ads

Jumaat, 1 Jun 2012

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 11:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 11:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 11:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 11:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tanah kebun untuk <b>di</b> jual <b>di</b> Kubur Panjang, <b>Pokok Sena</b> Offer <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 06:40 AM PDT

Publish Date: 04-04-2012 21:40:29 | Contact name: Asmaniza | Location: Pokok Sena | Place: Kubur Panjang | 7 times displayed |

Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena, Mukim Rambai, Pendang, Kedah.

Terletak hampir dikawasan pekan Kubur Panjang. Ada akses jalan hingga ke kebun.

Jarak tanah kebun dari jalan kampung luar 250 ke 300 meter. Jarak sekolah rendah 400 meter.

Tanah kebun getah pertengahan umur dan masih mengeluarkan hasil.

Sesuai untuk pertanian dan pelaburan jangka panjang. Dijangka kawasan sekitar pekan akan dibangunkan.

Pelaburan untuk perumahan amat bersesuaian kerana keadaan tanah yang rata, lebar dan panjang.

Seluas 6 relung sepenjuru (sekitar 4.5 ekar). estimate luaskaki 272250 kps

Harga 450K nego.

* Mahu dijual segera oleh waris2. Hanya untuk yang serius dan benar2 berminat.

Berminat atau sebarang pertanyaan boleh hubungi NurAsmaniza 01114734167 @ Bashirun 0194238023.

Contact Asmaniza: Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena

Send me an email with links to manage my Ad

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2012 11:20 PM PST

URL Sumber Asal :-

GERAKAN TIMUR: Mahfuz Bakal Jual "Bandaraya <b>Pokok Sena</b> <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2012 02:03 AM PST

Mahfuz atau lebih dikenali sebagai Professor Serba Tahu ini sememangnya dikenali sebagai "penghujah hebat."  
Sebutlah bidang apa sekalipun, dari astronomi ke ekonomi, waima permasalahan metafizik yang melibatkan atom, atau dalam bahasa tasawwuf boleh dirujuk sebagai "nur", mampu dihuraikan secara terperinci dan ilmiah oleh Mahfuz.
Tidak hairanlah apabila dia berjaya mengangkat martabat Pokok Sena kepada status bandaraya berbanding bandar-bandar lain di Malaysia.  Dan cita-citanya untuk menjadi PM adalah selaras dengan "kelayakkan" yang ada padanya dalam bidang ekonomi persis yang diajar di Oxford.
Namun kali ini, Mahfuz mungkin terpaksa menjual "bandarayanya", gara-gara kenyataannya menuduh KBS menyediakan dana sebanyak RM30 juta untuk menaja gerakan JATI yang dipimpin oleh Dato' Dr. Hasan Ali.  
Sebelum ini, Dato Dr. Hasan Ali juga telah menyatakan hasrat yang sama terhadap Mahfuz.  
Tuduhan yang amat berat ini boleh membawa tanggapan negatif kepada Kementerian Belia Dan Sukan.  Menterinya, Dato Seri Ahmad Shabery Chik berkata tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan mahkamah seperti sama, sekiranya Mahfuz masih mengemukakan dakwaan tanpa asas.
GT percaya, kenyataan dari Mahfuz ini hadir dari anugerah "kebijaksanaan" yang dimiliki.  Pastinya, Mahfuz punya sebab untuk berbuat demikian.  Apatah lagi, setiap perkataan yang keluar dari mulutnya dikawal oleh otak yang bernas, yang mampu menelaah permasalahan hidup, dari segi ekonomi, rohani dan jasmani.  
Walaupun dikhabarkan sekadar berpendidikan SRP, itu bukan halangan untuk Mahfuz, kerana he is gifted!  Bukti yang nyata, sehingga hari ini, rakyat Pokok Sena mahukan pemimpin "berfikiran jauh" dan "berwawasan" seperti Mahfuz ini.  Jasa Mahfuz membawa "pembangunan ekonomi dan infrastruktur" di Pokok Sena menunjukkan dia seorang yang "bijaksana"!
Kepada Dato Seri Ahmad Shabery Chik, GT cadangkan, jangan berlengah kerana dakwaan oleh Mahfuz ini, seandainya dibiarkan berleluasa bakal membenarkan dakwaannya.
Pembohongan seharusnya tidak diberi peluang untuk berlegar-legar di arena politik Malaysia.  
Sebelum sempat dia merealisasikan kata-kata kepimpinannya untuk menjual Putrajaya, pastikan Mahfuz terpaksa "jual" Pokok Sena terlebih dahulu!

UMNO Yakin Dapat Rampas Semula Kawasan Parlimen <b>Pokok Sena</b>

Posted: 26 Apr 2012 03:11 AM PDT

Kategori Dari Bahagian

UMNO Yakin Dapat Rampas Semula Kawasan Parlimen Pokok Sena

Oleh : Wan Mohd Hafiz Wan Hamzah

POKOK SENA, 26 April – UMNO Bahagian Pokok Sena menaruh keyakinan untuk merampas kembali kawasan DUN dan Parlimen Pokok Sena berdasarkan respon yang diberikan oleh rakyat di sekitar kawasan tersebut.

Menurut Ketua UMNO Bahagian Pokok Sena, Datuk Ahmad Lebai Sudin,  hari ini jelas rakyat sudah mula meluat dan muak dengan sikap kerajaan Pakatan Pembangkang yang lebih banyak berpolitik daripada menumpukan usaha untuk membantu rakyat serta membangunkan ekonomi serta infrastruktur negeri Kedah, terutamanya di sekitar Pokok Sena.

"Ini dapat kita lihat berdasarkan ceramah-ceramah yang dianjurkan oleh Pakatan Pembangkang di kawasan sekitar sini yang semakin kurang mendapat sambutan dari rakyat awam. Suasana hari ini tidak seperti dulu. Mungkin rakyat sudah mulai sedar bahawa Pas sebenarnya tidak mampu mentadbir dan lebih banyak berpolitik daripada menumpukan usaha-usaha membela rakyat," ujarnya.

Selain daripada itu, katanya lagi, kebanyakan program yang dijalankan oleh UMNO Bahagian, termasuk sayap Pemuda dan Puteri dilihat mendapat respon yang menggalakkan daripada rakyat setempat.

"Kami juga kerap mengadakan program-program untuk rakyat bagi mengeratkan hubungan kami dengan masyarakat setempat. Alhamdulillah, berdasarkan daripada pemerhatian kami, sokongan rakyat sudah mula kembali kepada UMNO semula setelah melihat kepincangan dan kelemahan Pas sebagai parti yang mentadbir negeri Kedah," ujarnya kepada UMNO Online di sini hari ini.

Setakat ini menurut beliau, barisan kepimpinan bahagian dan ahli-ahli UMNO Pokok Sena sudah bersedia pada bila-bila masa untuk menggerakkan jentera bagi menghadapi pilihanraya umum yang ke 13 tidak lama lagi.

"Kami di sini sememangnya sudah mengatur gerak kerja sebagai satu persediaan menghadapi pilihanraya yang akan datang ini. Segala jentera-jentera termasuk sayap Pemuda dan Puteri telah dikerahkan untuk bergerak dengan mengadakan pelbagai program bagi mendekati rakyat di kawasan ini.

"Sekiranya pilihanraya ke 13 ini diumumkan dalam masa yang terdekat, kami  sudah pun bersiap sedia menghadapinya. InsyaAllah, kami di UMNO Bahagian Pokok Sena yakin bahawa pada pilihanraya kali ini, kita akan dapat merampas semula Parlimen Pokok Sena dan dengan izin Allah, negeri Kedah secara keseluruhannya," akhir beliau. -MediaUMNO

Berita Bertarikh 26 April 2012 (2 Minggu Lalu) Pada 6:11 PM

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 11:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tanah kebun untuk <b>di</b> jual <b>di</b> Kubur Panjang, <b>Pokok Sena</b> Offer <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 06:40 AM PDT

Publish Date: 04-04-2012 21:40:29 | Contact name: Asmaniza | Location: Pokok Sena | Place: Kubur Panjang | 7 times displayed |

Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena, Mukim Rambai, Pendang, Kedah.

Terletak hampir dikawasan pekan Kubur Panjang. Ada akses jalan hingga ke kebun.

Jarak tanah kebun dari jalan kampung luar 250 ke 300 meter. Jarak sekolah rendah 400 meter.

Tanah kebun getah pertengahan umur dan masih mengeluarkan hasil.

Sesuai untuk pertanian dan pelaburan jangka panjang. Dijangka kawasan sekitar pekan akan dibangunkan.

Pelaburan untuk perumahan amat bersesuaian kerana keadaan tanah yang rata, lebar dan panjang.

Seluas 6 relung sepenjuru (sekitar 4.5 ekar). estimate luaskaki 272250 kps

Harga 450K nego.

* Mahu dijual segera oleh waris2. Hanya untuk yang serius dan benar2 berminat.

Berminat atau sebarang pertanyaan boleh hubungi NurAsmaniza 01114734167 @ Bashirun 0194238023.

Contact Asmaniza: Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena

Send me an email with links to manage my Ad

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2012 11:21 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 11:36 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Penagih Dadah Dicekup <b>Di Pokok Sena</b>

Posted: 21 Jan 2012 01:00 AM PST

POKOK SENA – Seramai 33 orang dipercayai penagih termasuk seorang pengedar dadah ditahan dalam serbuan pasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Daerah Kota Setar di ladang kelapa sawit di Kampung Menerong, Mukim Derang dekat sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan, berkata mereka berumur antara 20 hingga 50 tahun adalah rakyat tempatan terdiri daripada penduduk kampung berhampiran kawasan ladang berkenaan.

Semasa serbuan, terdapat mereka dipercayai sedang melepaskan gian dan ada di antara mereka baru masuk ke ladang itu menaiki kereta dan motosikal.

"Mereka adalah bekerja sendiri dan juga penganggur. Ada yang cuba melarikan diri tetapi polis bertindak cepat menahan mereka.

"Siasatan awal mendapati mereka mengambil dadah jenis ganja dan juga ubat batuk," katanya kepada pemberita di sini.

Adzaman berkata, pihaknya merampas 23 motosikal dan tiga kereta yang kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar untuk disiasat.

Polis percaya ladang kelapa sawit itu digunakan sebagai tempat melepaskan ketagihan mereka sejak tiga bulan lalu dengan membina sebuah pondok kecil tersorok di hujung ladang.

Beliau berkata, pihak polis melakukan intipan sejak sebulan lalu selepas mendapat maklumat orang ramai. – BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Kembara Sufi <b>Di</b> Bumi Tuhan: Penjara <b>Pokok Sena</b>

Posted: 23 May 2012 08:41 PM PDT


"Dengan Nama Allah s.w.t. Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani"
Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar. Puji-pujian hanya layak buat Mu, Tuhan sekelian alam. Pemilik segala isi dunia dan akhirat. Selawat dan salam buat kekasih tercinta yang amat dirindui, Nabi Muhammad s.a.w. dan kaum kerabat Baginda. Tidak lupa jua buat para sahabat dan tabi'in sekalian.
Alhamdulillah Ya Allah atas keizinan untuk hamba ini bertinta lagi. Mahu berkongsi sesuatu bersama pembaca sekalian. Moga peroleh manfaatnya…(^^,)
Beberapa minggu yang lepas, Ustazah Faridah daripada Jabatan Mufti hadir bagi berkongsi ilmu semasa Kelas Tafsir Wanita dan beliau ada menyebut supaya staf dan pegawai Pusat Islam UUM mengadakan satu program ziarah ke Penjara.
Hasil daripada cadangan tersebut, maka tercetuslah idea untuk mengadakan program Ziarah Ukhuwah ke Penjara Pokok Sena yang disertai oleh 12 orang pegawai dan staf Pusat Islam termasuk ana sendiri. 
 "Ustazah, saya nak pergi juga Penjara Pokok Sena. Ustazah buatlah program tu sebelum saya habis. Saya nak pergi juga macam mana sekalipun. Huhu!", ana suarakan hasrat hati kepada seorang pegawai yang uruskan program tersebut.
Tidak menyangka Allah izin untuk ana turut serta walaupun sudah berada di minggu terakhir praktikal. 
Ini gambar cawan yang ana ambil semasa sarapan pagi bersama pegawai penjara. Apabila beliau khabarkan kepada kami bahawa tidak dibenarkan bawa masuk kamera, telefon, beg, dan peralatan lain ketika masuk ke penjara, ana cari sesuatu yang boleh dijadikan kenangan. Cawan pun cawanlah…hehe! :p
Sebaik sahaja selesai sarapan pagi. Kami diberikan taklimat berkaitan latar belakang dan penubuhan Penjara Pokok Sena disamping prosedur kemasukan banduan ke dalam penjara tersebut.
Pegawai tersebut menceritakan pengalaman beliau kepada kami semua, "sebelum nie saya bekerja di Jabatan Zakat. Lepas tu saya minta untuk bekerja kat sini. Hari pertama masuk sekadar diberi taklimat dan sesi perkenalan dengan anggota yang berada disini."
"Hari kedua saya masuk ke penjara. Hari tu juga ada banduan lelaki bergaduh sesama mereka sampai salah seorang daripada mereka tu cedera dikepala. Kayu tertusuk dibelakang kepala dan tembus dibahagian muka. Ngeri saya tengok. Masa tu juga rasa menyesal minta kerja kat sini. Hehe!".
Muka masing-masing yang mendengar turut terasa ngeri seolah-olah merasai apa yang beliau rasakan.
"Tapi, lama kelamaan. Saya rasa bahagia kerja dekat sini. Kalau tak silap saya, dalam 6 orang yang sudah masuk agama Islam. Saya pegang banduan non-muslim seorang setahun pun jadi dah, bekalan akhirat untuk saya disana. alhamdulillah…" luahnya lagi.
Setelah selesai taklimat, kami semua bergerak masuk ke dalam penjara. Masing-masing berbisik antara satu sama lain. Ada perasaan takut dan berdebar-debar muncul dalam hati. Ana? Tetap teruja nak masuk. hehe!
Kami diasingkan mengikut jantina sebab penjara lelaki dan wanita diasingkan. Ketika berjalan masuk, kami diiringi oleh pegawai penjara. Tembok tinggi, dawai dan pagar besi penuh dikiri dan kanan kami. Semuanya kukuh, tinggi dan berkunci supaya tidak ada banduan yang terlepas.
Saat kami masuk, masing-masing memuji kekreativiti para banduan yang mencipta taman-taman bunga yang ada dikiri kanan sepanjang kami masuk. Seolah-olah tidak berada dipenjara walaupun hampir segenap ruang mempunyai pagar besi yang memisahkan ruang yang lain.
Ketika dalam perjalanan, sempat juga kami bertanya kepada pegawai penjara. Rupanya Penjara Pokok Sena mempunyai ramai banduan yang terlibat dengan dadah samaada sebagai rakan subahat, pengedar, penjual, dan penghisap.
Kami tiba disatu bilik yang dijadikan tempat untuk para banduan memperoleh pengisian rohani iaitu bahagian modal insan. Disini mereka diajar berkaitan akidah, ibadat, akhlak, syariat dan sebagainya. 
Slot pertama dimulakan dengan perkongsian ilmu yang disampaikan oleh seorang pegawai Pusat Islam berkaitan taubat. Ana dan beberapa rakan yang lain duduk ditepi disamping mata memandang ke sekeliling memperhatikan kertas dan tulisan yang tertampal di dinding bilik.
"Erm..Puan, nak tanya. Pegawai penjara lelaki masuk sini ke tak ek?". sapa ana. 
"Tak masuk sebab sini hanya untuk wanita sahaja", jawabnya.
Ana senyum. Perlahan-lahan ana tanggalkan niqab tanpa dipinta. Bila ana tanggalkan niqab, ada staf yang menyapa.
"Eh, asma'. Pegawai tu suruh tanggal ke?".
Ana senyum. "Taklah kak, saya sendiri yang nak tanggal. Kalau saya turun lapangan dan buat kauseling jalanan, saya tanggal juga niqab nie supaya dorang rasa selesa dengan saya…",
"Tertutup tidak jumud, terbuka tidak hanyut"
Sewaktu perkongsian ilmu masih berlansung ada staf yang bagitahu ana, "asma', nanti akak nak satu group dengan awak ya. Hehe!…"
"Erk! taknaklah, sapa yang nak satu group dengan akak. Huhu! Bukannya ramai pun dorang nie, buatlah lima group, seorang handle satu group", ana sengaja bercanda. 
Ana tahu dia sedikit berdebar dan segan untuk berhadapan dengan banduan. Tambahan pula ana dah biasa berhadapan dengan insan-insan seperti mereka apabila turun ke lapangan sewaktu buat operasi dan rumah akhlak wanita.
Setelah dibahagikan kumpulan, ana masuk satu group dan kami berta'ruf antara satu sama lain. Hampir semua yang berada dalam group ana berumur dalam 30 tahun keatas. Hanya 3 orang sahaja yang muda dari ana.
--------------------------------------------------------------------------
Erm...ustazah, ustazah tak takut ke masuk sini?", sapa salah seorang antara mereka ketika sesi LDK diadakan.

"Taklah, malah saya teruja dan tak sabar mahu bertemu kalian. Bila saya dengar perbincangan pegawai Pusat Islam mahu buat program disini, saya bagitahu saya mahu ke sini tidak kira macam mana sekalipun", ana senyum sambil menampakkan barisan gigi.

"Teruja? Tapi kebanyakan orang takut nak masuk sini ustazah. Yelahkan, kat sini tempat orang jahat-jahat. Takde sapa yang nak masuk sini.", sambungnya lagi.

"Ia ke? Bagi saya sendiri, tak semua yang masuk penjara nie orang jahat. Ada juga Ulama' yang dimasukkan dalam penjara. Dan ada juga Ulama' yang menulis kitab ketika dalam penjara...", mereka seolah-olah terkejut mendengar bait-bait kata yang saya luahkan.

"kakak-kakak dan adik-adik mahu tahu yang kita ini punya kuasa ajaib?", tanya ana pula.

"Kuasa ajaib? Macam mana tu ustazah?", sekali lagi mereka terkejut.

Ana senyum. "iaitu doa...", jawab ana ringkas.

"Saya tahu ada dalam kalangan kakak-kakak dan adik-adik masuk ke sini sebab teranaiya dan difitnah oleh orang lain tanpa disedari". saya menyambung bait-bait kata. (ana bercakap sedemikian kerana kebanyakan dalam kalangan mereka masih dalam reman dan menunggu perbicaraan seterusnya dengan mahkamah).

Ada dalam kalangan mereka mula menangis.

"Ustazah, ada yang kata tempat nie neraka dunia?".

Sekali lagi ana senyum.

"Tapi saya kata, DUNIA ini adalah penjara bagi orang Mukmin...:) ".

--------------------------------------------------------------------------------------------
"Dekat sini ada tak ustazah yang ajar bab solat dan cara-cara macam mana nak solat?", tanya ana selepas semak bacaan al-fatihah setiap orang.

"Ada, selalu ja ustazah datang dan ajar berkaitan solat",

"Oh...kalau gitu saya tak nak teruskanlah bab yang seterusnya. Kita buat sesi dari hati ke hati nak?. Niat saya datang sini bukan nak ajar bab solat tapi ada benda lain?"


"Macam mana perasaan Kak Ina bila masuk sini ek?", tanya ana direct setelah mereka selesa untuk berbicara dengan ana.

"Mula-mula tu rasa sedih dan kecewa sangat. Terasa masa depan ni gelap gelita. dua tiga hari masa masuk sini asyik menangis je. Akak ada anak 4 orang, asyik fikir pasal anak jelah..." jawabnya jujur. Matanya mula berair.

"Yang lain-lain plak macam mana ya?", ana cuba korek sehabisnya untuk dibuat kajian dan dijadikan modul program sekiranya ana berpeluang masuk ke sini lagi.

Seorang demi seorang menceritakan hukuman dan bagaimana boleh masuk ke penjara disamping meluahkan apa yang terbuka dihati.

Ana senyum.

"Apa pula kenangan manis kak kat sini ek?", dia senyum dan ketawa dengan soalan ana.

"kenangan manis tu takdelah. Tapi pengalaman berharga tu ada la. Bila masuk ke sini akak rasa dekat sangat dengan Allah. Sebelum nie tak fikir pun pasal akhirat sebab sibuk dengan kerja dan anak-anak. Kadang-kadang solat pun tak pernah cukup. Tapi bila masuk sini ada kawan yang saling memahami dan dapat tambah ilmu berkaitan Islam", jelasnya.

"Sebab kita lupa Allah, maka Allah pun lupakan kita. Itu sebab Allah nak kita masuk sini supaya kita ingat Dia...", ana berkata. Ada yang tersentak.

"Cuba fikir kalau kita tak masuk sini dan tak kenal Islam. Agak-agak bila mati dalam keadaan kita yang asyik fikir dunia nie, kita duduk dekat tingkat mana bila kat akhirat nanti ek? Kita semua menuju ke perkampungan akhirat, itu matlamat kita di hidupkan di dunia."

"Siapa kata doktor yang merawat kalian, dia tidak pernah sakit? Siapa kata pegawai penjara kat sini tidak pernah buat silap? Dan siapa kata manusia tidak pernah buat dosa. Dan siapa kata yang masuk rumah akhlak, pusat serenti dan penjara tidak punya harapan dan masa depan? :) ", saya mula berikan 'ubat kuat'.

"Cuba rasa denyut nadi kakak-kakak dan adik-adik sekalian. Masih berdenyut kan? :) ".

Mereka semua mengangguk.

"Maka, selagi itulah kita masih punya harapan dan masa depan. Masih berpeluang untuk minta ampun dan taubat dengan Allah. Dan masih berpeluang untuk kembali ke pangkuan keluarga. Cuma satu, jangan pernah mengalah dengan ujian. Apabila keluar nanti, khabarkan kepada masyarakat bahawa takutnya saat hati berjauhan dengan Allah. Dan jangan jadi seperti AKU...", sambung saya lagi.

-----------------------------------------------------------------------------------
Itulah sedikit sebanyak yang mampu ana kongsi bersama dengan pembaca sekalian walaupun sebenarnya banyak lagi peristiwa yang berlaku sepanjang hampir 4 jam berada disana. Detik-detik yang berlalu sepanjang berada dengan mereka benar-benar ana hargai.
Cuba sedayanya untuk berikan mereka motivasi hidup bahawa mereka masih punya harapan dan masa depan sekiranya tidak berputus asa dengan ujian dan cubaan hidup yang sedang menguji mereka.
Jom sahabat-sahabat, kita doakan semoga umat Islam diseluruh dunia diberikan taufiq dan hidayah untuk kembali dan berada dalam fitrah Islam yang sebenar-benar. Wallahua'lam.
JOM KITA MENGEMBARA LAGI MENCARI BEKALAN KE DESTINASI ABADI…(^^,)

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


ZAKRI ALI: JIRAT CINA <b>DI KULIM</b> LULUS 2007 ZAMAN BN BUKAN <b>...</b>

Posted: 29 May 2012 01:15 AM PDT

 
Oleh: ZULKIFLI YAHAYA

TV3 menyiarkan berita bantahan penduduk Mukim Karangan, Kulim terhadap projek jirat Cina yang dibangunkan di sekitar kawasan tersebut. TV3 menyebut projek tersebut diluluskan pada 2011, ia satu pembohongan besar!!! Ia diluluskan pada 2007 sewaktu Kedah di bawah BN. Saya pernah menulis menjelaskan isu berkenaan, hanya mahu menyiarkan semula kali ini.

Selang dua hari selepas Himpunan Bersih 3.0, sekumpulan penduduk dari beberapa buah kampung di Mukim Karangan, Kulim mengadakan himpunan haram di hadapan Wisma Darul Aman. Mereka datang dengan empat buah bas yang membawa kanak-kanak (pada hari persekolahan), wanita, orang tua dan lain-lain untuk menyatakan bantahan terhadap pembinaan tanah perkuburan Cina (jirat) yang kononnya dibangunkan di atas tanah berstatus Simpanan Melayu.

Penulis tidak pasti benarkah mereka itu penduduk dari kawasan terbabit atau 'pemain import' dari kawasan lain sebab tidak kenal kesemuanya. Cuma sebahagian dari mereka yang dikenali adalah orang yang pernah mengaku sebagai ahli khariah Madrasah Salihiah Kanchut. Sewaktu demonstrasi membantah perobohan bangunan Salihiah dahulu mereka memegang hailer membelasah kerajaan negeri, sekarang pun orang yang sama juga yang menggalas hailer. Pelik juga ada manusia yang boleh bernaung di bawah dua buah khariah yang sama serentak, sedangkan antara Alor Setar dan Kulim jaraknya lebih dari 100 km.

Bersama-sama mereka juga adalah para lelaki yang memakai baju hitam ala Perkasa, duduk beramai-ramai di atas jalanraya di hadapan Wisma Darul Aman. Mereka turut menahan setiap kereta yang keluar dari Wisma Darul Aman, mengarahkan cermin kereta diturunkan kononnya untuk mempastikan supaya Menteri Besar tidak terlepas keluar. Lagaknya kira-kira macam samseng Kampung Dusun.

Apa yang diperjuangkan oleh kumpulan tersebut? Mereka menuntut supaya Kerajaan Negeri membatalkan projek pembinaan jirat Cina di atas tanah seluas 190 ekar di Sungai Kob. Hujah mereka tanah tersebut berstatus Simpanan Melayu serta jirat Cina tersebut tidak sesuai diadakan di kawasan yang terdapat ramai penduduk Melayu/Islam. Mereka menuduh projek tersebut diluluskan oleh kerajaan Pakatan Rakyat Kedah. Asas penentangan mereka adalah berkaitan isu perkauman, selari benar dengan perjuangan Umno dan Perkasa.

Penulis pernah membuat penjelasan mengenai isu berkaitan dalam keluaran terdahulu. Persoalan paling pokok ialah benarkah jirat Cina itu diluluskan oleh kerajaan Pakatan Rakyat? Jawapannya, tidak benar! Projek pembinaan jirat Cina itu telah diluluskan pada 2007 di masa Menteri besarnya ialah Datuk Seri Mahdzir Khalid. Serentak dengan kelulusan tersebut, penduduk kampung sudah bangkit membantah. Sewaktu kerajaan negeri termanggu-manggu mencari penyelesaian tiba-tiba kerajaan BN tumbang di Kedah.

Maka macam biasa beban pun terpikul kepada kerajaan PR. Untuk tidak memberi kelulusan projek dari awal adalah lebih mudah dari membatalkan projek yang telah diluluskan. Maka kerajaan perlu memikirkan kaedah terbaik supaya kedua-dua pihak berpuas hati.

Langkah pertama yang dilakukan oleh kerajaan negeri dalam mencari penyelesaian ialah Majlis Perbandaran Kulim menganjurkan dailog melibatkan pemaju dan penduduk. Rumusan terbaik dari dailog tersebut ialah perlu ada zon penampan (buffer zone) lebih lebar di antara tempat perkuburan dan perkampungan yang terdekat.

Jika di zaman BN zon penampan cuma melibatkan tanah seluas 20 ekar, tetapi hasil perbincangan semua bersetuju zon penampan dilebarkan sehingga melibatkan keluasan 80 ekar. Cadangan terbaru itu diluluskan oleh kerajaan negeri. Zon penampan mempunyai tembok dan ditanam pokok-pokok besar. Jaraknya hampir satu kilometer. Kira-kira tidak sampai 10 keluarga yang tinggal berhampiran sempadan zon penampan tidak akan nampak tapak perkuburan tersebut.

Pembangkang dengan nada perkauman mendakwa kerajaan PAS lebih lunak dengan pemaju apabila menambahkan lagi keluasan tapak jirat Cina. Memang betul keluasan projek ditambah dengan tujuan melebarkan lagi zon penampan bukan menambah keluasan tapak perkuburan.

Projek yang diluluskan pada tahun 2007 itu adalah tanah milik bukan Melayu (Cina) tetapi berstatus Simpanan Melayu yang dibeli oleh datuk neneknya pada 18 April 1926. Penulis ingin membetulkan status tanah tersebut, di mana dalam keluaran terdahulu ianya didakwa sebagai bukan Tanah Simpanan Melayu. Memang di negara ini masih terdapat Tanah Simpanan Melayu yang menjadi milik bukan Melayu. Pemilikan terhadap tanah tersebut berlaku sebelum zon Tanah Simpanan Melayu diwartakan pada 4 April 1933 oleh penjajah British. Tuan tanah bukan Melayu masih berhak ke atas tanah tersebut cuma mereka tidak berhak menukar status tanah serta mesti mematuhi syarat-syarat ke atas tanah tersebut seperti yang termaktub dalam syarat-syarat Tanah Simpanan Melayu.

Timbul persoalan, jika dari awal sudah tahu statusnya Tanah Simpanan Melayu mengapa kerajaan negeri luluskan juga untuk projek pembinaan jirat Cina yang bertentangan sama sekali dengan roh sebenar kewujudan Tanah Simpanan Melayu? Jawapannya, kena bertanya kepada kerajaan BN dahulu kerana mereka yang luluskan!

Kumpulan yang berdemonstrasi itu membantah tindakan kerajaan meluluskan tanah berstatus Simpanan Melayu yang cuma seluas 190 ekar untuk dijadikan jirat Cina. Yang meluluskan BN, yang diserang ialah PR. Tetapi bagaimana pula tentang kehilangan 1280.5 hektar Tanah Simpanan Melayu yang hilang di zaman BN. Terdapat 4845.22 Tanah Simpanan Melayu yang ditukar ganti (swapping) menjadi tanah Pegangan Bebas untuk tujuan perumahan, hanya 3564.72 yang berganti. Mengapa kumpulan tersebut tidak mengadakan himpunan mengecam kerajaan negeri BN dahulu?

Bagi perjuangan kumpulan yang terlebih Melayu itu, kekesalan atau kemarahan mereka bukan terhadap hak Melayu yang hilang (atau dianggap hilang) tetapi pihak mana yang menghilangkan. Jika pihak yang telah menghilangkan hak Melayu itu BN maka mereka buat pekak badak, tetapi jika yang (dianggap) menghilangkan itu PR, maka mereka pun meracau macam orang meroyan

Oleh: ZULKIFLI YAHAYA

TV3 menyiarkan berita bantahan penduduk Mukim Karangan, Kulim terhadap projek jirat Cina yang dibangunkan di sekitar kawasan tersebut. TV3 menyebut projek tersebut diluluskan pada 2011, ia satu pembohongan besar!!! Ia diluluskan pada 2007 sewaktu Kedah di bawah BN. Saya pernah menulis menjelaskan isu berkenaan, hanya mahu menyiarkan semula kali ini.

Selang dua hari selepas Himpunan Bersih 3.0, sekumpulan penduduk dari beberapa buah kampung di Mukim Karangan, Kulim mengadakan himpunan haram di hadapan Wisma Darul Aman. Mereka datang dengan empat buah bas yang membawa kanak-kanak (pada hari persekolahan), wanita, orang tua dan lain-lain untuk menyatakan bantahan terhadap pembinaan tanah perkuburan Cina (jirat) yang kononnya dibangunkan di atas tanah berstatus Simpanan Melayu.

Penulis tidak pasti benarkah mereka itu penduduk dari kawasan terbabit atau 'pemain import' dari kawasan lain sebab tidak kenal kesemuanya. Cuma sebahagian dari mereka yang dikenali adalah orang yang pernah mengaku sebagai ahli khariah Madrasah Salihiah Kanchut. Sewaktu demonstrasi membantah perobohan bangunan Salihiah dahulu mereka memegang hailer membelasah kerajaan negeri, sekarang pun orang yang sama juga yang menggalas hailer. Pelik juga ada manusia yang boleh bernaung di bawah dua buah khariah yang sama serentak, sedangkan antara Alor Setar dan Kulim jaraknya lebih dari 100 km.

Bersama-sama mereka juga adalah para lelaki yang memakai baju hitam ala Perkasa, duduk beramai-ramai di atas jalanraya di hadapan Wisma Darul Aman. Mereka turut menahan setiap kereta yang keluar dari Wisma Darul Aman, mengarahkan cermin kereta diturunkan kononnya untuk mempastikan supaya Menteri Besar tidak terlepas keluar. Lagaknya kira-kira macam samseng Kampung Dusun.

Apa yang diperjuangkan oleh kumpulan tersebut? Mereka menuntut supaya Kerajaan Negeri membatalkan projek pembinaan jirat Cina di atas tanah seluas 190 ekar di Sungai Kob. Hujah mereka tanah tersebut berstatus Simpanan Melayu serta jirat Cina tersebut tidak sesuai diadakan di kawasan yang terdapat ramai penduduk Melayu/Islam. Mereka menuduh projek tersebut diluluskan oleh kerajaan Pakatan Rakyat Kedah. Asas penentangan mereka adalah berkaitan isu perkauman, selari benar dengan perjuangan Umno dan Perkasa.

Penulis pernah membuat penjelasan mengenai isu berkaitan dalam keluaran terdahulu. Persoalan paling pokok ialah benarkah jirat Cina itu diluluskan oleh kerajaan Pakatan Rakyat? Jawapannya, tidak benar! Projek pembinaan jirat Cina itu telah diluluskan pada 2007 di masa Menteri besarnya ialah Datuk Seri Mahdzir Khalid. Serentak dengan kelulusan tersebut, penduduk kampung sudah bangkit membantah. Sewaktu kerajaan negeri termanggu-manggu mencari penyelesaian tiba-tiba kerajaan BN tumbang di Kedah.

Maka macam biasa beban pun terpikul kepada kerajaan PR. Untuk tidak memberi kelulusan projek dari awal adalah lebih mudah dari membatalkan projek yang telah diluluskan. Maka kerajaan perlu memikirkan kaedah terbaik supaya kedua-dua pihak berpuas hati.

Langkah pertama yang dilakukan oleh kerajaan negeri dalam mencari penyelesaian ialah Majlis Perbandaran Kulim menganjurkan dailog melibatkan pemaju dan penduduk. Rumusan terbaik dari dailog tersebut ialah perlu ada zon penampan (buffer zone) lebih lebar di antara tempat perkuburan dan perkampungan yang terdekat.

Jika di zaman BN zon penampan cuma melibatkan tanah seluas 20 ekar, tetapi hasil perbincangan semua bersetuju zon penampan dilebarkan sehingga melibatkan keluasan 80 ekar. Cadangan terbaru itu diluluskan oleh kerajaan negeri. Zon penampan mempunyai tembok dan ditanam pokok-pokok besar. Jaraknya hampir satu kilometer. Kira-kira tidak sampai 10 keluarga yang tinggal berhampiran sempadan zon penampan tidak akan nampak tapak perkuburan tersebut.

Pembangkang dengan nada perkauman mendakwa kerajaan PAS lebih lunak dengan pemaju apabila menambahkan lagi keluasan tapak jirat Cina. Memang betul keluasan projek ditambah dengan tujuan melebarkan lagi zon penampan bukan menambah keluasan tapak perkuburan.

Projek yang diluluskan pada tahun 2007 itu adalah tanah milik bukan Melayu (Cina) tetapi berstatus Simpanan Melayu yang dibeli oleh datuk neneknya pada 18 April 1926. Penulis ingin membetulkan status tanah tersebut, di mana dalam keluaran terdahulu ianya didakwa sebagai bukan Tanah Simpanan Melayu. Memang di negara ini masih terdapat Tanah Simpanan Melayu yang menjadi milik bukan Melayu. Pemilikan terhadap tanah tersebut berlaku sebelum zon Tanah Simpanan Melayu diwartakan pada 4 April 1933 oleh penjajah British. Tuan tanah bukan Melayu masih berhak ke atas tanah tersebut cuma mereka tidak berhak menukar status tanah serta mesti mematuhi syarat-syarat ke atas tanah tersebut seperti yang termaktub dalam syarat-syarat Tanah Simpanan Melayu.

Timbul persoalan, jika dari awal sudah tahu statusnya Tanah Simpanan Melayu mengapa kerajaan negeri luluskan juga untuk projek pembinaan jirat Cina yang bertentangan sama sekali dengan roh sebenar kewujudan Tanah Simpanan Melayu? Jawapannya, kena bertanya kepada kerajaan BN dahulu kerana mereka yang luluskan!

Kumpulan yang berdemonstrasi itu membantah tindakan kerajaan meluluskan tanah berstatus Simpanan Melayu yang cuma seluas 190 ekar untuk dijadikan jirat Cina. Yang meluluskan BN, yang diserang ialah PR. Tetapi bagaimana pula tentang kehilangan 1280.5 hektar Tanah Simpanan Melayu yang hilang di zaman BN. Terdapat 4845.22 Tanah Simpanan Melayu yang ditukar ganti (swapping) menjadi tanah Pegangan Bebas untuk tujuan perumahan, hanya 3564.72 yang berganti. Mengapa kumpulan tersebut tidak mengadakan himpunan mengecam kerajaan negeri BN dahulu?

Bagi perjuangan kumpulan yang terlebih Melayu itu, kekesalan atau kemarahan mereka bukan terhadap hak Melayu yang hilang (atau dianggap hilang) tetapi pihak mana yang menghilangkan. Jika pihak yang telah menghilangkan hak Melayu itu BN maka mereka buat pekak badak, tetapi jika yang (dianggap) menghilangkan itu PR, maka mereka pun meracau macam orang meroyan

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di sungai petani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sungai petani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 09:26 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sungai petani</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2012 09:25 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sungai petani</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 09:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

PCHBlog: Senarai Homesatay <b>Di Sungai Petani</b> Kedah

Posted: 05 Apr 2012 07:23 PM PDT

HOMESTAY 2 TINGKAT-RUMAH LUAS DAN SELESA: SESUAI UNTUK 1 HINGGA 3 KELUARGA :
AIR COND DAN KIPAS SILING
4 BILIK YANG LUAS
3 BILIK AIR
*Untuk Muslim Sahaja
*Rumah Bersih,Kemas dan Aman
*Ruang tamu dan ruang keluarga yang luas
*Berhadapan Jalan Utama
*Harga Berpatutan dan selesa
*Cadar,bantal dan selimut mengikut standard hotel
*Sabun Mandi disediakan- Pek mini
*Minuman teh/kopi percuma (layan diri)

KEMUDAHAN YANG DI SEDIAKAN :
-TV 29" dan DVD Player
-ASTRO
-Sofa
-Meja Makan-6 orang
-2 unit Kipas kaki
-Peti Sejuk
-Mesin basuh
-Penapis Air Bio Aura
-Microwave
-Pembakar Roti
-Jar elektrik
-Periuk Nasi Elektrik
-Dapur Gas
-Periuk, kuali dan peralatan memasak
-Keperluan asas memasak
-Pinggan Nasi (2 dozen), dan mangkuk,
-Cawan(2 dozen)Gelas (2 dozen)
-Setiap Bilik mempunyai 1 sejadah

Bilik Utama : AIR COND dan Kipas Siling
1 Katil Queen,4 biji bantal,selimut,almari baju,almari solek,rak baju,set meja kopi-2 orang dan sejadah.

Bilik 1 (Air cond dan kipas siling), Bilik 2, Bilik 3 : Kipas Siling
2 katil Single, bantal,selimut,rak baju,almari solek dan sejadah.

Panduan :
5KM dari Tol Sg.Petani Selatan
9KM dari Tol Sg.Petani Utara
6KM dari Pusat Bandar
3KM dari Ins.Perguruan Sultan Abdul Halim
2KM dari JPJ Sungai Petani
15KM ke UITM Merbok/AIMS

Harga Yang diTawarkan : RM 200/Semalam

Untuk Pertanyaan dan Tempahan sila hubungi:

En.Faizal - 019-5954003/010-5664005
Pn.Nura - 019-5954005

Alamat Homestay : No. 257-B Jalan Astana 7, Bandar Seri Astana, 08000 Sungai Petani, Kedah. (Fasa B)

CHECK IN - 2.00 PETANG
CHECK OUT - 12.00 TGH

-------------------------------------------------------------------------------

MUSLIMS ONLY

RM130 satu malam / per night

Lokasi : Lorong 83, Taman Ria, Sungai Petani

Info :3 air cond, 5 katil divan single . Bersih.

019-4441381

---------------------------------------------------------------------------------

Pak Ku Homestay

Alamat :
- No. 1805, Lorong 39, Taman Ria, 08000 Sungai Petani, Kedah. (rumah teres
dengan keluasan laman 2 tempat letak kereta).

Nombor untuk dihubungi :
- Encik Ku Halim : 012-4211723.
- Puan Harison : 012-5619623.

Kemudahan :
- 3 bilik, 1 bilik air dan 1 tandas.
- 2 unit penghawa dingin di bilik tidur utama dan kedua.
- mesin basuh, peti sejuk, dapur.
- peralatan dalam rumah yang lengkap seperti mendiami rumah sendiri.

Lokasi :
- 300 meter ke Masjid Al-Muttaqin, Taman Ria.
- 100 meter ke Medan Selera Taman Ria.
- 50 meter ke gerai menjual sarapan pagi.
- 200 meter ke pasar borong.
- 300 meter ke Stesyen Minyak Petronas & Shell.
- 300 meter ke kawasan Bandar Lagenda Heights (Pasaraya seperti Tesco &
Village Mall, Bank, Panggung Wayang, Restoran dan lain-lain lagi).
- 500 meter ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Muda.
- 5 kilometer ke pusat bandar Sungai Petani.
- 2 kilometer ke Hospital Sultan Abdul Halim.
- 4 kilometer ke Taman Air Carnival, Cinta Sayang.
- 50 meter ke taman riadah/rekreasi Taman Ria.

*HARGA BERPATUTAN DENGAN LOKASI YANG STRATEGIK UNTUK BERMALAM.

--------------------------------------------------------------------------------

Homestay Keluarga Besar

Jika anda dalam rombongan kenduri atau konvoi lawatan dan memerlukan tempat penginapan yang selesa hubungi Homestay keluarga Besar untuk mendapatkan tempat rehat dan penginapan yang selesa.
Lokasi:
-5 km Pekan Bukit Selambau
-15 km Pekan Kuala Ketil
- 30 km Pekan Baling
- 30 km Bandar Sungai Petani
- 25 km Pekan Sik
-18 km Pekan jeniang
- 30 km Gurun
Kemudahan:
-Ruang parkir dan medan yang luas
-5 bilik dan 4 bilik aircond
-Ruang dapur yang luas
-Kemudahan WIFI dan Astro
Kemudahan lengkap sebuah rumah.
Hubungi Kak Erah 0194744130 / 0195400912 / 0195295828 untuk tempahan.
Sewa harian RM 350.00
Diskaun untuk sewa melebihi 2 hari.

-----------------------------------------------------------------------------------

D Astana Homestay Sungai Petani

1. Dibuka untuk tempahan mulai November 2011.
2. Mempunyai 5 Bilik Tidur dan 4 Bilik Air yang luas dan selesa,
Ruang Tamu yang luas bawah dan atas dan terdapat 2 ruang Balconi di bahagian
atas.
3. Disediakan kemudahan seperti tv,astro, aircond (2 bilik utama),kipas siling
untuk setiap bilik,sofa atas dan bawah, meja makan, peti sejuk, seterika,
cerek air, toaster , pinggan mangkuk dan lain-lain lagi.
4. Setiap bilik disediakan towel, sejadah dan peralatan-peralatan lain.
5. Mempunyai ruang parking kereta yang luas.
6. Terletak di dalam Bandar sungai Petani dan berdekatan dengan petronas,
kedai, restoran, klinik ,farmasi dan Balai Polis.
7. Berdekatan dengan Highway SP Selatan dan SP Utara
8. sesuai sebagai persinggahan untuk percutian, majlis perkahwinan,
konvokesyen, dan sebagainya.
9. Masa untuk Check in pada pukul 2.00pm dan Check out pada pukul 12.00 pm.
10. Harga sewa untuk ruang bawah sahaja (2 Bilik ) + Dapur + Ruang Tamu = RM
200/day
11. Harga sewa untuk sebuah rumah = RM 300 /day dan dapat diskaun sekiranya
menginap lebih dari sehari
10. Anda jangan segan-segan nak call untuk buat tempahan dan juga boleh SMS
saya seperti no berikut : 0194457422/0133723535 (En Nizam) atau email pada
:hamkha_1102@yahoo.com
11. Anda juga boleh melawati di blog kami seperti berikut :
http://dastanahomestaysungaipetani.
blogspotcom

TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN DAN PERHATIAN ANDA

KAMI BERUSAHA UNTUK MEMBERI KEPUASAN DAN PERKHIDMATAN TERBAIK UNTUK ANDA
SEKELUARGA

------------------------------------------------------------------------------

Idaman Homestay, Sungai Petani, Kedah

Alamat :
- Taman Bandar Baru (belakang Caltex, tepi Taman Ria Indah), Sungai Petani, Kedah. (rumah teres 2 tingkat
dengan keluasan laman 2 tempat letak kereta).

Nombor untuk dihubungi :
- Puan Harison : 012-5619623.

Kemudahan :
- 3 bilik, 2 bilik air dan tandas.
- 1 unit penghawa dingin di bilik tidur utama dan kedua.
- peti sejuk, dapur.
- peralatan dalam rumah yang lengkap seperti mendiami rumah sendiri.

Lokasi :
- 500 meter ke Masjid Al-Muttaqin, Taman Ria.
- 600 meter ke Medan Selera Taman Ria.
- 50 meter ke gerai menjual sarapan pagi.
- 500 meter ke pasar borong.
- 10 meter ke Stesyen Minyak Caltex & Mobil.
- 500 meter ke kawasan Bandar Lagenda Heights (Pasaraya seperti Tesco &
Village Mall, Bank, Panggung Wayang, Restoran dan lain-lain lagi).
- 800 meter ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Muda.
- 4 kilometer ke pusat bandar Sungai Petani.
- 3 kilometer ke Hospital Sultan Abdul Halim.
- 2 kilometer ke Taman Air Carnival, Cinta Sayang.

*HARGA BERPATUTAN DENGAN LOKASI YANG STRATEGIK UNTUK BERMALAM.

---------------------------------------------------------------------------------

AYU SWEET HOMESTAY
RUMAH TERES 1 ½ TINGKAT.

INI SESUAI UNTUK PENYEWA YANG MEMPUNYAI TUGASAN LUAR, ROMBONGAN KAHWIN, MELANCONG,PENDAFTARAN PELAJAR BARU DAN LAIN-LAIN.

JARAK HOMESTAY KE

- EXIT TOL S.PETANI SELATAN - 8 KM / 9 MINIT
- EXIT TOL S.PETANI UTARA - 12 KM / 14 MINIT
- GIANT S.PETANI - 9 KM / 9 MINIT
- TESCO S.PETANI - 10 KM / 12 MINIT
- PARKSON RIA - 7 KM / 8 MINIT
- ECOSAVE – 3 KM / 3 MINIT
- BANDAR S.PETANI - 12 KM / 13 MINIT
- IKM SG PETANI - 14 KM / 15 MINIT
- UITM MERBOK - 20 KM / 23 MINIT
- PEKAN TIKAM BATU - 3 KM / 5 MNIT
- PANTAI MERDEKA - 30 KM / 33 MINIT
- K. BATAS, PENANG - 7 KM / 10 MINIT

KEMUDAHAN HOMESTAY (RUANG TAMU UTAMA DAN ATAS SERTA DAPUR)

- TV
- VCD, RADIO
- SOFA
- KIPAS
- MEJA KOPI
- IRON BOARD + SETERIKA
- PETI SEJUK
- MESIN BASUH
- MEJA MAKAN
- KABINET DAPUR BASAH/KERING
- PERALATAN MEMASAK
- CEREK ELEKTRIK
- SEJADAH

MEMPUNYAI 3 BILIK TIDUR SERTA 2 BILIK AIR

1. BILIK TIDUR UTAMA
- 1 KATIL SAIZ QUEEN – (AIR COND DAN KIPAS)
- ALMARI BAJU.
- MEJA SOLEK.
- PENYIDAI TUALA

2. BILIK TIDUR 2
- 1 KATIL SAIZ QUEEN – (KIPAS)
- ALMARI BAJU
- MEJA SOLEK
- PENYIDAI TUALA

3. BILIK TIDUR 3
- 1 KATIL SINGLE – (KIPAS)
- MEJA SOLEK
- RAK BAJU
- PENYIDAI TUALA
- TILAM TOTO DAN BANTAL EXTRA DISEDIAKAN.

DISKAUN SEKIRANYA MENGINAP LEBIH DARI SEMALAM.

* PROMOSI CUTI SEKOLAH

MASA
CHECK IN : 1400 HRS
CHECK OUT : 1230 HRS

UNTUK KETERANGAN LANJUT SILA HUBUNGI NO DI BAWAH:-
FENDY 019-4131700

TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN DAN PERHATIAN ANDA

KAMI BERUSAHA UNTUK MEMBERI KEPUASAN DAN PERKHIDMATAN TERBAIK UNTUK ANDA SEKELUARGA

ALAMAT : NO 68, JALAN PERDANA 9/19,
BANDAR PERDANA, 08000 SUNGAI PETANI,
KEDAH

---------------------------------------------------------------------------------

HOMESTAY 2 TINGKAT SESUAI UNTUK PENYEWA YANG MEMPUNYAI TUGASAN LUAR, ROMBONGAN KAHWIN, MELANCONG DAN LAIN-LAIN.

JARAK HOMESTAY KE
- EXIT TOL S.PETANI SELATAN 4 KM / 6 MINIT
- GIANT S.PETANI 4.2 KM / 7 MINIT
- TESCO S.PETANI 5 KM / 9 MINIT
- PEKAN S.PETANI 8 KM / 12 MINIT
- UITM MERBOK 18 KM / 23 MINIT
- PEKAN TIKAM BATU 3 KM / 5 MNIT
- PANTAI MERDEKA 22 KM / 26 MINIT
- K.BATAS, PENANG 7 KM / 10 MINIT

CARA SEWA
- RM 170.00 SEHARI

Putri Homestay, Sungai Petani

CARA TEMPAHAN
- TEMPAHAN MELALUI TELEFON DAN PENYEWA HOMESTAY DIKEHENDAKI MEMBAYAR RM 100.00 SEBAGAI DEPOSIT. PEMBATALAN TEMPAHAN MESTILAH DIBUAT 7 HARI SEBELUM TARIKH 'CHECK IN', JIKA TIDAK WANG DEPOSIT TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN.

- PENYEWA JUGA BOLEH TERUS DATANG MENGINAP DAN BAYAR SEMASA CHECK IN ( JIKA HARI TERSEBUT TIADA TEMPAHAN).

MASA
CHECK IN : 1400 HRS
CHECK OUT : 1230 HRS

UNTUK KETERANGAN LANJUT SILA HUBUGI:-
Md Hasni 016-4888025
Dani 016-3553156

----------------------------------------------------------------------------------

homestay
-rumah penginapan/sewaan harian.

harga:
- RM 150/day (TANPA AIR-COND)
- RM 250/day (DENGAN AIR-COND)*boleh dirunding
- juga boleh utk sewa bilik shj (harga mengikut jumlah bilik)

lengkap dengan kemudahan:
- 4 bilik tidur-aircond
- 3 toilet
- parking utk 2 kereta, berpagar
- rumah 2 tingkat
- dilengkapi perabut, katil, peti sejuk, tv dll (tilam & bantal tambahan juga
disediakan)

kedudukan:
B 65 JLN MERANTI 2/2, TMN DESA MERANTI, SP

- 5 minit ke bandar SP
- 20 minit ke UITM merbok
- 20 minit ke Maktab Perguruan Sultan Abdul Halim
- 15 minit ke Kolej Matrikulasi Pulau Pinang
- 20 minit ke AIMST University
- berdekatan dgn pasaraya Giant & Tesco
- 40 minit ke UiTM Permatang pauh Pulau Pinang (highway Utara Selatan)
- 30 Minit ke Politeknik Seberang Perai Pulau Pinang (highway Utara Selatan)

sesuai untuk:
- family
- rombongan kahwin.
- pendaftaran UITM, maktab perguruan,matrikulasi penang dan AIMST university
- penginapan untuk kursus.

untuk pertanyaan lanjut sila hubungi :
- en. mohd nasir 013-4314633 / 04-4311460
- cik fairuz 012-5452254

-----------------------------------------------------------------------------------

Homestay Hilda Sofea Sungai Petani

Jika anda berkunjung ke Sungai Petani dan memerlukan tempat penginapan yang selesa dengan harga yang berpatutan sila hubungi Homestay Hilda Sofea (Kak Erah 019529828 / 0194744130 .)
Kemudahan
3 bilik dan 2 bilik aircond sepenuhnya.
-Kemudahan dapur untuk memasak
Berdekatan dengan pelbagai kemudahan di Sungai Petani .
Kadar sewa RM 150 sehari.Diskaun istimewa untuk sewaan melebihi sehari.

----------------------------------------------------------------------------------

Nilam Sari Homestay Sungai Petani, kedah

Kemudahan yang disediakan :
* 4 bilik tidur (lengkap)
Bilik 1 + katil queen size + kipas angin + aircond + bilik air
Bilik 2 + katil queen size + kipas angin + bilik air
Bilik 3 + katil queen size + kipas angin + bilik air
Bilik 4 + katil single + kipas angin + bilik air
* Ruang Tamu yang luas & selesa + sofa
* Ruang Makan yang luas + meja makan
* TV * Peti Sejuk
* pinggan mangkuk
* Tempat letak kereta berbumbung yg luas
* Tempat rehat yang selesa
Lokasi yang strategik :
* 3 km dari tol SP Selatan
* Berhampiran Stesyen minyak Petronas
* Restoran Nasi Kandar (24 jam)
* Kedai-kedai dan 7 Eleven
* Pasaraya Parkson, Giant, TESCO
* Berhampiran Masjid & Surau

Check In : 2.00 petang
Check Out : 12.00 tengahari
Kadar : RM 280 1/malam

Untuk Tempahan sila hubungi : 013-4051458
Muhamad Nasir Bin Shaari - Nilam Sari Homestay

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved