Sabtu, 4 Februari 2012

02 di sungai petani - Google Blog Search

02 di sungai petani - Google Blog Search


ISMA Kedah | ISMA tubuh cawangan baru <b>di Sungai Petani</b>

Posted: 30 Jan 2012 02:11 AM PST

Tanggal 30 Januari 2011 merupakan tarikh bersejarah buat Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) apabila ISMA Sungai Petani telah berjaya menjadi cawangan berdaftar yang baru ISMA di negeri Kedah Darul Aman. Berita gembira ini disampaikan oleh pejabat setiausaha agung ISMA pusat melalui  kiriman emel sebentar tadi.

Sebelum ini, ISMA di utara tanah air mempunyai cawangan rasmi di Alor Setar, Kedah, selain Kangar (Perlis), Kepala Batas (Pulau Pinang) dan Ipoh (Perak).

Selain ISMA Sungai Petani, turut disahkan sebagai cawangan berdaftar pada hari ini ialah ISMA Temerloh.

Dengan wujudnya cawangan ISMA yang terbaru di Kedah ini, ISMA tidak teragak-agak untuk terus memacu agenda dakwah serta menggerakkan aktiviti pembinaan jatidiri dan persepaduan umat Islam dengan lebih aktif di wilayah utara tanah air demi membangun umat beragenda.

Start Slide Show with PicLens Lite PicLens

Tags:

Full content generated by Get Full RSS.

MatKilau Penang: Anwar Kena Poodah <b>Di Sungai Petani</b>?

Posted: 30 Jan 2012 06:00 PM PST

Ini dia video bantahan kehadiran Anwar ke kuil tersebut. Jangan dok perasan lagi orang India menyokong Gay Tua!!
Jawatankuasa Pengurusan Kuil Sri Subramaniam Swami Devasthanam di Sungai Petani telah membuat laporan polis bagi membantah kehadiran Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim di kuil itu pada 7 Februari depan sempena perayaan Thaipusam.
 Pengerusi Pengurusan kuil itu S. Dorai Singam berkata pihak kuil membantah sekeras-kerasnya kehadiran Anwar bagi menjaga ketenteraman awam selain memelihara keselamatan masyarakat Hindu pada perayaan Thaipusam, yang ditakuti boleh terjadi perkara tidak diingini.
 Dorai Singam berkata pihaknya juga tidak menerima sebarang permohonan daripada PKR berhubung kehadiran ketua umum parti itu ke kuil berkenaan selain e-mel yang menyatakan Ketua Pembangkang itu akan hadir memberi ceramah di kuil itu.
 "Mereka tidak memohon kebenaran daripada pihak pengurusan kuil. Untuk ceramah dan masuk kuil kita tidak akan benarkan...hari itu hari keagamaan untuk sembahyang, bukan untuk ceramah-ceramah politik dan kita tidak mahu apa-apa ceramah dalam kawasan kuil sebab jawatankuasa tak jemput dan bantah sekeras-kerasnya," katanya.
 Katanya beliau berharap pihak polis mengambil tindakan sewajarnya bagi menghalang kehadiran Anwar ke kuil bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku.
Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan