ads

Isnin, 6 Januari 2014

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Dec 2013 11:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Dec 2013 11:51 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Nov 2013 11:12 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Gagal Rebut Jawatan Dalam PAS, Ahli Parlimen <b>Pokok Sena</b> <b>...</b>

Posted: 25 Nov 2013 06:19 PM PST

Posted by Mac 26 November 2013

KEGAGALAN BESAR Ahli parlimen Pokok Sena merebut jawatan Naib Presiden PAS tempoh hari menyebabkan  Datuk Mahfuz Omar secara tidak sengaja melepaskan amarahnya di Dewan Rakyat semalam apabila ada segelintir ahli parlimen BN mengungkit perkara tersebut di Dewan Rakyat.


Ahli Parlimen Lenggong Shamsul Anuar berkata PAS silap kerana tidak memilih Mahfuz sebagai Naib Presiden menyebabkan Pesuruhjaya PAS Kedah itu semakin 'garang' berbahas.

Ahli Parlimen Tanjung Karang, Noh Omar bangun mencelah kemudian bertanya kenapa Mahfuz 'dok marah sangat pasal apa?".

"Saya dengar cakap Pokok Sena ada benarnya..tetapi pelik orang PAS tak terima (pilihnya)..ni dok cakap pengurusan negara, pengurusan kewangan, pengurusan tanah yang PAS dok urus pilihan parti pun tak betul pasal apa?…sebab pilih urusan parti tak betul Yang Berhormat kalah…(saya) ingat kalau kira kali ke empat, Yang Berhormat boleh menang," kata Noh.

Sindiran tajam Ahli Parlimen Tanjung Karang itu menyebabkan Mahfuz semakin berang dan menuduh SPR bodoh dan pekak badak kerana tidak mengambil tindakan terhadap pelbagai aduan mengenai pilihan raya.

Tonton gelagat Mahfuz dalam rakaman di bawah:


MyNewsHub

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Dec 2013 01:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong Guru <b>di</b> Kedah - MRSM <b>Kubang Pasu</b> - Jawatan <b>...</b>

Posted: 06 Oct 2013 04:56 AM PDT

Jawatan Kosong terkini 2013 sebagai Guru di Kedah iaitu di MRSM Kubang Pasu. Permohonan adalah dipelawa daripada waraganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan di MRSM Kubang Pasu sebagai :-

1. Guru Senireka DC41
2. Guru Sejarah DC41

Tarikh tutup permohonan pada 15 Oktober 2013

Lokasi : Kedah
Sektor : Kerajaan

Maklumat iklan jawatan selanjutnya sila klik disini


02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Oct 2013 07:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

TV9 - Mesin Gan, Raifel Dan Peluru Hidup Dirampas <b>Di Padang Terap</b>

Posted: 05 Sep 2013 05:30 AM PDT

5 Sep 2013, 08:30pm by sarah farhana


Satu Lagi Rampasan Senjata Dilakukan Di Kedah.

Dalam Op Cantas Khas pagi tadi, pelbagai senjata api termasuk mesingan AK47, Colt, M4 pistol dirampas dalam sebuah rumah kosong di Batu 27, Jalan Naka-Nami, Padang Terap, Kedah.

Hasil serbuan polis dua suspek ditahan.

Mereka dipercayai ada kaitan dengan kumpulan kongsi gelap.


Polis rampas senjata api, bahan letupan <b>di Padang Terap</b>, Kedah <b>...</b>

Posted: 04 Sep 2013 09:17 PM PDT

KUALA LUMPUR: Polis merampas sejumlah senjata api termasuk mesingan AK47, Colt, M4, pistol dan bahan letupan dalam operasi di Padang Terap, Kedah awal pagi ini.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, rampasan itu dilakukan dalam Ops Cantas bagi membanteras jenayah bagaimanapun beliau enggan mengulas lanjut.

"Maklumat lanjut akan diberikan oleh polis Kedah.

Saya tidak mahu ulas lanjut kerana ia masih baru," katanya pada sidang media selepas menyampaikan ucap tama Wacana Majlis Profesor Negara: Masyarakat dan Jenayah: Di Mana Kita?" di sebuah hotel terkemuka, di sini, sebentar tadi.-bHarian

Calon-calon yang bakal mengemudi UMNO Bahagian <b>Padang Terap</b>

Posted: 21 Sep 2013 10:02 AM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2013 07:13 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jan 2014 01:28 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

pelik lagi umno bahgian <b>padang serai</b>................ - GMC - Blogger

Posted: 04 Oct 2013 06:45 PM PDT


Dalam banyak banyak Bahagian yang terlibat dalam perebutan jawatan Ketua Bahagian kali ini Umno Bahagian Ampang lah yang aku lihat paling PELIK sedikit.Pelik bukan hanya kerana perebutan kali ini melibatkan pertandingan 5 penjuru tetapi SALAH SEORANG CALUN untuk jawatan ini status dia amat meragukan aku. 

 KAH..KAH..KAH 

KAH..KAH.. KAH 

KAH..KAH.. KAH


Kalau UMNO Bahgian Ampang lima penjuru... UMNO Padang Serai Enam Penjuru..!!!

Peliknya UMNO Bahgian Padang Serai lebih Pelik dari UMNO Bahgian Ampang...


Jika peliknya UMNO bahgian Ampang kerana Calun yang di maksudkan adalah Saudara Mohd Isa Mohd Saidi (gambar atas)seorang ahli Umno yang pernah "murtad" bila menyertai PKR,kemudianya "murtad" PKR kembali menyertai Umno.(bila dia masuk Umno balik aku tak pasti,tetapi yang pasti April 2012 dia masih Ahli PKR sebelum di pecat)....itu peliknya calun UMNO Bahgian Ampang...!! [clik]

Peliknya calun UMNO Bahgian Padang Serai"SEDIA UJUD KERJASAMA DENGAN PEMIMPIN PKR" berbanding ujud kerjasama sesama sendiri dalam UMNO Padang Serai....akhirnya Konflik dalaman sesama sendiri  punca UMNO/BN tewas di Padang Serai dalam PRU13 dan PRU2 sebelumnya.

Peliknya UMNO Bahgian Padang Serai bila setengah juta [clik] peuntukkan wang untuk pengundi luar tidak mencapai sasarannya....hilang entah kemana pengundi-pengundi luar yang balik dari segenap ceruk rantau tanah air...hanya berbekal RM50.00 dan ada yang kembali dengan kecewa kerana wang peruntukkan untuk mereka lesab entah kemana...

Peliknya UMNO Padang Serai bila sessi masyuarat cawangan terpaksa dibatalkan beberapa kali kerana keputusan masyurat  tersebut kononnya tidak memihak pada pihak tertentu yang ada kepentingan diri.

Peliknya UMNO Padang Serai...setengah juta Wang Peruntukkan pengundi luar di serah pada individu yang pernah mengkianati Parti...

UMNO Pusat sepatutnya jangan memandang ringan dengan kemelut UMNO Padang Serai yang membawa rosak susu sebelanga..UMNO Negeri Kedah pula yang kini dibawah pimpinan Dato' Mukris Tun M harap tidak meneruskan budaya lepas tangan jika UMNO Kedah benar ingin mengekalkan kemenangan dalam PRU14 yang akan datang...jika tidak Parlimen dan DUN Padang Serai bakal menjadi sarang PAS/PKR membiak...

PELIKnya UMNO Padang Serai...tidak pernah mahu berubah kearah memperkasakan UMNO...tetapi lebih cenderung untuk memperkasakan kantung-kantung pemimpin sendiri...dan lebih selesa berada dibawah Parti pembangkang....!!

Peliknya UMNO Padang Serai sewaktu berkempen PRU13 mereka lebih sibuk berkempen untuk memperkasakan jawatan Ketua Bahgian berbanding untuk memenangkan BN dalam PRU13.

PEliknya UMNO Padang Serai....mereka tidak pernah merasa kebencian rakyat terhadap mereka...akhirnya UMNO Padang Serai ibarat rumah usang yang penuh dengan hantu Raya...rakyat kian jauh dai mereka.

PELIKnya UMNO Padang Serai...sejak calon berkenaan menyandang Timb Ketua Bahgian tidak pernah sekalipun menghadiri masyuarat bahgian...dan sejak menyandang pemangku Ketua Bahgian pula kononnya tidak pernah sekalipun mengadakan Masyuarat bahgian.... 

Persoalannya BUTAkah pemimpin peringkat Negeri dan Pusat tentang kemelut dalaman yang melanda UMNO Padang Serai sekian lama....!!

[clik]

Misteri! Penampakan Bunian <b>Di Padang Serai</b>? (Video) | Informasi <b>...</b>

Posted: 16 Aug 2013 07:30 PM PDT

Misteri! Penampakan Bunian Di Padang Serai? (Video) | Benarkah bunian ini wujud? Seperti yang didakwa oleh orang dahulu kala, mereka juga seperti kita namun hidup di alam lain. Kita tidak boleh melihat mereka. Baru-baru ini satu rakaman video sewaktu ingin mendenak atau memikat ayam hutan telah  terakam penampakan orang berjubah putih melalui di belakang di dalam rimbunan pokok-pokok di kawasan tersebut. Persoalannya, benarkah itu bunian? Mungkin bunian, mungkin juga orang lelaki yang baru pulang dari surau ataupun masjid. Hanya Allah sahaja yang mengetahui. Anda boleh tonton video di atas ini.

ayam2

ayam1

game

P.S. I – 10 Tempat Paling Pelik Di Dunia
P.S. II – 5 Tempat Paling Ajaib di England
P.S. III – Menarik! Cara Untuk Meningkatkan Penguasaan Bahasa Inggeris

Sumber : Amekaw

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Dec 2013 01:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

seram kot: Seram!! Misteri Penunggu Gunung <b>Jerai Di Kedah</b>

Posted: 21 Nov 2013 08:34 AM PST


Hampir jam 8.00 malam, dua orang gadis terus berkeliaran di sekitar puncak gunung jerai. Mereka tercari-cari seseorang. Di puncak gunung itu, kedua-dua gadis ini telah bertemu dengan seorang lelaki bernama Ramli bin Haji Khamis, 48. Dia bekerja dengan sebuah organisasi yang terletak di puncak gunung itu. Sudah hampir 20 tahun beliau bekerja di situ.

"Abang, kami nak bermalam di sini, di Padang Tok Sheikh, boleh tak ? " Tanya salah seorang daripada mereka. Namanya Rasidah. Kawasan padang yang ditanyakan oleh gadis itu adalah sebuah tempat lapang di puncak gunung itu. Ia dipanggil Padang Tok Sheikh.

En.Ramli bingung. Biasanya orang yang hendak berkhemah atau berkelah di situ memang akan bertanya dan meminta kebenaran daripada beliau terlebih dahulu. Boleh atau tidak, beliau yang akan putuskan.

Tapi kali ini beliau terpaksa menegah kerana sungguh tidak molek anak gadis bermalam di situ. Lalu beliau menyuruh kedua-dua gadis yang bertelekung ini pulang sahaja. Namun gadis-gadis itu enggan. " Tolonglah bang, malam ni aja. Lepas ni, kami takkan datang lagi," pinta Rasidah lagi.

En.Ramli tidak mahu berganjak daripada keputusannya. Berulang kali difikirkannya, apa gadis-gadis ini tidak takut dengan gunung ini ? Gunung ini 'bernyawa'. Ia banyak menyimpan cerita misterinya yang tersendiri.

Orang-orang di Gurun, Kedah, semuanya tahu puncak gunung itu adalah perkampungan bunian. Di puncak itu ada sebuah kerajaan besar. Ada istana dan pemerintahnya. Juga, ada kampung-kampung dan rakyat jelatanya.

Jadi, tidak perlu gadis-gadis tersebut bermalam di puncak gunung itu. Bahaya! Nanti disorok orang bunian. Tetapi berulang kali beliau menghalang, ada-ada saja alasan yang diterimanya.

"Kami dah janji dengan tok wan. Tok wan nak datang malam ni. Bolehlah, bang…" rayu Rasidah, tinggi suaranya.

Tok wan mana pula, fakir En.Ramli. Ada sesuatu yang tidak kena ! Segera beliau amati wajah kedua-dua gadis yang bertelekung ini. Air muka mereka berdua manis dan berseri. Berumur sekitar awal 20-an. Salah seorang daripada mereka senyap sahaja, hanya Rasidah yang bersuara. Pada pandangan Ramli, gadis-gadis ini bukan jelmaan makhluk halus. Bukan… mereka bukan orang bunian !

"Tolonglah, bang. Puteri dah mimpi semalam ! Tok wan nak datang malam ni. Puteri dah janji dengan tok wan," kata Rasidah lagi.

Puteri ? Siapa puteri ? Fikiran beliau semakin bercelaru. Siapakah gadis-gadis ini sebenarnya ? Mengapa lain benar percakapan mereka ?

Lalu beliau cuba menakut-nakutkan mereka. En.Ramli katakan yang hutan itu penuh dengan binatang buas. Di sekitar gunung itu sudah ramai orang yang hilang nyawa diserang gajah meroyan, harimau, atau dipatuk ular, kala jengking, bisa lipan bara dan binatang-binatang buas yang lain.

"Tak mengapa, bang. Tok wan ada, tok wan boleh halau binatang-binatang tu. Puteri pun ada !" jawab Rasidah. Ah! En.Ramli semakin terasa aneh dengan percakapan gadis ini. Siapa tok wan itu ? Siapa pula puteri itu ?

Tiba-tiba, ada suara aneh hinggap ke telinga En.Ramli. Seakan ada orang meniup-niup telinganya dan berulang kali suara itu menyebut Puteri Delima. "Puteri Delima. Puteri Delimaaaa !! " beliau terpaku. Siapa yang bercakap ? Darahnya mula berderau. Puteri Delima mana pula yang hendak datang, fikirnya berulang.

"Sayalah Puteri Delima !" kata gadis yang duduk di sebelah Rasidah. Gadis yang senyap sahaja dari tadi itu mulai bersuara. Matanya berkilat. Kemudian dia tersenyum lebar dan ketawa terkekek-kekek. "Ehh… ehheeee…! Ehh… ehheeee… ! Saya nak jumpa tok wan ! Saya nak jumpa tok waaaaaan!!!! " kata gadis itu yang tidak putus-putus tersenyum dan memandang Ramli.

En.Ramli tergamam. Terus dia benarkan gadis-gadis itu pergi ke Padang Tok Sheikh kerana gadis-gadis ini bukan manusia biasa lagi. Mereka sudah dirasuk bunian, beliau terpaksa tunaikan saja permintaan mereka.

Esoknya En.Ramli diberitahu rakan-rakannya, kedua-dua gadis tersebut ada berjumpa dengan orang-orang yang bekerja di sekitar gunung itu. Malam itu juga gadis-gadis tersebut telah dapat berjumpa dengan tok wan yang dimaksudkannya. Dakwa kawan-kawan beliau, tok wan itu seorang lelaki tua dan beserban hijau. Mereka berjumpa di Padang Tok Sheikh. Peristiwa ini baru berlaku dua tiga tahun lepas.

Pada pengalaman En.Ramli, apa yang mereka lihat itu adalah kelibat orang-orang bunian. Kawasan padang itu adalah salah satu daripada penempatan orang-orang bunian tersebut. Hutan rimba di sekeliling padang dan kawasan air terjun berdekatan juga adalah daerah kerajaan bunian.

Dahulu ada sekumpulan anak muda yang ternampak istana bunian di tepi air terjun di situ. Mujur mereka cepat-cepat beredar. Kalau mereka masuk ke kawasan istana itu, mungkin mereka semua akan hilang dibawa ke alam ghaib.

Orang-orang bunian ini memang sungguh menawan paras rupa mereka. Yang perempuan cantik, yang lelaki pula kacak. Ada para pemuda dan pemudi yang mudah benar jatuh cinta apabila melihat makhluk-makhluk halus ini.

Mereka mengekori pemuda dan pemudi bunian itu ke dalam hutan dan akhirnya, ramai yang telah tersesat. Malah ada yang terus hilang di hutan rimba gunung itu, sampailah sekarang tidak ditemui.

En.Ramli sendiri selalu terlihat orang bunian yang masuk ke dalam surau di puncak gunung itu. Di ketika yang lain, Ramli ternampak seorang lelaki tua bunian yang berserban mengambil air sembahyang di perigi yang ada di situ.

Sebenarnya En.Ramli sudah banyak melalui pengalaman dahsyat yang dikatakan angkara makhluk-makhluk halus. Pada awal tahun 2000, ada seorang lelaki berusia pertengahan umur 20-an telah hilang di gunung itu. Jadi, beliau diminta untuk membantu usaha polis mencari pemuda tersebut kerana dia cukup arif tentang kawasan pergunungan itu.

"Kita cari di sekitar air terjun dulu. Kalau tak jumpa juga, kita redah hutan ni,"kata En.Ramli pada polis-polis tersebut. Tetapi sudah hampir tiga hari, usaha mencarinya masih tidak membuahkan hasil. Tetap buntu. Sehinggalah pihak polis terpaksa menggunakan anjing pengesan untuk mencarinya.

Akhirnya, pemuda itu berjaya juga ditemui setelah hampir seminggu dicari. Pemuda itu dijumpai di sekitar kawasan hutan yang tidak jauh dari kawasan air terjun tadi.

Malang sekali, pemuda itu sudah tidak bernyawa lagi. Mayatnya ditemui dalam keadaan sungguh mengerunkan. Kepalanya putus. Dia seakan diserang oleh gergasi. Badannya berlumuran darah dan penuh luka. Cebisan pakaiannya yang koyak rabak bersepah-sepah diserata tempat. Apa sebenarnya yang telah terjadi ?

En.Ramli yakin ini bukan angkara binatang buas. Itu angkara bunian kerana sebelumnya mereka sudah pun mencari di serata puncak gunung itu, pemuda tersebut gagal ditemui. Tetapi mengapa beberapa hari kemudian tiba-tiba sahaja mayatnya dijumpai berhampiran dengan air terjun itu ? Mesti ada sebab yang lain.

En.Ramli percaya pemuda itu dibunuh dan disorok bunian. Lagipun, kawasan air terjun itu dan hutan- hutan di sekitarnya adalah tempat letaknya perkampungan bunian. Air terjun itu dipanggil tasik lima beradik kerana ia adalah tempat lima orang puteri bunian bermandi-manda. Puteri-puteri itu diceritakan terlalu cantik, tiada tandingan berbanding kecantikan manusia. Sambil mandi, mereka ketawa beramai-ramai.

Beliau juga selalu mengingatkan para pengunjung, andainya mereka melihat lima puteri yang jelita itu, janganlah sesekali tergoda. Apatah lagi cuba-cuba menyimpan hajat mendekati mereka. Sesiapa yang terpedaya, nescaya akan lenyap ke alam bunian, kemudian hilang dari alam nyata.

Di pinggir air terjun pula, kata En.Ramli, terletaknya istana bunian. Istana itu tersergam indah. Di sekelilingnya terdapat perkampungan bunian. En.Ramli memberi amaran kepada pengunjung, jangan dekati istana dan perkampungan itu. Silap langkah mereka akan di bawa masuk ke alam bunian dan terus lenyap.

Ramli percaya, pemuda yang mati itu telah termasuk ke alam bunian tersebut. Walaupun kematian pemuda itu disahkan akibat serangan binatang buas, tapi Ramli kurang setuju. "Ini kerja bunian," berkali-kali dikatakan begitu.

Oleh kerana itulah En.Ramli selalu mengingatkan para pengunjung supaya jangan cakap besar, takbur dan riak. Kalau tidak, nanti dapat kecelakaan. Tambah lagi buat perkara-perkara yang tidak elok, bala mungkin akan menimpa.

"kalau ada apa-apa perkara yang pelik berlaku, jangan tegur. Lebih baik, diam ! Kalau ternampak benda-benda yang ganjil, tinggalkan. Ini kampung bunian " pesan En.Ramli.

Gunung itu sering 'mengambil nyawa' manusia yang berniat tidak baik. Mungkin ada benarnya ia angkara binatang buas, tapi bagi En.Ramli, mungkin juga disebabkan orang bunian. Sama juga dengan kebanyakkan kejadian orang mati lemas di kawasan air terjun di kaki gunung itu. En.Ramli percaya semua itu angkara bunian.

Nama gunung itu, Gunung Jerai. Orang-orang di Gurun, Kedah sentiasa berhati-hati apabila ke sana. Kalau ada orang luar yang mahu ke gunung itu dan berjumpa En.Ramli, dia akan berpesan, "hati-hati. Jangan main-main dengan pengunggu Gunung Jerai ini. Tempat ini keras ! "

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di pendang</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Dec 2013 01:15 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :- di pendang - Google Blog Search

14 Kedai <b>Di</b> Pekan <b>Pendang</b> Hangus - MyNewsHub.My

Posted: 06 Oct 2013 02:42 AM PDT


PENDANG – Sebanyak 14 unit kedai di Bangunan Seroja di sini hangus dalam kebakaran awal pagi ini.

Tiada sebarang kecederaan dilaporkan dalam kejadian kira-kira 2.25 pagi itu kerana penghuni sudah pulang.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Raja, Alor Setar, Mohd Izham Abd Rahim berkata anggota bomba yang tiba di tempat kejadian kira-kira 23 minit selepas menerima panggilan pada 2.25 pagi, mendapati kira-kira 80 peratus bangunan sudah terbakar.

Beliau berkata 13 anggota dengan kekuatan dua jentera dan dibantu 10 jentera dan 80 anggota bomba sukarela berjaya mengawal kebakaran pada 3.07 pagi.

"Punca kebakaran dan jumlah kerugian masih disiasat," katanya kepada pemberita.

Peniaga barangan emas, Khairudin Majid, 39, berkata dia kerugian kira-kira RM300,000 membabitkan barangan emas dan mesin pertukangan yang musnah dalam kebakaran itu.

"Kedai ini sudah berusia lebih 20 tahun. Saya pun dah lapan tahun menyewa daripada Majlis Daerah Pendang," katanya ketika ditemui di tempat kejadian, hari ini.

Nor Asmah Ismail, 48, peniaga barangan sejuk beku yang telah berniaga di situ sejak 17 tahun lalu, berkata dia kerugian lebih RM50,000.

"Barang-barang banyak yang terbakar dan peti sejuk sudah tidak boleh digunakan," katanya.

Zainal Abidin Saad, 51, yang menjual buah-buahan dan kuih tradisional berkata dia kerugian kira-kira RM30,000. – BERNAMA

14 Kedai Di Pekan Pendang Hangushttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/10/14-Kedai-Di-Pekan-Pendang-Hangus.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/10/14-Kedai-Di-Pekan-Pendang-Hangus-150x150.jpgMyNewsHub Terkini

PENDANG - Sebanyak 14 unit kedai di Bangunan Seroja di sini hangus dalam kebakaran awal pagi ini. Tiada sebarang kecederaan dilaporkan dalam kejadian kira-kira 2.25 pagi itu kerana penghuni sudah pulang. Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Raja, Alor Setar, Mohd Izham Abd Rahim berkata anggota bomba yang tiba di tempat...

PENDANG - Sebanyak 14 unit kedai di Bangunan Seroja di sini hangus dalam kebakaran awal pagi ini. Tiada sebarang kecederaan dilaporkan dalam kejadian kira-kira 2.25 pagi itu kerana penghuni sudah pulang. Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Raja, Alor Setar, Mohd Izham Abd Rahim berkata anggota bomba yang tiba di tempat kejadian kira-kira 23 minit selepas menerima panggilan pada 2.25 pagi, mendapati kira-kira 80 peratus bangunan sudah terbakar. Beliau berkata 13 anggota dengan kekuatan dua jentera dan dibantu 10 jentera dan 80 anggota bomba sukarela berjaya mengawal kebakaran pada 3.07 pagi. "Punca kebakaran dan jumlah kerugian masih disiasat," katanya kepada pemberita. Peniaga barangan emas, Khairudin Majid, 39, berkata dia kerugian kira-kira RM300,000 membabitkan barangan emas dan mesin pertukangan yang musnah dalam kebakaran itu. "Kedai ini sudah berusia lebih 20 tahun. Saya pun dah lapan tahun menyewa daripada Majlis Daerah Pendang," katanya ketika ditemui di tempat kejadian, hari ini. Nor Asmah Ismail, 48, peniaga barangan sejuk beku yang telah berniaga di situ sejak 17 tahun lalu, berkata dia kerugian lebih RM50,000. "Barang-barang banyak yang terbakar dan peti sejuk sudah tidak boleh digunakan," katanya. Zainal Abidin Saad, 51, yang menjual buah-buahan dan kuih tradisional berkata dia kerugian kira-kira RM30,000. - BERNAMA

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved