Ahad, 16 September 2012

02 di yan kedah - Google Blog Search

02 di yan kedah - Google Blog Search


platspender.blogspot.com: Trip <b>Yan</b>, <b>Kedah</b> - Trip dokter

Posted: 10 Sep 2012 10:07 AM PDT

Ptg td aku dapat msg, " Hg ada kat rumah? Aku ada barang nak bg". Tgk msg dari dokter. Haha...org tua ni baru balik dari Yan, Kedah. Apa pulak dia nak bg aku. Selepas 20 minit dia hon depan pintu rumah. Nah, ada skit utk hg. Tgk dlm mangkuk ada 3 potong isi talang, 2 potong isi tenggiri. 
Terus panjang cerita la jadi. Dokter bg ringkasan. Trip bermula mlm sabtu lepas. Tiba di Jeti Sungai Dulang Yan, Kedah dlm pukui 4 pg. Bot meninggal jeti selepas 6 pg dan perjalanan ke lubuk mengambil masa sekitar 2 jam. Namun trip terpaksa disingkatkan kerana ribut melanda dan akhirnya tamat sekitar pukui 12 tgh hari saja. Walaupun trip sesingkat itu, tp mendengar cerita pertarungan tenggiri seberat 6.5kg. Adooihhhh...teruih rasa menyesai tak follow. Hasil trip ini berjaya mendaratkan tenggiri, talang, kerapu dan belitung. Ni tak termasuk sekali cencaru yg penuh satu coleman hasil appollo. 
Tekong Sungai Dulang yg digunakan ialah tekong Abg Wan. Mau no?...hehehe...nanti dulu, bg settle trip aku ke sana dulu. Menurut dokor lg, ramai yg main casting umpan temenung (kembong). Umpan dicakuk kemas dengan 2-3 mata, kemudian dicast laju. Hasil pertarungan talang dan tenggiri memang puas hati. Walaupun trip jauh ke utara, namum penah lelah dibayar dengan hasil hasil terbaik. Tahniah Dokter.....Hg saja tak mau ajak aku sekali nohhh. 

p/s
1. Artikel ini adalah dari kepala aku, hasil penceritaan tuan dokter.
2. Terima kasih kepada tuan dokter yg sudi menghantar gambar dan memberikan info berguna hasil dari trip ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan