ads

Ahad, 11 Ogos 2013

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jul 2013 01:05 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

EDtv: (Zlurpp!!) Sarapan <b>di</b> Pasar <b>Kubang Pasu</b>, Kelantan

Posted: 04 Jun 2013 04:53 PM PDT

Hai, selamat pagi! ED nak kongsi pengalaman ED bersarapan di Kelantan minggu lepas. Disebabkan hotel ED dekat dengan Pasar Kubang Pasu, ED dan adik ED berjalan kaki di pagi hari menuju ke Pasar Kubang Pasu. Berikut cerita selanjutnya..
Perjalanan dari hotel ke Pasar Kubang Pasu kira2 pukul 7 pagi. Lihat, tak sibuk jalan raya di sini.
Ini dia Pasar Kubang Pasu..
 Pengalaman pertama ED nak rasa nasi tumpang..
Nasi tumpang. Harganya RM1.50 satu.
Beginilah rupa nasi tumpang. Dalamnya macam nasi himpit dan ditumpangkan beberapa jenis lauk di dalamnya. Lupa la, lauk apa dalamnya.. Hehe..
Selain itu, ED juga beli sate ni. Pagi2 dah ada jual sate di Kelantan. Harganya 40sen secucuk.
Sebagai makanan penutup, ED cuba nasi dagang Kelantan. Hehe..
Ada pelbagai jenis kuih-muih khas Kelantan yang dijual di pasar ni. ED tak beli sebab kuih-muih di Kelantan ni manis2. ED lebih tertarik beli makanan yang rasa pedas dan berempah di sini. Hehe.. Udada Ubabye!!
Segmen makan-makan di blog..

02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search


PANASS!! Mandi Mayat Secara Berdiri Amalan Syiah <b>di Kuala Kedah</b>?

Posted: 11 Aug 2013 06:12 AM PDT


Cerita mengenai syiah di Kedah ni semakin parah, ingat kat Pendang saja tersebar ajaran syiah, rupanya di Kuala Kedah pun dah ramai.

Mengikut blog Medan Tempur, disebalik laporan isu jenazah pengikut Syiah diuruskan mengikut fahaman Syiah baru baru ini, rupa rupanya ada cerita yang tersembunyi dibelakang isu itu..

Baru baru ini, aku dapat maklumat bahawa pengikut Syiah yang meninggal dunia itu adalah ahli Pas dan pernah menjawat jawatan dalam Pas Kuala Kedah..

Menurut sumber, si mati telah mewasiatkan secara bertulis kepada ketua Syiah Kedah dan kepada keluarga si mati secara lisan supaya berbuat demikian (kebumikan mengikut fahaman Syiah) ketika sedang sakit di sebuah hospital.

Selepas si mati meninggal dunia, jenazah beliau dibawa balik ke Kuala Kedah dan segala urusan mandi dan kafankan jenazah mengikut wasiat yang ditulis si mati.. Orang orang kampung tidak dibenarkan untuk melihat urusan mandi mayat kerana kumpulan Syiah yang didatangkan khas dari Pendang melakukan semua proses ini..

Menurut sumber lagi, si mati dimandikan dengan cara menegak dan dikafankan dengan kain yang ditulis doa doa didatangkan khas dari Iran..

Di fahamkan semua pimpinan Pas Kedah datang ziarah arwah dan beberapa pemimpin Pas pusat juga datang tetapi mereka tidak menegur langsung upacara tersebut..

Yang peliknya pemimpin Pas seperti menghalalkan ajaran Syiah dalam parti mereka dengan membiarkan hal ini berlaku tanpa ada sebarang suara untuk menyekat ajaran ini.

Ini bermakna pimpinan tertinggi Pas tahu bahawa ada dikalangan ahli mereka menganut syiah. Malah ada diantara pimpinan tertinggi Pas juga 'mesra' syiah, cuma masih belum berani 'istihar' diri syiah sepenuhnya.

Mc harap, penguatkuasa dan jabatan agama kena benteras syiah secara serius, kalau tak ianya akan terus menular dalam masyarakat.

Harap serius teliti setiap laporan mengenai syiah sebab ianya laporan dari masyarakat. Kalau ianya tak teruk, masyarakat takkan bertindak.


McTheory:
Takkan nak tunggu teruk baru nak bertindak?

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


akhbar sinar harian kata durian <b>di pendang</b> tak laku - daerah pendang

Posted: 12 Jul 2013 04:16 PM PDT

Haris Abd Omar
laporan surat habaq Sinar Harian tentang daerah Pendang harini kata durian tak laku..

Sumber : https://www.facebook.com/groups/pendang/
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved