ads

Rabu, 9 Mei 2012

02 di lunas kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di lunas kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 07:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 07:29 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search. Posted: 02 Jun 2011 12:00 AM PDT. PADA Sabtu lalu, penulis berkesempatan menghadiri majlis perjumpaan Ahli Majlis ...

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2012 07:32 PM PST

URL Sumber Asal :-

&#39;Ostad&#39; Tua Dicekup Khalwat Bersama Wanita Muda <b>Di</b> Permatang <b>...</b>

Posted: 16 Feb 2012 10:42 PM PST

A.S: Puak mana la pakai title Ustaz ni! Diharap jangan la juak PAS.. 
Aku sentiasa bersangka baik..
Sungguh memalukan, 
Dahlah berumur, khalwat dengan wanita muda pula di kawasan parlimen Anwar tandey....

Ostad ni sure geng nafsu kuda punya..
 Kalau mampu, baik kahwin saja..
menjatuhkan maruah agama betul la..


Seorang pengarah syarikat produk makanan yang juga kakitangan awam sebuah syarikat pelabuhan bergelar ustaz dicekup kerana bersekedudukan dengan seorang wanita bukan muhrim di sebuah rumah dekat Pangsapuri Pesona, di sini, petang semalam.

Serbuan ke atas rumah yang terletak di Blok A pangsapuri itu dilakukan Biro Keselamatan Persatuan penduduk Pangsapuri Pesona, kira-kira jam 6 petang selepas menerima aduan daripada jiran tetangga. Difahamkan, lelaki berusia lingkungan 50-an itu sudah berkahwin dan mempunyai anak dan tinggal di Lunas, Kedah.

Difahamkan juga, rumah di pangsapuri itu dibeli dari seorang doktor kira-kira dua tahun lalu hanya dijadikan sebagai tempat persinggahan. Sementara itu, wakil biro yang hanya mahu dikenali sebagai Lan berkata, intipan sudah dibuat ke atas rumah berkenaan sejak setahun lalu selepas pihaknya banyak menerima aduan daripada jiran lelaki berkenaan. Menurutnya, lelaki itu didakwa menggunakan tiga kenderaan berbeza setiap kali singgah ke pangsapuri itu, selain mendakwa setakat ini kira-kira enam wanita berlainan dibawa masuk ke rumah berkenaan.

 "Ketika serbuan dilakukan, lelaki itu enggan memberi kerjasama dan hanya membuka pintu selepas kira-kira 20 minit diketuk. Apabila pintu dibuka, dia hanya berkain pelekat dan berbaju, manakala wanita itu pula sudah menanggalkan tudungnya. "Pada mulanya, dia memberitahu bahawa wanita berusia lingkungan 20-an itu adalah anaknya. Tetapi, apabila pemeriksaan dilakukan ke atas kad pengenalan kedua-dua mereka mendapati sebaliknya.

Dia kemudiannya menukar kenyataan pula dengan mengatakan wanita itu anak saudaranya dan memberi alasan mahu memberikan gula kepada wanita itu," katanya. Dalam pada itu, ibu wanita berkenaan yang tiba tidak lama kemudian dilihat terkejut dengan situasi yang berlaku dan mengakui lelaki itu adalah anak angkatnya. Pengerusi Kariah Masjid Timah, Ibrahim Talib turut hadir bagi memberi nasihat kepada pasangan berkenaan. Kedua mereka kemudiannya diserahkan kepada pihak berkuasa untuk tindakan selanjutnya.-SH

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 07:30 PM PST

URL Sumber Asal :-

KOMANDO PERANG SIBER: USTAZ KAMAL SAIDIN <b>DI LUNAS</b> <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2012 12:33 AM PST

ESOK CERAMAH USTAZ KAMAL SAIDIN DI KAMPUNG BATU 6, LUNAS, KEDAH
KPS: USTZ KAMAL SAIDIN GEMPUR LUNAS, KEDAH MALAM ESOK

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 03:06 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2012 03:02 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 03:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

DAP <b>Kedah</b> ugut akan bertanding tiga penjuru <b>di</b> PRU13. | UtaraNews

Posted: 26 Mar 2012 05:00 AM PDT

Jika DAP gagal mendapatkan lebih banyak kerusi untuk bertanding dalam pilihan raya umum akan datang, parti itu mungkin tidak mempunyai pilihan tetapi akan berentap dalam pertandingan tiga penjuru.

ADUN tunggal DAP di Kedah, Lee Guan Aik berkata, ini bukan hasrat parti mahupun keinginan rakyat tetapi kerana landskap politik di negeri itu telah berubah sejak pilihan raya umum 2008.

Lee, yang merupakan ADUN Kota Darulaman, menambah bahawa parti itu mahu memainkan peranan lebih besar dalam kerajaan negeri Kedah, dan oleh itu ia berhasrat mempunyai perwakilan yang lebih besar di negeri ini.

"Kami tidak menuntut, kami akan serahkan kepada kepimpinan pusat untuk memutuskannya dan kita akan menghormati keputusan itu tetapi kami ingin mendapatkan lebih banyak kerusi kerana kita mempunyai kubu kuat di Kedah juga," katanya kepada Malaysiakini.

"Ia bukan kerana kita mahu mengurangkan pengaruh PAS di negeri ini tetapi disebabkan oleh kesan limpahan sokongan yang kuat untuk Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng di Pulau Pinang, sokongan untuk kami di sini semakin meningkat," katanya.

Lee merujuk kepada pengumuman Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak semalam bahawa DAP tidak akan mendapat sebarang kerusi tambahan dalam pilihan raya umum akan datang.

Azizan dipetik oleh media sebagai berkata pengagihan kerusi di kalangan PAS, PKR dan DAP adalah berdasarkan status quo 2008.

Lee yang tidak bersetuju dengan kenyataan Azizan, berkata beliau tidak pasti sama ada pesuruhjaya PAS negeri itu "hanya bermain politik atau mahu mencetuskan masalah kepada Pakatan Rakyat di Kedah".

Menurut Lee, menteri besar telah beberapa kali membuat kenyataan seumpama itu.

Lee turut mendedahkan bahawa DAP berminat bertanding di enam kerusi Dewan Undangan Negeri dan dua kerusi parlimen dalam pilihan raya umum akan datang.

Bagaimanapun, beliau tidak pasti bila kepimpinan gabungan pusat akan memutuskan kerana mereka belum bertemu untuk membincangkan peruntukan kerusi di negeri ini.

Kini terdapat 36 kerusi negeri di Kedah - Pakatan mempunyai 20, BN 14 dan terdapat dua Bebas - di Lunas dan Bakar Arang.

Pada 2008, PAS bertanding 24 kerusi negeri dan menang 16, PKR bertanding 11 tetapi menang empat, di mana dua daripada mereka kemudian menjadi ADUN Bebas. DAP menang satu kerusi, manakala baki 14 kerusi lagi dipegang oleh BN.

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2012 01:36 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2012 01:59 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 01:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 01:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 01:59 PM PDT

URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


Kedah Ke KL: PANASS!! Azizan dan geng RAKUS <b>di Baling</b> <b>...</b>

Posted: 04 May 2012 08:12 PM PDT

Atas nama Ladang Sejahtera, Kerajaan negeri Kedah yang begitu rakus meluluskan Lesen kepada Syarikat Pembalakkan, tanpa usul periksa. Malah sumber air di kawasan itu sekarang terjejas teruk. Kerajaan negeri perlu memberi perhatian terhadap masalah yang melanda penduduk mukim itu selaras dengan perjuangan PAS yang mahu melaksanakan negara kebajikan.

Sekiranya anda melalui Jalan baru ke Pekan, kelihatan jelas Bukit Palong dan serta menara pemancar RTM.

Anda pasti tergamam melihat kerakusan kerjaan PAS Kedah yang memusnahkan kehijauan Bukit Palong, kerana tumpuan berlebihan kepada hasil balak seperti yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri Kedah sekarang, tidak menguntungkan pada masa hadapan. Secara jelas, pembalakan bukan sahaja memusnahkan alam sekitar sebaliknya pembalakan berlebihan telah mendatangkan bencana dalam bentuk banjir lumpur dan banjir kilat.

Kalau semua dah depa kaut untuk tahun ni. Untuk anak cucu yang beberapa tahun akan datang ni, tinggal apa? Tinggal bukit botak yang penuh lumpur tanah merah? Artikel asal sini, Mc edit untuk lebih terang lagi.

P/S: RAKYAT DAPAT SUSAH, PAS DAPAT SEMUA.
Kita? mandi lumpur, minum selut la jawabnyaa..

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2012 07:35 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Wak Long@Man: AMUKAN PENGUNDI PAS <b>PADANG TERAP</b> <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2012 04:02 AM PST

Bantah_4


Ahli Parlimen Padang Terap adalah Mohd Nasir Zakaria dari Parti PAS. Pada ketika berkempen PRU12 lalu, pelbagai janji telah ditabur. Antara janji-janji yang sehingga kini dipegang kejap oleh para penduduk dan pengundi di Padang Terap adalah membantu meringankan bebanan penduduk terutama sekali golongan marhein.

Namun setelah mendapat kuasa, lain pula ceritanya. Bukan bantuan yang diberikan, tetapi masalah kepada penduduk di Padang Terap. Paling ketara sekali ialah peniaga-peniaga pekan nat di Padang Terap.

Dengan beralasankan KOTOR, Majlis Daerah Padang Terap (MDPT) bertegas untuk menutup operasi pekan sehari atau pekan nat di Naka selama dua minggu. Pun begitu, kebanyakan orang di Naka tahu, penutupan tersebut berpunca daripada persaingan politik. Akibat persaingan dan permainan politik oleh Mohd Nasir Zakaria, akhirnya yang menjadi mangsa adalah peniaga-peniaga pekan nat Naka.


Penutupan pekan nat Naka dibuat dari 5 Februari 2012 sehingga 18 Februari 2012 atas arahan Yang Dipertua Majlis Daerah Padang Terap. Dan penutupan tersebut dibuat tanpa sebarang rundingan atau perbincangan dengan peniaga-peniaga di pekan nat itu.

Dalam satu kenyataan, Setiausaha Majlis Daerah Padang Terap, Abdul Ghafar Yahya berkata, peluang telah diberikan kepada para peniaga di pekan nat Naka untuk menjaga kebersihan. Disebabkan keengganan dan sikap sambil lewa para peniaga, maka tindakan menutup pekan nat itu dibuat untuk dibersihkan.

Yang menjadi persoalan ialah, setiap peniaga dikenakan sejumlah bayaran tertentu

oleh pihak majlis. Bagaimanapun, menurut Abdul Ghafar, bayaran tersebut adalah untuk sewa tapak, bukannya untuk kos pembersihan yang dilakukan oleh pihak majlis.


46 kes demam denggi dan 20 kes kencing tikus dipersalahkan kepada para peniaga pekan nat, sekalipun yang sepatutnya menjalankan tugas pembersihan pada sepanjang masa adalah Majlis Daerah Padang Terap sendiri.

Siang tadi, dari jam 9:45 pagi sehingga 11.30 pagi, satu demonstrasi aman telah diadakan oleh peniaga-peniaga pekan nat seramai 50 orang di pekan nat Naka. Demonstrasi tersebut bertujuan untuk membantah tindakan Majlis Daerah Padang Terap (MDPT) menutup operasi pekan nat selama dua minggu selain mengutuk keras tindakan kerajaan PAS Kedah bersabit isu ini.

Turut terlibat dalam perhimpunan tersebut ialah Persatuan Ikatan Usahawan Kecil &

Sederhana Malaysia (IKHLAS).

Sudah terdengar khabar, pekan nat Kuala Nerang juga akan ditutup selama dua minggu oleh PAS Kedah sebagai hukuman kepada para peniaga yang tidak lagi memperlihatkan sokongan kepada PAS Kedah.

Seandainya itu yang berlaku, amat malang bagi para peniaga terbabit yang sudah tentu terpaksa mencari sumber pendapatan baru memandangkan mereka tidak lagi dibenarkan berniaga. Kerajaan Negeri seharusnya menyelesaikan masalah ini dengan cara yang lebih baik berbanding tindakan yang bukan sahaja merugikan Kerajaan Negeri sendiri, sebaliknya menganiaya golongan marhein yang juga merupakan golongan paling ramai membuang undi.

http://kedahan69ers.com

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di tanjung dawai</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 03:22 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di tanjung dawai</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 03:07 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Petuapaje.blogspot.com: Makan-Makan <b>Di Tanjung Dawai</b>

Posted: 09 Mar 2012 12:50 AM PST

Assalammualaikum, salam sejahtera, salam 1(one)Malaysia serta salam seluruh dunia.......
Setelah menjemput anak di MRSM Merbok....singgah makan di Tanjung Dawai. Anak-anak kata nak makan...Ok lah....
Kebetulan pula hari sudah meremang senja dan hujan lebat pula....semasa perjalan pergi pun hujan sudah renyai-renyai dan disesetengah tempat hujan lebat dan ada juga tempat-tempat yag tidak hujan.


Makan yang dipesan pun sampai...semua makanan laut...kerang bakar, sup sayur, sotong goreng, udang goreng dan kautew goreng. 
Semua tak nak makan nasi...diet...takut gemuk...wal hal makanan laut terutamanya sotong paling tinggi kolestrol...

 http://Petuapaje.blogspot.com

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2012 03:25 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 03:12 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2012 03:21 AM PST

URL Sumber Asal :-

NAJIB GEGAR <b>KUALA KETIL</b> BERSAMA MAWI...KAH! KAH! KAH!

Posted: 02 Mar 2012 03:51 PM PST

DEY MACHA!!!
DENGAQ CERITA HARI NI NAJIB TURUN KUALA KETIL
PATUTLA DEPA BAWA MAWI PI SANA
KAH! KAH! KAH!

UMNO BE END TERPAKSA BAWA ARTIS
UNTUK TARIK ORANG RAMAI PI PROGRAM DEPA
KALAU TAK BAWA ARTIS SAPA NAK PI TENGOK DEPA
HARAP KERUSI DENGAN MEJA SAJA LA
KAH! KAH! KAH!


Inilah dia Stesyen Bas Kuala Ketil

Mawi gegar Kuala Ketil

BARISAN artis popular akan menyemarakkan program Pemimpin Bersama Rakyat 1Malaysia yang akan diadakan di Padang Awam, Kuala Ketil, Kedah pada hari ini (Sabtu). Mereka bukan saja akan menghiburkan orang ramai, tetapi akan beramah mesra dengan masyarakat setempat.

Artis yang akan tampil membuat persembahan termasuk Mawi yang baru saja menjadi ayah, Datuk A Rahman Hassan, Roslan Shah, Kenchana Devi, Fida, Qhaud AF, Iqram Dinzly, Atie AF, Anding AF dan Zalif Sidek.
Kemunculan mereka ke sana diuruskan oleh syarikat pengurusan acara, Artist KL Productions Sdn Bhd yang beroperasi di Pavilion Kuala Lumpur.

Pengarah Urusannya, Zulaika Aziz, berkata artis akan muncul dari jam 1 tengah hari hingga 6.30 petang.

Katanya, kemunculan artis pada program itu bukan saja untuk memeriahkan suasana, tetapi juga untuk menjalinkan silaturahim antara pemimpin dengan artis kerana selama ini bagai ada jarak antara dua kelompok itu.

"Mereka saling memerlukan di mana dengan kemunculan artis pada sesuatu program akan menambahkan lagi daya tarikan supaya lebih ramai yang datang. Pemimpin rakyat dan artis ada peranan masing-masing dalam masyarakat.

"Saya berharap dengan adanya persembahan artis, program itu akan lebih berjaya. Artis yang Artist KL pilih pun bukan sebarangan kerana mereka memang popular.

"Artis juga ikon masyarakat jadi saya mahu mereka menunjukkan nilai yang baik walau di mana mereka berada," katanya.

Tambah Zulaika, selepas program di Kuala Ketil itu, syarikatnya turut terbabit dengan pelbagai acara lain dan berhasrat melebarkan sayap perniagaannya sehingga ke peringkat antarabangsa.

"Walaupun Artist KL baru saja beroperasi, tetapi saya perlu bergerak pantas kerana saingan dalam perniagaan hari ini sangat mencabar. Untuk berjaya, saya perlu berani mengambil risiko," katanya yang dibantu rakan karibnya, Hani Nadzir selaku Pengerusi Eksekutif.-HM

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

KedahLanie.info: Tuanku berharap Kolej Insaniah <b>di Kuala Ketil</b> <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2012 04:14 PM PST

Wartawan Sinar Harian
January 15, 2012

ANAK BUKIT - Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah menyeru agar Kerajaan Negeri terus menyalurkan bantuan kepada 17,000 keluarga miskin yang didaftar di Kedah setakat 31 Oktober lalu.

Baginda bertitah, bantuan boleh disalurkan dalam pelbagai bentuk bantuan am dengan kerjasama Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), Jabatan Zakat atau penglibatan syarikat korporat.

"Golongan miskin dan tidak bernasib baik akan terus dibela oleh kerajaan. Beta harap taraf hidup rakyat akan bertambah baik dan hidup dalam suasana harmoni, aman dan sejahtera dalam persekitaran yang selamat," titah baginda.

Tuanku Abdul Halim juga mahu Kerajaan Negeri memantapkan pembangunan modal insan yang berpegang teguh kepada ajaran agama, dan dengan adanya kampus tetap Kolej Universiti Insaniah di Kuala Ketil, diharap dapat membuka lebih banyak peluang dan cabang ilmu kepada rakyat Kedah.

"Kerajaan beta juga memperuntukkan sejumlah peruntukan untuk membiayai pengurusan dan pembangunan Maktab Mahmud, antaranya membina asrama putera Maktab Mahmud Pokok Sena dan bangunan akademik Maktab Mahmud Kulim," titah baginda.

Baginda juga menyeru kepada pengurusan masjid dan surau supaya berfungsi dengan lebih baik untuk membimbing ummah ke arah masa depan cemerlang.

"Beta juga berharap semua pihak memandang ke hadapan dan optimis demi mencapai kejayaan dan kemajuan. Semua pihak hendaklah berusaha mencipta lebih banyak kejayaan supaya dapat memajukan negeri Kedah," titah baginda.

Full content generated by Get Full RSS.

WOW!. POKOK PISANG BERSAIZ GERGASI <b>DI KUALA KETIL</b>

Posted: 13 Dec 2011 05:55 PM PST


KUALA KETIL - Seorang pekebun di Kampung Belakang Malayawat dekat sini memiliki pokok pisang yang mencatat ketinggian luar biasa sehingga ada yang mencecah 10 meter.

Abu Hassan Jaafar, 56, berkata, pokok pisang yang ditanam 25 tahun lalu turut menghasilkan buah yang lebih besar iaitu mencecah sehingga 35 kilogram setandan.

Menurutnya, antara pokok pisang yang ditanamnya adalah jenis awak, emas dan nangka.

"Walaupun saya hanya menggunakan baja pokok, pokok pisang ini membesar dengan sempurna. Saiz batang pisang ini juga menyamai sebuah batang balak muda.

"Seorang peniaga goreng pisang pernah memberitahu saya dia boleh membelah sebiji buah pisang kepada lima. Ramai yang bertanya mengenai rahsia tanaman pisang ini, namun, saya tidak mempunyai sebarang rahsia kerana benih pisang dan cara penanamannya adalah biasa," katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, saiz pokok pisangnya yang besar ini kemungkinan disebabkan tanah kebunnya yang merupakan bekas tempat pembuatan arang.

"Pada 1969, kawasan ini merupakan kawasan pembuatan arang, jadi tanah ini sesuai untuk bertani.

"Bukan sekadar pisang, tetapi pokok lain antara pokok keladi telur turut mempunyai saiz yang besar berbanding keladi biasa," katanya.

Menurutnya, walaupun pisangnya mendapat sambutan menggalakkan, dia tidak menjadikan tanaman pisang sebagai pekerjaan utamanya.

"Tanaman pisang ini adalah kerja sambilan saya. Saya mempunyai banyak tanggungjawab yang perlu dilakukan.

"Sebagai pemimpin kampung, saya perlu mengutamakan keperluan masyarakat kampung," katanya.

Abu Hassan berkata, kemungkinan dia akan memfokuskan kepada tanaman pisang ini selepas bersara sebagai seorang pemimpin.

"Sekiranya saya tidak mempunyai komitmen lain, saya akan memberikan fokus kepada tanaman pisang ini.

"Kemungkinan, saya akan mengeluarkan produk yang berasaskan pisang kerana itulah idaman saya dalam dunia pertanian ini," katanya.

Ditanya mengenai nasihat kepada pekebun baru yang ingin berkecimpung dalam tanaman pisang ini, Abu Hassan berkata, komunikasi dan hubungan pekebun dengan pegawai pertanian haruslah baik.

"Kita perlu rajin bertanya kepada pegawai pertanian kerana mereka turut mempunyai kelebihan tertentu dalam bidang bertani.

"Sekiranya kita mengikut nasihat selain pengalaman, kita akan berjaya dalam bidang pertanian," katanya.




SUMBER: SH Full content generated by Get Full RSS.

022 - Birthday Ryan <b>di Kuala Ketil</b> ~ DCJ Online

Posted: 14 Nov 2011 05:57 PM PST

Sempena Hari Raya Haji yang lalu, kitorang beraya di Kuala Ketil pasal nenek pada orang rumah aku nak buat kenduri korban. Sempat jugak menyelitkan birthday Ryan kat dalam tuh...nam amik berkat..

Aku update gambor-gambor kat bawah ni pun pasal mak-mak sedara si Ryan ni tanya, mana gambor hari tuh? Hahahaha...aku sudah terlupa la, masih lagi ada dalam kamera, sibuk berbagai sangat dua tiga minggu kebelakangan ni. Tugasan universiti ada dua tiga belum selesai.
Oklah, disamping aku sharekan gambor-gambor hari tuh di Facebook, aku letak la sekeping dua kat sini. Saja seronok tengok gambor kek tu. Opahnye tempah kek berbentuk no 1 (sempena ulang tahun pertama) ngan kek Angry Bird. Full content generated by Get Full RSS.

KedahLanie.info: <b>KUALA KETIL</b> - Kuari pasir tidak ikut prosedur

Posted: 30 Mar 2012 11:00 PM PDT

KUALA KETIL - Penduduk sekitar terutama di kawasan Kuala Ketil kecewa berikutan aktiviti kuari pasir yang dilakukan tanpa mengikut prosedur mengakibatkan ancaman kepada mereka dan juga persekitaran.

Walaupun kebanyakan kuari itumempunyai permit, pengusaha terlibat langsung tidak melihat kesan kepada persekitaran kampung yang ternyata terbeban dengan aktiviti itu.

Sejak sekian lama, penduduk terpaksa berhadapan dengan masalah pencemaran air, hakisan tanah, jalan rosak, termasuk kerosakan ekosistem.

Lebih parah, hakisan tanah akibat pengorekan tanah tanpa had itu mengakibatkan struktur jambatan di beberapa kampung rosak dan runtuh.

Tidak ikut syarat

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kuala Ketil, Md Zuki Yusof berkata, terdapat beberapa kuari di kawasan ini yang dikenal pasti tidak mengikut syarat untuk menjalankan aktiviti pengorekan pasir.

"Sebuah kuari di Kampung Tanjung Puteri menjalankan aktiviti ini berdekatan dengan jambatan yang menghubungkan penduduk di Kuala Ketil dengan Bukit Selambau, Sungai Petani.

"Syarat untuk menjalankan aktiviti terbabit adalah tidak berdekatan dengan jambatan iaitu sekurang-sekurangnya 500 meter dari tapak pengorekan pasir, namun ia tetap dilakukan walaupun secara terang-terangan melanggar syarat yang ditetapkan," katanya.

Menurutnya, ia boleh memberikan kesan serius kepada struktur jambatan iaitu kemungkinan berlakunya runtuhan.

"Terdapat kira-kira 30 kuari di daerah ini yang kebanyakan tidak mengikut syarat yang ditetapkan" katanya.
Perlu peka dengan masalah penduduk

Md Zuki berkata, pengusaha kuari perlu lebih peka dan mengambil serius mengenai setiap masalah penduduk yang diutarakan kepada mereka.

"Walaupun terdapat banyak aduan yang diberikan, pengusaha seolah-olah memandang remeh mengenai perkaraa itu sedangkan ia melibatkan keselamatan penduduk," katanya.

Beliau berkata, penduduk terpaksa hidup dalam kebimbangan setiap kali memikirkan mengenai aktiviti kuari yang bakal meruntuhkan perkampungan mereka tidak lama lagi.

"Tidak mustahil sebuah kampung akan menjadi pulau sekiranya aktiviti ini dilakukan tanpa memikirkan keselamatan.

"Contohnya kuari di Kampung Kuala Sedim, aktiviti itu dijalankan di kawasan tebing walaupun syarat pengorekan pasir adalah di tengah sungai.

"Justeru, keadaan ini mengakibatkan tebing sungai terhakis seterusnya akan membentuk sebuah pulau," katanya ketika meninjau kawasan kuari di Kuala Ketil baru-baru ini.

Tinjauan Sinar Harian mendapati, terdapat pengusaha kuari menggunakan tonto untuk mengelak aktiviti mereka diserbu oleh pihak berkuasa.

Ini terbukti apabila sebuah kuari di Kampung Kuala Sedim terus menghentikan aktiviti mereka pada jam 6.30 petang walaupun dimaklumakan aktiviti itu dilakukan sehingga lewat malam.

Kehadiran penduduk setempat ke kawasan itu mengakibatkan beberapa pekerja melarikan diri untuk mengelak daripada ditahan.

Tindakan tegas perlu diambil

Katanya, pengusaha kuari yang tidak mengikut syarat yang ditetapkan seharusnya diambil tindakan tegas demi memastikan keselamatan dan ekosistem kampung terjamin.

"Masalah ini telah pun dipanjangkan di dalam Dewan Negeri pada tahun 2009, namun sehingga sekarang, masalah ini tetap berlaku.

"Saya sememangnya kecewa apabila masalah ini seolah-olah dipandang remeh walaupun kesannya diketahui amat besar," katanya.

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


CUTI CUTI <b>DI LANGKAWI</b> KERETA SEWA DAN HOMESTAY <b>...</b>

Posted: 03 May 2012 02:51 AM PDT

CUTI CUTI DI LANGKAWI

KERETA SEWA DAN HOMESTAY CekMatFm DI LANGKAWI

Musim cuti sekolah hampir tiba. Jika pilihan anda melancong ke Langkawi, hubungi saya untuk mendapatkan perkhidmatan Kereta Sewa dan Tempat Tinggal (Homestay).

Tak kiralah anda datang melalui Jeti Feri Kuah atau melalui Lapangan Terbang, saya akan uruskan ketibaan anda di sini dari A hingga Z.

...

Hubungi saya melalui mesej FB atau telefon 018-3705825 untuk lebih lanjut dan sebarang pertanyaan.

Selamat bercuti dan jumpa di Langkawi.....

* Booking awal di alu alukan bagi mengelakkan pertembungan tarikh.

* Pakej ini juga valid / sah pada hari hari biasa selain hari cuti umum.





 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved