ads

Jumaat, 9 November 2012

02 di langkawi - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


Pengalaman Bercuti : Pengalaman Menarik <b>Di Langkawi</b> Episod 2

Posted: 09 Oct 2012 04:37 PM PDT

Tu dia. Bagi sesapo yang nak skodeng episod sebelum ni sampai mata keluar ketumbit, silo skodeng

Episod 1 : Bas Double Decker

Okey bebeh, kito sambung laie kisah percotian atok satu maso lalu. Sajo nak feeling kenangan terindah kekdahnya. Haritu atok berhenti takat mana ek?...ok2, takat didih tunggu kedatangan feri.

Memandangkan kami dah siap-siap tompah tiket awal-awal, so kami diberi kelebihan bertolak awai. Kalau nak ikutkan itu pestime tau atok naik feri. Haku ni manjang pestime ke kan. Masa masuk tu atok naik feri yang saiz sederhana yo. Dalam tu agak usang dan sompit sikitlah. Puas atok cover perut atok untuk masuk celah-celah tempat duduk hujung sekali. Nasib baik saiz pinggang atok 31 hinci setengah. Motep bagitau??
Jap2...haku kasi zoom 8 kali....
Pastukan, atok pun melayan perasaan dalam feri tu sambil pandang luar. Mulo-mulo atok nampak feri-feri kat pelabuhan tu. Pastu dah depan sikit atok nampak laut dan ombak. Hujung lagi depan atok dah nampak laut tu warna biru pekat. Atok takut laut. So, atok pun terus tak pandang luar tingkap lagi. Ngadap je seat depan muka aku tu. Layan punyo layan, akhirnya atok pun terlolap dibuai mimpi. Mimpi ker??
Sodar-sodar yo dari mimpi, atok bau masam. Atok syak mesti ado orang yang muntah dalam feri ni. Pastukan atok rasa leher atok dah tegang urat. Raso macam lamo sangat atok dalam feri tu. Tak silap atok sekitar 2 jam atok duduk dalam feri tu. Suasano yang senyap tadi dah macam hiruk sikit. Agaknya orang lain pun dah bangun dari tido. Pastu atok toleh la kat kawan-kawan yang lain. Masih lagi diulit mimpi sambil mulut masing-masing ternganga.
Atok laju-laju toleh ke luar tingkap. Air laut yang biru pekat tadi dah tukar warna hijau. Atok dikelilingi  kepulauan yang banyak dan nampak indah sekali. Raso macam di satu tempat yang lain. Macam kat Langkawi. Er...maksud atok, macam di sebuah tompek yang sangat indah macam alam kayangan. Sungguh cantik ciptaan Allah S.W.T....Bukan S.A.W ye MizzNani...opss...
Pastu atok nampak helang banyak sangat terbang kat situ. Tiba-tiba tak jauh dari situ atok nampak helang sangat besar!...Ooo...patotlah  tugu helang rupanya...Situ pun ado kapal-kapal mewah, feri-feri dan bot-bot kecil. Cantik sangat sampaikan atok tak dapat nak gambarkan camna...
Keluar-keluar je dari feri, masing-masing terus bersusun buat aksi wajib....posing...pose punya pose, pastu atok dan kawan-kawan ni tadi terus cari van sewa untuk ke destinasi yang seterusnya. Ke manakah ittew? Nantikan episod seterusnya....Papaiiii.......zzzzzzzzzzZzzzzzz...Kroihhhh......

psssst, nak habaq mai ni...Eqbal Zack blogger pemes tu like status fb atok tau....kau hado??*matiler, i riak

yang bawah komen tu Ucu atok...leh usha blog dia kat [SINI]

Episod 3 : Jumpa Mak Jemah

Apo2 Yolah: Pengalaman Bercuti : Tempat menarik <b>di Langkawi</b>

Posted: 07 Oct 2012 04:37 PM PDT

Tiber-tiber atok terimbas kembali saat percotian masa lalu. Feeling ombak rindu katanya. Percutian ke Langkawi. Maso tu atok naik bas. Dah lamo atok tak naik bas. Naik bas double decker. Itu pestime atok naik bas dua tingkat. Gayat tak gayat kata ko. Mula-mula tu takutla kan. Buatnya bas ko tu buat drift selekoh maut. Tak meninggal aku masa tu??
Ok fine. Atok naik bas ni bas double decker durian tunggal. Ke durian burung?. Ok fione, durian tunggal tu sebuah nama tempat di Melakau!  -__-'
Maso tu atok pergi Langkawi malam. Berjimba dongan rakan sekerja katanya. Atok naik bas ni sangat seleso dan sonyap sepanjang perjalanan. Cumo eh yang atok tak berkonan, dio pasang pendingin hawo kuek bona sampai mencucuk ke tulang hitam. Err...tulang kaler itam ko?...
Haaa...maso dalam bas tu, boleh dibilang dongan jari destinasi berhenti nak terkoncing bagai. Bas tu tak suko-suko berhenti. Yelah kalau sumo orang nak terkoncing setiap 1 kilometer perjalanan, alamat tahun 2020 baru ko sampai langkawi. Mano yang tak tahan tu, silo bawak pempers anak ko lebih.
Kami bertolak dari Terminal 1 somban jam 11 malam. Sampai yo di perhentian mana ntah atok dah lupo. Sahab perdano ko apo. Ke inspekter sahab. macam tulah. Perhentian kat kedah sana. Atok sampai subuh. Pastu solat mandi segalo, kami pun terus naik bas lompat-lompat tu. Ko tahu, atok gayat naik bas tu. Dio ado konduktor bas! Kali terakhir atok jumpo kondoktur bas maso atok sekolah rendah dulu. Rindu nak jumpo uncle kondukter. Kekdahnya.
Kat sana dia panggil sen tu kupang. Pakcik tu kata seringgit lima kupang. Atok ingat kan kupang yang sejenis haiwan laut eksotik tu. Ke namanya kepah?? Ok, malam-malam ni aku dah nyanyok. 
Ok, lepas tu bas tu berhenti kat pelabuhan feri kuala kedah. Itu pestime atok sampai sana tau. Maso tu ramai sangat orang beratur nak beli tiket ferari....tiket FERI...nasib baik kami dah siap booking tiket awai2. So tips untuk ecah kalau tak mau beratur beli tiket, sila booking awai2 na....
Nak tahu kisah selanjutnya?.....ha nantikan episod akan datang yo.....atok nampak bantal polok yo ni...papaiiii.....zzzzzzzzzzzz......kroihhhhhhhh..

Episod 2 : Naik Feri

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved