Isnin, 10 Oktober 2011

di negeri kedah - Google Blog Search

di negeri kedah - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>Di</b> Jabatan Zakat <b>Negeri Kedah</b> Darul Aman <b>...</b>

Posted: 09 Oct 2011 05:27 AM PDT

Posted by  in Sunday, October 9th 2011   

Maizatul Akmar, Dyda Adah liked this post

Dapat Maklumat Terkini Jawatan Kosong Kerajaan Terus Ke Email...

Sila periksa EMAIL sekarang untuk pengesahan subscribe ini

TIPS BANTUAN UNTUK ANDA YANG MASIH MENCARI KERJA DAN GAGAL TEMUDUGA468x60 Jawatan Kosong Di Jabatan Zakat Negeri Kedah Darul Aman

ban1 Jawatan Kosong Di Jabatan Zakat Negeri Kedah Darul Aman

468x60 Jawatan Kosong Di Jabatan Zakat Negeri Kedah Darul Aman

4ca9c4a008fce468x60 Jawatan Kosong Di Jabatan Zakat Negeri Kedah Darul Aman

Jawatan Kosong Di Jabatan Zakat Negeri Kedah Darul Aman Jawatan Kosong Di Jabatan Zakat Negeri Kedah Darul Aman

Jawatan Kosong Di Jabatan Zakat Negeri Kedah Darul Aman - Pemohon adalah dipelawa daripada calon-calon anak Negeri Kedah yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan-jawatan berikut di dalam perkhidmatan Jabatan Zakat Negeri Kedah:-

1. Pegawai Tadbir
2. Penolong Jurutera
3. Penolong Juruaudit
4. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi)

CARA MEMOHON

Permohonan hendaklah dibuat secara bertulis dengan menyatakan keterangan lengkap peribadi (resume), kelayakan, pengalaman dan disertakan dokumen/sijil-sijil berkaitan (hendaklah disahkan salinan sebenar) serta sekeping gambar berukuran passport kepada:

DATO' SETIAUSAHA
JABATAN ZAKAT NEGERI KEDAH DARUL AMAN
ARAS 5, MENARA ZAKAT
JALAN TELOK WANJAH
05200, ALOR SETAR
KEDAH
UP: BAHAGIAN SUMBER MANUSIA

TUTUP PADA : 8 NOVEMBER 2011

INFO LANJUT DISINI

Anda suka jawatan ini? Jangan lupa klik "LIKE"

Anda suka jawatan ini? Jangan lupa klik "LIKE"

Tidak Sesuai/Berminat Dengan Jawatan Diatas! Inginkan Jawatan Lain?Taip Dibawah Untuk Jawatan Pilihan Anda Dapat Maklumat Terkini Jawatan Kosong Kerajaan Terus Ke Email...

Sila periksa EMAIL sekarang untuk pengesahan subscribe ini

Full content generated by Get Full RSS.

Sekolah-sekolah Tamil <b>di Kedah</b> terima sumbangan Kerajaan <b>Negeri</b>

Posted: 06 Oct 2011 02:28 AM PDT

Oleh WADIASSOFI JAAFAR

images/stories/OKTOBER2011/yb. manikumar - sumbangan kepada sekolah-sekolah tamil negeri kedah.jpgALOR SETAR – Sebanyak 58 sekolah menerima sumbangan berupa cek yang diterima oleh wakil-wakil Sekolah-Sekolah Tamil Negeri Kedah yang disampaikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Hal Ehwal Masyarakat India dan Hal Ehwal Masyarakat Siam, YB. S. Manikumar.Peruntukan yang disalurkan kepada Sekolah-Sekolah Tamil di Negeri Kedah ialah sebanyak RM229,000.

Majlis yang berlangsung di Dewan Seri Mentaloon, di sini merupakan perancangan Kerajaan Negeri dalam usaha meningkatkan sistem pendidikan di negeri ini.

YB. S. Manikumar dalam ucapannya berkata, hasil mesyuarat yang dijalankan baru-baru ini, satu pengkalan data yang komprehensif berjaya dihasilkan untuk merancang keperluan bantuan untuk pembangunan sekolah-sekolah di negeri ini.

"Sebanyak 58 Sekolah Tamil di negeri ini terpilih untuk menerima sumbangan ini dalam usaha meningkatkan mutu pembelajaran yang sedia ada," ujarnya.



Sumber: www.youtube.com


Menurutnya, Kerajaan Negeri juga turut memberikan tumpuan kepada pembangunan prasarana dengan cadangan memasukkan dalam bajet negara yang mencukupi melalui Kementerian Pendidikan.

"Bajet itu diluluskan pada tahun 2011 untuk aktiviti meningkatkan mutu pendidikan di Sekolah-Sekolah Tamil di negeri ini," katanya.

Beliau menjelaskan, Lembaga Biasiswa Negeri Kedah juga turut menyediakan biasiswa kepada mereka yang kurang berkemampuan untuk melanjutkan pengajian ke institut pengajian tinggi (IPT) awam dan swasta.

"Bagi pelajar yang melanjutkan pengajian dalam jurusan ijazah akan menerima pemberian wang saguhati sebanyak RM400 manakala jurusan diploma sebanyak RM200," tambahnya.

Sebagai Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (EXCO), beliau turut mengucapkan terima kasih kepada Menteri Besar, YAB. Dato' Seri Ustaz Azizan Abdul Razak yang mencetuskan revolusi dengan meletakkan bajet yang seimbang dalam usaha meningkatkan sistem pendidikan terutama untuk masyarakat India di negeri ini.

Turut hadir ialah bekas Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Selambau, V. Arumugam.

Kredit tο: http://www.kedahlanie.info/2011/10/sekolah-sekolah-tamil-di-kedah-terima.html

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan