Jumaat, 27 Julai 2012

02 di baling - Google Blog Search

02 di baling - Google Blog Search


ORANG GUNUNG <b>BALING</b> - MTB <b>DI</b> SEKITAR GUNUNG <b>BALING</b> <b>...</b>

Posted: 21 Jan 2008 08:08 PM PST

Di Daerah Baling terdapat satu gugusan bukit batu kapur yang dinamakan Gunung Baling. Puncak yang tertinggi sekali ialah Gunung Pulai dengan ketinggian lebih kurang 585m dari paras laut. Terdapat satu trek MTB yang boleh digunakan di keliling gugusan batu kapur ini. Sambil menunggang MTB kita juga boleh melawati gua-gua yang terdapat di sini. Antara gua yang boleh dilawati ialah Gua Dato Sheik, Gua Layang-layang, Gua Kelambu dan Gua Sireh.Selain itu terdapat sebatang sugai iaitu Sungai Ketil berhampiran dengan gugusan bukit batu kapur ini.


geng so beng alor star
  
aku baju hijau kuning tu
  
naik pandai, kot2 x blh turun pula
  
siap mandi di lata baling
  
ni aku dgn z kayung 2 org ja
  
gunung pulai, sebelah dlm wang
  
bunga sireh dalam gua
  
merenung kebesaran ilahi
  
balik dari MTB layan sungai dgn bdk2
  
ni tak boleh masuk sukan sea ni
  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan