ads

Selasa, 2 April 2013

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


<b>Changlun</b> Berpotensi Jadi Hab Aeroangkasa Utara | MyNewsHub

Posted: 27 Mar 2013 01:37 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]LANGKAWI – Changlun di Kedah, yang telahpun menjadi pusat operasi bagi anak syarikat Boeing, Asian Composites Manufacturing Sdn Bhd (ACM), berpotensi menjadi hab utara bagi pembuatan aeroangkasa, kata ...

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


Zul Nordin dicabar tandingi Saifuddin <b>di</b> Bandar Baharu <b>Kulim</b> <b>...</b>

Posted: 28 Mar 2013 08:50 PM PDT

(Oleh Norutul Ilham)

KUALA LUMPUR 29 MAC: Calon KEADILAN bagi kerusi Parlimen Kulim-Bandar Baharu (P18), Datuk Saifuddin Nasution Ismail yakin potensinya untuk menang pada Pilihan Raya Umum ke-13 cerah di kawasan itu.

SaifuddinBercakap kepada Keadilan Daily, Saifuddin berkata, keyakinan itu bersandarkan gerak kerja jentera Pakatan Rakyat yang menyambut baik pencalonan beliau dan mendapat sokongan masyarakat setempat.

"Alhamdulillah komponen Pakatan Rakyat di sana menerima baik dan memberi peluang kepada saya untuk mengenali kawasan itu dengan lebih dekat.

"Saya sudah ada pertemuan dengan PAS dan KEADILAN. Program yang diatur untuk saya bertemu ketua kaum mewakili Cina, Melayu dan India berjalan seperti dirancang.

"Kedudukan saya sekarang memuaskan berdasarkan penerimaan penduduk setempat yang memberi sokongan," kata Saifuddin.

Tambahnya, persiapan jentera bergerak mengikut jadual walaupun tarikh pembubaran Parlimen masih menjadi teka-teki.

"Saya sudahpun mengenali seberapa banyak agensi dan institusi negeri. Saya sangat berpuas hati dengan penerimaan positif rakyat dan mereka hanya tunggu masa saya bertanding di situ," kata Saifuddin.

"Selain itu, program yang ditetapkan meliputi penerangan, kemasyarakatan di masjid, surau dan rumah-rumah ibadat kaum lain," jelasnya.

Cabar Zul Nordin

Beliau turut mencabar Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu sekarang, Datuk Zulkifli Nordin menandinginya pada pilihan raya itu nanti.

"Saya mahu berdepan Zul Nordin, itu impian saya. Bagaimanapun, mungkin impian saya itu tidak kesampaian kerana sesuatu yang mustahil untuk Umno mencalonkan Zulkifli," sinis Ahli Parlimen Machang itu.

Mengulas lanjut, Saifuddin optimis Parlimen Machang akan kekal dimenangi Pakatan Rakyat.

"Di Machang sudah ada pengganti, tunggu diumumkan oleh pimpinan sahaja.

"Pengaruh Pakatan Rakyat di sana sudah berakar umbi. Umumnya rekod pemerintahan PAS di Kelantan dan prestasi yang ditunjukkan pemimpin Pakatan memberi kita keyakinan kuat bukan sahaja di Machang, tetapi seluruh Kelantan," katanya.

Parlimen Kulim-Bandar Baharu terbahagi kepada dua Dewan Undangan Negeri (DUN), iaitu DUN Kulim dan DUN Bandar Bharu, dengan mempunyai 67.93% pengundi Melayu, 21.13% Cina dan 11.48% India daripada jumlah keseluruhan 51,444 orang.

Pada pilihan raya 2008, wakil KEADILAN, Datuk Zulkifli Nordin menang dengan majoriti 5,583 undi, iaitu 22,255 undi menewaskan calon BN, Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir yang memperolehi 16,672 undi.

Kini Zulkifli menganggotai bebas setelah dipecat KEADILAN pada 2010 ekoran kesalahan berulang-ulang kerana melanggar dasar dan pendirian parti.

Beliau adalah Naib Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa), NGO di bawah tunggangan Umno BN.

Dalam PRU 2008, Saifuddin bertanding Parlimen Machang di Kelantan dengan 21,041 undi dan mengalahkan calon BN, Datuk Sazmi Miah yang hanya memperoleh 19,581 undi.

Sebelum itu, beliau memperoleh kerusi tunggal dalam DUN Kedah apabila menang pada Pilihan Raya Kecil DUN Lunas pada tahun 2000.

Beliau memperoleh 10,511 undi manakala calon BN, S Anthonysamy mendapat 9,981 undi. – NS

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=48594

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


PECAH RAHSIA!!! KETUA PENERANGAN PKR <b>MERBOK</b> LANCAP <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2013 05:45 PM PDT

Saharuddin Abdul Hamid, bukanlah nama besar. Tidak ramai yang kenal dia pun walaupun di Merbok dan di Sungai Petani, namanya ada juga kadangkala disebut, terutama apabila membabitkan hubungan rapatnya dengan Anwar Ibrahim. Ada juga yang mengatakan Saharuddin Abdul Hamid, Ketua Penerangan PKR Cabang Merbok akan menggantikan Rashid Din, Ahli Parlimen Merbok dalam PRU13 akan datang.

Sebagai Ahli Majlis MPSP, Saharuddin Abdul Hamid tidak memiliki rekod yang baik. Dia lebih banyak diingati kerana peranan jahat yang dimainkannya dalam usaha merampas jawatan Yang Dipertua Majlis PBT tersebut.

Saharuddin sebelum ini mengetuai gerombolan yang cuba memburuk-burukkan YDP MPSP dengan melabelkan wanita tersebut sebagai AGEN UMNO dan ANJING NAJIB. Gelagatnya yang kononnya amat membenci kewujudan pusat-pusat hiburan yang tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan di sekitar Sungai Petani, menjadi perbualan apabila Saharuddin Abdul Hamid diketahui menjadi 'pemungut cukai tidak sah' daripada pemilik-pemilik pusat hiburan berkenaan.

Dengan kata lain, Ketua Penerangan PKR Cabang Merbok itu sebenarnya mengumpul terlalu ramai musuh berbanding kawan di daerah berkenaan. Keinginannya untuk dicalonkan sebagai calon PKR menggantikan Rashid Din yang dilihat pincang dalam mendapatkan undi serta sokongan daripada masyarakat India selepas SMSnya didedahkan, membuatkan Saharuddin Abdul Hamid menjadi barah yang perlu dicantas oleh konco-konco Rashid Din.

Malangnya, Saharuddin Abdul Hamid terlupa bahawa biarpun bergelar Ahli Majlis dan berjawatan Ketua Penerangan PKR, dia tidak kebal daripada sebarang serangan. Dan dia juga terlupa bahawa musuh-musuhnya, terutama sekali musuh dalam parti yang tidak mahu menerima kepimpinannya sentiasa menunggu masa untuk menghapuskannya atau menamatkan kariernya selaku ahli politik.

Apabila video lucahnya tersebar, Saharuddin Abdul Hamid terperanjat besar. Dia terus menyembunyikan diri dan berharap kepimpinan pusat akan membantunya. Dia mengharapkan 'layanan istimewa' yang diterima oleh Anwar Ibrahim akan diberikan kepadanya.

Malangnya, Saharuddin bukan Anwar Ibrahim. Gelagat dan kelaku buruk seperti yang dilakukannya tidak boleh disetarafkan dengan gelagat serta kelaku buruk Ketua Umum PKR itu. Para pecacai Pakatan Rakyat, khususnya yang menyokong PKR, tidak berkemampuan untuk melindunginya dengan putarbelit fakta yang seringkali mereka lakukan. Justeru, Saharuddin Abdul Hamid perlu dimusnahkan dan isunya melancap di hadapan komputer, perlu dimatikan secepat mungkin... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2013 03:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Iklan <b>di</b> Mudah PERCUMA – Senang, Tak Perlu Daftar » Blog <b>...</b>

Posted: 12 Jan 2013 03:36 AM PST

[unable to retrieve full-text content]kerata terpakai kt batu caves (2); www mudah com my kereta kedah (2); www mudah kereta terpakai (1); mudah kluang kereta tepakai (1); kereta terpakai di gurun kedah (1); beli kereta terpakai di sungai buloh (1); kedai taska ...

RESTORAN BASHA: Green Oranges Perindustrian <b>di Gurun</b>, <b>Gurun</b> <b>...</b>

Posted: 27 Jul 2012 03:11 AM PDT

Telefon Hafiz Mohamed di talian 016 475 9633 "Untuk HF Flexi Truck Mobile Hawking Complete Set berharga RM49,900 (on the road), kami lengkapkan antaranya dengan generator, tong gas, mesin pengira wang, dua meja dan lapan kerusi untuk pelanggan duduk. Itu standard dan kenderaan ini memang sesuai digunakan oleh peniaga di pasar malam atau di tepi jalan

Spyshot Persona R diiringi oleh Vauxhall Astra Turbo <b>di Gurun</b>, <b>Kedah</b>

Posted: 14 Apr 2011 08:17 AM PDT


Sesuatu yang sangat menarik akan berlaku esok! Klik untuk mengetahui rahsianya!

Vauxhall Astra Turbo 2 Spyshot Persona R diiringi oleh Vauxhall Astra Turbo di Gurun, Kedah

Saya antara yang bertuah hari ini kerana walaupun berada jauh nun di utara, akhirnya terserempak jua dengan dua buah Proton Persona R dengan diiringi oleh sebuah model Vauxhall Astra Turbo berwarna biru. Lebih kurang petang tadi selepas pulang dari pejabat, dari kejauhan saya melihat ada sesuatu yang pelik apabila sebuah kereta yang jarang-jarang dilihat iaitu Vauxhall Astra Turbo berada bersebelahan dua buah kereta yang ditutup dengan kain. Apabila berhenti di situ tidak syak lagi yang berbungkus itu adalah Persona R.

Saya mengambil peluang untuk beramah mesra dengan staf Proton yang sedang menjamu selera di situ, cuba menemubual serba sedikit namun mereka profesional, hanya sedikit maklumat sahaja yang saya dapat, saya faham Proton sudah tentu tidak mengizinkan kakitangannya membocorkan rahsia syarikat kepada orang luar. Saya menunggu sehingga mereka selesai menjamu selera, dan bungkusan kain dibuka akhirnya saya dapat melihat dua buah Persona R dari jarak agak dekat, cukup untuk melihat bentuk sebenar bagaimana model kereta terbaru Proton itu direka.

Vauxhall Astra Turbo 4 Spyshot Persona R diiringi oleh Vauxhall Astra Turbo di Gurun, Kedah

Sempat melihat bahagian interior, boleh tahan tetapi rasanya itu bukannya produksi final, sekadar diletakkan agar Persona R itu boleh dipandu. Melihat keseluruhan interior, saya syak Persona R itu hanya digunakan untuk menguji enjin dan transmisi sahaja. Pelekat hitam yang dikenakan ke seluruh bahagian kereta itu masih lagi berat seperti mana anda dapat lihat di sini, seratus-peratus sama seperti apa yang saya lihat tadi. Berkenaan rekabentuk, anda tahu saya seorang yang cerewet dalam menilai sesebuah kereta. Bagi saya kecantikan rekabentuk sesebuah kereta adalah paling utama berbanding perkara-perkara lain.

Saya mengharapkan Persona R akan tampil dengan rekabentuk lebih bergaya, elegan dan mempunyai 'design language' dramatik seperti mana adaptasi daripada falsafah 'fluidic sculpture' Hyundai terhadap Sonata baru, tetapi saya tidak melihatnya pada Persona R. Mungkin itu hanya model konsep yang masih dalam ujian di jalanan, segalanya seperti diletakkan ala kadar sahaja, harap model produksi final nanti Proton akan menunjukkan wajah sebenar Persona R yang menawan itu. Tetapi baru-baru ini seseorang mengatakan jangan terlalu mengharap sangat terhadap rekaan Persona R, dan saya terfikir perkara yang sama tadi.

Vauxhall Astra Turbo 8 Spyshot Persona R diiringi oleh Vauxhall Astra Turbo di Gurun, Kedah

Saya sempat mengambil beberapa keping gambar Persona R tanpa kain penutup, tetapi disebabkan beberapa perkara yang telah dipersetujui sebelum itu, saya membuat keputusan untuk berpegang pada janji, tidak akan menyiarkan foto-foto tersebut dalam internet, walaupun di dalam blog ini, sekadar untuk tatapan peribadi sahaja. Tetapi satu perkara yang menghairankan saya ialah apakah tujuan sebenar Vauxhal Astra Turbo mengiringi Proton Persona R tadi? Setakat itu sahaja maklumat yang saya dapat kongsikan di sini, anda boleh lihat galeri gambar seperti mana yang dipaparkan. Untuk melihat video Vauxhall Astra Turbo, anda boleh klik di sini.

[nggallery id=220]

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


asrama pelajar <b>di kuala ketil</b> gagal - beritakuin . blogspot . com

Posted: 03 Mar 2013 07:13 PM PST


Mana ada Universiti yang buat kampus besar tapi tidak  ada penginapan pelajar.. dari 8 blok kemudian kata kurangkan kepada 4 blok.... kemudian kurangkan sampai tidak langsung ada blok penginapan pelajar dalam kampus Kuala Ketil.
Apabila JAZAN (Jamil dan Azizan) tergesa-gesa nak pindah hanya kerana isu politik, maka JAZAN mendakwa bahawa boleh siapkan asrama pasang siap dalam tempoh 4 minggu untuk menampung pelajar seramai lebih dari 1,000 orang. Skuad BERSIH kata ini kerja gila yang tak pernah dibuat dek orang. Tapi JAZAN kata boleh , oleh itu JAZAN tambah cuti pertengahan semester 4 minggu (jadi semua lima minggu cuti pertengahan sem)
Bila sampai masa yang sepatutnya siap , JAZAN dapati bahawa memang tak boleh siap sperti yang didakwa SKUAD BERSIH KUIN, oleh itu JAZAN lanjutkan lagi tempoh cuti pertengahan semester sehingg jumlah keseluruhan cuti semester berjumlah 7 minggu  (tak pernah dibuat orang cuti sem lama sebegini).
Terkini , memang JAZAN setelah melanjutkan cuti , juga terbukti gagal untuk siapkan asrama pasang siap walaupun sudah dua kali melanjutkan tempoh pengajian pertengahan semester.
JAZAN terpaksa juga untuk memaksa pelajar untuk belajar .... saya akan bongkarkan apa dah jadi kepada asarama dan pelajar yang terang-terang menganiaya pelajar terutama pelajar antarabangsa yang langsung tidak terjaga kebajikannya.
Persoalannya mana perginya Majlis Perwakilan Pelajar sehingga langsung tidak membela kebajikan pelajar. MPM baru ini hanya menjadi tukang sampaikan maklumat HEP sahaja. Kalau kata pak turut nanti marah pulak..... Kesian pelajar teraniaya disebabkan JAZAN.Menurut sumber hanya 19 % sahaja yang keluar mengundi MPM tahun ini, bermaksud perlantikan MPM tahun ini bukanlah mewakli majoritipelajar......

kamera kupang: #KUIN <b>di Kuala Ketil</b> dah macam &#39;PENJARA <b>...</b>

Posted: 19 Mar 2013 05:03 AM PDT

Pagi tadi aku mendapat berita mengenai satu Majlis yang akan di hadiri oleh MB ditaktor Azizan Razak di KUIN Kuala Ketil. Majlis yang akan berlansung pada pukul 3.00 petang.
Sesudah aku sampai di hadapan pintu masuk ke Kolej tersebut, "mak ai'..Aku terkejut hampir 15 penganut PAS yang mungkin juga unit anul PAS di tugaskan menjaga pintu masuk KUIN tersebut.

Apabila kawalan ketat dilakukan oleh Unit Keselamatan KUIN dan dibantu oleh Unit Amal PAS dan Agen PAS dikalangan MTD Kuala Ketil.

mereka masing-masing memakai baju berlogo PAS dan Unit Amal, dan sebahagiannya lagi memakai vest berlogo Majlis Tindakan DUN PAS Kuala Ketil.
Kalau dulunya mereka kata skuad BERSIH adalah agen UMNO, maka sahlah Jamil, Wan Su Camry, Latifah, Rohani, Kapten H dan semua kuncu-kuncunya adalah agen PAS
Bagaimana tidaknya, semua keputusan dan kuasa diberikan kepada agensi PAS seperti Unit Amal dan MTD KK.Mereka bertindak dengan serakah mengusir kereta kakitangan KUIN, mereka serakah dengan menahan kakitangan KUIN, mereka serakah dengan menghambat kakitangan KUIN. Adakah ini yang KUIN mahukan dalam melaksanakan kerja secara Islam.
Apa kuasa yang Jamil, Wan Su Camry dan kapten Halim berikan pada mereka sehingga berani menghalang kakitangan KUIN sebegini rupa? Kurang hajar sungguh mereka itu . 
Mereka bertopengkan Islam  hanya mahu mempertahankan Azizan. 

sumber


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Team Media Kedah: KAMPUS <b>DI KUALA KETIL</b> ASRAMA DI JITRA <b>...</b>

Posted: 20 Mar 2013 06:15 PM PDT


Siapa tidak kecewa apabila dapat tahu asrama yang sepatutnya siap sepenuhnya sebelum hari pendaftaran tidak dapat diduduki..Lebih malang lagi asrama untuk pelajar Kuin langsung tidak dibina dengan alasan Stadium Darul Iman di Terengganu runtuh dan JKR diarahkan bawa tembaga tembaga kesana..Rujuk artikel sebelum ini (KLIK)

Itulah keluhan dari pelajar pelajar Kuin yang mendaftar masuk di kampus Kuala Ketil semalam.. Mereka ternyata kecewa dengan sikap pengurusan Kuin yang GAGAL untuk menyiapkan tempat penginapan seperti apa yang dijanjikan oleh Menteri Besar selaku Pengerusi Insaniah..


Dianggarkan sebanyak 500 pelajar dari lima Kulliyah pengajian terpaksa dihantar ke beberapa lokasi jauh dari kampus seperti Kem Paya Pahlawan Jitra, Kem PLKN Baling dan Sedim(Kulim) sebagai penempatan sementara sehingga asrama siap sepenuhnya.Walaupun jauh, mereka terpaksa mengikut apa saja yang diarahkan pihak pengurusan..

BACA SETERUSNYA

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


Kami <b>di Tanjung Dawai</b> | JAAkechik CORNER

Posted: 06 Feb 2013 03:11 AM PST


salam dears... boring tak ngan entry penang memanjang ni? kali ni jangan boring-boring tau, meh jaa tepek gambar makanan lak yer. bukan kat penang, tapi kat kedah... hoho. jauh merantau,kan? berkursus sambil jenjalan makan hangin... best wooo..... T_T


ni citer minggu pertama berkursus benornya... haha. lama betul terperam. banyak sangat entry duk Q tak tahu mana satu yang perlu dipublish dulu. last-last ada gak yang tertinggal....hihihi... ni masa cuti Hari Thaipusam. jaa ikut ana (ofismate merangkap roomate) balik kedah ke rumah abang dia di Sungai Petani.


kitorang bertolak lepas exam dan kitorang lewat kesana atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan.. huhu...kami sampai kul 9.30 malam terus dibawa abang ana untuk makan. ingatkan nak makan dekat-dekat situ jer...rupanya sampai ke Tanjung Dawai kami dibawa..... jauh betul... terharu je rasa...!


jaa ngan ana yang sememangnya tengah lapar giler masa tu...so dengan rakusnya menghadap nasi ngan lauk pauk yang super sedappp... rezeki jangan ditolak tak gitu? lagi sedap bila ada yang belanja... makan sampai bertambah-tambah gitu.... ~wahhh...melampau!


ini ler tukang bayor malam tu, abang sulong kepada ana. hihi. tengkiu ya bang, coz belanja saya.... kkekekke... len kali belanja ler lagi... konfem saya bebila masih jer terima..... phewww!! ~melampau kuasa dua nih! sekeh kang baru tahu... :p
balik rumah abang ana, lebih kurang jam 1 pagi lebih rasanya kot. terus terbukam mentido...hehehhe. pastu esok pagi, lepas brekfes nasi lemak buatan kak ipar ana, kitorang terus lelaju menuju ke Alor Star pulak, nak bermalam ni di rumah kakak ana yg sorang lagi di Hutan Kampung... kat atas tu gambar ana ngan anak dia  anak sedara dia, masa gi tapau kepsi di bandar Jitra...hehhehe.... 

p/s : nanti nak gi Tg. Dawai siang hari pulak la, nak snap gambor...hehe..


~ Terima kasih...klik LIKE kalau suka ~

Nelayan <b>Di Tanjung Dawai</b> Sudah sedia Menyokong BN|Sungai <b>...</b>

Posted: 11 Feb 2013 09:42 AM PST

By Sungai Rapat on Tuesday, February 12, 2013 with 0 comments

Nelayan bot bilis di Tanjung Dawai sudah bersedia untuk mengundi calon Barisan Nasional kerana mereka sudah tidak tahan untuk mendengar ceramah hampir setiap malam sehingga mengganggu tidur mereka sedangkan tidak ada satu pun Adun Pas lakukan untuk pembangunan Tanjung Dawai.

Inilah muka Adun Tanjung Dawai iaitu Hamdan Mohamed Khalib, dikatakan juga terlibat dalam video seks dengan wanita Thailand.
Difahamkan juga terdapat beberapa bendera yang sudah mula reput di kawasan Tanjung Dawai yang dibiarkan kerana penyokong Pas di Tanjung Dawai tidak lagi menyokong Hamdan.

Category: politik

Inilah Ceritaku: Ikan Bakar Mak Njang@<b>Tanjung Dawai</b>

Posted: 11 Mar 2013 07:24 PM PDT

2nd time bawa Bonda menikmati ikan bakar di sini. 1st time buat abah. Waktu malam, berderet restoran dibuka. Bingung nak cari. Clue: berdekatan pencawang, restoran paling hujung. Kata abah, nak makan punyalah jauh. Sorrylah bah, kat SP bukan takde tapi sekali sekala mai jauh dari Selatan, kena cari yang "fingers lickin' good"..heeee Kerang bakar dan udang goreng tepung (udang laut) sudah selesai masuk perut, tak teringat mahu diambil gambarnya .Almaklum, nasi belum tiba lagi waktu itu. 40 minit memandu dari SP kan, laparrrr. Seafoodnya fresh. Tu yang buat Abah berselera makan. Berbaloi kan berjalan jauh bah? Selalunya nasi akan dihidang bila ikan sudah siap dibakar. Ikan jenahak dan sotong bakar di sini memang marvellous. Lain kan bah cara orang Kedah dan Johor bakar ikan? Biasa jumpa kat Johor, berlapik daun pisang. Adakala dilumur sambal diatasnya dan dicicah sambal kicap potong. Kenyang makan, alhamdulillah. Sempat lagi diusik Abah. Jauh nak balik...belum sempat tiba rumah, perut dah lapar balik, huhu....

P/S Abah disahkan menghidap kanser darah tahun 2000 (13 tahun lalu) . Dia sepatutnya menjalani 6 kali kimoterapi. Bagaimanapun, kerana kesihatannya bertambah baik, dia menjalani 4 kali kimoterapi saja. Alhamdulillah, dia sihat sekarang, boleh ke sana sini dengan bas dan keretapi, baru saja balik umrah. Dia berpegang pada kata-kata seorang doktor wanita waktu mula-mula berulang alik ke hospital dulu.."ramai pesakit kanser mati bukan kerana sakit kanser tu pakcik tapi kerana tak makan (banyak pantang),," Sejak itu apa yang teringin ditekaknya, seboleh-bolehnya akan dituruti oleh Bonda dan anak-anaknya.


02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


PROGRAM JELAJAH ANAK MALAYSIA <b>DI JERAI</b>,<b>KEDAH</b> | Portal <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2013 06:46 AM PST

Jerai, 4 Febuari 2013 – Program Jelajah Anak Malaysia bertemakan Transformasi Rakyat singgah sebentar di Jerai, Kedah.  Jelajah Anak Malaysia merupakan kesinambungan Jelajah Aman Kampus diadakan bagi memastikan gerakan anak muda dapat merasai denyut nadi rakyat dan berkongsi pengalaman kehidupan di seluruh Malaysia.

Peserta Jelajah Anak Malaysia didedahkan dengan melihat sejauh mana agenda transformasi kerajaan sampai kepada rakyat.  Melalui  Program Suara Rakyat penduduk kampung diberi borang kaji selidik untuk diisi dan meminta pendapat rakyat tentang kerajaan yang sedia ada.  Manakala program riadah seperti bola sepak, sepak takraw dan bola jaring juga turut diadakan bagi mengeratkan lagi hubungan bersama penduduk kampung. Antara program yang dapat menarik golongan muda adalah Pogram Rakyat Service Centre (RSC) yang telah berjaya menarik seramai 500 penduduk kampung untuk mengunjungi gerai-gerai pameran yang dibuka oleh Jabatan dan Agensi kerajaan.

Program dimeriahkan lagi dengan kehadiran dan dialog bersama YB Dato Dr. Ku Rahman Ismail, Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Guar Chempedak.  Antara isu yang dibangkitkan adalah mengenai ekomoni Negara dan kepentingan rakyat untuk sama-sama menyertai proram transformasi negara.

=tamat=

PANASS!! Banner Tolak MB <b>Kedah</b> Muncul <b>di</b> Sekitar Parlimen <b>Jerai</b> <b>...</b>

Posted: 11 Mar 2013 05:35 AM PDT

Ternyata makin lama makin teruk masalah dalaman Pas Kedah ni. Hinggakan banner tolak Azizan naik dimerata tempat. Banner tolak Azizan naik bersama bendera Pas warna hitam. Kenapa warna hitam?





Mc pernah nampak bendera Pas warna hitam ni. Tapi Mc buat taktau saja, ingatkan takdak makna apa-apa. Rupanya bila dijelaskan oleh orang Pas sendiri, barulah Mc tahu. Bendera Pas warna hitam ni rupanya, warna 'pemberontak'.

Maknanya, puak Pas yang menentang Azizan, puak ni akan naikan bendera Pas warna hitam. Warna berkabung la katakan. Malah sudah berapa 'markas peti undi Pas' telah ditutup disebabkan protes terhadap Azizan.

Huyooo.. makin parah nampaknya konflik Pas di Kedah ni. Adehh..

Tak best la macam ni, kalau Pas dah pecah belah sebelum bertanding PRU, maknanya UMNO akan menang dengan mudah. Cehh.. tak fight langsung la!

McTheory:
Cerita pasal pepecahan ni, akan diulas detail kelak..

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Mar 2013 02:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PANASS!! Banner Tolak MB <b>Kedah</b> Muncul <b>di</b> Sekitar Parlimen <b>Jerai</b> <b>...</b>

Posted: 11 Mar 2013 05:35 AM PDT

Ternyata makin lama makin teruk masalah dalaman Pas Kedah ni. Hinggakan banner tolak Azizan naik dimerata tempat. Banner tolak Azizan naik bersama bendera Pas warna hitam. Kenapa warna hitam?

Mc pernah nampak bendera Pas warna hitam ni. Tapi Mc buat taktau saja, ingatkan takdak makna apa-apa. Rupanya bila dijelaskan oleh orang Pas sendiri, barulah Mc tahu. Bendera Pas warna hitam ni rupanya, warna 'pemberontak'.

Maknanya, puak Pas yang menentang Azizan, puak ni akan naikan bendera Pas warna hitam. Warna berkabung la katakan. Malah sudah berapa 'markas peti undi Pas' telah ditutup disebabkan protes terhadap Azizan.

Huyooo.. makin parah nampaknya konflik Pas di Kedah ni. Adehh..

Tak best la macam ni, kalau Pas dah pecah belah sebelum bertanding PRU, maknanya UMNO akan menang dengan mudah. Cehh.. tak fight langsung la!

McTheory:
Cerita pasal pepecahan ni, akan diulas detail kelak..

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


Tempat Penginapan <b>di Yan, Kedah</b> | utara dan selatan

Posted: 11 Jan 2013 07:46 AM PST


Ewah dah macam tahun melawat Kedah la pulak kan tiba-tiba buat entry berkaitan penginapan di daerah Yan, Kedah. Sebenarnya ni salah satu entry review berkaitan perkahwinan i november lepas. Memang semua sedia maklum kalau buat event kenduri mesti ramai saudara-mara, kawan-kawan dan family pengantin lelaki datang. Jadi tempat penginapan sampingan sangat diperlukan memandangkan rumah i agak sempit. 
Daerah Yan bukan lah maju macam bandar besar yang tersangat berlambak hotel berbintang, motel, resort dah sewilayah dengannya. Tapi bukanlah sampai tahap tak ada tempat penginapan langsung. Untuk pengetahuan semua, (hahaha.. tiba-tiba tergelak sendiri dengan ayat skema itu) daerah Yan adalah daerah pelancongan. walaupun tak ada hotel motel grand berbintang-bintang, tapi daerah Yan ada banyak homestay dan chalet. Masih mengekalkan budaya sopan santun kampung gitu. 
Kesuma Homestay ni terletak di Taman Pantai Murni yang berdekatan dengan Pantai Murni. Jadi pagi petang siang malam boleh dengar ombak menderu. I booking Kesuma Homestay ni untuk family in law.   
Kesuma Homestay ni ada sediakan tiga rumah tapi i cuma  booking dua rumah sahaja. Kesuma 1 dan 2 . Untuk Kesuma 1 ada lima bilik (RM350) dan Kesuma 2 ada tiga bilik (RM180).  Selain menyewa secara sebuah rumah, perkhidmatan menyewa bilik sahaja pun disediakan. harganya lebih kurang RM70 semalaman. Perkhidmatan menyewa rumah dan tapak untuk dijadikan rumah kenduri pun disediakan juga. Senang kan tak payah nak leceh mengemas rumah sendiri. 
Feedback dari family in law kedua-dua homestay ni selesa, bersih, ada kemudahan penghawa dingin dan televisyen. KESUMA HOMESTAY - 0124310685 . 
Juga terletak di kawasan Pantai Murni. Homestay ni i booking untuk  saudara dari Pahang. Alasan utama i pilih homestay di kawasan Pantai Murni sebab dekat dengan rumah i. tak sampai 5 minit perjalanan pun :)
Walaupun rupa paras dari luar nampak kurang cun, tapi kemudahan di dalam homestay ni sangat memuaskan. Terdapat 3 bilik dan 2 bilik air. Lengkap dengan semua kemudahan seperti dapur, televisyen, perabot dan penghawa dingin. Rate untuk 1 malam adalah RM150. 
Pemandangan dari luar tingkap dan pintu. Angin sepoi-sepoi bahasa yang sangat ohsem! HOMESTAY PANTAI MURNI -0194938466 / 01114710424
D'Yan Chalet adalah milik Majlis Daerah Yan. Terletak di Air Terjun Titi Hayun. Memang syok tidur sambil dengar bunyi air terjun. Lepas bangun tidur terus boleh terjun ke dalam air. sangat nikmat! haha. 
I booking 3 chalet untuk kawan-kawan dari Johor. Rate untuk 1 malam adalah RM70. Pemandangan dan suasana memang dijamin sangat tenang. Cuma lokasinya agak  gelap pada waktu malam. Jarak dari rumah i lebihkurang 8kilometer sahaja. untuk maklumat lanjut lagi boleh visit website MDY.
sekian review tempat penginapan . daaa :) 

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Mar 2013 01:49 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

EDtv: Bergambar <b>di</b> sawah padi <b>Yan Kedah</b>!

Posted: 19 Nov 2012 07:55 PM PST

Hai, ED bercuti menulis blog pada minggu lepas kerana ED mahu menghadiri majlis perkahwinan rakan sekerja sekaligus jalan-jalan di Yan Kedah. Ini merupakan kali pertama ED menjejakkan kaki di negeri jelapang padi tersebut. Sebelum ini, ED teringin sangat nak bergambar di hamparan sawah padi yang nun menghijau jika sampai ke Kedah. Bila dah sampai, apa lagi.. ED tak nak melepaskan peluang bergambar di sawah padi. Jom!
 Cantiknya pemandangan di sawah padi.. Lokasi Yan Kedah.
 Sukanya dapat bergambar di sini..
 ED sangkut kamera di ranting pokok, set masa dan bolehlah bergambar dengan semua rakan.. haha..
Maaf, ED jakun sikit nampak sawah padi sebab pertama kali nampak. Haha.. Sampai di Yan Kedah, ada beberapa tempat lagi yang ED pergi selain menghadiri kerja kahwin kawan ED. Teruskan bersama blog EDtv untuk mengetahui destinasi seterusnya. Udada Ubabye!!
ED: saya pencinta alam sekitar.. haha..

EDtv: Kembara <b>di</b> Air Terjun Titi Hayun, <b>Yan Kedah</b>

Posted: 21 Nov 2012 01:54 AM PST

Hai, ED nak kongsi lagi kisah percutian ED minggu lepas. Di Kedah, ED telah menginap di chalet Air Terjun Titi Hayun Yan Kedah. Terima kasih kepada pengantin Syida kerana menyediakan penginapan kami. Dah sampai di air terjun, mesti nak mengembara keindahannya kan? Jom kembara bersama ED melihat keindahan alam di Air Terjun Titi Hayun Yan Kedah.
Air Terjun Titi Hayun. Nak pergi ke air terjun, mesti lalu jambatan gantung ni..
Ini jambatan gantungnya..
Inilah chalet penginapan kami.. Ada aircond di dalamnya..
Pagi-pagi lagi ED dah pergi ke air terjun. Muka pun masih mengantuk lagi.. Tapi takpe, tengok kehijauan alam, mesti segar nanti.. Hehe..
Panorama di tingkat bawah air terjun..
ED tak mandi pun cuma nak main air je di sini.. Hehe..
Ada Air Terjun Puteri Mandi di tingkat atas.. ED tak sempat nak pergi..
Jika anda perasan, ED seorang sahaja yang pergi ke sini. Kawan2 ED yang lain tak berpeluang pergi ke sini atas sebab2 tertentu..
Bagaimana? Best kan? Ada lagi persinggahan ED semasa berada di Yan Kedah. Nak tahu? Teruskan membaca blog EDtv. Udada Ubabye!!
ED: Walaupun pergi seorang diri, best jugak.. Hehe..

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Yan</b>, <b>Kedah</b> (MDY) - Nov 2012

Posted: 15 Nov 2012 11:33 AM PST

~ LoVeLY aZaLYea &#39; s sToRy ~: PICNIC <b>DI</b> TITI HAYUN, <b>YAN</b>, <b>KEDAH</b>

Posted: 13 Feb 2013 06:41 PM PST

CNY holidays kali nie xde plan keluar dari negeri Kedah pun since mr. hubby cuma cuti 3 hari sajer! Aku jer cuti lama 9 hari so 3 hari tu dimanfaatkan dengan sebaik-baik mungkin dgn aktiviti kekeluargaan di dalam negeri Kedah sajer...selain daripada aktiviti menambahkan lemak dgn memenuhi undangan ke majlis-majlis perkahwinan..ada jugak laa bawak anak-anak pi picnic di Titi Hayun, Yan, Kedah...likasi favourite kami sebb inilah tempat mandi manda terdekat dgn rumah kami...dah set terus angkut anak-anak pi sana...apa benda persiapan bekal pun tak bawak, just goreng nugget tempura then bawak sos cili+sos tomato+ mayonis jer...giler sempoi punya bekal! Selalu gigih memasak bihun goreng laa nasi campur ulam sambal belacan bagai! Kali ni bawak jugak nasi tapi tapau nasi kandaq kat kedai depan rumah nie jer..jadik laa...
Jom layan gambar yer kawan-kawan...
Yang paling happy budak-budak berdua nie  laaa...bila-bila masa pun kalau ajak mandi sungai / air terjun memang depa laa yg paling happy ...
Tapi airnya cetek...musim kemarau agaknya...takat lutut aku pun x sampai...terus terbantut niat nk berendam sama...kasi chance kt anak2 sudah laa...
Anak dara aku yg makin debab...;p
Leka nk tangkap anak-anak ikan ..
Bekal...sejuk2 berendam mmg selera jer makan semuanya!
Mak dugong berendam...huhu




02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


Md Sabu Bakal bertanding <b>di PENDANG</b> KEDAH? | HARAPAN ESOK

Posted: 19 Mar 2013 11:05 PM PDT


Ini info paling terbaru yang Mc terima dari skuad risikan TMK. Kami TMK risik sendirilah dah takdak sapa nak bantu. Mat Sabu kini dah bersedia untuk bertapak di Pendang. Hinggakan baru-baru ini Mat Sabu telah menyewa sebuah rumah di Pendang. Malah dah pun melakukan kenduri kecil untuk masuk rumah baru.

Apa maknanya tu? Bukankah itu mengambarkan Mat Sabu ni mahu menetap di Pendang. Kenapa Pendang? Takdak tempat lain ka, kalau nak pindah? Dah tentulah dia dah bersedia untuk menjadi calon Pas untuk parlimen Pendang.

Mat Sabu pilih Pendang, kerana Pendang mempunyai ramai pengikut Syiah. Disebabkan itu, Mat Sabu mahu pengikut syiah tersebut mengundinya menjadi ahli parlimen. Andaikata Mat Sabu jadi ahli parlimen, sudah tentu parlimen Pendang akan dinaik taraf menjadi parlimen syiah yang rasmi.

Lepas tu, pengikut syiah yang berada di Malaysia tak perlu ke Satun Thailand lagi untuk berjumpa dengan pengikut syiah ni, sebab Pendang dah ada di Malaysia untuk menjadi tempat penyebaran syiah terbaru kelak.

Kalau nak Pendang jadi macam tu, silalah undi Mat Sabu ya!

Lagi satu, jika Mat Sabu jadi calon ahli parlimen Pendang, bagaimana dengan calon Pas anak tempatan Pendang? Terimakah? Takkan nak tengok saja? Dulu berkobar-kobar menentang, kali ni? Diam pulak apahal? Mulut dah kena sumbat duit kaa? he he..

MEDAN TEMPUR: <b>PENDANG</b> PARLIMEN SYIAH ?? PATUTLAH <b>...</b>

Posted: 20 Mar 2013 03:11 AM PDT


Sah !! nama Mat Sabu naik di Pendang mengantikan Dr Hayati bagi calon Pas parlimen Pendang..Pekara ini terbukti apabila Mat Sabu dikatakan telah menyewa sebuah rumah di kawasan Pendang..

Hasil dari risikan skuad TMK Mat Sabu baru sahaja selesai adakan kenduri dirumah baru kononnya untuk memperkenalkan diri dengan penduduk di situ..

Apa maknanya tu? Bukankah itu mengambarkan Mat Sabu ni mahu menetap di Pendang. Kenapa Pendang? Takdak tempat lain ka, kalau nak pindah? Dah tentulah dia dah bersedia untuk menjadi calon Pas untuk parlimen Pendang.


Mat Sabu pilih Pendang, kerana Pendang mempunyai ramai pengikut Syiah. Disebabkan itu, Mat Sabu mahu pengikut syiah tersebut mengundinya menjadi ahli parlimen. Andaikata Mat Sabu jadi ahli parlimen, sudah tentu parlimen Pendang akan dinaik taraf menjadi parlimen syiah yang rasmi.

Lepas tu, pengikut syiah yang berada di Malaysia tak perlu ke Satun Thailand lagi untuk berjumpa dengan pengikut syiah ni, sebab Pendang dah ada di Malaysia untuk menjadi tempat penyebaran syiah terbaru kelak.

Baca seterusnya

KedahLanie.info: Malam nanti <b>di Pendang</b> akan muncul optimus <b>...</b>

Posted: 22 Feb 2013 05:40 PM PST

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


Minah Saleh Bercinta dengan Melayu <b>di Langkawi</b> | ! Erti Kehidupan...

Posted: 24 Feb 2013 07:46 PM PST

Pergh...!! tajuk nak A jer yer dak..?

Baru ni gua ada pergi ke langkawi tajaan Tareeq Al-Jannah....banyak la tempat2 menarik yang gua pergi...(nanti gua cerita kemudian)

 Di suatu pulau ni sedang gua lepak seorang2...tiba2 ada minah saleh tegur gua

 Jesicca : Hai...u peminat Arsenal yer..

 Ujang : Yup...*sambil buat muka comel

 Jesicca : Hai nama saya jesicca..*sambil hulur tangan 

Ujang : hai jesicca...saya ujang, awak dari mana

 Jesicca :  Saya dari german..saja datang bercuri di Langkawi..

 Ujang  : Owh....*jawap ringkas sebab malas nak layan

 Jesicca :  muka awak macam player Arsenal la..Arteta..

 Ujang : wahahahahahaahhahahaha *gelak iklas tak iklas sangat

 Jesicca : serius la..i peminat arsenal gak.

Jesicca : Erm..saya datang Malaysia seorang..sudi ke teman saya..

Ujang : Sori saya sudah berkahwin *jawap gua gentle

Jesicca  : owh yer ker..., erm..ok

Ujang : ok la saya nak pergi mandi..

Jesicca : kejap2...nak ambil gambar dengan awak dulu

Ujang : ok....


* dekat langkawi memang ramai gak orang melayu kapel dengan minah saleh...

Neelofa Melawat Sekolah Lama <b>Di Langkawi</b> | MyNewsHub

Posted: 20 Mar 2013 11:58 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Pelakon jelita, Noor Neelofa Mohd Noor atau Neelofa sempat mengimbau kembali kenangan ketika di sekolah menengahnya, di Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Langkawi baru-baru ini. Neelofa, 24, adalah merupakan ...

Diari Papa Deh: Murah Sangat Ke Harga Coklat <b>Di Langkawi</b>..?

Posted: 20 Mar 2013 11:01 PM PDT

Sepertimana dijanjikan dalam entri Bercuti Di Langkawi, ni adalah entri khas untuk tolong korang bandingkan harga coklat di Langkawi dengan tempat lain. Betul ke harga coklat kat Langkawi tu murah sangat..?
Jom kita bandingkan harga untuk 7 jenis coklat kat bawah ni. Merujuk kepada kawan-kawan kat Facebook, inilah antara coklat yang paling berbaloi beli kat Langkawi. Tu kata diorang laa. Sekarang aku senaraikan perbandingan harga-harga coklat ni untuk korang fikirkan sendiri. Semoga membantu :)
Harga Langkawi : RM14.00 / pax
Harga Putrajaya : RM34.99 / pax
FERRERO ROCHER T30 (375 gram)

Harga Langkawi : RM21.50 / pax
Harga Putrajaya : RM32.88 / pax
Beza harga : RM11.38 HERSHEY'S KISSES (315 gram)

Harga Langkawi : RM12.00 / pax
Harga Putrajaya : NA
Beza harga : NA

KINDER BUENO (344 gram)
* dalam 1 kotak ni ada 8 pax

Harga Langkawi : RM2.28 / pax
Harga Putrajaya : RM3.33 / pax
Beza harga : RM1.05

LINDOR (200 gram)

Harga Langkawi : RM15.95 / pax
Harga Putrajaya : RM30.59 / pax
Beza harga : RM14.64

TOBLERONE (200 gram)

Harga Langkawi : RM8.50 / pax
Harga Putrajaya : RM9.35 / pax
Beza harga : RM0.85

WHITTAKER'S ALMOND GOLD (3 x 45 gram)

Harga Langkawi : RM7.67 / pax
Harga Putrajaya : NA
Beza harga : NA

Harga Langkawi tu aku ambil harga termurah di antara Haji Ismail Group / Langkawi Saga /  Underwater World (Coco Valley dan The Zon Shopping Paradise) manakala Harga Putrajaya tu aku survey kat Alamanda (Carrefour dan Cold Storage). Packaging Kisses kat Alamanda tak sama dengan yang aku beli kat Langkawi, so tak dapat nak bandingkan harga. Whittaker's pun tak ditemui, dengar cerita sebab coklat ni hanya dijual kat Langkawi je.
Coklat yang dijual kat Langkawi ni biasanya akan dijual lebih murah bila korang beli banyak sikit. Cuba check table kat bawah ni. Mungkin membantu, mungkin gak akan lebih memeningkan korang. Haha. Kalau korang ada info lain, sila share ye :)
Sekian, selamat bershopping..!
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved