ads

Selasa, 6 November 2012

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


Masih ingat kisah kapal terbang terhempas <b>di Sintok</b> <b>...</b> - Tinta Jambu

Posted: 06 Nov 2012 08:35 PM PST


Malam tadi mimpi.. Nampak Segerombolan awan berlari2 sambil petir dan guruh sambar menyambar.. Awan berupa manusia kemudiannya tercogok kat bucu rumah.. Pastu bila terlolap.. Terasa mcm jantung tersentak.. Pagi ni bangun.. Dengar berita kenalan mak.. Jiran kami dulu.. Cikgu Jalal kembali ke rahmatullah.. Innalilla wainna lilla hilirodjiun.. Al fatihah. Ada dikalangan yg masih ingat kisah juru terbang buat latihan penerbangan di Kedah beberapa tahun dulu meninggal dunia kapal terbang terhempas? Wasiat akhir cikgu jalal.. Kebumikan jenazah dia bersebelahan pusara anaknya.. Allah Akbar..

Di atas saya update di FB saya. Mungkin kebetulan.

Bila pagi tadi mendengar perbualan mak dengan Kak Dah, keluarga angkat kepada Allahyarham Lt. Mai Einy Sefrina Jalaluddin, tergambar di benak fikiran saya kejadian kemalangan yang menimpa pada 12 Ogos 2003. 9 tahun sudah peristiwa itu berlaku dan kesedihan masih dapat dirasakan dalam naluri kemanusiaan saya.

Hari ini ayahanda kepada srikandi ini pula kembali ke Rahmatullah, dikhabarkan sakit tua. Cikgu Jalal meninggal dunia di rumah anaknya di Kuala Lumpur.

Innalillah wainna lilla hilirodjiun, Al-Fatihah kepada kedua-dua mereka.

Dari tanah kita datang.. kepada tanah juga kembalinya kita.. Kembali abdi mengadap Ilahi.
Di bawah, dapat saya cari melalui enjin carian google. Sekadar berkongsi cerita untuk kita saling bermuhasabah diri.
Kesedihan saya terimbas kembali.. kerana keluarga kami juga rapat dan pernah berjiran. Ya Allah, berilah kekuatan kepada keluarga mereka di atas perkhabaran sebegini. Amin.
 Lt Mai Einy Sefrina Jalaluddin

SINTOK: Seorang juruterbang wanita Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) terbunuh apabila pesawat Pilatus PC-7 yang dipandunya secara solo terhempas di kawasan kebun getah di Kampung Batu 25, Jalan Bukit Kayu Hitam-Changlun, dekat sini, semalam.

Kejadian itu adalah nahas pertama membabitkan pelatih wanita sejak TUDM mengambil juruterbang wanita sejak 1986.

Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superitendan Mohd Aris Ramli, berkata kejadian berlaku kira-kira jam 12.20 tengah hari ketika juruterbang pelatih itu melakukan latihan penerbangan di ruang udara sekitar kawasan berkenaan.

Pegawai Perhubungan Awam TUDM Mejar Roslan Salam ketika dihubungi, berkata pelatih terbabit Leftenan Mai Elny Sefrina Jalaluddin, 23, adalah dari Kolej Tentera Udara Alor Star.

Mai Elny yang berasal dari Kampung Ulu Beting, Kuala Pilah mengambil bidang Kursus Asas Juruterbang di Pusat Latihan Terbang Satu (Pulatibang 1) di kolej itu sejak 2001.

Kedua-dua ibu bapanya berlepas dari Pangkalan TUDM, Subang, Selangor ke Alor Star pada jam 7 petang semalam untuk melihat jenazah anak mereka.

Jenazah mangsa dikeluarkan dari tempat kejadian petang semalam dan dihantar ke Hospital Alor Star untuk bedah siasat.


Pesawat satu tempat duduk terbabit berlepas dari Pangkalan TUDM di Kepala Batas dekat sini pada jam 11.19 pagi semalam untuk latihan penerbangan solo.

Pesawat dilihat menjunam ke dalam kebun getah dan terbenam kira-kira enam meter ke dalam tanah menyebabkan ia berkecai.

Cebisan bangkai pesawat berkenaan juga bertaburan dalam lingkungan 100 meter di kawasan nahas.

Dua jentera pengorek milik orang awam dipanggil kira-kira jam 3 petang untuk membantu pasukan penyelamat mengeluarkan mayat mangsa dan bangkai pesawat.

Sehingga jam 6 petang, kerja mengeluarkan cebisan pesawat dan mayat mangsa masih belum selesai.

Operasi mencari dan menyelamat membabitkan anggota TUDM, polis dan 32
anggota Bomba dan Penyelamat dari Bukit Kayu Hitam.

Beberapa saksi berkata pesawat itu dilihat terbang rendah dari arah Lebuhraya Changlun-Sintok dengan deruman enjin kuat sebelum menjunam ke dalam kebun getah di situ.

Saksi, Hasnah Abdullah, 57, berkata beliau mendengar deruman enjin pesawat yang kuat ketika berada di dalam rumahnya yang terletak 200 meter dari tempat kejadian.

"Pesawat itu seperti terlalu hampir dengan rumah dan kemudian saya mendengar dentuman yang kuat dalam kebun getah," katanya di tempat kejadian.

Hasnah kemudian berlari ke tempat kejadian dan mendapati pesawat berkenaan hancur dan beberapa cebisan mayat mangsa turut dilihat di sekitar situ.

"Apabila melihat keadaan itu, saya tahu tidak ada apa-apa bantuan yang dapat diberikan dan gementar apabila melihat cebisan anggota manusia," katanya.

Pemilik kebun getah tempat kejadian itu berlaku, Halim Din, 63, berkata beliau sedang bekerja di kebunnya apabila melihat pesawat itu terbang rendah menuju ke arah kebunnya dan menjunam.

"Pada mulanya tidak kedengaran enjin pesawat hingga ia dekat dengan kebun baru saya mendengar bunyi enjin yang amat kuat sebelum terjunam kira-kira 150 kaki (50 meter) dari tempat saya bekerja," katanya.

Bagaimanapun, Halim berkata beliau tidak pergi ke tempat itu kerana takut tetapi memanggil beberapa penduduk lain. Katanya, beberapa minit kemudian pasukan Bomba dan Penyelamat tiba. 

Trainee pilot dies in crash
BY ANTHONY TAN AND IAN MCINTYRE
Searching in progress at the crash zone.

CHANGLOON: A trainee pilot who aspired to be the first woman to fly a B-733 transport aircraft was killed when her Pilatus PC7 crashed into a rubber estate near here yesterday.

Leftenan Mai Elny Sefrina Jalaluddin, 22, died on the spot in the incident, which occurred at Jalan Bukit Kayu Hitam at 12.20pm.

The pilot had left on a solo training flight from the RMAF College in Kepala Batas, Alor Star at 11.19am.

Some eyewitnesses claimed they heard an explosion and saw a lot of smoke before the plane plunged to the ground.

Pieces of the wreckage were strewn as far as 50m from the spot where the plane crashed.

A large crowd gathered to watch from a distance as the site was cordoned off.

Search and rescue workers comprising personnel from the RMAF, Fire and Rescue Department, Civil Defence Department and police took hours to dig out the wreckage. The cockpit was embedded several metres in the ground.

Lt Elny's body was removed from the wreckage at about 6.45pm and sent to the Alor Star Hospital mortuary.

Halim Din, 63, who claimed to own the plot where the plane crashed, said he saw the aircraft tilting before it nose-dived into the ground.

"The wings hit the rubber trees on the way down," he said.

Hassan Lebai Seman, 65, said the aircraft sounded like it was having engine trouble before the crash. He said there was an explosion and smoke when the plane hit the ground.

In a statement, RMAF public relations officer Mejar Roslan Salam said the air force would investigate the cause of the crash.

Lt Elny, the fifth of six siblings, is from Kampung Beting in Kuala Pilah, Negri Sembilan.

In May, she told Utusan Malaysia she had rejected offers to study at Universiti Tenaga Nasional and Universiti Teknologi Malaysia because she wanted to pursue her ambition of becoming a pilot.

The article in the newspaper's "Gaya Tentera Armed Forces" column had quoted her as saying she was confident that women could succeed as pilots even though the profession was dominated by men.

In KUALA PILAH, Simon Khoo reports Lt Elny's elder sister Maishas Zima Jalaluddin as saying her sister got engaged to an RMAF pilot during the last Hari Raya.

She was supposed to graduate from the RMAF college in November, she said.

"I am stunned. She had called me earlier in the day asking me questions on skincare treatment.

"It was the first time she called me on my cellphone but since I was busy with my work, I told her I would call her later," said Maishas, 31. 


Live While We&#39;re Young: Event <b>di Changlun</b>

Posted: 06 Nov 2012 07:05 AM PST

Salam . Haloooo , harini ada event dkt Changlun , Kedah . Event ni final project kakak kakak dan abang abang semester 6 . Kami WAJIB dtg ke event tuhh . First time naik bas politeknik *k bangga kjap . Hihi . Event start pkol 10 tapi kami dah ada dkt sana pkol 9.35 pagi . Awal tak awal , bosan gila kottt ~ Last -2 bila Cmart buka smua pakat masuk situ . Seriuosly bosan kott . dgn cuaca panas ya amat . Haishhh . Tapi lega dapat makan Nasi Kndar Yasmeen . Semestinyaa ayam madu menjadi pilihan as usual lah kan . Hahah . Hbis makan tuh igt nkpi lukis inai dkt tangan tapi rezeki takda sbb pelukis tuh takda . Hmmm sayang btoi . Bas datang pkol 1.30 ptg . Lega gila bila dapat naik bas . Aircond org katakan . Smpai poli , balik bilik . Buat assignment , basuh baju pastu tido kjap . Hihih Kbaoi .

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


suara sang <b>merbok</b>.....: UMNO KEDAH : PARLIMEN <b>MERBOK</b> <b>...</b>

Posted: 31 Oct 2012 06:25 PM PDT

Murid Darjah 6 Jadi Mangsa Kerahan Meramaikan Program Najib.. Ini Buktinya






Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mahu rakyat menghargai pemimpin yang sentiasa amanah dengan tanggungjawab yang diberikan serta menepati janji.


"Kita (pemimpin yang) tidak pernah bercakap bohong, kita bercakap benar, jadi kita mesti faham bahawa apa yang kita lakukan itu memang menepati kehendak agama kita, menepati hadis Rasulullah SAW.


"Ini amanah yang kita galas, tidak pernah khianati dan setiap janji kepada rakyat kita tepati," katanya dalam ucapan pada majlis Perhimpunan Peladang, Penternak dan Nelayan negeri Kedah di Pantai Merdeka di sini hari ini.


Kira-kira 15,000 orang menghadiri majlis anjuran Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani itu.


Najib bercakap soal amanah..


Tapi amanahkah Najib jika beliau menggunakan jawatannya sebagai Perdana Menteri berkempen untuk kepentingan UMNO/BN dalam satu majlis rasmi kerajaan iaitu 'Majlis Perhimpunan Peladang, Penternak dan Nelayan bersama Perdana Menteri?

Amanahkah Najib jika beliau hadir ke majlis rasmi itu sebagai Perdana Menteri tapi disambut sebagai Presiden Parti?

Najib bercakap soal amanah tapi dalam masa yang sama beliau sendiri tidak tahu membezakan antara tugas yang diamanahkan sebagai Perdana Menteri kepadanya dan Presiden Parti.


Jika pelajar-pelajar sekolah Menengah digunakan untuk menyambut kehadiran Najib sebagai Perdana Menteri ianya mungkin bukan satu masaalah tapi malangnya mereka digunakan untuk menyambut Najib sebagai Presiden Parti..


Lebih malang lagi.. budak-budak sekolah Rendah Darjah 6 pun dikerah..




Apa kena mengena budak-budak darjah 6 dengan Perhimpunan Peladang, Penternak dan Nelayan bersama Perdana Menteri ni?
P/S : KALAU BUDAK DARJAH 6 TUE DAPAT MENGUNDI. MESTI KEDAH BN BLEH MENANG. HARAP-HARAP MACAM TU LA...
TAPI KALAU DEPA MELUAT KAT UMNO/BN JUGAK, PASAL TUNGGU 3 JAM LEBIH KAT TEPI JALAN, HARAM NAJIB TAK PI JUMPA DEPA... MAKA AKAN TINGGILAH MAJORITI KEKALAHAN BN ...




Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mahu rakyat menghargai pemimpin yang sentiasa amanah dengan tanggungjawab yang diberikan serta menepati janji.


"Kita (pemimpin yang) tidak pernah bercakap bohong, kita bercakap benar, jadi kita mesti faham bahawa apa yang kita lakukan itu memang menepati kehendak agama kita, menepati hadis Rasulullah SAW.


"Ini amanah yang kita galas, tidak pernah khianati dan setiap janji kepada rakyat kita tepati," katanya dalam ucapan pada majlis Perhimpunan Peladang, Penternak dan Nelayan negeri Kedah di Pantai Merdeka di sini hari ini.


Kira-kira 15,000 orang menghadiri majlis anjuran Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani itu.


Najib bercakap soal amanah..


Tapi amanahkah Najib jika beliau menggunakan jawatannya sebagai Perdana Menteri berkempen untuk kepentingan UMNO/BN dalam satu majlis rasmi kerajaan iaitu 'Majlis Perhimpunan Peladang, Penternak dan Nelayan bersama Perdana Menteri?

Amanahkah Najib jika beliau hadir ke majlis rasmi itu sebagai Perdana Menteri tapi disambut sebagai Presiden Parti?

Najib bercakap soal amanah tapi dalam masa yang sama beliau sendiri tidak tahu membezakan antara tugas yang diamanahkan sebagai Perdana Menteri kepadanya dan Presiden Parti.


Jika pelajar-pelajar sekolah Menengah digunakan untuk menyambut kehadiran Najib sebagai Perdana Menteri ianya mungkin bukan satu masaalah tapi malangnya mereka digunakan untuk menyambut Najib sebagai Presiden Parti..


Lebih malang lagi.. budak-budak sekolah Rendah Darjah 6 pun dikerah..




Apa kena mengena budak-budak darjah 6 dengan Perhimpunan Peladang, Penternak dan Nelayan bersama Perdana Menteri ni?
P/S : KALAU BUDAK DARJAH 6 TUE DAPAT MENGUNDI. MESTI KEDAH BN BLEH MENANG. HARAP-HARAP MACAM TU LA...
TAPI KALAU DEPA MELUAT KAT UMNO/BN JUGAK, PASAL TUNGGU 3 JAM LEBIH KAT TEPI JALAN, HARAM NAJIB TAK PI JUMPA DEPA... MAKA AKAN TINGGILAH MAJORITI KEKALAHAN BN ...

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Restoran makanan segera <b>di Sungai Petani</b> dirompak

Posted: 05 Nov 2012 01:42 AM PST

SUNGAI PETANI: Sebuah restoran makanan segera di Kompleks Seri Temin, Jalan Ibrahim di sini mengalami kerugian kira-kira RM35,000 selepas dirompak empat lelaki padi tadi.

Dalam kejadian jam 7.30 pagi itu, kumpulan penjenayah yang bersenjatakan pistol dan parang itu melarikan wang hasil jualan restoran berkenaan sejak tiga hari lalu.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kedah, Asisten Komisioner Mohd Zakaria Ahmad berkata, tiada pelanggan dalam premis berkenaan sewaktu kejadian dan lima pekerja termasuk seorang penyelia yang bertugas ketika itu terselamat.

"Siasatan awal mendapati rompakan dilakukan empat lelaki, dua daripadanya bersenjatakan pistol manakala dua lagi bersenjatakan parang.

"Penjenayah masuk ke dalam kedai itu dan mengacukan pistol ke arah salah seorang pekerja dan menyuruh mangsa membuka peti besi," katanya kepada Bernama.

Mohd Zakaria berkata, setakat ini belum ada tangkapan dibuat dan siasatan lanjut masih dijalankan.

"Kita terus menjalankan siasatan bagi mengesan suspek dan kes ini disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan," katanya.
Difahamkan penjenayah turut mengambil pita rakaman kamera litar tertutup (CCTV) sebelum meninggalkan premis terbabit. - BERNAMA

sumber:http://www.bharian.com.my/bharian/ar...ompak/Article/

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


Sembang Santai Mesra Belia Peringkat <b>Negeri Kedah</b> : Bahagian

Posted: 22 Oct 2012 01:58 PM PDT

DSC_0106

Destinasi terakhir program Sembang Santai Mesra Belia Negeri Kedah yang dihadiri Timbalan Ketua Setiausaha Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Jamil Salleh, ialah di Kampung Tualang di Parlimen Pokok Sena di mana beliau disambut hangat pula oleh Ketua UMNO Bahagian, Datuk Ahmad Lebai Sudin dan lebih 80 orang penduduk kampung.

Kemeriahan jelas terasa di lokasi terakhir persinggahan Datuk Jamil ini apabila program berkenaan penuh dengan gelak tawa para belia dan para penduduk kampung yang bersantai sepetang hari bersama "orang kuat" KBS yang banyak menabur bakti kepada rakyat Malaysia itu.

Program di kampung itu diisi dengan aktiviti sukaneka yang disertai oleh lebih 70 orang belia dan penduduk kampung berkenaan dan antara acara menarik yang diadakan ialah pertandingan tarik tali, pertandingan karom dan lari dalam guni yang mencuit ramai hadirin yang hadir.

Menariknya, Datuk Jamil sempat diberi penghormatan untuk berganding bahu dengan seorang penduduk kampung Tualang untuk mencabar Datuk Ahmad Lebai Sudin dan pasangannya bermain karom.

 

Para penduduk kampung Tualang turut menghadiahkan Datuk Jamil sebotol madu tualang asli sebagai penghargaan kepada beliau atas komitmen yang diberikan olehnya melalui KBS kepada masyarakat disitu.

Lambaian terakhir Datuk Jamil kepada para penduduk kampung itu mengakhiri lawatan dua hari semalamnya di negeri Kedah sebelum meneruskan program seterusnya di negeri Perlis Indera Kayangan.

 

Meninggalkan seribu kenangan manis di Kedah, Datuk Jamil mampu tersenyum lebar mengenang kemesraan rakyat Kedah yang menyambut wakil KBS itu menabur bakti  dan sudah tentu kehadiran beliau bakal dirindui oleh seluruh rakyat di negeri Jelapang Padi itu…



02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search


This Is Our Story: Makan Angin <b>di Kuala Kedah</b>

Posted: 26 Aug 2012 07:25 PM PDT

terus ajak family keluar makan angin
ialah bila dah sampai sini mesti la nak jalan-jalankan
takkan la nak terperuk di rumah jea
kecewa la skit sebab tak dapat pergi ke Pasar Rabu - dah tutup
jadi member adik - Aliff ajak makan di kuala kedah
sambil tu boleh la tengok pemandangan malam di tempat orang
tapi sebelum pergi ke mana-mana
menjeling jugak kami semua mencari kedai kasut
masa di hentian semenggol
mak aku boleh main sarung jea kasut orang lain
jadi kesudahnya mak aku pakai kasut sebelah lain
hehehehehhe memang kena sakat dengan kami semua
nasib baik la ada sebuah kedai kasut bata masih buka lagi
rata-rata pukul 8pm di kedah nie kedai banyak sudah tutup
perghhhh memang tak meriah la
ialah awalnya kedai dah tutup
masa kami nak pilih-pilih kasut pun
pekerja kedai sudah tarik muka
ialah malas sudah nak melayan pelanggan
aku dari nak beli kasut baru
terus lepak di luar sahaja
biar mak dan lini yang sibuk beli kasut
umar naik motor saper ntah
mulut tu dok bising buat bunyi enyin motor

alamak muka banyak jerawat plaks

hahahahahhaha nie la kasut yang mak aku silap sarung tu
kasut mak aku crocodile tu
mak cakap masa dia sarung tu memang tak perasan

memang sedap gila la lauk yang di masak
kami pilih menu set : RM77.00 x 4set = RM308.00
@ikan kerapu masak harimau menangis
@ sayur kailan goreng belacan
@ tom yam campur - perghhh memang tangkap gila sedap
kalau kat sg.buloh confirm kena charge RM100 lebih
betul kan..(angguk jea kepala korang tu)
kami pusing-pusing sekejap
sampai rumah pukul 2 lebih
apa lagi terus landing dan tak ingat apa dah
thanks cham belanja makan malam

02 di sik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sik - Google Blog Search


panas <b>di</b> gengam!! transisi politik kelantan suk <b>sik</b> dalam kelambu.

Posted: 22 Oct 2012 02:28 PM PDT

Siapa kata TGNA gila kuasa? 
Siapa kata TGNA senang hati?
Siapa kata TGNA  nak berpolitik sampai mati?
Lihatlah renungan 1000 tahunnya itu?
Sebenarnya, bagi mereka yang mempunyai basirah dengan iman dan hakikat yang tajam sahaja mampu sedikit sebanyak menafsirkan apa yang tersurat dan tersirat di lubuk qalbu ayahanda ini.
Apakan tidak, bila legasi perjuangan yang diperjuangkan selama ini dari awal kehidupan hinggalah sekarang , samada enggan ataupun tidak, WAJIB dilepaskan kemudi bahtera itu kepada seorang pria nakhoda yang mampu membaca arah angin, kedudukan bintang , pasang surut dan peta dengan penafsiran tepat bagi mengharungi lautan dalam yang tak dapat diduga akan ujianNya.
Walaupun kini ambo dan top blogger Gelombang Kick telah memilih untuk memangkoh dan mesra BN , namun segala apa amal sunnah TGNA adalah juga perjuangan kami semua tanpa mengira fahaman parti, hingga sampai mati pun kali akan bersatu bersama kerana TGNA adalah orang tua kami. 
Yang berselisih hanyalah politik semata. 
Tapi hati kami dan semuanya tetap bersama. Insyaallah.

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


Syamsul Haq: AIDILADHA <b>DI KUALA KETIL</b>

Posted: 26 Oct 2012 11:30 PM PDT

Selepas jumaat kami telah bertandang ke rumah Cikgu Halim bagi menyempurnakan majlis Hari Raya Qurban dengan alunan solawatan.....












02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


Day #2 – Puncak Tertinggi Ke Lembah Dan Lautan | Hidup Biar Sedap

Posted: 02 Nov 2012 06:09 PM PDT

Kami mulakan awal pagi melepasi Daerah Krian ke utrara.

Gunung Jerai destinasi pertama. Saya pertama saya menjejak puncak tertinggi di Kedah ini pada tahun 1984. Merdeka selepas habis SPM, kekononnya…. hiks!

image

Tahun 2011 saya datang bermalam di sini tanpa suami yang ketika itu masih di Algeria.

image

Hampir 3 jam juga leka menyedut udara segar dan persekitaran yang mendamaikan, kami bergerak turun.

Memandu melepasi Guar Cempedak dan membelok ke Jalan Sedaka.

image

Perpandukan GPS, kami tiba ke Jambatan Pulau Bunting.  Jambatan dari tanah besar ke pulau ini amat jelas kelihatan dari puncak Gunung Jerai sehingga menimbulkan minat untuk menjejak. Lokasi ini tidak diwartakan secara rasmi, jadi pandai² sendirilah mencari jalan untuk tiba ke destinasi.

Tanpa papantanda dan jalan separuh kerikil kami selamat ke destinasi ini.

image

Jambatan kontroversi politik ini terbiar separuh siap dan menjadi port kaki pancing.  Panjang jambatan ini  kira-kira 2KM yang hanya boleh dilalui oleh motosikal, basikal atau berjalan kaki.

image

Ada penjual makanan dan minuman di gerai sekitar kawasan ini  yang menyewakan motosikal dengan harga RM 5 sebuah.

image

Pasangan rempit warga emas…hihihi..nampak Along update Instagram dia letak gambar "mama dan abah kitew rempieww teeewww…."

Lepas tu kami bergerak berpandukan GPS lagi melalui jalan Sungai Limau, Kota Sarang Semut dan melepasi Seberang Sala ke Kuala Kedah.

Tujuannya untuk ke Muzium Kota Kuala Kedah.  Galeri muzium ditutup untuk kerja penyelenggaraan, jadi kami hanya melihat kawasan komplek kota dari jauh.

image

Kemudian kami memasuki bandar Alor Setar ke Muzium Negeri dan Muzium Padi di kaki Gunung Keriang.

Selepas habiskan masa di Alor Setar , kami ke Kuala Perlis.  Bukan nak pergi Langkawi tetapi cuma untuk bermalam dan makan ikan bakar.

sent from my GT-i9300

Post Lain Yang Berkaitan:

  1. Tambatan D'raja Dan Menara Tinjau
  2. Kampung Sg Pasiaq, Sg Petani
  3. Di Puncak Serendah
  4. Melawat Muzium Perang Bank Kerapu
  5. Jerai Hill Resort – Kenangan Setahun
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved