ads

Jumaat, 8 Mac 2013

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


RESORT REGENCY GUNUNG JERAI, <b>GURUN</b> <b>...</b> - jom jalan-jalan...

Posted: 07 Jan 2013 02:12 AM PST

Sebelum ni saya ada post berkenaan Resort Regency Gunung Jerai :
http://haizanrunsah.blogspot.com/2012/02/resort-gunung-jerai-kedah-tenangmemang.html
Pengalaman pertama kali pergi tempat ni dulu, cuacanya memang sejuk ditambah dengan angin kencang.Pengalaman kedua ni, cuaca masih sejuk dan tiada angin kencang cuma kalau waktu malam, kabus memang sangat tebal. Syok tengok tiupan kabus tebal yang laju meluru masuk kafetaria ketika kami sedang minum malam
Saya akui, memang semakin cantik & mempersonakan Resort ni..Cuma satu masalah je...jalan masa naik gunung aritu memang agak merunsingkan sebab diaorang tengah baiki jalan yang masih runtuh...wuiiiiih...banyak beristighfar gak dibuatnya....
Kali ni kami berkesempatan mengunjungi Ladang Cendawan Shitake di puncak Gunung Jerai ni..Susah nak cari Ladang ni kat tempat lain di Malaysia ni...Harga sekilo pun sehingga RM 45. Ladang ni diuruskan oleh Dr Shirley bersama keluarganya atas nama syarikat AgroBio Future.Kami diberi taklimat dan dibawa melawat proses pembuatan cendawan shitake yang nampaknya macam mudah tapi merumitkan.Bagusnya cendawan shiitake ni ialah boleh beri sistem imun untuk menentang penyakit seperti kanser paru-paru, melawan bakteria, virus, toksin dan sel tumor...patutla harganya mahal....
  









































02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


KELAB GREENBOC: [VIDEO & GAMBAR] Samseng UMNO <b>Baling</b> <b>...</b>

Posted: 07 Mar 2013 04:01 PM PST


Berpuluh-puluh samseng Umno Barisan Nasional (BN) bertindak liar apabila melontar batu bertalu-talu ke arah bas Jelajah Merdeka Rakyat, selain menyerbu tapak ceramah di Kampong Bukit Katil, Melaka, malam tadi.

Dalam kejadian sekitar jam 10 malam itu, empat cermin bas yang dinaiki Anwar Ibrahim, pecah dibaling batu, malah Ketua Umum KEADILAN itu juga terkena serpihan kaca.

"Alhamdulillah – selamat. Hanya serpihan kaca. Serangan samseng Umno di depan polis," tulisnya pada twitter tidak lama kemudian.


Bagaimanapun, seorang pengawal keselamatan Anwar cedera di mata selepas terkena serpihan cermin manakala seorang lelaki lain, kepalanya berlumuran darah akibat dibaling batu.

Wartawan Keadilan Daily, Mohd Arif Juhani yang membuat liputan siri jelajah itu turut terkena serpihan kaca di muka.

"Cermin bas pecah dibalun macai Umno BN. Kaca bersembur kat muka saya, ada yang masuk mulut," katanya.


Selain membaling batu, samseng Umno BN yang kebanyakannya memakai kemeja-T biru berlogo BN, turut menunjukkan isyarat lucah dan menghambur kata-kata kesat.

Mereka dipercayai terpengaruh dengan ucapan berbaur hasutan pemimpin Umno di ceramah berdekatan.


Sekalipun pasukan polis termasuk Unit Simpanan Persekutuan (FRU) berkawal di tapak ceramah, kumpulan samseng Umno tetap bertindak ganas, malah merempuh benteng.

Anwar ketika berucap kemudian mengecam perbuatan kumpulan samseng berkenaan dan menyifatkan Umno BN gagal mencerminkan budaya politik sihat di negara ini.


Sementara itu, Utusan Malaysia terus menerus melakukan pembohongan apabila dalam laporannya mendakwa dua anggota polis cedera dalam serangan malam tadi.

Bagaimanapun, akhbar yang disaman Anwar RM100 juta itu tidak menjelaskan siapa yang memulakan serangan dan dari pihak mana.

Utusan sering kali melaporkan berita yang kurang tepat malah boleh dikatakan apa sahaja yang terjadi semuanya salah Anwar dan bukannya Umno BN.

Dalam laporan itu, Utusan langsung tidak menyatakan bahawa samseng yang diupah pemimpin Umno yang menyerang Anwar hingga menyebabkan sedikit serpihan kaca tingkap pada sisi bas yang pecah mengenai Anwar yang biasanya duduk di kerusi tepi.

Anggota polis yang cedera itu tidak pula Utusan tunjukkan siapa sebenarnya yang menyerang mereka tetapi hanya mendiamkan diri tanpa bukti dan keterangan sahih.

Jelas sekali laporan Utusan berkenaan sengaja mahu menyalahkan Anwar sedangkan pemimpin Umno sendiri yang mengupah samseng tersebut bertindak liar hingga mengancam anggota keselamatan yang bekerja keras menghalang kebiadaban samseng berkenaan.


Imej batu dibaling dari arah penyokong BN diambil dr vedeo pd 50saat rakaman. Diarahkan ke DSAI tp mengenai seorg mangsa berbangsa China


Perbuatan samseng UMNO Melaka membaling batu ke arah bas Datuk Seri Anwar Ibrahim sehingga cermin bas pecah dan badan bas berlubang. Motif jelas untuk mencederakan Anwar dan rombongannya.


Ribuan hadir walaupun terpaksa menghadapi provokasi samseng oleh UMNO/BN Melaka


KOLEKSI RAKAMAN GAMBAR CERAMAH JELAJAH MERDEKA RAKYAT BUKIT KATIL MELAKA.. ALI RUSTAM NAIK ANGIN PENYOKONGNYA NAIK MINYAK!!!!!!


Macam mana Ali Rustam tak naik angin satu badan beb!!!!!.. Kubunya sendiri di Bukit Katil beliau sebagai Ketua UMNO Bahagian disana telah roboh dengan kehadiran ribuan warga Bukit Katil yang tekun tidak berganjak tanpa rasa  gentar dan cuak dengan ugutan,serangan serta teriakkan gerombolan samseng UMNO.

Walaupun difahamkan 2 penyokong cedera kena balingan batu namun mereka tetap tidak berganjak untuk mendengar pidato dari pemimpin kesayangan mereka yang mereka anggap bakal menerajui negara ini sebagai Perdana Menteri ke-7.. INS'YA ALLAH.

Dulu kalau nak lihat orang ramai hadir ceramah pembangkang nak dapat 100 orang hadir cukup sakit dan perit. Kini suasana dan permandangan sedemikian sudah menjadi sejarah. Permandangan itu kini sudah berhijrah ke ceramah anjuran UMNO/BN pula.

Inilah yang memeningkan kepala para pemimpin UMNO yang sudah pun ketika ini pening lalat.

Kepada rakyat Melaka... INI KALILAH....JOM UBAH... SELAMATKAN MALAYSIA. -omakkau


sumber: KD/jalanpulang/omakkau/fb

Ulasan GB

GB, melalui blog ini telah berkali-kali meminta polis menjalankan kerja dengan adil dan saksama. GB berkata hukum kebenaran dan keadilan akan mengambil tempatnya. Sepatutnya pihak polis boleh menghalau atau menahan samseng-samseng UMNO BN yang hadir untuk mengacau-ganggu program-program Pakatan. Tetapi dibiarkan.

Akhirnya kini polis sendiri yang merasai sendiri perbuatan jahat samseng-samseng UMNO BN berkenaan.

Ayuh polis, berubahlah! Laksanakan tugasmu dengan adil dan saksama, tahan dan tangkap segera mana-mana samseng UMNO BN yang cuba menganggu di mana-mana program Pakatan selepas ini.

Sesungguhnya hukum kebenaran dan keadilan akan tetap berjalan dan terus berjalan.

Demo LoNie: POLITIK SAMSENG UMNO - Bas Merdeka Rakyat <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 07 Mar 2013 04:29 PM PST

Dalam kejadian sekitar jam 10 malam itu, empat cermin bas yang dinaiki Datuk Seri Anwar Ibrahim, pecah dibaling batu, malah Ketua Umum KEADILAN itu juga terkena serpihan kaca.


"Alhamdulillah – selamat. Hanya serpihan kaca. Serangan samseng Umno di depan polis," tulisnya pada twitter tidak lama kemudian.
Bagaimanapun, seorang pengawal keselamatan Anwar cedera di mata selepas terkena serpihan cermin manakala seorang lelaki lain, kepalanya berlumuran darah akibat dibaling batu.


Wartawan Keadilan Daily, Mohd Arif Juhani yang membuat liputan siri jelajah itu turut terkena serpihan kaca di muka.
"Cermin bas pecah dibalun macai Umno BN. Kaca bersembur kat muka saya, ada yang masuk mulut," katanya.
Selain membaling batu, samseng Umno BN yang kebanyakannya memakai kemeja-T biru berlogo BN, turut menunjukkan isyarat lucah dan menghambur kata-kata kesat.


Mereka dipercayai terpengaruh dengan ucapan berbaur hasutan pemimpin Umno di ceramah berdekatan.
Sekalipun pasukan polis termasuk Unit Simpanan Persekutuan (FRU) berkawal di tapak ceramah, kumpulan samseng Umno tetap bertindak ganas, malah merempuh benteng.


Anwar ketika berucap kemudian mengecam perbuatan kumpulan samseng berkenaan dan menyifatkan Umno BN gagal mencerminkan budaya politik sihat di negara ini.
Saksikan rakaman keganasan samseng Umno BN :  
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=46701
Perbuatan liar samseng gambaran akhlak pemimpin Umno – Anwar
BUKIT KATIL 8 MAC: Tindakan liar samseng Umno BN yang membaling batu dan mencederakan beberapa penyokong Pakatan Rakyat, menggambarkan buruknya akhlak pemimpin parti pemerintah itu.
Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata perbuatan samseng itu didorong hasutan penceramah Umno yang membangkitkan naluri bertindak di luar kawalan.
"Umno BN pilih orang tidak berakhlak sebagai jurucakap. Pakai tudung tetapi mulutnya penuh hasutan dan caci maki. Inikah akhlak seorang muslimah?
"Lihatlah, samseng Umno BN tergamak melakukan isyarat lucah. Ini hasil ajaran Umno BN kepada pengikutnya," kata Ketua Umum KEADILAN itu.
Berdekatan program Merdeka Rakyat yang dihadiri ribuan rakyat, Umno BN turut mengadakan acara dan antara yang berucap ialah Umi Hafilda Ali.
"Cermin bas tebal tapi pecah juga. Itulah bukti betapa busuknya hati perut samseng Umno BN kepada Pakatan.
"Saya seru ibu bapa yang ada malam ini. Pulang nanti, mari berdoa supaya anak-anak kita dijauhkan dari miliki akhlak seperti Umno BN," katanya.
Anwar kesal kerana Umno BN tidak berani berdepan dengan Pakatan secara matang, sebaliknya menggunakan samseng untuk menunjukkan kuasa.
"Kalau tidak puas hati, kemuka hujah dan bukti. Bukannya maki hamun. Ini bukan cara politik matang.
"Tengoklah pemimpin Umno BN. Berapa kali saya ajak Datuk Seri Najib Razak berdebat, sampai sekarang tidak sahut," katanya.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=46726
"Segala pertempuran ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya" .. Klik SINI

Dapatkan Lebih Maklumat Di SINI dan SINI

Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


Isu STDC: Pemuda PAS <b>Padang Terap</b> lapor polis - Rakyat Marhaen

Posted: 07 Dec 2012 05:12 PM PST


PADANG TERAP: Pemuda PAS Padang Terap meminta pihak polis menyiasat pemimpin tertinggi dalam Anak Syarikat Negeri Kedah, Seri Temin Developement Corporation (STDC) yang didakwa menyalahgunakan wang syarikat untuk kepentingan Umno.

Ketuanya, Nasir Zakaria membuat laporan polis terhadap Pengerusi Lembaga Pengarah (STDC), Datuk Seri Mahdzir Khalid yang juga Adun Pedu di Balai Polis Kuala Nerang, kelmarin.

Dalam persidangan Dun Kedah pada 20 hingga 22 November lalu, Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah, Datuk Ir Amiruddin Hamzah mendedahkan, dari tahun 2003 hingga 2008, STDC mengeluarkan duit untuk membiayai parti politik Umno.

Duit itu antaranya digunakan untuk memberi sumbangan tunai kepada 15 kawasan parlimen menjelang pilihan raya umum ke-12 sebanyak RM1.7 juta.

Selain itu, duit STDC juga digunakan untuk membeli kereta Proton Gen 2 kepada penasihat CEO STDC berjumlah RM42,431,64.

Duit syarikat turut digunakan bagi membeli cenderahati sempena mesyuarat perwakilan Umno Padang Terap sebanyak RM26,150.

Selain itu duit turut digunakan untuk:

1) Membeli kemeja T dan wang saguhati kepada aktiviti konvoi Pemuda Umno padang Terap sbeanyak RM4 ribu.

2) Meberi sumbangan RM5 ribu kepada Umno Cawangan Padang Kerasak

3) Menaja kalendar Datuk Seri Mahadzir Khalid sebanyak RM8 ribu

4) Pemasangan billboard mesyuarat Umno Padang Terap sebanyak RM10 ribu

5) Sebanyak RM10 ribu dikeluarkan untuk membiayai lawatan sambil belajar Pemuda Umno KEdah

6) Lawatan sambil belajar Puteri Umno Kedah sebanyak RM5 ribu

7) Menyumbang sebanyak RM200 ribu kepada Umno negeri

8) Membayar sewa khemah dan meja untuk mesyuarat Umno Padang Terap sebanyak RM10 ribu

9) Membeli tudung untuk Puteri Umno RM20 ribu

10) Membayar sebanyak RM21,700 untuk tujuan makan minum mesyuarat Umno Padang Terap

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


Kejadian oleh qulmann: <b>Yan</b>, <b>Kedah</b>

Posted: 05 Dec 2012 09:40 AM PST

6-10 Disember penggambaran di Yan, Kedah.

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


Team Media <b>Kedah</b>: PELAKON VETERAN KUSWADINATA <b>...</b>

Posted: 16 Feb 2013 12:55 PM PST

Pelakon veteran Kuswadinata, 74, meninggal dunia di Hospital Ampang di sini akibat menghidap penyakit pendarahan usus kecil dan kanser kelenjar sejak beberapa tahun lalu.

Allahyarham meninggal kira-kira pukul 5.07 petang semalam dan akan dibawa ke rumahnya di Taman Rasmi Jaya, Ampang, Selangor.

Selain pendarahan usus, Kuswadinata atau nama sebenarnya Kuswadi Bujang turut mengalami penyakit prostat dan masalah buah pinggang yang teruk sehingga sukar untuk beliau buang air kecil secara normal.

Isterinya, Kamariah Mohd Said, 57, sebelum ini dipetik sebagai berkata, pada September lalu, Kuswadinata dimasukkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) akibat penyakit yang sama.

"Penyakit suami saya mungkin berpunca daripada kanser usus yang dihidapinya pada 2008 dan dia pernah menjalani pembedahan di HKL.

"Kemudian ia melarat pada buah pinggangnya dan doktor juga mendapati dia mengalami kanser darah yang menjadi punca kepada semua penyakit.

"Sekarang ini, sebelah kiri buah pinggangnya sudah tidak boleh berfungsi manakala di bahagian kanan pula semakin membengkak," ujarnya.

Selain Rizal, pelakon itu mempunyai tiga orang anak iaitu Jasmine, 27, Hafsham, 26 dan Irwan, 25.

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved