Khamis, 8 September 2011

02 di padang terap - Google Blog Search

02 di padang terap - Google Blog Search


50 Ahli PAS Murtad Jamaah <b>di Padang Terap</b> « Blog Politik <b>...</b>

Posted: 08 Sep 2011 06:09 AM PDT

Nampaknya Ahli Parlimen Padang Terap yang merupakan bekas Presiden PMIUM 1998,Mohd Nasir  Zakaria kena bekerja kuat untu menutup pekung yang dibuka oeh Mat Sabu menyokong perjuangan Komunis menyerang dan membakar hidup-hidup Polis Melayu  di Bukit Kepong.

KUALA NERANG 8 Sept. – Lebih 50 ahli Pas di daerah Padang Terap bertindak keluar parti dan menyertai UMNO kerana marah dengan kenyataan Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu mengenai komunis dan tragedi Bukit Kepong.

Mereka menyerahkan borang keanggotaan UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Padang Terap, Datuk Seri Mahdzir Khalid, di sini hari ini.

Wakil mereka, Ismail Abdullah, 60, yang menjadi ahli Pas selama 35 tahun berkata, beliau bersama isteri serta tujuh anak mereka bertindak keluar parti kerana hilang kepercayaan terhadap pemimpin nombor dua Pas itu.

"Saya tersinggung dan marah dengan kenyataan yang dibuat oleh Mat Sabu yang mengagung-agungkan komunis yang telah menyerang Tanah Melayu dan bukan anggota polis yang mati bertempur dengan komunis," katanya kepada pemberita di sini.

Katanya, beliau juga tidak teragak-agak menyertai UMNO kerana yakin parti itu berada di landasan perjuangan sebenar iaitu bagi menegakkan keadilan untuk rakyat di negara ini.

-Marahkan Mat Sabu, lebih 50 ahli Pas Padang Terap keluar parti-

Advertisement

Tiada ulasan:

Catat Ulasan