ads

Khamis, 13 September 2012

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


TUDIAA!! Ngeri Gambar Hantu Terbang <b>di Kulim</b> Hi-Tech? ~ Kedah <b>...</b>

Posted: 26 Jul 2012 12:15 PM PDT


Pekerja di sebuah kilang di kawasan Perindustrian Hi-Tech dekat sini, gempar dengan kewujudan lembaga manusia separuh badan yang dilihat berjalan di sekitar kawasan kilang menjelang waktu tengah malam.

Seorang pekerja yang tidak mahu dikenali berkata, sejak kebelakangan ini, lembaga itu semakin kerap ditemui pekerja dan ini mengakibatkan ada dalam kalangan mereka yang takut untuk pergi kerja.

Menurutnya, ada dalam kalangan­ pekerja yang mengalami penyakit aneh setelah pulang dari bekerja malam.

"Sebelum ini, seorang pekerja wanita berasa badannya seram sejuk ketika melalui lorong pintu keluar dari kilang untuk kebangunan sebelah. Selain itu, mangsa juga mengadu rambutnya ditarik dari belakang.

"Kerana ketakutan, mangsa lari dan mendapatkan bantuan dari rakan sekerja. Ini bukan kali pertama kejadian seperti itu berlaku. Kami pernah ternampak lembaga manusia berbadan separuh berjalan di sekitar kawasan kilang pada waktu lewat malam," katanya.

Menurutnya, kejadian ini sudah dimaklumkan kepada pihak pentadbiran kilang tetapi sehingga kini tidak ada sebarang tindakan diambil untuk memastikan masalah itu ditangani kerana lembaga yang dilihat berkeliaran di sekitar kilang masih berlaku.

Sementara itu, Pengerusi Pekida Labu Besar, Mohd Nordin Ismail yang melihat keadaan kilang itu berkata, pihak pentadbiran kilang seharusnya mengadakan majlis bacaan Yasin di surau untuk memastikan pekerja berada dalam keadaan selamat.

"Sebelum kawasan ini dibangunkan, ia merupakan kawasan hutan tebal dan pelbagai kejadian aneh sering berlaku. Semasa kerja-kerja meratakan tanah di kawasan ini dijalankan, ada beberapa pokok yang tidak boleh dipotong dan ia dibiarkan sehingga kini. Masalah ini bermula ketika bangunan kilang ini hendak memulakan pembinaannya.

"Kebanyakan pemaju akan mengadakan majlis pemujaan ditapak pembinaan meminta supaya kerja mereka tidak diganggu makhluk halus. Dengan cara ini perkara tidak diingini tidak berlaku sepanjang pembinaan dijalankan.

Setelah siap, tidak ada mana-mana pihak yang menjalankan upacara itu lagi. Ini mengakibatkan makhluk halus itu datang semula ke tapak kilang," katanya.

Katanya, kebanyakan pemilik kilang bukan beragama Islam yang berhadapan dengan masalah ini akan mengadakan upacara pemujaan setiap tahun di kawasan lapang ditapak kilang mereka dirikan.

"Saya mencadangkan kepada pekerja dan pegawai yang beragama Islam untuk melapangkan sedikit masa mengadakan tahlil dan solat hajat supaya gangguan syaitan dan iblis dapat dihindarkan. Sekiranya tidak ada sebarang tindakan diambil, kejadian seperti histeria kemungkinan­ boleh berlaku," katanya. - MPP

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


mknace unlimited™ | the colours of life: Ambik angin <b>di sungai petani</b>

Posted: 03 Jun 2012 09:23 AM PDT

02 di lunas kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di lunas kedah - Google Blog Search


Story Mory Kami: Story Raya <b>Di</b> Kampung

Posted: 03 Sep 2012 06:49 PM PDT

Assalamualaikum semua.. 
Hari nie bangun jer tido semua nya normal kembali, hampir 2 minggu bangun tido tgok suami ader kat sebelah. Hari nie sedar pukul 4 tadi tgok ader dak faris kat sebelah. Baru perasan dah habis masa2 berkepit, ok ar 2 minggu dia der dgn kami kira satu tempoh masa yg paling panjang tu. start hari nie semua normal kembali. cuma faris jer yg tak dapat terima papa dia dah tak da dgn kami. Asyik2 merengek minta  papa. Tapi takpe t dia akan biasa balik tu.. insyallah..
 Ok lah hari nie nak n3 kan pasal raya aku di kampung sendiri iaitu di kampung sungai limau, lunas kedah. Sepanjang kawen tahun nie mencatat rekod sendiri tau, raya selama 6 hari kat sana kira rekod paling panjang aku ader kat kampung. Gambar kat atas nie dalam perjalanan balik kampung time nie berhenti mkn kat tapah. Kami gerak balik dr melaka raya ke 2 petang.
Sampai umah mak dalam pukul 1 pagi mcm tu, perjalanan ok tak jem cuma kenderaan banyak sb tu kami bik masa hampir 9 jam untuk sampai. Bila bangun pagi dak faris tgok suasana lain mcm, dia paling becok jd mcm2 soklan ar kuar dr mulut tu. Time de dia dgn papa kat belakkang umah baru lepas tgok ayam kat reban mak tok. Bebudak nie suka sangat sampai nak bik gambar pun tak boleh sb lincah sangat gambar pun jadi tak cantik.
 Di perkenalkan ini lah mak saya. Time nie kami beraya kat umah mak saudara. Family aku kat kampung nie sikit2 jer bilangan ahli dia . Macam aku nie sorg jer adik beradik sedarah sedaging. mak saudara pulak paling ramai pun 5 org jer..hehehe..pulak tu semua tinggal dekat2 jer. jadi senang nak ulang alik kesana sini. Aku jer yg terpelanting jauh sampai ke melaka tu.
 Bila kat kamoung aku suka tgok pokok2 buah atau sayur2 kat sana, sb dorg suka tanam sendiri. Org sibuk dgn kuih raya aku pulak sibuk dgn menda2 nie. Bukan apa kat sini susah nak dapat buah2 nie.
 Belimbing buluh punya ar banyak, sampai bergayut2 kat dahan pokok dia, tapi aku tak ada time petik nie. Mak yg tolong petikkan.Takde ar gambar yer..
Ini pulak ader story lawak ar pulak..budak nie punya ar excited kat sana sb di benarkan main2 kat luar umah. Klu kat sini jangan harap ar..hanya hari minggu jer dapat main kat luar umah tu pun depan hall jer. dia nampak kekawan kat sana panjat pokok rambutan nie, jadi dia pun cuba nasib ar. tinggi jugak la di panjat tu.
 Tetiba time nak turun tu rupanya dia tak tahu, punya ar menjerit2 mintak tolong. Takde ar mama dia nie nak tolongkan. Sebab aku dah ayu2 berbaju kurung tak pasal2 memanjat pokok pulak. Jadi mintak ar tolong papa yg panjatkan, papa pulak bukan kampung boy sangat zaman kanak2 dia pun lebih kurang mcm zaman anak2 dia jugak. Jarang dapat explore kampung sendiri jd nie pun jadi cabaran utk dia jugak, hehehe..sesi memanjat pokok utk selamatkan anak sendiri..hahahaha
 Ini pulak biskut2 raya kat umah mak ndak...org kedah panggil biskut dahlia tau bunga cina tu biskut semprit tau. Sebab tu bila aku post gambar biskut semprit org melaka, de kawan2 dr kedah cakap knp biskut semprit dia bentuk tu?..hehehe..tu la kan klu kita jauh merantau luas pengetahuan..
 Kat kampung nie seluruh kulin nie sampai penang la..memana pergi jer mesti jumpa dgn makanan peberet dorg. hehehehe..peberet aku jugak la laksa. Klu tak jumpa laksa pun mesti jumpa bihun sup utara atau mee kuah. Mesti punya ar..dari raya pertama sampai la bila2 pun time hari minggu pun org sana mmg akan buat laksa utk di makan.
Tu yang best nyer klu balik kampung nie, secara tak langsung dlm 2 minggu jer berat badan aku terus naik 2 kilo lepas raya. Time puasa berat 47 kilo minggu lepas timbang kat klinik jd 49 kilo. hehehe..Dahsyat tul penangan makan di kampung sendiri..

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


Azrul 3R: PROGRAM 3R <b>DI</b> SK PUTAT, <b>KODIANG</b>

Posted: 27 Aug 2012 11:39 PM PDT

AKTIVITI KUTIPAN BARANGAN KITAR SEMULA DI SK PUTAT, KODIANG

Pemberian sebuah alat penimbang dan satu kain rentang kepada sekolah yang aktif dalam program Bank Kitar Semula anjuran PPSPPA diteruskan di SK Putat, Kodiang yang merupakan sekolah rendah paling aktif dalam program 3R ini iaitu menjalankan aktiviti kutipan barangan kitar semula sepanjang tahun 2012. Aktiviti pemberian yang dipertanggungjawabkan oleh warga kerja PPSPPA Cawangan Kubang Pasu yang terdiri daripada Pn Winita Suwanmani A/P Them dan En Mohd. Rizhan Bin Rashidi dijalankan susulan daripada permohonan pihak pengurusan sekolah sendiri untuk menjalankan aktiviti kutipan barangan kitar semula pada 28 Ogos 2012 selepas kutipan yang agak meriah pada 28 Jun 2012.



Kain rentang ini akan digunapakai oleh pihak sekolah dalam mempromosikan program berkenaan seterusnya menggunakan alat penimbang yang dihadiahkan tanpa menunggu alat penimbang daripada pihak vendor. Kutipan pada hari tersebut adalah sebanyak lebih kurang 190 kg bersamaan dengan RM 63.00 lebih.

02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search


This Is Our Story: Makan Angin <b>di Kuala Kedah</b>

Posted: 26 Aug 2012 07:25 PM PDT

terus ajak family keluar makan angin
ialah bila dah sampai sini mesti la nak jalan-jalankan
takkan la nak terperuk di rumah jea
kecewa la skit sebab tak dapat pergi ke Pasar Rabu - dah tutup
jadi member adik - Aliff ajak makan di kuala kedah
sambil tu boleh la tengok pemandangan malam di tempat orang
tapi sebelum pergi ke mana-mana
menjeling jugak kami semua mencari kedai kasut
masa di hentian semenggol
mak aku boleh main sarung jea kasut orang lain
jadi kesudahnya mak aku pakai kasut sebelah lain
hehehehehhe memang kena sakat dengan kami semua
nasib baik la ada sebuah kedai kasut bata masih buka lagi
rata-rata pukul 8pm di kedah nie kedai banyak sudah tutup
perghhhh memang tak meriah la
ialah awalnya kedai dah tutup
masa kami nak pilih-pilih kasut pun
pekerja kedai sudah tarik muka
ialah malas sudah nak melayan pelanggan
aku dari nak beli kasut baru
terus lepak di luar sahaja
biar mak dan lini yang sibuk beli kasut
umar naik motor saper ntah
mulut tu dok bising buat bunyi enyin motor

alamak muka banyak jerawat plaks

hahahahahhaha nie la kasut yang mak aku silap sarung tu
kasut mak aku crocodile tu
mak cakap masa dia sarung tu memang tak perasan

memang sedap gila la lauk yang di masak
kami pilih menu set : RM77.00 x 4set = RM308.00
@ikan kerapu masak harimau menangis
@ sayur kailan goreng belacan
@ tom yam campur - perghhh memang tangkap gila sedap
kalau kat sg.buloh confirm kena charge RM100 lebih
betul kan..(angguk jea kepala korang tu)
kami pusing-pusing sekejap
sampai rumah pukul 2 lebih
apa lagi terus landing dan tak ingat apa dah
thanks cham belanja makan malam

Hujan ribut rosakkan 22 buah rumah <b>di</b> Jalan <b>Kuala Kedah</b>

Posted: 28 Aug 2012 06:00 PM PDT

ALOR SETAR - Sebanyak 22 buah rumah di dua taman perumahan yang berkembar di Jalan Kuala Kedah dekat sini rosak akibat dilanda hujan ribut awal hari ini.
Hujan yang disertai angin kencang bermula kira-kira pukul 2.30 pagi dan berhenti hampir waktu Subuh, merosakkan 14 buah rumah di Taman Pelangi dan lapan buah di Taman Mega.
Seorang pemilik rumah di Taman Pelangi, Ahmed Bahrom, 61, berkata dia dan anggota keluarga seramai lima orang terjaga daripada tidur apabila terdengar bunyi 'prak... prak...'
"Masa saya bangun pukul 2.45 pagi. Hujan sedang lebat dan angin kencang.
Masa itu saya lihat siling plaster di ruang tamu mulai runtuh sedikit-sedikit sehingga habis semuanya manakala bumbung rumah diterbangkan angin," kata pesara tentera itu yang kerugian hampir RM10,000.
Seorang lagi mangsa, Sufiah Ahmad, 58, dari Taman Mega kerugian lebih RM5,000 akibat bumbung rumahnya terbongkah diterbangkan ribut kencang dalam kejadian itu.

Sementara itu, taksiran awal oleh Umno bahagian Kuala Kedah mendapati mangsa bencana tersebut mengalami kerugian termasuk kerosakan perkakas rumah berjumlah hampir RM200,000.
Naib ketuanya Datuk Abdul Mutholib Harun bertindak pantas mengetuai 20 anggota Skuad Prihatin Gagasan Generasi Gemilang Parlimen Kuala Kedah membantu mangsa bencana itu.
"Kita membantu membersihkan runtuhan siling plaster, bumbung rumah dan garaj yang diterbangkan angin kencang serta mengeringkan air yang memenuhi rumah mangsa dan selesai kira-kira pukul 12 tengah hari.
"Semua mangsa juga dibantu membuat laporan polis serta permohonan bantuan pemulihan rumah dari Jabatan Kebajikan Masyarakat," katanya kepada Bernama semasa ditemui di tempat kejadian.

Bencana !!! Hujan ribut rosakkan 22 buah rumah <b>di</b> Jalan <b>Kuala</b> <b>...</b>

Posted: 29 Aug 2012 12:32 AM PDT

ALOR SETAR – Sebanyak 22 buah rumah di dua taman perumahan yang berkembar di Jalan Kuala Kedah dekat sini rosak akibat dilanda hujan ribut awal hari ini.

Hujan yang disertai angin kencang bermula kira-kira pukul 2.30 pagi dan berhenti hampir waktu Subuh, merosakkan 14 buah rumah di Taman Pelangi dan lapan buah di Taman Mega.

Seorang pemilik rumah di Taman Pelangi, Ahmed Bahrom, 61, berkata dia dan anggota keluarga seramai lima orang terjaga daripada tidur apabila terdengar bunyi 'prak… prak…'

"Masa saya bangun pukul 2.45 pagi. Hujan sedang lebat dan angin kencang.

Masa itu saya lihat siling plaster di ruang tamu mulai runtuh sedikit-sedikit sehingga habis semuanya manakala bumbung rumah diterbangkan angin," kata pesara tentera itu yang kerugian hampir RM10,000.

Seorang lagi mangsa, Sufiah Ahmad, 58, dari Taman Mega kerugian lebih RM5,000 akibat bumbung rumahnya terbongkah diterbangkan ribut kencang dalam kejadian itu.

Sementara itu, taksiran awal oleh Umno bahagian Kuala Kedah mendapati mangsa bencana tersebut mengalami kerugian termasuk kerosakan perkakas rumah berjumlah hampir RM200,000.

Naib ketuanya Datuk Abdul Mutholib Harun bertindak pantas mengetuai 20 anggota Skuad Prihatin Gagasan Generasi Gemilang Parlimen Kuala Kedah membantu mangsa bencana itu.

"Kita membantu membersihkan runtuhan siling plaster, bumbung rumah dan garaj yang diterbangkan angin kencang serta mengeringkan air yang memenuhi rumah mangsa dan selesai kira-kira pukul 12 tengah hari.

"Semua mangsa juga dibantu membuat laporan polis serta permohonan bantuan pemulihan rumah dari Jabatan Kebajikan Masyarakat," katanya kepada Bernama semasa ditemui di tempat kejadian.

Abdul Mutholib turut menyampaikan wang tunai sumbangan ketua Umno bahagian, Datuk Latt Shariman Abdullah kepada semua 22 ketua rumah mangsa bencana itu.

Latt Shariman yang juga Penasihat Persatuan Bulan Sabit Merah Malaysia negeri Kedah menyumbangkan 22 kanvas untuk menutup bumbung rumah yang terbongkah buat sementara waktu bagi mengelak daripada dimasuki hujan.- Bernama

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved