FA di Stadium Darul Aman (SDA), Sabtu lalu.

Namun begitu, sikap dan kealpaan barisan pemain Kedah masih boleh dilihat selepas Hamidan menjaringkan gol pertama tetapi dihukum oleh T-Team selang empat minit kemudian dan hasilnya mereka memperoleh gol sagu hati melalui pemain gantian Hazrul Azuan pada minit ke-69 disebabkan berlakunya kekalutan di depan pintu gol Kedah.

Kedah mungkin perlu berterima kasih kepada Hamidan yang tidak putus-putus melancarkan serangan sebelum berjaya memastikan juara tiga kali Piala FA itu layak ke saingan seterusnya pada minit ke-82 selepas berjaya menanduk masuk hantaran lintang oleh Safi.

Kedah membuktikan kedudukan semasa mereka yang masih lagi berada di dalam kelompok bawah Liga Super bukan penghalang untuk mara ke saingan seterusnya.

Sentuhan magis pengendalinya, Wan Jamak Wan Hassan yang dibantu oleh Radhi Mat Din dan Mohd Sobri Ismail telah membuktikan bahawa Kedah bukanlah pasukan yang boleh dipandang rendah apabila bersama dua pasukan elit Liga Super iaitu Kelantan, Terengganu dan pasukan kelab meningkat naik Sime Darby menjadi empat kelab terbaik layak ke saingan separuh akhir Piala FA 2012.

Ironinya, hutang kalah 3-0 kepada T-Team pada saingan pertama Liga Super telah berjaya dilunaskan dan kini Hijau Kuning berpeluang untuk membalas jumlah hutang yang sama kepada Kelantan yang telah mengaibkan pasukan jelapang padi di hadapan penyokong setia mereka di SDA pada 21 Januari lalu.

Prestasi yang dipamerkan Hamidan semalam sekali gus menyelamatkan pemain dari Ghana itu daripada dihantar pulang ke negara asalnya.

Terdahulu, Setiausaha Kehormat Persatuan Bola Sepak Negeri Kedah (KFA), Datuk Dr Hamdan Mohammed Khalib pernah berkata jodoh Hamidan bersama Kedah kemungkinan tidak berpanjangan sekiranya beliau masih gagal menunjukkan kredibiliti sebagai penyerang bermutu.

sumber: http://www.sinarharian.com.my/arena-bolasepak/liga-malaysia/hamidan-pamer-belang-hutang-dengan-t-team-dilunas-1.35666 (28/03/2012)

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 07:22 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

KOMANDO PERANG SIBER: USTAZ KAMAL SAIDIN <b>DI LUNAS</b> <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2012 12:33 AM PST

[unable to retrieve full-text content]USTAZ KAMAL SAIDIN DI LUNAS MALAM ESOK.....AYUH TURUN RAMAI-RAMAI. ESOK CERAMAH USTAZ KAMAL SAIDIN DI KAMPUNG BATU 6, LUNAS, KEDAH. KPS: USTZ KAMAL SAIDIN GEMPUR LUNAS, KEDAH MALAM ESOK ...

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 07:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2012 07:13 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

KOMANDO PERANG SIBER: USTAZ KAMAL SAIDIN <b>DI LUNAS</b> <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2012 12:33 AM PST

[unable to retrieve full-text content]USTAZ KAMAL SAIDIN DI LUNAS MALAM ESOK.....AYUH TURUN RAMAI-RAMAI. ESOK CERAMAH USTAZ KAMAL SAIDIN DI KAMPUNG BATU 6, LUNAS, KEDAH. KPS: USTZ KAMAL SAIDIN GEMPUR LUNAS, KEDAH MALAM ESOK ...

02 di sik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sik - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2012 09:59 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Media Kedah: Panas,,!!! lagi cerita PAS <b>di Sik</b>,,

Posted: 30 Jan 2012 04:55 PM PST

Pisau Kedah nak dedahkan cerita panas yang Pisau Kedah dapat dari salah sorang ahli PAS yang loncat masuk UMNO,ia berkaitan dengan PAS di Sik,,korek punya korek baru lah terdedah cerita tentang PAS Sik,,

Macam ni ceritanya,,di khabarkan puak-puak PAS di Sik berpecah kepada 3 puak,,Puak Pas Pro Ahli Parlimen  Che Uda Che Nik,,Puak Pas Pro SETPOL Sanusi,,Puak Pas Pro Tok,tok Guru Sik,betui ka??,,

Puak Pas yang pro Tok,tok guru depa mahukan seorang yang bernama Ku Baharom untuk di jadikan calon parlimen PRU 13,Pisau Kedah pun tak pernah kenal siapa tu Ku Baharom,,nampak gayanya seorang kuat agamanya,,kalau tak buat apa tok,tok guru mahukan dia jadi calon PRU12

Puak Pas yang pro Che Uda pulak,,tetap mahukan Che Uda jadi calon parlimen PRU 13,,bagi pendapat puak Pas pro tok,tok guru,,kalau masih Che Uda jadi calon parlimen akan bungkus la Pas di Sik,,dengar kata perang dingin juga la sesama depa..

Yang Pisau Kedah pelik tu,,mai kot mana pulak yang pro SETPOL tu,,tentu ada sebab tertentu puak Pas pro SETPOL tu menolak calon dari puak pro Che Uda dan dari calon puak pro tok,tok guru,,

Untuk pengetahuan ketiga-tiga puak Pas,,hampa letak pi la calon sapa pun,,dah tergugat dah Pas di Sik,,lepas ni boleh la tempah batu nisan boh kat kubur parti Pas Sik,,apa lagi yang Pas Nak banggakan di Sik??Sedangkan Kampung-kampung yang dulunya hardcore PAS,,dah BN tawan,,

Pisau Kedah:-

Pas Kedah boleh la siapa sedia menerima kekalahan di PRU 13 ni,,tapi rasanya kalau Pas Kedah kalah depa tak hairan la,,duit balak dah banyak dalam poket,,,


Published with Blogger-droid v2.0.4
Full content generated by Get Full RSS.

Kedah Ke KL: EKSKLUSIF!! Lagi Ahli Pas Tegar Keluar Parti <b>di Sik</b> <b>...</b>

Posted: 24 Jan 2012 12:00 AM PST

Kubu Kuat PAS Sik Kedah berjaya BN tawan
Tahniah YB Datuk Mohd Tajudin (Adun Belantik)
Semalam Team Media Kedah telah pergi ke satu perkampungan yang cukup terkenal dengan perkampungan Hard core PAS di Sik, Kedah, bertempat di Kampung Batu Besar Mukim Teloi Tua Sik, yang kini ramai penduduknya mula sudah berubah angin keluar dari PAS.
Kalau dulu BN jangan harap la nak masuk kampung ni, nak pacak bendera BN pun jangan mimpi la, namun kini angin perubahan telah melanda di kampung tersebut, seramai 61 orang ahli PAS telah keluar dari parti termasuk lah sepupu dan juga Mak Saudara Ahli Parlimen Sik (MP Sik Che Uda), dan selepas ini ramai lagi yang akan menyertai UMNO dalam masa terdekat, kalau tak percaya tanya la Ahli Parlimen Sik, siapa dalam gambar bawah ni..
Agak-agak, Ahli Parlimen Sik kenal tak dengan wanita ini? Bukankah wanita ini adalah Ibu kepada saudara Ahli Parlimen Sik? Bukankah suatu ketika dahulu, wanita ini pernah menyuapkan makanan dan basuh pungkoq Ahli Parlimen Sik? Setelah menjadi Ahli Parlimen selepas PRU 12, ada pernah walaupun sekali, Ahli Parlimen Sik menjejakan kakinya melawat wanita ini yang pernah satu ketika dahulu menjaga Ahli Parlimen Sik bagai anak sendiri?? 


Wanita ini bercerita lagi pada Team Media Kedah walaupun Ahli Parlimen itu datang berceramah berhampiran dengan rumahnya, namun sekali pun tak pernah di ziarahnya atau menjenguk muka sedangkan... wanita ini bukan sekadar ibu saudara Ahli Parlimen Sik malah beliau diantara penyokong kuat Pas yang selama ini membantu jentera Pas di Sik.
Bagaimana pulak dengan lelaki ini, Ahli Parlimen Sik kenal tak lelaki ini ?? Bukankah lelaki  sepupu kepada Ahli Parlimen Sik dan juga pengerak PAS sehingga Ahli Parlimen Sik boleh menang pada PRU 12..untuk pengetahuan semua, Pak Long ni sudah 30 tahun lebih menjadi hard core PAS di Mukim Teloi Tua, Sik.Kedah. Namun selepas ini semuanya telah berubah..
Kalau dulu BN nak pacak bendera di Kampung tersebut, BN perlu berhadapan dengan Pak Long ni dulu la..sehingga tak berani BN nak pasang bendera..namun kini rasanya berbangga, di hadapan rumah Pak Long ni telah ada Bendera BN dan UMNO dan tak siapa berani nak usik bendera tersebut..
Zainudin B Abdul Wahab (Apit)
Apit anak sepupu Ahli Parlimen Sik, pemuda PAS pertama yang memasuki UMNO di Sik ni, dia merasa amat kecewa dengan sikap Ahli Parlimen Sik, dia juga antara orang yang aktif di dalam PRU 12 berjuang untuk PAS..namun kini dia merasa sia-sia berada di dalam PAS... tidak dihargai..
Mat Isa antara penyokong kuat PAS mukim Teloi Tua, merupakan Ahli PAS sejak azali lagi, niat untuk Mat Isa memasuki UMNO sudah lama, setelah kecewa dengan Ahli Parlimen Sik, Adun Jeneri dan juga MKK, tapi keinginan Mat Isa memasuki UMNO tiba kemuncaknya bila peristiwa anaknya terlibat dengan kemalangan, tak seorang pun wakil PAS yang datang menziarah. 
Sedangkan pernah sekali ceramah Pas cuma diadakan berhadapan dengan rumahnya hanya beberapa meter sahaja tak sampai 10 meter untuk Adun dan Ahli Parlimen Sik melangkah kerumahnya menziarahi anaknya yang memerlukan bantuan, namun yang datang menziarahi anaknya dan memberi bantuan kerusi roda adalah Adun BN (YB Datuk Tajudin) yang sebelum ini di anggapnya musuh ketatnya..
Abang Mat dan Abg Man, juga merupakan penyokong  kuat PAS sejak azali lagi..dulunya kalau kerat tubuh mereka berdua ni rasanya keluar darah hijau.. he he..begitulah perumpamaan yang dapat kami berikan betapa hard core nya mereka bersama PAS, namun kekecewaan mereka adalah kerana sikap PAS sudah berubah dari perjuangan sebenar iaitu memperjuangkan Islam, tambahan pulak pemecatan Hasan Ali menjadi penyebab juga mereka keluar dari PAS.
Mereka semua ini adalah orang yang membawa masuk BN di Kampung Batu Besar, Mukim Teloi Tua ,Sik. Dan mereka akan menjadi sejarah apabila buat kali pertama BN menjejak kaki di tempat berkenaan, di sini Mc juga nak mengingatkan UMNO dan juga Ketua Bahagian Sik, jangan lupa jasa mereka ini, kerana jasa mereka, seramai 61 orang telah menyertai UMNO dan tinggalkan PAS, dan lebih banyak lagi akan tinggalkan PAS di Kampung berkenaan pada masa akan datang dan semoga mereka di hargai..
Che Uda Che Nik (Ahli Parlimen Sik-PAS)
 Yahaya Abdullah (Adun Jeneri-PAS)
Ahli Parlimen dan juga Adun ini akan merima akibatnya pada PRU 13 ini,
Nampaknya rakyat sudah sedar bahawa parti Pas hanya pandai mengunakan orang sewaktu pilihanraya. Kononnya berjuang secara jihad sewaktu mereka susah, namun diketika mereka sudah senang, mereka melupakan siapa yang pernah bersama mereka. Itulah Pas.. itulah jihad Pas. Sudah sama-sama, senang sorang-sorang..

McTheory:
Terima kasih pada Pisau Kedah, kerana melaporkan dari Sik Kedah..

Full content generated by Get Full RSS.

Ayu wanie choc8lat: Wedding Man + Ikin <b>di Sik</b>, Kedah- Oreo Choc <b>...</b>

Posted: 25 Dec 2011 01:18 AM PST

Last week sy tutup kedai sat..huhu..balek kedah 4 hari coz adek ipar kawen..simple but still meriah + nice..terigt lak zaman2 kt kawen dulu..=P..Pengantin sama cantek ,sama padan, semoga berbahagia keanak cucu...Majlis rumah perempuan di Weng, Sabtu 17 Dis 2011, berhampiran Kg Memali ( for  those yg tak tahu, search kat google pasal Memali ya. )..Sebelah lelaki di Parit Panjang, Bt 5 Sik, Kedah 18 Dis 2011.. Tema, merah itam, cream koko..Mmg penat cket, org kg ramai dtg , maklumlah sekarang time2 cuti sek..Okeh, meh layan pic dulu...=)

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 09:49 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Sik</b> Terkini 2012

Posted: 30 Mar 2012 10:04 PM PDT

Tarikh Tutup Permohonan : 15 April 2012

Pentadbiran Daerah Sik pada asalnya beroperasi di bangunan lama yang diperbuat daripada kayu dan telah berpindah ke bangunan baru yang lebih baik ( bangunan batu ) pada tahun 1982. Masa terus berlalu, Daerah Sik terus membangun dan dengan prihatin Pihak Berkuasa Kerajaan Negeri Kedah Darul Aman, Daerah Sik diperuntukkan sebuah bangunan baru Pejabat Daerah dan Tanah Sik yang lebih moden dengan peralatan yang lebih sempurna, sekali lagi Pentadbiran Daerah Sik berpindah ke bangunan baru mulai 1 April,1997 hinggalah sekarang.

Permohonan-permohonan adalah dipelawa daripada Rakyat Negeri Kedah Darul Aman / Warga Negara Malaysia untuk memenuhi jawatan yang tersebut di bawah:-

1. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) N17

2. Pekerja Rendah Awam (Lelaki) R1

KLIK DI SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Advertisment

Incoming search terms:

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved