ads

Sabtu, 21 Disember 2013

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Penyerahan Zakat <b>Di Sungai Petani</b> Kedah ~ TAAT Foundation

Posted: 27 Oct 2013 04:19 AM PDT

Your donation will change their futures.

Give them a better life for tomorrow.

Sharing is caring.


Allah proclaimed: If ye give thanks, I will give you more; but if ye are thankless, lo! My punishment is dire",
(Surah Ibrahim Verse 7)


Firman Allah bermaksud, "Sekiranya kamu bersyukur di atas pemberianKu, akan Aku tambahkan lagi nikmatKu, dan sekiranya kamu kufur atas pemberianKu, sesungguhnya azabKu amat pedih",
(Surah Ibrahim Ayat 7)

Your contribution can be channelled to the following account:

BANK : CIMB

ACCOUNT : Yayasan TAAT

ACCOUNT NO. : 1442 0000 1701 05

BRANCH : Kuala Lumpur

SWIFT CODE : CIBBMYKL


or click
DONATE



All donations qualifies for LHDN tax incentive

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


Phahrulrazi Kena Jawablah Bab Tanah Candi <b>Di Merbok</b>, Bukan <b>...</b>

Posted: 03 Dec 2013 05:06 PM PST

Hindu bernama N.Surendran dan Hindu-Hindu yang lain sibuk dah dengan pemusnahan sebuah candi yang berusia ribuan tahun di Merbok. Mereka cuba mempersalahkan Mukhriz Mahathir dan UBN. Paling aku tak tahan dengar, bila dikatakan yang kerajaan Mukhriz tu sama taraf dengan Taliban yang memusnahkan patung Buddha di Lembah Bamiyan, Afghanistan walaupun hakikatnya, tidak ada lagi manusia beragama Buddha di kawasan tu.

Aku bukannya peminat atau penyokong Mukhriz pun. Apa lagi UBN. Tapi aku cukup tak suka kalau buat perangai pastu sembunyi tangan dan pura-pura tak tahu.

Setakat guna alasan untuk menyalahkan UBN pasal tak gazet tanah di kawasan tersebut, aku rasa alasan itu menambahkan lagi kebodohan pada jemaah kita. Kemusnahan replika candi tu, berlaku semasa penghujung zaman pentadbiran PAS di Kedah. Dengan kata lain, yang jual tanah tu kepada pemaju adalah pemimpin kita sendiri. Pemimpin yang dikatakan tsiqah dan kita wajib wala' kepadanya.

Kalau betul pemimpin kita dari jenis yang bertanggungjawab, dia perlu segera tampil untuk menjelaskan perkara berkenaan. Perlu beritahu awam dan Hindu-Hindu yang sedang menyalak itu rasional tindakannya dahulu sebab, tanah berada di bawah kuasa Kerajaan Negeri dan dia pula adalah salah seorang daripada penggubal undang-undang serta perlaksana polisi Kerajaan Negeri semasa Kedah masih di bawah PAS.

Hindu-Hindu tu juga perlu diberitahu bahawa, setakat pemusnahan replika yang dibina pada tahun 1974, ia bukanlah masalah besar memandangkan ia boleh dibina semula. Namun pemusnahan seperti yang dilakukan oleh Kerajaan Guan Eng ke atas Candi Gua Kepah, jauh lebih dahsyat dan perlu ditegur.

Pasei apa, Hindu-Hindu tu tak berani nak menghentam Guan Eng dan menyamatarafkan Ketua Menteri Pulau Pinang merangkap Setiausaha Agung DAP itu sama macam komunis China yang memusnahkan pusat-pusat kebudayaan dan keagamaan semasa zaman Revolusi Kebudayaan di tanah besar tempat asal keturunan Guan Eng?

Yang pihak kita pula, kenapa takut sangat nak buka mulut?

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


mukhayyam arabiy <b>di</b> sbp integrasi <b>kubang pasu</b> - ARABIC2U

Posted: 14 Nov 2013 11:46 PM PST

Mukhayyam Arabiy berjaya di adakan di SBPI Kubang Pasu pada 8 hingga 9 Nov lalu.  Program tersebut melibatkan 230 orang peserta lelaki dan perempuan dari Ting 1, 2 dan 4.

Arabic2u diketuai Ustaz Nadzmi & Ustaz Azraei mengendalikan program bersama 6 orang Fasililator jemputan.

Semoga program sebegini dapat meniup semangat kepada pelajar untuk mempelajari Bahasa Arab.

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


Harga Coklat <b>di Langkawi</b> | Eyriqazz.com

Posted: 13 Dec 2013 07:25 AM PST

Harga Coklat di Langkawi 1

Antara harga coklat yang popular di langkawi, saya ambil harga dari Haji Ismail Group, salah satu tempat membeli belah terkenal di Pulau Langkawi kerana harganya yang berpatutan dan pelbagai pilihan.

Harga Coklat di Langkawi 2

Coklat Daim , 300 gram, RM14.30 sepaket. 3 paket RM42, jimat RM0.90. Datang Langkawi kalau tak beli coklat daim , tak sah kan?

Harga Coklat di Langkawi 3

Ferrero Rocher pek 30, RM21.90. Murah kan?

Harga Coklat di Langkawi 4

Toblerone, harganya RM3.90 satu untuk pek 100 gram.

Harga Coklat di Langkawi 6

Hersheys , RM12.20

Harga Coklat di Langkawi 7

Ritter Sport, makin famous coklat ni yang ada pelbagai perisa. RM3.90 untuk 100gram.

Harga Coklat di Langkawi 8

Whittakers, memang sedap. RM8.50

Harga Coklat di Langkawi 9

Pepero. Sangat-sangat sedap. Wajib beli. RM17.90

Harga Coklat di Langkawi 10

Lebih lega ada sijil halal. Cadangan saya, maybe Haji Ismail Group boleh dapatkan sijil halal JAKIM sekali.

Harga Coklat di Langkawi 12

Kinder Bueno, pek of 3, RM6.50

Harga Coklat di Langkawi 14

Cadbury Bar, 175gram, RM12.90

Harga Coklat di Langkawi 15

Whittakers Bars, RM12.90

Harga Coklat di Langkawi 17

Bounty, Mars ,Snickers, Twix pek 400 gram, Rm12.90

Harga Coklat di Langkawi 19

Kinder Bueno, pek of 8, RM17.50.

Datang langkawi, tak sah kalau tak memborong coklat kan? Apa coklat kegemaran korang kalau singgah di Langkawi?

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved