ads

Ahad, 25 Mac 2012

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


KedahLanie.info: Menjawab isu Jerat Cina <b>di Kulim</b> yang di <b>...</b>

Posted: 24 Mar 2012 09:52 PM PDT

Isu jirat Cina di Kulim jerat UMNO
Oleh: ZULKIFLI YAHAYA (Harakah) Tak habis-habis isu perkauman sempit. Pembangkang di Kedah buat onar lagi. Kali ini isu kelulusan tapak perkuburan orang-orang Cina bukan Muslim atau biasa dipanggil jirat Cina.

Segelintir penduduk yang diperalatkan oleh Umno mengadakan demonstrasi haram Jumaat lalu mengecam kerajaan negeri kerana kononnya telah meluluskan jirat Cina seluas 190 ekar di Sungai Kob, Daerah Kulim. Dalam bantahan tersebut mereka mendakwa bahawa tanah tersebut asalnya berstatus Tanah Simpanan Melayu dan kerajaan negeri telah mengkhianati Tanah Simpanan Melayu.

Bantahan juga bertumpu kepada kononnya ketidakprihatinan kerajaan negeri menjaga sensitiviti orang Melayu kerana membenarkan jirat Cina diadakan di kawasan Melayu. Semuanya berkisar mengenai perkauman.
Persoalan paling pokok ialah benarkah jirat Cina itu diluluskan oleh kerajaan Pakatan Rakyat? Jawapannya, tidak benar! Projek pembinaan jirat Cina di Sungai Kob, Kulim itu telah diluluskan pada 2007 di masa Menteri besarnya ialah Datuk Seri Mahdzir Khalid. Serentak dengan kelulusan tersebut, penduduk kampung sudah bangkit membantah. Sewaktu kerajaan negeri termanggu-manggu mencari penyelesaian tiba-tiba kerajaan BN tumbang di Kedah.

Maka macam biasa beban pun terpikul kepada kerajaan PR. Untuk tidak memberi kelulusan projek dari awal adalah lebih mudah dari membatalkan projek yang telah diluluskan. Maka kerajaan perlu memikirkan kaedah terbaik supaya kedua-dua pihak berpuas hati.

Projek yang diluluskan pada tahun 2007 itu adalah tanah milik persendirian. Asalnya tanah milik orang Melayu tapi bukan berstatus Tanah Simpanan Melayu seperti yang ditohmahkan oleh pembangkang kerana tanah Simpanan Melayu tidak boleh dijual kepada bukan Melayu. Orang Melayu berpusu-pusu menjual tanah kepada pihak lain tidak pernah memikirkan bahawa hak mereka akan hilang selepas itu kerana yang penting bagi mereka ketika itu ialah wang tunai. Apabila tanah sudah berpindahmilik, terpulanglah kepada tuan tanah tersebut untuk melakukan apa-apa projek di atas tanahnya. Bekas pemilik tanah tidak berhak mengajar apa yang boleh dan boleh mereka lakukan di atas bekas tanahnya. 'Kehilangan' tanah orang Melayu itu berlaku di zaman kerajaan negeri diperintah oleh Umno yang mengaku menjadi pembela orang Melayu.

Langkah pertama yang dilakukan oleh kerajaan negeri dalam mencari penyelesaian ialah Majlis Perbandaran Kulim menganjurkan dailog melibatkan pemaju dan penduduk. Rumusan terbaik dari dailog tersebut ialah perlu ada zon penampan (buffer zone) lebih lebar di antara tempat perkuburan dan perkampungan yang terdekat.

Jika di zaman BN zon penampan cuma melibatkan tanah seluas 20 ekar, tetapi hasil perbincangan semua bersetuju zon penampan dilebarkan sehingga melibatkan keluasan 80 ekar. Cadangan terbaru itu diluluskan oleh kerajaan negeri. Zon penampan mempunyai tembok dan ditanam pokok-pokok besar. Jaraknya hampir satu kilometer. Kira-kira tidak sampai 10 keluarga yang tinggal berhampiran sempadan zon penampan tidak akan nampak tapak perkuburan tersebut.

Pembangkang dengan nada perkauman mendakwa kerajaan PAS lebih lunak dengan pemaju apabila menambahkan lagi keluasan tapak jirat Cina. Memang betul keluasan projek ditambah dengan tujuan melebarkan lagi zon penampan bukan menambah keluasan tapak perkuburan.

Sama macam isu Madrasah Salihiah, Kanchut, penduduk tempatan sudah faham tapi orang luar pula yang menyibuk. Penggerak demonstrasi haram itu juga dikatakan orang yang sama mengadu domba dalam isu Madrasah Salihiah. Mereka membawa kanak-kanak mengangkat sepanduk. Menurut ADUN Kulim, Lim Soo Nee (PKR), daripada sumber yang beliau perolehi, kanak-kanak yang terlibat dalam demonstrasi tersebut adalah anak-anak yatim yang dibawa oleh pembangkang.

"Orang-orang kampung yang datang ke situ bagi melihat apa yang terjadi, maka boleh nampakkan ramai yang datang untuk demonstrasi," jelas Soo Nee. Buruk benar permainan pembangkang.

Pengerusi Persatuan Pengguna Daerah Kulim, Mohd Zailan Hashim turut menyelar tindakan penganjur mengadakan demonstrasi tersebut. "Tak perlu orang Melayu tiba-tiba bangun dan demonstrasi kerana tanah mereka sudah pun terjual," katanya.

Beliau menyarankan semua terlibat dalam demonstrasi memikirkan masalah tanah perkuburan Islam yang semakin serius. Menurutnya, antara isu di Taman Selasih, Kulim, ribuan penduduk Islam tiada tanah perkuburan. Betul juga. Asyik menyibuk jirat Cina, tanah kubur orang Islam sendiri pun belum selesai.

Dari aspek politik, isu yang dimainkan Umno ini sangat menguntungkan PR di Kedah. Berdasarkan komposisi kaum, kira-kira separuh kerusi DUN di Kedah 'ditentukan' oleh pengundi bukan Melayu, khususnya orang Cina. Umno pernah anjur demonstrasi bantah kandang babi di Pokok Sena dan Gurun. Mereka bantah pusat hiburan untuk bukan Muslim di bulan Ramadhan. Sekarang berdemo bantah jirat Cina. Dari hidup sampai mati, semua Umno mau kacau maa...

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


Masalah peribadi punca bunuh-Kereta Zara ditemui <b>di Changlun</b> <b>...</b>

Posted: 16 Mar 2012 10:45 PM PDT

megat@kosmo.com.my

SHAH ALAM - Polis semalam mendedahkan pertengkaran mengenai masalah peribadi merupakan motif utama seorang pensyarah, Zara Eleena dan bapanya, Omar Peter Abdullah dibunuh di sebuah rumah di Taman Kinrara, Puchong Ahad lalu.

Penjenayah yang melakukan perbuatan itu pula kemudian melarikan kereta jenis Perodua Kenari milik wanita tersebut bersama sejumlah barang kemas yang dianggarkan bernilai RM100,000.

Barang kemas itu kemudian dijual di sebuah kedai emas di Ampang, dekat sini manakala kereta tersebut ditemui di Changlun, Kedah.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd. Bakri Mohd. Zinin berkata, kesemua maklumat tersebut diperoleh selepas pihaknya menyoal siasat enam suspek termasuk teman lelaki mangsa berusia antara 19 dan 23 tahun. Mereka ditahan di kawasan Cheras dan Ampang sejak Isnin lalu hingga kelmarin.

Sumber:Kosmo

02 di lunas kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di lunas kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 07:27 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2011 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search. Posted: 02 Jun 2011 12:00 AM PDT. PADA Sabtu lalu, penulis berkesempatan menghadiri majlis perjumpaan Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Mustapa ...

KOMANDO PERANG SIBER: PROGRAM "SEPETANG KARIPAP <b>...</b>

Posted: 16 Dec 2011 02:46 AM PST

DENGAN MUKA MONYOK PAK NUAR BERSUARA "BYE-BYE"

PAK NUAR TELAH MERANCANG SUATU ACARA PADA 18 DISEMBER 2011 DI LUNAS, KEDAH. PAK NUAR AKAN ADAKAN PROGRAM "SEPETANG BERSAMA SAIFUDDIN DAN ANWAR". MUNGKIN PETANG TERAKHIR SEBELUM PAK NUAR AKAN KEMBALI KE 'HABITAT' BELIAU SEKIRANYA DIDAPATI BERSALAH....SUNGAI BULOH....ANDA BOLEH DAPATKAN MAKLUMAT DI MASJID POLITIK SEKITAR KULIM. SEGALA RISALAH POLITIK ADA DI SINI.

TARIKH: 18/12/2011
TEMPAT: LUNAS
PUKUL : 1700( 5 PETANG)

KSP: KPS CADANGKAN PAK NUAR UBAH PROGRAM TERSEBUT MENJADI " SEPETANG KARIPAP BERSAMA PAK NUAR"

Full content generated by Get Full RSS.

BRIGED MP SEGAMBUT: MB <b>KEDAH</b> NI MEMUALKAN JUGA?

Posted: 28 Jan 2012 11:33 PM PST

[unable to retrieve full-text content]menteri kedah ini bodoh.. wajar dipecat. YB Datuk Saifudin Nasution wajar dipaksa bertanding di DUN LUNAS semula, dan dilantik jadi MB Kedah yang baru.. BalasPadam. kamaruzzaman Jan 29, 2012 12:11 AM. kalau nak ...
Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BRIGED MP SEGAMBUT: MB <b>KEDAH</b> NI MEMUALKAN JUGA?

Posted: 28 Jan 2012 11:33 PM PST

Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak sedia dipecat berikutan tindakan penggantungan lima pelajar Kolej Universiti Insaniah (KUIN) mengikut Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1971 sehingga mencetuskan kontroversi dalam pakatan pembangkang

Azizan berkata, beliau tidak takut dan sesiapa yang mengkritiknya harus belajar undang-undang terlebih dahulu, lapor Berita Minggu.

Pemimpin PAS itu menjelaskan, AUKU masih terpakai di KUIN kerana institut pengajian tinggi itu tertakluk kepada peraturan Menteri Pengajian Tinggi, termasuk harus melaksanakan akta kontroversi itu.

Pada Mei lalu, lima mahasiswa KUIN digantung pengajian, antaranya kerana dituduh menyertai demonstrasi, memberikan ucapan kepada umum dan mengadakan sidang akhbar berhubung bantahan pembukaan Sekolah Insan Bestari yang menggunakan bangunan tahfiz.

Bagaimanapun tempoh penggantungan bagi empat daripadanya telah tamat.

Tindakan itu mengundang kemarahan pelbagai pihak, termasuk NGO, kumpulan pelajar dan daripada dalam Pakatan Rakyat sendiri apabila Azizan didakwa mengetepikan persetujuan bersama dalam Buku Jingga yang mahu menghapuskan akta itu.

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BRIGED MP SEGAMBUT: MB <b>KEDAH</b> NI MEMUALKAN JUGA?

Posted: 28 Jan 2012 11:33 PM PST

Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak sedia dipecat berikutan tindakan penggantungan lima pelajar Kolej Universiti Insaniah (KUIN) mengikut Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1971 sehingga mencetuskan kontroversi dalam pakatan pembangkang

Azizan berkata, beliau tidak takut dan sesiapa yang mengkritiknya harus belajar undang-undang terlebih dahulu, lapor Berita Minggu.

Pemimpin PAS itu menjelaskan, AUKU masih terpakai di KUIN kerana institut pengajian tinggi itu tertakluk kepada peraturan Menteri Pengajian Tinggi, termasuk harus melaksanakan akta kontroversi itu.

Pada Mei lalu, lima mahasiswa KUIN digantung pengajian, antaranya kerana dituduh menyertai demonstrasi, memberikan ucapan kepada umum dan mengadakan sidang akhbar berhubung bantahan pembukaan Sekolah Insan Bestari yang menggunakan bangunan tahfiz.

Bagaimanapun tempoh penggantungan bagi empat daripadanya telah tamat.

Tindakan itu mengundang kemarahan pelbagai pihak, termasuk NGO, kumpulan pelajar dan daripada dalam Pakatan Rakyat sendiri apabila Azizan didakwa mengetepikan persetujuan bersama dalam Buku Jingga yang mahu menghapuskan akta itu.

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BERSAMA KETUA AMK <b>KEDAH</b> GEMPUR KUBU UMNO <b>DI</b> DUN <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2012 11:30 PM PST

AMK PADANG SERAI bersama KETUA AMK KEDAH AZMAN NASRUDIN turun ke kawasan 'hitam'TAMAN SAGA di dalam kawasan KG KELADI .Kawasan ini di kartegorikan sebagai kawasan 'HITAM' oleh PARTI KEADILAN RAKYAT,ia berikutan peti undi tersebut gagal di menangi PKR bermula pru 10 sehingga pru 12.Komposisi penduduk majoriti MELAYU dan kebanyakkannya SALURAN 1 dan 2.Kali ini UMNO KG KELADI pastinya tidak tidur lena dengan perkembangan serta program 'GEMPUR TAMAN SAGA' yang diadakan hari ini.

Jutaan terima kasih kepada AMK PADANG SERAI dan rakan2 yang turut membantu di dalam menjayakan program tersebut.

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 07:30 PM PST

URL Sumber Asal :-

KOMANDO PERANG SIBER: USTAZ KAMAL SAIDIN <b>DI LUNAS</b> <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2012 12:33 AM PST

ESOK CERAMAH USTAZ KAMAL SAIDIN DI KAMPUNG BATU 6, LUNAS, KEDAH
KPS: USTZ KAMAL SAIDIN GEMPUR LUNAS, KEDAH MALAM ESOK

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search. Posted: 02 Jun 2011 12:00 AM PDT. PADA Sabtu lalu, penulis berkesempatan menghadiri majlis perjumpaan Ahli Majlis ...

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2012 07:32 PM PST

URL Sumber Asal :-

&#39;Ostad&#39; Tua Dicekup Khalwat Bersama Wanita Muda <b>Di</b> Permatang <b>...</b>

Posted: 16 Feb 2012 10:42 PM PST

A.S: Puak mana la pakai title Ustaz ni! Diharap jangan la juak PAS.. 
Aku sentiasa bersangka baik..
Sungguh memalukan, 
Dahlah berumur, khalwat dengan wanita muda pula di kawasan parlimen Anwar tandey....

Ostad ni sure geng nafsu kuda punya..
 Kalau mampu, baik kahwin saja..
menjatuhkan maruah agama betul la..


Seorang pengarah syarikat produk makanan yang juga kakitangan awam sebuah syarikat pelabuhan bergelar ustaz dicekup kerana bersekedudukan dengan seorang wanita bukan muhrim di sebuah rumah dekat Pangsapuri Pesona, di sini, petang semalam.

Serbuan ke atas rumah yang terletak di Blok A pangsapuri itu dilakukan Biro Keselamatan Persatuan penduduk Pangsapuri Pesona, kira-kira jam 6 petang selepas menerima aduan daripada jiran tetangga. Difahamkan, lelaki berusia lingkungan 50-an itu sudah berkahwin dan mempunyai anak dan tinggal di Lunas, Kedah.

Difahamkan juga, rumah di pangsapuri itu dibeli dari seorang doktor kira-kira dua tahun lalu hanya dijadikan sebagai tempat persinggahan. Sementara itu, wakil biro yang hanya mahu dikenali sebagai Lan berkata, intipan sudah dibuat ke atas rumah berkenaan sejak setahun lalu selepas pihaknya banyak menerima aduan daripada jiran lelaki berkenaan. Menurutnya, lelaki itu didakwa menggunakan tiga kenderaan berbeza setiap kali singgah ke pangsapuri itu, selain mendakwa setakat ini kira-kira enam wanita berlainan dibawa masuk ke rumah berkenaan.

 "Ketika serbuan dilakukan, lelaki itu enggan memberi kerjasama dan hanya membuka pintu selepas kira-kira 20 minit diketuk. Apabila pintu dibuka, dia hanya berkain pelekat dan berbaju, manakala wanita itu pula sudah menanggalkan tudungnya. "Pada mulanya, dia memberitahu bahawa wanita berusia lingkungan 20-an itu adalah anaknya. Tetapi, apabila pemeriksaan dilakukan ke atas kad pengenalan kedua-dua mereka mendapati sebaliknya.

Dia kemudiannya menukar kenyataan pula dengan mengatakan wanita itu anak saudaranya dan memberi alasan mahu memberikan gula kepada wanita itu," katanya. Dalam pada itu, ibu wanita berkenaan yang tiba tidak lama kemudian dilihat terkejut dengan situasi yang berlaku dan mengakui lelaki itu adalah anak angkatnya. Pengerusi Kariah Masjid Timah, Ibrahim Talib turut hadir bagi memberi nasihat kepada pasangan berkenaan. Kedua mereka kemudiannya diserahkan kepada pihak berkuasa untuk tindakan selanjutnya.-SH

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 07:30 PM PST

URL Sumber Asal :-

KOMANDO PERANG SIBER: USTAZ KAMAL SAIDIN <b>DI LUNAS</b> <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2012 12:33 AM PST

ESOK CERAMAH USTAZ KAMAL SAIDIN DI KAMPUNG BATU 6, LUNAS, KEDAH
KPS: USTZ KAMAL SAIDIN GEMPUR LUNAS, KEDAH MALAM ESOK

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 07:22 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 07:30 PM PST

URL Sumber Asal :-

KOMANDO PERANG SIBER: USTAZ KAMAL SAIDIN <b>DI LUNAS</b> <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2012 12:33 AM PST

ESOK CERAMAH USTAZ KAMAL SAIDIN DI KAMPUNG BATU 6, LUNAS, KEDAH
KPS: USTZ KAMAL SAIDIN GEMPUR LUNAS, KEDAH MALAM ESOK

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


KedahLanie.info: Pameran Ular <b>Di</b> Muzium <b>Negeri Kedah</b> bulan Mei <b>...</b>

Posted: 22 Mar 2012 07:19 PM PDT

KedahLanie.info: Pameran Ular Di Muzium Negeri Kedah bulan Mei nanti...

Jika tidak Berubah lagi!!Tumbangnya UMNO <b>di Negeri</b> Perak <b>Kedah</b> <b>...</b>

Posted: 23 Mar 2012 03:46 AM PDT

Oleh rmf

 Kepada orang atau pembodek UMNO,  bila baca tajuk tu, jangan pulak nk melatah, mengamok – Muhasabah diri.. lakukan yang terbaik juka rasa kekurangan tu  berlaku- Lupakan  seketika santai tu.. bewkerja la seperti Pro Kerajaan tanpa mengira masa jika perjuangan  untuk Parti  dah sebati dalam jiwa. tanpa mengira duit minyak, upah – Jika kekurangan  sumbangan keluarkan wang kocek anda.. demi Perjuangan UMNO!! Mampu?

Pro Kerajaan  masih lagi menaruh harapan kepada  orang orang UMNO agar melupakan seketika hasrat yang  meluap luap dalam jawatan dan kepentingan  tembolok mereka demi mengahdapi PRU 13 nanti- Pelbagai risikan Pro Kerajaan dilakukan secara berterusan di banyak negeri termasuk Perak sendiri

Biarpun JASA, BTN yang memberikan laopran tetapi Pro Kerajaan juga mempunyai nya- Walaupun kita tahu setengah daripada Pegawai JASA mengambil maklumat dari Pro Kerajaan. Ini lah realitinya, dimana menunjukkan bahawa kelemahan  barisan Askar yang diterajui oleh Khairy Jamaluddin dan Tun Faisal UMB.

Benar apa yang dikatakan oleh Tun Daim bahawa DS Najib merupakan Jeneral Tanpa Askar- Kasian DS Najib yang mempunyai bala tentera yang beranbi bersorak sahaja.

Kepelbagaian andaian  terjahan  menyelinap masuk secara rahsia di peringkat akar umbi, penyamaran untuk melihat respon daripada pengundi. Perak akan menghadapi zaman kesukaran yang teramat!! Ini adalah kerana  UMNO tidak bekerja dengan rela hati tetapi hanya bekerja  semasa adanya program sahaja.. Bangun segera!!

Keputusan yang agak megecewakan, rata rata daripada keputusan yang diterima  semuanya mempertikaikan kesalahan yang dilakukan oleh mereka yang berjawatan didalam bahagian, negeri dan pusat- Agihan sumber merupakan salah satu elemen penting yang dibangkitkan. Agihan yang berbentuk  jangka panjang bukan agihan sumbangan hanya untuk dua hari seperti hamper dan sebagainya.

Mereka inginkan apa yang telah dirasai oleh penjawat UMNO seperti anugerah tanah dan  yang bersifat jangka masa panjang. Dalam hal ini mereka meyebut beberapa nama merupakan petualang bermulut manis tetapi hati yang penuh ketamakan.

Selagi UMNO dan penjawatnya tidak berubah  maka saya akan dapat menjangkakan bahawa PRU13 nanti  UMNO akan menemui jalan  keluar bersama dan dikafankan oleh pengundi.  Sedarlah .. Sepatutnya di Perak sekarang ini telah melakukan pelbagai terjahan  under ground serta tindakan bersama  sama dengan semua pihak.

RU-13: Hanya tiga negeri selamat bagi BN, kata DaimBekas Menteri Kewangan dan bendahari Umno Tun Daim Zainuddin – yang meramalkan bahawa BN akan tumbang di Pulau Pinang, Selangor dan Kedah pada pilihan raya umum 2008 – sekali lagi membuat analisis politiknya.

Kali ini, ketika ditemubual oleh akhbar harian Cina Nanyang Siang Pau yang diterbitkan hari ini, beliau berkata kedudukan BN sebenarnya tidak benar-benar selesa.

Menurutnya, beliau hanya menjangka kemenangan mudah bagi BN di Johor, Melaka dan Pahang.Bagi merampas semula Kedah dan Selangor dari Pakatan Rakyat, katanya, BN, khususnya Umno perlu mencari barisan kepimpinan yang sesuai. Bagi mengekalkan Terengganu dan Sabah, Umno negeri masing-masing perlu bersatu. Tetapi untuk mengekalkan Perak akan menjadi cabaran terbesar bagi BN, komen Daim.

Di Negeri Sembilan, di mana BN hanya mampu menubuhkan kerajaan negeri dengan kelebihan enam kerusi sahaja, katanya, parti itu perlu menyelesaikan beberapa masalah khusus.

Meskipun Daim tidak mengulas lanjut mengenai isu-isu berkenaan, namun dipercayai Umno perlu mencari calon yang sesuai untuk mengisi jawatan menteri besar, kerana penyandangnya, Datuk Seri Mohamad Hasan, dijangka dipindahkan ke jawatan kerajaan persekutuan.

Bagi Kelantan dan Pulau Pinang, Daim berkata, BN akan kalah di kedua-dua kubu Pakatan Rakyat itu.

Daim juga menyifatkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak dan pasukannya sebagai "jeneral tanpa askar".

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


Lebih 30 rumah rosak akibat ribut <b>di Baling</b> | N9 Kini - Portal Berita <b>...</b>

Posted: 17 Mar 2012 11:12 PM PDT

BALING: 18 Mac – Lebih 30 rumah di lima buah kampung di sini musnah akibat dilanda ribut jam 4.30 petang semalam manakala tiga buah kedai menjual makanan dan barang keperluan harian turut roboh dalam kejadian itu.

Kampung terbabit ialah Kampung Lanai membabitkan 23 rumah di Kampung Sungai Tas, Kampung Carok Salang (2), Kampung Sungai Tembak (5) dan Kampung Parit Panjang (3).

Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) Kampung Lanai, Ghazali Morad, 60, berkata dalam kejadian itu kebanyakan rumah yang terbabit kehilangan bumbung dan rosak akibat dihempap pokok.

Sementara itu, seorang peniaga kedai makan di kampung Sungai Tembak, Yusuf Ahmad, 58, bersyukur kerana keluarganya terselamat selepas kedainya roboh ketika kejadian itu.

"Ketika ribut dalam kedai saya terdapat seorang pelanggan selain tiga anak saya serta isteri turut terperangkap dalam runtuhan kedai," kata Yusuf di sini, hari ini.

Susulan itu, laluan utama dari Parit Panjang Ke Baling dan dari Kampung Lanai ke Kuala Pegang tergendala lebih tiga jam akibat pokok tumbang di atas jalan.

Difahamkan semua kenderaan yang hendak ke pekan Baling terpaksa menggunakan laluan Kuala Ketil ke pekan Baling sejauh 60 kilometer.

Batu vs Kayu: Layakah Najib <b>Di baling</b> Kasut ?

Posted: 10 Mar 2012 03:30 PM PST

Layakkah najib kita bagi hadiah seperti mamak ini buat?
Ehh !! betul ke majlis pertunangan anak memanda PM kita dengan pasangan dari Kazakhstan telah menelan belanja RM409,767 ? Majlis yang berlangsung di Seri Perdana itu di ditanggung rakyat berdasarkan dokumen pembayaran yang dikeluarkan pihak katering majlis tersebut dibayar oleh Pejabat Perdana Menteri.( rujuk Gambar bawah ).
Berdasar pada slip bil pembayaran dibawah syarikat ketering dari Hotel Shangri- La telah memberi detail jumlah kos perbelanjaan menu makanan untuk tetamu vip di majis pertunangan tersebut berjumlah
  1. 36 Vip dengan kos $ 560 satu kepala berjumlah Rm$ 18,792 .
  2. Kos jamu tetamu seramai 862 dengana angaran satu kepala $ 359.00 berjumlah $309.975.
  3. Serta kos harga barang berjumlah Rm$81.000.00.dengan jumlah keseluruhan $ 409.767.
Amat malang bagi kita rakyat Malaysia didalam keadaan ekonomi yang gawat serta di saran oleh pemimpin supaya rakyat berjimat cermat tetapi permimpin bersedap sedap dan bermewah mengunakan dana duit rakyat.
Kalau lah benar sumber cerita ini saya sarankan pada pembaca sekalaian kenapa kita wajib jatuhkan kepimpinan yang tak telus yang menggunakan dana dan duit rakyat sesuka hati demi temolok nafsu sendiri .
Ingat amaran kepada pemimpin bahawa pengkhianatan terhadap tanggungjawab yang dipikul kerana setiap apa yang dilakukan bakal ditanya di Mahkamah Allah di padang mahsyar nanti.
Sifat amanah akan membawa pemimpin untuk berlaku adil dan telus dalam tindakan. Ketiadaan amanah menyebabkan kezaliman semakin meluas sehingga rakyat yang mencuri alat dapur kerana kesempitan hidup diberkas sedangkan pemimpin yang menggunakan wang negara secara tidak telus terus hidup bebas dan bersenang lenang.
Rakyat yang melakukan rasuah sedikit diambil tindakan sedangkan orang berkedudukan yang melakukan rasuah terus dibiarkan. Akhirnya terjadi sebagaimana suatu peristiwa yang menggemparkan negara apabila seorang bekas imam bertindak melempar kasut ke arah hakim kerana tidak berpuas hati dengan layanan kehakiman sehingga dijatuhkan hukuman penjara sedangkan masalah sebenar yang dibangkitkan oleh bekas imam tersebut berkenaan penyelewengan wang masjid tidak dihirau.
Ingatlah kita bagaimana kedudukan seorang pemimpin bukan untuk memperbanyakkan harta peribadi dan mengabaikan tanggungjawab terhadap orang bawahan sebagaimana pesanan penting yang pernah diungkapkan oleh Sayyidina Abu Bakar dengan katanya :
"Amanah adalah harta kekayaan sebenar hasil daripada keimanan yang teguh, ia adalah sifat sekalian kekasih Allah. Maka jadikanlah amanah sebagai perhiasan iman, jauhi kecurangan dan pangkat kemegahan kerana ia akan membinasakan kamu seperti umat terdahulu yang binasa."
bawah bukti resit perbelanjaan dari ketering Shagri-La untuk majlis pertunangan anak memanda PM satu Msia.
Antara bukti dokumen pembayaran majlis pertunangan anak perempuan Perdana Menteri yang dibayar oleh Jabatan Perdana Menteri.

sumber: the malaysian insider.

untuk rujukan sumber berita di SINI dan sini

02 di sik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sik - Google Blog Search


Aina....: Semasa <b>Di Sik</b>

Posted: 23 Mar 2012 02:37 AM PDT

Assalamualaikum,nk citer sikit mse kami di Sik.Bertolak drpd sklh pukul 4.30 ptg.Pukul 6.50 baru sampai kt Sik.Sampai2 turun drpd bas ade 1 bende bunyi BOOMM!Kami ape lagi lari naik atas bas balik lhaa!Dye org cakap tayar meletup rupa-ruapnya bas tuh dye langgar paip airr!Keluar lha Air Pancut!Time tuh hujan rintik-rintik kami pon jalan je.Semua kumpul dulu dkt dewan ckg bgi kunci bilik kami pon cari bilik msk bilik.First sekali bende yg penting TV!Bgi dpt TV3 sbb nk tgk Ghost Rider!Tpi hajat tk kesampaian tk dpt tgk sbb dye area2 bukit.Malam tuh ckg pasang citer sedih!Menangis semua org sbb lps tuh kene tulis surat untk mak ayah.Pukul 11.00 malam bru abis pastu ckg suruh pi makan lgi tuh.Naik bilik terus Zzzzzz.Sbb esk pagi tuh kene bangun awal!Qiamullail!Pukul 3 pagi ahli bilik dah  gerak!Terus turun pi dewan.lps abis smbyg Subuh semua kami bersenam!Pastu balik bilik buat apa yg patut,turun pi sarapan pagi pastu masuk dewan buat aktiviti ngan budk SK Paya Terendam.Petang,Sukaneka The Best!Main permainan tradisional!Main tarik upih paling bestt!Ptg tuh ckg dah janji nk bwk pi beris dgn pi tgk SK Paya Terendam tpi tk pi sbb ckg kata mse tuh kt Kepala Batas dah hujan kilat.So,terus balik.Sekian.

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


<b>Tanjung Dawai</b> : Makan angin <b>di</b> jeti nelayan.. | Dunia Hidupku... PCL

Posted: 17 Mar 2012 09:24 AM PDT

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !

..bila berada di Kedah, aktiviti wajib selain dari beribadat adalah memancing bersama keluarga.

Petang tadi (semalam) kami ke Tanjung Dawai, tujuan asalanya memang lah memancing kat jeti tapi kali ini moodnya lebih kepada berehat santai sambil menghirup angin sepoi-sepoi bahasa....huh ! hanya emak sorang saja yang  memancing.

ada yang kurang pasti Tanjung Dawai tu kat mana....emm ok mai sini aku nak habaq..

Tanjung Dawai terletak kira-kira 30 kilometer dari bandar Sungai Petani berada di Kawasan Parlimen Merbok iaitu bagi Daerah Kuala Muda di negeri Kedah Darul Aman, Malaysia. merupakan kawasan yang terkenal dengan makanan laut.

..ni ada sebahagian gambar yang dapat dikongsikan..





Sebelum berangkat meninggalkan jeti yang banyak kenangannya, aku sempat merakam saat yang indah itu walau hanya menggunakan kamera hp pinjam...jadilah tu... nak buat cmana , kamera buruk aku tertinggal la plak.

PCL : Sesuatu yang indah itu harus dirakam dan simpan agar dapat dinikmati semula suatu hari nanti walau keadaanya tidak sama seperti apa yang pernah dirasai sebelumnya.

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved