ads

Rabu, 14 Ogos 2013

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


DAMAI SURIA: Ulasan Buku: Lembah <b>Sintok</b> Mengorak Langkah

Posted: 11 Aug 2013 09:07 PM PDT

Judul: Lembah Sintok Mengorak Wajah
Editor: Azlina Murad Sani
Penerbit: Universiti Utara Malaysia
Tahun Terbitan: 1994
Halaman: 202
Genre: pendidikan | fotografi | sejarah | penempatan

Sintok terletak di hujung utara (9 km dari Changlun) pada waktu yang lalu ialah sebuah kawasan komunis. Ia merupakan tempat Tentera Anti Jepun Rakyat Malaya (MPAJA) bersarang kegiatannya. Tatkala Jepun menyerah kalah pada Ogos 1945, Parti Komunis Malaya (PKM) mengambil kesempatan untuk menakluki beberapa kawasan di Semenanjung Malaysia. Sintok tidak terkecuali ditawan kerana komunis melihat ia sebagai pekan kecil yang terpencil dengan terdapat hutan tebal di sekelilingnya. Kekejaman komunis tidak dapat dinafikan dan amat digeruni oleh masyarakat setempat pada waktu itu.

Namun dengan kekuatan pihak berkuasa, polis, tentera dan kerajaan Malaysia, kawasan ini dapat dikekang semula dan kembali aman pada tahun 1975. Kerajaan ketika itu dipimpin oleh YAB Dr. Mahathir Mohamad melihat Sintok yang asal kawasan hitam berpotensi sebagai wilayah penyebaran ilmu. Mengapa perlu ditakuti yang asalnya sebuah lembah gelap  boleh menjadi lembah ilmu yang dapat membina masa depan kecemerlangan anak-anak bangsa. Maka idealisme menubuh Universiti Utara Malaysia (UUM) tercetus, IPTA ke-6 ditubuhkan dengan Y.Bhg. Tan Sri Dato' Prof. Dr. Awang Had Salleh sebagai Naib Canselor UUM pertama.

Buku ini menggamit banyak kenangan dengan siri lensa di halaman-halaman yang memperihalkan penubuhan awal sedekad UUM yang bermula di Jitra yang kemudiaannya secara rasminya berpindah di UUM pada 15 September 1990. Kegiatan para pelajar hari itu melalui ranjau becak tanah dan berbatu dalam kehidupan seharian antara kediaman asrama ke kampus/kuliah apabila kerja-kerja pembangunan institusi masih dijalankan. Manakala siswa tatkala itu memakai pakaian yang kemas dan bertali leher sambil berbasikal dilihat bagaikan unik. Hari ini, penerusan pemakaian tali leher dengan seragam yang kemas diteruskan sebagai satu etika dan identiti UUM.

UUM mempunyai 3 buah Kolej Pengajian (setelah dikecilkan daripada 13 buah fakulti) dengan 15 Dewan Penginapan Pelajar (asrama kediaman pelajar). Apa yang istimewa pada UUM berbanding dengan IPTA lain adalah kelazimannya menyediakan perkhidmatan kediaman pelajar yang memboleh penuntut-penuntut kekal menginap dari semester permulaan dengan semester akhir tanpa mengira latar belakang, jurusan dan warganegara. Kelebihan ini suatu yang fleksibiliti bagi kemudahan para pelajar merancang pembelajaran, mobiliti keilmuan dan aktiviti kampus setiap hari.

Tatkala penulisan ulasan ini dibuat, saya juga sedang menyediakan diri dengan pengajian di UUM di Kolej Undang-Undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa.

| cetusan Faisal |

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Gambar Kes Pergaduhan <b>di Sungai Petani</b> ? - Berita Terkini

Posted: 18 Dec 2012 08:04 PM PST

Kes Gaduh Sungai petani

Pergaduhan di Sungai Petani : Ada yang mengatakan yang kami tidak prihatin dengan isu yang berlaku di Sungai Petani, Kedah yang dikatakan berlakunya baru-baru ini rusuhan kaum antara Melayu VS India yang berlanjutan berhari-hari di sana. Kata "mereka". Melayu jenis apa kamu ini Berita Semasa? Adakah kamu tidak sayang bangsa kamu sendiri?

Ha….benarkah? Kalau begitu kami daripada pasukan Berita Semasa akan menghantar satu bas untuk mempertahankan agama & Islam di Kedah, Malaysia sekarang ini juga. Allahuakhbar!!

Macam-macam versi cerita yang keluar mengenai insiden pergaduhan yang berlaku di Kampung Nahu, Sungai Petani Kedah baru-baru ini….Ini beberapa kemaskini yang dilakukan oleh segelintir individu yang sempat kami rakamkan untuk dikongsikan bersama anda di sini….

  1. Ada yang mengatakan kononnya Kuala Muda dikenakan perintah berkurung akibat rusuhan kaum sepertimana yang disebar menerusi laman sosial dan khidmat pesanan ringkas (SMS).
  2. Khabar angin kononnya ada pergaduhan di Taman Bandar Baru, Sungai Lalang, kes bakar masjid, rusuhan kaum, darurat
  3. Dan macam-macam lagilah……

pergaduhan di sungai petani

"Ada yang mudah terpengaruh dan ada juga yang melakukan analisa berita terlebih dahulu sebelum membuat pertimbangan untuk terus mempercayainya"

Paya Nahu Sungai Petani Kedah

Erm…..Beginilah. Mengapa…..

Mengapa hati kita mudah tercuit & melatah dengan isu yang kadangkala diri sendiri tidak tahu pun hujung pangkalnya tetapi "semangatnya" melebihi daripada kalangan yang terlibat dalam kejadian tersebut?

Sepatutnya, biarlah polis atau pihak berkuasa kendalikan kes pergaduhan di Sungai Petani seperti ini. Yang sampai nak panggil gangster lain mengapa? Sejak bila pula golongan gangster ini jadi pelindung rakyat? Ada termaktub dalam perundangan? Bukankah sudah terang lagi bersuluh pergaduhan di Sungai Petani bermula melibatkan gangster & samseng. Selesaikan masalah ini dengan menghapuskan semua gangster dan kongsi gelap di Malaysia. Boleh?

Kami melihatkan ada segelintir pihak menangguk dalam air keruh apabila melibatkan insiden pergaduhan samseng sehingga seperti mahu melihatkan rusuhan di Sungai Petani benar-benar terjadi. Jadi besarlah harapan kami agar, rakyat marhean tidak perlulah terlalu mengikut emosi mempercayai rusuhan di Sungai Petani, Kedah benar-benarterjadi dan biarkan polis menyelesaikan masalah ini dengan sebaiknya….

"Tidak perlulah melibatkan kaum dan agama dalam isu-isu seperti ini semata-mata mahu menghalalkan tindakan daripada segelintir pihak seperti _____ & _______"

Ayahanda Cik Joe Sungai Petani

Hakikatnya, insiden pergaduhan di Sungai Petani awal pagi 16 Disember 2012 di Flat Paya Nahu, Sungai Petani itu yang lalu tiada kaitan dengan (dakwaan) kebencian kaum Melayu ke atas kaum India dan begitu juga sebaliknya ataupun melibatkan Islam. Siapa kata? PDRM kata!

pergaduhan di sungai petani

Bagaimana Isu Kes Pergaduhan di Sungai Petani, Boleh Timbul? (Terkini)

  • Sebenarnya, kes pergaduhan di Sungai Petani berpunca daripada kes lumba motor, masing-masing mahu tunjuk hebat antara satu sama lain. Apabila tidak puas hati panggil kawan-kawan dan tercetuskan kejadian itu
  • Pihak polis sudah berjumpa dengan ketua kaum Melayu dan India dan merayu mereka memberi penerangan jelas kepada masyarakat supaya jangan bertindak balas, jangan menyebar berita palsu dan jangan menghasut melakukan pergaduhan lebih besar
  • 13 suspek telah ditahan reman dan 5 yang tercedera telah menerima rawatan di hospital di mana 4 daripadanya sudah dibenarkan pulang
  • Polis akan terus memantau dan menghantar lebih ramai anggota selain mengadakan sekatan jalan raya bertujuan meredakan keadaan bukannya disebabkan ada rusuhan

Rusuhan Kaum Sungai Petani

P/S : Kadang kala sesuatu masalah dan isu boleh diselesaikan dengan baik, tetapi disebabkan segelintir pihak inilah yang kerapkali bertindak mengikut emosi boleh menyebabkan keadaan boleh bertambah menjadi lebih teruk sebenarnya…

PP/S : Harapan kami, hentikanlah menyebarkan berita palsu ini (kes pergaduhan di Sungai Petani contohnya) tidak kira melalui Facebook, Twitter atau SMS yang mendorong kepada perkara tidak sihat. Lebih banyak keburukan kepada masyarakat kita sebenarnya…

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 03:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2013 03:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 18 May 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Venoth&#39;s Culinary Adventures: Restaurant Thian Hoe @ <b>Gurun</b>, <b>Kedah</b>

Posted: 18 May 2013 12:00 AM PDT

Restaurant Thian Hoe is one of the famous restaurants in Gurun, Kedah. It is located right alongside the main trunk road, beside a Shell station and not very far away from the foothill of Mount Jerai. 

It is mainly famous for it's Duck Soup Kuey Tiow which is served in the mornings right up to lunch. As we were in the vicinity today, we decided to drop by for lunch but once we arrived here, we got to know that that dish was sold out for the day. 

Once we were told that, we then asked the boss what else they serve and he mentioned that they do all the usual Chinese dishes as well. We decided to go for that then. We went through a few of the items we wished to order and off he was. He also informed us that usually the Duck Soup Kuey Tiow is sold out by about 12.30 pm and we had only arrived here at about 2 pm. That is why the restaurant seems a little empty at this time. Right after leaving us, he then went into the kitchen which is open air in concept and did the cooking himself. Of course, there were many there who were helping him with the preparations. Within a short while, the dishes started arriving.

For a small town, the fish is definitely not cheap but I still think that it is okay. The preparation was also slightly different compared to the type we get in Central Peninsular Malaysia. There were loads of pickled vegetables on the fish which I found to be unique as well. As for the taste, the fish did score well. It was well cleaned and did not have the usual smell. It could have been fried to a little more crisp level but still this was good enough. Definitely a different style of preparation. I would rate this dish at 8/10 .

The next dish that we ordered was the above Claypot Tofu. This is the small version and is surely sufficient for three pax. I would say that this dish was very well done. Everything was absolutely perfect and there is no room for me to comment at all. I would rate this dish at 10/10 .

The above Kangkung Belacan was absolutely heavenly. The Belacan paste was of a good quality and fresh and he had sparingly used it in the dish. It was also spiced well and there were loads of sliced chicken meat in the dish. This practice of putting chicken into this dish was also something unique that I had observed here only. I would again rate this dish at 10/10 .
As there were only two of us, the above dishes were more than enough and I too needed to keep myself awake as I was driving onwards to Kulim. If you happen to be in Gurun, do give this restaurant a try and it is worth while the effort of finding this restaurant. Do use the GPS coordinates as the address may be difficult to search. Two key landmarks here are the Shell Station and the Foothill of Mount Jerai and you should not miss this place. 
Address: Lot 6740, Jalan Besar, 08300 Gurun, Kedah, Malaysia.
GPS: N05° 48.980′ E100° 28.695′
Opening Hours: 0800 - 2230 Daily 

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2013 01:11 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jul 2013 01:11 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2013 01:02 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2013 01:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2013 01:14 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Kedah</b> Pertimbang Teruskan Projek Minyak Dan Gas <b>Di Yan</b> <b>...</b>

Posted: 03 Jun 2013 01:00 AM PDT


Kerajaan Kedah akan mengakaji kemungkinan meneruskan projek minyak dan gas di Yan Kedah yang tergantung sewaktu pentadbiran Tan Sri Azizan Abdul Razak. KLIK DI SINI 

Fyna Here!: MUA : makeup nikah <b>di yan kedah</b> 04.04.13

Posted: 19 Apr 2013 08:21 PM PDT

best makeup kalini sebab rumah di tengah sawah bendang
makeup kalini soft saja for nikah

http://www.facebook.com/KiddyKiddoKlik?fref=ts
untuk tengok my makeup job yang lain-lain atau sebarang pertanyaan/tempahan boleh ke
email : fynahere85@yahoo.com

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 22 May 2013 01:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2013 01:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 01:37 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tempat Penginapan <b>di Yan, Kedah</b> | utara dan selatan

Posted: 11 Jan 2013 07:46 AM PST


Ewah dah macam tahun melawat Kedah la pulak kan tiba-tiba buat entry berkaitan penginapan di daerah Yan, Kedah. Sebenarnya ni salah satu entry review berkaitan perkahwinan i november lepas. Memang semua sedia maklum kalau buat event kenduri mesti ramai saudara-mara, kawan-kawan dan family pengantin lelaki datang. Jadi tempat penginapan sampingan sangat diperlukan memandangkan rumah i agak sempit. 
Daerah Yan bukan lah maju macam bandar besar yang tersangat berlambak hotel berbintang, motel, resort dah sewilayah dengannya. Tapi bukanlah sampai tahap tak ada tempat penginapan langsung. Untuk pengetahuan semua, (hahaha.. tiba-tiba tergelak sendiri dengan ayat skema itu) daerah Yan adalah daerah pelancongan. walaupun tak ada hotel motel grand berbintang-bintang, tapi daerah Yan ada banyak homestay dan chalet. Masih mengekalkan budaya sopan santun kampung gitu. 
Kesuma Homestay ni terletak di Taman Pantai Murni yang berdekatan dengan Pantai Murni. Jadi pagi petang siang malam boleh dengar ombak menderu. I booking Kesuma Homestay ni untuk family in law.   
Kesuma Homestay ni ada sediakan tiga rumah tapi i cuma  booking dua rumah sahaja. Kesuma 1 dan 2 . Untuk Kesuma 1 ada lima bilik (RM350) dan Kesuma 2 ada tiga bilik (RM180).  Selain menyewa secara sebuah rumah, perkhidmatan menyewa bilik sahaja pun disediakan. harganya lebih kurang RM70 semalaman. Perkhidmatan menyewa rumah dan tapak untuk dijadikan rumah kenduri pun disediakan juga. Senang kan tak payah nak leceh mengemas rumah sendiri. 
Feedback dari family in law kedua-dua homestay ni selesa, bersih, ada kemudahan penghawa dingin dan televisyen. KESUMA HOMESTAY - 0124310685 . 
Juga terletak di kawasan Pantai Murni. Homestay ni i booking untuk  saudara dari Pahang. Alasan utama i pilih homestay di kawasan Pantai Murni sebab dekat dengan rumah i. tak sampai 5 minit perjalanan pun :)
Walaupun rupa paras dari luar nampak kurang cun, tapi kemudahan di dalam homestay ni sangat memuaskan. Terdapat 3 bilik dan 2 bilik air. Lengkap dengan semua kemudahan seperti dapur, televisyen, perabot dan penghawa dingin. Rate untuk 1 malam adalah RM150. 
Pemandangan dari luar tingkap dan pintu. Angin sepoi-sepoi bahasa yang sangat ohsem! HOMESTAY PANTAI MURNI -0194938466 / 01114710424
D'Yan Chalet adalah milik Majlis Daerah Yan. Terletak di Air Terjun Titi Hayun. Memang syok tidur sambil dengar bunyi air terjun. Lepas bangun tidur terus boleh terjun ke dalam air. sangat nikmat! haha. 
I booking 3 chalet untuk kawan-kawan dari Johor. Rate untuk 1 malam adalah RM70. Pemandangan dan suasana memang dijamin sangat tenang. Cuma lokasinya agak  gelap pada waktu malam. Jarak dari rumah i lebihkurang 8kilometer sahaja. untuk maklumat lanjut lagi boleh visit website MDY.
sekian review tempat penginapan . daaa :) 

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Mar 2013 01:49 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

EDtv: Bergambar <b>di</b> sawah padi <b>Yan Kedah</b>!

Posted: 19 Nov 2012 07:55 PM PST

Hai, ED bercuti menulis blog pada minggu lepas kerana ED mahu menghadiri majlis perkahwinan rakan sekerja sekaligus jalan-jalan di Yan Kedah. Ini merupakan kali pertama ED menjejakkan kaki di negeri jelapang padi tersebut. Sebelum ini, ED teringin sangat nak bergambar di hamparan sawah padi yang nun menghijau jika sampai ke Kedah. Bila dah sampai, apa lagi.. ED tak nak melepaskan peluang bergambar di sawah padi. Jom!
 Cantiknya pemandangan di sawah padi.. Lokasi Yan Kedah.
 Sukanya dapat bergambar di sini..
 ED sangkut kamera di ranting pokok, set masa dan bolehlah bergambar dengan semua rakan.. haha..
Maaf, ED jakun sikit nampak sawah padi sebab pertama kali nampak. Haha.. Sampai di Yan Kedah, ada beberapa tempat lagi yang ED pergi selain menghadiri kerja kahwin kawan ED. Teruskan bersama blog EDtv untuk mengetahui destinasi seterusnya. Udada Ubabye!!
ED: saya pencinta alam sekitar.. haha..

EDtv: Kembara <b>di</b> Air Terjun Titi Hayun, <b>Yan Kedah</b>

Posted: 21 Nov 2012 01:54 AM PST

Hai, ED nak kongsi lagi kisah percutian ED minggu lepas. Di Kedah, ED telah menginap di chalet Air Terjun Titi Hayun Yan Kedah. Terima kasih kepada pengantin Syida kerana menyediakan penginapan kami. Dah sampai di air terjun, mesti nak mengembara keindahannya kan? Jom kembara bersama ED melihat keindahan alam di Air Terjun Titi Hayun Yan Kedah.
Air Terjun Titi Hayun. Nak pergi ke air terjun, mesti lalu jambatan gantung ni..
Ini jambatan gantungnya..
Inilah chalet penginapan kami.. Ada aircond di dalamnya..
Pagi-pagi lagi ED dah pergi ke air terjun. Muka pun masih mengantuk lagi.. Tapi takpe, tengok kehijauan alam, mesti segar nanti.. Hehe..
Panorama di tingkat bawah air terjun..
ED tak mandi pun cuma nak main air je di sini.. Hehe..
Ada Air Terjun Puteri Mandi di tingkat atas.. ED tak sempat nak pergi..
Jika anda perasan, ED seorang sahaja yang pergi ke sini. Kawan2 ED yang lain tak berpeluang pergi ke sini atas sebab2 tertentu..
Bagaimana? Best kan? Ada lagi persinggahan ED semasa berada di Yan Kedah. Nak tahu? Teruskan membaca blog EDtv. Udada Ubabye!!
ED: Walaupun pergi seorang diri, best jugak.. Hehe..

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Yan</b>, <b>Kedah</b> (MDY) - Nov 2012

Posted: 15 Nov 2012 11:33 AM PST

~ LoVeLY aZaLYea &#39; s sToRy ~: PICNIC <b>DI</b> TITI HAYUN, <b>YAN</b>, <b>KEDAH</b>

Posted: 13 Feb 2013 06:41 PM PST

CNY holidays kali nie xde plan keluar dari negeri Kedah pun since mr. hubby cuma cuti 3 hari sajer! Aku jer cuti lama 9 hari so 3 hari tu dimanfaatkan dengan sebaik-baik mungkin dgn aktiviti kekeluargaan di dalam negeri Kedah sajer...selain daripada aktiviti menambahkan lemak dgn memenuhi undangan ke majlis-majlis perkahwinan..ada jugak laa bawak anak-anak pi picnic di Titi Hayun, Yan, Kedah...likasi favourite kami sebb inilah tempat mandi manda terdekat dgn rumah kami...dah set terus angkut anak-anak pi sana...apa benda persiapan bekal pun tak bawak, just goreng nugget tempura then bawak sos cili+sos tomato+ mayonis jer...giler sempoi punya bekal! Selalu gigih memasak bihun goreng laa nasi campur ulam sambal belacan bagai! Kali ni bawak jugak nasi tapi tapau nasi kandaq kat kedai depan rumah nie jer..jadik laa...
Jom layan gambar yer kawan-kawan...
Yang paling happy budak-budak berdua nie  laaa...bila-bila masa pun kalau ajak mandi sungai / air terjun memang depa laa yg paling happy ...
Tapi airnya cetek...musim kemarau agaknya...takat lutut aku pun x sampai...terus terbantut niat nk berendam sama...kasi chance kt anak2 sudah laa...
Anak dara aku yg makin debab...;p
Leka nk tangkap anak-anak ikan ..
Bekal...sejuk2 berendam mmg selera jer makan semuanya!
Mak dugong berendam...huhu

<b>Kedah</b> timbang teruskan projek minyak <b>di Yan</b> - watan harian online

Posted: 24 Jun 2013 12:00 AM PDT

Kategori Berita Utama

Kedah timbang teruskan projek minyak di Yan

mukriz1 Kerajaan Kedah akan mengakaji kemungkinan meneruskan projek minyak dan gas di Yan Kedah yang tergantung sewaktu pentadbiran Tan Sri Azizan Abdul Razak.

Menteri Besar Datuk Paduka Mukriz Tun Mahathir berkata, sungguhpun projek tersebut merupakan sasaran kerajaan negeri, namun ianya tidak perlu diteruskan dengan tergesa-gesa.

"Projek tersebut belum lagi dumulakan, ianya tidak boleh dilaksanakan dengan kadar segera kerana ia melibatkan banyak proses," katanya kepada pemberita selepas menyaksikan majlis menandatangani Memorandum Persefahaman antara Langkawi Development Authority dan Pekan Artisan Sdn Bhd, semalam.

Katanya, kerajaan negeri kini telah mengenalpasti beberapa pihak yang berminat untuk meneruskan projek tersebut.

"Kita masih dalam peringkat perancangan. kita akan mengumumkannya sebaik sahaja projek itu akan dimulakan," jelas Mukhriz.

Ketika kempen Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) Barisan Nasional Kedah berjanji untuk meneruskan kembali projek Hab Hidrokarbaon Sungai Limau yang dahulunya dikenali sebagai Zon Industri Petrolium Yan.

Projek tersebut mula dirancang pada 2007 tetapi tidak diteruskan selepas Pakatan Rakyat (PR) mengambil alih pentadbiran negeri.

Berita Bertarikh Pada 6:08 AM

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


Cinta Hatiku Alysya Damia: Shopping <b>di Langkawi</b>

Posted: 20 May 2013 10:42 PM PDT

Kalau ke Langkawi tu... yang pasti bermain2 di fikiran org pompuan yg dah berumahtangga pastilah nak menambah koleksi pinggan mangkuk kat umah. Macam haku ler kan... dulu masa honeymoon kat Langkawi xde sebutir pinggan or sudu pon aku beli... masa tu x terpikir lgsung nak beli pinggan mangkuk ni sumer. Lagi pon baru kawin and lom ada umah sendiri.... aura makcik tu lom terserlah lagi. Yang jadi buruan hanyalah coklat jer pon masa tu.

Setelah few years kahwin... bru la tetiba plan nak ke Langkawi lagi. Last year tahun 2012 masa pegi dah siap2 dah list apa benda yang nak dicari and dibeli kat sana. Dapat lah membeli set corningware 3 bradik ngan set hidang lauk masa tu. Masa tu cari gak set Corelle tp corak idaman hati plk xde. Lagi pon dah beli 1 set Corelle masa warehouse Sogo... murah gak... dpt lg murah from Langkawi... bijak tak sy berbelanja??? Hahaha


Tahun ni 2013... pegi Langkawi lagi. Seronok plk rasanya pg Langkawi nih. Macam dah ada plan nk repeat Langkawi nx year... hahaha. Selain memborong coklat... aku telah menambah 1 set periuk Visions 3 bradik. Sejak kahwin ni... aku ada sebijik jer mangkuk Visions saiz kecik.. tu pon hadiah kahwin dulu. Sejak dah duduk umah sendiri ni... meluap2 napsu nak membeli pinggan mangkuk... haihhh macam ler rajin masak kan.

Ini ler set periuknya. Hari last baru beli... tu pon lepas pikir 88x nak beli ker tak. Yer la... harganya bukan murah (bagi aku). Kang kalo dah beli... tp tak guna... ada harapan laki aku layangkan periuk tu ke muka aku nanti. Lepas dah beli.... sekali lagi proses pengembangan hidung berlaku... rasa bangga akhirnya aku dah dpt memiliki set Visions ni.... ini semua pooooyoooooo!!!!! hahaha. Nak tau harga ke??? Oklah sharing is caring kannnn... time aku pegi ni.. harga set Visions VS-330 ni ialah RM289 di kedai bernama Zeno. Di Langkawi Saga berharga RM299. Di HIG dan kedai lain berharga RM359... tapi dapat free satu mangkuk kecik Visions yg bernilai RM79... if aku x silap la. So nak jimat duit... aku beli kat Zeno jer. Harga barang2 kat Langkawi ni berubah2... kalo time cuti skolah or ada cuti brsambung... ramai org masuk Langkawi... mmg sumer brg naik harga. Masa aku pegi ni lagi sminggu nak election. Sebab tu tak ramai org kot. Parking kosong jer. Sesuka hati ko nak parking kat mana... bersepah petak kosong.

Telah membeli beg roda ini juga di kedai Wawasan. Harga RM100... saiz 24". Beli ni sbb bag sedia ada dah buruk sgt. Lagi pun murah ko... hari tu tgok kat Kenanga City... beg yg serupa dorang jual RM199 if x silap. Fuhhhh dua kali ganda tu... Beg ni ada kaler pink yg sgt cantik... tp Cooi tak bg beli kaler pink... dia kata nnti segan dia nk bwk ... hellooooo bag tu untuk ai ler. Cissss... nyesal plk x beli pink.

Ni Cooi punya. Kitorang laki bini mmg collector item mcm ni. Pakkal jer duit tak berapa nak ada... kalo tak abis aku borong sumer. Ini utk hiasan dlm display cabinet jer yer Alysyaaaa... toksah ko berangan nak main menda ni. Harga adalah RM49.90. Kat KL ni x silap aku harga dia RM99.

Yang ni aku punya. Sama gak harga. Comeiii kannnn??? Kat Langkawi aku beli benda2 ni ngan coklat jer pon. Pic coklat takyah la tunjuk... dah nak abis pon... hahaha.

Ada gak beli senduk Tefal seketul. Tu pon aku beli sbb kat Parkson dah abis. Harga Tefal ni aku rasa sama jer macam kat KL ni ... tak berbaloi beli kat Langkawi... baik korang beli kat Parkson jer... takyah susah payah nak berhangkut berat2.

Air Asia bila nak buat tix murah g Langkawi lagi??? Aku x sabar nak beli tix ni... tak muak2 aku g Langkawi ni.

- Posted using BlogPress from my iPad

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved