ads

Sabtu, 4 Jun 2011

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2011 11:43 PM PDT

Hazim Homestay <b>Changlun</b> Kedah: DESTINASI PERCUTIAN <b>DI</b> KEDAH

Posted: 16 May 2011 08:37 PM PDT

DESTINASI PERCUTIAN DI ALOR STAR

1. Pekan Rabu Bazaar . Aked termashur milik orang Melayu di
Kedah. Terletak Dalam Pusat Bandaraya Alor Star.
2. Kota Kuala Kedah . Terletak di Muara Sungai Kedah. 10 km dari Alor Star.
3. Muzium Padi Gunung Keriang Muzium padi yang terulung di dunia.
Cantik , panaromic , Ilimiah , Muzium berputar bertaraf
dunia"World Class Revolving Muzium". Besebelahan Kolam Renang
SUKMA . Jarak 10 km dari Alor Star.
4. Gunung Jerai. Gunung tertinggi di Kedah. Di puncaknya ada resort,
muzium perhutanan, air terjun. Bolih sampai ke puncak dengan
kereta sendiri.
5. Tanjong Dawai bersebelahan dengan Pantai Merdeka . Terdapat banyak
jualan hasilan laut. Pelbagai jenis ikan kering , belacan, sotong
dan lain-lain
6. Jambatan Melengkung Kuala Kedah . Jambatan yang merentangi muara
Sungai Kedah dan terletak di Pekan Kuala Kedah. Satu-satunya
jambatan terunik di Kedah. 10 km dari Alor Star.
7. Pedu Lake Resort . Tempat percutian yang di kelilingi tasik.
Berhampiran Ampangan Pedu (Pedu damp) sumber bekalan air bersih
negeri Kedah. Syurga pemancing & golf.
8. Muzium Negeri berhampiran Stadium Bola Sepak Darul Aman.
9. Muzium sejarah . Pamiran & peragaan sejarah negeri dan Kerajaan
Kedah
10.Air Terjun Bukit Hijau . Kawasan perkelahan dan mandi manda
terbesar di Kedah.
11.Pintu Masuk Bukit Kayu Hitam. Berhampiran Universiti Utara
Malaysia. Terdapat Kedai Bebas Cukai dan Pekan DANOK Thailand.
12.Jeti Kuala Kedah. Terletak di Pelabuhan Kuala Kedah. Jeti ini
adalah jeti tempat pelancung menaiki feri ke Langkawi.
13.Menara Telikom Alor Star. Menara yang tertinggi di Alor Star. Ada
restoran berputar di atasnya. (Revolving Restaurant). DalamBandar
Alor Star.
14.Muzium Akeologi Lembah Bujang. Muzium yang menunjukan sejarah
awal kerajaan negeri Kedah dan kedatangan hindu di Negeri Kedah .
15.Pulau Langkawi. Macam-macam ada. Semuanya bertaraf dunia (world
class). Seperti "Under Water World � akurium bertaraf dunia,
Kereta Kabel ( Cable Car) Taman Buaya, Pantai Cenang,
LapanganTerbang Antara Bangsa Langkawi, Lagenda Mahsuri dan lain-
lain.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2011 11:41 PM PDT

<b>Pokok Sena</b> , Kedah .

Posted: 09 Nov 2009 12:00 AM PST

Daerah Pokok Sena berasal dari nama sepohon pokok iaitu Pokok Sena  atau nama saintifiknya  "PTEROCARBUS INDICUS". Sejarah awal Daerah Pokok Sena dikesan melalui kisah kunjungan peneroka pertama iaitu Tuan Guru Haji Wan Abdul Samad seorang ulamak berasal dari Pattani, Thailand, sekitar awal tahun 1920 an.  

Telah diceritakan bahawa rombongan Tuan Guru Haji Wan Abdul Samad telah menyusuri Sungai Nawa sehingga tiba di satu tempat di mana terdapat sepohon Pokok Sena yang besar. Tuan Guru kemudiannya membangunkan tempat tersebut sebagai kawasan penempatan dan mendirikan sebuah sekolah pondok untuk mengajar ilmu agama kepada penduduk sekitaran. Pada waktu itu, sungai merupakan alat perhubungan utama.

Pekan Pokok Sena terus berkembang dan muncul sebagai pengkalan persinggahan perahu dan tongkang yang mengangkut hasil dagangan dan barangan keperluan harian. Sebuah balai polis dibina untuk mengawal ketenteraman awam dan sebagai tempat memasung orang salah. Lokasi ini sekarang di kenali sebagai Kampung Pokok Sena Lama. 

Pembinaan infrastruktur jalan Pokok Sena ke Kuala Nerang telah mendorong Pekan Pokok Sena berpindah dari lokasi sekarang di Kampung Pokok Sena Lama ke kawasan sekitaran balai polis sedia ada. 8 ranting dari pohon Pokok Sena  yang asal telah di tanam di sepanjang jalan dari Kampung Aman sekarang ini hingga ke hadapan Sekolah Kebangsaan Gajah Mati. Pohon Pokok Sena yang terakhir di hadapan Balai Polis Pokok Sena telah ditebang pada pertengahan tahun 2006 untuk memberi laluan pembinaan lampu isyarat Pekan Pokok Sena.

Sebagai mengenang jasa peneroka Allahyarham Tuan Guru Haji Wan Abdul  Samad, Sekolah Kebangsaan Gajah Mati telah dinamakan sebagai Sekolah Kebangsaan Wan Abdul   Samad pada 26 Mei 1983.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2011 11:32 PM PDT

Rakaman video Sumpah laknat – Dato&#39; Husam Musa <b>di Pokok Sena</b> <b>...</b>

Posted: 05 May 2011 05:39 PM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


Polis Kedah rampas 119.26KG ganja <b>di Merbok</b> - Komunitikini

Posted: 02 Jun 2011 12:33 AM PDT

Polis Kedah mencapai kejayaan besar tahun ini apabila merampas 119.26 kilogram ganja bernilai RM411,000 dan menahan dua lelaki di Merbok, Sungai Petani, Isnin lepas.

Ketua Polis Negeri Ahmad Ibrahim berkata dalam kes pertama, seorang buruh berusia 47 tahun ditahan pada kira-kira 5.30 petang dan menemui tiga ketulan ganja mampat seberat 3.15 kg bernilai RM11,000 pada motosikal suspek.

"Lelaki itu cuba melarikan diri tetapi berjaya ditangkap oleh angota Jabatan Sisatan Jenayah Narkotik Negeri," katanya pada sidang media, di sini, hari ini.

Katanya siasatan awal mendapati suspek pernah ditangkap di bawah Seksyen 39B Akta Dadah Bahaya 1952 pada tahun 2008 dan ujian air kencing juga mendapati suspek positif ganja.

Ekoran tangkapan lelaki tersebut, katanya polis menyerbu sebuah rumah di Ladang Sunga Batu, Merbok, pada kira-kira pukul 6.15 petang pada hari yang sama dan merampas 114 ketulan mampat ganja seberat 116.11kg bernilai hampir
RM400,000.

Katanya dalam serbuan itu, polis menahan seorang pekebun berusia 45 tahun serta merampas sepucuk pistol jenis Smith & Wesson bersama 84 butir peluru hidup 9mm dan sepasang gari dalam bilik tidur suspek kedua tersebut.

Susulan tangkapan itu, Ahmad berkata polis turut merampas dan menyita harta suspek yang dipercayai dibeli hasil penjualan dadah termasuk sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Toyota Hilux, empat motosikal serta barangan elektrik.

Katanya semua barang yang disita itu bernilai RM172,800 dan polis masih mengesan harta lain milik suspek.

Kedua-dua suspek yang merupakan sahabat itu direman sehingga Isnin ini dan disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 bagi kesalahan mengedar dadah dan boleh dihukum mati mandatori jika sabit kesalahan.

"Suspek kedua juga turut disiasat di bawah Seksyen 8 Akta Senjata Api (Penalti Lebih Berat) 1971 kerana memiliki pistol dan peluru yang membawa hukuman penjara 14 tahun dan enam sebatan," katanya.

Katanya suspek kedua tidak mempunyai rekod jenayah lampau tetapi hasil ujian air kencing didapati positif dadah jenis ganja.

- Bernama

Related article

KomunitiKini

The leading Malaysian website for news and information on community events, food, entertainment and community resources on education and development.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2011 03:22 PM PDT

MAJLIS BERSAMA AL-HABIB SAYYID NAQJAMUDDIN <b>DI</b> <b>...</b> - UMMAH BERSELAWAT

Posted: 08 May 2011 12:50 AM PDT

Pakat pakat pi beramai ramai. Ajak semua mak long, pak long, pak ngah, tok njang, abang, adik, kakak, nak, bapak. Kita berselawat dan berqasidah memuji Rasulullah SAW dalam menagih cinta kepada Baginda.

Sesungguhnya, kalau kita cinta kepada baginda, bagindah lebih awal lagi mencintai kita. Kalau kita rindukan baginda, baginda lebih awal lagi merindui kita. Setiap amal baik yang kita lakukan, baginda akan memohon Allah beri ganjaran, namun setia dosa yang kita lakukan, baginda akan memohon semoga Allah mengampuni dosa kita. Masya-Allah, sungguh mulia peribadi baginda.

Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad wa 'ala alih

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


makan bersama <b>di tanjung dawai</b>.

Posted: 03 Jun 2011 04:55 PM PDT

HYE SEMUA !

Assalammualaikum.

Hari ni hari jumaat bersamaan 3 JUNE 2011. Er.motif ?

Setelah seminggu pelangi berada di UiTM Merbok,Kedah ni,baru la malam ni dapat berkumpul bersama rakan-rakan rapat ( bukan setakat rapat,tapi kami memang sangat2rapat,baik buruk pelangi,semua mereka tahu. )

Awalnya,rancang nak makan-makan kat kedai-kedai tomyam depan UiTM tu je,tapi dengan budi dan jasa baik Aqmil,dia ajak pergi ke tanjung dawai,makan seafood kat sana. ( perkara yang tidak dirancang biasanya selalu jadi ) .

Aqmil bawak pergi tempat baikk punya,MURAH DAN SEDAP.terima kasih pakcik peramah.Kami order SET A consist of ( cehceh,ingat buat essay ke ? aha.) ikan siakap 3 rasa seekor,ikan merah bakar seekor,tomyam campur 2 mangkuk besar tu , sayur kailan 1, sayur kangkung 1, telur dadar 7 biji,air tembikai satu jug,air epal 1 jug,ais kosong satu jug,nasi 11 ( untuk pengetahuan kami makan 7 orang je,lagi 4 tu faham2 jela,melantak ! ) hehe.er,belum masuk lagi pakej kecik2,macam sambal belacan,ulam-ulaman,sambal ikan bakar,wahh,makan besar !

Nak tahu tak berapa total semua tu ? nak tau x ?

Jeng3…

-

-

-

RM 100 TEPAT !

Murah sangat,sebelum ni kami makan kat kedai sebelah kedai tu,RM 80 semate-mate ikan bakar seekor dgn kerang bakar .Memang kedai ni akan jadi port kami selepas ni yer,harap maklum.

Kenyang sangat! Alhamdulillah..Thanks kepade driver kami ! :D

p/s : RM 100 tu kami bahagi 7 la,haha.:)


Photobucket
eh,tak cukup lagila,mane bob dgn aten ? hehe

Photobucket
x cukup lagi,mane bob ?ish,bergayut je yer, hehe

Photobucket
semua tak sabar , setelah lebh 15 minit menanti.

Photobucket
barulah cukup semua ! :)

credit to Fatin Ainur ! :)
kami kenyang sudah,alhamdulillah,sesi photography pulak,tapi tak banyak, tak boleh lama sebab takut kena tahan dengan Pak Guard, opsss,polis la,bukan Pak Guard dah


Photobucket

Photobucket

ADE MASE JUMPA LAGI.
BYE2 TANJUNG DAWAI !
KEMBALI KE MERBOK SEMULA :)
p/s : tanjung dawai dengan merbok dekat je la,haha

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


PUSAT KHIDMAT WAKIL RAKYAT (PKWR) N.32 <b>KUALA KETIL</b>: CERAMAH ISU <b>...</b>

Posted: 08 May 2011 09:05 PM PDT

Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mengarahkan seluruh ahli, kepimpinan dan penyokong PAS serta meminta umat Islam di seluruh dunia agar membaca Qunut Nazilah dalam tiap-tiap sembahyang lima waktu bermula hari ini.

Antaranya memohon kepada Allah agar dibinasakan rejim zionis Israel serta diberikan kekuatan kepada kumpulan sukarelawan yang sedang ditahan dan berhadapan dengan rejim zionis itu di Gaza dan seluruh dunia.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


Lady Butterfly: <b>Yan KEdaH</b> 12 jUnE...TOk Mama

Posted: 06 Jul 2010 07:34 PM PDT

segala Persiapan dan Urusan Majlis telah diuruskan oleh pakcik Husband ( Bapak & Family ), tok mama, mak njang, mak lang,pak lang,mak yom,pak nyom n MY MAMA Husband's mom  & semua sepupu husband.....100% diaorg yg settlekan.Me datang a day B4 majlis 11hb...petang....hanya bawak diri n baju yg disewa dari KL..

♥ Thanks All

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


Wave Breaker <b>di</b> Pulau <b>Langkawi</b> | ! !shahjiehan [dot] com ! !

Posted: 30 May 2011 05:53 AM PDT

Wave Breaker sebagai penahan ombak.

Wave breaker merupakan tiang  atau binaan yang didirikan dari Pantai Cenang ke Kuala Melaka. Di bina hampir 10 tahun yang lalu bertujuan sebagai penahan ombak dan air laut. Ia terbukti dapat menghindar ombak dan air laut yang kuat semasa kejadian tsunami pada 26 Dis 2004 dan menyelamatkan kawasan Langkawi Lagoon, Airport dan sekitarnya daripada terjejas teruk. *Bergantung kepada Kuasa Allah s.w.t. =)

Fungsi pembinaan wave breaker.

a) Membantu mengelak hakisan pantai.

b) Menghalang dan memecahkan ombak- utk menwujudkan kawasan perairan yg tenang.

c) Melindungi atau mengurangkan kesan kemusnahan pantai.

d) Mengelak ombak & kejadian air pasang surut.



 
Peta lokasi Airport dan Langkawi Lagoon Resort yang dilindungi oleh Wave Breaker.
  
Lagoon Resort boleh di lihat dari atas wave breaker.

Zoom dari dekat.

 Dari pandagan udara.

Pandangan dari udara.

Dari atas Wave Breaker. (hujung trek)

 Trek Jogging yang luas.

Wave breaker dijadikan trek jogging.

Bersebelahan jalan belakang Langkawi Lagoon terdapat satu trek jogging untuk kegunaan sesiapa saja (tidak hanya penyewa resort) yang berminat untuk melakukan aktiviti riadah. Trek jogging ini merupakan sebahagian dari binaan wave breaker. Kenderaan juga di larang masuk menjadikan tempat ini lenggang dan nyaman.

Di bahagian hujung trek (yang terbengkalai).

Wave breaker menjadi tumpuan kaki pancing. 

Memancing di sini ibarat memancing di tengah lautan.

Wave Breaker ini boleh di jadikan salah satu tempat perlancongan di Langkawi. Tetapi risiko untuk jogging di kawasan ini adalah tanggungan masing-masing. Mungkin tempat ini terdedah kepada ombak besar. Tapi aku jogging kat tempat ni minggu lepas mmg best. Dengan deruan ombak, angin laut, pemandangan laut, bunyi bot nelayan sangat mengujakan. Walaubagaimanapon, jika nk jogging kat sini, anda kene pakai spek hitam, kerana cahaya matahari selari dengan laluan trek.

Pengunjung kurang.

a) Trek jogging tidak siap sepenuhnya (hujung trek seperti terbengkalai.)

b) Tiada promosi kepada pelancong.

c) Tiada papan tanda "WAVE BREAKER".

d) Kawasan tepi trek agak semak.

e) Berisiko tinggi.



Nak taw lebih lanjut? jom g mymekar.com. er.... *gambar dari udara tu cantik x?  >_<

"the ones that love us, never really leave us "


Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved