ads

Isnin, 29 Oktober 2012

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


<b>Changlun</b> bakal jadi pusat aeroangkasa SUNGAI PETA... - Shafie Nor

Posted: 14 Oct 2012 04:12 AM PDT

Changlun bakal jadi pusat aeroangkasa

SUNGAI PETANI, AHAD, 14 Oktober, 2012: Kerajaan berhasrat membangunkan kawasan Changlun sebagai pusat aeroangkasa berikutan permintaan terhadap bidang itu di Asia semakin meningkat.

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir berkata, walaupun idea yang dicetuskannya itu masih baharu, namun terdapat beberapa sebab Changlun dijadikan lokasi bagi melaksanakan cadangan tersebut.

"Di Changlun sudah ada sebuah syarikat, Asian Composites Manufacturing Sdn. Bhd., yang mengeluarkan komponen kapal terbang Boeing dan kilang terbabit sudah beroperasi sejak 12 tahun lalu. Namun peluang itu tidak digunakan untuk melahirkan industri sampingan atau hiliran, yang menyokong syarikat itu.

"Ini merugikan sebenarnya, dari segi peluang keemasan yang terlepas namun masih belum terlambat kerana industri aeroangkasa di Asia, khususnya permintaan terhadap pesawat, paling pesat membangun. Jadi, kita patut guna peluang ini," katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan program Himpunan Usahawan Wilayah Utara di sini hari ini.

Mukhriz berkata, keluasan tanah yang belum dibangunkan di Changlun turut menjadi faktor pemilihan kawasan itu sebagai lokasi cadangan mewujudkan pusat aeroangkasa. - BERNAMA

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


myaishahhafiz with love: RAYA <b>DI KULIM</b> PLAK

Posted: 08 Sep 2012 09:55 PM PDT

Dah dekat nak sebulan sambut raya baru ada hati nak update cerita raya :)... kami berkumpul di rumah kakak di Kulim masa hari raya ke7...
Sampai2 jer puteri terus terjun kolam :)...
Kami bw buah tangan utk budak 2 org nie... bw 2 ekoq anak kucing inport dari Jitra ke Kulim, Gigih Paksu  (myhubby) hampa nie bangun pg2 pi Jitra ambik anak kucing nie, Pastu baru pecut ke Kulim....
Sambil tunggu makan tgh hari siap, kita rehat2 dulu, sambil tgk budak2 nie mandi kolam....
Sebelum balik ambik gambaq dulu. Kat bawah nie separuh jer anak & cucu saudara sya, ada yg x dpt dtg sb kerja...
anak saudara sya tgh set kamera dia utk family foto.
tp spai hr nie dia x uplode gambaq tu... bila dia nk uplode pun x tau laaaa
 Last sekali mesti la gambaq kami berdua......

02 di jitra - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


WHY PAY MORE: Rayau Raya <b>di Jitra</b> Kedah

Posted: 26 Aug 2012 10:07 PM PDT

Tahun ni sangat bermakna buat kak-M sekelaurga kerana berpeluang menyambut Aidil Fitri bersama seluruh keluarga di Kampung HIjrah , Jitra, Kedah. Walaupun ianya hanya pada hari keemapt, tetapi perasaannya sama seperti hari pertama di sana.
Gembiranya hati dapat berkumpul kami empat beradik bersama anak-anak. Memang meriah rumah Tok Wan dan Maktok. Sampaikan sekeping gambar pun tak amik..huhu, punyalah kami menghabiskan masa bersama. anak-anak kak-M pun begitu gembira dapat bertemu mak dan ayah sedara serta sepupu mereka.
Kali ni hampir 5 hari kami di Kampung Hijrah. Asalnya nak naik flight sebab perjalanan yang agak jauh dan lama dengan anak-anak yang mingkun meragam. Tetapi tiket yang terlalu mahal membuatkan kami mengambil keputusan untuk naik kereta jer. Alhamdulillah perjalanan pergi dan balik sanagt lancar dengan keadaa traffik yang begitu baik. Semoga dapat lagi bersama seperti ini :)
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved