ads

Isnin, 26 November 2012

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


Saifuddin Nasution Bakal Rampas Peluang PAS <b>di Kulim</b>-Bandar Baru

Posted: 10 Oct 2012 12:00 AM PDT

Sudah menjadi tradisi, kerusi Parlimen Kulim-Bandar Baru akan ditandingi oleh PAS. Walaupun PAS tidak pernah menang di kerusi tersebut tetapi peningkatan jumlah penyokong di kawasan yang menggabungkan dua daerah dengan pengundi Melayu adalah pengundi majoriti, begitu ketara.

Kemenangan PKR yang pada waktu itu diwakili oleh Zulkifli Nordin di kerusi Kulim-Bandar Baru sebenarnya sangat bergantung kepada sokongan ahli-ahli PAS di kawasan berkenaan. PKR tidak mempunyai asas di Kulim-Bandar Baru. Bahkan kekuatan PKR di Kulim-Bandar Baru juga sangat minima.

Ura-ura Kulim-Bandar Baru dituntut oleh PAS untuk ditandingi semula, telah lama disuarakan. Kemelut PKR di Kulim-Bandar Baru bermula apabila Anwar Ibrahim meminta Zulkiflli Nordin mengosongkan kerusi tersebut bagi membolehkan dia bertanding di situ dalam satu pilihanraya kecil. Zulkiflis Nordin bagaimanapun enggan menyerahkan kerusi tersebut untuk ditandingi oleh Anwar menyebabkan Anwar terpaksa meminta isterinya, Wan Azizah yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat melepaskan jawatannya selaku Ahli Parlimen Permatang Pauh bagi membolehkan Anwar bertanding di kerusi itu.

Antara pemimpin utama PAS kawasan Kulim-Bandar Baru yang mempunyai potensi besar untuk menguasai kerusi berkenaan adalah Hasan Abdul Razak yang juga merupakan Yang Dipertua PAS Kawasan. Hasan Razak mempunyai kekuatan yang telah dibina dari penghujung 1970-an lagi iaitu semenjak dia menamatkan khidmat sebagai anggota tentera.

Hasan Razak pernah bertanding sebagai calon PAS di kerusi Parlimen Kulim-Bandar Baru pada awal 1990-an tetapi kalah di tangah Kadir Syeikh Fadzir. Bagaimanapun, kekalahan tersebut tidak pernah menggugah semangatnya untuk terus berjuang bersama-sama PAS. Kemuncak kerjaya politiknya apabila dia dilantik sebagai Timbalan Pesuruhjaya PAS III Kedah dan Pegawai Khas Azizan Abdul Razak. Malah dikatakan, Hasan Razak merupakan antara orang yang sangat mahir dengan segala polisi dan dasar yang diperkenalkan oleh Azizan Abdul Razak selaku Menteri Besar, jauh lebih hebat berbanding pemimpin-pemimpin PAS Kedah yang lain.

Namun berita terbaru yang diterima, Saifuddin Nasution dikatakan akan dihantar oleh Anwar Ibrahim ke Kulim-Bandar Baru untuk bertanding di kerusi Parlimen tersebut. Sekaligus pada masa yang sama, menolak keutamaan Hasan Razak untuk kerusi tersebut. Sedangkan pada masa yang sama, baik Saifuddin Nasution atau mana-mana pemimpin PKR di Kulim-Bandar Baru tidak akan ke mana-mana tanpa sokongan daripada Hasan Razak dan para penyokongnya.

PKR bukan berada dalam kedudukan terbaik di Kulim-Bandar Baru untuk merampas kerusi yang dipinjamkan oleh PAS kepada PKR untuk PRU12 lalu. PKR di Kulim-Bandar Baru yang hanya bergantung harap kepada sokongan masyarakat India yang kini tersangat aktif berkempen untuk Barisan Nasional, juga bercakaran antara satu sama lain. Dengan kata lain, tanpa sokongan PAS, PKR di Kulim-Bandar Baru besar kemungkinan akan kehilangan wang deposit.

Walaupun nama Saifuddin Nasution mungkin bagi sesetengah orang kelihatan sangat gah, tetapi tanpa akar umbi, Saifuddin Nasution hanyalah katak betung yang kuat berbunyi tetapi badannya kecil.

Pakatan tidak akan menang di Kulim-Bandar Baru tanpa PAS di kerusi tersebut. Siapa yang lebih tahu tentang masalah penduduk dan pengundi di Kulim-Bandar Baru bagi kalangan orang Pakatan selain Hasan Razak. Sedangkan Saifuddin Nasution pula hanyalah penyinggah di Kulim-Bandar Baru. Atau dengan kata lain, Kulim-Bandar Baru merupakan tempat yang sangat asing kepada Saifuddin Nasution berbanding Hasan Razak yang sememangnya bermastautin serta memberikan khidmat kepada penduduk Kulim-Bandar Baru!

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


tempat paling panas <b>di</b> dunia-<b>gurun</b> lut,iran - blues anak <b>kedah</b>....

Posted: 27 Oct 2012 08:31 AM PDT


Ada diskusi besar tentang tempat terpanas di bumi. Banyak yang percaya adalah di Al Azizyah, Libya, dengan suhu tercatat 136 derajat Fahrenheit (57,8 derajat celcius), dan tempat terpanas kedua berada di Death Valley, California, Amerika Serikat, di mana ia berdiri untuk 134 Fahrenheit pada tahun 1913. Tetapi menurut situs lain, tercatat satelit NASA suhu permukaan bumi setinggi 71° C (159° F) di gurun Lut Iran, konon suhu terpanas yang pernah tercatat di permukaan Bumi. Daerah ini, yang meliputi wilayah sekitar 480 kilometer, disebut Gandom Beriyan (panggang gandum).

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


Jawatan kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Padang Terap</b> | Jawatan Kosong <b>...</b>

Posted: 05 Mar 2012 02:00 AM PST



Jawatan kosong di Majlis Daerah Padang Terap
Closing date 15 Mac 2012


Applications is invited from Malaysian citizen in order to meet post as follows:-


1.Penolong Pegawai Undang-Undang
2.Penolong Pegawai Teknologi Maklumat
3.Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi)
4.Pembantu Operasi
5.Juruteknik
6.Juruteknik Perancangan Bandar Dan Wilayah
7.Pembantu Kesihatan Awam
8.Pembantu Kesihatan Awam


Complete advertisement relating this post Jawatan kosong di MDPT


dapatkan lebih banyak maklumat disini: jawatan kosong kerajaan 

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


Mat Sabu Tersenarai Tanding <b>Di Pendang</b> | Detik Perubahan

Posted: 10 Oct 2012 01:16 AM PDT

ALOR SETAR – Pas Pendang tidak menafikan nama Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu atau Mat Sabu tersenarai antara calon layak bertanding kerusi Parlimen Pendang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Yang Dipertuanya, Datuk Mohamed Taulan Mat Rasul berkata, Pas kawasan itu tiada halangan sekiranya Mat Sabu berminat menjadi calon PRU13 di Pendang, asalkan mendapat persetujuan semua pihak.

"Kita tiada masalah bagi laluan pada Mat Sabu. Jika Pusat memberi amanat supaya beliau bertanding sebagai Ahli Parlimen Pendang, kami terima dengan hati terbuka. Perkara ini diputuskan di peringkat Pusat dan negeri harus akur," katanya.

Mengulas kedudukan penyandangnya, Datuk Dr Mohd Hayati Othman sekiranya kerusi itu diwakili Mat Sabu, Mohamed Taulan berkata, Pas kawasan itu bersedia menerima sesiapa sahaja calon yang layak dan diyakini boleh menang.

"Siapa jadi calon bukan keutamaan, yang penting boleh beri kemenangan pada Pas," katanya.

Menurutnya, perkara itu tidak pernah dibincangkan secara rasmi dalam mesyuarat Pas kawasan, sebaliknya pernah diusulkan di peringkat bawahan.

"Kami capai persetujuan dan beri tiga nama calon yang layak kepada Pas negeri yang seterusnya memanjangkan perkara itu ke Pusat. Nama Mat Sabu dan Mohd Hayati antara tiga calon itu," katanya.

Mohamed Taulan mengakui senarai calon itu sudah lama dipersetujui Pusat, dan hanya akan dimuktamad selepas mengetahui tarikh PRU13.

Mengulas desas-desus kerusi Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Tokai yang disandangnya bakal diserahkan kepada Mohd Hayati yang memberi laluan kepada Mat Sabu, Mohamed Taulan berkata, beliau bersedia dengan sebarang kemungkinan.

"Saya tiada masalah jika ada calon lain lebih layak bertanding di Tokai, yang penting calon Pas itu boleh kalahkan calon BN," katanya.

Sementara Mohd Hayati menyerahkan kedudukannya sebagai calon PRU13 kepada kebijaksanaan negeri dan Pusat.

"Semuanya bergantung pada keputusan Pas negeri dan Pusat. Itu kerja Pesuruhjaya Pas negeri yang akan rujuk pada Pusat. Sebagai calon, saya bersedia diletakkan di mana-mana kawasan sekalipun," katanya.

Ditanya sama ada kehadiran Mat Sabu kelak boleh menjejaskan peluangnya bertanding semula sebagai calon Parlimen Pendang, Mohd Hayati berkata, ia bukan suatu masalah.

"Saya tiada masalah bertanding di mana-mana, saya akur arahan, selebihnya saya tidak boleh komen," katanya kepada Sinar Harian.

Sabtu lalu, Timbalan Pesuruhjaya I Pas Kedah, Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi membayangkan kemungkinan besar Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu bertanding sebagai calon PRU13 di Kedah, memandangkan sebelum ini beliau pernah menang dalam PRU 1999 di negeri ini.

Nama Mat Sabu kembali diperkatakan sebagai calon PRU13 di Kedah, berikutan ramalan pilihan raya umum akan diadakan dalam masa terdekat. Selain ura-ura mendakwa bekas Ahli Parlimen Kuala Kedah (1999-2004) itu berminat untuk bertanding di kerusi Parlimen Pendang.- Sinar Harian

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


Kisah Separuh Seram : Awal Muharam <b>di Langkawi</b> ~ guliboolat

Posted: 14 Nov 2012 05:35 AM PST

Alhamdulillah..Maka secara rasminya selepas maghrib tadi sudah masuklah tahun baru bagi kita umat islam..Tahun hijrah,1434H.
Katanya tutup buku lama,buka buku baru..Kalau buku yang lama tu penuh amalannya tak pelah.Kalau tak penuh..Tak payah buka yang barulah.Kita guna yang lama je..Erk,gurau je ni ye..=D
KISAH SEPARUH SERAM..? Kenapa separuh je seramnya..? Sebab,cerita ni takdelah seram mana pun. Seram sikit je. Kejadian ni berlaku bukan pada hari yang sama,tapi pada tarikh yang sama iaitu malam awal muharam tahun lepas. Masa tu aku dengan kawan aku,Hashmie,Sarah dan Hafeez pergi trip mengejut ke Langkawi. Ewah,mentang-mentang nak pergi Langkawi dekat,boleh pulak main mengejut kan. Mengejut sebab katakan malam ni terfikir,esok pagi tu terus gerak pergi Langkawi. Dah tu siap plan nak balik hari pulak tu. Dahsyat tak dahsyat pulak kan. Ada ke orang pergi Langkawi pagi balik petang..? Kitorang la tu.. -_-
Dipendekkan cerita kitorang tak dapat balik petang tu jugak sebab rasa macam tak sempat nak kejar feri,jadi ingat nak overnite je la dekat situ. Dapat juga selesaikan bacaan doa akhir dan awal tahun dekat surau yang tak berapa nak ramai penghuninya. Lepas tu kitorang teruskan perjalanan lagi.Tapi suasana Langkawi waktu malam sangatlah pelik sebab keadaan tu sunyi sepi macam takda orang pun yang lalu atas jalanraya tu.Kadang-kadang sebijik 2 je kereta yang lalu. Lepas tu malam-malam ni nak pergi melawat kemana kan. Takkan nak pergi Makam Mahsuri pulak..? So kitorang pergilah makan dekat satu kedai ni.Lepas tu pergilah beli burger sebab ingat nak makan tepi pantai sambil hirup udara malam. Ok,dah masuk pasal pantai.Dah nak sampai tahap seram.. Ni baru permulaan. Lepas dah siap makan dekat kedai tu kitorang pun gerak cari pantai.Jadi aku ni terlalu eksaited nak ke pantai,aku pun cadang lah pergi Tanjung Rhu sebab orang kata sana pantai cantik. Driver kitorang,Sarah pun macam eksaited nak ke pantai teruslah memandu dengan semangatnya mencari jalan ke Tanjung Rhu tersebut berpandukan peta dan signboard jalan..

Cantik tak Pantai Tanjung Rhu ni..? Pergi siang takpa,pergi waktu malam..Haa,jaga-jaga...
Cari punya cari jumpa jugak jalan kesana. Masa masuk jalan tu rasa macam pelik je.Apasal kereta kitorang je yang ada atas jalan ni..? Hurmm,lantaklah. Masa tu fikir nak makan burger,memang kitorang nekad lah nak pergi. Ada lah beberapa hotel yang tersergam indah disepanjang jalan yang agak gelap tu. Lepas dari Hotel 4 Season,rasa lain macam tu makin pelik. Aku dekat seat belakang dengan Hashmie dalam hati ni rasa lain macam je.Jalan tu sebijik tiang lampu pun takda. Masa tu dah start rasa scary semacam. Makin lama Sarah drive,aku rasa jalan tu jadi makin gelap. Hashmie pun dah pandang semacam je dekat aku. Tiba-tiba Sarah kata :
Sarah: Nak pergi jugak ke ni? 
Hafeez: ntah..aku mana tau.
Sarah: Tak payah pergi lah..kita patah balik je. makin gelap je jalan ni..
Lepas sarah dah cakap macam tu,kitorang pun setuju jelah.. Lepas tu Sarah pun cepat-cepat undur balik kereta nak pusing dekat satu kawasan yang terang sikit depan pencawang TNB..Masa nak pusing keluar tu aku rasa saat paling menyeramkan..! Dek kerana seram melampau si Hafeez pun makin kuatkan radio sambil nyanyi lagu yang tengah rancak berkumandang.Kau tau lagu apa..?
''Hijrah itu perjuangan..!Hijrah itu pengorbanan..!Hijrah itu persaudaraan..!Hijrah membentuk perpaduan..!Oleh itu,mari semua,kita sambut Maal Hijrah....!''
Lagu apa lagi.Lagu tema Maal Hijrah la.. Bukan main kuat lagi dia nyanyi..! Nak cover takut la tu.
Aduhai,sabar je lah.Aku ingatkan aku sorang je pikir semacam,rupanya diorang pun sama jugak dah start naik bulu tengkuk beb..! Kau bayangkanlah. Jalan kiri kanan semak samun macam hutan. Suasana dia memang terlalu gelap.Gelap gelita orang cakap.Susah nak gambarkan macam mana gelapnya tu.Jangankan lampu,tiang lampu pun takda..! Masa tu dalam otak ni dah terbayang dah kot la ada benda terbang ke..tetiba muncul keluar dari tepi semak samun ke..Sarah yang drive pun terfikir kalau tetiba je cermin kereta kena lindung..Tak nampak jalan lepas tu terbabas.Macam-macam lagi kisah seram yang dah terbayang dalam otak kitorang ni haa..
 Dah keluar dari jalan tu,rasa lega sangat. Aku lah yang paling terkesan dengan peristiwa tu sebab aku yang cadang pergi Tanjung Rhu malam-malam camtu.Tak silap aku dah dekat pukul 10 kot. Memang gilalah masa tu. Tak pasal-pasal berhadapan dengan situasi mendebarkan,menyeramkan,menakutkan..dan segala kan yang adalah.. Balik dari Langkawi sempat jugak aku dengan Sarah google pasal Tanjung Rhu tu.Hurmm,ada lah jugak kisah seram yang orang lain pernah hadapi masa nak kesana. Macam kisah kitorang jugaklah..Tapi peristiwa tu memang kenangan yang tak dapat aku lupa sampai bila-bilalah terutama bila aku dengar lagu Maal Hijrah. Dengar je lagu tu,mulalah teringat balik peristiwa tu..Kelakar pun ada jugak.
SERAM pun ada..! 
P/S: Salam Maal Hijrah ye kawan-kawan..
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved