Isnin, 15 Ogos 2011

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di tanjung dawai</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di tanjung dawai</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Food at Home: Seafood <b>di Tanjung Dawai</b>

Posted: 19 Jul 2011 03:56 AM PDT

Best Blogger Tips
Sekarang ni saya masih berada di kampung halaman, melarikan diri dari kesibukan kota apatah lagi dengan roadblock sana sini. Tak tahanla bila jammed selama 3jam untuk trafik gerak sejauh 100meter. Kena pada masanya saya dapat surat berkursus kebetulan di utara tanah air....peluang saya la untuk bercuti ke kampung sekali. 
 Semalam punya dinner, saya dan mr. Soulmate berdating di bawah bulan purnama sesambil kena angin sepoi2 bahasa tepi pantai Tanjung Dawai. Makan tepi pantai sambil dengar desiran ombak memangla best berdating hehehehe. Sampai je Tanjung Dawai memang banyakla kedai makan tepi-tepi pantai ni dengan hiasan lampu bermacam-macam color tapi kami memang dah ada tempat favorite kat sini. Kedai makan ni memang kedai setiala setiap kali kami datang makan sini, kedudukannya yang paling hujung sekali....kena melalui kedai-kedai yang lain. Pelanggan akan diberi pilihan untuk memilih sendiri seafood yang disediakan dihadapan pintu masuk,nak jenis apa?besar ke kecik ke ikut kemahuan dan selera masing-masing.
 Saya pilih semuanya yang saiz yang paling kecik sebab makan berdua je pun. Saya makan sotong besar buat bakar, kerang buat rebus dan ikan merah masak 3rasa, tak lupa sayurnya kerabu pelam. Semua seafood fresh dan manis rasanya. Dah lama tak makan seafood yang fresh plus tepi pantai pula tu, kalau tidak kalau nak makan seafood je kena cari kat tesco,giant atau tidak kat jusco ermmmm.....paham-pahamla tahap kefreshnessnya. Time makan je sunyi sepi mengadap makanan sampai licin, sedar-sedar perut pun sebu akibat kekenyangan yang teramat sangat. Esok saya akan berkursus di utara tanah air dan kursus akan bersambung lagi di Cyberjaya pula. Tak lupa juga percutian yang kami berdua rancangkan sejak setahun yang lalu ke seberang lautan. Entah bila pula masa untuk masak memasak kat rumah sendiri ni memandangkan masa pun agak terhad, mungkin entry yang akan datang banyakla saya cerita mengenai Jalan-jalan Cari Jalan terutamanya makanan yang belum pernah saya rasa di tempat orang. Maka dapur kat rumah pun tak berasapla sampai bulan Ramadhan nanti. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan