ads

Khamis, 19 April 2012

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 11:36 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Penagih Dadah Dicekup <b>Di Pokok Sena</b>

Posted: 21 Jan 2012 01:00 AM PST

POKOK SENA – Seramai 33 orang dipercayai penagih termasuk seorang pengedar dadah ditahan dalam serbuan pasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Daerah Kota Setar di ladang kelapa sawit di Kampung Menerong, Mukim Derang dekat sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan, berkata mereka berumur antara 20 hingga 50 tahun adalah rakyat tempatan terdiri daripada penduduk kampung berhampiran kawasan ladang berkenaan.

Semasa serbuan, terdapat mereka dipercayai sedang melepaskan gian dan ada di antara mereka baru masuk ke ladang itu menaiki kereta dan motosikal.

"Mereka adalah bekerja sendiri dan juga penganggur. Ada yang cuba melarikan diri tetapi polis bertindak cepat menahan mereka.

"Siasatan awal mendapati mereka mengambil dadah jenis ganja dan juga ubat batuk," katanya kepada pemberita di sini.

Adzaman berkata, pihaknya merampas 23 motosikal dan tiga kereta yang kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar untuk disiasat.

Polis percaya ladang kelapa sawit itu digunakan sebagai tempat melepaskan ketagihan mereka sejak tiga bulan lalu dengan membina sebuah pondok kecil tersorok di hujung ladang.

Beliau berkata, pihak polis melakukan intipan sejak sebulan lalu selepas mendapat maklumat orang ramai. – BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 11:12 PM PDT

URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


RAMAINYA PENYOKONG ANTI LYNAS <b>DI SUNGAI PETANI</b>!!!

Posted: 19 Apr 2012 08:20 AM PDT

Tajuk gah....Sungai Petani Tolak Lynas!!!!!Bodohnya...macam ni kata ramai!!!


PANASS!! @NajibRazak VS @AnwarIbrahim <b>di Sungai Petani</b>!!

Posted: 12 Mar 2012 11:12 PM PDT

Pada 3hb Mac yang lepas. Ada pertembungan diantara dua pemimpin besar di Sungai Petani. DS Najib dan Anwar Ibrahim. Mc tak tahulah semua ini dirancang atau tidak, namun apa yang Mc diberitahu. Anwar sekarang ni sering mengikut DS Najib kemana saja beliau pergi. Mungkin beliau nak 'test power' siapa lebih popular dikalangan rakyat.

Gambar ceramah Anwar ni, Mc ambil dari blog Kanoha Utara tengok dan bandingkan dengan majlis DS Najib nanti.



Di bawah ini pula Majlis Mesra Rakyat bersama Perdana Menteri Malaysia. Kita bandingkan jumlah kehadiran yang memenuhi dua majlis ini. Satu pada waktu malam, dan satu lagi pada waktu siang.



Tidak terbanding sokongan rakyat kepada DS Najib. Jikalau ceramah Anwar pun tidak mendapat sambutan. Apatah lagi ceramah pemimpin pembangkang yang lain. Hakikatnya, rakyat dah mula muak dengan apa saja yang berkaitan dengan pembangkang.

Pembangkang banyak berlakon dan berpolitik dari kerja. Sebab tu rakyat pun dah tak percaya dengan mereka dah. Apa yang perlu kita buat hanyalah, tambah keyakinan rakyat kepada UMNO, kemudian selesaikan masalah kita sendiri. Supaya senang kita bekerja jikalau bersatu. Jangan dok asyik fikir nak cantaih saja bila tak boleh jadi calon nanti.


PM, DS Najib memang sudah popular di Malaysia. Namun UMNO/BN masih kurang berbanding beliau. Apakah kemenangan UMNO/BN kelak, hanya bergantung kepada kepopularan DS Najib?

Bagaimana keyakinan rakyat terhadap UMNO/BN? UMNO/BN Kedah?



McTheory:
Soalan maut yang susah untuk kita jawab..

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 03:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

DAP <b>Kedah</b> ugut akan bertanding tiga penjuru <b>di</b> PRU13. | UtaraNews

Posted: 26 Mar 2012 05:00 AM PDT

Jika DAP gagal mendapatkan lebih banyak kerusi untuk bertanding dalam pilihan raya umum akan datang, parti itu mungkin tidak mempunyai pilihan tetapi akan berentap dalam pertandingan tiga penjuru.

ADUN tunggal DAP di Kedah, Lee Guan Aik berkata, ini bukan hasrat parti mahupun keinginan rakyat tetapi kerana landskap politik di negeri itu telah berubah sejak pilihan raya umum 2008.

Lee, yang merupakan ADUN Kota Darulaman, menambah bahawa parti itu mahu memainkan peranan lebih besar dalam kerajaan negeri Kedah, dan oleh itu ia berhasrat mempunyai perwakilan yang lebih besar di negeri ini.

"Kami tidak menuntut, kami akan serahkan kepada kepimpinan pusat untuk memutuskannya dan kita akan menghormati keputusan itu tetapi kami ingin mendapatkan lebih banyak kerusi kerana kita mempunyai kubu kuat di Kedah juga," katanya kepada Malaysiakini.

"Ia bukan kerana kita mahu mengurangkan pengaruh PAS di negeri ini tetapi disebabkan oleh kesan limpahan sokongan yang kuat untuk Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng di Pulau Pinang, sokongan untuk kami di sini semakin meningkat," katanya.

Lee merujuk kepada pengumuman Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak semalam bahawa DAP tidak akan mendapat sebarang kerusi tambahan dalam pilihan raya umum akan datang.

Azizan dipetik oleh media sebagai berkata pengagihan kerusi di kalangan PAS, PKR dan DAP adalah berdasarkan status quo 2008.

Lee yang tidak bersetuju dengan kenyataan Azizan, berkata beliau tidak pasti sama ada pesuruhjaya PAS negeri itu "hanya bermain politik atau mahu mencetuskan masalah kepada Pakatan Rakyat di Kedah".

Menurut Lee, menteri besar telah beberapa kali membuat kenyataan seumpama itu.

Lee turut mendedahkan bahawa DAP berminat bertanding di enam kerusi Dewan Undangan Negeri dan dua kerusi parlimen dalam pilihan raya umum akan datang.

Bagaimanapun, beliau tidak pasti bila kepimpinan gabungan pusat akan memutuskan kerana mereka belum bertemu untuk membincangkan peruntukan kerusi di negeri ini.

Kini terdapat 36 kerusi negeri di Kedah - Pakatan mempunyai 20, BN 14 dan terdapat dua Bebas - di Lunas dan Bakar Arang.

Pada 2008, PAS bertanding 24 kerusi negeri dan menang 16, PKR bertanding 11 tetapi menang empat, di mana dua daripada mereka kemudian menjadi ADUN Bebas. DAP menang satu kerusi, manakala baki 14 kerusi lagi dipegang oleh BN.

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 01:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 01:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 01:59 PM PDT

URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


Lebih 60 rumah rosak dilanda ribut <b>di Jitra</b> « Best Variety In Malaysia

Posted: 26 Mar 2012 12:44 AM PDT

JITRA: Lebih 60 rumah membabitkan lima kampung dan satu taman perumahan di daerah Kubang Pasu rosak selepas dilanda ribut kira-kira jam 5.30 petang semalam.

Rata-rata rumah di kawasan terbabit iaitu Kampung Kemunting Lama, Kemunting Baru, Teluk Berangin, Salit, Pekan Tunjang dan Taman Seri Kemuning 1 mengalami kerosakan teruk akibat ditimpa pokok atau bumbung tercabut sepenuhnya.

Difahamkan lima keluarga dari Taman Seri Kemuning 1 juga terpaksa berpindah ke pusat aktiviti kawasan perumahan itu selepas rumah mereka tidak boleh didiami akibat bumbung tercabut.Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani yang juga Anggota Parlimen Kubang Pasu, Datuk Mohd Johari Baharom, berkata pihaknya masih membuat bancian jumlah kerugian serta kos yang diperlukan untuk membantu mangsa terbabit.

"Pejabat saya akan menghubungi pembekal dan kontraktor bagi membaiki rumah yang rosak teruk," katanya kepada pemberita, selepas melawat keluarga yang terjejas hari ini. – BERNAMA

BLOG KEDAH: 02 <b>di jitra</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 09:23 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jitra</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 02:41 AM PST

URL Sumber Asal :-

Pelajar POLIMAS maut dalam kemalangan <b>di Jitra</b>

Posted: 07 Feb 2012 06:33 AM PST

Bharian.com.my
07/02/212

JITRA: Seorang pelajar Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah (POLIMAS) maut selepas motosikal yang ditungganginya merempuh sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya dan kemudian dilanggar sebuah pikap di Kilometer 34.5 Lebuhraya Utara Selatan, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Ibrahim Mohd Yusuf, berkata kemalangan itu berlaku pada jam 9.12 pagi semasa pelajar terbabit, Muhamad Izam Azhar Khairuddin, 20, yang menuju ke arah utara dipercayai leka melihat lori pasir dari arah bertentangan lalu terbabas ke tepi jalan.
"Mangsa tidak menyedari terdapat sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya di hadapannya lalu merempuh kenderaan berkenaan mengakibatkan mangsa terjatuh ke kiri jalan sebelum dilanggar pikap yang lalu di lorong itu," katanya di sini, hari ini.

Beliau berkata, Muhamad Izam Azhar meninggal dunia di tempat kemalangan kerana mengalami cedera parah dan mayatnya dihantar ke Hospital Jitra untuk dibedah siasat.

Ibu saudara mangsa, Aishah Ibrahim, 50, berkata anak saudaranya yang mengambil jurusan Kejuruteraan Pembuatan itu baru saja menjalani latihan industri di sebuah kilang di Napoh, dekat sini.

Mayat Muhamad Izam Azhar dikebumikan di Kampung Lepai, Jalan Langgar, Alor Setar selepas solat Asar


BLOG KEDAH: 02 <b>di jitra</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Mar 2012 09:21 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jitra</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 02:41 AM PST

URL Sumber Asal :-

Pelajar POLIMAS maut dalam kemalangan <b>di Jitra</b>

Posted: 07 Feb 2012 06:33 AM PST

Bharian.com.my
07/02/212

JITRA: Seorang pelajar Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah (POLIMAS) maut selepas motosikal yang ditungganginya merempuh sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya dan kemudian dilanggar sebuah pikap di Kilometer 34.5 Lebuhraya Utara Selatan, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Ibrahim Mohd Yusuf, berkata kemalangan itu berlaku pada jam 9.12 pagi semasa pelajar terbabit, Muhamad Izam Azhar Khairuddin, 20, yang menuju ke arah utara dipercayai leka melihat lori pasir dari arah bertentangan lalu terbabas ke tepi jalan.
"Mangsa tidak menyedari terdapat sebuah kenderaan penyelenggara lebuh raya di hadapannya lalu merempuh kenderaan berkenaan mengakibatkan mangsa terjatuh ke kiri jalan sebelum dilanggar pikap yang lalu di lorong itu," katanya di sini, hari ini.

Beliau berkata, Muhamad Izam Azhar meninggal dunia di tempat kemalangan kerana mengalami cedera parah dan mayatnya dihantar ke Hospital Jitra untuk dibedah siasat.

Ibu saudara mangsa, Aishah Ibrahim, 50, berkata anak saudaranya yang mengambil jurusan Kejuruteraan Pembuatan itu baru saja menjalani latihan industri di sebuah kilang di Napoh, dekat sini.

Mayat Muhamad Izam Azhar dikebumikan di Kampung Lepai, Jalan Langgar, Alor Setar selepas solat Asar


my princess diary: sepetang hujan <b>di jitra</b>

Posted: 25 Mar 2012 09:29 PM PDT

as salam
dear diary,

Ahad : 2 kelas cancel , tinggal 1 kelas pukul 3 petang .

@ parking motor

aku : babe ! macam nak huuu ja .
ena : mana-mana ?
aku : tu dah nampak pokok hujan .
ena : eleh , macam tak biasa helmet masuk air hujan .
aku : ok . hujan sat g . siap lah !

@ dalam kelas

aku : weh , nak hujan .
lecturer : selagi tak ada sapa bangun terang lagi sekali , saya tak nak bagi balik .
kelas : ala..... encik .. nak hujan ni ..
kawan bangun : (terang dengan penuh semangat )
kelas : owh . . paham-paham , betu la tu . (sambil kemas buku )
aku : ena jom ! sat g helmet basah !
ena : xmo lari ! xlarat
aku : cepat ! ! !

@ parking motor

aku : tu la. . . bella dah cakap , hujan .
ena : mana nak tau , malas nak parking bawah tu ,beg berat (selalu xmau ngaku salah =..=" )
aku : jom lekaih ! beg basah ni , ada laptop g .
ena : nak redah ka ?
aku : parking bawah bumbung lu . ni , final project duk dalam beg nih . -_____-"

@ parking motor ada bumbung

ada mizar , so kami lepak dan bergossip sambil tunggu hujan berenti .

still seronok dengan muka tidak bersalah +__+"
aku pulak muka penuh rasa bersalah #___#"
mizar , duk tenung-tenung bumbleblue , ada hati nak bawak lettew . . ngeh ngeh ngeh
kasut puma ena yang berkilat macam baru lepas letak kiwi , kasut bata aku dah macam pukat  , segala sampah sarap duk lekat kat lubang-lubang tu .
eiiiii . . atas stokin ena ada menda apa tu ... ~_~"
muka masing-masing mintak penampar arab sambil duk tunggu hujan berenti 
huk huk . macam ustazah la pulop . hik hik hik . 
tak po aeh . . dop bolih jadi ustazah tuk anak-anak murid ,
jadi ustazah tuk anak ambe nanti pom molek jugok . ^___^v
like kalau malas nak komen n__nv

02 di sik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sik - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Media Kedah: Panas,,!!! lagi cerita PAS <b>di Sik</b>,,

Posted: 30 Jan 2012 04:55 PM PST

Pisau Kedah nak dedahkan cerita panas yang Pisau Kedah dapat dari salah sorang ahli PAS yang loncat masuk UMNO,ia berkaitan dengan PAS di Sik,,korek punya korek baru lah terdedah cerita tentang PAS Sik,,

Macam ni ceritanya,,di khabarkan puak-puak PAS di Sik berpecah kepada 3 puak,,Puak Pas Pro Ahli Parlimen  Che Uda Che Nik,,Puak Pas Pro SETPOL Sanusi,,Puak Pas Pro Tok,tok Guru Sik,betui ka??,,

Puak Pas yang pro Tok,tok guru depa mahukan seorang yang bernama Ku Baharom untuk di jadikan calon parlimen PRU 13,Pisau Kedah pun tak pernah kenal siapa tu Ku Baharom,,nampak gayanya seorang kuat agamanya,,kalau tak buat apa tok,tok guru mahukan dia jadi calon PRU12

Puak Pas yang pro Che Uda pulak,,tetap mahukan Che Uda jadi calon parlimen PRU 13,,bagi pendapat puak Pas pro tok,tok guru,,kalau masih Che Uda jadi calon parlimen akan bungkus la Pas di Sik,,dengar kata perang dingin juga la sesama depa..

Yang Pisau Kedah pelik tu,,mai kot mana pulak yang pro SETPOL tu,,tentu ada sebab tertentu puak Pas pro SETPOL tu menolak calon dari puak pro Che Uda dan dari calon puak pro tok,tok guru,,

Untuk pengetahuan ketiga-tiga puak Pas,,hampa letak pi la calon sapa pun,,dah tergugat dah Pas di Sik,,lepas ni boleh la tempah batu nisan boh kat kubur parti Pas Sik,,apa lagi yang Pas Nak banggakan di Sik??Sedangkan Kampung-kampung yang dulunya hardcore PAS,,dah BN tawan,,

Pisau Kedah:-

Pas Kedah boleh la siapa sedia menerima kekalahan di PRU 13 ni,,tapi rasanya kalau Pas Kedah kalah depa tak hairan la,,duit balak dah banyak dalam poket,,,


Published with Blogger-droid v2.0.4
Full content generated by Get Full RSS.

Kedah Ke KL: EKSKLUSIF!! Lagi Ahli Pas Tegar Keluar Parti <b>di Sik</b> <b>...</b>

Posted: 24 Jan 2012 12:00 AM PST

Kubu Kuat PAS Sik Kedah berjaya BN tawan
Tahniah YB Datuk Mohd Tajudin (Adun Belantik)
Semalam Team Media Kedah telah pergi ke satu perkampungan yang cukup terkenal dengan perkampungan Hard core PAS di Sik, Kedah, bertempat di Kampung Batu Besar Mukim Teloi Tua Sik, yang kini ramai penduduknya mula sudah berubah angin keluar dari PAS.
Kalau dulu BN jangan harap la nak masuk kampung ni, nak pacak bendera BN pun jangan mimpi la, namun kini angin perubahan telah melanda di kampung tersebut, seramai 61 orang ahli PAS telah keluar dari parti termasuk lah sepupu dan juga Mak Saudara Ahli Parlimen Sik (MP Sik Che Uda), dan selepas ini ramai lagi yang akan menyertai UMNO dalam masa terdekat, kalau tak percaya tanya la Ahli Parlimen Sik, siapa dalam gambar bawah ni..
Agak-agak, Ahli Parlimen Sik kenal tak dengan wanita ini? Bukankah wanita ini adalah Ibu kepada saudara Ahli Parlimen Sik? Bukankah suatu ketika dahulu, wanita ini pernah menyuapkan makanan dan basuh pungkoq Ahli Parlimen Sik? Setelah menjadi Ahli Parlimen selepas PRU 12, ada pernah walaupun sekali, Ahli Parlimen Sik menjejakan kakinya melawat wanita ini yang pernah satu ketika dahulu menjaga Ahli Parlimen Sik bagai anak sendiri?? 


Wanita ini bercerita lagi pada Team Media Kedah walaupun Ahli Parlimen itu datang berceramah berhampiran dengan rumahnya, namun sekali pun tak pernah di ziarahnya atau menjenguk muka sedangkan... wanita ini bukan sekadar ibu saudara Ahli Parlimen Sik malah beliau diantara penyokong kuat Pas yang selama ini membantu jentera Pas di Sik.
Bagaimana pulak dengan lelaki ini, Ahli Parlimen Sik kenal tak lelaki ini ?? Bukankah lelaki  sepupu kepada Ahli Parlimen Sik dan juga pengerak PAS sehingga Ahli Parlimen Sik boleh menang pada PRU 12..untuk pengetahuan semua, Pak Long ni sudah 30 tahun lebih menjadi hard core PAS di Mukim Teloi Tua, Sik.Kedah. Namun selepas ini semuanya telah berubah..
Kalau dulu BN nak pacak bendera di Kampung tersebut, BN perlu berhadapan dengan Pak Long ni dulu la..sehingga tak berani BN nak pasang bendera..namun kini rasanya berbangga, di hadapan rumah Pak Long ni telah ada Bendera BN dan UMNO dan tak siapa berani nak usik bendera tersebut..
Zainudin B Abdul Wahab (Apit)
Apit anak sepupu Ahli Parlimen Sik, pemuda PAS pertama yang memasuki UMNO di Sik ni, dia merasa amat kecewa dengan sikap Ahli Parlimen Sik, dia juga antara orang yang aktif di dalam PRU 12 berjuang untuk PAS..namun kini dia merasa sia-sia berada di dalam PAS... tidak dihargai..
Mat Isa antara penyokong kuat PAS mukim Teloi Tua, merupakan Ahli PAS sejak azali lagi, niat untuk Mat Isa memasuki UMNO sudah lama, setelah kecewa dengan Ahli Parlimen Sik, Adun Jeneri dan juga MKK, tapi keinginan Mat Isa memasuki UMNO tiba kemuncaknya bila peristiwa anaknya terlibat dengan kemalangan, tak seorang pun wakil PAS yang datang menziarah. 
Sedangkan pernah sekali ceramah Pas cuma diadakan berhadapan dengan rumahnya hanya beberapa meter sahaja tak sampai 10 meter untuk Adun dan Ahli Parlimen Sik melangkah kerumahnya menziarahi anaknya yang memerlukan bantuan, namun yang datang menziarahi anaknya dan memberi bantuan kerusi roda adalah Adun BN (YB Datuk Tajudin) yang sebelum ini di anggapnya musuh ketatnya..
Abang Mat dan Abg Man, juga merupakan penyokong  kuat PAS sejak azali lagi..dulunya kalau kerat tubuh mereka berdua ni rasanya keluar darah hijau.. he he..begitulah perumpamaan yang dapat kami berikan betapa hard core nya mereka bersama PAS, namun kekecewaan mereka adalah kerana sikap PAS sudah berubah dari perjuangan sebenar iaitu memperjuangkan Islam, tambahan pulak pemecatan Hasan Ali menjadi penyebab juga mereka keluar dari PAS.
Mereka semua ini adalah orang yang membawa masuk BN di Kampung Batu Besar, Mukim Teloi Tua ,Sik. Dan mereka akan menjadi sejarah apabila buat kali pertama BN menjejak kaki di tempat berkenaan, di sini Mc juga nak mengingatkan UMNO dan juga Ketua Bahagian Sik, jangan lupa jasa mereka ini, kerana jasa mereka, seramai 61 orang telah menyertai UMNO dan tinggalkan PAS, dan lebih banyak lagi akan tinggalkan PAS di Kampung berkenaan pada masa akan datang dan semoga mereka di hargai..
Che Uda Che Nik (Ahli Parlimen Sik-PAS)
 Yahaya Abdullah (Adun Jeneri-PAS)
Ahli Parlimen dan juga Adun ini akan merima akibatnya pada PRU 13 ini,
Nampaknya rakyat sudah sedar bahawa parti Pas hanya pandai mengunakan orang sewaktu pilihanraya. Kononnya berjuang secara jihad sewaktu mereka susah, namun diketika mereka sudah senang, mereka melupakan siapa yang pernah bersama mereka. Itulah Pas.. itulah jihad Pas. Sudah sama-sama, senang sorang-sorang..

McTheory:
Terima kasih pada Pisau Kedah, kerana melaporkan dari Sik Kedah..

Full content generated by Get Full RSS.

Ayu wanie choc8lat: Wedding Man + Ikin <b>di Sik</b>, Kedah- Oreo Choc <b>...</b>

Posted: 25 Dec 2011 01:18 AM PST

Last week sy tutup kedai sat..huhu..balek kedah 4 hari coz adek ipar kawen..simple but still meriah + nice..terigt lak zaman2 kt kawen dulu..=P..Pengantin sama cantek ,sama padan, semoga berbahagia keanak cucu...Majlis rumah perempuan di Weng, Sabtu 17 Dis 2011, berhampiran Kg Memali ( for  those yg tak tahu, search kat google pasal Memali ya. )..Sebelah lelaki di Parit Panjang, Bt 5 Sik, Kedah 18 Dis 2011.. Tema, merah itam, cream koko..Mmg penat cket, org kg ramai dtg , maklumlah sekarang time2 cuti sek..Okeh, meh layan pic dulu...=)

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 09:49 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Sik</b> Terkini 2012

Posted: 30 Mar 2012 10:04 PM PDT

Tarikh Tutup Permohonan : 15 April 2012

Pentadbiran Daerah Sik pada asalnya beroperasi di bangunan lama yang diperbuat daripada kayu dan telah berpindah ke bangunan baru yang lebih baik ( bangunan batu ) pada tahun 1982. Masa terus berlalu, Daerah Sik terus membangun dan dengan prihatin Pihak Berkuasa Kerajaan Negeri Kedah Darul Aman, Daerah Sik diperuntukkan sebuah bangunan baru Pejabat Daerah dan Tanah Sik yang lebih moden dengan peralatan yang lebih sempurna, sekali lagi Pentadbiran Daerah Sik berpindah ke bangunan baru mulai 1 April,1997 hinggalah sekarang.

Permohonan-permohonan adalah dipelawa daripada Rakyat Negeri Kedah Darul Aman / Warga Negara Malaysia untuk memenuhi jawatan yang tersebut di bawah:-

1. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) N17

2. Pekerja Rendah Awam (Lelaki) R1

KLIK DI SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Advertisment

Incoming search terms:

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


Batu vs Kayu: Tindakan ala SAMSENG...kereta DSAI <b>di baling</b> batu

Posted: 01 Apr 2012 03:27 AM PDT


KOTA BHARU, 1 Apr: Tindakan sekumpulan anak muda dipercayai diupah melontar objek keras sehingga menyebabkan kereta Datuk Seri Anwar Ibrahim kemik dianggap memalukan rakyat Kelantan.
Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Kelantan, Abdul Aziz Kadir berkata, budaya tersebut mencemarkan imej rakyat negeri ini kerana perbuatan ala samseng sudah lama berlalu.
Katanya, perbuatan seperti itu sudah ditinggalkan pada 1960-an selepas berkuburnya kumpulan Pemuda Tahan Lasak Umno yang menghalang kemaraan PAS ketika itu.
"Biar pun ada pihak melakukan perbuatan yang tidak bertamadun tersebut, ia sama sekali tidak menghalang PKR meneruskan perjuangan bagi menegakkan kebenaran.
"Malah kami terus bersemangat dan selepas ini Datuk Seri Anwar akan datang lagi membantu kempen sehingga pilihan raya umum ke-13 diadakan," katanya.
Ketika berceramah pada program solat hajat di Padang Perdana malam kelmarin Anwar mendedahkan kereta dinaikinya dilontar objek keras ketika melewati Jalan Mahmood oleh sekumpulan pemuda.
Abdul Aziz yang turut menaiki kereta sama memberitahu ketika sampai di hadapan Esso di simpang lampu isyarat tiba-tiba sekumpulan pemuda mengangkat kertas manila kad seperti mahu demontrasi.
"Dalam sekitar 20 pemuda tiba-tiba meluru ke arah kereta dinaiki Anwar dan satu objek keras mengena kereta yang kami naiki.
"Tak nampak pula apa yang ditulis pada kertas manila kad. Ketika itu kereta Datuk Seri berada yang kedua dalam konvoi dari Pengkalan Kubur dan dua lagi kereta rombongan di belakang.
"Mungkin kumpulan samseng itu mendapat info Anwar sampai di kawasan itu kerana tiba-tiba mereka mengangkat sepanduk kertas," katanya yang juga angota parlimen Ketereh.
Menurutnya juga kereta Mercedes dinaiki Anwar itu baru siap dibaiki selepas terkena objek keras dilontar pihak tertentu ketika menghadiri ceramah di Johor baru-baru ini.
Kata beliau kejadian di Johor sudah dilaporkan kepada polis memandangkan ada anggota AMK yang cedera, namun belum ada tindakan diambil pihak keselamatan.
"Sebab itulah kita belum lagi membuat laporan polis terhadap insiden yang berlaku di Kota Bharu malam 30 Mac lalu," katannya.
Abdul Aziz juga berkata, pada program perjumpaan Ketua Umum PKR di Paloh Gua Musang pada hari sama, seramai 130 ahli dan penyokong Umno menyerah borang menyertai PKR.
Sebelum itu Anwar merasmikan Bilik Gerakan PKR di Dun Nenggiri. Sebelah petang mengadakan perjumpaan dengan penduduk di tapak pasar borong Kuala Krai di Guchil.
Kemudian mengadakan kuliah Maghrib di masjid tidak jauh rumah anggota parlimen Machang, Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan selepas itu menghadiri ceramah di Pantai Geting, Tumpat.

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Kedah Ke KL: TUDIAA LAA!! Lagi Pas Masuk UMNO <b>di Padang</b> <b>...</b>

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

Semalam berlangsungnya penyerahan borang keahlian baru UMNO di Padang Terap. Dalam keahlian baru UMNO itu ada diselitkan dengan geng Terap Care, salah satu badan bergerak dari Pas.

Alhamdulillah..majlis penyerahan borang keahlian SMP dan borang keahlian UMNO berjalan dengan lancar di Kampung Bukit Nyamuk semalam. Seramai 50 org pemuda daripada Malau, Bkt Nyamuk, Kuala Janing dan Bukit Endin telah menyerahkan borang keahlian SMP. Ada diantara mereka adalah bekas ahli Terapcare (PAS). Seramai 20 org pemuda jugak telah menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Ketua Pemuda UMNO Kedah/Padang Terap Hj Badrol Hisham. Lebih membanggakan lagi apabila 2 org anak kepada pengerusi PKR Bukit Nyamuk jugak turut menyertai UMNO.

Ironinya bulan lepas, 2 org ahli UMNO Bukit Nyamuk telah masuk PKR dan majlis dibuat dirumah pengerusi PKR Bukit Nyamuk namun takdir Allah, mlm semalam 2 org anak dia telah dibukakan pintu hatinya oleh Allah untuk bersama2 berjuang dengan kami di dalam UMNO..TAHNIAH..SELAMAT DATANG BUAT SAHABAT BARU UMNO PADANG TERAP..KAMI MENGALU-ALUKAN KEDATANGAN KALIAN.

Ada sapa-sapa nak masuk tender untuk bida projek membina muzium Pas Padang Terap dan Terapcare tak? Tak perlu lesen kontrak, cukup sekadar tunjukkan no keahlian pas saja. Ahli seumur hidup Pas diutamakan, borang tender boleh didapati di MTD Pas Pedu..atau hubungi yb Nasir Zakaria dan Miezan..

Majlis yang sangat santai, tanpa protokol, tenang dan yg penting skali..sangat INTIM..pakai kain pelekat lagi..janji matlamat tercapai..pemuda yg berbaju putih dn berambut ala-ala mat emo tu adalah anak kepada pengerusi pkr Bkt Nyamuk.

Mc ucapkan syabas kepada Troopers TMK  Padang Terap kerana membawa info yang berharga ini.



McTheory:
Pada sesiapa yang nak masuk UMNO tu boleh contact kami.. jangan malu-malu.

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 03:14 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

TOMOI: <b>Kuala Ketil</b> Muaythai Challenge 2012

Posted: 04 Feb 2012 12:08 PM PST

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

KedahLanie.info: Tuanku berharap Kolej Insaniah <b>di Kuala Ketil</b> <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2012 04:14 PM PST

Wartawan Sinar Harian
January 15, 2012

ANAK BUKIT - Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah menyeru agar Kerajaan Negeri terus menyalurkan bantuan kepada 17,000 keluarga miskin yang didaftar di Kedah setakat 31 Oktober lalu.

Baginda bertitah, bantuan boleh disalurkan dalam pelbagai bentuk bantuan am dengan kerjasama Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), Jabatan Zakat atau penglibatan syarikat korporat.

"Golongan miskin dan tidak bernasib baik akan terus dibela oleh kerajaan. Beta harap taraf hidup rakyat akan bertambah baik dan hidup dalam suasana harmoni, aman dan sejahtera dalam persekitaran yang selamat," titah baginda.

Tuanku Abdul Halim juga mahu Kerajaan Negeri memantapkan pembangunan modal insan yang berpegang teguh kepada ajaran agama, dan dengan adanya kampus tetap Kolej Universiti Insaniah di Kuala Ketil, diharap dapat membuka lebih banyak peluang dan cabang ilmu kepada rakyat Kedah.

"Kerajaan beta juga memperuntukkan sejumlah peruntukan untuk membiayai pengurusan dan pembangunan Maktab Mahmud, antaranya membina asrama putera Maktab Mahmud Pokok Sena dan bangunan akademik Maktab Mahmud Kulim," titah baginda.

Baginda juga menyeru kepada pengurusan masjid dan surau supaya berfungsi dengan lebih baik untuk membimbing ummah ke arah masa depan cemerlang.

"Beta juga berharap semua pihak memandang ke hadapan dan optimis demi mencapai kejayaan dan kemajuan. Semua pihak hendaklah berusaha mencipta lebih banyak kejayaan supaya dapat memajukan negeri Kedah," titah baginda.

Full content generated by Get Full RSS.

WOW!. POKOK PISANG BERSAIZ GERGASI <b>DI KUALA KETIL</b>

Posted: 13 Dec 2011 05:55 PM PST


KUALA KETIL - Seorang pekebun di Kampung Belakang Malayawat dekat sini memiliki pokok pisang yang mencatat ketinggian luar biasa sehingga ada yang mencecah 10 meter.

Abu Hassan Jaafar, 56, berkata, pokok pisang yang ditanam 25 tahun lalu turut menghasilkan buah yang lebih besar iaitu mencecah sehingga 35 kilogram setandan.

Menurutnya, antara pokok pisang yang ditanamnya adalah jenis awak, emas dan nangka.

"Walaupun saya hanya menggunakan baja pokok, pokok pisang ini membesar dengan sempurna. Saiz batang pisang ini juga menyamai sebuah batang balak muda.

"Seorang peniaga goreng pisang pernah memberitahu saya dia boleh membelah sebiji buah pisang kepada lima. Ramai yang bertanya mengenai rahsia tanaman pisang ini, namun, saya tidak mempunyai sebarang rahsia kerana benih pisang dan cara penanamannya adalah biasa," katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, saiz pokok pisangnya yang besar ini kemungkinan disebabkan tanah kebunnya yang merupakan bekas tempat pembuatan arang.

"Pada 1969, kawasan ini merupakan kawasan pembuatan arang, jadi tanah ini sesuai untuk bertani.

"Bukan sekadar pisang, tetapi pokok lain antara pokok keladi telur turut mempunyai saiz yang besar berbanding keladi biasa," katanya.

Menurutnya, walaupun pisangnya mendapat sambutan menggalakkan, dia tidak menjadikan tanaman pisang sebagai pekerjaan utamanya.

"Tanaman pisang ini adalah kerja sambilan saya. Saya mempunyai banyak tanggungjawab yang perlu dilakukan.

"Sebagai pemimpin kampung, saya perlu mengutamakan keperluan masyarakat kampung," katanya.

Abu Hassan berkata, kemungkinan dia akan memfokuskan kepada tanaman pisang ini selepas bersara sebagai seorang pemimpin.

"Sekiranya saya tidak mempunyai komitmen lain, saya akan memberikan fokus kepada tanaman pisang ini.

"Kemungkinan, saya akan mengeluarkan produk yang berasaskan pisang kerana itulah idaman saya dalam dunia pertanian ini," katanya.

Ditanya mengenai nasihat kepada pekebun baru yang ingin berkecimpung dalam tanaman pisang ini, Abu Hassan berkata, komunikasi dan hubungan pekebun dengan pegawai pertanian haruslah baik.

"Kita perlu rajin bertanya kepada pegawai pertanian kerana mereka turut mempunyai kelebihan tertentu dalam bidang bertani.

"Sekiranya kita mengikut nasihat selain pengalaman, kita akan berjaya dalam bidang pertanian," katanya.




SUMBER: SH Full content generated by Get Full RSS.

022 - Birthday Ryan <b>di Kuala Ketil</b> ~ DCJ Online

Posted: 14 Nov 2011 05:57 PM PST

Sempena Hari Raya Haji yang lalu, kitorang beraya di Kuala Ketil pasal nenek pada orang rumah aku nak buat kenduri korban. Sempat jugak menyelitkan birthday Ryan kat dalam tuh...nam amik berkat..

Aku update gambor-gambor kat bawah ni pun pasal mak-mak sedara si Ryan ni tanya, mana gambor hari tuh? Hahahaha...aku sudah terlupa la, masih lagi ada dalam kamera, sibuk berbagai sangat dua tiga minggu kebelakangan ni. Tugasan universiti ada dua tiga belum selesai.
Oklah, disamping aku sharekan gambor-gambor hari tuh di Facebook, aku letak la sekeping dua kat sini. Saja seronok tengok gambor kek tu. Opahnye tempah kek berbentuk no 1 (sempena ulang tahun pertama) ngan kek Angry Bird. Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved