ads

Rabu, 18 Julai 2012

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


Hanya tinggal 6 mangsa banjir <b>di Changlun</b> | Inimajalah dot com

Posted: 08 Mar 2012 09:18 PM PST

[unable to retrieve full-text content]ALOR SETAR: Banjir di Changlun hampir pulih apabila tinggal enam orang daripada dua keluarga masih tinggal di pusat pemindahan banjir di Dewan Orang Ramai Kampung Kubang Betong.

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Man Sate <b>di Sungai Petani</b> | JuadahMalaysia.com

Posted: 17 Jul 2012 07:50 PM PDT

Assalam…

Dua tiga hari lagi umat islam bakal menyambul bulan Ramadahan Al-Mubaraq. Jadi sebelum sya melangkah lebih jauh utk mencoretkan lokasi bazar ramadhan & menu2 utk berbuka puasa dan bersahur minggu depan, apakata sblm tu saya kongsikan satu lagi tempat makan yg patut korang cuba sekiranya tersesat di Sungai Petani, Kedah.

Kali ni sya nak bawa korang makan sate ! Ada sesiapa peminat sate? Sebenarnya gerai ni dah lama saya dan mr suami pegi. Cuma baru harini ada kerajinan nak tulis kat blog & kongsi pd korang semua.

Inilah gerai sate yg sya maksudkan iaitu Man Sate. Ia terletak berhadapan kedai makan yg bernama Gerai Nan.

inila budak yg suka layan kami masa nak order sate.. tersenyum malu dia masa diminta berposing gini.. Utk makluman korang, sate mula dibakar kira2 jam 6 ptg & berakhir hingga lewat malam.

Best sangat ker ?

Sungguh berbeza ketika kami menikmati sate di sini. Rasa rempah pada daging sate tersebut cukup kuat untuk berdiri sendiri tanpa perlu dicicah dengan kuahnya. Seperti sate di tempat lain, rasa Man Sate ada rasa ramuan wajib seperti serai, lengkuas, bawang, asam jawa dan pelbagai rempah-ratus lain cuma seakan ada satu ramuan rahsia yang membangkitkan lagi rasa daging yang diperap itu.

ambik kauu !..hehe. disebabkan ia menepati citarasa kami, maka pada malam tu kami order 50 cucuk sate. No..no..no.. jgn salah anggap. kami bukan "melantak" berdua namun spti biasa mr suami yg baik hati akan belanja kawan2nya makan bersama.

tengok tuuu…sate dia gemok giler.. and paling suka bila ada part lelemak tu…yummy..yummy..memang puas makan.

sya paling tak gemar kalu sate tu kering. tapi yg ni terasa juicy memang lembut giler. tak de la sampai nak tercabut gigi bila nk gigitnya! . daging dia paling sedap.  harge pun murah. 60 sen secucuk. Saya beri rate 5/5 untuk juadah SATE di sini. Cuma saya merasakan kuah kacangnya agak kurang kick. Terasa cair, kurang lemak dan kurang pedas…(err…sya jujurkan!). Kalau ikutkan saya lebih suka makan sate kosong tanpa perlu mencicah. Apa lagi..Jomla kita pi makan sate.  Selamat Menjamu selera. :wink:

Macamana nak sampai sini? Senang je …. apabila ambil jalan PLUS Highway, exit di Sungai Petani (utara). Jalan terus dan akan jumpa simpang empat. Korang ambik terus dan jalan lagi sampai nampak perumahan Bandar Laguna Merbok di sebelah kanan. Jangan belok mana2 lagi dan teruskan perjalanan sehingga jumpa satu simpang empat (ada trafik light). Jalan ni orang lalu kalau nak ke Jeti Sungai Merbok. Beloklah ke kanan maka korang akan nampak sebuah gerai di sebelah kanan…ha…nampak penuh org paking kereta di tepi jalan kan?…  Nampak  Gerai Nan? ha… gerai sate ni betul2 kat depat pintu masuk gerai Nan tu la.

juadah 1 : tunggu entri berikutnya sya akan review Gerai Nan pula.

juadah 2 : anda ada pengalaman makan sate di sini? atau anda ada cadangan lain utk makan sate di Sungai Petani / di Kedah. jom kongsikan dikotak komen di bawah.

02 di lunas kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di lunas kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 07:27 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2011 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search. Posted: 02 Jun 2011 12:00 AM PDT. PADA Sabtu lalu, penulis berkesempatan menghadiri majlis perjumpaan Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Mustapa ...

KOMANDO PERANG SIBER: PROGRAM "SEPETANG KARIPAP <b>...</b>

Posted: 16 Dec 2011 02:46 AM PST

DENGAN MUKA MONYOK PAK NUAR BERSUARA "BYE-BYE"

PAK NUAR TELAH MERANCANG SUATU ACARA PADA 18 DISEMBER 2011 DI LUNAS, KEDAH. PAK NUAR AKAN ADAKAN PROGRAM "SEPETANG BERSAMA SAIFUDDIN DAN ANWAR". MUNGKIN PETANG TERAKHIR SEBELUM PAK NUAR AKAN KEMBALI KE 'HABITAT' BELIAU SEKIRANYA DIDAPATI BERSALAH....SUNGAI BULOH....ANDA BOLEH DAPATKAN MAKLUMAT DI MASJID POLITIK SEKITAR KULIM. SEGALA RISALAH POLITIK ADA DI SINI.

TARIKH: 18/12/2011
TEMPAT: LUNAS
PUKUL : 1700( 5 PETANG)

KSP: KPS CADANGKAN PAK NUAR UBAH PROGRAM TERSEBUT MENJADI " SEPETANG KARIPAP BERSAMA PAK NUAR"

Full content generated by Get Full RSS.

BRIGED MP SEGAMBUT: MB <b>KEDAH</b> NI MEMUALKAN JUGA?

Posted: 28 Jan 2012 11:33 PM PST

[unable to retrieve full-text content]menteri kedah ini bodoh.. wajar dipecat. YB Datuk Saifudin Nasution wajar dipaksa bertanding di DUN LUNAS semula, dan dilantik jadi MB Kedah yang baru.. BalasPadam. kamaruzzaman Jan 29, 2012 12:11 AM. kalau nak ...
Full content generated by Get Full RSS.

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


Sekitar Kuliah Perdana <b>di</b> Dataran Pewaja, <b>Gurun Kedah</b> 18|05|12 <b>...</b>

Posted: 18 May 2012 04:54 PM PDT

This feature has not been activated yet.

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2012 01:12 PM PST

URL Sumber Asal :-

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) telah dibuka <b>di Kodiang</b>, Kedah <b>...</b>

Posted: 06 Dec 2011 04:09 PM PST

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) kini telah dibuka di Kodiang, Kedah. Jadi orang orang sana boleh la beli barang kat situ. Harga..ntah la? Dalam TV dok kata harga berpatutan la..harga murah laa...tapi dalam TV bukan boleh percaya sangat. Jadi jalan terbaik, kalau ada masa boleh la pergi dan beli sendiri. Kemudian buat penilaian sendiri. Selamat membeli belah di KR1M Kodiang :)

Full content generated by Get Full RSS.

KedahLanie.info: Jika <b>di KODIANG</b> pun dah ada POLIS Samseng <b>...</b>

Posted: 26 Sep 2011 06:31 PM PDT

Dipukul polis kerana sampah


JITRA - Seorang pekerja syarikat pembersihan sisa pepejal di sini mendakwa dipukul lima lelaki dipercayai anggota polis hanya disebabkan tegurannya ke atas salah seorang lelaki terbabit yang tidak membuang sampah ke dalam tong di Taman Bahagia, Kodiang dekat sini Sabtu lalu.

Mangsa, Mohd. Ridzuan Mohd. Noor, 23, memberitahu, kejadian berlaku ketika dia membuat kerja pembersihan di taman perumahan tersebut sebelum didatangi salah seorang lelaki yang membuang sampah di luar tong.

Katanya, dia kemudian meminta lelaki berusia awal 50-an itu membuang sampah ke dalam tong yang disediakan, namun sebaliknya dia diherdik dalam kejadian kira-kira pukul 11.20 pagi itu.

"Lelaki itu menengking dengan berkata, hang siapa, dan saya memberitahu saya ditugaskan untuk membersihkan kawasan tersebut.

"Lelaki itu masih tidak berpuas hati dan memberitahu, hang tidak tahu aku siapa, kalau ada pistol aku tembak hang," ceritanya kepada pemberita di sini semalam.

Tambahnya, lelaki terbabit yang berpakaian preman kemudian berlalu, namun datang semula ke kawasan itu kira-kira 30 minit kemudian bersama empat lagi rakannya.

"Setiba di situ mereka mengepak tangan dan menendang saya sehingga jatuh. Mereka kemudian menggari tangan saya. Selepas itu mereka menyepak muka, perut dan belakang badan," dakwanya yang tidak dapat berbuat apa-apa kerana tangan digari.

Mohd. Ridzuan memberitahu, dia kemudian dibawa ke Balai Polis Kodiang sebelum sekali lagi dibelasah oleh mereka dan selepas itu mengurungnya di dalam lokap.

http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0927&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.htm

Full content generated by Get Full RSS.

Datuk Dr Adi Taha Meninggal Dunia

Posted: 03 Feb 2012 11:16 PM PST

Bekas Ketua Pengarah Jabatan Muzium Malaysia (JMM), Datuk Dr Adi Taha meninggal dunia akibat kanser di kediamannya di sini awal pagi Sabtu.

Menurut anaknya, Adzimah Adi, 30, bapanya meninggal dunia kira-kira 2.40 pagi. Jenazah kini berada di No 1, Lorong Ayer Leleh 2, Ayer Panas, Setapak.

Ketika dihubungi Bernama, Adzimah berkata jenazah dijangka dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Titiwangsa sebelum atau selepas waktu Zohor.

Allahyarham yang dilahirkan pada 3 Ogos 1951 di Kodiang, Kedah, meninggalkan balu Datin Wan Aminah Wan Yusof serta enam anak.

Arwah berkhidmat sebagai Ketua Pengarah JMM dari 2002 hingga 2007.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Dr Rais Yatim, antara yang terawal menziarahi jenazah, menyifatkan arwah sebagai seorang pelopor permuziuman di negara yang banyak membuat penyelidikan mengenai peninggalan manusia prasejarah, tamadun Lembah Bujang dan adat.

"Doktor Adi juga banyak membantu dalam usaha mewujudkan Muzium Adat di Jelebu, Negeri Sembilan.

"Kehilangan beliau akan dirasai dalam kalangan akademia warisan dan budaya," kata Rais.

BERNAMA

Related posts:

  1. Datuk Ir. Haji Yahaya Ahmad Meninggal Dunia
  2. Syed Ahmad Meninggal Dunia | Seniman Negara 1995 Meninggal Dunia
  3. Datuk Arifin Jaka Meninggal Dunia
  4. Datuk Awang Jabar Bekas Ahli Parlimen Dungun Maut Kemalangan
  5. Lagi Mangsa Penipuan 'projek muzium PDRM' Tampil Buat Laporan
  6. Azizi Abdullah Meninggal Dunia
  7. Adik Khairul Fahmi Che Mat Meninggal
  8. Roslee Ramlee | Pemain Bola sepak Era 80-an Meninggal
  9. Shamrin Fotograf Meninggal Dunia
  10. Bekas Polis Maut Jatuh Bangunan | Elak Dicekup JAWI
Full content generated by Get Full RSS.

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


THE DUKE&#39;S BLOG: TERJAH BALAK AZIZAN <b>DI BALING</b>: EPISOD <b>...</b>

Posted: 16 May 2012 12:03 AM PDT

Aku jumpa satu signboard kaler hijau (PAS memang suka kaler hijau). Dia tulis kat situ nama pemegang lesen balak ialah Winlyn Sdn Bhd. dan kontraktornya ialah SBB Nothern Trading.
Maknanya, kawasan balak ni berlesen. Sapa yang bagi lesen balak? Takkan JPJ kot??? Tentulah Azizan Razak...! Heh! Elok la tu...hasil kekayaan bumi ni bagi kat Cina. 
Tu yang orang PAS marah sangat kar Azizan tu... Depa dah lama dah dok target nak angkut balak lepas PAS dapat kuasa. Tapi Azizan bagi kat Cina la pulakkkkk..ishhh..!!!
Kami lalu melintasi air terjun Lata Chelak kat situ...airnya tetap keruhhhh. Dan kami terjumpa sebijik lori balak yang digunakan untuk angkut balak kat kawasan tu ke tempat simpanan balak-balak Azizan. Tapi lori tu dah rosak dan bangkainya dibiarkan situ...
Dekat dengan area tu, kami jumpa beberapa pokok balak yang rasanya baru saja ditebang. Mungkin semalam atau dua hari lepas. Aku tak sure. Tapi nampak macam baru...
Tak jauh dari situ, kami jumpa beberapa buah jentera berat untuk aktiviti pembalakan. Aku rasa macam nak turun sabotaj je jentera-jentera tu. Tapi memandangkan aku tak sejahat Azizan dan puak-puak PAS, maka aku batalkan niat aku...
Tapi geram aku tu membara je kat hati. Aku terpandang sebatang balak kat situ. Heh! Kalau diikutkan hati, nak je aku ambik sebatang bawak balik. Tapi memandangkan jeep aku takleh bawak balak..terpaksa aku lupakan niat aku tu...heh! Lagipun..haram woooo kalau curi...
10 minit dari situ, aku jumpa satu lagi signboard tertulis nama pemegan lesen balaknya, Cheng Chai Seng (Seng Heng Timber Trading) dan kontraktornya pula ialah Eng Chen Khoon (Amarzid Trading)...
Heh! Ni syarikat Cina lagi ni..kontraktornya pulak maybe syarikat "Alibaba". Joint venture dengan Phahrolrazi ke Amiruddin? Heh! Hasil Tanah Melayu dikaut bukan bumiputera. Agak-agak aku boleh dapat kontrak balak kat Tanah Besar China tak?
Walaupun otak aku bergegar naik 4x4 tu, tapi aku masih waras untuk berfikir. Sampai hati Azizan "rompak" hasil balak dan kongsi dengan Cina...kurang-kurangnya share la dengan orang PAS..at least depa pun Melayu jugak...(walaupun ada yang tak mengaku Melayu!) heh!
Nak tahu apa yang yang aku jumpa? Tunggu lagi 2 jam dari sekarang...memang panas brooo..!!!

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2012 03:21 AM PST

URL Sumber Asal :-

NAJIB GEGAR <b>KUALA KETIL</b> BERSAMA MAWI...KAH! KAH! KAH!

Posted: 02 Mar 2012 03:51 PM PST

DEY MACHA!!!
DENGAQ CERITA HARI NI NAJIB TURUN KUALA KETIL
PATUTLA DEPA BAWA MAWI PI SANA
KAH! KAH! KAH!

UMNO BE END TERPAKSA BAWA ARTIS
UNTUK TARIK ORANG RAMAI PI PROGRAM DEPA
KALAU TAK BAWA ARTIS SAPA NAK PI TENGOK DEPA
HARAP KERUSI DENGAN MEJA SAJA LA
KAH! KAH! KAH!


Inilah dia Stesyen Bas Kuala Ketil

Mawi gegar Kuala Ketil

BARISAN artis popular akan menyemarakkan program Pemimpin Bersama Rakyat 1Malaysia yang akan diadakan di Padang Awam, Kuala Ketil, Kedah pada hari ini (Sabtu). Mereka bukan saja akan menghiburkan orang ramai, tetapi akan beramah mesra dengan masyarakat setempat.

Artis yang akan tampil membuat persembahan termasuk Mawi yang baru saja menjadi ayah, Datuk A Rahman Hassan, Roslan Shah, Kenchana Devi, Fida, Qhaud AF, Iqram Dinzly, Atie AF, Anding AF dan Zalif Sidek.
Kemunculan mereka ke sana diuruskan oleh syarikat pengurusan acara, Artist KL Productions Sdn Bhd yang beroperasi di Pavilion Kuala Lumpur.

Pengarah Urusannya, Zulaika Aziz, berkata artis akan muncul dari jam 1 tengah hari hingga 6.30 petang.

Katanya, kemunculan artis pada program itu bukan saja untuk memeriahkan suasana, tetapi juga untuk menjalinkan silaturahim antara pemimpin dengan artis kerana selama ini bagai ada jarak antara dua kelompok itu.

"Mereka saling memerlukan di mana dengan kemunculan artis pada sesuatu program akan menambahkan lagi daya tarikan supaya lebih ramai yang datang. Pemimpin rakyat dan artis ada peranan masing-masing dalam masyarakat.

"Saya berharap dengan adanya persembahan artis, program itu akan lebih berjaya. Artis yang Artist KL pilih pun bukan sebarangan kerana mereka memang popular.

"Artis juga ikon masyarakat jadi saya mahu mereka menunjukkan nilai yang baik walau di mana mereka berada," katanya.

Tambah Zulaika, selepas program di Kuala Ketil itu, syarikatnya turut terbabit dengan pelbagai acara lain dan berhasrat melebarkan sayap perniagaannya sehingga ke peringkat antarabangsa.

"Walaupun Artist KL baru saja beroperasi, tetapi saya perlu bergerak pantas kerana saingan dalam perniagaan hari ini sangat mencabar. Untuk berjaya, saya perlu berani mengambil risiko," katanya yang dibantu rakan karibnya, Hani Nadzir selaku Pengerusi Eksekutif.-HM

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


Trip memancing Tuas <b>Yan</b>, <b>Kedah</b>... Malaysia - Halaman <b>...</b>

Posted: 11 Nov 2008 05:23 PM PST

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved