ads

Rabu, 20 Jun 2012

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


Jawatan Kosong (Guru) <b>Di</b> MRSM <b>kubang Pasu</b> ~ info kerjaya <b>...</b>

Posted: 15 Jun 2012 07:37 PM PDT

Permohanan adalah dipelawa daripada WARGANEGARA MALAYSIA yang berkelayakan unluk mengisi kekosongan jawatan secara SAMBILAN seperti yang diterangkan di bawah ini:-

1. Guru Biologi
2. Guru Bahasa Melayu

Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut :-

a) WarganegaraMalaysia;

b) Berumur tidak kurang dari l8 lahun pada tarikh tutup iklan jawatan;

c) (i) ljazah Sarjana Muda yang diiktiraf aleh kerajaan daripada institusi-inslitusi Pengajian Tinggi Tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya;atau

(ii) ljazah Sarjana Muda Kepujian dalam bidang berkailan yang diiktiraf aleh kerajaan daripada instilusi-institusi Pengajian Tinggi Tempalqn atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya; DAN

(iii) Kepujian Bahasa Malaysia/Bahasa Melayu (termasuk lulus ujian lisan) pada peringkat Sijil pelajaran Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.

Mengemukakan surat permahonan secara rasmi beserta resume dan salinan sijil-sijil yang disahkan surat beranak, kad pengenalan dan lain-laln dakumen berkaitan serla 2 keping gambar berukuran passport dihantar kepada :-

Pengetua,
Maklab Rendah Sains MARA Kubang pasu
Lat 1929. Jalan Kg. Gelang,
06000 Jitra,
Kedah Darul Aman.
Tel :04-9170695 / j7
Fax :04-9170699

Tarikh tutup permohonan 25 Jun 2012

sumber iklan : http://www.mrsmkm.edu.my/kubangpasu
iklan jawatan klik sini

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 01:31 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 01:31 PM PDT

URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


THE DUKE&#39;S BLOG: TERJAH BALAK AZIZAN <b>DI BALING</b>: EPISOD <b>...</b>

Posted: 16 May 2012 12:03 AM PDT

Aku jumpa satu signboard kaler hijau (PAS memang suka kaler hijau). Dia tulis kat situ nama pemegang lesen balak ialah Winlyn Sdn Bhd. dan kontraktornya ialah SBB Nothern Trading.
Maknanya, kawasan balak ni berlesen. Sapa yang bagi lesen balak? Takkan JPJ kot??? Tentulah Azizan Razak...! Heh! Elok la tu...hasil kekayaan bumi ni bagi kat Cina. 
Tu yang orang PAS marah sangat kar Azizan tu... Depa dah lama dah dok target nak angkut balak lepas PAS dapat kuasa. Tapi Azizan bagi kat Cina la pulakkkkk..ishhh..!!!
Kami lalu melintasi air terjun Lata Chelak kat situ...airnya tetap keruhhhh. Dan kami terjumpa sebijik lori balak yang digunakan untuk angkut balak kat kawasan tu ke tempat simpanan balak-balak Azizan. Tapi lori tu dah rosak dan bangkainya dibiarkan situ...
Dekat dengan area tu, kami jumpa beberapa pokok balak yang rasanya baru saja ditebang. Mungkin semalam atau dua hari lepas. Aku tak sure. Tapi nampak macam baru...
Tak jauh dari situ, kami jumpa beberapa buah jentera berat untuk aktiviti pembalakan. Aku rasa macam nak turun sabotaj je jentera-jentera tu. Tapi memandangkan aku tak sejahat Azizan dan puak-puak PAS, maka aku batalkan niat aku...
Tapi geram aku tu membara je kat hati. Aku terpandang sebatang balak kat situ. Heh! Kalau diikutkan hati, nak je aku ambik sebatang bawak balik. Tapi memandangkan jeep aku takleh bawak balak..terpaksa aku lupakan niat aku tu...heh! Lagipun..haram woooo kalau curi...
10 minit dari situ, aku jumpa satu lagi signboard tertulis nama pemegan lesen balaknya, Cheng Chai Seng (Seng Heng Timber Trading) dan kontraktornya pula ialah Eng Chen Khoon (Amarzid Trading)...
Heh! Ni syarikat Cina lagi ni..kontraktornya pulak maybe syarikat "Alibaba". Joint venture dengan Phahrolrazi ke Amiruddin? Heh! Hasil Tanah Melayu dikaut bukan bumiputera. Agak-agak aku boleh dapat kontrak balak kat Tanah Besar China tak?
Walaupun otak aku bergegar naik 4x4 tu, tapi aku masih waras untuk berfikir. Sampai hati Azizan "rompak" hasil balak dan kongsi dengan Cina...kurang-kurangnya share la dengan orang PAS..at least depa pun Melayu jugak...(walaupun ada yang tak mengaku Melayu!) heh!
Nak tahu apa yang yang aku jumpa? Tunggu lagi 2 jam dari sekarang...memang panas brooo..!!!

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2012 07:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 07:31 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 07:49 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Kedah Ke KL: TUDIAA LAA!! Lagi Pas Masuk UMNO <b>di Padang</b> <b>...</b>

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

Semalam berlangsungnya penyerahan borang keahlian baru UMNO di Padang Terap. Dalam keahlian baru UMNO itu ada diselitkan dengan geng Terap Care, salah satu badan bergerak dari Pas.

Alhamdulillah..majlis penyerahan borang keahlian SMP dan borang keahlian UMNO berjalan dengan lancar di Kampung Bukit Nyamuk semalam. Seramai 50 org pemuda daripada Malau, Bkt Nyamuk, Kuala Janing dan Bukit Endin telah menyerahkan borang keahlian SMP. Ada diantara mereka adalah bekas ahli Terapcare (PAS). Seramai 20 org pemuda jugak telah menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Ketua Pemuda UMNO Kedah/Padang Terap Hj Badrol Hisham. Lebih membanggakan lagi apabila 2 org anak kepada pengerusi PKR Bukit Nyamuk jugak turut menyertai UMNO.

Ironinya bulan lepas, 2 org ahli UMNO Bukit Nyamuk telah masuk PKR dan majlis dibuat dirumah pengerusi PKR Bukit Nyamuk namun takdir Allah, mlm semalam 2 org anak dia telah dibukakan pintu hatinya oleh Allah untuk bersama2 berjuang dengan kami di dalam UMNO..TAHNIAH..SELAMAT DATANG BUAT SAHABAT BARU UMNO PADANG TERAP..KAMI MENGALU-ALUKAN KEDATANGAN KALIAN.

Ada sapa-sapa nak masuk tender untuk bida projek membina muzium Pas Padang Terap dan Terapcare tak? Tak perlu lesen kontrak, cukup sekadar tunjukkan no keahlian pas saja. Ahli seumur hidup Pas diutamakan, borang tender boleh didapati di MTD Pas Pedu..atau hubungi yb Nasir Zakaria dan Miezan..

Majlis yang sangat santai, tanpa protokol, tenang dan yg penting skali..sangat INTIM..pakai kain pelekat lagi..janji matlamat tercapai..pemuda yg berbaju putih dn berambut ala-ala mat emo tu adalah anak kepada pengerusi pkr Bkt Nyamuk.

Mc ucapkan syabas kepada Troopers TMK  Padang Terap kerana membawa info yang berharga ini.



McTheory:
Pada sesiapa yang nak masuk UMNO tu boleh contact kami.. jangan malu-malu.

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2012 07:33 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>PADANG TERAP</b> NIKMATI BANYAK BANTUAN PUSAT | Portal <b>...</b>

Posted: 06 Jun 2012 11:58 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Mengikut sifir mudah, Parlimen Padang Terap yang terletak di Kedah Timur seharusnya mampu kekal di tangan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU-12), 2008. Bagaimanapun tsunami politik yang ...

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di tanjung dawai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di tanjung dawai</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 03:07 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Petuapaje.blogspot.com: Makan-Makan <b>Di Tanjung Dawai</b>

Posted: 09 Mar 2012 12:50 AM PST

Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Setelah menjemput anak di MRSM Merbok....singgah makan di Tanjung Dawai. Anak-anak kata nak makan...Ok lah....
Kebetulan pula hari sudah meremang senja dan hujan lebat pula....semasa perjalan pergi pun hujan sudah renyai-renyai dan disesetengah tempat hujan lebat dan ada juga tempat-tempat yag tidak hujan.


Makan yang dipesan pun sampai...semua makanan laut...kerang bakar, sup sayur, sotong goreng, udang goreng dan kautew goreng. 
Semua tak nak makan nasi...diet...takut gemuk...wal hal makanan laut terutamanya sotong paling tinggi kolestrol...

 http://Petuapaje.blogspot.com

Petuapaje.blogspot.com: Makan-Makan <b>Di Tanjung Dawai</b>

Posted: 09 Mar 2012 12:50 AM PST

Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Setelah menjemput anak di MRSM Merbok....singgah makan di Tanjung Dawai. Anak-anak kata nak makan...Ok lah....
Kebetulan pula hari sudah meremang senja dan hujan lebat pula....semasa perjalan pergi pun hujan sudah renyai-renyai dan disesetengah tempat hujan lebat dan ada juga tempat-tempat yag tidak hujan.


Makan yang dipesan pun sampai...semua makanan laut...kerang bakar, sup sayur, sotong goreng, udang goreng dan kautew goreng. 
Semua tak nak makan nasi...diet...takut gemuk...wal hal makanan laut terutamanya sotong paling tinggi kolestrol...

 http://Petuapaje.blogspot.com

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


JayHemSem: Balik Kampung <b>di Yan Kedah</b>

Posted: 06 May 2012 04:09 AM PDT

Aku ni sebenarnya generasi mereka yang mak bapak berhijrah ke KL untuk mencari rezeki, jadinya boleh dikatakan aku ni orang bandarlah. Keluarga sebelah arwah bapa aku pulak berhijrah dan menetap kat KL tahun 1970-an dulu tapi ada lagi la kampung di Kedah sana. Memang setiap tahun pun aku dan keluarga akan balik ke Kedah berjumpa sanak saudara di sana. Awal bulan Mac yang lepas, aku berkesempatan la ke Kedah sebab sepupu aku berkahwin. So, mari kita ikuti perjalanan pulang ke kampung mak aku:  R&R Gurun ni aku tengok dalam tips2 di Foursquare kata surau dia best, so aku pun pergi la singgah semayang sekejap pastu alang-alang wusha la sekali. Memang betul best pun. Sejuk, tenang dan aman jer rasa kat dalam surau tu walaupun takde air-cond. Sangat menarik. Lepas je R&R Gurun ni, ada satu persimpangan keluar baru di Pendang. Kami keluar di situ dan menuju ke Kota Sarang Semut. Kampung mak aku sebenarnya di Pendang tapi dah berpindah ke tempat lain setelah arwah datuk meninggal. Singgah dulu kat rumah nenek aku di tepi sawah:

 Jarang aku nak dapat tengok pokok kekabu macam kat gambar bawah ni: Lepas melawat nenek, pergi pulak rumah kakak sulung mak aku. Nama kampung ni Kampung Jemerlang. Kat Kedah ni nama tempat pelik-pelik, tapi kat negeri memana pun nama pelik-pelik jugak. Esoknya kenduri sebelah lelaki. Orang rumahnya orang Kelantan.
Tak lama menginap di Kedah. Keesokkan harinya dah balik ambik isteri di Ipoh dan seterusnya balik KL. Dalam perjalanan balik ke KL, terserempak dengan Pau Yik Mun kat R&R Ulu Bernam. Ada pernah sekali tu tengok kat TV katanya sedap pau Yik Mun ni. So, aku pun beli la sikit. Memang sedap pun. Nanti kalau berkesempatan balik Ipoh rumah mertua nak singgah dan beli lagi pau ni.
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved