ads

Selasa, 7 Februari 2012

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


MerbokOnline: 3000 Sertai Sambutan Maulidur Rasul <b>Di Merbok</b>.

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST


MERBOK - lebih dari 3,000 umat Islam dari pelbagai lapisan berkumpul bersama Ketua UMNO Bahagian yang juga Penyelaras Parlimen Merbok, Dato' Hj. Tajul Urus Mat Zain  untuk menyertai perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul 1433H, peringkat Parlimen Merbok, semalam.Perarakan yang bermula dari perkarangan Sekolah Menengah Kebangsaan Merbok itu berarak sejauh kira-kira 2 kilometer menuju ke Masjid Merbok.Lebih menarik, orang ramai yang berada di tepi jalan sepanjang laluan perarakan juga turut tidak melepaskan peluang menyertai perarakan itu.

Di Masjid Merbok, sambutan turut diserikan dengan alunan merdu bacaan Al-Quran oleh adik Khairul Hakimi Mohd Fadli yang merupakan johan tilawah KAFA Negeri Kedah.
Ceramah sempena Maulidur Rasul juga turut disampaikan oleh Ustaz Suhaimi Shuib dari Jabatan Hal Ehwal Khas(JASA).

Dalam ucapannya, Dato' Hj. Tajul Urus mengingatkan tentang sejarah perjuangan Rasulullah S.A.W yang perlu dihayati dan diteruskan.Katanya umat Islam harus sedar dari sikap tak ambil kisah terhadap ancaman-ancaman yang dihadapi oleh ummah pada masa kini. Antaranya dakyah pemurtadan, pengliberal akidah, penghalalan seks songsang,bebas, dasar pemencilan ummah dan pencabulan teras ummah secara sistematik oleh kaum kuffar yang dibantu oleh golongan munafik.
Bahaya ancaman ini katanya memang tidak nampak pada masa sekarang kerana kita dikaburi oleh kepura-puraan mereka.Namun apa yang ada dalam hati mereka, sentiasa ingin menghancurkan umat Islam dan tidak akan puas selagi umat Islam masih menguasai pemerintahan.Dengan perancangan serta bantuan dari pihak luar mereka berselindung di sebalik ketelusan dan hak asasi serta akan mencari segenap kelemahan ummah untuk diperalatkan.

Beliau yang diminta mengulas berkenaan sambutan itu kemudian berkata, apa yang dilihat hari ini merupakan menifestasi kesedaran umat Islam khususnya orang melayu untuk bersatu dalam konteks menghadapi cabaran-cabaran yang dihadapi  oleh umat Islam hari ini khususnya di Malaysia dimana menurutnya gerakan-gerakan anti Islam semakin berleluasa.


Menurutnya jumlah melebihi angka 3,000 yang menghadiri program itu melepasi jangkaan awal iaitu seramai 2,000 orang.

02 di lunas kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di lunas kedah - Google Blog Search


BERSAMA KETUA AMK <b>KEDAH</b> GEMPUR KUBU UMNO <b>DI</b> DUN <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2012 11:30 PM PST

AMK PADANG SERAI bersama KETUA AMK KEDAH AZMAN NASRUDIN turun ke kawasan 'hitam'TAMAN SAGA di dalam kawasan KG KELADI .Kawasan ini di kartegorikan sebagai kawasan 'HITAM' oleh PARTI KEADILAN RAKYAT,ia berikutan peti undi tersebut gagal di menangi PKR bermula pru 10 sehingga pru 12.Komposisi penduduk majoriti MELAYU dan kebanyakkannya SALURAN 1 dan 2.Kali ini UMNO KG KELADI pastinya tidak tidur lena dengan perkembangan serta program 'GEMPUR TAMAN SAGA' yang diadakan hari ini.

Jutaan terima kasih kepada AMK PADANG SERAI dan rakan2 yang turut membantu di dalam menjayakan program tersebut.

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


Mengapa MB Ku Buat Kejutan Lagi <b>Di Negeri Kedah</b> Darul Aman <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2012 05:17 PM PST


KUALA LUMPUR, 18 Jan: Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak ternyata seorang pemimpin yang berintegriti sehingga menjadikan pendapatan negeri itu meningkat berkali ganda berbanding semasa Kedah berada di bawah BN dulu.

Disebabkan kebolehan dan kejujuran Azizan dalam mentadbir negeri, hasil balak di Kedah sahaja mencatatkan keuntungan berkali ganda, apabila ia ditangani dengan baik, sejajar dengan amanah yang diserahkan kepadanya.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, walaupun Azizan seorang ustaz yang diragui kebolehannya untuk menjadi pemimpin oleh sesetengah pihak khususnya Umno BN, tetapi beliau kini ternyata seorang yang berkebolehan dan berintegriti.

 
Menurutnya, setelah Azizan menjadi Menteri Besar Kedah, semua pihak telah tahu hasil balak di Kedah telah meningkat sehingga menyebabkan semua pihak tertanya-tanya ke mana perginya hasil balak semasa BN memerintah Kedah dulu.

"Semasa Umno BN perintah Kedah dulu, nampaknya balak dinilai dengan harga RM1,000 untuk satu ekar, tetapi setelah Datuk Seri Azizan menjadi menteri besar, satu ekar balak dinilai dengan harga RM19,000.

"Keluasannya sama, jadi mana perginya RM18,000 lagi semasa Umno BN memerintah Kedah dulu?" tanya beliau sinis sebagai mengulas perkembangan memberangsangkan bagi ekonomi Kedah setelah berada di bawah pemerintahan PAS atau Pakatan Rakyat.

Menurut beliau, dengan perkembangan yang memerangsangkan itu, kini semua pihak boleh menilai betapa berbezanya sesebuah kerajaan itu apabila ia dipimpin oleh seseorang yang berpegang kuat dengan ajaran Islam dan bersikap jujur, berbanding mereka yang dikatakan bijak dalam memimpin tetapi tidak jujur, penuh rasuah dan sering melakukan penyalahgunaan kuasa.

Ketika berucap pada acara Ucapan Penggulungan Pimpinan pada Konvensyen Pakatan Rakyat Ke-3 di Stadium Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah di Alor Setar, Kedah, Sabtu lalu, beliau turut menyebut perkara itu dan disambut tepukan gemuruh daripada lebih 2,000 perwakilan.

Katanya, dengan peningkatan hasil negeri yang sedemikian tinggi, Azizan ternyata telah berkemampuan mematikan dakwaan tidak berasas pihak-pihak tertentu selama ini yang kononnya golongan agama, ustaz atau ulama tidak boleh menjadi pemimpin kerajaan.

"Malah dengan peningkatan hasil negeri setelah Kedah berada di bawah kepimpinan Datuk Seri Azizan, rakyat Kedah ternyata turut berbangga kerana akan dapat dibela dengan lebih menyeluruh berbanding semasa Kedah berada di bawah BN dulu yang hanya memberikan bantuan kepada kroni-kroni pemimpin parti itu sahaja," tegasnya yang juga Ketua Umum PKR.

Manakala dalam satu kenyataan, Datuk Seri Azizan berkata, Kerajaan Kedah di bawah Pakatan Rakyat telah berjaya meningkatkan hasil balak hampir 205 peratus berbanding hasil yang dikutip oleh BN semasa pemerintahan mereka sebelum ini.





Harakahdaily pada 3 Januari lalu melaporkan Azizan berkata, pencapaian memberansangkan itu berlaku hasil dari sistem tender terbuka yang dilaksanakan oleh kerajaan di bawah Pakatan Rakyat yang berjaya memberi pulangan menggalakkan kepada negeri.

"Sistem tender terbuka yang diperkenalkan memberi pulangan positif kepada kerajaan dan rakyat negeri ini. Pada tahun 2008 yang lalu semasa pengambilalihan kuasa pentadbiran, hasil pungutan balak hanyalah sebanyak RM35 juta. Ia meningkat kemudiannya kepada RM39 juta pada tahun 2009 yang lalu.

"Namun begitu pada tahun 2010 hasilnya premium balak berjaya mencecah sehingga RM50 juta," ujarnya yang juga Pesuruhjaya PAS Kedah.

Beliau berkata, hasil ketelusan dan sistem tender terbuka yang menjadi polisi kepada Kerajaan Kedah turut membuktikan bahawa gejala rasuah dan kronisme dapat dielakkan.

Sebelum ini Ketua Audit Negara telah melaporkan Kedah berjaya meningkatkan pendapatan dari hasil balak sebanyak 205 peratus pada tahun 2010 jika dibandingkan dengan tahun sebelum 2008 semasa pemerintahan BN dengan mendapat pulangan dalam lingkungan RM8 juta sahaja.


KUALA LUMPUR, 18 Jan: Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak ternyata seorang pemimpin yang berintegriti sehingga menjadikan pendapatan negeri itu meningkat berkali ganda berbanding semasa Kedah berada di bawah BN dulu.

Disebabkan kebolehan dan kejujuran Azizan dalam mentadbir negeri, hasil balak di Kedah sahaja mencatatkan keuntungan berkali ganda, apabila ia ditangani dengan baik, sejajar dengan amanah yang diserahkan kepadanya.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, walaupun Azizan seorang ustaz yang diragui kebolehannya untuk menjadi pemimpin oleh sesetengah pihak khususnya Umno BN, tetapi beliau kini ternyata seorang yang berkebolehan dan berintegriti.

 
Menurutnya, setelah Azizan menjadi Menteri Besar Kedah, semua pihak telah tahu hasil balak di Kedah telah meningkat sehingga menyebabkan semua pihak tertanya-tanya ke mana perginya hasil balak semasa BN memerintah Kedah dulu.

"Semasa Umno BN perintah Kedah dulu, nampaknya balak dinilai dengan harga RM1,000 untuk satu ekar, tetapi setelah Datuk Seri Azizan menjadi menteri besar, satu ekar balak dinilai dengan harga RM19,000.

"Keluasannya sama, jadi mana perginya RM18,000 lagi semasa Umno BN memerintah Kedah dulu?" tanya beliau sinis sebagai mengulas perkembangan memberangsangkan bagi ekonomi Kedah setelah berada di bawah pemerintahan PAS atau Pakatan Rakyat.

Menurut beliau, dengan perkembangan yang memerangsangkan itu, kini semua pihak boleh menilai betapa berbezanya sesebuah kerajaan itu apabila ia dipimpin oleh seseorang yang berpegang kuat dengan ajaran Islam dan bersikap jujur, berbanding mereka yang dikatakan bijak dalam memimpin tetapi tidak jujur, penuh rasuah dan sering melakukan penyalahgunaan kuasa.

Ketika berucap pada acara Ucapan Penggulungan Pimpinan pada Konvensyen Pakatan Rakyat Ke-3 di Stadium Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah di Alor Setar, Kedah, Sabtu lalu, beliau turut menyebut perkara itu dan disambut tepukan gemuruh daripada lebih 2,000 perwakilan.

Katanya, dengan peningkatan hasil negeri yang sedemikian tinggi, Azizan ternyata telah berkemampuan mematikan dakwaan tidak berasas pihak-pihak tertentu selama ini yang kononnya golongan agama, ustaz atau ulama tidak boleh menjadi pemimpin kerajaan.

"Malah dengan peningkatan hasil negeri setelah Kedah berada di bawah kepimpinan Datuk Seri Azizan, rakyat Kedah ternyata turut berbangga kerana akan dapat dibela dengan lebih menyeluruh berbanding semasa Kedah berada di bawah BN dulu yang hanya memberikan bantuan kepada kroni-kroni pemimpin parti itu sahaja," tegasnya yang juga Ketua Umum PKR.

Manakala dalam satu kenyataan, Datuk Seri Azizan berkata, Kerajaan Kedah di bawah Pakatan Rakyat telah berjaya meningkatkan hasil balak hampir 205 peratus berbanding hasil yang dikutip oleh BN semasa pemerintahan mereka sebelum ini.





Harakahdaily pada 3 Januari lalu melaporkan Azizan berkata, pencapaian memberansangkan itu berlaku hasil dari sistem tender terbuka yang dilaksanakan oleh kerajaan di bawah Pakatan Rakyat yang berjaya memberi pulangan menggalakkan kepada negeri.

"Sistem tender terbuka yang diperkenalkan memberi pulangan positif kepada kerajaan dan rakyat negeri ini. Pada tahun 2008 yang lalu semasa pengambilalihan kuasa pentadbiran, hasil pungutan balak hanyalah sebanyak RM35 juta. Ia meningkat kemudiannya kepada RM39 juta pada tahun 2009 yang lalu.

"Namun begitu pada tahun 2010 hasilnya premium balak berjaya mencecah sehingga RM50 juta," ujarnya yang juga Pesuruhjaya PAS Kedah.

Beliau berkata, hasil ketelusan dan sistem tender terbuka yang menjadi polisi kepada Kerajaan Kedah turut membuktikan bahawa gejala rasuah dan kronisme dapat dielakkan.

Sebelum ini Ketua Audit Negara telah melaporkan Kedah berjaya meningkatkan pendapatan dari hasil balak sebanyak 205 peratus pada tahun 2010 jika dibandingkan dengan tahun sebelum 2008 semasa pemerintahan BN dengan mendapat pulangan dalam lingkungan RM8 juta sahaja.

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


Ulat Ratus Serang Sawah <b>Di Kubang Pasu</b>

Posted: 05 Feb 2012 03:37 AM PST

JITRA – Sejenis ulat dikenali sebagai ulat ratus di kalangan pesawah telah menyerang lebih 200 hektar sawah di daerah Kubang Pasu sejak sebulan lalu menyebabkan kerugian lebih RM150,000.

Serangan ulat terbabit atau nama saintifiknya 'spodoptera mauritia' membabitkan kawasan milik lebih 100 pesawah.

Ulat ratus itu kebiasaannya menyerang daun pokok padi dan kemudian melarat ke tangkai buah menyebabkan batang pokok padi patah dan tidak boleh dituai.

Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Mohd Johari Baharum, berkata ulat ratus juga dikenali sebagai ulat kerbau berasal dari sejenis kupu-kupu yang membiak dengan cepat mengancam sawah padi. – BERNAMA

SBPI <b>Kubang Pasu</b> Sekolah Berprestasi Tinggi

Posted: 03 Feb 2012 08:28 PM PST

Tahniah Buat Sekolah aku dulu yakni SBPI Kubang Pasu Kerana di anugerahkan sebagai Sekolah Berprestasi Tinggi !! Aku adalah Pelajar batch pertama yang mengambil SPM di sekolah itu. Nama Batch Kami First Batch of Integrated (FBI).

Tahniah Buat semua Pengetua, Guru-guru, Bekas-bekas guru, Bekas-bekas pelajar, Pelajar  dan semua warga SBPI Kubang Pasu, Kedah.

 Golongan pendidik yang terawal.

Berikut adalah senarai Sekolah Berprestasi Tinggi:

Sekolah Menengah Imtiaz, Terengganu; Sekolah Menengah Kebangsaan Jalan Empat, Selangor; Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Perak; Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Gombak, Selangor; Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Kubang Pasu, Kedah; Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Pekan, Pahang; Sekolah Menengah Sains Alam Shah, Kuala Lumpur; Sekolah Menengah Sains Tengku Muhammad Faris Petra, Kelantan; Sekolah Menengah Sains Miri, Sarawak; Sekolah Menengah Sains Seri Puteri, Kuala Lumpur; Sekolah Menengah Sains Selangor, Kuala Lumpur; Sekolah Menengah Sains Tengku Abdullah, Pahang dan Sekolah Menengah Sains Muar, Johor;

BHarian

Aku dapat tahu berita ini daripada status salah seorang guru biologi aku, Cikgu Zahrul Fuad.

"the ones that love us, never really leave us "

About the author

wrote 549 articles on this blog.

Founder of Sjiehan.com. Engineering student.

cer citer: Ulat Ratus Serang Sawah <b>Di Kubang Pasu</b>

Posted: 01 Feb 2012 08:30 AM PST


 inilah ulat yang menyerang sawah di Kubang Pasu
JITRA – Sejenis ulat dikenali sebagai ulat ratus di kalangan pesawah telah menyerang lebih 200 hektar sawah di daerah Kubang Pasu sejak sebulan lalu menyebabkan kerugian lebih RM150,000.

Serangan ulat terbabit atau nama saintifiknya 'spodoptera mauritia' membabitkan kawasan milik lebih 100 pesawah.

Ulat ratus itu kebiasaannya menyerang daun pokok padi dan kemudian melarat ke tangkai buah menyebabkan batang pokok padi patah dan tidak boleh dituai.

Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Mohd Johari Baharum, berkata ulat ratus juga dikenali sebagai ulat kerbau berasal dari sejenis kupu-kupu yang membiak dengan cepat mengancam sawah padi. – BERNAMA

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2012 01:12 PM PST

URL Sumber Asal :-

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) telah dibuka <b>di Kodiang</b>, Kedah <b>...</b>

Posted: 06 Dec 2011 04:09 PM PST

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) kini telah dibuka di Kodiang, Kedah. Jadi orang orang sana boleh la beli barang kat situ. Harga..ntah la? Dalam TV dok kata harga berpatutan la..harga murah laa...tapi dalam TV bukan boleh percaya sangat. Jadi jalan terbaik, kalau ada masa boleh la pergi dan beli sendiri. Kemudian buat penilaian sendiri. Selamat membeli belah di KR1M Kodiang :)

Full content generated by Get Full RSS.

KedahLanie.info: Jika <b>di KODIANG</b> pun dah ada POLIS Samseng <b>...</b>

Posted: 26 Sep 2011 06:31 PM PDT

Dipukul polis kerana sampah


JITRA - Seorang pekerja syarikat pembersihan sisa pepejal di sini mendakwa dipukul lima lelaki dipercayai anggota polis hanya disebabkan tegurannya ke atas salah seorang lelaki terbabit yang tidak membuang sampah ke dalam tong di Taman Bahagia, Kodiang dekat sini Sabtu lalu.

Mangsa, Mohd. Ridzuan Mohd. Noor, 23, memberitahu, kejadian berlaku ketika dia membuat kerja pembersihan di taman perumahan tersebut sebelum didatangi salah seorang lelaki yang membuang sampah di luar tong.

Katanya, dia kemudian meminta lelaki berusia awal 50-an itu membuang sampah ke dalam tong yang disediakan, namun sebaliknya dia diherdik dalam kejadian kira-kira pukul 11.20 pagi itu.

"Lelaki itu menengking dengan berkata, hang siapa, dan saya memberitahu saya ditugaskan untuk membersihkan kawasan tersebut.

"Lelaki itu masih tidak berpuas hati dan memberitahu, hang tidak tahu aku siapa, kalau ada pistol aku tembak hang," ceritanya kepada pemberita di sini semalam.

Tambahnya, lelaki terbabit yang berpakaian preman kemudian berlalu, namun datang semula ke kawasan itu kira-kira 30 minit kemudian bersama empat lagi rakannya.

"Setiba di situ mereka mengepak tangan dan menendang saya sehingga jatuh. Mereka kemudian menggari tangan saya. Selepas itu mereka menyepak muka, perut dan belakang badan," dakwanya yang tidak dapat berbuat apa-apa kerana tangan digari.

Mohd. Ridzuan memberitahu, dia kemudian dibawa ke Balai Polis Kodiang sebelum sekali lagi dibelasah oleh mereka dan selepas itu mengurungnya di dalam lokap.

http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0927&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.htm

Full content generated by Get Full RSS.

Datuk Dr Adi Taha Meninggal Dunia

Posted: 03 Feb 2012 11:16 PM PST

Bekas Ketua Pengarah Jabatan Muzium Malaysia (JMM), Datuk Dr Adi Taha meninggal dunia akibat kanser di kediamannya di sini awal pagi Sabtu.

Menurut anaknya, Adzimah Adi, 30, bapanya meninggal dunia kira-kira 2.40 pagi. Jenazah kini berada di No 1, Lorong Ayer Leleh 2, Ayer Panas, Setapak.

Ketika dihubungi Bernama, Adzimah berkata jenazah dijangka dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Titiwangsa sebelum atau selepas waktu Zohor.

Allahyarham yang dilahirkan pada 3 Ogos 1951 di Kodiang, Kedah, meninggalkan balu Datin Wan Aminah Wan Yusof serta enam anak.

Arwah berkhidmat sebagai Ketua Pengarah JMM dari 2002 hingga 2007.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Dr Rais Yatim, antara yang terawal menziarahi jenazah, menyifatkan arwah sebagai seorang pelopor permuziuman di negara yang banyak membuat penyelidikan mengenai peninggalan manusia prasejarah, tamadun Lembah Bujang dan adat.

"Doktor Adi juga banyak membantu dalam usaha mewujudkan Muzium Adat di Jelebu, Negeri Sembilan.

"Kehilangan beliau akan dirasai dalam kalangan akademia warisan dan budaya," kata Rais.

BERNAMA

Related posts:

  1. Datuk Ir. Haji Yahaya Ahmad Meninggal Dunia
  2. Syed Ahmad Meninggal Dunia | Seniman Negara 1995 Meninggal Dunia
  3. Datuk Arifin Jaka Meninggal Dunia
  4. Datuk Awang Jabar Bekas Ahli Parlimen Dungun Maut Kemalangan
  5. Lagi Mangsa Penipuan 'projek muzium PDRM' Tampil Buat Laporan
  6. Azizi Abdullah Meninggal Dunia
  7. Adik Khairul Fahmi Che Mat Meninggal
  8. Roslee Ramlee | Pemain Bola sepak Era 80-an Meninggal
  9. Shamrin Fotograf Meninggal Dunia
  10. Bekas Polis Maut Jatuh Bangunan | Elak Dicekup JAWI
Full content generated by Get Full RSS.

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


Kedah Ke KL: Eksklusif!! Video Pemuda Pas mengamuk <b>di Baling</b>!

Posted: 25 Jan 2012 01:45 AM PST

video ini menunjukkan sekumpulan pemuda Pas sedang memecahkan batu tanda markas Pas. Kejadian ini terjadi di Dun Kupang, Baling, Kedah. Paling hebat apabila kejadian ini berlaku betul-betul dihadapan markas Pas.

Inilah akibatnya bila janji ahli parlimen hanya pakai air liur. janji pelbagai benda, bila menang habuk pun tarak!


Published with Blogger-droid v2.0.2

House PK: CILI KASI TARUK! AZEEZ BUAT HAL <b>DI BALING</b> <b>...</b>

Posted: 23 Jan 2012 09:55 PM PST

Hari ini aku nak ceritakan pasal Azeez Baling atau dahulu dikenali sebagai Azeez Rempit. Siapa tak kenal brader Azeez ni kan? Asal saja rakyat Malaysai kita di perantauan menghadapi masalah atau bala bencana, dia ni la orang pertama akan menyiapkan diri untuk kesana dan membantu mereka.

Itu kisah dia menjaga kebajikan rakyat Malaysia di perantauan la, sampaikan dah ada cerita-cerita yang mengatakan mengapa Azeez lebihkan orang luar dari orang di tempat atau Parlimen yang dia menjadi penyelarasnya! Mari aku ceritakan apa yang aku tahu pasal Azeez ni kat Baling.

Tahukah korang Azeez telah menjaga Baling dari awal lagi sejak dia kalah di tangan Taib Azamuddin dulu? Daripada seorang yang tidak disukai dulu, Azeez berkorban wang dan ringgit serta masa dan tenaga untuk menjaga penduduk di Parlimen Baling ni, akhirnya dia berjaya juga menambat hati penduduk di sini.

Ini bukan soal duit, tapi manusia menilai segala pengorbanan yang dilakukan oleh seorang manusia yang lain. Kalau aku nak cerita pasal kebaikan Azeez kat Baling ni memang banyak la, nanti korang kata Azeez bayar aku pulak! Cerita banyak tak mau, sekarang aku nak tunjukkan pada korang apa yang terbaru Azeez buat kat Baling ni, ini petikan dari blog McTheory:

Gambar dibawah ini adalah gambar rumah rakyat, pemberian percuma kepada rakyat yang memerlukan dari Yayasan Pembangunan Rakyat Baling, ianya hak milik penuh Datuk Azeez. Maknanya sumber Yayasan tersebut datang dari duit poket dan usaha Datuk Azeez sendiri tanpa dibantu oleh mana-mana pihak.







Bukan sebuah yang Datuk Azeez buat, ada 47 buah rumah lagi akan diberikan kepada yang memerlukan. Ini bukan janji pilihanraya, ini adalah usaha untuk membantu rakyat Baling. Sedih melihat rakyat Baling terkapai-kapai mencari perlindungan.

Di mana agaknya ahli parlimen Baling, ketika rakyatnya sedang susah?

Ini hanya satu usaha dari Datuk Azeez, banyak lagi yang beliau lakukan untuk membantu penduduk Baling. Kalau nak cari ahli parlimen, cari yang macam ni, bukan cari yang hanya pandai cakap semata, kerja haram taktau buat.

UMNO Baling, UMNO Kuala Kedah, UMNO Padang Terap, UMNO Merbuk dan lain-lain dah bergerak, UMNO Jerai, UMNO Sungai Petani, UMNO Bandar Baharu dan UMNO Pokok Sena sampai bila nak tidoq? Tak teringin nak menang ka? Artikel penuh baca disini

Aku dah sampaikan apa yang benar! Wahai rakyat Baling, korang nilaikan la sendiri. Korang sendiri boleh nilaikan hati budi Azeez berbanding dengan wakil Parlimen kamu sendiri, bukanlah niat aku nak kutuk Ustaz Taib, tapi kita kena akui sumbangan Azeez di BALING!

Seperti mana kita semua tahu, awal 70an dulu Anwar gunakan Baling untuk raih populariti, PAS gunakan isu Memali yang juga dalam Baling ni untuk raih simpati, last-last depa sebat DUIT TABUNG MEMALI! Setelah macam-macam berlaku disana, hari ini ada seorang hamba Allah bernama Azeez yang cuba sedaya upaya dia menolong orang Baling.

Selama ini segala bantuan dia di Baling ni pun tak pernah dia nak bagitau orang pun, ini pun aku dapat melalui kawan blogger McTheory dan setelah beberapa rakan lain yang telah turun kesana. Aku akan cuba membawakan berita dari Baling seberapa kerap yang mungkin.

Bukan apa, just nak bagi korang nilaikan sendiri apa yang telah Azeez buat disini. Cukuplah buat masa ini, nanti aku sambung lagi ok!

Calun Presiden <b>di baling</b> tepung ~ relevan sokmo

Posted: 03 Feb 2012 01:00 AM PST

* SEORANG wanita yang identitinya dikenali sebagai Claire Seguin (kanan) membaling tepung ke arah Francois Hollande di Paris kelmarin. 

PARIS - Seorang wanita yang mendakwa dia diawasi polis dan nyawanya juga terancam bertindak mencurahkan tepung gandum ke atas calon utama pilihan raya Presiden Perancis kempen beliau di sini kelmarin.

Wanita berkenaan yang memperkenalkan diri di hadapan kamera televisyen sebagai Claire Seguin, 45, berlari ke atas podium tempat calon Presiden daripada Parti Sosialis, Francois Hollande yang berdiri untuk menandatangani 'kontrak sosial' sebagai simbolik sokongan beliau terhadap dasar perumahan untuk semua rakyat.

Hollande yang kini mendahului populariti Presiden Nicolas Sarkozy kekal tenang sepanjang insiden tersebut walaupun kaca mata, rambut dan pakaiannya dilitupi tepung gandum.

Beliau tetap meneruskan agendanya untuk bercakap mengenai pembaharuan dalam dasar perumahan negara selepas peristiwa memalukan itu berlaku.

Beberapa pegawai peribadinya kemudian menangkap Seguin dan menyerahkan wanita itu kepada polis.

Seorang anggota polis mengesahkan bahawa Sequin yang kini ditahan polis, membawa empat kilogram tepung gandum ketika kejadian.

Dia dipercayai bertindak demikian selepas menuduh ada pihak dalam Parti Sosialis cuba membunuhnya.- Agensi

* Sumber

02 di jitra - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


Pelajar POLIMAS maut dalam kemalangan <b>di Jitra</b> |

Posted: 07 Feb 2012 01:38 AM PST

JITRA: Seorang pelajar Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah (POLIMAS) maut selepas motosikal yang ditungganginya merempuh sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya dan kemudian dilanggar sebuah pikap di Kilometer 34.5 Lebuhraya Utara Selatan, hari ini.

Pelajar POLIMAS maut dalam kemalangan <b>di Jitra</b> | Berita Harian net

Posted: 07 Feb 2012 02:29 AM PST

JITRA: Seorang pelajar Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah (POLIMAS) maut selepas motosikal yang ditungganginya merempuh sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya dan kemudian dilanggar sebuah pikap di Kilometer 34.5 JITRA: Seorang pelajar Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah (POLIMAS) maut selepas motosikal yang ditungganginya merempuh sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya dan kemudian dilanggar sebuah pikap di Kilometer 34.5 Lebuhraya Utara Selatan, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Ibrahim Mohd Yusuf, berkata kemalangan itu berlaku pada jam 9.12 pagi semasa pelajar terbabit, Muhamad Izam Azhar Khairuddin, 20, yang menuju ke arah utara dipercayai leka melihat lori pasir dari arah bertentangan lalu terbabas ke tepi jalan.

"Mangsa tidak menyedari terdapat sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya di hadapannya lalu merempuh kenderaan berkenaan mengakibatkan mangsa terjatuh ke kiri jalan sebelum dilanggar pikap yang lalu di lorong itu," katanya di sini, hari ini.

Beliau berkata, Muhamad Izam Azhar meninggal dunia di tempat kemalangan kerana mengalami cedera parah dan mayatnya dihantar ke Hospital Jitra untuk dibedah siasat.

Ibu saudara mangsa, Aishah Ibrahim, 50, berkata anak saudaranya yang mengambil jurusan Kejuruteraan Pembuatan itu baru saja menjalani latihan industri di sebuah kilang di Ibu saudara mangsa, Aishah Ibrahim, 50, berkata anak saudaranya yang mengambil jurusan Kejuruteraan Pembuatan itu baru saja menjalani latihan industri di sebuah kilang di Napoh, dekat sini.

Mayat Muhamad Izam Azhar dikebumikan di Kampung Lepai, Jalan Langgar, Alor Setar selepas solat Asar. – BERNAMA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

Written by

Blogger dari kota Marudu sejak 2008. Sebarang pertanyaan bolehlah menghantar melalui email di donnyien@yahoo.com. kenali admin melalui fb http://www.facebook.com/donny.ien

Filed under: Uncategorized

02 di sik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sik - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Media Kedah: Panas,,!!! lagi cerita PAS <b>di Sik</b>,,

Posted: 30 Jan 2012 04:55 PM PST

Pisau Kedah nak dedahkan cerita panas yang Pisau Kedah dapat dari salah sorang ahli PAS yang loncat masuk UMNO,ia berkaitan dengan PAS di Sik,,korek punya korek baru lah terdedah cerita tentang PAS Sik,,

Macam ni ceritanya,,di khabarkan puak-puak PAS di Sik berpecah kepada 3 puak,,Puak Pas Pro Ahli Parlimen  Che Uda Che Nik,,Puak Pas Pro SETPOL Sanusi,,Puak Pas Pro Tok,tok Guru Sik,betui ka??,,

Puak Pas yang pro Tok,tok guru depa mahukan seorang yang bernama Ku Baharom untuk di jadikan calon parlimen PRU 13,Pisau Kedah pun tak pernah kenal siapa tu Ku Baharom,,nampak gayanya seorang kuat agamanya,,kalau tak buat apa tok,tok guru mahukan dia jadi calon PRU12

Puak Pas yang pro Che Uda pulak,,tetap mahukan Che Uda jadi calon parlimen PRU 13,,bagi pendapat puak Pas pro tok,tok guru,,kalau masih Che Uda jadi calon parlimen akan bungkus la Pas di Sik,,dengar kata perang dingin juga la sesama depa..

Yang Pisau Kedah pelik tu,,mai kot mana pulak yang pro SETPOL tu,,tentu ada sebab tertentu puak Pas pro SETPOL tu menolak calon dari puak pro Che Uda dan dari calon puak pro tok,tok guru,,

Untuk pengetahuan ketiga-tiga puak Pas,,hampa letak pi la calon sapa pun,,dah tergugat dah Pas di Sik,,lepas ni boleh la tempah batu nisan boh kat kubur parti Pas Sik,,apa lagi yang Pas Nak banggakan di Sik??Sedangkan Kampung-kampung yang dulunya hardcore PAS,,dah BN tawan,,

Pisau Kedah:-

Pas Kedah boleh la siapa sedia menerima kekalahan di PRU 13 ni,,tapi rasanya kalau Pas Kedah kalah depa tak hairan la,,duit balak dah banyak dalam poket,,,


Published with Blogger-droid v2.0.4
Full content generated by Get Full RSS.

Kedah Ke KL: EKSKLUSIF!! Lagi Ahli Pas Tegar Keluar Parti <b>di Sik</b> <b>...</b>

Posted: 24 Jan 2012 12:00 AM PST

Kubu Kuat PAS Sik Kedah berjaya BN tawan
Tahniah YB Datuk Mohd Tajudin (Adun Belantik)
Semalam Team Media Kedah telah pergi ke satu perkampungan yang cukup terkenal dengan perkampungan Hard core PAS di Sik, Kedah, bertempat di Kampung Batu Besar Mukim Teloi Tua Sik, yang kini ramai penduduknya mula sudah berubah angin keluar dari PAS.
Kalau dulu BN jangan harap la nak masuk kampung ni, nak pacak bendera BN pun jangan mimpi la, namun kini angin perubahan telah melanda di kampung tersebut, seramai 61 orang ahli PAS telah keluar dari parti termasuk lah sepupu dan juga Mak Saudara Ahli Parlimen Sik (MP Sik Che Uda), dan selepas ini ramai lagi yang akan menyertai UMNO dalam masa terdekat, kalau tak percaya tanya la Ahli Parlimen Sik, siapa dalam gambar bawah ni..
Agak-agak, Ahli Parlimen Sik kenal tak dengan wanita ini? Bukankah wanita ini adalah Ibu kepada saudara Ahli Parlimen Sik? Bukankah suatu ketika dahulu, wanita ini pernah menyuapkan makanan dan basuh pungkoq Ahli Parlimen Sik? Setelah menjadi Ahli Parlimen selepas PRU 12, ada pernah walaupun sekali, Ahli Parlimen Sik menjejakan kakinya melawat wanita ini yang pernah satu ketika dahulu menjaga Ahli Parlimen Sik bagai anak sendiri?? 


Wanita ini bercerita lagi pada Team Media Kedah walaupun Ahli Parlimen itu datang berceramah berhampiran dengan rumahnya, namun sekali pun tak pernah di ziarahnya atau menjenguk muka sedangkan... wanita ini bukan sekadar ibu saudara Ahli Parlimen Sik malah beliau diantara penyokong kuat Pas yang selama ini membantu jentera Pas di Sik.
Bagaimana pulak dengan lelaki ini, Ahli Parlimen Sik kenal tak lelaki ini ?? Bukankah lelaki  sepupu kepada Ahli Parlimen Sik dan juga pengerak PAS sehingga Ahli Parlimen Sik boleh menang pada PRU 12..untuk pengetahuan semua, Pak Long ni sudah 30 tahun lebih menjadi hard core PAS di Mukim Teloi Tua, Sik.Kedah. Namun selepas ini semuanya telah berubah..
Kalau dulu BN nak pacak bendera di Kampung tersebut, BN perlu berhadapan dengan Pak Long ni dulu la..sehingga tak berani BN nak pasang bendera..namun kini rasanya berbangga, di hadapan rumah Pak Long ni telah ada Bendera BN dan UMNO dan tak siapa berani nak usik bendera tersebut..
Zainudin B Abdul Wahab (Apit)
Apit anak sepupu Ahli Parlimen Sik, pemuda PAS pertama yang memasuki UMNO di Sik ni, dia merasa amat kecewa dengan sikap Ahli Parlimen Sik, dia juga antara orang yang aktif di dalam PRU 12 berjuang untuk PAS..namun kini dia merasa sia-sia berada di dalam PAS... tidak dihargai..
Mat Isa antara penyokong kuat PAS mukim Teloi Tua, merupakan Ahli PAS sejak azali lagi, niat untuk Mat Isa memasuki UMNO sudah lama, setelah kecewa dengan Ahli Parlimen Sik, Adun Jeneri dan juga MKK, tapi keinginan Mat Isa memasuki UMNO tiba kemuncaknya bila peristiwa anaknya terlibat dengan kemalangan, tak seorang pun wakil PAS yang datang menziarah. 
Sedangkan pernah sekali ceramah Pas cuma diadakan berhadapan dengan rumahnya hanya beberapa meter sahaja tak sampai 10 meter untuk Adun dan Ahli Parlimen Sik melangkah kerumahnya menziarahi anaknya yang memerlukan bantuan, namun yang datang menziarahi anaknya dan memberi bantuan kerusi roda adalah Adun BN (YB Datuk Tajudin) yang sebelum ini di anggapnya musuh ketatnya..
Abang Mat dan Abg Man, juga merupakan penyokong  kuat PAS sejak azali lagi..dulunya kalau kerat tubuh mereka berdua ni rasanya keluar darah hijau.. he he..begitulah perumpamaan yang dapat kami berikan betapa hard core nya mereka bersama PAS, namun kekecewaan mereka adalah kerana sikap PAS sudah berubah dari perjuangan sebenar iaitu memperjuangkan Islam, tambahan pulak pemecatan Hasan Ali menjadi penyebab juga mereka keluar dari PAS.
Mereka semua ini adalah orang yang membawa masuk BN di Kampung Batu Besar, Mukim Teloi Tua ,Sik. Dan mereka akan menjadi sejarah apabila buat kali pertama BN menjejak kaki di tempat berkenaan, di sini Mc juga nak mengingatkan UMNO dan juga Ketua Bahagian Sik, jangan lupa jasa mereka ini, kerana jasa mereka, seramai 61 orang telah menyertai UMNO dan tinggalkan PAS, dan lebih banyak lagi akan tinggalkan PAS di Kampung berkenaan pada masa akan datang dan semoga mereka di hargai..
Che Uda Che Nik (Ahli Parlimen Sik-PAS)
 Yahaya Abdullah (Adun Jeneri-PAS)
Ahli Parlimen dan juga Adun ini akan merima akibatnya pada PRU 13 ini,
Nampaknya rakyat sudah sedar bahawa parti Pas hanya pandai mengunakan orang sewaktu pilihanraya. Kononnya berjuang secara jihad sewaktu mereka susah, namun diketika mereka sudah senang, mereka melupakan siapa yang pernah bersama mereka. Itulah Pas.. itulah jihad Pas. Sudah sama-sama, senang sorang-sorang..

McTheory:
Terima kasih pada Pisau Kedah, kerana melaporkan dari Sik Kedah..

Full content generated by Get Full RSS.

Ayu wanie choc8lat: Wedding Man + Ikin <b>di Sik</b>, Kedah- Oreo Choc <b>...</b>

Posted: 25 Dec 2011 01:18 AM PST

Last week sy tutup kedai sat..huhu..balek kedah 4 hari coz adek ipar kawen..simple but still meriah + nice..terigt lak zaman2 kt kawen dulu..=P..Pengantin sama cantek ,sama padan, semoga berbahagia keanak cucu...Majlis rumah perempuan di Weng, Sabtu 17 Dis 2011, berhampiran Kg Memali ( for  those yg tak tahu, search kat google pasal Memali ya. )..Sebelah lelaki di Parit Panjang, Bt 5 Sik, Kedah 18 Dis 2011.. Tema, merah itam, cream koko..Mmg penat cket, org kg ramai dtg , maklumlah sekarang time2 cuti sek..Okeh, meh layan pic dulu...=)

Full content generated by Get Full RSS.

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


WOW!. POKOK PISANG BERSAIZ GERGASI <b>DI KUALA KETIL</b>

Posted: 13 Dec 2011 05:55 PM PST


KUALA KETIL - Seorang pekebun di Kampung Belakang Malayawat dekat sini memiliki pokok pisang yang mencatat ketinggian luar biasa sehingga ada yang mencecah 10 meter.

Abu Hassan Jaafar, 56, berkata, pokok pisang yang ditanam 25 tahun lalu turut menghasilkan buah yang lebih besar iaitu mencecah sehingga 35 kilogram setandan.

Menurutnya, antara pokok pisang yang ditanamnya adalah jenis awak, emas dan nangka.

"Walaupun saya hanya menggunakan baja pokok, pokok pisang ini membesar dengan sempurna. Saiz batang pisang ini juga menyamai sebuah batang balak muda.

"Seorang peniaga goreng pisang pernah memberitahu saya dia boleh membelah sebiji buah pisang kepada lima. Ramai yang bertanya mengenai rahsia tanaman pisang ini, namun, saya tidak mempunyai sebarang rahsia kerana benih pisang dan cara penanamannya adalah biasa," katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, saiz pokok pisangnya yang besar ini kemungkinan disebabkan tanah kebunnya yang merupakan bekas tempat pembuatan arang.

"Pada 1969, kawasan ini merupakan kawasan pembuatan arang, jadi tanah ini sesuai untuk bertani.

"Bukan sekadar pisang, tetapi pokok lain antara pokok keladi telur turut mempunyai saiz yang besar berbanding keladi biasa," katanya.

Menurutnya, walaupun pisangnya mendapat sambutan menggalakkan, dia tidak menjadikan tanaman pisang sebagai pekerjaan utamanya.

"Tanaman pisang ini adalah kerja sambilan saya. Saya mempunyai banyak tanggungjawab yang perlu dilakukan.

"Sebagai pemimpin kampung, saya perlu mengutamakan keperluan masyarakat kampung," katanya.

Abu Hassan berkata, kemungkinan dia akan memfokuskan kepada tanaman pisang ini selepas bersara sebagai seorang pemimpin.

"Sekiranya saya tidak mempunyai komitmen lain, saya akan memberikan fokus kepada tanaman pisang ini.

"Kemungkinan, saya akan mengeluarkan produk yang berasaskan pisang kerana itulah idaman saya dalam dunia pertanian ini," katanya.

Ditanya mengenai nasihat kepada pekebun baru yang ingin berkecimpung dalam tanaman pisang ini, Abu Hassan berkata, komunikasi dan hubungan pekebun dengan pegawai pertanian haruslah baik.

"Kita perlu rajin bertanya kepada pegawai pertanian kerana mereka turut mempunyai kelebihan tertentu dalam bidang bertani.

"Sekiranya kita mengikut nasihat selain pengalaman, kita akan berjaya dalam bidang pertanian," katanya.




SUMBER: SH

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

TOMOI: <b>Kuala Ketil</b> Muaythai Challenge 2012

Posted: 04 Feb 2012 12:08 PM PST

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

KedahLanie.info: Tuanku berharap Kolej Insaniah <b>di Kuala Ketil</b> <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2012 04:14 PM PST

Wartawan Sinar Harian
January 15, 2012

ANAK BUKIT - Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah menyeru agar Kerajaan Negeri terus menyalurkan bantuan kepada 17,000 keluarga miskin yang didaftar di Kedah setakat 31 Oktober lalu.

Baginda bertitah, bantuan boleh disalurkan dalam pelbagai bentuk bantuan am dengan kerjasama Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), Jabatan Zakat atau penglibatan syarikat korporat.

"Golongan miskin dan tidak bernasib baik akan terus dibela oleh kerajaan. Beta harap taraf hidup rakyat akan bertambah baik dan hidup dalam suasana harmoni, aman dan sejahtera dalam persekitaran yang selamat," titah baginda.

Tuanku Abdul Halim juga mahu Kerajaan Negeri memantapkan pembangunan modal insan yang berpegang teguh kepada ajaran agama, dan dengan adanya kampus tetap Kolej Universiti Insaniah di Kuala Ketil, diharap dapat membuka lebih banyak peluang dan cabang ilmu kepada rakyat Kedah.

"Kerajaan beta juga memperuntukkan sejumlah peruntukan untuk membiayai pengurusan dan pembangunan Maktab Mahmud, antaranya membina asrama putera Maktab Mahmud Pokok Sena dan bangunan akademik Maktab Mahmud Kulim," titah baginda.

Baginda juga menyeru kepada pengurusan masjid dan surau supaya berfungsi dengan lebih baik untuk membimbing ummah ke arah masa depan cemerlang.

"Beta juga berharap semua pihak memandang ke hadapan dan optimis demi mencapai kejayaan dan kemajuan. Semua pihak hendaklah berusaha mencipta lebih banyak kejayaan supaya dapat memajukan negeri Kedah," titah baginda.

Full content generated by Get Full RSS.

WOW!. POKOK PISANG BERSAIZ GERGASI <b>DI KUALA KETIL</b>

Posted: 13 Dec 2011 05:55 PM PST


KUALA KETIL - Seorang pekebun di Kampung Belakang Malayawat dekat sini memiliki pokok pisang yang mencatat ketinggian luar biasa sehingga ada yang mencecah 10 meter.

Abu Hassan Jaafar, 56, berkata, pokok pisang yang ditanam 25 tahun lalu turut menghasilkan buah yang lebih besar iaitu mencecah sehingga 35 kilogram setandan.

Menurutnya, antara pokok pisang yang ditanamnya adalah jenis awak, emas dan nangka.

"Walaupun saya hanya menggunakan baja pokok, pokok pisang ini membesar dengan sempurna. Saiz batang pisang ini juga menyamai sebuah batang balak muda.

"Seorang peniaga goreng pisang pernah memberitahu saya dia boleh membelah sebiji buah pisang kepada lima. Ramai yang bertanya mengenai rahsia tanaman pisang ini, namun, saya tidak mempunyai sebarang rahsia kerana benih pisang dan cara penanamannya adalah biasa," katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, saiz pokok pisangnya yang besar ini kemungkinan disebabkan tanah kebunnya yang merupakan bekas tempat pembuatan arang.

"Pada 1969, kawasan ini merupakan kawasan pembuatan arang, jadi tanah ini sesuai untuk bertani.

"Bukan sekadar pisang, tetapi pokok lain antara pokok keladi telur turut mempunyai saiz yang besar berbanding keladi biasa," katanya.

Menurutnya, walaupun pisangnya mendapat sambutan menggalakkan, dia tidak menjadikan tanaman pisang sebagai pekerjaan utamanya.

"Tanaman pisang ini adalah kerja sambilan saya. Saya mempunyai banyak tanggungjawab yang perlu dilakukan.

"Sebagai pemimpin kampung, saya perlu mengutamakan keperluan masyarakat kampung," katanya.

Abu Hassan berkata, kemungkinan dia akan memfokuskan kepada tanaman pisang ini selepas bersara sebagai seorang pemimpin.

"Sekiranya saya tidak mempunyai komitmen lain, saya akan memberikan fokus kepada tanaman pisang ini.

"Kemungkinan, saya akan mengeluarkan produk yang berasaskan pisang kerana itulah idaman saya dalam dunia pertanian ini," katanya.

Ditanya mengenai nasihat kepada pekebun baru yang ingin berkecimpung dalam tanaman pisang ini, Abu Hassan berkata, komunikasi dan hubungan pekebun dengan pegawai pertanian haruslah baik.

"Kita perlu rajin bertanya kepada pegawai pertanian kerana mereka turut mempunyai kelebihan tertentu dalam bidang bertani.

"Sekiranya kita mengikut nasihat selain pengalaman, kita akan berjaya dalam bidang pertanian," katanya.




SUMBER: SH Full content generated by Get Full RSS.

022 - Birthday Ryan <b>di Kuala Ketil</b> ~ DCJ Online

Posted: 14 Nov 2011 05:57 PM PST

Sempena Hari Raya Haji yang lalu, kitorang beraya di Kuala Ketil pasal nenek pada orang rumah aku nak buat kenduri korban. Sempat jugak menyelitkan birthday Ryan kat dalam tuh...nam amik berkat..

Aku update gambor-gambor kat bawah ni pun pasal mak-mak sedara si Ryan ni tanya, mana gambor hari tuh? Hahahaha...aku sudah terlupa la, masih lagi ada dalam kamera, sibuk berbagai sangat dua tiga minggu kebelakangan ni. Tugasan universiti ada dua tiga belum selesai.
Oklah, disamping aku sharekan gambor-gambor hari tuh di Facebook, aku letak la sekeping dua kat sini. Saja seronok tengok gambor kek tu. Opahnye tempah kek berbentuk no 1 (sempena ulang tahun pertama) ngan kek Angry Bird. Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved