ads

Selasa, 18 Februari 2014

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Zura&Iwan Forever: Cuti Hari Jumaat <b>Di Sungai Petani</b>...

Posted: 03 Feb 2014 06:08 PM PST

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Hai bloggers...Salam Hari Selasa, still mood cuti ke korang? sudah-sudah buang jauh itu mood cuti noh, tunggu weekend pula..hehe..
Ak pun nak update gak sikit kat sini...Irfan hari jumaat lepak di sini..
sebenarnya, lama gak tak balik jenguk rumahManisrumah kat Sp tu..so khamis malam kitaorang overnight la semalam di sana....selesai mengemas apa yang patut, boleh la nak pindah nanti...hmmm, inshaAllah..





okeh...tak mau cerita panjang-panjanglah..nak tahu details jumpa saya...kahhhh!

thks korang singgah sini....happy blogging uols..
take care..Peace!

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


Jawatan Kosong Perbadanan Stadium <b>Negeri Kedah</b> - 13 Februari <b>...</b>

Posted: 24 Jan 2014 07:04 PM PST

Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi jawatan  di Perbadanan Stadium-Stadium Negeri Kedah Darul Aman seperti berikut:-
1. Penolong Jurutera (Awam) Gred JA29
2. Penolong Akauntan Gred W27
3. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) Gred N17 
Permohonan hendaklah dibuat dalam Borang Permohonan Untuk Mengisi Jawatan di Perbadanan Stadium-Stadium Negeri Kedah dengan harga RM 5.00/ borang. Borang permohonan boleh didapati dengan hadir sendiri pada hari bekerja biasa di Pejabat Perbadanan Stadium-Stadium Negeri Kedah.
Permohonan hendaklah disampaikan kepada :
Perbadanan Stadium-Stadium Negeri Kedah
Aras 3, Astaka Utama, Stadium Darul Aman
Tel : 07-7337313 / 04-7337314
Tarikh tutup permohonan jawatan : 13 Februari 2014
Kerja Kosong Terkini 2014 di Perbadanan Stadium-Stadium Negeri Kedah Darul Aman Februari 2014

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


TERKINI : #RPDM31D - Aktivis Pendang Jr - Blogger

Posted: 31 Dec 2013 10:12 AM PST

Di Khabarkan seorang Anggota PGA cedera di kepala akibat di baling batu oleh individu tidak dikenali di jalan Bukit Bintang sebentar tadi . - kita tunggu penjelasan dari Pihak Polis Kuala Lumpur bagi mengesahkan kejadian ini. 

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


Guru Agama Maut Motorsikal Digesel Lori <b>Di Kuala Ketil</b>, Kedah <b>...</b>

Posted: 17 Feb 2014 08:04 AM PST

- Tuesday: 2014-02-18 00:04:45'.

maut-motorsikal-digesel-lori-kuala-ketil
Di Sungai Petani, Kedah, seorang guru agama maut apabila motosikal ditungganginya bergesel dengan sebuah lori yang datang dari arah sama.

Akibatnya mangsa gagal mengawal motosikalnya lalu terbabas dan melanggar pembahagi jalan.

Nahas berlaku jam 1.30 petang tadi.

Mangsa Rashid Awang, 75 ketika itu dalam perjalanan pulang ke rumahnya setelah selesai  mengajar kelas agama di Kuala Ketil.

Mangsa yang parah di bahagian kepala dan badan, di sahkan meninggal dunia di  tempat kejadian.

Pemandu lori terbabit pula melarikan diri  sebelum membuat laporan di Balai Polis Kuala Muda.

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


Tergempar Misteri Penunggu Gunung <b>Jerai</b>, <b>Kedah</b> - Zul AeriazZ

Posted: 19 Jan 2014 06:57 AM PST

Tergempar Misteri Penunggu Gunung Jerai, Kedah | Hampir jam 8.00 malam, dua orang gadis terus berkeliaran di sekitar puncak gunung jerai. Mereka tercari-cari seseorang. Di puncak gunung itu, kedua-dua gadis ini telah bertemu dengan seorang lelaki bernama Ramli bin Haji Khamis, 48. Dia bekerja dengan sebuah organisasi yang terletak di puncak gunung itu. Sudah hampir 20 tahun beliau bekerja di situ.
"Abang, kami nak bermalam di sini, di Padang Tok Sheikh, boleh tak ? " Tanya salah seorang daripada mereka. Namanya Rasidah. Kawasan padang yang ditanyakan oleh gadis itu adalah sebuah tempat lapang di puncak gunung itu. Ia dipanggil Padang Tok Sheikh.
En.Ramli bingung. Biasanya orang yang hendak berkhemah atau berkelah di situ memang akan bertanya dan meminta kebenaran daripada beliau terlebih dahulu. Boleh atau tidak, beliau yang akan putuskan.
Tapi kali ini beliau terpaksa menegah kerana sungguh tidak molek anak gadis bermalam di situ. Lalu beliau menyuruh kedua-dua gadis yang bertelekung ini pulang sahaja. Namun gadis-gadis itu enggan. " Tolonglah bang, malam ni aja. Lepas ni, kami takkan datang lagi," pinta Rasidah lagi.
En.Ramli tidak mahu berganjak daripada keputusannya. Berulang kali difikirkannya, apa gadis-gadis ini tidak takut dengan gunung ini ? Gunung ini 'bernyawa'. Ia banyak menyimpan cerita misterinya yang tersendiri.
Orang-orang di Gurun, Kedah, semuanya tahu puncak gunung itu adalah perkampungan bunian. Di puncak itu ada sebuah kerajaan besar. Ada istana dan pemerintahnya. Juga, ada kampung-kampung dan rakyat jelatanya.
Jadi, tidak perlu gadis-gadis tersebut bermalam di puncak gunung itu. Bahaya! Nanti disorok orang bunian. Tetapi berulang kali beliau menghalang, ada-ada saja alasan yang diterimanya.
"Kami dah janji dengan tok wan. Tok wan nak datang malam ni. Bolehlah, bang…" rayu Rasidah, tinggi suaranya.
Tok wan mana pula, fakir En.Ramli. Ada sesuatu yang tidak kena ! Segera beliau amati wajah kedua-dua gadis yang bertelekung ini. Air muka mereka berdua manis dan berseri. Berumur sekitar awal 20-an. Salah seorang daripada mereka senyap sahaja, hanya Rasidah yang bersuara. Pada pandangan Ramli, gadis-gadis ini bukan jelmaan makhluk halus. Bukan… mereka bukan orang bunian !
"Tolonglah, bang. Puteri dah mimpi semalam ! Tok wan nak datang malam ni. Puteri dah janji dengan tok wan," kata Rasidah lagi.
Puteri ? Siapa puteri ? Fikiran beliau semakin bercelaru. Siapakah gadis-gadis ini sebenarnya ? Mengapa lain benar percakapan mereka ?
Lalu beliau cuba menakut-nakutkan mereka. En.Ramli katakan yang hutan itu penuh dengan binatang buas. Di sekitar gunung itu sudah ramai orang yang hilang nyawa diserang gajah meroyan, harimau, atau dipatuk ular, kala jengking, bisa lipan bara dan binatang-binatang buas yang lain.
"Tak mengapa, bang. Tok wan ada, tok wan boleh halau binatang-binatang tu. Puteri pun ada !" jawab Rasidah. Ah! En.Ramli semakin terasa aneh dengan percakapan gadis ini. Siapa tok wan itu ? Siapa pula puteri itu ?
Tiba-tiba, ada suara aneh hinggap ke telinga En.Ramli. Seakan ada orang meniup-niup telinganya dan berulang kali suara itu menyebut Puteri Delima. "Puteri Delima. Puteri Delimaaaa !! " beliau terpaku. Siapa yang bercakap ? Darahnya mula berderau. Puteri Delima mana pula yang hendak datang, fikirnya berulang.
"Sayalah Puteri Delima !" kata gadis yang duduk di sebelah Rasidah. Gadis yang senyap sahaja dari tadi itu mulai bersuara. Matanya berkilat. Kemudian dia tersenyum lebar dan ketawa terkekek-kekek. "Ehh… ehheeee…! Ehh… ehheeee… ! Saya nak jumpa tok wan ! Saya nak jumpa tok waaaaaan!!!! " kata gadis itu yang tidak putus-putus tersenyum dan memandang Ramli.
En.Ramli tergamam. Terus dia benarkan gadis-gadis itu pergi ke Padang Tok Sheikh kerana gadis-gadis ini bukan manusia biasa lagi. Mereka sudah dirasuk bunian, beliau terpaksa tunaikan saja permintaan mereka.
Esoknya En.Ramli diberitahu rakan-rakannya, kedua-dua gadis tersebut ada berjumpa dengan orang-orang yang bekerja di sekitar gunung itu. Malam itu juga gadis-gadis tersebut telah dapat berjumpa dengan tok wan yang dimaksudkannya. Dakwa kawan-kawan beliau, tok wan itu seorang lelaki tua dan beserban hijau. Mereka berjumpa di Padang Tok Sheikh. Peristiwa ini baru berlaku dua tiga tahun lepas.
Pada pengalaman En.Ramli, apa yang mereka lihat itu adalah kelibat orang-orang bunian. Kawasan padang itu adalah salah satu daripada penempatan orang-orang bunian tersebut. Hutan rimba di sekeliling padang dan kawasan air terjun berdekatan juga adalah daerah kerajaan bunian.
Dahulu ada sekumpulan anak muda yang ternampak istana bunian di tepi air terjun di situ. Mujur mereka cepat-cepat beredar. Kalau mereka masuk ke kawasan istana itu, mungkin mereka semua akan hilang dibawa ke alam ghaib.
Orang-orang bunian ini memang sungguh menawan paras rupa mereka. Yang perempuan cantik, yang lelaki pula kacak. Ada para pemuda dan pemudi yang mudah benar jatuh cinta apabila melihat makhluk-makhluk halus ini.
Mereka mengekori pemuda dan pemudi bunian itu ke dalam hutan dan akhirnya, ramai yang telah tersesat. Malah ada yang terus hilang di hutan rimba gunung itu, sampailah sekarang tidak ditemui.
En.Ramli sendiri selalu terlihat orang bunian yang masuk ke dalam surau di puncak gunung itu. Di ketika yang lain, Ramli ternampak seorang lelaki tua bunian yang berserban mengambil air sembahyang di perigi yang ada di situ.
Sebenarnya En.Ramli sudah banyak melalui pengalaman dahsyat yang dikatakan angkara makhluk-makhluk halus. Pada awal tahun 2000, ada seorang lelaki berusia pertengahan umur 20-an telah hilang di gunung itu. Jadi, beliau diminta untuk membantu usaha polis mencari pemuda tersebut kerana dia cukup arif tentang kawasan pergunungan itu.
"Kita cari di sekitar air terjun dulu. Kalau tak jumpa juga, kita redah hutan ni,"kata En.Ramli pada polis-polis tersebut. Tetapi sudah hampir tiga hari, usaha mencarinya masih tidak membuahkan hasil. Tetap buntu. Sehinggalah pihak polis terpaksa menggunakan anjing pengesan untuk mencarinya.
Akhirnya, pemuda itu berjaya juga ditemui setelah hampir seminggu dicari. Pemuda itu dijumpai di sekitar kawasan hutan yang tidak jauh dari kawasan air terjun tadi.
Malang sekali, pemuda itu sudah tidak bernyawa lagi. Mayatnya ditemui dalam keadaan sungguh mengerunkan. Kepalanya putus. Dia seakan diserang oleh gergasi. Badannya berlumuran darah dan penuh luka. Cebisan pakaiannya yang koyak rabak bersepah-sepah diserata tempat. Apa sebenarnya yang telah terjadi ?
En.Ramli yakin ini bukan angkara binatang buas. Itu angkara bunian kerana sebelumnya mereka sudah pun mencari di serata puncak gunung itu, pemuda tersebut gagal ditemui. Tetapi mengapa beberapa hari kemudian tiba-tiba sahaja mayatnya dijumpai berhampiran dengan air terjun itu ? Mesti ada sebab yang lain.
En.Ramli percaya pemuda itu dibunuh dan disorok bunian. Lagipun, kawasan air terjun itu dan hutan- hutan di sekitarnya adalah tempat letaknya perkampungan bunian. Air terjun itu dipanggil tasik lima beradik kerana ia adalah tempat lima orang puteri bunian bermandi-manda. Puteri-puteri itu diceritakan terlalu cantik, tiada tandingan berbanding kecantikan manusia. Sambil mandi, mereka ketawa beramai-ramai.
Beliau juga selalu mengingatkan para pengunjung, andainya mereka melihat lima puteri yang jelita itu, janganlah sesekali tergoda. Apatah lagi cuba-cuba menyimpan hajat mendekati mereka. Sesiapa yang terpedaya, nescaya akan lenyap ke alam bunian, kemudian hilang dari alam nyata.
Di pinggir air terjun pula, kata En.Ramli, terletaknya istana bunian. Istana itu tersergam indah. Di sekelilingnya terdapat perkampungan bunian. En.Ramli memberi amaran kepada pengunjung, jangan dekati istana dan perkampungan itu. Silap langkah mereka akan di bawa masuk ke alam bunian dan terus lenyap.
Ramli percaya, pemuda yang mati itu telah termasuk ke alam bunian tersebut. Walaupun kematian pemuda itu disahkan akibat serangan binatang buas, tapi Ramli kurang setuju. "Ini kerja bunian," berkali-kali dikatakan begitu.
Oleh kerana itulah En.Ramli selalu mengingatkan para pengunjung supaya jangan cakap besar, takbur dan riak. Kalau tidak, nanti dapat kecelakaan. Tambah lagi buat perkara-perkara yang tidak elok, bala mungkin akan menimpa.
"kalau ada apa-apa perkara yang pelik berlaku, jangan tegur. Lebih baik, diam ! Kalau ternampak benda-benda yang ganjil, tinggalkan. Ini kampung bunian " pesan En.Ramli.
Gunung itu sering 'mengambil nyawa' manusia yang berniat tidak baik. Mungkin ada benarnya ia angkara binatang buas, tapi bagi En.Ramli, mungkin juga disebabkan orang bunian. Sama juga dengan kebanyakkan kejadian orang mati lemas di kawasan air terjun di kaki gunung itu. En.Ramli percaya semua itu angkara bunian.
Nama gunung itu, Gunung Jerai. Orang-orang di Gurun, Kedah sentiasa berhati-hati apabila ke sana. Kalau ada orang luar yang mahu ke gunung itu dan berjumpa En.Ramli, dia akan berpesan, "hati-hati. Jangan main-main dengan pengunggu Gunung Jerai ini. Tempat ini keras ! "

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


Tips-Petua: Ikan Buntal Comel dan Aku <b>di Langkawi</b>

Posted: 11 Feb 2014 09:39 PM PST

Ikan Buntal ialah ikan yang menjadi kembung apabila dipegang, beracun pula tu.
Nama samaran ikan buntal ialah Diodon Nicthemerus.

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


Aktivis <b>Pendang</b> Jr : TUDIAA !! PINTU NERAKA <b>DI</b> BILIK TIDUR <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2014 05:49 PM PST

Sekali geli bulu ketiak aku bila tengok si Teressa Cock ni pi buat report polis kononnya beliau di ugut dan diganggu setelah video bangapnya tu mendapat bantahan keras dari rakyat Malaysia tak kira Melayu, cina dan india waktu ni.

Dalam video bangap Teressa tu kononnya kejadian di Sabah adalah lakonan antara Polis, tentera , lanun dan rakyat filipina.


Ternyata sikap menanggap Polis ni anjing kerajaan memakan dirinya kembali apabila dia dan puak-puak pakatan dua tiga kerat tu pegi buat laporan Polis berhubung dia diganggu.

Kalau aku jadi Polis tu , nak ja cakap ' tak boleh buat laporan kerana Polis sedang sibuk berlakon di Sabah ' baru berakai sikit cina Dap ni.

Lepas maki Polis-polis Malaysia ni mahu dan tak tahu malu pulak ah so cina Dap ni pergi cari dan buat report pada anjing Kerajaan.

Kemarahan rakyat berbilang kaum di Malaysia tak dapat disangkal lagi dengan pelbagai bantahan dan tunjuk perasaan terhadap biadapnya cina Dap ni menghasilkan video sampah untuk memburukkan kerajaan.


Jenis hasutan yang aku lihat bakal membawa padah ni jika terus membuak-buak akan memberi kesan besar terhadap hubungan sesama kaum.

Justeru aku mohon pihak Polis akan mengambil tindakkan yang boleh mengajar cina Dap ini agar tidak lagi mengulanggi perbuatan terkutuk lagi menjijikkan ini .

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved