ads

Khamis, 2 Februari 2012

02 di sungai petani - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Vanillasky: Cendol Terbaik <b>di sungai petani</b> kedah

Posted: 29 Jan 2012 08:11 PM PST

To be honest,watashi cuma makan cendol masa usia kandungan watashi ceceah 9 bulan mengandungkan DNA(1 day before give birth ok!)

Ni semua penangan kenangan zaman kanak kanak dulu la
Watashi phobia dek abg watashi minum cendol yg ada cicak mati dlm tu

Uwekkk

Ok ok jgn spoilkan mood kelazatan cendol tertua bertapak di sungai petani ni

Lokasi di station bas lama sungai petani
Dia buka ala kereta tolak tu je

Sempoi kan

Lokasi kalo korang duduk kat bench tu bebetul mengadap kedai ni

PUSAT PAKAIAN HARI HARI

CANTEKK DI HATIII-sukahati watashi je buat tagline dia..ahahaha

Dia punya cendol giler lemak berkrim woh

Sumpah masa menaip ni masih telan liur lagi

King kalo dpt mkn cendol ni mmg tak berenti memuji

so org ni la bertanggung jawab buat watashi sukakan cendol

Nasib baik bukan durian

Haa.. Ni plak contoh cendol hidup segan pegi mampos la

Masuk pat suap je terus tolak tepi
Bkn lemak manis
Rasa serdak santan kotak ke santan serbuk tah
Huh!

Full content generated by Get Full RSS.

2 jalan ditutup <b>di Sungai Petani</b> sempena Thaipusam |

Posted: 01 Feb 2012 01:12 AM PST

| MUKA DEPAN | KEMBALI KE ATAS . | Hantar Artikel / Iklan | Penulis Tamu | Kami | Penafian
| 1 Utama | Agama | Blog | Komputer & Internet | Motivasi | Niaga & Kewangan | Pelbagai | Politik | Promo | Remaja | Wanita |

Copyright ©2012 Semua kandungan inimajalah.com.my dilesenkan di bawah Creative Commons 3.0, iaitu semua penyiaran semula mesti membuat pautan (link) ke inimajalah.com.my. Mengikut Creative Commons 3.0, penyiaran semula juga mesti tidak membabitkan sebarang modifikasi dan / atau tokok tambah terhadap teks asal sebagaimana disiarkan oleh inimajalah.com.my
| Alif Lam Mim . | Creativity by inimajalah.com.my
  • 8 visitors online now

Full content generated by Get Full RSS.

Sudahlah Madrasah Dirobohkan, Perkhidmatan Bas <b>Di Sungai</b> <b>...</b>

Posted: 09 Dec 2011 11:00 PM PST

CTS amat terkilan dan bersedih apabila membaca posting rakan CTS di Kedah, McTheory mengenai penamatan perkhidmatan bas di Sungai Petani. Stesen Bas di Sungai Petani memberi banyak kenangan manis buat CTS. Walaupun stesen bas di atas amat daif dan kelihatan kotor, inilah perkhidmatan pengangkutan utama penduduk-penduduk di sekitar Sungai Petani terutamanya di sekitar Tikam Batu, Kota Kuala Muda, Pantai Merdeka dan Teluk Nipah.

Walaupun sebuah terminal stesen bas ekspres bernilai RM10 juta (akan dikenali sebagai Dataran Usahawan) yang baru dan moden sedang dalam pembinaan, Kerajaan PAS Kedah seharusnya tidak lepas tangan di dalam mengatasi masalah Rakyat marhaen setempat, yang memerlukan perkhidmatan bas di sekitar Sungai Petani. 
Ambillah contoh Kerajaan Negeri Melaka yang menggabungkan perkhidmatan bas ekspres dan bas tempatan di dalam satu terminal, yang dikenali sebagai Melaka Sentral. Tentu agak sukar bagi Kerajaan Kedah untuk memberikan perkhidmatan bas percuma kepada penduduknya seperti mana yang dilakukan oleh negeri jiran mereka yang lebih kecil, Pulau Pinang. Setidak-tidaknya, Kerajaan Negeri Kedah juga seharusnya bekerjasama dengan SPAD untuk membantu penguasaha bas tempatan yang mungkin mengalami masalah untuk meneruskan perniagaan mereka.
Ini bersesuaian dengan konsep "Negeri Berkebajikan" yang diamalkan oleh Kerajaan PAS Kedah. Apa nak jadi dengan Rakyat Sungai Petani. Negeri Kedah sudahpun maju semenjak 2010 namun Rakyatnya masih tidak mempunyai kemudahan pengangkutan awam. Kekadang betul juga pendapat sesetengah orang, kalau Kerajaan BN masih memerintah di Kedah, keadaan sebegini pastinya tidak akan berlaku. Ramai parti politik yang boleh mengkritik tetapi bukan semua parti politik berkebolehan untuk memerintah.
Full content generated by Get Full RSS.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved