ads

Sabtu, 24 September 2011

02 di kuala ketil - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2011 03:20 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Sep 2011 03:34 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

ZAMIEDA..LIFELINE: JOMJALAN SAHUR <b>DI KUALA KETIL</b> KEDAH

Posted: 25 Aug 2011 11:30 PM PDT

salam..
baru nak up cerita sahur ni...dah berapa lama terperap kat draf ntah.

kisah bermula pada hari Jumaat (5.8.2011) malam.
pada malam tersebut, akhbar Sinar Harian Zon Utara dengan kerjasama NARC dan pejabat penghulu Kuala Ketil Kedah telah berjaya menganjurkan program 'JOM JALAN SAHUR' di mana dalam program ini kami telah melawat dan bersahur bersama-sama 3 keluarga warga emas di daerah Kuala Ketil.
 kami mula begerak secara berkonvoi dari petronas bersebelahan bandar Puteri Jaya sekitar jam 12.30 pagi.kemudian berhenti di petronas Kuala Ketil untuk berjumpa dua lagi team mate dan juga staff Sinar Harian Baling.tunggu punya tunggu staff Sinar tak juga sampai maka kami bergerak dulu ke rumah pertama sebab dah pukul 1 lebih....takut lewat sampai.


rumah pertama yang dilawati terletak di Batu 1.


penghuninya adalah sepasang suami isteri warga emas yang tidak mempunyai cahayamata.rumah yang sederhana tapi di kelilingi dengan berpasu2 pokok bunga.....rugi sebab tak berapa nak nampak bunga2nya dalam suasana gelap tu.seronok bersembang dengan pasangan ni terutamanya 'mak tuan'......sangat kelakar.kena plk dgn ahli2 NARC dan salah seorang staff Sinar yg kepala tak berapa nak betul...pukul 2 pagi rasa mcm waktu siang.

di sini kami dijamu dgn bihun goreng dan air kopi serta teh panas.makan atas tikar kat laman rumah jiran mereka....best.dengan makanan yg sedap & suasana sejuk angin segar di kampung.


lepas makan terus bergerak ke rumah ke 2 di Kampung Nibong 12.


jalan ke rumah ke dua ni memang mencabar...malam2 buta dengan gelapnya tu,kami dibawa oleh penghulu melalui jalan kebun getah & kelapa sawit yang sunyi sepi.jalannya berbelok2...siap naik turun bukit lagi...perghhh...kalau sorang2 memang tak berani lalu.dari simpang jalan besar ke rumah makcik ni adalah dalam 20 minit kot.

makcik yg ke dua ni tinggal seorang diri.suaminya meninggal beberapa tahun yg lepas,mempunyai seorang anak peliharaan yang tinggal berasingan.makcik ni sering dilawati oleh anak menantuya.masa kami tiba ada cucu menantu yang menemani.makcik ni masih kuat fizikalnya tapi agak pendiam.


kat sini sahurnya adalah nasi tomato 'super sedap'....memang sedap sangat.kalau buat berniaga mmg beraturlah pelanggannya.
menurut JKK kampung ni.jalan bengkang bengkok yang kami lalu tadi adalah jalan asal yang diteroka oleh arwah suami makcik ni masa mereka mula2 tinggal di kampung tersebut.tak terbayang betapa kuatnya semangat mereka untuk survive...

sekitar jam 3.30 pagi kami bergerak ke rumah ke tiga...kami dibawa melalui jalan lain..bukan jalan yg kami masuk tadi.jalan yang lebih elok & dekat dengan jalan utama......saja ja depa nak bg kami adventure lebih masa memula tadi tu.

lebih kurang pukul 4 pg kami sampai ke rumah ke 3 di Kampung Sungai Bemban....


penghuninya seorang warga emas yg tinggal bersendirian.tapi rumah makcik ni di kelilingi rumah adik beradiknya yang lain.rumah kampung yang sangat lapang.susah nak jumpa rumah macam ni sekarang.halaman luas...ruang dalam rumah pun selesa..dengan mengantuk mata & suasana sejuk di kampung...best sgt kalau boleh 'landing'.

kat sini sahurnya dah jadi macam kenduri...siap berhidang.lauk2 kampung yang best...terutamanya sup daging segar.tapi saya lebih suka makan petai masak lemak.selalu makan sambal ja tetiba jumpa yg dibuat masak lemak rasa pelik plk...tapi sgt sedap.

lepas bersahur...dlm keadaan mata yg layu & kuyu kami bergerak balik....sampai rumah lebih kurang jam 6.30 pagi.lepas solat subuh terus ja...dummmmm...


***di setiap rumah yg disinggahi,penghuninya dihadiahkan dengan hamper,wang tunai,pakaian,beras dan jus.semua sumbangan adalah dari Sinar Harian,warga NARC dan dermawan2 lain.


***makanan dimasak oleh penduduk kampung tetapi bahan2 disediakan dari wang sumbangan

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Aug 2011 03:23 AM PDT

URL Sumber Asal :-

USPTN KEDAH: PEMANTAUAN SUKAN OLAHRAGA @ SMK <b>KUALA KETIL</b>

Posted: 21 Jul 2011 07:42 PM PDT








Tarikh : 19 Julai 2011

Masa : 8.30 Pagi - 10.30 pagi

Tempat : SMK. Kuala Ketil

Kehadiran : 2 Jurulatih 9 Atlet 1 Guru

Antara program latihan yang dijalankan adalah seperti berikut :

Acara Jarak Jauh

3 set x 300 Meter Hurdle + 3 set x 300 meter

2 set x 300 Meter + 2 set x 200M

2 set x 150M

Sprinter/ Thrower

Drill ABC

Medicine Ball 3kg. 10 x 3 set

Medicine Ball 4kg. 10 x 3 set

Perbincangan/ Maklumbalas

PLN bagi sukan Olahraga di SMK Dato' Bijaya Setia, Sungai Petani dikendalikan oleh JSM USPTN iaitu Encik Mahalingam. Selain daripada itu, terdapat juga beberapa atlet dibawah program yang bersekolah di SMK Kuala Ketil dimana beliau akan membuat latihan di SMK Kuala Ketil pada sebelah pagi iaitu pada hari Ahad, Selasa dan Jumaat. Manakala di SMK Dato' Bijaya Setia pula pada hari Ahad, Rabu dan Khamis pada sebelah petang. Bagi Atlet-atlet yang belajar di SMK Kuala Ketil, mereka mendapat pelepasan latihan dari jam 8.30 pagi hingga 10.00 pagi.

JSM Encik Zamsairon serta 3 atlet di PLN Alor Setar juga turut serta dalam sesi latihan di SMK Kuala Ketil dan juga turut dihadiri oleh seorang guru yang merupakan bekas jurulatih olahraga semasa program sukan teras dahulu iaitu Pn. Norhashimah. Dari itu juga satu perbincangan jurulatih telah dibuat tentang Kejohanan Olahraga Tertutup Kebangsaan 2011 mengenai acara-acara yang akan dipertandingkan dan percaturan atlet-atlet semasa kejohanan pada 23-24 Julai 2011 nanti yang akan diadakan di Stadium Utama, Kangar Perlis. Kejohanan tersebut akan disertai oleh 11 atlet lelaki dan 2 atlet wanita menjadikan keseluruhan penyertaan sebanyak 13 atlet. 2 JSM iaitu En Mahalingam dan En Zamsairon akan bertindak selaku jurulatih pasukan dalam kejohanan ini. Perbelanjaan ke kejohanan ini akan dibiayai oleh pihak Majlis Sukan Negeri Kedah.

Tiada isu dibangkitkan oleh JSM sepanjang pemantauan dijalankan. Kepada semua atlet yang akan beraksi di Perlis, selamat maju jaya diucapkan..

Sekian.
Laporan disediakan oleh Akmal Hashim.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved