ads

Isnin, 31 Disember 2012

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


UMNO <b>MERBOK</b> : SAKIT BETOI HATI KAMI - suara sang <b>merbok</b>.....

Posted: 06 Dec 2012 06:33 PM PST

Eksklusif !!! Orang PAS Tanjung Dawai tidak akan undi Hamdan Khalib sekiranya tercalon pada PRU 13

Daripada blog pakar fitnah (tersungkur di pintu syurga, tersadung ke pintu neraka) :  Team Media Kedah
P/S :  maknanya, TMK umno kedah suruh pilih wakil umno la jadi Y.B Merbok? bagi nama calon sat? sapa dia? tajul?zubir?ismail daud?anuar?shukri?. geng kedarah duit semua. yang bekas senator tu pun bercambah kes x selesai lagi. hutang kedah berjuta, dia kaya raya. bodoh piang tahap lembu betoi...
Dr. Hamdan dok tang tu rakyat yang pilih. jadi exco pasai layak. dapat jawatan tu free ka? orang yang pilih dia. takkan yang tu TMK tak tau. budak tadika KEMAS shahrizat lembu pun tau. dapat jawatan pasai orang sokong dan undi dia. dah memang dia layak. bukan macam geng umno. menang pasai makan duit rasuah haram jadah. kalau TMK atau geng umno nak lawan dia, hantar la borang. bleh la bertanding jawatan apa yang Dr. Hamdan tu masuk.untung menang undi, dapat la hangpa.... yang tu pun nak kena habaq .....

Dalam Keadaan hendak menghadapi pilihanraya yang bila-bila saja bakal di umumkan, PAS Merbok terpaksa berhadapan dengan pergolakan dalaman yang sukar di bendung lagi kerana di sebabkan isu jawatan Yang Dipertua PAS Kawasan Merbok.

Pergolakan ini melibatkan di antara YDP Kawasan Merbok sekarang, Dr Hamdan Mohamed Khalib yang juga merupakan Adun Tanjung Dawai dan bekas YDP Kawasan Merbok Tuan Haji Mohd Akhir Talib.


Menurut sumber dalaman PAS Merbok, kisah pergolakan  ini bermula pertengahan tahun lepas setelah Dr Hamdan tanpa rasa hormatnya telas mencantas Mohd Akhir di dalam perebutan jawatan YDP Kawasan Merbok sehingga isu ini terbawa-bawa ke hari ini.

Bagi kebanyakan orang PAS di Merbok merasakan tindakan Dr Hamdan cukup biadap dan tamak, kerana dia sebagai wakil rakyat dan Exco Kerajaan Negeri tidak sepatutnya mencantas dalam perebutan jawatan YDP Kawasan yang sebelum ini di sandang oleh orang yang cukup berpengaruh dan menjadi punca kekuatan PAS di Merbok.
undi BN sokong yahudi
Apakah jawatan wakil rakyat dan Exco yang di miliki Dr Hamdan tidak mencukupi baginya sehinggakan jawatan YDP Kawasan pun hendak di sapunya ?

Apakah dalam banyak jawatan yang di sandangnya mampukah dia melaksanakan tanggungjawap kesemuanya dalam satu-satu masa atau dia hanya pentingkan sumber kewangan di setiap jawatan yang di sandang masuk ke poketnya ?

Selain itu Dr Hamdan juga menyandang dua jawatan penting dalam Jawatankuasa Eksekutif persatuan bola sepak Kedah (KFA) iaitu Setiausaha Kehormat dan Bendahari Kehormat walau pun di katakan langsung tiada pengalaman di dalam bidang pengurusan sukan bola sepak termasuklah sukan-sukan lain dan di katakan di antara penyumbang kemerosotan mutu persembahan pasukan bola sepak Kedah.

Didalam banyak jawatan yang di sandang, Dr Hamdan di katakan telah mengabaikan tanggungjawapnya sebagai YDP Kawasan dan wakil rakyat Tanjung Dawai sehinggakan orang PAS Merbok cukup merasa benci terhadap dia dan jangan terkejut apabila segelintir orang  PAS Merbok yang mengundi di Tanjung Dawai menyatakan tidak akan mengundi Dr Hamdan sekiranya akan tercalon pada PRU 13 nanti.
Daripada blog pakar fitnah (tersungkur di pintu syurga, tersadung ke pintu neraka) :  Team Media Kedah
 
P/S :  maknanya, TMK umno kedah suruh pilih wakil umno la jadi Y.B Merbok? bagi nama calon sat? sapa dia? tajul?zubir?ismail daud?anuar?shukri?. geng kedarah duit semua. yang bekas senator tu pun bercambah kes x selesai lagi. hutang kedah berjuta, dia kaya raya. bodoh piang tahap lembu betoi...

Dr. Hamdan dok tang tu rakyat yang pilih. jadi exco pasai layak. dapat jawatan tu free ka? orang yang pilih dia. takkan yang tu TMK tak tau. budak tadika KEMAS shahrizat lembu pun tau. dapat jawatan pasai orang sokong dan undi dia. dah memang dia layak. bukan macam geng umno. menang pasai makan duit rasuah haram jadah. kalau TMK atau geng umno nak lawan dia, hantar la borang. bleh la bertanding jawatan apa yang Dr. Hamdan tu masuk.untung menang undi, dapat la hangpa.... yang tu pun nak kena habaq .....

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Berita Pergaduhan <b>Di Sungai Petani</b> MENGARUT, Penduduk <b>...</b>

Posted: 22 Dec 2012 04:00 AM PST

sungaipetanidemo1

Walaupun sudah berulang-ulang kali diberitakan bahawa pergaduhan di Sungai Petani itu hanyalah pergaduhan biasa, tetapi ada yang mahukan pergaduhan tersebut berpanjangan sehinggakan ada yang pula yang membuat cerita kononnya, punca pergaduhan itu adalah disebabkan penganut Hindu hendak membakar masjid dan merampas tanah Melayu untuk mendirikan sebuah kuil di Taman Ria Jaya. 

Walhal, cerita-cerita tersebut adalah MENGARUT sama sekali.

Melihat kepada perkembangan semasa yang masih belum surut dengan pelbagai cerita-cerita karut, penduduk tempatan yang sudah bosan dengan gelagat puak-puak yang mahu melihat kesengsaraan penduduk tempatan menerusi kekacauan yang tiada kesudahannya. 

Semalam iaitu pada 21 Disember 2012, satu perhimpunan aman telah diadakan di IPD Kuala Muda anjiran NGO dan persatuan-persatuan yang berasakan kaum Melayu dan India. Mereka bersatu dan sepakat untuk menolak sebarang berita karut yang mengatakan pergaduhan kaum di Sungai Petani sudah sampai ke tahap kritikal. 

Lebih kurang 100 orang telah berkumpul dalam perhimpunan aman tersebut. Mereka kemudiannya membuat laporan polis agar polis mengambil tindakan terhadap pihak yang menyebarkan SMS dan blog-blog hasutan bersabit isu gaduh di Sungai Petani. 

Semangat satupadu yang ditunjukkan oleh penduduk setempat Sungai Petani merupakan contoh terbaik untuk menolak sebarang fitnah dan khabar-khabar angin yang sedang galak dan berleluasa sekarang ini. 

02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search


Murtabak Terbang <b>di</b> Pasar Malam <b>Kuala Kedah</b>. - terajubintang7 <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2012 08:58 PM PST

Minggu lepas ( 19hb - 24hb Disember 2012 ) balik Alor Setar. Sempat pergi pasar malam di Kuala Kedah. dah 4 tahun lebih menjadi keluarga Alor Setar, ini baru pertama kali menjejakan kaki di pasar malam Kuala Kedah ini. Untuk pengetahuan rakan-rakan pembaca blog terajubintang7, pasar malam di Kuala Kedah beroperasi pada hari Khamis malam Jumaat. Lokasinya tepi jalan sebelum lampu trafik kuala kedah dan lebih tepat lagi, bersebelahan dengan Balai Polis Kuala Kedah. Itulah serba sedikit berkenaan pasar malam kuala kedah.

-->
Tetapi kami nak kongsikan cerita berkenaan murtabak terbang di pasar malam Kuala Kedah ini. Ianya diusahakan oleh 3 - 4 orang jejaka dari Alunan Pelangi Ent (yang kami nampak masa itu). Terdapat 2 variasi rasa iaitu Daging & Ayam. Harga sekeping RM 2.00 sahaja. Kalau nak tempah, hubungi di talian 0195417703. Kalau datang walk in, kenalah tunggu sekejap.

-->
Kenapa ianya dipanggil murtabak terbang?. Ceritanya begini. Mula-mula tebar doh, pastu letak atas kuali, letak sesenduk inti (telur,bawang,ayam/daging dll) lipat menjadi segi 4, tunggu garing sikit, paling pula. agak-agak dah masak dan garing, ini lah momentumnya dipanggil murtabak terbang, Brother yang sedang memaling murtabak ini akan melemparkan atau menerbangkan murtabak yang sudah masak ke plate putih untuk brother lagi seorang tu bungkus. Begitulah ceritanya (andaian sendiri) '....kalau silap, tolong betulkan diruangan komen'.

-->
Tengok tu ramai yang menunggu. masa ini kami bungkus 8 keping murtabak terbang daging. rasa memang sedap dan berbaloi. Sekian, terima kasih.
Maklumbalas anda dialu-alukan pada ruangan komen.
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved