Jumaat, 14 Disember 2012

02 di langkawi - Google Blog Search

02 di langkawi - Google Blog Search


3,000 Pengakap Berkampung <b>Di Langkawi</b> | MyNewsHub

Posted: 11 Dec 2012 10:35 PM PST

KUALA LUMPUR – Seramai 3,000 pengakap dari dalam dan luar negara termasuk Indonesia, Pakistan, Seri Lanka dan Belanda akan berkampung selama enam hari di Langkawi, Kedah bermula 12 Disember ini.

Unit Komunikasi Korporat Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA) melalui satu kenyataan memberitahu, perkampungan itu bersempena program `1Malaysia Langkawi Geopark Maritime International Scout Jam-Moot' sehingga 17 Disember 2013.

"Program yang menghimpunkan lebih 3,000 pengakap Malaysia dan luar negara ini julung kali diadakan di Malaysia.

"Tema program hasil kerjasama Pengakap Kelana Seri Angkasa dan LADA ini adalah Geopark, Maritim dan Pelancongan (Jambori Sambil Melancong)," kata kenyataan itu hari ini.

Menurut kenyataan itu, program berkenaan dijadual dirasmikan oleh Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan pada 14 Disember ini di perkarangan Parkir B Oriental Village.

Kata kenyataan itu, majlis perasmian akan turut dihadiri Ketua Pengakap Negara, Datuk Seri Dr. Shafie Mohd. Salleh dan Ketua Pegawai Eksekutif LADA, Tan Sri Khalid Ramli.

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Tiada ulasan:

Catat Ulasan