ads

Sabtu, 22 Mac 2014

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2014 11:29 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Nov 2013 11:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Nov 2013 11:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Aug 2013 11:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Aug 2013 11:18 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jun 2013 11:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Homestay <b>Changlun</b>, Kedah.: Homestay <b>Changlun di</b> Pekan <b>Changlun</b>

Posted: 27 May 2013 12:58 AM PDT

Apa kabar pengunjung homestaychanglun.com? Anda sedang mencari penginapan yang selesa dengan harga yang berpatutan ketika berada di Utara Tanah Air? Jangan risau, Homestay Changlun menyediakan perkhidmatan homestay di sekitar Pekan Changlun a.k.a Changloon. Untuk pengetahuan anda, Homestay Changlun kini terdiri daripada 4 unit homestay di Taman Mahogany yang terletak di tengah - tengah pekan Changlun, Kedah. Dengan lokasinya yang sangat strategik, dan berdekatan dengan prasarana, menjadikan Homestay Changlun tempat penginapan yang paling sesuai dan selesa untuk anda sekeluarga ketika:-
i)   bercuti bersama keluarga di sekitar utara tanah air (Kedah dan Perlis)

ii)  menghadiri majlis perkahwinan dan kenduri - kendara,

iii) menghadiri majlis konvokesyen di IPTA berdekatan. ((UNIMAP, UUM, PTSS, KMK, POLIMAS, IPDA, UITM Arau, Kolej Komuniti Arau, MRSM Arau)

iv) majlis pendaftaran pelajar di IPTA berdekatan. (UNIMAP, UUM, PTSS, KMK, POLIMAS, IPDA, UITM Arau, Kolej Komuniti Arau, MRSM Arau)

v) menghadiri seminar atau aktiviti di IPTA berdekatan. (UNIMAP, UUM, PTSS, KMK, POLIMAS, IPDA, UITM Arau, Kolej Komuniti Arau, MRSM Arau)

vi) terkandas atau terlepas feri ke Pulau Langkawi.

vii) jalan - jalan di Kuala Perlis, Bukit Kayu Hitam, Padang Besar, Bukit Tangga dan Jitra.



Bagi menjamin keselesaan penginap - penginap di Kedah Homestay, kami melengkapkan homestay ini dengan kelengkapan berikut:-


  •     3 bilik tidur yang luas dan selesa. (Semua bilik dilengkapi penghawa dingin)
  •     2 tandas dan bilik mandi.
  •     3 katil queen berset comforter.
  •     3 penghawa dingin.
  •     1 Mesin basuh automatik.
  •     2 Toto tambahan dan 4 unit bantal tambahan.
  •     Dapur dan perkakas memasak.
  •     Iron dan iron board.

Kadar Sewaan dan Pakej Homestay Changlun:-
Untuk tempahan sila hubungi saya di talian 013-4884421 (Yusri)


  •     Kadar sewa Homestay Changlun pada hari biasa adalah RM150 per malam

  •     Kadar sewa Homestay Changlun pada hari pendaftaran pelajar IPTA adalah RM 170 per malam

  •     Kadar sewa Homestay Changlun pada hari konvokesyen adalah RM200 per malam

Deposit RM50 per malam diperlukan untuk tempahan. Kami menerima bayaran secara tunai, cash deposit, kredit kad dan paypa.

Lokasi tumpuan di sekitar Homestay Changlun:-


Antara tempat - tempat tumpuan yang berdekatan dengan Kedah Homestay adalah seperti:-
1. Universiti Utara Malaysia (UUM) - 10minit
2. Universiti Malaysia Perlis (Unimap) - 10minit
3. Kolej Matrikulasi Kedah (KMK) - 1minit
4. Universiti Teknologi MARA Arau (Uitm Arau) - 20 minit
5. Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin (PTSS) - 10 minit
6. Kolej Komuniti Arau - 20minit
7. Sekolah Integrasi Bukit Kayu Hitam - 10minit
8. Politeknik Sultan Abdul Halim Muadzam Shah (POLIMAS) - 25minit
9. Kolej Komuniti Bandar Darul Aman -25minit
10. Bukit Kayu Hitam - 10minit
11. Pekan Kuala Perlis -  30 minit
12. Pekan Jitra - 15 minit



Antara kemudahan - kemudahan di Pekan Changlun adalah:-
12. Restoran Nasi Kandar (Yasmeen)

Gambar 1: Ruang tamu (Homestay Changlun 1)
Gambar 2: Bilik Tidur 1 (Homestay Changlun 1)

Gambar 3: Bilik Tidur 2 (Homestay Changlun 1)
Gambar 4: Bilik Tidur 3 (Homestay Changlun 1)
Gambar 5: Ruang tamu (Homestay Changlun 2)
Gambar 6: Bilik Tidur 1 (Homestay Changlun 2)
Gambar 7: Bilik Tidur 2 (Homestay Changlun 2)
Gambar 8: Bilik Tidur 3 (Homestay Changlun 2)

Gambar kemudahan - kemudahan di sekitar bandar Changlun
Gambar 9: CIMB Bank Changlun, Kedah.


Gambar 10: Maybank Changlun, Kedah.
Gambar 11: Bank BSN Changlun, Kedah.
Gambar 12: Public Bank Changlun, Kedah.
Gambar13: Shopping Complex C-Mart Changlun, Kedah.


Gambar 14: KFC Changlun, Kedah.


Gambar 15: C-Kopitiam Changlun, Kedah.
Gambar 16: Marrybrown Changlun, Kedah.
Gambar 17: Pejabat Pos Changlun, Kedah.
Gambar 18: Restoran Yasmeen Changlun, Kedah.

<b>Jitra</b> : n u r m a s Homestay: Sepetang <b>di</b> Zoo Songkhla, Thailand

Posted: 28 Sep 2013 09:43 PM PDT

Ramai yang meminta saya menceritakan bagaimana perjalanan untuk ke Zoo Songkhla, Thailand dari Nurmas Homestay Jitra. Baiklah, kebetulan saya pergi ke sana pada 28/09/2013 bersama keluarga.

Saya bertolak dari Nurmas Homestay ke Pekan Changlun dengan berkereta MPV serta penumpang termasuk saya 2 dewasa dan 5 kanak-kanak.
Jarak Dari Nurmas Homestay Ke Zoo Songkhla: 100 kilometer
Jangkaan Masa Dari Nurmas Homestay ke Zoo Songkhla: 1 Jam 30 Minit


Insurans Kereta
Ke pekan Changlun hanya mengambil masa 9 minit sahaja dan saya mencari kedai menjual insuran kereta Thailand yang banyak di pekan Changlun dan ada papan tanda 'Insurans Kereta Thailand'. Saya tunjukkan geran kereta samada original atau fotokopi depan belakang kepada penjual insuran dan dia akan tanya nak ambil insuran berapa hari? kalau seminggu dalam RM14 manakala kalau setahun RM100 bagi kereta MPV....So saya ambil setahun...

Money Changer
Kemudian saya cari money changer kat pekan Changlun....Saya ke Maybank Changlun keluarkan RM400 dan saya pergi ke kedai money changer yang terletak dalam restoran cina sebaris dengan Maybank Changlun. Saya tukar;
RM300 x 9.68 (kadar rate semasa) = 2904 Bath........nak mudah kira RM1=10 Bath, RM10=100 Bath
Baki RM100 saya pergi isi minyak penuhh....Minyak kat Thailand mahal dan berdasarkan harga semasa.

Dah selesai, terus memandu ke sempadan Bukit Kayu Hitam yang mengambil masa sekitar 10 Minit sahaja. Di imegresen Malaysia pandu ke kaunter, tunjukkan semua passport untuk pemeriksaan tanpa perlu keluar kereta kemudian terus ke imegresen Thailand. Di imegresen Thailand cari tempat letak kereta dan Prosedur di imegresen Thailand boleh anda baca DISINI

Setelah selesai, bandar sebelah sempadan di panggil Danok dan terus ke Hatyai sehingga sampai ke Zoo Songkhla

Setelah satu jam lebih perjalanan maka sampailah ke Zoo Songkla. Di pintu masuk tiket yang dikenakan kepada pelancung luar adalah;
2 Dewasa + 5 Kanak-Kanak + Kereta + Mandi Water Park = RM30 @ 300 Bath.......sangat murah dan berbaloi. Kereta di pandu sendiri dan boleh berhenti kat mana-mana jaa sebab zoo nii sangat luas dan berada di puncak bukit....
Beruang dan boleh bagi makanan
Kandang Zirafah + Burung Unta + Kuda Belang

Bagi makanan cuma RM2 sahaja

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2013 11:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

MamaTucen: KLINIK HAIWAN <b>CHANGLUN</b> UTARA MALAYSIA

Posted: 23 Jun 2013 05:18 AM PDT

Assalamualaikum...ya Allah mule2 mama nak ucapkan syukur sgt2 kepada ilahi sebab kucing mama mimi yang ada di kampung telah dapat di selamatkan dari racun yang telah di beri oleh budak2 nakal kawasan kejiranan..
Buat kali pertama mama runsing tambah dengan kesedihan tahap terlampau sebab hari pertama dapat tawu mimi kena racun tak dapat minum dan makan..Mama risau sangat2 sebab mak mama tak reti nak uruskan dan lagi satu tak tawu dekat mana ada klinik vet yang terdekat,yang mama tawu di alor setar je yang kerajanan dekat jalan datuk kumbar..Mama menangis malam tu jugak sebab memang tak tahan sedih bile tawu mimi sakit..
Semalam(22.6.13) adik mama konvo di kuantan so kitorang adik beradik gathering la masa tu la kitorang decide suruh adik ketiga(eka) blik ke kedah esok pagi jugak suruh bawak mimi ke klinik..
Alhamdulillah dalam pukul 5petang eka sampai di changlun utara malaysia..Eka diambil oleh mak kawan dia dan terus ambil mimi bawa ke klinik..kebetulan kawan eka bagi info dekat area changlun pun ada klinik haiwan baru buka..Lega sangat2 sebab dekat dengan rumah,so eka pun hantar la dekat sana..mule2 plan nak hantar dekat jitra,ada vet jugak area TANAH MERAH..so kalaw ada emergency korang boleh la bawak g shop lot no 66 belakang masjid tanah merah..
Ok sambung cerita mimi,eka bawak la g vet yang dekat changlun tu..vet mengesahkan mimi kena racun,demam dan selsema,mimi di beri suntikan dan rawatan yang sesuai dengan keadaan die..Alhamdulillah setel jugak hal mimi ni,ok vet yang mama cakap ni kalaw dari lampu isyarat utama di changlun kalaw dari arah alor setar ambik sebelah kanan dan terus dalam 5minit pandang kiri korang akan nampak dekat area shop lot tu..sori la mama tak tawu nama kdai tu dan tak tawu alamat betol..so kalaw ada emergency pasal kucing atau pet korang boleh la g vet dekat vet tu..sebelum ni memang tak ada vet area changlun,nasib la ada insan yang nak bukak kat changlun so ada la tempat nak bawak pets buat rawatan..ok sampai sini dulu taw..

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Pakat-Pakat Kalih: Solat Istisqa&#39; dan Solat Hajat <b>di Sungai Petani</b>

Posted: 10 Mar 2014 07:51 AM PDT

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jan 2014 03:13 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Akhirnya Mukhriz mengalah & Kuin kembali ke <b>Kuala Ketil</b>

Posted: 14 Jan 2014 04:30 PM PST

oleh Zulkifli Yahaya
PROGRAM pertama Kolej Universiti Insaniah (Kuin) selepas kerajaan negeri bertukar tangan ialah memindahkan semula pusat pentadbiran dari kampus induk di Kuala Ketil kembali ke tapak asal yang sempit di Mergong.
Sebaik kampus induk Kuin dirasmikan pada Disember 2012 oleh Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, pusat pentadbiran institusi pengajian yang menjadi kebanggaan kerajaan negeri itu berpindah dari Mergong ke Kuala Ketil.
Semua kuliah pengajian Kuin juga turut dipindahkan secara berperingkat. Walaupun pada peringkat awal terdapat pelbagai masalah kerana asrama pelajar belum sempat disiapkan namun akhirnya masalah tersebut diatasi dengan pelbagai usaha.
Ditakdirkan Pakatan Rakyak tumbang dalam PRU14, maka pentadbiran Kuin pun bertukar tangan selepas rektornya Prof Dr. Mohd Jamil Othman melepaskan jawatan.
Pemangku Rektor kemudian diserahkan kepada Dato' Che Barni Mohd Nor, seorang yang bukan dari latarbelakang pengurusan akademik.
Melalui keputusan terburu-buru yang dibuat oleh kerajaan baru dan pentadbiran baru, pusat pentadbiran kembali dipindahkan di Mergong. Mereka memberi pelbagai alasan terhadap perpindahan tersebut. Antaranya kerana kos pengurusan yang terlalu tinggi dan kerajaan negeri tidak sudi membuat pelaburan dalam projek yang ibarat 'mencurah air ke daun keladi'.
Namun terdapat sumber dalaman menyebut bahawa antara sebab kembali ke Mergong adalah kerana terdapat pegawai yang tinggal di Alor Setar tidak sanggup berulang alik ke Kuala Ketil yang agak jauh. Jika benar dakwaan ini maka teruk sungguh pegawai tadbir di bawah kerajaan BN.
Manakala sebab kerajaan negeri mahu pusat pentadbiran berpindah ke Mergong, tidak lain tidak bukan berpunca dari sikap ego. Iyalah, jika mereka kekal di Kuala Ketil, ia macam pengiktirafan terhadap kejayaan yang dibuat oleh kerajaan lalu. Mukhriz yang pernah menjadi peserta demonstrasi haram bersama segelintir kakitangan Kuin menghentam kerajaan negeri tentulah rasa tercabar untuk mengiktiraf buah tangan Tan Sri Ustaz Azizan Razak. Sekalipun kembali ke Mergong adalah perbuatan 'kurang cerdik' tapi bagi kerajaan Mukhriz biarlah 'kurang cerdik' asal jangan iktiraf kecerdikan kerajaan lalu.
Di Mergong pelajar terpaksa kembali bersesak menghadiri kuliah. Siapa yang datang lewat terpaksa berada di luar kelas, mengikuti pengajian melalui tingkap. Di zaman siber ini semua gelagat lucu itu terakam dan tersebar dengan pantas ke alam maya. Teruknya kerajaan BN mentadbir Kuin menjadi bahan gelak ketawa dunia luar.
Kampus induk yang besar dan lengkap segala kemudahan tidak digunakan sebaliknya mereka memilih suasana penuh kedhaifan. BN dapat Kuin diibaratkan seperti kera dapat bunga.
Kerajaan negeri kemudiannya memilih rektor baru iaitu Prof Datuk Mohd Yusof Kasim. Beliau adalah orang akademik dan bukan orang politik. Keputusan yang dibuat adalah berdasarkan campur, tolak, darab, bahagi – pengurusan akademik. Beliau memilih untuk kembali ke kampus induk di Kuala Ketil.
Nampaknya dalam menguruskan negeri, kerajaan Mukhriz jadi macam Lebai Malang sekejap ke hulu, sekejap ke hilir dan kembali ke hulu. Macam Pak Pandir, sentiasa salah dalam membuat keputusan. Macam Pak Kadok, jadi bahan gelak ketawa orang ramai dengan gelagat baju kertasnya.
Alhamdulillah, akhirnya kerajaan negeri memanfaatkan sepenuhnya kampus induk yang menjadi buah tangan Ustaz Azizan. Memang itu yang sepatutnya dilakukan dari awal.
Terbaru, Mukhriz berkata kerajaan negeri bersetuju menggunakan sepenuhnya kampus induk tahun ini, selaras dengan aspirasi kerajaan negeri untuk melahirkan lebih ramai anak negeri yang dapat memimpin masyarakat serta mencorakkan kehidupan masa depan yang lebih berkualiti. Mukhriz terlewat tujuh bulan untuk mula berfikiran murni seperti itu. Tak apalah sekurang-kurangnya lebih baik dari tidak terfikir langsung mengenainya.
Tanggal 11 Januari baru-baru ini Istiadat Konvokesyen Ke 15 diadakan di kampus induk Kuin Kuala Ketil, disempurnakan oleh Yang di-Pertuan Agong. Di hadapan Agong, Mukhriz menyebut perihal pelan transformasi Kuin menyasarkan pencapaian taraf universiti penuh menjelang tahun 2015. Sebenarnya itulah yang dihasratkan oleh Ustaz Azizan dahulu apabila membina kampus induk di atas tanah yang berkeluasan lebih 300 hektar itu dengan segala prasarana yang melayakkannya untuk diiktiraf sebuah universiti penuh.
Jika Kuin terus terperap bawah longkong tempurung macam di Mergong maka sampai bila-bila Kuin tidak jadi sebuah universiti penuh.
Ustaz Azizan juga pernah mensasarkan suatu masa Kuin akan mencapai kedudukan kewangan yang stabil serta tidak bergantung lagi pada kerajaan negeri, walaupun pada peringkat awal ia seolah menjadi bebanan kepada negeri.
"Kuin juga dijangka mencapai kelestarian kewangan dan mampu berdikari mulai 2017," itu ucapan Mukhriz selepas tujuh bulan mendapat Kuin yang ditinggalkan Ustaz Azizan. 
Mukhriz membuktikan kebenaran wawasan Ustaz Azizan walaupun terpaksa menempelak muka sendiri dengan sikap dan tindakan lalu.

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di pendang</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jan 2014 01:26 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pendang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2014 01:38 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pendang</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Dec 2013 01:15 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :- di pendang - Google Blog Search

14 Kedai <b>Di</b> Pekan <b>Pendang</b> Hangus - MyNewsHub.My

Posted: 06 Oct 2013 02:42 AM PDT


PENDANG – Sebanyak 14 unit kedai di Bangunan Seroja di sini hangus dalam kebakaran awal pagi ini.

Tiada sebarang kecederaan dilaporkan dalam kejadian kira-kira 2.25 pagi itu kerana penghuni sudah pulang.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Raja, Alor Setar, Mohd Izham Abd Rahim berkata anggota bomba yang tiba di tempat kejadian kira-kira 23 minit selepas menerima panggilan pada 2.25 pagi, mendapati kira-kira 80 peratus bangunan sudah terbakar.

Beliau berkata 13 anggota dengan kekuatan dua jentera dan dibantu 10 jentera dan 80 anggota bomba sukarela berjaya mengawal kebakaran pada 3.07 pagi.

"Punca kebakaran dan jumlah kerugian masih disiasat," katanya kepada pemberita.

Peniaga barangan emas, Khairudin Majid, 39, berkata dia kerugian kira-kira RM300,000 membabitkan barangan emas dan mesin pertukangan yang musnah dalam kebakaran itu.

"Kedai ini sudah berusia lebih 20 tahun. Saya pun dah lapan tahun menyewa daripada Majlis Daerah Pendang," katanya ketika ditemui di tempat kejadian, hari ini.

Nor Asmah Ismail, 48, peniaga barangan sejuk beku yang telah berniaga di situ sejak 17 tahun lalu, berkata dia kerugian lebih RM50,000.

"Barang-barang banyak yang terbakar dan peti sejuk sudah tidak boleh digunakan," katanya.

Zainal Abidin Saad, 51, yang menjual buah-buahan dan kuih tradisional berkata dia kerugian kira-kira RM30,000. – BERNAMA

14 Kedai Di Pekan Pendang Hangushttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/10/14-Kedai-Di-Pekan-Pendang-Hangus.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/10/14-Kedai-Di-Pekan-Pendang-Hangus-150x150.jpgMyNewsHub Terkini

PENDANG - Sebanyak 14 unit kedai di Bangunan Seroja di sini hangus dalam kebakaran awal pagi ini. Tiada sebarang kecederaan dilaporkan dalam kejadian kira-kira 2.25 pagi itu kerana penghuni sudah pulang. Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Raja, Alor Setar, Mohd Izham Abd Rahim berkata anggota bomba yang tiba di tempat...

PENDANG - Sebanyak 14 unit kedai di Bangunan Seroja di sini hangus dalam kebakaran awal pagi ini. Tiada sebarang kecederaan dilaporkan dalam kejadian kira-kira 2.25 pagi itu kerana penghuni sudah pulang. Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Raja, Alor Setar, Mohd Izham Abd Rahim berkata anggota bomba yang tiba di tempat kejadian kira-kira 23 minit selepas menerima panggilan pada 2.25 pagi, mendapati kira-kira 80 peratus bangunan sudah terbakar. Beliau berkata 13 anggota dengan kekuatan dua jentera dan dibantu 10 jentera dan 80 anggota bomba sukarela berjaya mengawal kebakaran pada 3.07 pagi. "Punca kebakaran dan jumlah kerugian masih disiasat," katanya kepada pemberita. Peniaga barangan emas, Khairudin Majid, 39, berkata dia kerugian kira-kira RM300,000 membabitkan barangan emas dan mesin pertukangan yang musnah dalam kebakaran itu. "Kedai ini sudah berusia lebih 20 tahun. Saya pun dah lapan tahun menyewa daripada Majlis Daerah Pendang," katanya ketika ditemui di tempat kejadian, hari ini. Nor Asmah Ismail, 48, peniaga barangan sejuk beku yang telah berniaga di situ sejak 17 tahun lalu, berkata dia kerugian lebih RM50,000. "Barang-barang banyak yang terbakar dan peti sejuk sudah tidak boleh digunakan," katanya. Zainal Abidin Saad, 51, yang menjual buah-buahan dan kuih tradisional berkata dia kerugian kira-kira RM30,000. - BERNAMA

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved