ads

Sabtu, 24 Ogos 2013

02 di jitra - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


HOT! XPDC menghangatkan lagi Hari Koperasi Negara <b>di Jitra</b> <b>...</b>

Posted: 24 Aug 2013 09:16 AM PDT

Hari Koperasi Negara di gegarkan lagi dengan nyanyian ala konsert dari kumpulan XPDC yang menghiburkan rakyat Kedah di Jitra ini.
Ternyata lebih 10 ribu pengunjung datang ke tapak pameran. Sambil berkunjung ke booth koperasi pengunjung di hiburkan dengan persembahan artis.
Antaranya Jamal Abdillah, XPDC, Nabil dan Angah raja lawak.
Hanya tinggal sehari saja lagi untuk berkunjung ke tapak Hari Koperasi Negara, jangan lepaskan peluang untuk datang ke sini.

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

INFO! Gambar Menarik Perasmian #HariKoperasi13 <b>di Jitra</b> Kedah <b>...</b>

Posted: 24 Aug 2013 06:49 AM PDT

Pagi tadi berlangsungnya perasmian Hari Koperasi Negara 2013 di Jitra Kedah oleh Tan Sri Muhyidin Yassin, bersama MB Kedah Dato Paduka Mukhriz dan Menteri KPDNKK Datuk Hassan Malik.

Gambar-gambar menarik dibawah,


Lagi gambar-gambar menarik di Hari Koperasi Negara akan di upload selepas ini...

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


tumpang sekole...?: Gempaq gempa bumi <b>di Baling</b> dan Kupang <b>...</b>

Posted: 20 Aug 2013 11:22 AM PDT


Pada 18hb Julai 2013 Tenaga Nasional Berhad dengan bangga dan megah sekali telah memberitahu satu dunia betapa syarikat kuasa nasional itu telah memperolehi keuntungan sebelum cukai cukup tinggi sebanyak RM2.042 billion bagi suku ketiga berakhir pada 31hb Mei 2013 berbanding RM980.30 juta dalam suku tahun yang sama tahun lepas.

Selepas sebulan membuat pengumuman itu, maka diberitahu pula tarif elektrik bakal dinaikkan.

Dah untung berbillion ringgit setahun masih lagi nak dinaikkan tarif elektrik...Bukankah ini menunjukkan betapa bersikap cekik darah punya syarikat GLC yang dipimpin oleh kerajaan UMNO/BN.

Sepatutnya jika dah untung banyak sebegitu diturunkan tarif elektrik bagi meringan beban rakyat... Ini tak.. lagi banyak untung lagi nak tekan rakyat .



Apa-apa pun bersyukur dan berterima kasihlah dengan UMNO/BN...bak kata setengah pemimpin UMNO.. tanpa UMNOkita masih lagi duduk atas pokok dengan bercawatkan daun.-f/bk

Alasan lapuk untuk naikkan tarif elektrik


New TNB tariff rates will not burden consumers...

Tenaga Nasional Berhad (TNB) has given an assurance that the proposed electricity tariff adjustment will not burden consumers.

TNB president and chief executive officer Datuk Seri Azman Mohd said domestic users, who consume less than 200 kWh a month, would not see any increase in their monthly bill due to the tariff adjustment.

"About half of our eight million consumers are those who consume less than 200 kWh and have a monthly bill of less than RM70. They will not see any increase in their bills and will not be burdened.

"However, if the tariff adjustment is approved, it will be reasonable. The people need not worry, it will not be a double or a triple increase ... there is a certain percentage, but it will not be that high," he told reporters at the TNB Aidilfitri event here today.

Azman said the final decision on the new tariff would be made by the government based on inputs and information given by TNB.



"Many meetings have been convened to discuss the matter.

"We are confident that the government will give its fair consideration to all quarters, including consumers and industry players," he said.

Azman said electricity tariff adjustment, should it be made in the future, was proposed due to the hike in the price of fuel, and not to increase TNB's profit.

"TNB is neutral, we have nothing to lose. The company that is suffering losses now is Petronas as it has to pay such a high price to supply liquefied natural gas (LNG) as fuel," he said.

Right now, he said, Petronas fixed the price of the gas to generate electricity at RM13.70 per MMBtu, a rate much less than the market price of RM40 per MMBtu. – Bernama


Gempa bumi di Baling dan Kupang...

Gempa bumi lemah berukuran 3.8 pada skala Ricther melanda Kupang di Kedah pada 8.26 pagi Selasa, menurut Jabatan Meteorologi Malaysia.

Gempa bumi itu berpusat di 11km selatan Baling dan gegaran kesan boleh dirasai di sekitarnya, menurut kenyataan jabatan itu di sini.

Rare quake shakes Baling...

Kupang residents in Kedah got a slight jolt today morning when a small earthquake occurred at 8.26am.

Explaining yesterday's 3.8 magnitude earthquake, a Meteorological Department spokesman said although Malaysia is not in "The Ring of Fire", small quakes are still possible, although very rare.

The Ring of Fire is a string of active earthquakes and volcanic eruptions around the Pacific Ocean, which goes past Indonesia and the Philippines in Southeast Asia.

"According to the seismotectonic map, Kupang is close to a fault line. It is possible that the two sides of the fault line rubbed against each other, causing the quake," said Jah Salmihani Mansor from the Geophysics and Tsunami Division.

"Although it is rare in Malaysia, the department diligently monitors the occurrences of such quakes."

The epicentre was at latitude 5.6° North and longitude 100.9° East, 11km south of Baling. Tremors were felt in parts of the district.

Bernama reported that despite feeling the tremors, a teacher at SK Kampung Bandar, Siong only knew of the earthquake when the department called the school to confirm the incident 10 minutes later.-theSun daily



02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


PANASS!! Lagi Kisah Jemaah Cium Khatib <b>di Pendang</b> <b>...</b>

Posted: 14 Aug 2013 06:13 PM PDT


Semalam Mc ada membuat entri dan mengambil video dari blog MTK berkenaan jemaah cium khatib selepas khutbah. Entri semalam boleh baca kat SINI.

Disini Mc nak buat pembetulan selepas Mc meminta rakan dari Pendang untuk menghubungi Ketua UMNO Bahagian Pendang Datuk Othman Abdul, atau yang lebih dikenali sebagai Tok Man Bedui. Mc meminta penjelasan beliau mengenai perkara cium khatib tu.

Mengikut apa yang dikatakan oleh Tok Man, amalan cium khatib ni menjadi satu turun-temurun di Pondok Chegar, malah ianya menjadi 'adat' wajib apabila raya. Tapi bukan seluruh Pendang amalkan perbuatan begitu, hanya disesetengah tempat saja.

 Mc terima kata-kata Tok Man tu sebagai satu pengalaman Mc baru mengenai 'adat' di Pendang.

Mc juga pernah dengar mengenai amalan-amalan kumpulan 'Tarekat' yang mencium Tok Guru selepas khutbah, tazkirah atau bila berjumpa. Kononnya itu menjadi satu 'adat' atau amalan yang semestinya dilakukan. Kalau tak buat bermakna kita tak menghormati tok guru kita.

Mc tak pertikaikan semua tu, maklumlah Mc pun agama tak tinggi tapi cukup hanya untuk bekalan diri dan family.

Adat tak itu bukan agama, adat tak semestinya berdosa jika tidak dilakukan. Cuma gambaran dalam video itu yang merisaukan kita, tak bolehkah tunggu si Khatib turun dulu sebelum nak cium dan peluk puas-puas. Kenapa perlu panjat, dan tunggu macam harimau nak terkam mangsa?

Pada sesiapa yang pernah lihat video tu pasti berasa amat pelik dan hairan dengan apa yang berlaku. Tak pernah pula tengok Imam besar masjid negara di Putrajaya sana diperlakukan demikian, apakah 'ilmu'  Imam masjid negara tak sehebat tok guru di pondok Chegar tu?

Tolonglah umat Islam Malaysia, banyak sangat rencah tambahan dalam agama kita sekarang ni. Pegang pada Al-Quran dan Hadis sahih, buat apa yang disuruh dan tak perlu memandai atau menambah apa yang tak pernah disuruh.

Ahlul sunnah wal jemaah patuh pada ulul amri, tapi bukan taksub!

McTheory:
Hanya pandangan peribadi..maaf atas kesilapan..

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


Terkini!!! Menteri Terkejut Dakwaan Kematian TP Kastam Berkaitan <b>...</b>

Posted: 23 Aug 2013 10:08 PM PDT

"Saya belum dapat maklumat hasil siasatan pihak polis, tapi kalau maklumat ini benar, kita akan jalankan siasatan," kata Ahmad Zahid ketika sidang media selepas merasmikan "Forum Pencegahan Jenayah: Undang-undang semasa dan langkah-langkah untuk mencegah jenayah kekerasan secara berkesan" di Petaling Jaya di sini.
"Pembunuhan bapa saya dirancang, ia ada kaitan dengan sindiket penyeludupan kereta di Langkawi," kata Mohd Akhtar Shaharuddin kepada The Malaysian Insider.
Mohd Akhtar juga meluahkan keyakinan dalang kepada pembunuhan bapanya adalah dari jabatan Kastam sendiri.
"Saya pasti akan hal itu biarpun polis menafikannya," kata arkitek berumur 30 tahun itu.
"Bapa saya pernah menceritakan kekecewaan beliau terhadap penyelewangan kuasa pegawai kastam yang terlibat dalam rasuah ini berkaitan dengan sindiket penyeludupan kereta di Langkawi.
"Tidak lama selepas membuat aduan itu, beliau menerima surat pertukaran kerja. Surat itu, bagaimanapun ditarik balik apabila Kesatuan Kastam campurtangan dan berjuang mempertahankan hak bapa saya," katanya.
Sebulan selepas itu, Shaharuddin ditembak ketika sedang memandu ke pejabatnya di Putrajaya.
Jelas Akhtar, lebih menyedihkan apabila setelah empat bulan selepas bapanya ditembak mati, tiada sesiapa didakwa kerana membunuh.
Pertama kali bercakap kepada media, Akhtar mengatakan bapanya menerima panggilan daripada pemberita bertanya tentang sindiket penyeludupan kereta di Langkawi, beberapa minggu sebelum ditembak mati.
Akhtar turut mendedahkan bapanya menerima banyak ugutan termasuk peluru dihantar ke rumah mereka. Menurutnya, beliau membuat pendedahan kerana kecewa dengan layanan dingin diberikan polis ke atas siasatan kes bapanya.
"Bayangkan sudah hampir berapa bulan kes ini berlaku jangan kata suspek malah sebarang petunjuk tidak diberikan polis," katanya.
Katanya kali terakhir dia berjumpa dengan polis pada bulan Ramadan lalu setelah digesa beberapa kali untuk mendapatkan perkembangan siasatan.
"Dalam tempoh berapa bulan selepas kejadian saya hanya berjumpa dengan polis dalam dua atau tiga kali.
"Bagaimanapun selepas sebulan mereka langsung senyap dan saya terpaksa mengejar polis untuk mengetahui perkembangan kes," katanya.
Menurut Akhtar, layanan diberikan polis terhadap kes bapanya dianggap tidak adil walaupun bapanya merupakan pegawai tinggi kerajaan yang banyak menyumbang kepada negara.
"Kita bercakap tentang pembunuhan Timbalan Ketua Pengarah, siapa beliau.. tidakkah jasa beliau tidak ternilai kepada negara jadi kenapa memperlakukan keluarga kami begini," katanya kecewa.
Shaharuddin sebelum ini mengetuai bahagian Pekastaman dan Cukai Dalam Negeri hanya tinggal setahun untuk bersara sebelum ditembak mati.
Beliau yang dilahirkan di Negeri Sembilan itu sudah berkhidmat selama 30 tahun bersama Kastam dan diberikan jolokan "Mr Clean".
Mangsa yang duduk di bahagian penumpang depan kenderaan pacuan empat roda (4WD) ditembak tiga das oleh seorang daripada dua lelaki yang menaiki sebuah motosikal.
Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah dilapor menafikan kaitan pembunuhan Shaharuddin dengan kes berkenaan, sebaliknya mengatakan ia hanyalah sekadar spekulasi.
Laporan sebelum ini mengatakan polis sudah menyiasat 35 orang untuk kes ini termasuk pegawai-pegawai Kastam dan menahan dua orang untuk siasatan lanjut.
Seorang daripadanya merupakan ahli perniagaan dan seorang lagi merupakan pengedar alat ganti. Kedua-duanya kemudian dibebaskan dengan jaminan. - 24 Ogos, 2013.
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved