ads

Jumaat, 4 Mei 2012

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2012 03:29 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong <b>di</b> Lembaga Sumber Air <b>Negeri Kedah</b> (LSAN)

Posted: 27 Apr 2012 02:07 AM PDT

Have you gotten into a rut at work? Would you like to be more engaged, satisfied, and fulfilled in your work? Would you like to be more productive and feel a greater sense of accomplishment at the end of each day? Well you can. It just takes a desire and commitment to renew your habits and routines. Follow these tips and you'll see your work life improve. And that improvement will trickle into the rest of your life too.

Learning and Improving. Always be on the lookout for opportunities to learn and improve your skills. Look for good seminars and training. Then ask work if you can attend and will they pay for your admission. If your company pays for education, use it! Borrow books from your local library, the company library, or even from your boss. Borrow some motivational audio tapes from your local library. Keep learning to continually renew your enthusiasm.

Creative Thinking. Is your job boring? If so, take some responsibility in changing that. How can you make it more fun, more creative, more varied, etc.? What can you do that no one has done before? How could you grow enthusiasm at work? What is a new way that you could do old things? What processes could you alter to save time, work and money?

Learn from Criticism. Don't immediately reject critiques from others, even if you don't like or respect them. Sometimes people you don't like may be giving you more honest feedback than you can get from others. Don't take it personally. Even if it is personal, who cares? Listen, process, and then decide what positive action you might want to take.

Ask for Help. Don't be afraid to collaborate with others. Don't wait for your company to tell you what to do. Think creatively about how you can work with others to generate a greater result than if you had each worked on this alone.

Take Your Vacation Time. Try doing something different. If you always go on a trip, try taking a more local vacation, and really get some good rest time. Or if you always stay local, try visiting a new place. Variety is one of the keys to happiness.

Take Breaks. It's a fact that taking breaks will increase productivity. It's been proven in studies. If you need to, find someone to help ensure you take a morning and afternoon break.

Don't Check Email First Thing. Unless this is required in your job, then let it go until after you've completed your top priority of the day. And then process email in batches, say two or three times a day.

Turn off Your Computer. "What?!" you say. "Everything is done on my computer!" Well is it really? What percentage truly is? Plan to have your computer on only for that amount of time each day. Plan out blocks of time for different computer tasks and work from a checklist to keep you focused. Giving your eyes a rest from the screen will give you more energy for creating. Even if you just close your eyes as you think of a response to an email can help too.

Power Question. Keep a question like this at your desk to help you stay focused: "Am I making the most of my time right now?" or "Is this the most productive use of my time?"

Accept That You'll Never Finish Your Task List. For perfectionists and overachievers this is as frustrating as a greyhound forever chasing the mechanical bunny around the track. Get off that track. Just make sure you work on your most important stuff first. Let the fluff slide, not your priorities.

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2012 03:02 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Lee, yang merupakan ADUN Kota Darulaman, menambah bahawa parti itu mahu memainkan peranan lebih besar dalam kerajaan negeri Kedah, dan oleh itu ia berhasrat mempunyai perwakilan yang lebih besar di negeri ini ...

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2012 03:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 03:02 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 03:02 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Kemajuan Berganda <b>Di Negeri Kedah</b> | Kulim, Malaysia Online

Posted: 31 Mar 2012 01:22 PM PDT

YAB Dato' Seri Ustaz Azizan Abdul Razak

Pelaburan di Kedah meningkat dengan cergasnya sehingga mencatatkan rekod tertinggi sejak 16 tahun KHTP ditubuhkan. Keyakinan pelabur sedia ada   di Taman Teknologi Tinggi Kulim (Kulim High technology Park- KHTP) menambah pelaburan mereka sehingga 'memaksa' Kerajaan Negeri menambah keluasan kawasan Perindustrian tersebut. Keyakinan pelabur ini adalah berdasarkan kestabilan politik dan kecekapan Pentadbiran Kerajaan Negeri.  Polis pentadbiran yang di perkenalkan iaitu pengurusan atau urusan diatas meja dan tidak dibawah meja semasa YAB Menteri Besar merasmikan pembukaan kilang baru Fuji Elektrik pada tahun 2008 sangat dipuji oleh pelabur. Urusan diatas meja dan bukan dibawah meja menunjukkan bahawa pentadbiran Kerajaan Kedah tidak mengamalkan rasuah dalam menjalankan urusan dan ini menjadikan urusan pentadbiran semakin cekap dan mengurangkan kerenah birokrasi. Ini memudahkan banyak pihak termasuk urusan-urusan yang berkaitan kerajaan.

Pelabur sedia ada yang mula meningkatkan pelaburan dalam kategori pembesaran keluasan kawasan operasi turut menarik minat pelabur baru untuk mencuba perniagaan di Negeri Kedah. Pelabur baru yang berminat melabur di KHTP turut berasa selesa dengan suasana dan kestabilan serta jaminan yang di tawarkan oleh Kerajaan Negeri. Pelaburan baru bukan hanya tertumpu pada insudtri pembuatan di KHTP malah turut tertumpu di Langkawi dan Gurun serta akan berkembang pula ke Kubang Pasu. Minat pelabur untuk menyahut hasrat kerajaan Negeri membina hotel 14 tingkat di Langkawi. Hasrat kerajaan negeri tersebut disambut setelah saban tahun pertambahan bilangan pengunjung ke Langkawi semakin tinggi terutama setelah kerajaan negeri di ketuai oleh YAB Dato' Seri Ustaz Azizan Abdul Razak.

Pertambahan bilangan pelancong ke Langkawi bagaimanapun pernah dinafikan    oleh Menteri Kerajaan Pusat yang mendakwa kemasukkan pelancong berkurang  sejak tahun 2008. Peningkatan pelancong ini yang ketara terutama ketika  musim cuti sekolah memaksa Kerajaan Negeri Kedah mengambil keputusan  membina hotel dan hasrat tersebut hampir menjadi kenyataan apabila YAB Menteri Besar menyempurnakan majlis pecah tanah hotel tersebut.

Mercutanda KHTP

Disamping pelaburan di Langkawi, Kedah juga turut menerima pelaburan dalam  industri perlombongan bijih besi yang baru itemui berhampiran kaki Gunung Jerai, Gurun. Kerajaan Negeri melalui anak syarikatnya  berusaha membuka satu  lagi tapak perlombongan mineral ini di Kubang Pasu dan kini alam proses pengeluaran lesen. YAB Dato' Seri DiRaja Ustaz Azizan Abdul  Razak melahirkan rasa syukur kepada Allah kerana hasil dari usaha kerajaan memberi kesejahteraan kepada rakyat diberkati Allah. Keberkatan ini berterusan dengan penemuan mineral seperti bijih besi ini yang tidak pernah terjangka untuk ditemui. Kerajaan Negeri akan bekerjasama dengan sesiapa sahaja yang berminat melabur di Kedah demi untuk kesejahteraan rakyat.

Sumber : Warta Darul Aman

Tags: ,

<b>Kedah</b> Ke KL: TUDIAA!! Lagi Projek Kerajaan <b>Negeri Kedah Di</b> <b>...</b>

Posted: 22 Apr 2012 01:21 AM PDT


Sebaik saja mengambil-alih kerajaan negeri, PAS mewar-warkan bahawa pelaburan Industri Solar di Kedah adalah usaha mereka.

Kilang First Solar disenaraikan sebagai pelaburan usaha kerajaan PAS sebagaimana digambarkan oleh blogger PAS dan Warta Darulaman (sebuah akhbar kerajaan yang telah ditukar menjadi akhbar politik). Ceritanya berbilion-billion, walaupun itu hanyalah kisah lembu punya susu, sapi punya nama.

Sebagaimana sebelum ini, bilamana terdapat masalah dan isu besar dalam bekalan air oleh SADA, kerajaan negeri cepat-cepat menunding kepada kerajaan pusat. Sebaliknya apabila loji atau lori bekalan air baru dirasmikan, secara ajaibnya SADA kembali kepada menjadi milik kerajaan Negeri dibawah PAS yang kononnya prihatin terhadap rakyat. Jika ada pula isu air timbul, maka kerajaan pusat pula yang akan dikatakan bertanggungjawab.

Mudah sungguh kerja PAS.

Berita rasmi terkini, First Solar akan menutup 4 pengeluarannya di Kulim Hi_Tech dan 500 orang pekerja akan dibuang pada peringkat awal.

Apakah persediaan kerajaan negeri yang mengaku membawa pelabur tersebut masuk? Apa akan berlaku kepada pekerja yang dibuang? Apakah usaha penempatan semula kepada mereka? Usah diharap, malah Ustaz Azizan atau YB Amiruddin pun tidak peduli. Apa susah, jika krisis begini berlaku, ia akan dikatakan tanggungjawab kerajaan pusat.

Itupun kalau dijawab, kalau Ustaz jawab "saya tak tau..mana saya tau.", nganga lagi la rakyat Kedah.

Sambung baca sini

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 01:53 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2012 01:16 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 01:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Jawatan kosong <b>di</b> MRSM <b>Kubang Pasu</b> Malaysia Terkini 2012

Posted: 25 Mar 2012 10:30 PM PDT

Tarikh tutup 1 April 2012

Maktab Rendah Sains MARA Kubang Pasu or MRSMKP located up north peninsular Malaysia are among MRSM established result of RMK 8 with as much as cost RM38 million above land with area 44.312 acres in Jalan Kampung Gelong, Jitra Kedah. MRSM Kubang Pasu Foundation Stone Laying Ceremony was perfected by Y.B Dato' Khaled Nordin, Minister of Entrepreneurial and Cooperative Development on 25th of June 2005.

1. Guru Fizik
2. Guru Kimia

MUAT TURUN JAWATAN

Advertisment

Incoming search terms:

  • jawatan kosong mrsm kubang pasu
  • mrsm kubang pasu
  • jawatan kosong di mrsm kubang pasu
  • jawatan kosong di pmc april 2012
  • jawatan kosong mrsm kedah
  • kerja kosong di mrsm

Jawatan Kosong <b>di</b> MRSM <b>Kubang Pasu</b> |

Posted: 26 Mar 2012 08:07 AM PDT

Maktab Rendah Sains MARA Kubang Pasu atau MRSMKP terletak di utara semenanjung Malaysia adalah antara MRSM yang ditubuhkan hasil daripada RMK 8 dengan kos sebanyak RM38 juta di atas tanah dengan keluasan 44.312 ekar di Jalan Kampung Gelong, Jitra Kedah. …

Read more »

Artikel / berita lain berkaitan:

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2012 01:36 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 01:17 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 01:17 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Ulat Ratus Serang Sawah <b>Di Kubang Pasu</b>

Posted: 05 Feb 2012 03:37 AM PST

JITRA – Sejenis ulat dikenali sebagai ulat ratus di kalangan pesawah telah menyerang lebih 200 hektar sawah di daerah Kubang Pasu sejak sebulan lalu menyebabkan kerugian lebih RM150,000.

Serangan ulat terbabit atau nama saintifiknya 'spodoptera mauritia' membabitkan kawasan milik lebih 100 pesawah.

Ulat ratus itu kebiasaannya menyerang daun pokok padi dan kemudian melarat ke tangkai buah menyebabkan batang pokok padi patah dan tidak boleh dituai.

Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Mohd Johari Baharum, berkata ulat ratus juga dikenali sebagai ulat kerbau berasal dari sejenis kupu-kupu yang membiak dengan cepat mengancam sawah padi. – BERNAMA

SBPI <b>Kubang Pasu</b> Sekolah Berprestasi Tinggi

Posted: 03 Feb 2012 08:28 PM PST

Tahniah Buat Sekolah aku dulu yakni SBPI Kubang Pasu Kerana di anugerahkan sebagai Sekolah Berprestasi Tinggi !! Aku adalah Pelajar batch pertama yang mengambil SPM di sekolah itu. Nama Batch Kami First Batch of Integrated (FBI).

Tahniah Buat semua Pengetua, Guru-guru, Bekas-bekas guru, Bekas-bekas pelajar, Pelajar  dan semua warga SBPI Kubang Pasu, Kedah.

 Golongan pendidik yang terawal.

Berikut adalah senarai Sekolah Berprestasi Tinggi:

Sekolah Menengah Imtiaz, Terengganu; Sekolah Menengah Kebangsaan Jalan Empat, Selangor; Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Perak; Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Gombak, Selangor; Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Kubang Pasu, Kedah; Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Pekan, Pahang; Sekolah Menengah Sains Alam Shah, Kuala Lumpur; Sekolah Menengah Sains Tengku Muhammad Faris Petra, Kelantan; Sekolah Menengah Sains Miri, Sarawak; Sekolah Menengah Sains Seri Puteri, Kuala Lumpur; Sekolah Menengah Sains Selangor, Kuala Lumpur; Sekolah Menengah Sains Tengku Abdullah, Pahang dan Sekolah Menengah Sains Muar, Johor;

BHarian

Aku dapat tahu berita ini daripada status salah seorang guru biologi aku, Cikgu Zahrul Fuad.

"the ones that love us, never really leave us "

About the author

wrote 549 articles on this blog.

Founder of Sjiehan.com. Engineering student.

cer citer: Ulat Ratus Serang Sawah <b>Di Kubang Pasu</b>

Posted: 01 Feb 2012 08:30 AM PST


 inilah ulat yang menyerang sawah di Kubang Pasu
JITRA – Sejenis ulat dikenali sebagai ulat ratus di kalangan pesawah telah menyerang lebih 200 hektar sawah di daerah Kubang Pasu sejak sebulan lalu menyebabkan kerugian lebih RM150,000.

Serangan ulat terbabit atau nama saintifiknya 'spodoptera mauritia' membabitkan kawasan milik lebih 100 pesawah.

Ulat ratus itu kebiasaannya menyerang daun pokok padi dan kemudian melarat ke tangkai buah menyebabkan batang pokok padi patah dan tidak boleh dituai.

Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Mohd Johari Baharum, berkata ulat ratus juga dikenali sebagai ulat kerbau berasal dari sejenis kupu-kupu yang membiak dengan cepat mengancam sawah padi. – BERNAMA

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 01:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Jawatan kosong <b>di</b> MRSM <b>Kubang Pasu</b> Malaysia Terkini 2012

Posted: 25 Mar 2012 10:30 PM PDT

Tarikh tutup 1 April 2012

Maktab Rendah Sains MARA Kubang Pasu or MRSMKP located up north peninsular Malaysia are among MRSM established result of RMK 8 with as much as cost RM38 million above land with area 44.312 acres in Jalan Kampung Gelong, Jitra Kedah. MRSM Kubang Pasu Foundation Stone Laying Ceremony was perfected by Y.B Dato' Khaled Nordin, Minister of Entrepreneurial and Cooperative Development on 25th of June 2005.

1. Guru Fizik
2. Guru Kimia

MUAT TURUN JAWATAN

Advertisment

Incoming search terms:

  • jawatan kosong mrsm kubang pasu
  • mrsm kubang pasu
  • jawatan kosong di mrsm kubang pasu
  • jawatan kosong di pmc april 2012
  • jawatan kosong mrsm kedah
  • kerja kosong di mrsm

Jawatan Kosong <b>di</b> MRSM <b>Kubang Pasu</b> |

Posted: 26 Mar 2012 08:07 AM PDT

Maktab Rendah Sains MARA Kubang Pasu atau MRSMKP terletak di utara semenanjung Malaysia adalah antara MRSM yang ditubuhkan hasil daripada RMK 8 dengan kos sebanyak RM38 juta di atas tanah dengan keluasan 44.312 ekar di Jalan Kampung Gelong, Jitra Kedah. …

Read more »

Artikel / berita lain berkaitan:

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 01:42 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 01:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 01:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) telah dibuka <b>di Kodiang</b>, Kedah <b>...</b>

Posted: 06 Dec 2011 04:09 PM PST

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) kini telah dibuka di Kodiang, Kedah. Jadi orang orang sana boleh la beli barang kat situ. Harga..ntah la? Dalam TV dok kata harga berpatutan la..harga murah laa...tapi dalam TV bukan boleh percaya sangat. Jadi jalan terbaik, kalau ada masa boleh la pergi dan beli sendiri. Kemudian buat penilaian sendiri. Selamat membeli belah di KR1M Kodiang :)

18 rumah <b>di Kodiang</b> rosak dipukul ribut | Berita Harian

Posted: 29 Feb 2012 07:39 AM PST

18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut

29/02/2012 7:40pm

JITRA – Sebanyak 18 rumah di Kampung Kandis dan Kampung Kubang Beruang di Kodiang dekat sini rosak teruk akibat dilanda ribut yang berlaku petang semalam.

Dalam kejadian pada pukul 4 petang itu, sebanyak lapan rumah rosak termasuk sebuah rumah roboh di Kampung Kandis manakala di Kampung Kubang Beruang, 10 rumah rosak termasuk dua buah kereta dihempap pokok.

Seorang mangsa, Rohana Ariffin, 43, dari Kampung Kandis berkata, semasa kejadian, dia bersama suami dan anak bongsunya berada di dalam rumah.

"Ketika itu hujan lebat diikuti angin kuat. Kami lari keluar rumah untuk selamatkan diri bila merasakan rumah seperti bergoyang dan apabila sampai di tanah (luar rumah), bahagian dapur rumah runtuh terus manakala ruang tamu dan bilik senget," katanya ketika ditemui pemberita di rumahnya di Kampung Kandis hari ini.

Dia berkata, kejadian itu berlaku dalam sekelip mata dan semua barang-barang di rumah itu iaitu televisyen, mesin basuh, peti sejuk dan peralatan dapur habis rosak dan tidak boleh digunakan lagi. – BERNAMA

Continued here:

18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut

Artikel Berkaitan:

  1. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  2. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  3. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  4. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  5. Rumah rosak dipukul ribut
  6. 27 rumah di Yan rosak akibat ribut
  7. Beratus rumah rosak dipukul ribut
  8. Ribut: 18 rumah rosak teruk, 4 lagi hampir ranap
  9. Ribut: 18 rumah rosak teruk, 4 lagi hampir ranap
  10. Ribut: 18 rumah rosak teruk, 4 lagi hampir ranap
Posted by on Feb 29th, 2012 and filed under Kosmo. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response by filling following comment form or trackback to this entry from your site

Halim Ahmad: Hantu Pelesit menyerupai Manusia

Posted: 22 Mar 2012 10:50 AM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 01:31 PM PDT

URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 11:25 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2012 11:17 AM PDT

URL Sumber Asal :-

[Aksi lensa] Saya, Mereka <b>di Kuala Kedah</b> | Ini Belog Korie

Posted: 28 Feb 2012 09:06 AM PST

Assalamualaikum,

Akhirnya entri ni terhasil jua walaupun aku berada dalam minggu yg agak sibuk. sibuk dengan kelas tutorial + majlis pemberian kuasa mbil kolej. Praktikal 2 minggu di hospital pun dah tamat dengan berjaya ;) . Penat, letih, seronok sepanjang bekerja banyak memberi pengajaran untuk aku m'ghadpi masa depan yg lagi mencabar. Fighting !

24/2/12 bersamaan dengan hari jumaat.. aku dapat cuti. cuti rehat setelah penat bekerja selama seminggu .. Buat bulan ni lama jugak ah xouting g jalan-jalan, akhirnya pada hari jumaat lepas aku dapat lepaskan gian untuk berjalan sekitar kawasan Alor Setar. alor setaq jek? yea la. alor setaq jea..ingat alor setar xda apa2 ke ha?. Aku bukan keluar sorang je k, aku bukan foreveralone yg dipandang sepi.. aku bersama dengan kekawan baik kolej aku. Girls talk! xda lelaki dlm ni ~-~ Erm, pergi sana guna kereta sewa.. aku yang memandu kereta..  perasaan bawa kereta? lebih berkeyakinan nak pusing-pusing area kedah sebab dah bertambah yakin dengan selok belok jalan sekitar Alor setar ni.. perhh! cayalah korie ! lepas ni pergi Sungai petani pulak yea ! xpun.. padang besar.. oh yeah! can't wait hari tu !

Destinasi pertama adalah sekitar bandar Alor Setar.. Shahab perdana (beli tiket nak balik), Tesco mergong, Pekan rabu, city plaza, dan destinasi unt shoot gambar di Kuala Kedah. Mulanya nak g kuala kedah cuma nak g cari kedai laksa telok kechai yg popular tu je.. tengok-tengok terlepas sampai ke Marina, Kuala Kedah. sebelum sampai marina kiteorang singgah jetty kuala kedah dulu.. saja jln2 kat situ..saja teringin nak tengok kawasan jetty.. ramai jugak ah pelancong luar negara dekat situ.. kebanyakkan beli tiket unt ke Langkawi. dapat jugak aku usha awek omputih yg seksi habis ;). Opss!

Taip banyak xguna..korang skip jea baca.. jom layan gambar cun kat bawah ;)

# Masa dekat laut.. kiteorang menjerit sekuat yang mungkin.. arhh! rasa lega jea bila dapat menjerit mcm ni.. hilang semua masalah dalam kepala hotak sepanjang sem ni ..Ini baru namanya erti hidup sebenar. aman jea.. hanya angin laut  yang menemani jeritan bermakna ni.. secara konklusinya.. perjalanan kali ni memang meninggalkan banyak kenangan aku bersama mereka bertiga.. memang best! memang puas dan yg paling best.. aku berjaya  memandu kereta dengan baik. 

Alhamdulilah.

......

# Siti Zaharaperlu ke nk wat statement yg Super Annoying cm tu??? bajet da bagus sangat r?? MPKH laaa...

hahaha.. ;)

kau tengah baca ke?..


c u next time

www.tips-fb.com

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 07:25 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Padang Terap</b> (MDPTK) Malaysia <b>...</b>

Posted: 23 Feb 2012 01:50 AM PST

Tarikh Tutup Permohonan: 15 Mac 2012

Majlis Daerah Padang Terap ditubuhkan pada tahun 1976 adalah susulan daripada penyusunan semula Kerajaan Tempatan Lembaga Bandaran Padang Terap.Kawasan Majlis Daerah Padang Terap merupakan daerah yang ketiga terbesar di Negeri Kedah yang meliputi kawasan seluas 135684.41 hektar bersamaan 330799 ekar atau 1356.84 km persegi. Lokasinya terletak bersempadanan dengan negara Thailand di utara, sebelah barat bersempadanan dengan daerah Sik dan Pendang.

Permohonan-permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia untuk memenuhi jawatan seperti berikut:-

1. Penolong Pegawai Undang – Undang

2. Penolong Pegawai Teknologi Maklumat

3. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi)

4. Pembantu Awam

5. Pembantu Operasi

6. Juruteknik

7. Juruteknik Perancangan Bandar dan Wilayah

8. Pembantu Kesihatan Awam

9. Pembantu Penguatkuasa

KLIK SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Advertisment

Incoming search terms:

  • majlis daerah padang terap jawatan kosong
  • mdptk
  • jawatan kosong di daerah setiawan
  • jawatan kosong majlis daerah padang terap
  • jawatan kosong pejabat daerah padang terap
  • kerja kosong di pejabat daerah padang terap
  • majlis daerah padang terap jawatan kosong 2012
  • tarikh tamat jawatan kosong majlis daerah padang terap 2011

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di tanjung dawai</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 03:31 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di tanjung dawai</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 03:07 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Petuapaje.blogspot.com: Makan-Makan <b>Di Tanjung Dawai</b>

Posted: 09 Mar 2012 12:50 AM PST

Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Setelah menjemput anak di MRSM Merbok....singgah makan di Tanjung Dawai. Anak-anak kata nak makan...Ok lah....
Kebetulan pula hari sudah meremang senja dan hujan lebat pula....semasa perjalan pergi pun hujan sudah renyai-renyai dan disesetengah tempat hujan lebat dan ada juga tempat-tempat yag tidak hujan.


Makan yang dipesan pun sampai...semua makanan laut...kerang bakar, sup sayur, sotong goreng, udang goreng dan kautew goreng. 
Semua tak nak makan nasi...diet...takut gemuk...wal hal makanan laut terutamanya sotong paling tinggi kolestrol...

 http://Petuapaje.blogspot.com

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 03:14 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

TOMOI: <b>Kuala Ketil</b> Muaythai Challenge 2012

Posted: 04 Feb 2012 12:08 PM PST

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

KedahLanie.info: Tuanku berharap Kolej Insaniah <b>di Kuala Ketil</b> <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2012 04:14 PM PST

Wartawan Sinar Harian
January 15, 2012

ANAK BUKIT - Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah menyeru agar Kerajaan Negeri terus menyalurkan bantuan kepada 17,000 keluarga miskin yang didaftar di Kedah setakat 31 Oktober lalu.

Baginda bertitah, bantuan boleh disalurkan dalam pelbagai bentuk bantuan am dengan kerjasama Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), Jabatan Zakat atau penglibatan syarikat korporat.

"Golongan miskin dan tidak bernasib baik akan terus dibela oleh kerajaan. Beta harap taraf hidup rakyat akan bertambah baik dan hidup dalam suasana harmoni, aman dan sejahtera dalam persekitaran yang selamat," titah baginda.

Tuanku Abdul Halim juga mahu Kerajaan Negeri memantapkan pembangunan modal insan yang berpegang teguh kepada ajaran agama, dan dengan adanya kampus tetap Kolej Universiti Insaniah di Kuala Ketil, diharap dapat membuka lebih banyak peluang dan cabang ilmu kepada rakyat Kedah.

"Kerajaan beta juga memperuntukkan sejumlah peruntukan untuk membiayai pengurusan dan pembangunan Maktab Mahmud, antaranya membina asrama putera Maktab Mahmud Pokok Sena dan bangunan akademik Maktab Mahmud Kulim," titah baginda.

Baginda juga menyeru kepada pengurusan masjid dan surau supaya berfungsi dengan lebih baik untuk membimbing ummah ke arah masa depan cemerlang.

"Beta juga berharap semua pihak memandang ke hadapan dan optimis demi mencapai kejayaan dan kemajuan. Semua pihak hendaklah berusaha mencipta lebih banyak kejayaan supaya dapat memajukan negeri Kedah," titah baginda.

Full content generated by Get Full RSS.

WOW!. POKOK PISANG BERSAIZ GERGASI <b>DI KUALA KETIL</b>

Posted: 13 Dec 2011 05:55 PM PST


KUALA KETIL - Seorang pekebun di Kampung Belakang Malayawat dekat sini memiliki pokok pisang yang mencatat ketinggian luar biasa sehingga ada yang mencecah 10 meter.

Abu Hassan Jaafar, 56, berkata, pokok pisang yang ditanam 25 tahun lalu turut menghasilkan buah yang lebih besar iaitu mencecah sehingga 35 kilogram setandan.

Menurutnya, antara pokok pisang yang ditanamnya adalah jenis awak, emas dan nangka.

"Walaupun saya hanya menggunakan baja pokok, pokok pisang ini membesar dengan sempurna. Saiz batang pisang ini juga menyamai sebuah batang balak muda.

"Seorang peniaga goreng pisang pernah memberitahu saya dia boleh membelah sebiji buah pisang kepada lima. Ramai yang bertanya mengenai rahsia tanaman pisang ini, namun, saya tidak mempunyai sebarang rahsia kerana benih pisang dan cara penanamannya adalah biasa," katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, saiz pokok pisangnya yang besar ini kemungkinan disebabkan tanah kebunnya yang merupakan bekas tempat pembuatan arang.

"Pada 1969, kawasan ini merupakan kawasan pembuatan arang, jadi tanah ini sesuai untuk bertani.

"Bukan sekadar pisang, tetapi pokok lain antara pokok keladi telur turut mempunyai saiz yang besar berbanding keladi biasa," katanya.

Menurutnya, walaupun pisangnya mendapat sambutan menggalakkan, dia tidak menjadikan tanaman pisang sebagai pekerjaan utamanya.

"Tanaman pisang ini adalah kerja sambilan saya. Saya mempunyai banyak tanggungjawab yang perlu dilakukan.

"Sebagai pemimpin kampung, saya perlu mengutamakan keperluan masyarakat kampung," katanya.

Abu Hassan berkata, kemungkinan dia akan memfokuskan kepada tanaman pisang ini selepas bersara sebagai seorang pemimpin.

"Sekiranya saya tidak mempunyai komitmen lain, saya akan memberikan fokus kepada tanaman pisang ini.

"Kemungkinan, saya akan mengeluarkan produk yang berasaskan pisang kerana itulah idaman saya dalam dunia pertanian ini," katanya.

Ditanya mengenai nasihat kepada pekebun baru yang ingin berkecimpung dalam tanaman pisang ini, Abu Hassan berkata, komunikasi dan hubungan pekebun dengan pegawai pertanian haruslah baik.

"Kita perlu rajin bertanya kepada pegawai pertanian kerana mereka turut mempunyai kelebihan tertentu dalam bidang bertani.

"Sekiranya kita mengikut nasihat selain pengalaman, kita akan berjaya dalam bidang pertanian," katanya.




SUMBER: SH Full content generated by Get Full RSS.

022 - Birthday Ryan <b>di Kuala Ketil</b> ~ DCJ Online

Posted: 14 Nov 2011 05:57 PM PST

Sempena Hari Raya Haji yang lalu, kitorang beraya di Kuala Ketil pasal nenek pada orang rumah aku nak buat kenduri korban. Sempat jugak menyelitkan birthday Ryan kat dalam tuh...nam amik berkat..

Aku update gambor-gambor kat bawah ni pun pasal mak-mak sedara si Ryan ni tanya, mana gambor hari tuh? Hahahaha...aku sudah terlupa la, masih lagi ada dalam kamera, sibuk berbagai sangat dua tiga minggu kebelakangan ni. Tugasan universiti ada dua tiga belum selesai.
Oklah, disamping aku sharekan gambor-gambor hari tuh di Facebook, aku letak la sekeping dua kat sini. Saja seronok tengok gambor kek tu. Opahnye tempah kek berbentuk no 1 (sempena ulang tahun pertama) ngan kek Angry Bird. Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2012 03:17 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 03:41 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Me & Myself: Jom Ronda-Ronda Cari Makan <b>Di Kuala Ketil</b>

Posted: 01 Apr 2012 11:35 PM PDT

Aku just nak share aktiviti group Jom Ronda-ronda Cari Makan Di Utara (JRRCMDU) menerjah ke Kuala Ketil pada 1/4/2012. Destinasi utama kami ialah Restoran SYS Ikan Bakar di pekan Kuala Ketil. Tokey kedai, Pak Shake antara individu yang aktif di dalam group JRRCMDU. So, kitorang decide nak melawat ke kedai Pak Shake untuk berkenalan dengan lebih rapat lagi.
Rombongan kami terdiri dari 18 orang dengan 7 buah kenderaan. Tempat berkumpul di Petronas BKE pukul 9 pagi & mula perjalanan pkl 9.45 pagi.

Selain pegi makan kat Kuala Ketil, kitorang sempat lagi melencong ke Tasik Bris, Sik, Kedah. Kat situ kitorang melawat ladang anggur. So, event hari tu habis lebih kurang pkl 3 petang.

Sekian saja laporan dari saya untuk group JRRCMDU.

Biaq Gempaq Satu Utara...

P/S: Kalau buat entry khas pasal Ladang Anggur Bris ni pun ok gak...
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved