ads

Isnin, 9 Julai 2012

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2012 11:12 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Shafie Nor: PERHILITAN rampas 46 tenggiling <b>di Changlun</b>

Posted: 28 May 2012 06:52 AM PDT

ALOR SETAR, ISNIN, 28 Mei, 2012: Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (PERHILITAN) Kedah dan Pulau Pinang merampas 46 tenggiling bernilai RM42,500 di Changlun, yang dipercayai cuba diseludup ke negara jiran, pagi tadi. 
Pengarah PERHILITAN Kedah, Rahim Ahmad, berkata rampasan itu hasil pemerhatian empat anggota penguatkuasa jabatan itu selama sebulan terhadap aktiviti penyeludupan haiwan eksotik ke negara jiran.
"Awal pagi ini, mereka menahan kereta Toyota Camry yang berhenti di lampu isyarat Pekan Changlun, tetapi pemandunya sempat melarikan diri," katanya kepada pemberita di Pusat Penetasan Tuntung, Bukit Pinang, hari ini.
Beliau berkata, tenggiling itu ditemui dalam bonet kereta dan empat daripadanya belum matang. 
Katanya, haiwan itu diseludup serta dijual di restoran untuk dijadikan makanan atau ubat, dan kes disiasat mengikut Seksyen 68(2)(a) Akta Pemuliharaan Hidupan Liar 2010 yang membawa hukuman maksimum penjara tiga tahun atau denda RM100,000 atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan. 
Abdul Rahim berkata, semua tenggling itu akan dilepaskan semula di hutan simpan Pedu, Padang Terap dan Hulu Muda. - BERNAMA

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2012 11:23 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 11:41 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jun 2012 11:37 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 11:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 11:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 11:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 11:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tanah kebun untuk <b>di</b> jual <b>di</b> Kubur Panjang, <b>Pokok Sena</b> Offer <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 06:40 AM PDT

Publish Date: 04-04-2012 21:40:29 | Contact name: Asmaniza | Location: Pokok Sena | Place: Kubur Panjang | 7 times displayed |

Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena, Mukim Rambai, Pendang, Kedah.

Terletak hampir dikawasan pekan Kubur Panjang. Ada akses jalan hingga ke kebun.

Jarak tanah kebun dari jalan kampung luar 250 ke 300 meter. Jarak sekolah rendah 400 meter.

Tanah kebun getah pertengahan umur dan masih mengeluarkan hasil.

Sesuai untuk pertanian dan pelaburan jangka panjang. Dijangka kawasan sekitar pekan akan dibangunkan.

Pelaburan untuk perumahan amat bersesuaian kerana keadaan tanah yang rata, lebar dan panjang.

Seluas 6 relung sepenjuru (sekitar 4.5 ekar). estimate luaskaki 272250 kps

Harga 450K nego.

* Mahu dijual segera oleh waris2. Hanya untuk yang serius dan benar2 berminat.

Berminat atau sebarang pertanyaan boleh hubungi NurAsmaniza 01114734167 @ Bashirun 0194238023.

Contact Asmaniza: Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena

Send me an email with links to manage my Ad

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2012 11:20 PM PST

URL Sumber Asal :-

GERAKAN TIMUR: Mahfuz Bakal Jual "Bandaraya <b>Pokok Sena</b> <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2012 02:03 AM PST

Mahfuz atau lebih dikenali sebagai Professor Serba Tahu ini sememangnya dikenali sebagai "penghujah hebat."  
Sebutlah bidang apa sekalipun, dari astronomi ke ekonomi, waima permasalahan metafizik yang melibatkan atom, atau dalam bahasa tasawwuf boleh dirujuk sebagai "nur", mampu dihuraikan secara terperinci dan ilmiah oleh Mahfuz.
Tidak hairanlah apabila dia berjaya mengangkat martabat Pokok Sena kepada status bandaraya berbanding bandar-bandar lain di Malaysia.  Dan cita-citanya untuk menjadi PM adalah selaras dengan "kelayakkan" yang ada padanya dalam bidang ekonomi persis yang diajar di Oxford.
Namun kali ini, Mahfuz mungkin terpaksa menjual "bandarayanya", gara-gara kenyataannya menuduh KBS menyediakan dana sebanyak RM30 juta untuk menaja gerakan JATI yang dipimpin oleh Dato' Dr. Hasan Ali.  
Sebelum ini, Dato Dr. Hasan Ali juga telah menyatakan hasrat yang sama terhadap Mahfuz.  
Tuduhan yang amat berat ini boleh membawa tanggapan negatif kepada Kementerian Belia Dan Sukan.  Menterinya, Dato Seri Ahmad Shabery Chik berkata tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan mahkamah seperti sama, sekiranya Mahfuz masih mengemukakan dakwaan tanpa asas.
GT percaya, kenyataan dari Mahfuz ini hadir dari anugerah "kebijaksanaan" yang dimiliki.  Pastinya, Mahfuz punya sebab untuk berbuat demikian.  Apatah lagi, setiap perkataan yang keluar dari mulutnya dikawal oleh otak yang bernas, yang mampu menelaah permasalahan hidup, dari segi ekonomi, rohani dan jasmani.  
Walaupun dikhabarkan sekadar berpendidikan SRP, itu bukan halangan untuk Mahfuz, kerana he is gifted!  Bukti yang nyata, sehingga hari ini, rakyat Pokok Sena mahukan pemimpin "berfikiran jauh" dan "berwawasan" seperti Mahfuz ini.  Jasa Mahfuz membawa "pembangunan ekonomi dan infrastruktur" di Pokok Sena menunjukkan dia seorang yang "bijaksana"!
Kepada Dato Seri Ahmad Shabery Chik, GT cadangkan, jangan berlengah kerana dakwaan oleh Mahfuz ini, seandainya dibiarkan berleluasa bakal membenarkan dakwaannya.
Pembohongan seharusnya tidak diberi peluang untuk berlegar-legar di arena politik Malaysia.  
Sebelum sempat dia merealisasikan kata-kata kepimpinannya untuk menjual Putrajaya, pastikan Mahfuz terpaksa "jual" Pokok Sena terlebih dahulu!

UMNO Yakin Dapat Rampas Semula Kawasan Parlimen <b>Pokok Sena</b>

Posted: 26 Apr 2012 03:11 AM PDT

Kategori Dari Bahagian

UMNO Yakin Dapat Rampas Semula Kawasan Parlimen Pokok Sena

Oleh : Wan Mohd Hafiz Wan Hamzah

POKOK SENA, 26 April – UMNO Bahagian Pokok Sena menaruh keyakinan untuk merampas kembali kawasan DUN dan Parlimen Pokok Sena berdasarkan respon yang diberikan oleh rakyat di sekitar kawasan tersebut.

Menurut Ketua UMNO Bahagian Pokok Sena, Datuk Ahmad Lebai Sudin,  hari ini jelas rakyat sudah mula meluat dan muak dengan sikap kerajaan Pakatan Pembangkang yang lebih banyak berpolitik daripada menumpukan usaha untuk membantu rakyat serta membangunkan ekonomi serta infrastruktur negeri Kedah, terutamanya di sekitar Pokok Sena.

"Ini dapat kita lihat berdasarkan ceramah-ceramah yang dianjurkan oleh Pakatan Pembangkang di kawasan sekitar sini yang semakin kurang mendapat sambutan dari rakyat awam. Suasana hari ini tidak seperti dulu. Mungkin rakyat sudah mulai sedar bahawa Pas sebenarnya tidak mampu mentadbir dan lebih banyak berpolitik daripada menumpukan usaha-usaha membela rakyat," ujarnya.

Selain daripada itu, katanya lagi, kebanyakan program yang dijalankan oleh UMNO Bahagian, termasuk sayap Pemuda dan Puteri dilihat mendapat respon yang menggalakkan daripada rakyat setempat.

"Kami juga kerap mengadakan program-program untuk rakyat bagi mengeratkan hubungan kami dengan masyarakat setempat. Alhamdulillah, berdasarkan daripada pemerhatian kami, sokongan rakyat sudah mula kembali kepada UMNO semula setelah melihat kepincangan dan kelemahan Pas sebagai parti yang mentadbir negeri Kedah," ujarnya kepada UMNO Online di sini hari ini.

Setakat ini menurut beliau, barisan kepimpinan bahagian dan ahli-ahli UMNO Pokok Sena sudah bersedia pada bila-bila masa untuk menggerakkan jentera bagi menghadapi pilihanraya umum yang ke 13 tidak lama lagi.

"Kami di sini sememangnya sudah mengatur gerak kerja sebagai satu persediaan menghadapi pilihanraya yang akan datang ini. Segala jentera-jentera termasuk sayap Pemuda dan Puteri telah dikerahkan untuk bergerak dengan mengadakan pelbagai program bagi mendekati rakyat di kawasan ini.

"Sekiranya pilihanraya ke 13 ini diumumkan dalam masa yang terdekat, kami  sudah pun bersiap sedia menghadapinya. InsyaAllah, kami di UMNO Bahagian Pokok Sena yakin bahawa pada pilihanraya kali ini, kita akan dapat merampas semula Parlimen Pokok Sena dan dengan izin Allah, negeri Kedah secara keseluruhannya," akhir beliau. -MediaUMNO

Berita Bertarikh 26 April 2012 (2 Minggu Lalu) Pada 6:11 PM

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 11:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tanah kebun untuk <b>di</b> jual <b>di</b> Kubur Panjang, <b>Pokok Sena</b> Offer <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 06:40 AM PDT

Publish Date: 04-04-2012 21:40:29 | Contact name: Asmaniza | Location: Pokok Sena | Place: Kubur Panjang | 7 times displayed |

Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena, Mukim Rambai, Pendang, Kedah.

Terletak hampir dikawasan pekan Kubur Panjang. Ada akses jalan hingga ke kebun.

Jarak tanah kebun dari jalan kampung luar 250 ke 300 meter. Jarak sekolah rendah 400 meter.

Tanah kebun getah pertengahan umur dan masih mengeluarkan hasil.

Sesuai untuk pertanian dan pelaburan jangka panjang. Dijangka kawasan sekitar pekan akan dibangunkan.

Pelaburan untuk perumahan amat bersesuaian kerana keadaan tanah yang rata, lebar dan panjang.

Seluas 6 relung sepenjuru (sekitar 4.5 ekar). estimate luaskaki 272250 kps

Harga 450K nego.

* Mahu dijual segera oleh waris2. Hanya untuk yang serius dan benar2 berminat.

Berminat atau sebarang pertanyaan boleh hubungi NurAsmaniza 01114734167 @ Bashirun 0194238023.

Contact Asmaniza: Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena

Send me an email with links to manage my Ad

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2012 11:21 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 11:36 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Penagih Dadah Dicekup <b>Di Pokok Sena</b>

Posted: 21 Jan 2012 01:00 AM PST

POKOK SENA – Seramai 33 orang dipercayai penagih termasuk seorang pengedar dadah ditahan dalam serbuan pasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Daerah Kota Setar di ladang kelapa sawit di Kampung Menerong, Mukim Derang dekat sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan, berkata mereka berumur antara 20 hingga 50 tahun adalah rakyat tempatan terdiri daripada penduduk kampung berhampiran kawasan ladang berkenaan.

Semasa serbuan, terdapat mereka dipercayai sedang melepaskan gian dan ada di antara mereka baru masuk ke ladang itu menaiki kereta dan motosikal.

"Mereka adalah bekerja sendiri dan juga penganggur. Ada yang cuba melarikan diri tetapi polis bertindak cepat menahan mereka.

"Siasatan awal mendapati mereka mengambil dadah jenis ganja dan juga ubat batuk," katanya kepada pemberita di sini.

Adzaman berkata, pihaknya merampas 23 motosikal dan tiga kereta yang kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar untuk disiasat.

Polis percaya ladang kelapa sawit itu digunakan sebagai tempat melepaskan ketagihan mereka sejak tiga bulan lalu dengan membina sebuah pondok kecil tersorok di hujung ladang.

Beliau berkata, pihak polis melakukan intipan sejak sebulan lalu selepas mendapat maklumat orang ramai. – BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Kembara Sufi <b>Di</b> Bumi Tuhan: Penjara <b>Pokok Sena</b>

Posted: 23 May 2012 08:41 PM PDT


"Dengan Nama Allah s.w.t. Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani"
Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar. Puji-pujian hanya layak buat Mu, Tuhan sekelian alam. Pemilik segala isi dunia dan akhirat. Selawat dan salam buat kekasih tercinta yang amat dirindui, Nabi Muhammad s.a.w. dan kaum kerabat Baginda. Tidak lupa jua buat para sahabat dan tabi'in sekalian.
Alhamdulillah Ya Allah atas keizinan untuk hamba ini bertinta lagi. Mahu berkongsi sesuatu bersama pembaca sekalian. Moga peroleh manfaatnya…(^^,)
Beberapa minggu yang lepas, Ustazah Faridah daripada Jabatan Mufti hadir bagi berkongsi ilmu semasa Kelas Tafsir Wanita dan beliau ada menyebut supaya staf dan pegawai Pusat Islam UUM mengadakan satu program ziarah ke Penjara.
Hasil daripada cadangan tersebut, maka tercetuslah idea untuk mengadakan program Ziarah Ukhuwah ke Penjara Pokok Sena yang disertai oleh 12 orang pegawai dan staf Pusat Islam termasuk ana sendiri. 
 "Ustazah, saya nak pergi juga Penjara Pokok Sena. Ustazah buatlah program tu sebelum saya habis. Saya nak pergi juga macam mana sekalipun. Huhu!", ana suarakan hasrat hati kepada seorang pegawai yang uruskan program tersebut.
Tidak menyangka Allah izin untuk ana turut serta walaupun sudah berada di minggu terakhir praktikal. 
Ini gambar cawan yang ana ambil semasa sarapan pagi bersama pegawai penjara. Apabila beliau khabarkan kepada kami bahawa tidak dibenarkan bawa masuk kamera, telefon, beg, dan peralatan lain ketika masuk ke penjara, ana cari sesuatu yang boleh dijadikan kenangan. Cawan pun cawanlah…hehe! :p
Sebaik sahaja selesai sarapan pagi. Kami diberikan taklimat berkaitan latar belakang dan penubuhan Penjara Pokok Sena disamping prosedur kemasukan banduan ke dalam penjara tersebut.
Pegawai tersebut menceritakan pengalaman beliau kepada kami semua, "sebelum nie saya bekerja di Jabatan Zakat. Lepas tu saya minta untuk bekerja kat sini. Hari pertama masuk sekadar diberi taklimat dan sesi perkenalan dengan anggota yang berada disini."
"Hari kedua saya masuk ke penjara. Hari tu juga ada banduan lelaki bergaduh sesama mereka sampai salah seorang daripada mereka tu cedera dikepala. Kayu tertusuk dibelakang kepala dan tembus dibahagian muka. Ngeri saya tengok. Masa tu juga rasa menyesal minta kerja kat sini. Hehe!".
Muka masing-masing yang mendengar turut terasa ngeri seolah-olah merasai apa yang beliau rasakan.
"Tapi, lama kelamaan. Saya rasa bahagia kerja dekat sini. Kalau tak silap saya, dalam 6 orang yang sudah masuk agama Islam. Saya pegang banduan non-muslim seorang setahun pun jadi dah, bekalan akhirat untuk saya disana. alhamdulillah…" luahnya lagi.
Setelah selesai taklimat, kami semua bergerak masuk ke dalam penjara. Masing-masing berbisik antara satu sama lain. Ada perasaan takut dan berdebar-debar muncul dalam hati. Ana? Tetap teruja nak masuk. hehe!
Kami diasingkan mengikut jantina sebab penjara lelaki dan wanita diasingkan. Ketika berjalan masuk, kami diiringi oleh pegawai penjara. Tembok tinggi, dawai dan pagar besi penuh dikiri dan kanan kami. Semuanya kukuh, tinggi dan berkunci supaya tidak ada banduan yang terlepas.
Saat kami masuk, masing-masing memuji kekreativiti para banduan yang mencipta taman-taman bunga yang ada dikiri kanan sepanjang kami masuk. Seolah-olah tidak berada dipenjara walaupun hampir segenap ruang mempunyai pagar besi yang memisahkan ruang yang lain.
Ketika dalam perjalanan, sempat juga kami bertanya kepada pegawai penjara. Rupanya Penjara Pokok Sena mempunyai ramai banduan yang terlibat dengan dadah samaada sebagai rakan subahat, pengedar, penjual, dan penghisap.
Kami tiba disatu bilik yang dijadikan tempat untuk para banduan memperoleh pengisian rohani iaitu bahagian modal insan. Disini mereka diajar berkaitan akidah, ibadat, akhlak, syariat dan sebagainya. 
Slot pertama dimulakan dengan perkongsian ilmu yang disampaikan oleh seorang pegawai Pusat Islam berkaitan taubat. Ana dan beberapa rakan yang lain duduk ditepi disamping mata memandang ke sekeliling memperhatikan kertas dan tulisan yang tertampal di dinding bilik.
"Erm..Puan, nak tanya. Pegawai penjara lelaki masuk sini ke tak ek?". sapa ana. 
"Tak masuk sebab sini hanya untuk wanita sahaja", jawabnya.
Ana senyum. Perlahan-lahan ana tanggalkan niqab tanpa dipinta. Bila ana tanggalkan niqab, ada staf yang menyapa.
"Eh, asma'. Pegawai tu suruh tanggal ke?".
Ana senyum. "Taklah kak, saya sendiri yang nak tanggal. Kalau saya turun lapangan dan buat kauseling jalanan, saya tanggal juga niqab nie supaya dorang rasa selesa dengan saya…",
"Tertutup tidak jumud, terbuka tidak hanyut"
Sewaktu perkongsian ilmu masih berlansung ada staf yang bagitahu ana, "asma', nanti akak nak satu group dengan awak ya. Hehe!…"
"Erk! taknaklah, sapa yang nak satu group dengan akak. Huhu! Bukannya ramai pun dorang nie, buatlah lima group, seorang handle satu group", ana sengaja bercanda. 
Ana tahu dia sedikit berdebar dan segan untuk berhadapan dengan banduan. Tambahan pula ana dah biasa berhadapan dengan insan-insan seperti mereka apabila turun ke lapangan sewaktu buat operasi dan rumah akhlak wanita.
Setelah dibahagikan kumpulan, ana masuk satu group dan kami berta'ruf antara satu sama lain. Hampir semua yang berada dalam group ana berumur dalam 30 tahun keatas. Hanya 3 orang sahaja yang muda dari ana.
--------------------------------------------------------------------------
Erm...ustazah, ustazah tak takut ke masuk sini?", sapa salah seorang antara mereka ketika sesi LDK diadakan.

"Taklah, malah saya teruja dan tak sabar mahu bertemu kalian. Bila saya dengar perbincangan pegawai Pusat Islam mahu buat program disini, saya bagitahu saya mahu ke sini tidak kira macam mana sekalipun", ana senyum sambil menampakkan barisan gigi.

"Teruja? Tapi kebanyakan orang takut nak masuk sini ustazah. Yelahkan, kat sini tempat orang jahat-jahat. Takde sapa yang nak masuk sini.", sambungnya lagi.

"Ia ke? Bagi saya sendiri, tak semua yang masuk penjara nie orang jahat. Ada juga Ulama' yang dimasukkan dalam penjara. Dan ada juga Ulama' yang menulis kitab ketika dalam penjara...", mereka seolah-olah terkejut mendengar bait-bait kata yang saya luahkan.

"kakak-kakak dan adik-adik mahu tahu yang kita ini punya kuasa ajaib?", tanya ana pula.

"Kuasa ajaib? Macam mana tu ustazah?", sekali lagi mereka terkejut.

Ana senyum. "iaitu doa...", jawab ana ringkas.

"Saya tahu ada dalam kalangan kakak-kakak dan adik-adik masuk ke sini sebab teranaiya dan difitnah oleh orang lain tanpa disedari". saya menyambung bait-bait kata. (ana bercakap sedemikian kerana kebanyakan dalam kalangan mereka masih dalam reman dan menunggu perbicaraan seterusnya dengan mahkamah).

Ada dalam kalangan mereka mula menangis.

"Ustazah, ada yang kata tempat nie neraka dunia?".

Sekali lagi ana senyum.

"Tapi saya kata, DUNIA ini adalah penjara bagi orang Mukmin...:) ".

--------------------------------------------------------------------------------------------
"Dekat sini ada tak ustazah yang ajar bab solat dan cara-cara macam mana nak solat?", tanya ana selepas semak bacaan al-fatihah setiap orang.

"Ada, selalu ja ustazah datang dan ajar berkaitan solat",

"Oh...kalau gitu saya tak nak teruskanlah bab yang seterusnya. Kita buat sesi dari hati ke hati nak?. Niat saya datang sini bukan nak ajar bab solat tapi ada benda lain?"


"Macam mana perasaan Kak Ina bila masuk sini ek?", tanya ana direct setelah mereka selesa untuk berbicara dengan ana.

"Mula-mula tu rasa sedih dan kecewa sangat. Terasa masa depan ni gelap gelita. dua tiga hari masa masuk sini asyik menangis je. Akak ada anak 4 orang, asyik fikir pasal anak jelah..." jawabnya jujur. Matanya mula berair.

"Yang lain-lain plak macam mana ya?", ana cuba korek sehabisnya untuk dibuat kajian dan dijadikan modul program sekiranya ana berpeluang masuk ke sini lagi.

Seorang demi seorang menceritakan hukuman dan bagaimana boleh masuk ke penjara disamping meluahkan apa yang terbuka dihati.

Ana senyum.

"Apa pula kenangan manis kak kat sini ek?", dia senyum dan ketawa dengan soalan ana.

"kenangan manis tu takdelah. Tapi pengalaman berharga tu ada la. Bila masuk ke sini akak rasa dekat sangat dengan Allah. Sebelum nie tak fikir pun pasal akhirat sebab sibuk dengan kerja dan anak-anak. Kadang-kadang solat pun tak pernah cukup. Tapi bila masuk sini ada kawan yang saling memahami dan dapat tambah ilmu berkaitan Islam", jelasnya.

"Sebab kita lupa Allah, maka Allah pun lupakan kita. Itu sebab Allah nak kita masuk sini supaya kita ingat Dia...", ana berkata. Ada yang tersentak.

"Cuba fikir kalau kita tak masuk sini dan tak kenal Islam. Agak-agak bila mati dalam keadaan kita yang asyik fikir dunia nie, kita duduk dekat tingkat mana bila kat akhirat nanti ek? Kita semua menuju ke perkampungan akhirat, itu matlamat kita di hidupkan di dunia."

"Siapa kata doktor yang merawat kalian, dia tidak pernah sakit? Siapa kata pegawai penjara kat sini tidak pernah buat silap? Dan siapa kata manusia tidak pernah buat dosa. Dan siapa kata yang masuk rumah akhlak, pusat serenti dan penjara tidak punya harapan dan masa depan? :) ", saya mula berikan 'ubat kuat'.

"Cuba rasa denyut nadi kakak-kakak dan adik-adik sekalian. Masih berdenyut kan? :) ".

Mereka semua mengangguk.

"Maka, selagi itulah kita masih punya harapan dan masa depan. Masih berpeluang untuk minta ampun dan taubat dengan Allah. Dan masih berpeluang untuk kembali ke pangkuan keluarga. Cuma satu, jangan pernah mengalah dengan ujian. Apabila keluar nanti, khabarkan kepada masyarakat bahawa takutnya saat hati berjauhan dengan Allah. Dan jangan jadi seperti AKU...", sambung saya lagi.

-----------------------------------------------------------------------------------
Itulah sedikit sebanyak yang mampu ana kongsi bersama dengan pembaca sekalian walaupun sebenarnya banyak lagi peristiwa yang berlaku sepanjang hampir 4 jam berada disana. Detik-detik yang berlalu sepanjang berada dengan mereka benar-benar ana hargai.
Cuba sedayanya untuk berikan mereka motivasi hidup bahawa mereka masih punya harapan dan masa depan sekiranya tidak berputus asa dengan ujian dan cubaan hidup yang sedang menguji mereka.
Jom sahabat-sahabat, kita doakan semoga umat Islam diseluruh dunia diberikan taufiq dan hidayah untuk kembali dan berada dalam fitrah Islam yang sebenar-benar. Wallahua'lam.
JOM KITA MENGEMBARA LAGI MENCARI BEKALAN KE DESTINASI ABADI…(^^,)

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2012 11:19 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 11:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tanah kebun untuk <b>di</b> jual <b>di</b> Kubur Panjang, <b>Pokok Sena</b> Offer <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 06:40 AM PDT

Publish Date: 04-04-2012 21:40:29 | Contact name: Asmaniza | Location: Pokok Sena | Place: Kubur Panjang | 7 times displayed |

Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena, Mukim Rambai, Pendang, Kedah.

Terletak hampir dikawasan pekan Kubur Panjang. Ada akses jalan hingga ke kebun.

Jarak tanah kebun dari jalan kampung luar 250 ke 300 meter. Jarak sekolah rendah 400 meter.

Tanah kebun getah pertengahan umur dan masih mengeluarkan hasil.

Sesuai untuk pertanian dan pelaburan jangka panjang. Dijangka kawasan sekitar pekan akan dibangunkan.

Pelaburan untuk perumahan amat bersesuaian kerana keadaan tanah yang rata, lebar dan panjang.

Seluas 6 relung sepenjuru (sekitar 4.5 ekar). estimate luaskaki 272250 kps

Harga 450K nego.

* Mahu dijual segera oleh waris2. Hanya untuk yang serius dan benar2 berminat.

Berminat atau sebarang pertanyaan boleh hubungi NurAsmaniza 01114734167 @ Bashirun 0194238023.

Contact Asmaniza: Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena

Send me an email with links to manage my Ad

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di sungai petani</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2012 09:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sungai petani</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2012 09:36 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sungai petani</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2012 09:26 PM PDT

URL Sumber Asal :-

leighton-contractors-jobs-2012-in-taiping-<b>sungai</b>-<b>petani</b>-and-bukit <b>...</b>

Posted: 21 Jun 2012 05:29 AM PDT

}s8IUjyʱɗ's{S.$òfwo )&m^{7w$ht7 껓OǗy~ʦc翾nq{ry#wz2~&ns=Z$ |ޙothҽܽEX}~ZQ$NWaޞ.0 Ʈ'Y8·cSH87q'OE(Z̖OV"n.?`GH^v[`7{> ه cp'$BQ zs}v'mvsw:vv&3v=]+V=׿f8Yx" X+8ni$ f W@3rCKuLL_\bw jtq/a6Gu8aDI6mW(|`opC{LeJX!%Gܾ2 v'K i%v0ڍ ?>oiprwfø[<0E5lW\JdVLZ!kA۵frY_c3\W`W W?טDyC/ EQӍ`MmM56ˇk؎01}7\]cqd߉^<}htJ,NUWB|twSy}y>㓣ˣ_oxTWi!,fCp*־wi\]ca-햄-Fc{F_tAtcJ-5$ub*`j~Bn5VA7zAvgD9%H14ŠS8o7篾,vyHO`5۝fgRx2F0ױ`.z޸nYV? p4\4P̄JqW,^N6 3n%An0:Ъhr-s`BltA0 Y86zm6S ٍ7HYL[fZVsAx- IID+'Aiܫ!xud,gLV0?J\!W]&ؤZUڝY|%T5F'cW5F࿕*ͼ-y |O=̶`n̳|j5GX2yn/&YnDbƠ?zk </NkEH}4wd1PS~[~~?eq Gf}͟_%js_!( aY~:4 U/W.jN.hvm XԷ/v#2p^\/ /Il̽X z0TT}x笷WzY q$ak3:t"Ld ?(|Fs,HAu[-r1xE[?+!}뾘bz>jqDM=swy' 7@lz+;0 -xP|!'sD!0NP$S(wF"V3h%j5S`k{T'y.HX: FZ|(fòcKzG#oؚh*uAxbnCDTg4x.;sŝ+s,bnmolnnmn66v( yY-Ptg[x/|oރ8w+Q }=^skwk{c(BJJ-,4rywX[1~#--r.# wJ(K~킽?4jNwAd[|k7X2'IʙT+NO^0 Q8sS0Ilnn ͭUr;{Aqdc/ڃ~on({qxYs-YTf"M/'q!p~ fyśT#03T'oֳqPc,`aHX:$A`ֶ叇ASql`/] NZ)-`{KrDb q VÛĂGEi'(g6 T,:)ط-~<}"*<+A5| U$F /zg~[6G$=qHaKr >%Zi~#Z$r>|ǩs=QTP%8Z a9O\*x䀏8;4QhdQ6r*lÍ^4l>TW<.C3j}H@g?KTy=ߴWW#«'hwlIa?IHl{+$DieF_\S+0eVqcGo)1bY=`*҂R(r :}VY.FSeݫ03LhO)cJ۞NmEA#I6m:c}m1 /`~#<9>8;{ۃ)oǣ7K Ѿ^"W)tC-at1ň^EY\xr'5f#W4Ip)&Zi 6{D8H#[JJ">&^ٌ>7+>z@`,mL1Q:6VMAV ({f?`޸rqNHb!TZj^XO#,X4u-p\Zp o)dDK2qgM`4Rg">N"ajRGȆf@h@M4As0;"(-C7w#g$,R .WK!(zk]p#O^}.ñwa0EϹ?^Uq=%N0f;;=v=_V@铔V GdqE%%3Q%Bmp8̃s/XPYzuL? &~Znl AE'D*~kǒ}^"Z,˙@;^|<+)\I .3uRPt/&C/;s}w@_@,`08Kb0d0OoĆk`'`5&\ʙ?MܜjmvD<\e;)؎ C¡/(33nPURWc`͵SP<&Yg)gq0` 4PtI*jƉ(mo.=4b9nc2`S%}[*,[m\8;},v==#S7Tzz] &=r$VtוlCA#rR!k2nkm샵 04+.B GFqQ&$7ӑ'@TA,%4rI&4D¢pd9ʠA `~buzQ$?(@'0k3 -c(woܤc=:oȯf;h)"Ikq`(1`G9EDeڣ @7A(4uhmcU0(AyB"3E9ҲSwRIHQ,HkÙ.r$ykg{ݤ n7%RM&r>zܖsQJ Y|hF!?|dDRCA(T$)!k8xjT=MRĎ)Xf:T?$M&i}\51.j\ (ee؅/@wَrS<|%j= &bws@PŎD> MxL>rt]M,D< 1S`t;Zm<CGNE5aB 7 EݍDӈI҂^42Vp=&@?sg=Q;h0 >bׄ鱬0$`j\Ssɡ'ߛ+ bP]+StD6b#!(]rQE 68k({IJ^qboA%Ұ< ;WǚbpoTDj)02lS) `bOQb^/ܰNM!)>&!pF@=x [e9}J$ 1+ ݈mmJX<7.(,ꃱ;m?Vx<䊡GQ%{4y|\>Xd8jiԧPq"l8+)l+]u0qPQ6GGQy" g:^W #Reznӡ1W ĺ}.YZ?;Ǽ/ tTbi_jY -M>5YcS44í}kajFYuT'>ُZ!);ya-66dôQ Me3'% JyF1=Wy:WfC<֝EC*:-^nnl{DVtaԑkdi&cV[iDVn2u�"ܻARDNZ)ʂ:*4u1#h'1Aʰ*$jC6tEFE$=6T/(UP}Ls?ZK+z%&%ibWFɍwbʅJ26#tw4T1ȲC頺\s }w 1.yZ6CǮoeGL͘ϋad7RUZF.ONiTeɚ{g@/D?2P vYp'rӈ}0S껖FMBH$j;Kܖ2+V6Kw|{q>Nfλ *5W,"x@<ܠ\+&oT,V¶䊡<|]{{mm0uħRx+Jt1B#pI2Tߘ<>Uyte%r|B4K\`;*|j }NFVξ >i"rN9ZK)s |C[ ըhYn7w'Y\rqVg<-ϒg`ap-%GEYmgu!QGZ=LOņccL.9\N)خ4xaO驳<3ILjbA=:H

<ɊSw6M 6w#5{|hYɌ|e<^s?xv,ЛϧLd&ӍM`2͔Zv1HCL`3ILUJrB(J'B&WH.kýz0j8w-bP3YL}a% ^ ZҦsLy 蓫IE.KNrǸ_r)W6`w^/6,11[&%I&nnGφIz7=,Io1s @)Fdz`L $1j1 [~b'YueTb?.Zݗ@RߦLez)GLw8f.-j( 42'.*A9E:]ųϊ3)0Y?C:&R)G.d-Ҧ:Kw BEYJL1k[3(S[2;{ؘ r&Plr9kmͦJP]^Vs: \2F:ҥ&5rLnO3#O0lTx^ 9˭#/0JfLD(m ?TЦ#IfD C]љtãZNq)˽AB6)!e5/@u0Ykm0ՕN2$גAYԯX1 c_tg4'wAsIf̄A2u^G; wɉPRXvI8\A[6l|jbsSqșhM;=&/"*9eZV)q2+g#̖9p3ڔ֪NLGZiH4XP Q"-ef=> YCVL[n/sĺK 2)fU}PgUz a/3y/-zU]ڨץ/)^[*_ Ǿ9=I^ف#5-- JcahlS1(WGl4+)(peu]1~ٯow4aka>UH'Vk5u(fR8#|V:7e97~#afKugw&"$Q?΢ٜdIdNƾ8P_K"#@.e/̔uTFxorcg9NflcƍGlӅ\_4]~YfSS%̖lR-/$fCq tBet2jKS;C![0+h0˫lڕc:@r/Fkj\; Q&ͪj5UM{{odIa?'`;nv=$+2Yl1ܢBJz#o6otb;B!fP-ȌLX3J>Ђ^HC.nV)@Ym ֖х%Ŵ52l[056[3G0Q<\-Yk+A`0ǂ8;TTkb^+מ̵N;}_?{[;߰2gt"FT`M 3,:~#gudFAkbzbF(!I]rJWr+W4ΝU-R}`FQgY3-٘!SگS!ZdxB$/ve7d3JpU.u*H`0"ƣB$oipU,RcOE+NA7^/|/α$A틨fEpk㶮bMOvEĽE*ׁp!\vEaG ݻ&< X>J|ĝ2s*S"&ԖETf(\95"%-v)p#*+g&Vut6M\:4V.m«1ȧ3L⹦kf>D lQ~>cdf WE^;|,i Xƫ/ h3V$A zYş"Qf xlt O#6PkO))Q,BT6@0 7|=mvFRpʎsptT[; F)PύѵtQ#YpRuzZ^ #S[&qm"ڛZvD@>=bNaYmKY@aBuM>.5+ߴ'_A $r">NbO7O,y n{`N4q/ $aAvM{SgQbe4"ejak+ST@in;'ŞV 8}-OXLT̵C#gjL5s"u1̀>Ip^`{ (m?%)Qb`=1tL*cQ QMw)#$[J0%fbenSؼ|p5sٽȒ`óajxYUhWVc݈j-klH{ "-tVx}l4+G_XUT^MFkY^i>GrI75S}$3.ݥWq|BF(*Ƌ$l-Ld\qXUdƼu}``O;1jc U_宯ݴKY28IċQij>Fz?nM}Gy<6YTC![x?5V$Qm$喅 E6ƆRIE!iU9SJ67mVEZzQC|SkġPHWۅY]/بbrK_V]Ŝ; 嗵1oL7NaATwTKRH/O&'& \XZ^cKsR6Z wnlZQ֋U]> e zȯRF Й,o 8䳱x(ZIU8Ql>J@]ADc|qL=LeCx[QU33Ix-<7#Gӥ->7~n7lNDFWMIVVTS])9qse;kwmtMՅFśvUQ]"DHb4#³dxkEΥÕ-06gNp(xw4B`{0*ԗ1ʯq;em`?sGnI(= #@k<*y#+ $;(-!y=7:|fgO}xxP)Ə!鞝Qi0¢Jk̴{xx3Î/ˁg`ӽ |yS߳/LlTAyx%Oĕ=]^#P~vO^oZG'Vo׻&$Uoј7-O(},18++ݑwu8?IbGY ǩ,㘝*Rt8*q7(E8(/ MyxϢԖa!DUBx2`g|+e GﱅQuuTko1wN73y|[}="0#jyX!Rs1yfBFZT *k">RJ%%Ν`$*O0/ҩb u;H8].s%r]Ix;Vg ;B8B*ՠ:H6*GIWCVE+uy9Sscdϝ-LPƤ4u#ZĨXxᇏ ɞ7~yq0I\( @S*_7vB:><2ww5|Fk0 "kħQZ׏#<"RAy<1ΚK/ŀx~W5'y\';QqM Wnٿj1^[Grt4gRhQ0B~ÓUzL}z|_LDZx뭒_P!L_+[>/SnT\?uˠ_/r8] '\ rj1xvӇ!/*dʅhZ,Ysc9a3Stҭ# xu]L<[o _M8wCӏ!Zw=ʳ NP:EG)V:}5|Z:y+ea"}xI22E2nG` z=ޛ~)G 'AR.yH%iaHf筓3b\ݴ>X:s#ݍ,~0c1{q7vFZU$TˣϗY&8Ӽp@jsuП;<>v43XAb"_߶k\.OV#pKxQNA"K9rN9Hc!oeut 3eMᵄN'$+cok/ُlM%ҳ5~&1;tYL'iLe((uZFsK!\gْܞ,|>smR:ueABGAUZO\c`_-Ģx31+moompY7F!0{

}s8IUjyʱɗ's{S.$òfwo )&m^{7w$ht7 껓OǗy~ʦc翾nq{ry#wz2~&ns=Z$ |ޙothҽܽEX}~ZQ$NWaޞ.0 Ʈ'Y8·cSH87q'OE(Z̖OV"n.?`GH^v[`7{> ه cp'$BQ zs}v'mvsw:vv&3v=]+V=׿f8Yx" X+8ni$ f W@3rCKuLL_\bw jtq/a6Gu8aDI6mW(|`opC{LeJX!%Gܾ2 v'K i%v0ڍ ?>oiprwfø[<0E5lW\JdVLZ!kA۵frY_c3\W`W W?טDyC/ EQӍ`MmM56ˇk؎01}7\]cqd߉^<}htJ,NUWB|twSy}y>㓣ˣ_oxTWi!,fCp*־wi\]ca-햄-Fc{F_tAtcJ-5$ub*`j~Bn5VA7zAvgD9%H14ŠS8o7篾,vyHO`5۝fgRx2F0ױ`.z޸nYV? p4\4P̄JqW,^N6 3n%An0:Ъhr-s`BltA0 Y86zm6S ٍ7HYL[fZVsAx- IID+'Aiܫ!xud,gLV0?J\!W]&ؤZUڝY|%T5F'cW5F࿕*ͼ-y |O=̶`n̳|j5GX2yn/&YnDbƠ?zk </NkEH}4wd1PS~[~~?eq Gf}͟_%js_!( aY~:4 U/W.jN.hvm XԷ/v#2p^\/ /Il̽X z0TT}x笷WzY q$ak3:t"Ld ?(|Fs,HAu[-r1xE[?+!}뾘bz>jqDM=swy' 7@lz+;0 -xP|!'sD!0NP$S(wF"V3h%j5S`k{T'y.HX: FZ|(fòcKzG#oؚh*uAxbnCDTg4x.;sŝ+s,bnmolnnmn66v( yY-Ptg[x/|oރ8w+Q }=^skwk{c(BJJ-,4rywX[1~#--r.# wJ(K~킽?4jNwAd[|k7X2'IʙT+NO^0 Q8sS0Ilnn ͭUr;{Aqdc/ڃ~on({qxYs-YTf"M/'q!p~ fyśT#03T'oֳqPc,`aHX:$A`ֶ叇ASql`/] NZ)-`{KrDb q VÛĂGEi'(g6 T,:)ط-~<}"*<+A5| U$F /zg~[6G$=qHaKr >%Zi~#Z$r>|ǩs=QTP%8Z a9O\*x䀏8;4QhdQ6r*lÍ^4l>TW<.C3j}H@g?KTy=ߴWW#«'hwlIa?IHl{+$DieF_\S+0eVqcGo)1bY=`*҂R(r :}VY.FSeݫ03LhO)cJ۞NmEA#I6m:c}m1 /`~#<9>8;{ۃ)oǣ7K Ѿ^"W)tC-at1ň^EY\xr'5f#W4Ip)&Zi 6{D8H#[JJ">&^ٌ>7+>z@`,mL1Q:6VMAV ({f?`޸rqNHb!TZj^XO#,X4u-p\Zp o)dDK2qgM`4Rg">N"ajRGȆf@h@M4As0;"(-C7w#g$,R .WK!(zk]p#O^}.ñwa0EϹ?^Uq=%N0f;;=v=_V@铔V GdqE%%3Q%Bmp8̃s/XPYzuL? &~Znl AE'D*~kǒ}^"Z,˙@;^|<+)\I .3uRPt/&C/;s}w@_@,`08Kb0d0OoĆk`'`5&\ʙ?MܜjmvD<\e;)؎ C¡/(33nPURWc`͵SP<&Yg)gq0` 4PtI*jƉ(mo.=4b9nc2`S%}[*,[m\8;},v==#S7Tzz] &=r$VtוlCA#rR!k2nkm샵 04+.B GFqQ&$7ӑ'@TA,%4rI&4D¢pd9ʠA `~buzQ$?(@'0k3 -c(woܤc=:oȯf;h)"Ikq`(1`G9EDeڣ @7A(4uhmcU0(AyB"3E9ҲSwRIHQ,HkÙ.r$ykg{ݤ n7%RM&r>zܖsQJ Y|hF!?|dDRCA(T$)!k8xjT=MRĎ)Xf:T?$M&i}\51.j\ (ee؅/@wَrS<|%j= &bws@PŎD> MxL>rt]M,D< 1S`t;Zm<CGNE5aB 7 EݍDӈI҂^42Vp=&@?sg=Q;h0 >bׄ鱬0$`j\Ssɡ'ߛ+ bP]+StD6b#!(]rQE 68k({IJ^qboA%Ұ< ;WǚbpoTDj)02lS) `bOQb^/ܰNM!)>&!pF@=x [e9}J$ 1+ ݈mmJX<7.(,ꃱ;m?Vx<䊡GQ%{4y|\>Xd8jiԧPq"l8+)l+]u0qPQ6GGQy" g:^W #Reznӡ1W ĺ}.YZ?;Ǽ/ tTbi_jY -M>5YcS44í}kajFYuT'>ُZ!);ya-66dôQ Me3'% JyF1=Wy:WfC<֝EC*:-^nnl{DVtaԑkdi&cV[iDVn2u�"ܻARDNZ)ʂ:*4u1#h'1Aʰ*$jC6tEFE$=6T/(UP}Ls?ZK+z%&%ibWFɍwbʅJ26#tw4T1ȲC頺\s }w 1.yZ6CǮoeGL͘ϋad7RUZF.ONiTeɚ{g@/D?2P vYp'rӈ}0S껖FMBH$j;Kܖ2+V6Kw|{q>Nfλ *5W,"x@<ܠ\+&oT,V¶䊡<|]{{mm0uħRx+Jt1B#pI2Tߘ<>Uyte%r|B4K\`;*|j }NFVξ >i"rN9ZK)s |C[ ըhYn7w'Y\rqVg<-ϒg`ap-%GEYmgu!QGZ=LOņccL.9\N)خ4xaO驳<3ILjbA=:H

<ɊSw6M 6w#5{|hYɌ|e<^s?xv,ЛϧLd&ӍM`2͔Zv1HCL`3ILUJrB(J'B&WH.kýz0j8w-bP3YL}a% ^ ZҦsLy 蓫IE.KNrǸ_r)W6`w^/6,11[&%I&nnGφIz7=,Io1s @)Fdz`L $1j1 [~b'YueTb?.Zݗ@RߦLez)GLw8f.-j( 42'.*A9E:]ųϊ3)0Y?C:&R)G.d-Ҧ:Kw BEYJL1k[3(S[2;{ؘ r&Plr9kmͦJP]^Vs: \2F:ҥ&5rLnO3#O0lTx^ 9˭#/0JfLD(m ?TЦ#IfD C]љtãZNq)˽AB6)!e5/@u0Ykm0ՕN2$גAYԯX1 c_tg4'wAsIf̄A2u^G; wɉPRXvI8\A[6l|jbsSqșhM;=&/"*9eZV)q2+g#̖9p3ڔ֪NLGZiH4XP Q"-ef=> YCVL[n/sĺK 2)fU}PgUz a/3y/-zU]ڨץ/)^[*_ Ǿ9=I^ف#5-- JcahlS1(WGl4+)(peu]1~ٯow4aka>UH'Vk5u(fR8#|V:7e97~#afKugw&"$Q?΢ٜdIdNƾ8P_K"#@.e/̔uTFxorcg9NflcƍGlӅ\_4]~YfSS%̖lR-/$fCq tBet2jKS;C![0+h0˫lڕc:@r/Fkj\; Q&ͪj5UM{{odIa?'`;nv=$+2Yl1ܢBJz#o6otb;B!fP-ȌLX3J>Ђ^HC.nV)@Ym ֖х%Ŵ52l[056[3G0Q<\-Yk+A`0ǂ8;TTkb^+מ̵N;}_?{[;߰2gt"FT`M 3,:~#gudFAkbzbF(!I]rJWr+W4ΝU-R}`FQgY3-٘!SگS!ZdxB$/ve7d3JpU.u*H`0"ƣB$oipU,RcOE+NA7^/|/α$A틨fEpk㶮bMOvEĽE*ׁp!\vEaG ݻ&< X>J|ĝ2s*S"&ԖETf(\95"%-v)p#*+g&Vut6M\:4V.m«1ȧ3L⹦kf>D lQ~>cdf WE^;|,i Xƫ/ h3V$A zYş"Qf xlt O#6PkO))Q,BT6@0 7|=mvFRpʎsptT[; F)PύѵtQ#YpRuzZ^ #S[&qm"ڛZvD@>=bNaYmKY@aBuM>.5+ߴ'_A $r">NbO7O,y n{`N4q/ $aAvM{SgQbe4"ejak+ST@in;'ŞV 8}-OXLT̵C#gjL5s"u1̀>Ip^`{ (m?%)Qb`=1tL*cQ QMw)#$[J0%fbenSؼ|p5sٽȒ`óajxYUhWVc݈j-klH{ "-tVx}l4+G_XUT^MFkY^i>GrI75S}$3.ݥWq|BF(*Ƌ$l-Ld\qXUdƼu}``O;1jc U_宯ݴKY28IċQij>Fz?nM}Gy<6YTC![x?5V$Qm$喅 E6ƆRIE!iU9SJ67mVEZzQC|SkġPHWۅY]/بbrK_V]Ŝ; 嗵1oL7NaATwTKRH/O&'& \XZ^cKsR6Z wnlZQ֋U]> e zȯRF Й,o 8䳱x(ZIU8Ql>J@]ADc|qL=LeCx[QU33Ix-<7#Gӥ->7~n7lNDFWMIVVTS])9qse;kwmtMՅFśvUQ]"DHb4#³dxkEΥÕ-06gNp(xw4B`{0*ԗ1ʯq;em`?sGnI(= #@k<*y#+ $;(-!y=7:|fgO}xxP)Ə!鞝Qi0¢Jk̴{xx3Î/ˁg`ӽ |yS߳/LlTAyx%Oĕ=]^#P~vO^oZG'Vo׻&$Uoј7-O(},18++ݑwu8?IbGY ǩ,㘝*Rt8*q7(E8(/ MyxϢԖa!DUBx2`g|+e GﱅQuuTko1wN73y|[}="0#jyX!Rs1yfBFZT *k">RJ%%Ν`$*O0/ҩb u;H8].s%r]Ix;Vg ;B8B*ՠ:H6*GIWCVE+uy9Sscdϝ-LPƤ4u#ZĨXxᇏ ɞ7~yq0I\( @S*_7vB:><2ww5|Fk0 "kħQZ׏#<"RAy<1ΚK/ŀx~W5'y\';QqM Wnٿj1^[Grt4gRhQ0B~ÓUzL}z|_LDZx뭒_P!L_+[>/SnT\?uˠ_/r8] '\ rj1xvӇ!/*dʅhZ,Ysc9a3Stҭ# xu]L<[o _M8wCӏ!Zw=ʳ NP:EG)V:}5|Z:y+ea"}xI22E2nG` z=ޛ~)G 'AR.yH%iaHf筓3b\ݴ>X:s#ݍ,~0c1{q7vFZU$TˣϗY&8Ӽp@jsuП;<>v43XAb"_߶k\.OV#pKxQNA"K9rN9Hc!oeut 3eMᵄN'$+cok/ُlM%ҳ5~&1;tYL'iLe((uZFsK!\gْܞ,|>smR:ueABGAUZO\c`_-Ģx31+moompY7F!0{

Anak Kedah: Karnival Belia Sejahtera Kedah <b>di Sungai Petani</b>

Posted: 05 Jun 2012 06:19 AM PDT

02 di lunas kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di lunas kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 07:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 07:29 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search. Posted: 02 Jun 2011 12:00 AM PDT. PADA Sabtu lalu, penulis berkesempatan menghadiri majlis perjumpaan Ahli Majlis ...

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2012 07:32 PM PST

URL Sumber Asal :-

&#39;Ostad&#39; Tua Dicekup Khalwat Bersama Wanita Muda <b>Di</b> Permatang <b>...</b>

Posted: 16 Feb 2012 10:42 PM PST

A.S: Puak mana la pakai title Ustaz ni! Diharap jangan la juak PAS.. 
Aku sentiasa bersangka baik..
Sungguh memalukan, 
Dahlah berumur, khalwat dengan wanita muda pula di kawasan parlimen Anwar tandey....

Ostad ni sure geng nafsu kuda punya..
 Kalau mampu, baik kahwin saja..
menjatuhkan maruah agama betul la..


Seorang pengarah syarikat produk makanan yang juga kakitangan awam sebuah syarikat pelabuhan bergelar ustaz dicekup kerana bersekedudukan dengan seorang wanita bukan muhrim di sebuah rumah dekat Pangsapuri Pesona, di sini, petang semalam.

Serbuan ke atas rumah yang terletak di Blok A pangsapuri itu dilakukan Biro Keselamatan Persatuan penduduk Pangsapuri Pesona, kira-kira jam 6 petang selepas menerima aduan daripada jiran tetangga. Difahamkan, lelaki berusia lingkungan 50-an itu sudah berkahwin dan mempunyai anak dan tinggal di Lunas, Kedah.

Difahamkan juga, rumah di pangsapuri itu dibeli dari seorang doktor kira-kira dua tahun lalu hanya dijadikan sebagai tempat persinggahan. Sementara itu, wakil biro yang hanya mahu dikenali sebagai Lan berkata, intipan sudah dibuat ke atas rumah berkenaan sejak setahun lalu selepas pihaknya banyak menerima aduan daripada jiran lelaki berkenaan. Menurutnya, lelaki itu didakwa menggunakan tiga kenderaan berbeza setiap kali singgah ke pangsapuri itu, selain mendakwa setakat ini kira-kira enam wanita berlainan dibawa masuk ke rumah berkenaan.

 "Ketika serbuan dilakukan, lelaki itu enggan memberi kerjasama dan hanya membuka pintu selepas kira-kira 20 minit diketuk. Apabila pintu dibuka, dia hanya berkain pelekat dan berbaju, manakala wanita itu pula sudah menanggalkan tudungnya. "Pada mulanya, dia memberitahu bahawa wanita berusia lingkungan 20-an itu adalah anaknya. Tetapi, apabila pemeriksaan dilakukan ke atas kad pengenalan kedua-dua mereka mendapati sebaliknya.

Dia kemudiannya menukar kenyataan pula dengan mengatakan wanita itu anak saudaranya dan memberi alasan mahu memberikan gula kepada wanita itu," katanya. Dalam pada itu, ibu wanita berkenaan yang tiba tidak lama kemudian dilihat terkejut dengan situasi yang berlaku dan mengakui lelaki itu adalah anak angkatnya. Pengerusi Kariah Masjid Timah, Ibrahim Talib turut hadir bagi memberi nasihat kepada pasangan berkenaan. Kedua mereka kemudiannya diserahkan kepada pihak berkuasa untuk tindakan selanjutnya.-SH

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 12:00 AM PST

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jun 2012 03:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Sekitar Kuliah Perdana <b>di</b> Dataran Pewaja, <b>Gurun Kedah</b> 18|05|12 <b>...</b>

Posted: 18 May 2012 04:54 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Sekitar Kuliah Perdana di Dataran Pewaja, Gurun Kedah 18|05|12. Gambar-gambar sekitar Kuliah Perdana UAI di Dataran Pewaja, Gurun Kedah. Alhamdulillah penuh! Lagi gambar di sini.

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 12 May 2012 03:12 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Hebahan Kuliah Perdana Ustaz Azhar Idrus <b>di Gurun Kedah</b>

Posted: 11 May 2012 03:42 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Hebahan: Kuliah Perdana Ustaz Azhar Idrus di Gurun Kedah. Kuliah Perdana Ustaz Azhar Idrus di Gurun Kedah Penceramah: Ustaz Azhar Idrus Tarikh: 18 Mei 2012. Waktu: Jam 9.00 malam. Tempat: Surau Perwaja, Gurun, Kedah ...

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 03:42 PM PDT

URL Sumber Asal :-

SPYDER DIPASANG <b>DI GURUN</b> , <b>KEDAH</b>. - HELANG <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2012 04:26 PM PST

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan

Spyder dipasang di Gurun


SEORANG model bergaya di atas motosikal Spyder di Shah Alam semalam.




SHAH ALAM – DRB-HICOM Bhd. menerusi anak syarikatnya USF HICOM (Malaysia) Sdn. Bhd. (USF HICOM) melabur RM2 juta untuk operasi pemasangan tempatan (CKD) model motosikal tiga roda berkuasa tinggi, Can-am Spyder Roadster (Spyder).
Pemasangan tersebut telah dilakukan di fasiliti Motosikal dan Enjin Nasional Sdn. Bhd. (Modenas) di Gurun, Kedah.
Ketua Pegawai Operasi USF HICOM, Iqbal Sharom berkata, model yang dikeluarkan di Kanada itu akan diceraikan sepenuhnya di Australia sebelum dibawa masuk ke Malaysia untuk dipasang di Gurun bagi memenuhi keperluan taraf kenderaan CKD.
"Sehubungan itu, kami mampu menawarkannya pada harga yang lebih rendah kepada pengguna," katanya pada majlis pelancaran model Spyder CKD pertama di sini semalam.
Turut hadir ialah Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dan Pengerusi DRB-HICOM Bhd., Datuk Syed Mohamad Aidid Syed Murtaza.
Spyder mempunyai rangka berbentuk Y, dengan dua roda di bahagian hadapan dan satu roda di bahagian belakang yang memberikan lebih kestabilan berbanding motosikal biasa dan dilengkapi enjin berkuasa 998cc dengan kemampuan menghasilkan sehingga 106 kuasa kuda.
Sungguhpun ia sebuah kenderaan tiga roda, Spyder turut dilengkapi dengan teknologi keselamatan yang setanding seperti kereta moden masa kini seperti Anti Lock Braking System (ABS), Stability Control System (SCS) dan Traction Control System (TCS).
Webmaster

02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search


MAKAN MALAM <b>DI</b> RAKOK SEAFOOD, JALAN <b>KUALA KEDAH</b>, ALOR

Posted: 09 Jun 2012 08:39 PM PDT

Dah balik bercuti ni sempatlah singgah makan malam di Rakok Seafood, Jalan Kuala Kedah. Kedah Darul Aman. Sepupu yang introduce untuk makan disini. Katanya, sedap. So, ikut sajalah. Baru pertama kali, so main redah sajalah order itu dan ini.
Selamat datang ke Rakok Seafood, Jalan Kuala Kedah :)
Nasi goreng daging merah - Sepupu punya
Koew teow kungfu - Adik punya.
Tak kan lah makan saja tanpa minum air kan. Sorry gambar air lupa pulak nak snap. Kalut nak isi perut. Laparrr hoiii ! Overall, saya berpuas hati dengan masakannya. Ala-ala Thai. Next time bolehlah datang sini lagi cuba masakan lain pulak. Hoyeahh ! Nak tahu dengan lebih lanjut, kenalah terjah sendiri :D
P/S: Korang pernah ke Rakok Seafood ?

02 di sik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sik - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jun 2012 09:16 AM PDT

URL Sumber Asal :-

FS Precious Memory Photography: Berjumpa <b>di Sik</b> pada 16 & 17 <b>...</b>

Posted: 14 Jun 2012 07:43 AM PDT

Minggu nie team kami akan merakam detik detik indah dan berharga bagi Mr firdaus dan pasangannya di Sik, Kedah. 
Semoga sumernya berjalan ngan lancar dan selamat.
Saya akan bersama Lia Omer ke sana untuk merakam gbq gbq mereka.

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jun 2012 07:24 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2012 07:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 07:31 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 07:49 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Kedah Ke KL: TUDIAA LAA!! Lagi Pas Masuk UMNO <b>di Padang</b> <b>...</b>

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

Semalam berlangsungnya penyerahan borang keahlian baru UMNO di Padang Terap. Dalam keahlian baru UMNO itu ada diselitkan dengan geng Terap Care, salah satu badan bergerak dari Pas.

Alhamdulillah..majlis penyerahan borang keahlian SMP dan borang keahlian UMNO berjalan dengan lancar di Kampung Bukit Nyamuk semalam. Seramai 50 org pemuda daripada Malau, Bkt Nyamuk, Kuala Janing dan Bukit Endin telah menyerahkan borang keahlian SMP. Ada diantara mereka adalah bekas ahli Terapcare (PAS). Seramai 20 org pemuda jugak telah menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Ketua Pemuda UMNO Kedah/Padang Terap Hj Badrol Hisham. Lebih membanggakan lagi apabila 2 org anak kepada pengerusi PKR Bukit Nyamuk jugak turut menyertai UMNO.

Ironinya bulan lepas, 2 org ahli UMNO Bukit Nyamuk telah masuk PKR dan majlis dibuat dirumah pengerusi PKR Bukit Nyamuk namun takdir Allah, mlm semalam 2 org anak dia telah dibukakan pintu hatinya oleh Allah untuk bersama2 berjuang dengan kami di dalam UMNO..TAHNIAH..SELAMAT DATANG BUAT SAHABAT BARU UMNO PADANG TERAP..KAMI MENGALU-ALUKAN KEDATANGAN KALIAN.

Ada sapa-sapa nak masuk tender untuk bida projek membina muzium Pas Padang Terap dan Terapcare tak? Tak perlu lesen kontrak, cukup sekadar tunjukkan no keahlian pas saja. Ahli seumur hidup Pas diutamakan, borang tender boleh didapati di MTD Pas Pedu..atau hubungi yb Nasir Zakaria dan Miezan..

Majlis yang sangat santai, tanpa protokol, tenang dan yg penting skali..sangat INTIM..pakai kain pelekat lagi..janji matlamat tercapai..pemuda yg berbaju putih dn berambut ala-ala mat emo tu adalah anak kepada pengerusi pkr Bkt Nyamuk.

Mc ucapkan syabas kepada Troopers TMK  Padang Terap kerana membawa info yang berharga ini.



McTheory:
Pada sesiapa yang nak masuk UMNO tu boleh contact kami.. jangan malu-malu.

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2012 07:33 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>PADANG TERAP</b> NIKMATI BANYAK BANTUAN PUSAT | Portal <b>...</b>

Posted: 06 Jun 2012 11:58 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Mengikut sifir mudah, Parlimen Padang Terap yang terletak di Kedah Timur seharusnya mampu kekal di tangan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU-12), 2008. Bagaimanapun tsunami politik yang ...
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved