ads

Ahad, 23 Disember 2012

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


Azrul 3R: PROGRAM 3R <b>DI</b> PASAR PAGI <b>POKOK SENA</b>

Posted: 09 Nov 2012 10:03 PM PST

AKTIVITI KEMPEN KESEDARAN AWAM DAN KITAR SEMULA DI PASAR PAGI POKOK SENA, KEDAH
Pada 10 November 2012, warga kerja Ibu Pejabat PPSPPA Alor Setar, Kedah terlibat dengan satu aktiviti kesedaran awam dan kempen amalan 3R iaitu kitar semula khususnya di sepanjang Pasar Pagi, Pokok Sena. Aktiviti yang dirancang oleh Ahli Majlis dan AJK kawasan berkenaan dilaksanakan dengan sempurna yang mana satu ucapan alu-aluan dan penerangan ringkas diberikan sebelum bermula. Kemudian, para peserta bersama-sama berjalan di sepanjang pasar pagi tersebut sambil memberikan risalah berkenaan dengan langkah atau kaedah pembuangan sampah yang betul dan berkesan supaya tidak berlaku kekotoran yang diakibatkan oleh pembuangan sampah merata-rata. Pihak warga PPSPPA yang diwakili oleh En Saiful Redzuan, Pegawai Penguatkuasa Alor Setar dan pembantu beliau, En Najid Sharani juga turun padang memberikan risalah berkaitan dengan kaedah tersebut serta penerangan ringkas kepada penjaja dan pengunjung pasar pagi. Penerangan dan risalah mengenai amalan kitar semula pula disampaikan oleh Pegawai 3R, En Mohd Azrul Bin Azmi. Selain itu, beg-beg plastik juga diberikan kepada penjaja dan para pengunjung pasar pagi tersebut untuk memudahkan mereka membuang sampah serta mengasingkan sisa pepejal. Hal ini akan mengurangkan kadar pembuangan sampah merata-rata.






Dengan kekerapan penganjuran kempen kaedah pembuangan sampah yang betul serta amalan kitar semula ini akan meningkatkan kesedaran awam di kalangan masyarakat serta mengurangkan pembuangan sampah di tempat-tempat awam secara berleluasa. Diharap kempen ini juga dapat meningkatkan kadar kitar semula di kalangan orang ramai yang mana kekurangan kadar pembuangan sampah akan memberi kesan peningkatan jangka hayat tapak pelupusan sampah yang semakin uzur. 

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Insiden yang sebenar <b>di Sungai Petani</b>

Posted: 18 Dec 2012 03:18 PM PST

http://3.bp.blogspot.com/-VvhtKH5Aorw/UNEYzIl5RRI/AAAAAAAAt-k/5bl446gzWiI/s640/INSIDEN_KEDAH.jpg 

Pergaduhan budak-budak sekolah di Sungai Petani telah diperbesarkan oleh bloger Umno dan Barisan Nasional kononnya sebagai rusuhan kaum sedangkan hakikat  yang sebenarnya adalah kes curi motor.


Persoalan kini timbul, siapa yang mencuri motor itu? Adakah motor anak India itu yang dicuri? Atau budak Melayu yang cedera ini mencuri motor itu? Motor siapakah yang dicuri?

http://beritasemasa.com/wp-content/uploads/2012/12/Kes-Gaduh-Sungai-petani.jpg


Siapa berak tengah jalan tidak akan mengaku juga dia akhirnya. Ini pepatah lama. Adakah ini konspirasi Umno dan MIC untuk mencetuskan huru-hara bagi terus mengekalkan kuasa yang semakin menghilang? 

Sesuai dengan kata-kata ketua wanita Umno Malaysia bahawa tragedi 13 Mei bakal berulang dan Putrajaya akan dipertahankan walau dengan apa cara sekalipun dari Perdana Menteri Malaysia Najib Razak. 

Secara logik kes ini memang dah semakin besar melainkan dengan kehendak Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. 2 jam dari tadi seorang lagi India di dakwa ditemui mati dibunuh di Taman Bandar Perdana Sungai Petani. 

Polis ramai di kawasan terbabit. Jadi minta tolong maklumkan perkembangan semasa. Jumlah kematian setakat ini sebagaimana yang dirisik 3 orang kesemuanya lelaki India. 

Hasil risikan lain pula memberitahu bahawa kes ini sebenarnya pergaduhan di antara kumpulan samseng India dengan samseng India yang lain.


02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


Jawatan kosong <b>di</b> Maktab Rendah Sains MARA <b>Kubang Pasu</b>

Posted: 21 Nov 2012 12:35 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Jawatan kosong di Maktab Rendah Sains MARA Kubang Pasu,kerja kosong Maktab Rendah Sains MARA Kubang Pasu,career at Maktab Rendah Sains MARA Kubang Pasu.

02 di jitra - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


fyna here!: MUA : makeup tunang shakirah 10.11.12 <b>di jitra</b>

Posted: 22 Dec 2012 10:51 PM PST

kalini makeupkan tunang bfren fyna,fahmi
tak sangka dia yang bertunang dulu..cis! haha
1st time jumpa shakirah..comel,kecik molek..patotlah fahmi tergoda haha
dia req simple makeup for her engagement







nak jugak selit haha
berapa bulan lagi nak jadi laki orang oi..hehe
adik fyna jadi official photographer diorang ;)




all the photography done by my sis..
if korang nak jugak gambar macam ni..boleh hire my sis ye =) harga paling murah 
email : kiddykiddo.kid@gmail.com
untuk tengok my makeup job yang lain-lain boleh tengok di
email : fynahere85@yahoo.com



follow me for daily update
MAKEUP CLASS /TIPS ONLY RM1 PER WEEK AT MY TWITTALK
SO ALL CELCOM USERS, FOLLOW ME ON TWITTALK CELEBRITY..
JUST DIAL *22001 AND FOLLOW FYNA..THANKS!


02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


fyna here!: MUA : Makeup nikah Warishah 09.11.2012 <b>di kuala ketil</b>

Posted: 22 Dec 2012 07:57 AM PST

1st time dapat job di kuala ketil
dengan baling tak lah jauh sangat
haa rumah warishah dalam ladang kelapa sawit..cari dalam gps tak ada..rupanya kena masuk dalam ladang heehe

kulit tak ada masaalah
nak yang soft makeup saje




hahah fyna pon nak interpremm

all the photography done by my sis..
if korang nak jugak gambar macam ni..boleh hire my sis ye =) harga paling murah 
email : kiddykiddo.kid@gmail.com
untuk tengok my makeup job yang lain-lain boleh tengok di
email : fynahere85@yahoo.com
follow me for daily update
MAKEUP CLASS /TIPS ONLY RM1 PER WEEK AT MY TWITTALK
SO ALL CELCOM USERS, FOLLOW ME ON TWITTALK CELEBRITY..
JUST DIAL *22001 AND FOLLOW FYNA..THANKS!

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


KedahLanie.info: Exco - Jawatankuasa urus pembangunan Gunong <b>...</b>

Posted: 26 Nov 2012 03:30 PM PST

ALOR SETAR - Kerajaan Negeri menubuhkan jawatankuasa kecil yang lebih efisien dalam mengurus pembangunan di Gunung Jerai yang menjadi salah satu sektor pelancongan yang penting di negeri ini.
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Selambau, YB. Dato' S. Manikumar berkata, pihaknya inginkan satu pembangunan yang komprehensif di Gunung Jerai serta dikenali di persada antarabangsa.
Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan tambahan ADUN Gurun, YB. Dr. Leong Yong Kong mengenai pembangunan di Gunung Jerai pada Sidang Dewan Negeri Bagi Mesyuarat Kedua Penggal Kelima Dewan Undangan Negeri Kedah Yang Kedua Belas di Dewan Undangan Negeri Kedah, Wisma Darul Aman, di sini.
Menjawab soalan ADUN Ayer Hangat, YB. Mohd Rawi Abd. Hamid mengenai sektor pelancongan lain yang diwujudkan, beliau memberitahu, Kerajaan Negeri juga turut mewujudkan pelancongan berbentuk Islam (Islamic Tourism) yang mengikut garis panduan yang telah ditetapkan.
"Kita juga turut mengetengahkan halal tourism (makanan halal) mengikut syariah dan pengasingan lelaki dan perempuan di kolam renang," katanya.

YB. Dato' S. Manikumar menjelaskan, dengan pertumbuhan ekonomi di Pulau Langkawi dengan mewujudnya hotel-hotel, pembangunan yang ada di situ perlulah dikongsi bersama antara Kerajaan Persekutuan dan Negeri.
"Jumlah pelancong dari Arab Saudi turut meningkat di Langkawi iaitu sebanyak 34,316 orang pada tahun ini berbanding 28,009 orang pada tahun 2011 sepertimana yang dikeluarkan oleh Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA)," katanya.
Sementara itu, YB. Manikumar memberitahu, baru-baru ini beliau menerima kunjungan daripada pelancong Singapura yang datang ke Rumah Terbuka Hari Raya Aidiladha di Amanpura, Sungai Petani.
"Ia secara tidak langsung merupakan salah satu jualan pakej pelancongan di Singapura. Kita turut menerima jualan pakej pelancongan di sana yang agak besar," ujarnya.
Ketika menjawab soalan tambahan ADUN Guar Chempedak, YB. Dr Ku Rahman Ku Ibrahim mengenai promosi Gunung Jerai, beliau menjelaskan bahawa setakat ini pengurusan di Gunung Jerai berjalan dengan baik dan tidak menghadapi masalah.
"Kita juga turut memberi perhatian kepada pembangunan di Arkeologi Lembah Bujang dan Sungai Batu di Lembah Bujang," tambahnya.

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


Media Kedah: Pembeli Rumah <b>Di Pendang</b> Terseksa Minta <b>...</b>

Posted: 23 Dec 2012 12:20 AM PST

Baru-baru ini Pisau Kedah di hubungai seorang pembeli rumah yang mempuyai masalah tentang rumah yang di belinya apabila terpaksa menanggung beban kewangan apabila rumah yang mereka beli di Taman Perumahan kawasan Pekan Tokai, Pendang gagal mendapat CF dari pihak Majlis Daerah Pendang kerana Pemaju yang membina Taman Perumahan tersebut terpaksa berhadapan dengan birokrasi-birokrasi yang terlampau dari pihak Majlis Daerah sehingga membuatkan pembeli-pembeli tidak dapat lagi layak menduduki rumah yang mereka beli sedangkan duit pinjaman perumahan kepada pihak Bank terpaksa mereka jelaskan tiap-tiap bulan.
ETERNAL DEVELOPMENT SDN. BHD.(41206-V)
The Human Resource Department
97 M & N, Batu 1 ¼, Mergong,
Seberang Jalan Putra, 05150 Alor Star,
Kedah Darul Aman, Malaysia.
Majlis Daerah Pendang (MDP)
MASALAH
Rumah 100% telah disiap oleh pemaju mengikut plan asal. Borang E telah dihantar ke MDP untuk kelulusan (CF) pada 28.6.2012. Sehingga kini (CF tak diluluskan) pembeli tidak dapat menduduki rumah kerana tiada bekalan letrik dan air. Pembeli yang kebanyakan orang-orang melayu menjadi mangsa kerenah birokrasi MDP. 
Pemaju ada menyatakan bahawa syarat tambahan yang diberikan oleh MDP untuk membina tembok tambahan (retaining wall ), telah pun disiapkan. MDP memberi syarat tambahan yang baru menyebabkan pemaju tidak lagi mahu mematuhinya kerana setiap syarat menyebabkan perbelanjaan yang tinggi. 
Mengapa pihak MDP asingkan syarat-syarat sedangkan syarat-syarat itu boleh disatukan? 
Inilah kerenah birokerasi MDP yang membuli pemaju. Pembeli amat kecewa dan terpaksa membayar hutang bank dan juga rumah sewa, sedangkan rumah sudah pun boleh diduduki. 
Pemaju juga rasa kecewa dengan MDP kerana setiap tindakan atau maklumbalas mengambil masa yang lama setelah permohonan yang dimajukan kepada MDP. Kini MDP telah menambah syarat baru untuk pemaju laksanakan. 
Terima kasih.

Di harapkan pihak pemaju perumahan tersebut dan pihak Majlis Daerah Pendang dapat menyelesaikan permasalahan yang di hadapi ini dengan secepat yang mungkin kerana ada antara pembeli rumah-rumah ini terpaksa mengeluarkan kos menyewa rumah di sebalik kos pembayaran bulanan pembelian rumah yang terpaksa mereka bayar kepada Bank setelah rumah berkenaan siap di bina

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


Kisah Separuh Seram : Awal Muharam <b>di Langkawi</b> ~ guliboolat

Posted: 14 Nov 2012 05:35 AM PST

Alhamdulillah..Maka secara rasminya selepas maghrib tadi sudah masuklah tahun baru bagi kita umat islam..Tahun hijrah,1434H.
Katanya tutup buku lama,buka buku baru..Kalau buku yang lama tu penuh amalannya tak pelah.Kalau tak penuh..Tak payah buka yang barulah.Kita guna yang lama je..Erk,gurau je ni ye..=D
KISAH SEPARUH SERAM..? Kenapa separuh je seramnya..? Sebab,cerita ni takdelah seram mana pun. Seram sikit je. Kejadian ni berlaku bukan pada hari yang sama,tapi pada tarikh yang sama iaitu malam awal muharam tahun lepas. Masa tu aku dengan kawan aku,Hashmie,Sarah dan Hafeez pergi trip mengejut ke Langkawi. Ewah,mentang-mentang nak pergi Langkawi dekat,boleh pulak main mengejut kan. Mengejut sebab katakan malam ni terfikir,esok pagi tu terus gerak pergi Langkawi. Dah tu siap plan nak balik hari pulak tu. Dahsyat tak dahsyat pulak kan. Ada ke orang pergi Langkawi pagi balik petang..? Kitorang la tu.. -_-
Dipendekkan cerita kitorang tak dapat balik petang tu jugak sebab rasa macam tak sempat nak kejar feri,jadi ingat nak overnite je la dekat situ. Dapat juga selesaikan bacaan doa akhir dan awal tahun dekat surau yang tak berapa nak ramai penghuninya. Lepas tu kitorang teruskan perjalanan lagi.Tapi suasana Langkawi waktu malam sangatlah pelik sebab keadaan tu sunyi sepi macam takda orang pun yang lalu atas jalanraya tu.Kadang-kadang sebijik 2 je kereta yang lalu. Lepas tu malam-malam ni nak pergi melawat kemana kan. Takkan nak pergi Makam Mahsuri pulak..? So kitorang pergilah makan dekat satu kedai ni.Lepas tu pergilah beli burger sebab ingat nak makan tepi pantai sambil hirup udara malam. Ok,dah masuk pasal pantai.Dah nak sampai tahap seram.. Ni baru permulaan. Lepas dah siap makan dekat kedai tu kitorang pun gerak cari pantai.Jadi aku ni terlalu eksaited nak ke pantai,aku pun cadang lah pergi Tanjung Rhu sebab orang kata sana pantai cantik. Driver kitorang,Sarah pun macam eksaited nak ke pantai teruslah memandu dengan semangatnya mencari jalan ke Tanjung Rhu tersebut berpandukan peta dan signboard jalan..

Cantik tak Pantai Tanjung Rhu ni..? Pergi siang takpa,pergi waktu malam..Haa,jaga-jaga...
Cari punya cari jumpa jugak jalan kesana. Masa masuk jalan tu rasa macam pelik je.Apasal kereta kitorang je yang ada atas jalan ni..? Hurmm,lantaklah. Masa tu fikir nak makan burger,memang kitorang nekad lah nak pergi. Ada lah beberapa hotel yang tersergam indah disepanjang jalan yang agak gelap tu. Lepas dari Hotel 4 Season,rasa lain macam tu makin pelik. Aku dekat seat belakang dengan Hashmie dalam hati ni rasa lain macam je.Jalan tu sebijik tiang lampu pun takda. Masa tu dah start rasa scary semacam. Makin lama Sarah drive,aku rasa jalan tu jadi makin gelap. Hashmie pun dah pandang semacam je dekat aku. Tiba-tiba Sarah kata :
Sarah: Nak pergi jugak ke ni? 
Hafeez: ntah..aku mana tau.
Sarah: Tak payah pergi lah..kita patah balik je. makin gelap je jalan ni..
Lepas sarah dah cakap macam tu,kitorang pun setuju jelah.. Lepas tu Sarah pun cepat-cepat undur balik kereta nak pusing dekat satu kawasan yang terang sikit depan pencawang TNB..Masa nak pusing keluar tu aku rasa saat paling menyeramkan..! Dek kerana seram melampau si Hafeez pun makin kuatkan radio sambil nyanyi lagu yang tengah rancak berkumandang.Kau tau lagu apa..?
''Hijrah itu perjuangan..!Hijrah itu pengorbanan..!Hijrah itu persaudaraan..!Hijrah membentuk perpaduan..!Oleh itu,mari semua,kita sambut Maal Hijrah....!''
Lagu apa lagi.Lagu tema Maal Hijrah la.. Bukan main kuat lagi dia nyanyi..! Nak cover takut la tu.
Aduhai,sabar je lah.Aku ingatkan aku sorang je pikir semacam,rupanya diorang pun sama jugak dah start naik bulu tengkuk beb..! Kau bayangkanlah. Jalan kiri kanan semak samun macam hutan. Suasana dia memang terlalu gelap.Gelap gelita orang cakap.Susah nak gambarkan macam mana gelapnya tu.Jangankan lampu,tiang lampu pun takda..! Masa tu dalam otak ni dah terbayang dah kot la ada benda terbang ke..tetiba muncul keluar dari tepi semak samun ke..Sarah yang drive pun terfikir kalau tetiba je cermin kereta kena lindung..Tak nampak jalan lepas tu terbabas.Macam-macam lagi kisah seram yang dah terbayang dalam otak kitorang ni haa..
 Dah keluar dari jalan tu,rasa lega sangat. Aku lah yang paling terkesan dengan peristiwa tu sebab aku yang cadang pergi Tanjung Rhu malam-malam camtu.Tak silap aku dah dekat pukul 10 kot. Memang gilalah masa tu. Tak pasal-pasal berhadapan dengan situasi mendebarkan,menyeramkan,menakutkan..dan segala kan yang adalah.. Balik dari Langkawi sempat jugak aku dengan Sarah google pasal Tanjung Rhu tu.Hurmm,ada lah jugak kisah seram yang orang lain pernah hadapi masa nak kesana. Macam kisah kitorang jugaklah..Tapi peristiwa tu memang kenangan yang tak dapat aku lupa sampai bila-bilalah terutama bila aku dengar lagu Maal Hijrah. Dengar je lagu tu,mulalah teringat balik peristiwa tu..Kelakar pun ada jugak.
SERAM pun ada..! 
P/S: Salam Maal Hijrah ye kawan-kawan..
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved