ads

Selasa, 5 November 2013

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2013 11:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Sep 2013 11:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jun 2013 11:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Homestay <b>Changlun</b>, Kedah.: Homestay <b>Changlun di</b> Pekan <b>Changlun</b>

Posted: 27 May 2013 12:58 AM PDT

Apa kabar pengunjung homestaychanglun.com? Anda sedang mencari penginapan yang selesa dengan harga yang berpatutan ketika berada di Utara Tanah Air? Jangan risau, Homestay Changlun menyediakan perkhidmatan homestay di sekitar Pekan Changlun a.k.a Changloon. Untuk pengetahuan anda, Homestay Changlun kini terdiri daripada 4 unit homestay di Taman Mahogany yang terletak di tengah - tengah pekan Changlun, Kedah. Dengan lokasinya yang sangat strategik, dan berdekatan dengan prasarana, menjadikan Homestay Changlun tempat penginapan yang paling sesuai dan selesa untuk anda sekeluarga ketika:-
i)   bercuti bersama keluarga di sekitar utara tanah air (Kedah dan Perlis)

ii)  menghadiri majlis perkahwinan dan kenduri - kendara,

iii) menghadiri majlis konvokesyen di IPTA berdekatan. ((UNIMAP, UUM, PTSS, KMK, POLIMAS, IPDA, UITM Arau, Kolej Komuniti Arau, MRSM Arau)

iv) majlis pendaftaran pelajar di IPTA berdekatan. (UNIMAP, UUM, PTSS, KMK, POLIMAS, IPDA, UITM Arau, Kolej Komuniti Arau, MRSM Arau)

v) menghadiri seminar atau aktiviti di IPTA berdekatan. (UNIMAP, UUM, PTSS, KMK, POLIMAS, IPDA, UITM Arau, Kolej Komuniti Arau, MRSM Arau)

vi) terkandas atau terlepas feri ke Pulau Langkawi.

vii) jalan - jalan di Kuala Perlis, Bukit Kayu Hitam, Padang Besar, Bukit Tangga dan Jitra.



Bagi menjamin keselesaan penginap - penginap di Kedah Homestay, kami melengkapkan homestay ini dengan kelengkapan berikut:-


  •     3 bilik tidur yang luas dan selesa. (Semua bilik dilengkapi penghawa dingin)
  •     2 tandas dan bilik mandi.
  •     3 katil queen berset comforter.
  •     3 penghawa dingin.
  •     1 Mesin basuh automatik.
  •     2 Toto tambahan dan 4 unit bantal tambahan.
  •     Dapur dan perkakas memasak.
  •     Iron dan iron board.

Kadar Sewaan dan Pakej Homestay Changlun:-
Untuk tempahan sila hubungi saya di talian 013-4884421 (Yusri)


  •     Kadar sewa Homestay Changlun pada hari biasa adalah RM150 per malam

  •     Kadar sewa Homestay Changlun pada hari pendaftaran pelajar IPTA adalah RM 170 per malam

  •     Kadar sewa Homestay Changlun pada hari konvokesyen adalah RM200 per malam

Deposit RM50 per malam diperlukan untuk tempahan. Kami menerima bayaran secara tunai, cash deposit, kredit kad dan paypa.

Lokasi tumpuan di sekitar Homestay Changlun:-


Antara tempat - tempat tumpuan yang berdekatan dengan Kedah Homestay adalah seperti:-
1. Universiti Utara Malaysia (UUM) - 10minit
2. Universiti Malaysia Perlis (Unimap) - 10minit
3. Kolej Matrikulasi Kedah (KMK) - 1minit
4. Universiti Teknologi MARA Arau (Uitm Arau) - 20 minit
5. Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin (PTSS) - 10 minit
6. Kolej Komuniti Arau - 20minit
7. Sekolah Integrasi Bukit Kayu Hitam - 10minit
8. Politeknik Sultan Abdul Halim Muadzam Shah (POLIMAS) - 25minit
9. Kolej Komuniti Bandar Darul Aman -25minit
10. Bukit Kayu Hitam - 10minit
11. Pekan Kuala Perlis -  30 minit
12. Pekan Jitra - 15 minit



Antara kemudahan - kemudahan di Pekan Changlun adalah:-
12. Restoran Nasi Kandar (Yasmeen)

Gambar 1: Ruang tamu (Homestay Changlun 1)
Gambar 2: Bilik Tidur 1 (Homestay Changlun 1)

Gambar 3: Bilik Tidur 2 (Homestay Changlun 1)
Gambar 4: Bilik Tidur 3 (Homestay Changlun 1)
Gambar 5: Ruang tamu (Homestay Changlun 2)
Gambar 6: Bilik Tidur 1 (Homestay Changlun 2)
Gambar 7: Bilik Tidur 2 (Homestay Changlun 2)
Gambar 8: Bilik Tidur 3 (Homestay Changlun 2)

Gambar kemudahan - kemudahan di sekitar bandar Changlun
Gambar 9: CIMB Bank Changlun, Kedah.


Gambar 10: Maybank Changlun, Kedah.
Gambar 11: Bank BSN Changlun, Kedah.
Gambar 12: Public Bank Changlun, Kedah.
Gambar13: Shopping Complex C-Mart Changlun, Kedah.


Gambar 14: KFC Changlun, Kedah.


Gambar 15: C-Kopitiam Changlun, Kedah.
Gambar 16: Marrybrown Changlun, Kedah.
Gambar 17: Pejabat Pos Changlun, Kedah.
Gambar 18: Restoran Yasmeen Changlun, Kedah.

Jalan-jalan ke Utara: Kg. Darat, <b>Changlun</b> pekena cendol pulut <b>...</b>

Posted: 05 Sep 2013 05:11 PM PDT

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Selain tujuan berkenduri di PB, saya dan rombongan family MyKakYang juga ada agenda lain pada hari berikutnya.

Ya menuju ke utara lagi. Kedah untuk transit tetapi berurusan di Perlis. Wahhh... Perlis yang kurindui.!


(Saya tak berkesempatan nak menulis panjang lebar, selalunya curi masa waktu pagi di tempat kija). Lalu biar gambar memberikan gambaran mengikut kefahaman masing-masing, yaaa...
Tak sah kalu tak snap mercu tanda. Bukti kata ko...!
Nak snap tarikh kejadian jer tu...
Saya lupa tanya harga, sebab yang bayar orang lain. Tak sure semangkuk Cendol Pulut Special (ada icecream topping) ni berapa rega.
Saya tak order Laksa sebab kat kenduri semalam, adik saya buat seperiuk. Tapi si hantu Laksa tetap carik laksa walau di mana jua.

Lumrah, bila masuk kampung, saya memang jadi jakun tak ketahwan hala. Saya obses dengan pemandangan.
Kami sebenarnya ke sini. Daftar MyAnakBuah. Degre, Electrical Engineering.

Transit di rumah 'beras' MyKakYang. Singgah di rumah orang kampung, saya sudah membayangkan menu masakan yang 'so kampung' yang saya sangat suka!

See...!


Ayam Kampung. Digulai dengan Rebung Madu. Ohhh teruja sakan saya. Kalu saya citer saya makan bertambah, korang mesti tak heran sebab saya memang 'nampak' macam orang makan sentiasa bertambah. Tapi... as usual "sedap habaq hang!"

...and part best lagi petik sendiri rambutan keliling rumah. "Ko ader"? hahahaha!
Tangga kat belakang tu tak cukup kuat untuk saya. Kalu idak... ada ler gambar orang blaus belang sedang panjat pokok! hahahaha!

(masa bekerja saya yang sehingga 8:00pm setiap hari mengambil hampir semua masa saya untuk aktiviti lain termasuk blogging dan baca novel. Lalu maafkan saya kerana 'kebekuan' saya itu)

 ~...ketika ayam belum berkokok pagi Mak Utih sudah merungut air tempayan habis semua lalu siapa lagi yang boleh diharap selain HISYAM nan maskulin dan sengaja hendak menguji kuat lengan dan ringan tulang, lalu SERI BULAN terus setuju untuk menjadi peneman seawal pagi buta asal sahaja kemudiannya dia pula ditemani untuk mandi di perigi walaupun perlu berselindung di balik tirai nipah kerana kekok berkemban...~

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


prksglimau !!! ahli pas <b>pokok sena</b> gantung replika <b>...</b> - medan tempur

Posted: 03 Nov 2013 12:06 AM PDT

Akhirnya suspek yang gantung replika kaki arwah Ust Azizan berjaya ditahan selepas penduduk kampung berjaya menjejak mereka pagi tadi..

Menurut maklumat yang diterima, 2 lelaki melayu itu dalam keadaan cedera dipercayai dipukul oleh penduduk kampung..


Dibawah adalah report yang diperolehi ..

Pada jam 430 pagi 3.11.2013 semasa bertugas di Pejabat Pertanyaan IPD Yan, saya telah terima panggilan telefon dari seorang lelaki melayu bernama individu melayu bermama Sulaiman Aziz 37 tahun menyatakan 2 lelaki melayu dalam keadaan cedera dipercayai telah dicederakan oleh beberapa orang kampung lelaki melayu dan juga telah memaklumkan mereka ditangkap sedang menggantungkan patung kaki di kampung Batu 16. Kedua - dua suspek juga dipercayai ahli PAS dari pokok Sena. Kedua - dua suspek ditahan utk perlindungan keselamatan. sekian laporan saya.

saya terus jadikan repot pertama kejadian. sekian laporan saya. terima kasih

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


Pembangunan Sekolah Pondok Keutamaan Kerajaan <b>Negeri Kedah</b>

Posted: 26 Oct 2013 05:02 AM PDT

Kategori PRK Sg Limau

Pembangunan Sekolah Pondok Keutamaan Kerajaan Negeri Kedah – Mukhriz

YAN, 26 Okt – Isu berkaitan agama di negeri Kedah dianggap sebagai keutamaan dan institusi berkaitannya akan terus dibela kerajaan negeri, kata Menteri Besar Datuk Mukhriz Tun Mahathir.

mb-kedah-mukhriz-pelajar-maahad-tahfiz-sekolah-agama-pondok-kempen-pilihanraya-prk-sungai-limau-masjid-surau-zuhur

Beliau berkata pendekatan itu bukan sekadar cakap kosong tetapi merupakan komitmen berdasaran kemampuan kerajaan negeri dengan dibantu kerajaan pusat.

"Soal agama ini kita letak bab paling awal (terdahulu) dan kita beri keutamaan berkait dengan agama termasuklah dalam soal kebajikan sekolah pondok, maahad tahfiz, sekolah agama bantuan kerajaan, surau dan juga masjid.

"Sebab itu tidak pelik apabila Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin turun padang (di sini) dan banyak berjumpa dengan warga pondok yang menunjukkan kesungguhan kerajaan pusat membantu sekolah pondok," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menunaikan solat Asar berjemaah bersama Muhyiddin dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom di Pondok Moden Nahdzah, Bukit Besar dekat sini hari ini.

Pada majlis itu, Muhyiddin mengumumkan peruntukan kerajaan pusat sebanyak RM3 juta bagi pembinaan dewan makan Pondok Moden Nahdzah selain asrama bagi Sekolah Menengah Agama (SMA) Nahdzah yang terletak di hadapan pondok tersebut.

Pondok Moden Nahdzah merupakan pusat pengajian agama khas bagi warga emas yang dibuka pada Februari tahun ini yang menjadi pelengkap kepada SMA Nahdzah yang merupakan sekolah agama bantuan kerajaan yang dibuka sejak 1946.

Sementara itu Pengerusi Lembaga Pondok Moden Nahdzah dan SMA Nahdzah, Nasir Othman berkata ini kali pertama sumbangan sedemikian diterima pihaknya dan juga kali pertama pimpinan tinggi negara hadir ke pusat pengajian agama berkenaan.

"Ini (peruntukan) satu anugerah besar tak terduga. Ini bukan masalah politik tapi masalah pendidikan. Saya juga rasa seronok kerana pemimpin tertinggi ambil berat mengenai agama dan pendidikan umat Islam," katanya.

Beliau berkata pada masa ini terdapat 40 pelajar di Pondok Moden Nahdzah dan 780 pelajar di SMA Nahdzah.

"Kita punyai asrama yang mencukupi bagi Pondok Nahdzah. Cuma di SMA Nahdzah, asrama yang ada cuma mampu menampung 420 orang pelajar," katanya.

Berita Bertarikh Pada 26 October 2013 8:02 PM

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


Calon Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO <b>Padang Terap</b>

Posted: 05 Oct 2013 03:35 AM PDT

Saudara Mohd Shuhaimi Abu , menawarkan diri bertanding Naib Ketua Pemuda Umno Padang Terap. Calon berintegriti lagi berilmu dan berkhidmat sebagai PEGAWAI PENERANGAN UMNO MALAYSIA.
Moga perwakilan memberi ruang dan peluang menabur bakti di bumi Padang Terap.

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved