Khamis, 17 Mei 2012

02 di langkawi - Google Blog Search

02 di langkawi - Google Blog Search


20 Peratus Teksi `Tua&#39; <b>Di Langkawi</b>

Posted: 14 May 2012 10:36 PM PDT

LANGKAWI – Lebih 20 peratus teksi yang beroperasi di sini perlu ditukar kerana telah mencecah usia lanjut, kata Persatuan Tuan Empunya dan Pemandu Kereta Sewa Langkawi (PTEPKSL).

Timbalan Yang Dipertuanya, Mohd. Adnan Md Salleh mendakwa, teksi terbabit perlu perlu ditukar baru kerana tidak lagi sesuai digunakan di pusat pelancongan tersebut.

"Teksi ini juga perlu ditukar bagi menjaga imej Langkawi sebagai destinasi pelancongan bertaraf atarabangsa,

"Sehubungan itu PTEPKSL meminta Bank Perusahaan Kecil dan Kecil Sederhana Malaysia (SME Bank) dan institusi kewangan lain melonggarkan syarat pinjaman sewa-beli kenderaan baharu bagi membolehkan pemilik menukar kenderaan mereka," katanya di sini hari ini.

Mohd. Adnan seterusnya berkata, langkah itu wajar diambil oleh pihak bank bagi memudahkan peminjam menukar kenderaan lama bagi memberi perkhidmatan yang lebih selesa buat pelancong.

Malah, kata beliau, penggunaan kenderaan baru dalam perkhidmatan tersebut juga selaras kehendak kerajaan supaya pengusaha teksi dan kereta sewa memberi perkhidmatan terbaik kepada pelancongan.

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Tiada ulasan:

Catat Ulasan