ads

Khamis, 11 Oktober 2012

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


TUDIAA!! Pelacur Budak Sekolah Bersepah <b>di Kulim</b> - Kedah Ke KL

Posted: 09 Oct 2012 08:17 AM PDT


KULIM - Permasalahan remaja, terutama dalam kalangan pelajar perempuan berusia 14 hingga 17 tahun semakin membimbangkan kerana ada dalam kalangan mereka sudah bergelar ibu ayam.

Sinar Harian sempat menemu bual seorang pelajar berusia 17 tahun yang masih bersekolah dan dia hanya mahu dikenali sebagai Jaja.

Menurutnya, sebelum ini dia pernah dirogol ahli keluarganya, bagaimanapun perkara itu dirahsiakan kerana tidak mahu dimarahi ibunya.

Perlakuan sumbang mahram itu berterusan sehingga dia sendiri berasa seronok dan sering bertukar pasangan melakukan hubungan seks dengan sesiapa sahaja.

Ketika berusia 16 tahun, hubungannya dengan mat rempit semakin luas kerana sering menunggang motosikal bersama mereka.

Ini membuatkan dia semakin ghairah untuk mendapatkan wang, malah setiap pelajar yang berhadapan dengan masalah kewangan akan berjumpa dengannya dan meminta supaya dicarikan pelanggan untuk dilayan.

"Selalunya saya akan mengenakan bayaran RM150 hingga RM200 kepada mana-mana mat rempit yang ingin melakukan hubungan seks dengan mereka.

"Dari jumlah itu saya hanya mengambil RM50 sahaja. Kebanyakan mereka terlibat dalam kegiatan ini terdiri daripada remaja miskin, berpelesiran dan lari dari rumah," katanya.

Jaja berkata, remaja bawah umur bukan sahaja ditiduri mat rempit, malah ada dalam kalangan mereka yang lebih dewasa juga ingin meniduri mereka.

Katanya, setiap remaja perempuan yang ingin melakukan kerja itu mesti pernah melakukan hubungan seks sekurang-kurangnya dengan teman lelaki mereka.

"Ini kerana kebanyakan lelaki tidak mahu melakukan hubungan seks dengan remaja yang masih dara kerana bimbang akan timbul sebarang masalah," katanya.

Bagi mat rempit, pelajar yang pernah melakukan hubungan seks mudah dipujuk kerana apa yang dilakukan dibayar berbanding melakukan hubungan seks dengan kekasih dilakukan secara percuma.

Menurutnya, terdapat beberapa cara memastikan remaja perempuan tidak mengandung antaranya memakan ubat, memakai kondom dan sebagainya.

Bagaimanapun, jika ada dalam kalangan mereka yang hamil, dia mendapatkan nasihat seorang teman untuk membeli ubat RM400 untuk menggugurkan kandungan.

Bagi remaja perempuan yang tidak ada modal untuk menggugurkan kandungan, mereka terpaksa tinggal bersama teman lain sehingga bersalin dan bayi itu akan dijual dengan harga RM5,000 hingga RM10,000, termasuk wang rawatan sebelum dan selepas bersalin.

"Sekarang ada beberapa pelajar hamil dan masih bersekolah. Ada antaranya berusia 14 tahun. Perut mereka lambat membesar kerana badan mereka kecil.

Jaja berkata, ketika kandungan berusia lima bulan, pasangan yang ingin membeli bayi itu harus membawa pelajar terbabit untuk membuat pemeriksaan bagi mengesahkan jantina bayi dalam kandungan.

"Sekiranya bersetuju, pasangan itu akan membawa remaja itu tinggal bersama mereka sehingga bersalin. Kerana itu ada dalam kalangan mereka yang lari dari rumah dan balik ke pangkuan keluarga setelah hampir setahun melarikan diri," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, perlakuan memperdagangkan manusia satu kesalahan jenayah serius yang boleh dihukum penjara.

Menurutnya, sehingga kini perlakuan seks yang dilakukan terhadap mana-mana remaja perempuan bawah umur akan diklasifikasikan sebagai rogol.

Mereka yang melakukan hubungan seks dengan remaja bawah umur boleh dikenakan hukuman penjara dan sebatan.

"Permasalahan remaja hari ini sememangnya membimbangkan. Kebanyakan dari mereka terlalu terpengaruh dengan janji kekasih.

"Apabila ini berlaku, remaja perempuan khususnya sanggup meninggalkan keluarga walaupun baru berusia 14 tahun," katanya.

SUMBER SINAR HARIAN

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


ADUN <b>Tanjung Dawai</b> Difitnah Isu Video Seks? | kedah69ers

Posted: 14 Feb 2012 10:34 PM PST

Kebanyakan penyokong Hamdan Mohd Khalib atau mereka yang enggan menerima hakikat bahwa Hamdan juga adalah manusia biasa apatah lagi dia merupakan seorang ahli politik, beranggapan bahawa berita tentang VCD Siam Doll membabitkan ADUN itu hanyalah berita lapuk atau helah UMNO semata-mata.

Mereka yang enggan menerima kenyataan, terpaksa menjadikan paras rupa dan penampilan Hamdan sebagai alasan untuk menolak berita berkenaan, bukannya melakukan siasatan untuk mengelakkan musuh Hamdan menyebarkan VCD itu.

VCD itu sebenarnya sudah pun ada di tangan beberapa pihak, termasuklah di tangan seorang Ketua UMNO salah satu bahagian di Kuala Lumpur yang sangat terkenal kerana hubungan baiknya dengan beberapa pihak yang mengendalikan media sosial baru seperti blog, portal, twitter dan Facebook. Bagaimana VCD tersebut berada di tangan seorang Ketua UMNO Bahagian, itu merupakan permainan yang boleh memerangkap UMNO.

Rakaman tersebut telah dibuat oleh mereka yang berlagak sebagai penyokong Hamdan sendiri. Hamdan yang tidak pernah menyangka bahawa doktrin wala' yang sering ditanamkannya boleh memakan diri, kini berada pada penghujung kerjaya selaku ahli politik. Siapa sangka, di kalangan ahli-ahli PAS yang seringkali dianggap bodoh oleh para pemimpin PAS, ada yang terlebih pandai, dan sangat sedar dengan tanggungjawab mereka untuk memastikan tiadanya musang berbulu ayam seperti Hamdan dalam PAS.

Bagi mereka yang sukar menerima kenyataan, penampilkan Hamdan Mohd Khalib dijadikan sebagai alasan. Kononnya Hamdan yang sangat jarang  tampil dengan serban dan jubah, menjadi sasaran fitnah UMNO. Itu adalah alasan standard yang diberikan oleh para penyokong Hamdan atau mana-mana pemimpin Pakatan yang lain. Sukar sungguh untuk menerima kenyataan bahawa Hamdan juga manusia biasa yang mempunyai syahwat dan nafsu.

Penafian awal seperti itu, samalah apabila Abdul Hadi Awang, Presiden PAS yang tidak dapat memberikan jawapan terbaik tentang video seks Anwar Ibrahim apabila menyatakan video tersebut tidak boleh dijadikan bukti kerana ia adalah BESI. Dan sebagai BESI, MAKA IA ADALAH TULI DAN BISU.

Alasan seperti itu kelihatan seperti sangat bijak, tetapi sebenarnya menunjukkan kejumudan dan kurangnya ilmu yang menjadi teras kepada kelangsungan hidup PAS selaku parti politik di negara ini. Apatah lagi PAS sendiri adalah parti yang menggunakan Islam sebagai modal.

Seharusnya, siasatan segera dijalankan untuk membersihkan nama Hamdan Mohd Khalib dan PAS sendiri, bukannya penolakan dan penafian semata-mata. Kalau orang ramai sudah memperkatakannya, malah sudah banyak pihak yang menonton video berkenaan, membuat penafian kosong seperti itu sahaja, hanya akan menjadikan keadaan lebih teruk dan buruk!

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


Mat Sabu Makin Sah <b>Di Pendang</b>, Hayati Osman Ditolak Ke Tokai <b>...</b>

Posted: 26 Jul 2012 05:00 PM PDT

Dengan bermodalkan Taulan Mat Rasul dah tersangat renta, dah tua dan nak berjalan pun, terkengkang-kengkang, maka Mat Sabu pun dihalalkan masuk ke Pendang untuk bertanding di kerusi Parlimen Pendang. Manakala penyandangnya sekarang, Dr. Hayati Othman akan ditolak ke  DUN Tokai dan diangkat sebagai FUTURE MENTERI BESAR OF KEDAH menggantikan Azizan Abdul Razak. 

Untuk 'menghalalkan' Mat Sabu ke Pendang, dikatakan kerusi Parlimen Pendang pernah disandang oleh bekas Presiden PAS, Allahyarham Fadzil Nor. Konon-kononnya dengan jawatan Timbalan Presiden yang disandang oleh Mat Sabu sekarang ini, maka sesuai sangatlah kerusi itu ditandingi dan dimenangi oleh Mat Sabu. 

Mat Sabu adalah orang Pulau Pinang. Mat Sabu tidak pernah bertanding di Pulau Pinang selepas dua kali kalah di Permatang Pauh pada tahun 80-an dahulu meskipun dia mendapat gaji besar dari Pulau Pinang. 

Alasan yang mewajarkan Mat Sabu untuk bertanding di Pendang ialah, PAS Pendang menawarkan kerusi Parlimen Pendang untuk ditandingi oleh Mat Sabu. PAS Pendang sudah tidak mempunyai sesiapa pun untuk bertanding di kerusi tersebut. PAS Pendang terpaksa menumpang tuah dan hebiaq mulut Mat Sabu untuk meneruskan penguasaan Kerusi Parlimen Pendang. 

Namun sesuatu yang sangat jelas dalam hal ini ialah, Mat Sabu sebenarnya sedang memberikan isyarat kepada Azizan Abdul Razak bahawa dia sebenarnya sangat berkuasa di Kedah.  Banyak YDP PAS Kawasan yang bergantung di ketiaknya. Mereka tidak takut-takut untuk menyatakan kepada Azizan, dia tidak lagi diperlukan di Kedah sama ada sebagai Pesuruhjaya PAS Negeri mahupun sebagai Menteri Besar. Sudah ada orang yang lebih layak untuk Azizan bagi jawatan tersebut dan orang berkenaan adalah dari kumpulan Mat Sabu.

Dalam hal ini, orang berkenaan adalah Hayati Osman, individu yang sebelum ini dikaitkan sebagai 'orang Azizan' tetapi dengan perkembangan terbaru ini membuktikan yang Azizan sebenarnya bersendirian. Tiada sesiapa pun yang mahu bergandingan atau pun membantu Azizan. 

Wala' sekarang ini sudah tidak wujud kerana wala' kepada Mat Sabu selaku Timbalan Presiden jauh lebih penting berbanding wala' kepada Azizan yang hanya berjawatan Pesuruhjaya PAS Kedah dan Menteri Besar.

Perkembangan terbaru ini amat menarik untuk diperhatikan. Kalau PAS menggelakkan UMNO kerana upacara cantas-mencantas, nampaknya PAS Kedah juga tidak terkecuali daripada adat berkenaan. Malah lebih teruk lagi, PAS Kedah terpaksa membawa masuk jagoan dari luar untuk meneruskan tradisi berkenaan. 

Yang menjadi persoalan, adakah Azizan Abdul Razak akan angkat bendera putih dan menyerahkan tampuk pentadbiran negeri kepada Kumpulan Mat Sabu dan Mahfuz Omar seandainya PAS berjaya mengekalkan penguasaan DUN Kedah selepas PRU13 nanti?

Kita sama-sama jadi penonton…

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


My Best Story - Blog: Kisah <b>Di</b> Gunung <b>Jerai</b>, <b>Kedah</b>.

Posted: 07 Oct 2012 09:43 AM PDT

Salam 1 Malaysia,

AKHIRNYA, aku kembali untuk update blog ni yang sekian lama ditinggalkn dan sudah pastinya berhabuk. Aku dah beli clorox ni tuk cuci habuk kat blog ni. hehehe.. Aku nak citer skit pengalaman aku bercuti di Gunung Jerai. Pengalaman yang sangat bermakna bagi aku kerana berlaku pelbagai keajaiban yang berlaku pada aku sepanjang aku berada di sana. Kalau pembaca nak tahu kisah disebalik Gunung Jerai ni, boleh baca disini. 

Tujuan aku kesana adalah untuk menemani sepupu aku. Aku, sepupu dan isterinya, tiba di kaki gunung jerai dalam pukul 5.30ptg. Sepupu aku ni berhajat untuk berbuka puasa di puncak gunung. So, kami sempatlah membeli makanan di kedai berhampiran sebelum kami mula mendaki gunung tersebut. 
Memandangkan sepupu aku dan isterinya berpuasa, aku jela yang diharapkan untuk memandu kereta. Aku mulakan dengan bismillah dan mula membuat niat yang baik ketika mula menekan minyak kereta. Sejak dari kampung lagi sepupu aku sudah berpesan supaya pasang niat yang baik je sepanjang perjalanan. Insyallah hajat dan niat baik aku tu akan dimakbulkan Allah. 
Keadaan jalanraya semasa mendaki gunung memang tidak berapa baik, jadi aku memandu dengan berhemah la skit. Sepanjang perjalanan ada jugak ditemani oleh penghuni tetap gunung jerai, si kera yang menantikan makanan daripada pengunjung gunung.
Kami tiba di The Regency Jerai Hill Resort pada pukul 6ptg. Aku pertama kali tiba ditempat tu, memang cantik permandangannya. Sempatlah aku snap beberapa gambar untuk kenangan. Jom layan gambar tu dulu ok.

Pemandangan dari Resort. Nampak laut dan pulau kecil, sawah padi yang luas dan rumah-rumah kampung.
Resort yang cantik ditambahkan lagi dengan skill aku ambil gambar. :)
Sambung cerita aku tadi ok, selepas puas bergambar, kami meneruskan perjalanan ke puncak gunung. Sebaik keluar dari pintu keluar resort, ada gerai kecil dengan sorang pemuda menjaganya, kata sepupu aku, lelaki tu menjual barang2 mistik yang berasal dari alam bunian. Mendengar penjelasan itu, aku terkejut skit dan semakin teruja untuk mengalami sendiri perasaan berada digunung ni. 
Kami pun tiba diTelaga Tok Sheikh, nk tau kisah tempat ni?? baca disini. Kami singgah mandi jap dan ambil wuduk untuk solat magrib dan bermalam di puncak gunung. Air telaga tu memang sejuk dan nyaman sangat tetapi ada orang yang telah mencemarkan kawasan telaga dengan bekas2 lilin yang tidak dibersihkan. Cantik tempat tu kalau dijaga dengan betul. Dengar cerita, ada orang yang datang kesitu untuk berubat. Aku pun tak faham sangat berubat jenis ape, jadi suka hati diorang la.
Kami tiba di Padang Tok Sheikh pukul 7ptg. Ada macam2 cerita tentang Padang ni. Nak tau?? Baca disini. Kami pun bersiap untuk berbuka dan solat magrib. Kawasan sekeliling semakin gelap. kami hanya berbekalkn lampu handphone je. 
Tiba-tiba!!!!!!!!!!! Tunggu sambungan kisah saya ok.. hehe.
Sekarang kita layan gambar diPadang Tok Sheikh pulak.


p/s: Sambungan kisah saya akan disiarkan dalam masa terdekat. Banyak perkara yang berlaku. Nak tau kena la sabar dan selalulah menjenguk blog saya ok. Terima Kasih!!!
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved