Isnin, 24 Disember 2012

02 di sik - Google Blog Search

02 di sik - Google Blog Search


AOR Night Drive: <b>Sik</b> Tikit - That&#39;s The Ticket [Demos]

Posted: 24 Dec 2012 08:03 AM PST


PaĆ­s: Estados Unidos
Estilo: Hard Rock/Glam
Ano: 1987

Tracklist:

01. Bondage
02. Top of the Rock
03. Sweet of the Pain
04. Never Let It Out
05. Pray For You
06. Sleaze
07. Ride The Rod
08. Dancin' With Dynamite
09. Got 'Em

http://rapidshare.com/files/793638256/Sik%20Tikit%20-%20That_s%20The%20Ticket%20(1987).rar

Khatib Merangkap Imam dan Pengerusi Masjid <b>di Sik</b> Baca Khutbah <b>...</b>

Posted: 23 Dec 2012 11:40 PM PST

Apabila dikatakan bahawa AMANAT HAJI HADI adalah pemecah belah masyarakat Islam dengan menjadikan golongan yang enggan mengiktiraf atau menyokong PAS sebagai mangsa, puak-puak yang membelanya segera menyatakan bahawa amanat tersebut tidak ada salah dan cacat celanya. Bahkan di dalam amanat berkenaan, tidak pula ia dirujukkan terus kepada UMNO, sebaliknya para penyokong PAS tergelak-gelak sambil menyatakan, UMNO yang terlebih perasan. 

21 Disember lalu, bertempat di Masjid Pekan Sik, khatib yang merupakan imam dan pengerusi jawatankuasa masjid tersebut, Ahmad bin Hussin telah mengulangi perangai ahli-ahli PAS yang cukup suka menghentam UMNO dan terbawa-bawa dalam fahamannya bahawa politik dan Islam tidak boleh dipisahkan. 

Dalam khutbah yang dibacakan tanpa menggunakan teks Majlis Agama Islam Kedah, Ahmad Hussin menyatakan kepada jemaah bahawa UMNO terlalu menumpukan perhatian kepada dunia dan meninggalkan akhirat. Ahmad Hussin juga menyatakan, slogan UMNO iaitu 'HIDUP MELAYU' tidak sesuai dengan Islam kerana bangsa lain yang beragama Islam tidak akan memekik slogan tersebut sebaliknya akan menyebut HIDUP ISLAM atau ALLAHUAKBAR.

Walaupun tidak lagi berpegang secara terus kepada AMANAT HAJI HADI, Abdullah Hussin yang merupakan sebahagian daripada orang PAS yang ada jawatan di masjid-masjid seluruh Kedah, masih kekal beranggapan bahawa PAS lebih Islam dari mana-mana kumpulan di Malaysia. 

Puak-puak PAS sebenarnya sangat suka mengambil kesempatan daripada perhimpunan umat Islam mingguan di masjid untuk memanjangkan langkah dan fahaman politik mereka sekalipun sebahagian besar daripada mereka LANGSUNG TIDAK FAHAM apa yang dimaksudkan dengan politik di dalam Islam, sebaliknya dengan menyamar sebagai orang lain menerusi serban, janggut, dan keahlian PAS, mereka sentiasa beranggapan, mereka lebih mendahului orang lain dalam pengetahuan agama Islam. 

Kalau nak harapkan masa kempen dan ceramah, yang akan mendengar dan percaya hanyalah puak-puak PAS sahaja. Justeru, Solat Jumaat dilihat sebagai medan terbaik untuk puak-puak PAS mendapatkan undi tambahan daripada jemaah. Apabila diberitahu bahawa tindakan mereka itu keterlaluan dan melampau, kebanyakan puak PAS akan segera menangkis dan menyanggah kononnya tindakan mereka itu adalah sejajar dengan ajaran agama Islam. 

Antara syarat-syarat utama Khutbah Jumaat ialah menyatupadukan umat Islam dan memberikan pengajaran atau tazkirah yang baik dengan bersandarkan kepada ayat-ayat al Quran, serta hadis Rasulullah s.a.w. 

Puak PAS memang menggunakan apa yang disyaratkan di dalam syarat khutbah Jumaat. Bagaimanapun, mereka membuat sedikit pindaan dengan menghalakan segala kesalahan kepada puak yang mereka tentang dan sentiasa membela diri sendiri dengan menyatakan apa-apa sahaja yang dilakukan oleh PAS adalah sejajar dengan ajaran Rasulullah s.a.w. 

Tindakan Ahmad Hussin itu sebenarnya tidak mendatangkan kebaikan memandangkan kebanyakan orang yang faham agama akan tahu, bahawa khutbah sebegitu sebenarnya hanya dicipta oleh mereka yang sempit akal fikiran serta jumud ilmu agamanya. Islam tidak akan makmur dengan kecaman terhadap mana-mana kelompok menerusi khutbah Jumaat, bahkan lebih ramai yang akan menjauhi surau serta masjid kerana beranggapan orang seperti Ahmad Hussin lebih gemar menjatuhkan hukum berbanding menyatupadukan umat Islam. 

Pengaruh AMANAT HAJI HADI kelihatan sangat jelas menerusi tindakan dan kelakuan Ahmad Hussin mahupun mana-mana orang PAS yang menjawat jawatan imam, khatib mahupun pengerusi masjid. Puak-puak ini seringkali berebut-rebut untuk menduduki mana-mana jawatan penting di masjid dan surau. Bagi mereka, merekalah yang paling layak menduduki jawatan tersebut. Seandainya ada individu lain yang dikenalpasti bukan menyokong PAS, tingkah laku yang mereka akan tunjukkan, amat menjijikkan. Mereka tidak sahaja memulaukan masjid dan surau tersebut, bahkan mereka sanggup untuk mendirikan solat jemaah secara berasingan kerana pada anggapan mereka, solat di belakang orang yang tidak menyokong PAS apatah lagi menyokong UMNO, tidak begitu afdal, malah tidak sah!

Bukan tidak ada dari kalangan PAS yang mempunyai pengetahuan agama yang mencukupi, tetapi kebanyakan daripada mereka lebih cenderung untuk menyalahgunakan pengetahuan agama itu untuk perjuangan sempit PAS. Dek kerana itulah, dari semasa ke semasa, mereka akan mempotretkan PAS sebagai Islam dan Islam tidak boleh dipisahkan dengan PAS!

Ahmad Hussin, Imam merangkap Khatib dan Pengerusi Masjid Pekan Sik, seharusnya menjelaskan tentang khutbah Jumaat yang dibaca dari otaknya itu!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan